Na cóż tu linki; Regeneracja maglownicy to z reguły wymiana uszczelniaczy i teflonowych elementów prowadzących. Profesjonalniejsza regeneracja, to obróbka listwy - szlifowanie szlifierką do wałków, poprawianie zębów listwy na jednakowy wymiar i nadwymiarowe zestawy uszczelniaczy. Podobnie z turbiną - wymiana osi wirników, elementów stanowiących ułożyskowanie...
Zużyty uszczelniacz na pompie wtryskowej, przedostanie się ropy do oleju co skutkuje jego rozrzedzeniem, a następnie zaciągnięcie przez uszczelniacze turbiny tego oleju i samozapłon.
Witam Mam problem ze swoim Boxerem z silnikiem 3.0 HDi mianowicie już ktorys raz wymieniam tzw. uszczelniacz turbiny jako że nie chce znowu jechać do mechanika i zostawiać tam kupe kasy to mam pytanie co może być powodem tego czy to za wysokie ciśnienie oleju ? nie wiem już co robić dlatego zwracam się do was :)
Witam Od pewnego czasu mam problem z Peugeotem 206 1.4 HDI poniewaz w turbinie pokazał się olej. Na wolnych obrotach samochód nie dymi chodzi dobrze lecz na wyższych obrotach po załączeniu turbiny zaczyna dymić. Myśle że może to być jakiś uszczelniacz w turbinie lecz nie wiem do końca czy miał ktoś już do czynienia z takim przypadkiem ??
Witam. Ojej do turbiny pompowany pod cisnieniem albo olej idzie do miski albo do kolektora nie ma innej drogi. Jak nie wywala na zewnatrz i nie cieknie zostaje ze idzie do kolektora ssacego bo sa luzy na lozyskach turbiny, ale w tym wypadku powinien kopcic. Moze ci oleju do turbiny nie pompuje, z tym sie nie spotkalem chyba ze pompa oleju slaba lub...
A poco szeleć Czy nie lepiej spokojnie dojechać do celu. Zgasić samodód, i po kłopocie. Nie przegrzana turbinka sama ostygnie. I nic jej nie będzie. Uszczelniacze w turbinach nie są to symeryngi. A metalowe mini pierscionki. Podobne jak na tłokach. A jeżeli już chcesz ją schłodzić, to zamontuj jakąś dmuchawkę z wentylatorka od kaputera. I układem czasowym....
Witam. Sprawa na dzień dzisiejszy wygląda następująco. Okazało się że w membranie turbiny jest mała dziurka możliwe że została uszkodzona przy wymianie uszczelniacza.Membrana została wymieniona.Efekt jest taki że na benzynie problem ustąpił, występuje tylko na gazie co sugeruje ubogą mieszankę przy max wciśnięciu pedału gazu.Dodatkowo na gazie pokazuje...
Witam,mam coś takiego w golfie 4 1.9 tdi 130 km,2003 rok,że mechanicy wymienili na pompowtryskach uszczelniacze i teraz auto nie jedzie,a się toczy.Po wpięciu pod komputer nie mogą teraz wysterować turbiny i to właśnie ona nie pracuje poprawnie i brakuje doładowania.Przed tą robotą auto chodziło jak wściekłe,tylko długo kręciło,zanim odpaliło.Uszczelniacze...
Witam. Nie korzystam z działu mechaników więc nie wiem czy to odpowiedni dział na ten temat. Jeśli nie to sorki. Chodzi mi o to czy istnieje możliwość wymiany uszczelniaczy zaworów bez ściągania głowicy w Passacie b5 2002r 130km i kto ewentualnie podjąłby się takiej operacji okolice Tarnowa lub mógłbym nawet podstawić auto tak do ok. 100km. Objaw jest...
Turbinkę daje sie rozebrać. Ale z tymi zardzewiałymi srubami w żeliwie będzie problem.Każda turbinka ma luz na ośce. Ważny jest uszczelniacz. Za tulejką jest odrzutnik oleju. Taka tarczka jak moneta Potem pierścionek jak na tłoku. Ale maleńki jakies 12 mmśrednicy. I on ma uszczelniać. Kiedyś w syrenach stosowali takie uszczelnienie na wale korbowym....
Witam, mam taki problem, cieknie mocno olej z chłodnicy od turbiny, może ktoś robił takie turbinki, co tam najczęściej puszczaj. Uszczelniacze czy coś metalowego się zużywa a może ktoś ma jakiś schemacik turbiny. Dziękuje z góry i pozdrawiam
Witam, mam problem z tym silnikiem :/ Mianowicie od wtorku po robieniu płukanki silnika przy zmianie oleju zaczął mi mocno dymić na siwo i brać olej ( ok 0.5 L na 500 km ) Wymieniłem w nim turbinę z wyślą że to ona ( faktycznie turbina była padnięta ) Przez kolejne 500 km nie zwracałem uwagi na dymienie z racji że brał olej miał go pewnie w układzie...
