Nie spalone paliwo to z reguły jasny dym, czarny to nadmiar węgla - nie do końca spalone paliwo, z powodu jego nadmiaru w stosunku do powietrza. A niebieski, czy jasnobłękitny dym, to właśnie olej silnikowy. Wszystkie nieszczelności oleju np. uszczelniacze zaworów, turbina, olej pozostały w intercoolerze, po zgaszeniu ciepłego silnika, pozostają a rano...
Nie da się określić pewnie skąd bierze najwięcej oleju, w kanale dolotowym w dieslu zawsze jest olej. Są cztery drogi: uszczelniacze zaworowe, odma, turbina, pierścienie, i trzeba robić w kolejności od najtańszej naprawy. Zrobiłeś uszczelniacze, teraz pewnie trzeba będzie wymienić turbinę, ale na twoim miejscu spróbowałbym wyjąć wąż z odmy i wsadzić...
Pompa myjaca: - do wymiany łożyska - do wymiany kapsel z turbiną i uszczelniaczem Pompa spustowa: To silnik magnetyczny i nigdy nie pracuje równo, ale twój przypadek wygląda na szmelc, należało by ją wymienić.
Byłem w serwisie z całą pompą , zamówiłem zestaw naprawczy za 155,- (uszczelniacz , turbina i oring) jest to zmywarka na podzespołach siemensa.
Co innego może być przyczyną?? Turbina ,uszczelniacze ,pierścienie.
Na cóż tu linki; Regeneracja maglownicy to z reguły wymiana uszczelniaczy i teflonowych elementów prowadzących. Profesjonalniejsza regeneracja, to obróbka listwy - szlifowanie szlifierką do wałków, poprawianie zębów listwy na jednakowy wymiar i nadwymiarowe zestawy uszczelniaczy. Podobnie z turbiną - wymiana osi wirników, elementów stanowiących ułożyskowanie...
uszczelniacz turbiny , zapytaj mechanika niech ci go pokarze , bo chyba tylko doi od ciebie kasę, jak turbina bardzo leje trzeba ją zregenerować.
Taki komunikat może również oznaczać uszkodzenie czujnika, ale mniejsza z tym. Pytanie brzmi co masz zamiar z tym zrobić? Bo do naprawienia tej usterki nie wystarczy mieć interfejs i tylko go mieć. Niebieski dym może oznaczać uszkodzenie związane ze spalaniem oleju w silniku jak uszkodzona turbina, uszczelniacze, pierścienie. A biały dym z rana odkładanie...
Ewidentnie spala olej. Przyczyn może być kilka, pierścienie stoją od nagaru, marne uszczelniacze zaworów, dziurawa turbina...
Kolego k-sierra licz się ze słowami. Sprężona nie spalona ropa nie jest czarna ,pomyśl trochę zamiast pisać co ci ślina na język przyniesie. A gdzie jest olej to chyba sam sobie wymyśliłeś i odpowiedziałeś bo autor sam tego nie wie. Jeśli chodzi o dolot, muszę zadzwonić do tego mechanika, bo nie pamiętam. Dodano po 5 Jeśli jest olej w dolocie to może...
Podczas jazdy kopci na biało niebiesko, czy czuć w spalinach zapach oleju?
Czy turbina która trzyma ciśnienie i osiąga zadane ciśnienie może brać duze ilości oleju ? Jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jeśli tyrbina ma uszkodzony wirnik, to nie będzie ładować ciśnienia ale nie zawsze w parze idzie uszkodzenie uszczelniaczy, ale odwrotnie zdarza się to często, że turbina pracuje jak trzeba ale uszczelniacz pomiędzy smarowaniem...
Oto jakość wyrobów spod szyldu Amica... Dobierz jakąś podkładkę pod śruby, ale z nierdzewki i żeby dobrze pasowała do średnicy otworu. Jedna starczy. Takie trochę druciarstwo, ale powinno się udać. Kiedyś zrobiłem podobny myk, ale z uszczelnieniem czołowym. Przepracował kilka razy dłużej niż przy standardowym montażu.