Witam kolegów poszukuję uszczelniacza do pompy myjącej Bosch numer na oryginale to NBR OR 702 76.62-134-YC wygląda tak jak w tym poście Wiem że można kupić całą reperaturkę z turbiną ale akurat do mojego modelu koszt w North.pl 284zł. Przeszukałem sporo sklepów internetowych i nic.
Witam. mam passata 1.9 tdi 115 km, ostatnio mialem problem z turbina(często sie wieszała i auto ledwo sie poruszało-po wyłączeniu silnika i ponownemu uruchomieniu było po kłopocie)wiec dałem naprawy-turbine zregenerowali i dali gwarancje na rok i niby ok ale po zrobieniu okolo 1000km problem nawrócil, wprawdzie o wiele rzadziej sie zacinala ale zacinala....
Witam posiadam Renault Laguna II 1.9 Dci 120KM czy w tym aucie do wymiany uszczelniaczy zaworowych trzeba zdjąć głowice czy podejdę od góry? drugie pytanie czy ktoś wie jaki rozmiar jest szpilek turbina -katalizator M8x?x rozmiar gwintu. Pozdrawiam
No gdyby cały czas iść takim tokiem myślenia to najlepiej nigdy nic nie robić przy samochodzie. Turbina robiona 7 kkm temu, a rozrząd 6 kkm, także to już odpada. Same szklanki gdyby coś to koszt niewielki. Uszczelniacze to koszt z rzędu 30 zł. A czas mój, więc tego się nie liczy. A gdyby okazało się, że prowadnice luźne, to zakładam nowe uszczelniacze,...
Mam żuka z silnikiem benzynowym i tam zrobiłem taką modyfikacje- dolny olejowy pusty a w środkowym właśnie chromowany ze sprężyną. Nie zauważyłem negatywnych skutków. W tym silniku w 30 robię też dół ale ten robię tak jak fabryka bo nie jest do końca mój. Mam drugiego do eksperymentów i w nim założyłem te Uszczelniacze od Perkinsa, jego też przerobie...
Nie gadajcie chlopakowi ze olej w dolocie jest normalna sprawa. Nie jest. I zadne dociaganie opasek tutaj nie pomoze. Prawdopodobnie uszczelnienia na turbinie polecialy i dlatego wali w dolot olejem. Ja bym sie tym zainteresowal, bo jak pusci do konca uszczelniacz, to zaciagnie oleju u wtedy juz silnika nie zgasisz. U mnie w AVF wymienilem przy 305...
Zdejm "gumę" łączącą turbinę z kolektorem ssącym i przystaw kartkę papieru.(Albo oddaj do specjalisty).W tych silnikach 80% brania oleju jest powodowane głowicą (uszczelniacze).
Kolego ;robokop; tak do końca to nie masz racji,że olej w przewodach intercolera dostaje się wyłącznie z wałka turbiny.Nie neguję twojej odpowiedzi,ale większość tego oleju jak napisał kolega;Sztomel; pochodzi właśnie z odmy silnika.Opary oleju podczas pracy silnika są porywane przez wprawioną w ruch turbinę i wdmuchiwane do przewodów intercolera.Stąd...
Dzięki za pomysł, postaram się zdobyć jakąś używaną i sprawdzę co z tego wyjdzie. A co myślicie nad przeróbką przepływomierza przez dodanie uszczelniacza i wyprowadzenia wałka turbiny na zewnątrz. Mam na myśli czy zda to egzamin przy ciśnieniu ok. 3bar.
Witam mam taki problem. Samochód VW Passat 1.8T rok 2002 Jak rano odpale to najpierw jest jedna wielka chmura dymu i potem juz jest wszystko w porzadku. Jak samochod pare minut pochodzi na wolnych obrotach to zaczyna kopcic i śmierdzi na spalony olej . Podczas jazdy tez jest wszystko w porzadku. Sciaglem weze z przepustnicy i z przeplywomierza i wszedzie...
Na połączeniu skrzyni biegów z silnikiem skrapla się olej. Dość zaolejona jest prawa strona od strony turbiny. Pokrywa skrzyni korbowej jest szczelna. Jakieś pomysły? Uszczelniacz na wale? Zdjęcia załączam poniżej.
Szczerze mówiąc nigdy nie trafiłem na problemy z starterem, element bezawaryjny, jesli masz wątpliwości możesz zamówić i wymienić. Sądzę, ze każda używka tak będzie wyglądać wewnątrz. Dokręciłem ręką do końca i silnik trochę ruszył i staną. To coś nie gra, albo uszczelniacz niedopchnięty, albo coś nie tak z turbiną, albo gdzie indziej jakaś kucha. Dobrze...