To by wynikało że jednak pali olej, nie musi palić go dużo, ale niebieski dym to przeważnie spalanie oleju. Najczęściej ucieka uszczelniaczami zaworów i tu koszt niewielki, rzadziej pierścieniami, ale może też turbina coś puszczać i tu na szybko można sprawdzić ściągając węże od strony tzw. zimnej czy zawalone olejem. Jeśli tak, to pokusiłbym się o...
Korpus w tej pompie może być nie rozbieralny i nie wymienisz uszczelniacza/tylko kpl. turbina/
Tak naprawdę to nie pomogło, ktoś dał do zbiornika sierść psa może żeby właśnie nie wkręcać silnika na wyższe obroty. Po pierwsze turbina do wymiany, oraz uszczelniacze na zaworach, bo strasznie kopci. Po drugie to był jeszcze uszko jony wężyk między czujnikiem ciśnienia a dolotem. Jest praktycznie nie widoczny z zewnątrz na pierwszy rzut oka. Może...
to nie wyciek z turbiny ,to są nieszczelne uszczelniacze zaworów ,odkręć turbinę ,uruchom silnik ,doprowadż go do temperatury eksploatacyjnej ,żeby olej miał swoją temperaturę i będzie ci kapało nawet na wolnych obrotach,już to przerabiałem w silniku mazdy
Buczeć, to sobie ma (zawory regeneracyjne). Nieważne. Natomiast, masz problem z pompą "dwa w jednym"- skoszona turbina wylewająca . Silnik chodzi w obie strony- raz mycie, raz wylewanie. Koszt naprawczy turbin w komplecie z uszczelniaczami (części 130 i 130A)- 150PLN. Powodzenia. http://obrazki.elektroda.net/4_116143449...
Mam problem z moją laguną tego typu, że ostatnio do kolektora ssącego dostawał się olej i dostała samozapłonu (silnik wchodził na wysokie obroty) przy czm nie mogłem zgasić auta stacyjką tylko przydusić na biegu i w tym momencie został wysadzony olej miarką oleju. Stwierdzono uszkodzenie turbiny, choć nie było luzów i uszkodzeń mechanicznych turbiny,...
Turbina, uszczelniacze zaworowe, nic nie piszesz ile motor ma przejechane? Turbo oczywiście można wsadzić inne tylko pytanie czy jest sens? Czego oczekujesz od tego silnika?
Witam! Ja mam taki problem iż gdy odpalam swojego 1.9 tdi 1z rano na zimnym silniku to strasznie kopci na niebiesko telepie go i obroty skaczą 1000-1100 niektórzy mówią, że to ssanie. Czyżby głowica do wymiany czy tylko uszczelniacze? Czy turbina może mieć jakis związek z tym? I jak koledzy wspominają wyżej mam też tak czasami jak przygazuję powyżej...
Witam . Posiadam zmywarkę jak w temacie. Zakupiłem zestaw naprawczy czyli turbinę, uszczelniacz oraz uszczelkę obudowy. Moje pytanie jak mocno należy dokręcić turbinę na wał silnika? Jak dokręcam to uzyskuję coraz większy opór (tarcie) na uszczelniaczu. Według mnie stanowczo za duży. Proszę o pomoc w tej kwestii. Z góry dziękuję. https://obrazki.elektroda.pl/4137692300_...
Zdejm "gumę" łączącą turbinę z kolektorem ssącym i przystaw kartkę papieru.(Albo oddaj do specjalisty).W tych silnikach 80% brania oleju jest powodowane głowicą (uszczelniacze).
Turbina do regeneracji , uszczelniacz się skończył .
W tej zmywarce wymienia się komplet: Turbina+uszczelniacz+oring. Łozyska oczywiście można wymienić - koszt części ok.200zł. W razie problemu z częściami kolego pisz na PW. W temacie nie podałeś typu zmywarki! Pozdrawiam.
Samo uszczelnienie jest na 90% dobre. Da się je na nowo dotrzeć tylko że w tych pompach nie to jest problemem. Problemem jest to że zardzewiała os silnika i rozsadziła trzpień turbiny który przechodzi przez uszczelniacz i tamtędy przecieka. Musisz załatwić drugą turbinę. Lub podobna pompę indukcyjna która się zmieści w zmywarce i przypasuje do węży...
Witam! Pompa rzeczywiście szwankowała, ponieważ dostała się woda do środka przez zużyty uszczelniacz pod turbiną. Teraz mam problem gdzie dostać taką pompę i czy muszę kupować całą, bo uzwojenie silnika jest o.k , a wirnik z turbiną można by było wymienić. czy ktoś z kolegów może mi podpowiedzieć gdzie to kupić? To jest silnik Askoll Model: M114 Art.292013...
Witam, problem udało się rozwiązać, przyczyną nie była uszkodzona turbina tylko uszczelka na wtryskiwaczu, jedna była uszkodzona i przelewała paliwo do oleju, jak się zrobił wysoki stan to zaczęło pompować olej przez turbinę. Po wymianie uszczelniaczy na wtryskach auto pracuje prawidłowo. Dziękuję wszystkim za pomoc.
Panowie (at)madamsz1, (at)bratHanki, (at)Azog_Plugawy Wyjaśnijcie proszę w jaki to sposób silnik autora tematu spala olej poprzez uszczelniacze zaworowe? Trzymamy się tematu. Nie wiem też co do tego mają panewki. Moim zdaniem to tutaj jest do sprawdzenia turbina, porozpinać węże i sprawdzić czy tam nie ma oleju, czy intercooler nie jest zawalony olejem....
Co do brania oleju to oczywiście że każdy silnik bierze olej... kwestia ile... wszystko powinno być w granicach rozsądku. Moim zdaniem 1l na 1000km to zdecydowanie za dużo. Jeżeli silnik ma kompresję (czytaj moc) to jak pisałem wcześniej są to przeważnie uszczelniacze lub turbina (pomijam oczywiście przypadek wycieku oleju na zewnątrz silnika)... Zresztą...
Turbina była jeszcze raz oddana do sprawdzenia , nic nei stwierdzili,ale i tak wymieniono uszczelniacze turbiny. Wszystkie rzeczy były myte pod ciśnieniem wodą także kolektor dolotowy ,kapa zaworów , także nie mam możliwości rzeby było coś zapchane.
Koszt samych uszczelniaczy to może i niewielki ,tylko trzeba wyjąć wałek ,a więc rozrząd do wymiany ,potem popychacze okażą się miękkie ,a jak prowadnice luźne to czapa w górę i na koniec okaże się że to turbina leje olejem.
A po czym wnioskujesz że padła pompa ? pompa jest naprawialna silnik można przezwoić turbinę z uszczelniaczem wymienić
Te silniki wykręcały po 700-800 tys km. Głowice natomiast, pękały w dwu przypadkach - zagotowania silnika, bądź "ładowania w pedał" od razu po odpaleniu silnika na mrozie. Nie kombinuj z podmianką od 1.9. Zużycie oleju to albo sam silnik - pierścienie, uszczelniacze zaworów, albo turbina.
A wycieków żadnych nie ma? To zapewne albo turbina źle zrobiona albo uszczelniacze zaworów.
Może turbina trochę puszcza olej i na postoju się zbiera, albo uszczelniacze prowadnic zaworów...
1 uszczelniacze zaworów 2 troszkę nieszczelna turbina 3 końcówki wtryskiwaczy przydatna jest znajomość zapachu tego dymu - to trochę ułatwia diagnozę
Palenie oleju moża powodować uszkodzony przepływomierz powietrza lub uszkodzony zawór N75 ??? A czy mają one styczność z olejem żeby przez nie znikał? Uszczelniacze zaworów, pierścienie tłokowe, turbina......
Od niedawna jestem posiadaczem s40.Mam pytanie do znawców silnika t4.Silnik bierze sporo oleju(2-3 l/100km) podejrzewam uszczelniacze zaworów,ew. turbo.Jak najprościej zmienić uszczelniacze?Silnik kopci na niebiesko,przebieg 160.000km.(faktyczny)Może ktoś ma jakieś doświadczenia co do przyczyn tej usterki.Czy można zmienić uszczelniacze bez demontażu...