Cześć, mam do was pytanie odnośnie Astera 1.7 CDTI 110 KM z 2008 roku. Po dojechaniu pod dom, spalanie na postoju pokazało 3.2 l/h. Pofalowały obroty, zajrzałem pod maskę i minimalnie jakby parowało na biało i śmierdziało olejem. Zajrzałem pod spód i widać było mokre od oleju, chyba tylko na tym łączeniu (w miarę widać to na filmiku). Czym mogłoby to...
Ci panowie np. napawają wałek a Panie Wopor, technika idzie do przodu, napawanie wałka jest jedną z popularniejszych technologi naprawy powierzchni łożyskowej wałka (bieżni). Kwestia dokładności obróbki zarówno mechanicznej (współosiowość, twardość i gładkość powierzchni łożyskowej) jak i termicznej - zlikwidowanie naprężeń termicznych i innych takich....
Bardzo ciekawa teoria o zasysaniu powietrza przez odme,ale to chyba w dziale "AGD-odkurzacze".W dwusuwach w skrzyni korbowej w czasie ssania wytwarza sie podcisnienie,tylko ze dwusuwy nie posiadaja odmy.W skrzyni korbowej w czasie pracy silnika czterosuwowego zawsze panuje cisnienie(NIE PODCISNIENIE).Zalezne jest one glownie od stanu tlokow,pierscieni,cylindrow,zaworow.Gene...
Skrzynię wymontujesz ,tylko co dalej ?Jak sam ją myślisz naprawić to od razu to sobie z głowy wybij.Kto ci powiedział że uszczelniacz puścił w turbinie?Immo to prawie standard w tych rocznikach ,najprościej immo off ale nie koniecznie najtaniej.Chcesz się bawić szukaj między pętla -puszka immo.
proponuje jeszcze sprawdzić drożność przewodu powrotu oleju ,jeśli byłby zapchany to w turbinie narasta ciśnienie i wtedy będzie wysadzać nawet przez uszczelniacz pierścieniowy bo gdzieś pójść musi-turbina jest smarowana przez swobodny przepływ oleju czytaj uważnie , to autor właśnie sprawdził(chyba), chociaż ta rurka jest bardzo rutka i gruba, tak...
Witam, jakiś czas temu autko załapało notlauf (wyskoczył błąd na komputerze) momentami nie miał mocy. Mechanik wyczyścił turbinę (kierownice) i wymienił akkuselator turbiny, wszystko byłoby OK gdyby nie przydymiał na biało po dodaniu gazu (nie robił tego wcześniej, spaliny mają lekki zapach oleju napędowego). Nie ubywa żadnych płynów.. Po ponownej wizycie...
Np możesz mieć zużyte pierścienie lub mogą być zapieczone, jak zużyte to tylko wymiana a jeśli zapieczone to są preparaty np Liqui Moly bądz Xado zalewasz do cylindrów i wyczyści wszystko bez problemu. Jak auto pali na mrozach ? Możesz mieć uszczelniacze zaworów stare i twarde jak kamień i wszystko leci w wydech. Ciągle może być problem z turbo lub...
Witam Pomiędzy wirnik a stojan dostała się sól.Jeśli uda ci się to wszystko oczyścić, a jednocześnie niczego nie uszkodzić, to oprócz wymiany uszczelniacza warto wymienić łożyska.Jeśli uszkodzisz uzwojenie stojana lub korpus silnika (aluminium), to zastanów się nad opłacalnością naprawy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany przewód co steruje ciśnieniem się rozszczelnił.... Aa przebieg jest piękny mam 2 z przodu ale jak wymieniałem uszczelniacze to widziałem jak wyglądają szklaniki więc jest z 5 z przodu :D jak nie lepiej :P Zasłony dymnej nie ma bo poprawiałem kont wtrysku itp.. Ale dmuchawka jest na wykończeniu czasami jak dam kopyto jest czarny dym...
Przecież to logiczne skoro ma na bok luz to żaden uszczelniacz nie uszczelni tego. Nowe rdzenie mają luz mikronowy, niewyczuwalny.
Witam, Drgania pojawiły się po wymianie rozrządu :( Jak się poprawi pogoda to posprawdzam węże i wybiorę się do serwisu podpiąć go do komputera. Mam nadzieję że to nie wtryski. Czytałem też że warto wymienić uszczelniacze na wtryskach, że to może mieć też wpływ na dynamikę silnika.
A miałbym jeszcze jedno pytanie. Z pod świecy żarowej numer 4 wydostaje się olej wszystko w koło niej jest zachlapane olejem, ta przypadłość była jeszcze przed całym zdarzeniem z turbiną...tylko teraz jakoś bardziej się nasiliła. Na zdjęciach wszystko widać, świeca numer 3 jest tylko okopcona sadzą ala czwarta zaznaczona strzałką to jest czysty olej....