Nowa uszczelka nic nie da. Możesz składać na silikon i też będzie ciekło. Problemem nie jest uszczelka, tylko zbyt duża ilość oleju w kanale dolotowym. Albo odma jest uszkodzona, i nie daje rady separować oleju - ale odma siedzi w pokrywie zaworowej i kosztuje koło 600 zł, ponoć są dostępne regenerowane - albo masz zbyt duże ciśnienie w komorze korbowej....
Witam. Miałem podobny problem z dymieniem w Lagunie pierwszy to turbina ,drugi to pierścienie i uszczelniacze zaworów. Teraz rada . SPRAWDZ węże pomiędzy turbo a interculerem jeśli znajdziesz większą ilość oleju wszystko jasne. Powiedz ile oleju Ci ubywa i czy wydmuchuje z odmy.
Remont czyli uszczelka, uszczelniacze zaworowe, pierścienie. Wtryski odpadają. Może nie dołujmy jeszcze kolegi. Taki remont może przekroczy wartość golfa :) Zacznijmy od tańszych rzeczy jak separator turbina i uszczelniacz wału. A na razie niech jeździ i dolewa. 30zł na 3000km w porównaniu z remontem czy wymianą silnika to 300tyś km a tyle pewnie ten...
Jeśli dobrze odpala na mrozie, to raczej nie kompresja, zainteresowałbym się uszczelniaczami zaworowymi, no i oczywiście samą turbiną, skoro trzeba było ją czyścić to znaczy że coś z nią nie tak. Samo czyszczenie to półśrodek, na chwilę...
Benzyna: Olej dostaje się do komory spalania - jak masz turbinę to regeneracja jak nie to pierścienie zgarniające lub/oraz uszczelniacze zaworów. W najgorszym wypadku jedno i drugie. Diesel: Turbina do regeneracji lub wtryski.
Witam wszystkich miłośników audi😁moje autko A6c5 1,9tdi 110km ma problem którego nie mogę rozwiązać. Podczas przyśpieszania kopci na czarno. Wymieniłem wiele elementów silnika i bez rezultatu.Pompa po regeneracji, wtryski, głowica splanowana, wymienione uszczelniacze zaworowe oraz samoregulatory. Turbina pompuje 1,9 bara. Pompa ustawiona przez...
Chmura przy odpaleniu skoro pompki i turbina sprawne to mogą być uszczelniacze zaworów ale po własnych doswiadczeniach to przy tego typu aucie i to 20letnim z przebiegiem pewnie 400 -600 tys to i prowadnice zaworowe mogą już być out i wymiana uszczelnień wiele nie pomoże. Druga sprawa jak turbina będzie na gorącą stronę puszczałą olej to we wlocie będzie...
Hm powiadasz ze na niebiesko i oleju nie bierze, jesteś tego pewien. Możliwe przyczyny to uszczelniacze na trzonkach zaworów, wadliwa turbina, zły stan techniczny silnika. Jak powiadasz ze odpala bez problemu to to ostatnie można czesciowo wykluczyć. Jak ściągniesz wąż idący do kolektora ssącego to przypadkiem nie ma w nim za dużej ilości oleju?
Łożysko ma wymiar znormalizowany i kupuje się wg oznaczenia (to gdzie ono też jest stosowane - nieistotne) w sklepie z łożyskami albo z częściami agd. Uszczelniacz i turbinę trzeba założyć tak jak były stare; tu się nic nie wymyśli. Wcale nie jest tak źle z ich awaryjnością (przynajmniej w mojej praktyce). "...uniemożliwić wymianę łożysk..." - nie rozumiem,...
Witam posiadam Renault Laguna II 1.9 Dci 120KM czy w tym aucie do wymiany uszczelniaczy zaworowych trzeba zdjąć głowice czy podejdę od góry? drugie pytanie czy ktoś wie jaki rozmiar jest szpilek turbina -katalizator M8x?x rozmiar gwintu. Pozdrawiam
Ale jakieś uszczelniacze turbiny ? Czy co ? nie zawsze tak jest i to mnie zastanawia.
Mam Renault Thalie 1.5 dci 65kM .Auto dymi na siwo ,ma moc turbina po regeneracji .Mechanik chce wymienić uszczelniacze zaworowe chce za to 1000 zł czy to dobra cena.
zaczął bym od wymiany filtra odmy,ten w tylnej pokrywie kół rozrzadu.Jezeli to nie turbina i nie ma wycieków, pozostają uszczelniacze zaworowe lub pierścienie tłokowe.Kopci na biało?
Może to jakieś zatarcie mechaniczne? No przecież widać że z turbiny pompy leje, więc ucierpiały także łożyska silnika. Do wymiany uszczelniacz turbiny i oczywiście łożyska silnika (o ile nie jest to wersja z tulejkami).
Sprawdziłem już połączenia wężyków od podciśnienia i faktycznie dwa wężyki dość lekko zeszły z trójników - inne wchodzą bardzo ciasno. Wymienię je bo mam taki wąż. Wszystko to o czym piszecie może przyczynić się do osłabienia auta ale skąd taka ilość oleju w układzie doładowującym? Możliwe że z odmy? Jeśli nie to uszczelniacze na turbinie przepuszczają....
Witam! mam opla vectre 2.0 DTL z 2000 roku. Podbiera olej. Silnik nie jest wychodzony. Ciśnienie 34 at. Przy rozruchu po nocy puszcza biały dym. A później jest ok. Mechanik twierdzi ze podbiera olej przez uszczelniacze zaworów albo przez turbinę. W wężu łączącym turbine z kolektorem jest troche oleju.
No masz rację, czyli czyszczenie :D Cały czas mnie męczy ta turbina. Jeżeli by uszczelniacze puściły to by chyba była ubrudzona w oleju. Dobre sprawdzenie turbo to pewnie tam co regenerują, wtedy będzie pewność. Jak już jest wszystko rozebrane i jak i tak bym musiał regenerować turbo to wolę teraz niż potem znowu to rozkręcać.
Nie wiem jaki masz silnik.Może to być turbina,mogą to być uszczelniacze zaworów,pierścienie(zużyte/zapieczone) lub spory wyciek.Trudno diagnozować-bez rozbiórki się nie obejdzie.Co do kosztów-możesz sprawdzić ceny części na np.stronie Intercars-u.
Dzięki za pomysł, postaram się zdobyć jakąś używaną i sprawdzę co z tego wyjdzie. A co myślicie nad przeróbką przepływomierza przez dodanie uszczelniacza i wyprowadzenia wałka turbiny na zewnątrz. Mam na myśli czy zda to egzamin przy ciśnieniu ok. 3bar.
Sprawdzona turbina czyli jak? Mechanik ściągał wąż od turbiny? Sprawdzał luz? Czy otworzył maskę i powiedział ze Ok? Na moje oko, to turbina skończyła swoje życie. Objawy podobne do uszkodzonego uszczelniacza na stronie gorącej. Olej się sączy ze smarowania turbiny do układu wydechowego. Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć wydech za turbina. Jeśli mechanik...
Zużyty uszczelniacz na pompie wtryskowej, przedostanie się ropy do oleju co skutkuje jego rozrzedzeniem, a następnie zaciągnięcie przez uszczelniacze turbiny tego oleju i samozapłon.
Jak to jest uszczelnione? Oring, ale może być uszkodzony uszczelniacz wałka turbiny.
Skrzynię wymontujesz ,tylko co dalej ?Jak sam ją myślisz naprawić to od razu to sobie z głowy wybij.Kto ci powiedział że uszczelniacz puścił w turbinie?Immo to prawie standard w tych rocznikach ,najprościej immo off ale nie koniecznie najtaniej.Chcesz się bawić szukaj między pętla -puszka immo.
Żadnych gęstych olejów a tym. Bardziej doktorów. 5w50czy 10w60 jeżeli planujesz go katowac i przegrzewal to tak ale na branie oleju naprawia się silnik a nie wlewa kisiel. Przy puszczanie gazu jak i hamowaniu silnikiem jeżeli kopci to najczesciej są. To uszczelniacze zaworów. Ale równie dobrze może pobierać turbina. Trzeba sprawdzić turbo i dolot Sprawdź...
A co to jest 1l/1000km? Zacznie brać 1l/100km to możesz się martwić. W dodatku uszczelniaczami zaworów bym się nie martwił, bardziej turbiną....