Odpowietrzenie idzie pokrywą zaworów do turbiny.
Egr sprawny zdecydowałem się na wymianę rdzenia ponieważ olej puszczało do układu dolotowego nawet luzów za dużych nie miało chyba tylko uszczelniacze poszły na wolnych obrotach pokazuje 980 mbr Dodano po 2 Nie wchodził w obroty później wszedł zrobiłem z 4km i spowrotem to samo już się zastanawiam czy przypadkiem nie włożyć starego rdzenia na którym...
Może po remoncie się musi wypalić to co zostało z przed rozbieraniem. A przez odme nie leci olej ? To zostają pierścienie tłokowe albo uszczelniacze zaworów. Ile ma przejechanych km?
Kupiłem dzisiaj łożyska które podobno były montowane w meteor 2 czyli NSK 608 Z3 - 608 DW - Indonezja. Zastanawiam sie jak je obrócić. Stroną z zielonym uszczelniaczem gumowym dać od strony zasysanego powietrza, a blaszane od strony wydmuchu?
Średnica zewnętrzna 58 mm, turbinka zakryta grubość 19,5 mm, oś turbinki wystaje 20 mm poza tarczę skrzydełek, uszczelniacz na osi o średnicy 8 mm. Wysokość turbinki po usunięciu wlotu 14 mm. Gwint M 5.
Nie da się określić pewnie skąd bierze najwięcej oleju, w kanale dolotowym w dieslu zawsze jest olej. Są cztery drogi: uszczelniacze zaworowe, odma, turbina, pierścienie, i trzeba robić w kolejności od najtańszej naprawy. Zrobiłeś uszczelniacze, teraz pewnie trzeba będzie wymienić turbinę, ale na twoim miejscu spróbowałbym wyjąć wąż z odmy i wsadzić...
Był zepsuty zawor n75 oraz uszczelniacze na zaworach
Zestaw naprawczy pompy myjącej. Obejmuje uszczelnienie, turbinę i oring obudowy. Teraz zostaje sprawa orginał vs chińczyk. Na popularnym portalu aukcyjnym uświadczysz chińczyki. Z mojego doświadczenia tylko jeden na 4-5 sztuk tak na prawdę nadaje się do czegokolwiek. Orginał za to jest 2x droższy, ale nie ma z nimi problemu. Kupisz je np w popularnym...
Żeby sprawdzić uszczelniacze trzonków zaworowych wystarczy podczas pracy silnika odkręcić wlew oleju. Jeśli bedzie bardzo chlapać olejem i dmuchać jak ze sprężarki powietrze to znaczy że napewno są uszkodzone. Olej w dolocie może też dostawać się przez wyrobione uszczelniacze na wałku turbiny. Oczywiście pomiar ciśnienia sprężania wskazany, ale jeśli...
Mam problem z moją laguną tego typu, że ostatnio do kolektora ssącego dostawał się olej i dostała samozapłonu (silnik wchodził na wysokie obroty) przy czm nie mogłem zgasić auta stacyjką tylko przydusić na biegu i w tym momencie został wysadzony olej miarką oleju. Stwierdzono uszkodzenie turbiny, choć nie było luzów i uszkodzeń mechanicznych turbiny,...
Ewidentnie spala olej. Przyczyn może być kilka, pierścienie stoją od nagaru, marne uszczelniacze zaworów, dziurawa turbina...
Witam, podłaczam sie do tematu:) Mam golfa 4 TDI 90KM, samochód jakiś czas temu był jednym wielkim mułem zero przyśpieszenia, palił jak przytało na dizla bez doladowania około 5 litrów ropki. Wziołem się wkońcu sam za samochód, rozebrałem turbine bo mi się coś w niej nie widziało: wynik był następujący: - uszczelniaczw turbinie od strony kompresji(...
Łożysko ma wymiar znormalizowany i kupuje się wg oznaczenia (to gdzie ono też jest stosowane - nieistotne) w sklepie z łożyskami albo z częściami agd. Uszczelniacz i turbinę trzeba założyć tak jak były stare; tu się nic nie wymyśli. Wcale nie jest tak źle z ich awaryjnością (przynajmniej w mojej praktyce). "...uniemożliwić wymianę łożysk..." - nie rozumiem,...