Zdecydowanie NIE. Nie jestem jakimś tam wielkim znawcą i jeżeli się mylę prosze mnie poprawić ale jeżeli nalane było zbyt dużo oleju to z reguły duże ciśnienie gdzieś go wypluje [czytaj: uszczelniacze, odma ewentualnie turbina] .Jeżeli silnik nie dostał samozapłonu,a skoro do tej pory chodzi to nie dostał to myśle że albo coś pozalepiało albo zgaśnięcie...
Co z tego, że wymienisz łożyska, jak nadal spod uszczelniacza będzie ciekło? Całą pompę masz do wymiany, bo uszczelniacz jest razem w komplecie z turbiną i silnikiem. A 320PLN, czy 350PLN, to naprawdę nie jest drogo. W siostrzanej maszynie Whirlpool zabuliłbyś za taką pompę trzy razy tyle.
Problem powrócił turbina po regeneracji a oleju ubyło 1 litr na 1000 km .Zostały pierścienie i uszczelniacze jak piszecie.
Kolego ;robokop; tak do końca to nie masz racji,że olej w przewodach intercolera dostaje się wyłącznie z wałka turbiny.Nie neguję twojej odpowiedzi,ale większość tego oleju jak napisał kolega;Sztomel; pochodzi właśnie z odmy silnika.Opary oleju podczas pracy silnika są porywane przez wprawioną w ruch turbinę i wdmuchiwane do przewodów intercolera.Stąd...
To tak stare że mogę się mylić zdjąć pokrywkę ,turbinę , odkręcić obudowę pompy zdjąć wymienić uszczelniacz nie ręczę że jest tak jak napisałem po prostu nie pamiętam :D
jak na moje z tego co piszesz to przez pompę vacum do silnika dostawał się ropa rozrzedzając olej, potem przez to padła turbina (brak smarowania, uszczelniacze zaczęły przepuszczać ropo-olej) i rozbiegało silnik. Motor jest pewnie zatarty na amen i stoi na dębowo. Vacum pompę montowałeś nową? Dodano po 5 Kolego uszczelka pod głowicą. Zlej olej to się...
Mam problem z DAF XF 105.zrobiłam remont silnika-olejarz.wymieniono tuleje silnika,pierscienie,szklanki wydechowe,spręzyny na ssących zaworach,uszczelniacze zaworowe/originał/.Po naprawie zaczął palić 41litrów. Turbina wkręca się do 1bara-choć sprawdzona była szczelnośc. Może ktoś z was miał taki przypadek i może mi coś podpowiedzieć?
W większości dużych współczesnych agregatów, silniki są z reguły doładowane. Ma to na celu zwiększenie jednostkowe mocy oraz zmniejszenie zużycia paliwa względem wydajności i kultury pracy. Co do silnika Wola to fakt on nie posiada turbiny. Opisałem dla kolegi kkknc przypadek rozbiegnięcia się silnika na wskutek częstej przyczyny jaką jest usterka uszczelniaczy...
Witam. Jestem posiadaczem Opla movano 2002r 2,5 DTI od dłuższego czasu samochód strasznie bierze olej. Byłem u kilku mechaników i po ich diagnozie wynikło iż turbina jest do regeneracji, więc turbina została cała zregenerowana a samochód jak brał tak bierze olej. Przy ekonomicznej jeździe samochód nie kopci, natomiast kiedy samochód wchodzi na wyższe...
pierścienie i uszczelniacze, generalnie góra i dół do zrobienia, lub puściło uszczelnienie na turbo, turbina jest u Ciebie chłodzona cieczą?
Witam mam poważny problem z moim ducato 2.3 JTD 2004 rok.Kupiłem go z niby uszkodzoną turbiną , wymieniłem ją na nową i troszkę było spokoju ale odpalałem i testowałem go na postoju a teraz jak zacząłem nim jeździć kopci na błękitno.Czy może być to że turbina zaciąga olej przez nie szczelne uszczelniacze zaworów i dla tego kopci?Wszystko wyczyściłem...