Witam! Pompa rzeczywiście szwankowała, ponieważ dostała się woda do środka przez zużyty uszczelniacz pod turbiną. Teraz mam problem gdzie dostać taką pompę i czy muszę kupować całą, bo uzwojenie silnika jest o.k , a wirnik z turbiną można by było wymienić. czy ktoś z kolegów może mi podpowiedzieć gdzie to kupić? To jest silnik Askoll Model: M114 Art.292013...
wbrew temu co mówisz końcówki wtryskiwaczy też mogą już się kończyć i wcale nie muszą kopcic na czarno jeśli nie rozpylają tylko sikają strumieniami to nie wszystka ropa się spala a jej niespalona część jest odparowana i stąd biały dym biały dym może też być spowodowany przez uszczelniacze zaworów, uszczelniacze turbiny - wypada go powąchać - jak palony...
Witam Panowie - mam kilka pytań co do tego silnika - wsadziłem go w Clio - i niestety nie jestem zadowolony przejechałem nim dopiero 10 km- silnik f3n zbierał sie tak samo a miał jedyne 73km nie oczekiwałem cudów ale myślałem ze przy masie 900kg wciśnie w fotel. Silnik jest po remoncie tzn uszczelniacze, pierścienie, itd turbina była wysłana do poznania...
Może to jakieś zatarcie mechaniczne? No przecież widać że z turbiny pompy leje, więc ucierpiały także łożyska silnika. Do wymiany uszczelniacz turbiny i oczywiście łożyska silnika (o ile nie jest to wersja z tulejkami).
Co do brania oleju to oczywiście że każdy silnik bierze olej... kwestia ile... wszystko powinno być w granicach rozsądku. Moim zdaniem 1l na 1000km to zdecydowanie za dużo. Jeżeli silnik ma kompresję (czytaj moc) to jak pisałem wcześniej są to przeważnie uszczelniacze lub turbina (pomijam oczywiście przypadek wycieku oleju na zewnątrz silnika)... Zresztą...
Byłem w serwisie z całą pompą , zamówiłem zestaw naprawczy za 155,- (uszczelniacz , turbina i oring) jest to zmywarka na podzespołach siemensa.
Dymek właśnie jest ten sam, ale w normalnym aucie po rozgrzaniu silnika już nie dymi. U mnie cały czas dymi. Na pewno nie bierze oleju bo miałem escorta RS turbo i jak uszczelniacze poszły na Turbinie to oleju 0.5 na 1000 km brało :) wiem jak wygląda auto co bierze olej, jaki dymek:).Jestem pewny ze to para i benzyna śmierdzi troszkę. Wygląda tak jakby...
Korpus w tej pompie może być nie rozbieralny i nie wymienisz uszczelniacza/tylko kpl. turbina/
Ale jakieś uszczelniacze turbiny ? Czy co ? nie zawsze tak jest i to mnie zastanawia.
Witam! Ja mam taki problem iż gdy odpalam swojego 1.9 tdi 1z rano na zimnym silniku to strasznie kopci na niebiesko telepie go i obroty skaczą 1000-1100 niektórzy mówią, że to ssanie. Czyżby głowica do wymiany czy tylko uszczelniacze? Czy turbina może mieć jakis związek z tym? I jak koledzy wspominają wyżej mam też tak czasami jak przygazuję powyżej...
Takie wypowiedzi niby doświadczonych ludzi też są całkiem ciekawe. Ta przepustnica służy wyłącznie do gaszenia silnika, nie działa tak jak przepustnica w silniku benzynowym, dlatego m.in. w dieslu nie potrzebny jest zawór upustowy turbo (blow-off)... starsze wersje w ogóle nie miały przepustnicy (dlatego mogło dojść do tzw. "rozbiegania się" i niemożności...
Witam serdecznie. Postaram się jak najkrócej opisać problem. Kupiłem auto,na drugi dzień podczas powrotu z pracy z tłumika biały dym jak z komina huty Katowice. Szybka diagnoza wskazała na uszczelniacz turbiny,olej szedł w tłumik i stąd dym. Kupiłem drugie turbo,wymieniłem filtry,olej (5W40),założyłem turbo i dym znikł,tylko że zapaliła mi się żółta...
Jeżeli wali olejem z kolektora wydechowego to masz pierścienie lub głowicę kaputt, a jeżeli z silnika nie wali na niebiesko to poszły uszczelniacze w turbinie i masz mniejszy problem.
Dzięki za odp. No to co mówisz byłoby logiczne, gdyby moja zmywarka była najnowszym osiągnięciem techniki i producent uwzględniłby to, że dziś ludzie używają tabletek Xw1. Moja zmywarka ma naklejkę z jakiegoś serwisu z 2002., więc prod około 1997-98. Nie ma żadnych bajerów, żadnych filtrów (tylko kratkę na dnie zmywarki), nie ma pojemnika na proszek...
Zdecydowanie NIE. Nie jestem jakimś tam wielkim znawcą i jeżeli się mylę prosze mnie poprawić ale jeżeli nalane było zbyt dużo oleju to z reguły duże ciśnienie gdzieś go wypluje [czytaj: uszczelniacze, odma ewentualnie turbina] .Jeżeli silnik nie dostał samozapłonu,a skoro do tej pory chodzi to nie dostał to myśle że albo coś pozalepiało albo zgaśnięcie...
Jak to jest uszczelnione? Oring, ale może być uszkodzony uszczelniacz wałka turbiny.
Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano...
Pytanie czy ten zestaw naprawczy może być? Chińska bezwartościowa podróbka, kupiłem 10 takich zestawów i z każdym był jakiś problem, wypadające uszczelniacze, krzywe turbiny, masakra jakościowa. Przy tej jakości winno to kosztować max 20zł. Ale rób jak chcesz. A co do łożyska gdzie je kupię W każdym sklepie z łożyskami lub internecie. czy na 100% jest...
Panewki wczoraj sprawdzilismy .sa ok .nalewacze denkow tlokow również sa ok .teraz juz pomysly sie koncza bo nie wiadomo co dalej .czy rozbierac gore czy co .ktos pisal ze uszczelniacze wewnetrzne na turbinie mial kiepskie i problem tym sie zakonczyl .ciekawe jak to sprawdzic ??
tam nie ma uszczelniacza.To jest błąd konstrukcyjny a olej oczywiście wrzuca tam turbina.Auto pewnie ma spory przebieg a jak ma DPF to problem narasta(rozrzedzony olej).W tym silniku to norma a wersja 150 koni ma inna konstrukcję i usterka się nie zdarza.
Z śrubokrętem goofer00'a poszło. I nic nie popsułem :D. Po rozebraniu pompy okazuje się, że nie cieknie na o-ringu, ale przez uszczelniacz na wale - w stronę obudowy silnika. Chyba to nawet konstrukcyjnie jest przewidziane, bo na metalowej obudowie silnika utworzony jest pionowy rowek, od osłony łożyska wału w dół - widać, że tamtędy ściekała woda....
A wiec przystąpiłem do roboty •Zdemontować kolo prawe •Zdemontować wszelkie osłony, pokrywy silnika, które zasłaniają głowice i rozrząd •Odłączyć akumulator •zdemontować przewody układu chłodzenia z termostatu •Zdemontować przewody poliwowe wraz z przelewowymi •poodpinać wszelkie wtyczki prądowe z termostatu, wtrysku,...
Sprawdzona turbina czyli jak? Mechanik ściągał wąż od turbiny? Sprawdzał luz? Czy otworzył maskę i powiedział ze Ok? Na moje oko, to turbina skończyła swoje życie. Objawy podobne do uszkodzonego uszczelniacza na stronie gorącej. Olej się sączy ze smarowania turbiny do układu wydechowego. Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć wydech za turbina. Jeśli mechanik...
(at)robokop Jeżeli jesteś wygą w temacie prosił bym o rozwinięcie myśli dlaczego w tym przypadku to kompletna bzdura? Tak z ciekawości. Bo to silnik turbo - zarówno od strony ssania, jak i wydechu masz nadciśnienie - silnik wtedy nie zasysa tak jak benzyniak przy przymkniętej przepustnicy oleju poprzez uszkodzone uszczelniacze. To jedno. Drugie, w...
Co myślicie o takim przypadku: Audi 100 "cygaro" 84' 2.0D bez turbiny 320tyś (albo więcej), pali normalnie, w zimie też. Miałem nieszczelności pod pokrywa zaworów (kolejna beznadziejna uszczelka) i musiałem dolewać olej. Po pewnym razie gdy dolałem olej zaczął kopcić olejem i dziwnie zmieniał obroty na wyższe (tak jakby się szarpał). Oczywiście kopcił....
Właśnie ta cewka steruje silnikiem a gdy silnik będzie leżał na boku lub do góry nogami silnik może nie załączyć się na normalną pracę. tylko przy obracaniu co jakiś czas przeskoczy na bieg jałowy. Wyjaśnij o co chodzi z tym biegiem jałowym? Turbiny nie rozbieraj! Jak widać że łopatki czyste i nie połamane to jest dobra, chyba że wcześniej ciekło z...
Wiekszośc turboaprężarek jest zaoliwiona,a to ze względu na przegrzanie korpusu i co za tym idzie uszczelniaczy. Ważne jest czy olej nie pojawia się w dolocie miedzy aluminiowym korpusem turbiny a dolotem silnika. Najcześćiej jest tam elastyczny przewód i mozna go odłączyc i zobaczyc. Ten filtr to filtr odpowietrzenia skrzyni korbowej silnika.Jest też...
pojawily sie wycieki z turbiny pytanie brzmi gdzie te wycieki się dokładnie pojawiły ? jeśli zauważyłeś ślady oleju w wężu powietrza doładowanego (za turbiną na drodze turbina-intercooler-kolektor ssący) to będzie to olej z odmy - sprawdź wtedy rurę dolotową powietrza do turbiny (od filtra powietrza do turbiny od miejsca gdzie w tę rurę wchodzi wężyk...