W silnikach benzynowych tylko pierścienie, uszczelniacze i odma olejowa, a w dieslach dochodzi jeszcze turbina, jeśli takową posiadają. Próbę szczelności pierścieni robi się przez tzw. próbę olejową. Może jestem głupi, ale nie słyszałem i sam nigdy nie robiłem czegoś takiego jak wlanie paliwa na tłoki i sprawdzenie, czy jego ubywa :)
Jedynie można się przyczepić do wyrobionego nieco gniazda wirnika pompy. Jak to sprawdziłeś ? O ile dobrze pamiętam, to kapsel turbiny pompy jest nierozbieralny. Po włożeniu do zmywarki objawy takie same. A po zasileniu pompy zewnętrznym źródłem ? Jakie jest napięcie na pompie ? Podaj PEŁNY (i prawidłowy) model sprzętu to wtedy można sprawdzić czy...
Witam mam taki problem. Samochód VW Passat 1.8T rok 2002 Jak rano odpale to najpierw jest jedna wielka chmura dymu i potem juz jest wszystko w porzadku. Jak samochod pare minut pochodzi na wolnych obrotach to zaczyna kopcic i śmierdzi na spalony olej . Podczas jazdy tez jest wszystko w porzadku. Sciaglem weze z przepustnicy i z przeplywomierza i wszedzie...
Średnica zewnętrzna 58 mm, turbinka zakryta grubość 19,5 mm, oś turbinki wystaje 20 mm poza tarczę skrzydełek, uszczelniacz na osi o średnicy 8 mm. Wysokość turbinki po usunięciu wlotu 14 mm. Gwint M 5.
Po rozebraniu jest tylko ten jeden kondensator. Jest problem, bo nie mogę rozłożyć silnika. Wygląda jakby był ściśnięty na prasie. Ile może kosztować naprawa u fachowca? Nowa pompa kosztuje ok 260zł Moim zdaniem nie warta gra > świeczki <. Jeśli trzeba będzie przezwoić silnik to koszt około 150zł.( zależy ile gdzie ktoś liczy). Dolicz wymianę...
Moja renówka brała 2l oleju na 1000 km, diagnoza- uszkodzona turbina, zdejmij sobie waz od turbiny ten górny i zobacz czy puszcza ci olej, sprawdź sobie jeszcze luz na turbinie ściągnij dolot do turbiny i poruszaj wirnikiem, u mnie był bardzo duży luz wzdłużny i prawie wcale poprzecznego. Też chciałem wymieniać uszczelniacze i uszczelkę pod głowicą...
Witam. Mam problem z VW Passatem B5 TDI 2000r. Po dłuższej jeździe na tylnej szybie i zderzaku jest pełno plam oleju. W kolektorze ssącym, w turbinie i w całym układzie ssącym też jest pełno oleju. Teraz pytanie. Czy przyczyną może być turbina, czy uszczelniacze na zaworach, czy może pierścienie ? Silnik: 1.9 Tdi 136 KM. Jeżeli potrzeba jeszcze jakichś...
wbrew temu co mówisz końcówki wtryskiwaczy też mogą już się kończyć i wcale nie muszą kopcic na czarno jeśli nie rozpylają tylko sikają strumieniami to nie wszystka ropa się spala a jej niespalona część jest odparowana i stąd biały dym biały dym może też być spowodowany przez uszczelniacze zaworów, uszczelniacze turbiny - wypada go powąchać - jak palony...
A sprawdzane było ciśnienie wtrysku paliwa.Sprawdź czy nie ma za dużo oleju bo przez turbinę może iść na ssący a jak go przybywa to wymień uszczelniacze pompowtrysków
A poco szeleć Czy nie lepiej spokojnie dojechać do celu. Zgasić samodód, i po kłopocie. Nie przegrzana turbinka sama ostygnie. I nic jej nie będzie. Uszczelniacze w turbinach nie są to symeryngi. A metalowe mini pierscionki. Podobne jak na tłokach. A jeżeli już chcesz ją schłodzić, to zamontuj jakąś dmuchawkę z wentylatorka od kaputera. I układem czasowym....
Przyjrzyj się turbinie. Jak auto zanim je kupiłeś śmigało po mieście, to masz problem z turbiną. Wymień sam koras i po problemie.
Z pompami jest różnie, raz kompletne raz oddzielnie. Jeżeli kupisz turbinę to najczęściej jest kompletna z wiatrakiem i uszczelniaczami zmontowanymi tylko nakręcić na oś. Zobacz to http://sklep.north.pl/karta/263838-obudo...