Popatrz na wirnik turbiny. jeśli widać na nim olej to znaczyy ze turbine szlak trafia. a jeśli nie to poprostu silnik bierze olej. złe uszczelniacze.
Westgate otwiera sie dopiero gdy zostaje przekroczone zadane ciśnienie, żeby turbo nie przeładowywało, jesli jeździłeś bez podpiętego, a silnik często pracował pod obciążeniem turbo nie miało lekko. Cisnienie turbiny sprawdza się podczas jazdy na wysokim biegu, przynajmniej w samochodzie, w Twoim przypadku, zależy do czego używasz traktorka, ale dobrze...
Ten dym musi się z czegoś tworzyć. Ze spalonego płynu chłodniczego, albo z oleju. Z płynu są to kłęby tłustej pary, po przyłożeniu ręki do wydechu i przegazowaniu na dłoni pozostaje taki tłusty nalot o charakterystycznym słodkawym zapachu. Olej to spaliny gryzące. Jeżeli tester nie zmienia koloru i płynu nie ubywa to może rzeczywiście turbo trochę rzuca...
Żadnych gęstych olejów a tym. Bardziej doktorów. 5w50czy 10w60 jeżeli planujesz go katowac i przegrzewal to tak ale na branie oleju naprawia się silnik a nie wlewa kisiel. Przy puszczanie gazu jak i hamowaniu silnikiem jeżeli kopci to najczesciej są. To uszczelniacze zaworów. Ale równie dobrze może pobierać turbina. Trzeba sprawdzić turbo i dolot Sprawdź...
Nieszczelny tłumik nie ma nic do tego czy silnik kopci. Zrób test na obecność spalin w układzie chłodzenia by wykluczyć uszczelkę pod głowicą. Z reguły jest tak ; jeśli dymi na biało to albo para wodna - jak na dworze zimno , albo płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Jak dym niebieski - to spala olej - pierwsza podejrzana turbina. Jak dymi...
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
Witam, dawno mnie nie było bo cierpię na totalny brak czasu ale uznałem że muszę odpowiedzieć skoro założyłem temat i było zainteresowanie. A więc wszystko się udało i jest niemal idealnie.Wymieniłem uszczelniacze, najgorzej było wyciągnąć stare, były oryginalne i tak były zgrzane że dostępnym ściągaczem nie mogłem ich wyrwać. Musiałem na nim wytoczyć...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach bo to jest nienormalne 3litry od zmiany do zmiany,ja leje agip i klienci nie narzekają na 10000 nic nie ubywa. Stan się zapewne zgadza, ale to już jest olej rozcieńczony ropą. Nigdy nie uwierzę w to że silniku, szczególnie z turbo nie ubywa oleju. Każdy silnik zużywa olej , wynika to przecież z zasady jego działania,...
Rozbierałem kiedyś z ciekawoęci pompę wspomagania od Opla Omegi (robiłem sekcję zwłok) bo klient przywiózł inną. Aby napisać najprościej wewnątrz konstrukcja przypomina turbinę od pneumatycznej zakrętarki do kół tylko zamiast listków z tekstolitu są stalowe.Wirnik podparty na łożyskach ślizgowych.Od strony koła pasowego znajduje się uszczelniacz.Ponadto...
Palenie oleju moża powodować uszkodzony przepływomierz powietrza lub uszkodzony zawór N75 ??? A czy mają one styczność z olejem żeby przez nie znikał? Uszczelniacze zaworów, pierścienie tłokowe, turbina......
Mam problem z autem -dymi na biało. (Passat B5 1.9 TDI) Moje pytanie brzmi co może być przyczyną, że auto dymi? Albo lepiej gdzie szukać przyczyny, czy mogą to być te wtryskiwacze . Naprawione: planowanie głowicy, uszczelka pod głowicą, regeneracja turbiny, uszczelniacze, przeczyszczony cały obwód paliwowy, wymiana chłodnicy oleju. Poniżej napisałem...
Witam posiadam Bmw e46 136 km ,silnik m47, 2000r. Mój problem polega na przedostawaniu się ON do oleju. Wysoki stan oleju uszkodził mi turbinę która rozbiegała silnik. Zrobiłem remont: regeneracja turbiny, wymiana uszczelniacza w pompie, regeneracja wtrysków, wymiana oleju + filter. Po złożeniu silnika auto ładnie odpala, trzyma równe obroty lecz przy...
nie mogę sobie dać rady z diagnostyką auta, koledzy pomóżcie kobicie. Silnik TDI ALH 90 KM, turbina z regulowaną kierownicą, cały odcinek wlotowy zabrudzony olejem, to wyszło jak pękło elastyczne kolano, zawór za tym odcinkiem, na forum wyczytałam że to GTR bardzo brudny, koledzy sprawdzili turbinę i są pewni że turbina nie pompuje oleju. Miałam troche...
Pasek założony. W tym aucie nie ma turbiny ,tylko kompresor ;) Z autkiem już miałem masę przejść więc wiem co robię. To autko to ma wogóle dziwne rozwiązanie. Alternator jest z vakum pompą i ma rolki na pasek z obu stron z tym że bliżej rozrządu jest napędzany tym paskiem co wspomaganie itp. a z tylnej części tym co kompresor. Rozrząd rozebrany. Uszczelniacze...
Niezłą skarbonkę sobie kupiłeś :D Z odmy pewnie jak z parowozu, turbina pewnie ma dość, zdejmij chociaż wąż między filtrem powietrza a turbiną, wymacaj ośkę i sprawdź czy ma już spore luzy, olej idzie albo odmą albo turbo, albo wszystko razem, w chłodnicy powietrza pewnie litry oleju. Szczelność zasilania powietrzem sprawdziłeś? Do wycieków dołącz uszczelniacz...
Moja renówka brała 2l oleju na 1000 km, diagnoza- uszkodzona turbina, zdejmij sobie waz od turbiny ten górny i zobacz czy puszcza ci olej, sprawdź sobie jeszcze luz na turbinie ściągnij dolot do turbiny i poruszaj wirnikiem, u mnie był bardzo duży luz wzdłużny i prawie wcale poprzecznego. Też chciałem wymieniać uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą...
Czy turbina która trzyma ciśnienie i osiąga zadane ciśnienie może brać duze ilości oleju ? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeśli tyrbina ma uszkodzony wirnik, to nie będzie ładować ciśnienia ale nie zawsze w parze idzie uszkodzenie uszczelniaczy, ale odwrotnie zdarza się to często, że turbina pracuje jak trzeba ale uszczelniacz pomiędzy smarowaniem...
Tak tylko wez tez pod uwage kto to pisał. Widziałes wogóle turbine od środka? Ona ma specjalny system uszczelniaczy odporny na wysokie temp i działanie nawet kwasów, najlepiej to widać na 3 ilustracji, jezeli one pójdą, to nie dziwota ze łożyska sie zatrą, ale przedtem przez dosc długi okres czasu powinien mocno dymić na niebiesko. Rzepak prędzej by...
Od niedawna jestem posiadaczem s40.Mam pytanie do znawców silnika t4.Silnik bierze sporo oleju(2-3 l/100km) podejrzewam uszczelniacze zaworów,ew. turbo.Jak najprościej zmienić uszczelniacze?Silnik kopci na niebiesko,przebieg 160.000km.(faktyczny)Może ktoś ma jakieś doświadczenia co do przyczyn tej usterki.Czy można zmienić uszczelniacze bez demontażu...
Proponujesz mu zrobic w ruchomym cylindrze taką komore pomiędzy uszczelniaczami w których jest olej? Jeżeli tak to nie mamy o czym gadać. Hmm jeżeli maszynę parową turbiną to ty nie masz tu o niczym pojęcia. A wiek pozwala mi na dużo i wiem dość dużo na ten temat żeby tutaj udzielać jakichkolwiek informacji. Najpierw się dowiedz co to jest turbina parowa...
wydałem już 2000zł a auto wciąż dymi i jestem totalnie zrezygnowany Jeżeli dym śmierdzi spalonym olejem, to: - albo masz w dolocie mnóstwo oleju, może być z turbiny, ale też z odmy, - albo masz już wypracowane pierścienie tłokowe lub prowadnice i uszczelniacze zaworów. ubytków oleju też nie odnotowałem Od wymiany do wymiany bez dolewek? Tak powinno...
Turbina sprawdzona czyli za turbiną i przed turbiną sucho jak pieprz żadnego oleju. Odma jest odpieta do sloika. Dolot wyczyszczony i po 5000 km dolot jest suchy jak pieprz. Czyli to nie Turbina jest powodem ubytków oleju. Kolejna sprawa to uszczelniacze zaworowe i w tej kwestii auto odpalone rano nigdy nie kopci nawet najmniejszej chmury. Podczas jazdy...
Cześć Szukam rozwiązania problemu , ubywa oleju 1L na 2000km. Co ustaliłem: - Turbina sprawdzona czyli za turbiną i przed turbiną sucho jak pieprz żadnego oleju. Odma jest odpięta do słoika. Dolot wyczyszczony i po 5000 km dolot jest suchy jak pieprz. Czyli to nie Turbina jest powodem ubytków oleju. - Kolejna sprawa to uszczelniacze zaworowe i w tej...