Witam. Jestem początkujący na tej stronie i proszę o kilka informacji. Mam lt 35 z silnikiem 2,8 tdi 130 koni. Do tej pory chodził i chodzi jak rakieta. Kilka dni temu podczas jazdy zaczął kopcić na jasnoniebieski kolor i śmierdzi, jak by olej się palił. Byłem u kilku mechaników i każdy mówi coś innego, że to turbina, że pierścienie, że uszczelniacze...
Turbina jest po regeneracji. To nie turbina tylko silnik jest do remontu. Pytanie tylko czy przedmuchy są na tłokach czy na uszczelniaczach zaworów . Auto ma przejechane 235 tys.km. Jak na silnik diesla to chyba niezbyt dużo. Możecie mi coś doradzć?
241 tkm to nie tak dużo. Sprawdź odmę. To się nawet nazywa separator oleju. Dużo tego jest w necie https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.... (pierwszy z brzegu) Jak masz silnik na stojaku to sprawdź rozrząd bo masz akurat dostęp i lubią siadać. Jakby turbina siadała miałbyś sporo oleju w intercoolerze i rurach. Jakby uszczelniacze padły...
Cześć, mam do was pytanie odnośnie Astera 1.7 CDTI 110 KM z 2008 roku. Po dojechaniu pod dom, spalanie na postoju pokazało 3.2 l/h. Pofalowały obroty, zajrzałem pod maskę i minimalnie jakby parowało na biało i śmierdziało olejem. Zajrzałem pod spód i widać było mokre od oleju, chyba tylko na tym łączeniu (w miarę widać to na filmiku). Czym mogłoby to...
A od wymiany do wymiany oleju silnikowego dolewam tylko osiem setek albo i mniej. To jeszcze nic nie znaczy - w dieslu zachodzi zjawisko uzupełniania oleju paliwem. Masz dwa możliwe miejsca, które przyczyniają się do ewentualnego niebieskiego kopcenia - turbina, wyciek ze strony gorącej, bądź uszczelniacze i prowadnice zaworów -dość szybko się zużywające,...
Nie można demontować niesprawniej turbiny. To tak jakbyś zdemontował jeden tłok z korbowodem i zaślepił gniazda od zaworów po ich uprzednim demontażu. W tym Escorcie jest prawdopodobnie turbina Garret T2. Myślę, że taka turbina po regeneracji tzn. wymiana wirników wałka i uszczelniaczy na fabrycznie nowe kosztuje ok 1000 zł. Można się też pokusić o...
Jeżeli chodzi o nadmierne zużycie oleju to są 4 możliwości: - Turbina (widoczny olej w dolocie) - zużyte pierścienie i gładź cylindrów.( Niskie sprężanie ) - uszczelniacze zaworów. - wreszcie wycieki na zewnątrz.
Wymieniłem uszczelke na vakum. Nie obeszło sie jednak też bez umycia wydechu ciągle kopcił na zimnym silniku teraz po wymyciu nie puszcza ani dymka. Dodatkowo wymieniłem uszczelniacze zaworów i oringi na pompowtryskach. Temat zamykam silnik chodzi jak marzenie.
Witam. Ojej do turbiny pompowany pod cisnieniem albo olej idzie do miski albo do kolektora nie ma innej drogi. Jak nie wywala na zewnatrz i nie cieknie zostaje ze idzie do kolektora ssacego bo sa luzy na lozyskach turbiny, ale w tym wypadku powinien kopcic. Moze ci oleju do turbiny nie pompuje, z tym sie nie spotkalem chyba ze pompa oleju slaba lub...
Koledzy, dziękuję za opinie. Zatem nawet nie pcham się w remont i zlecam montaż nowego silnika, już z turbiną. ewentualnie 1.5 Diesel zwykły z Saxa. Mam do silników Citroena zaufanie - 1.5 zrobiłem 350 tys km bez remontu, 1.4 HDi kupiłem z przebiegiem 270tys i zero problemów, zresztą podobna konstrukcja obydwu i prosta turbina w 1.4 HDi. Dzięki jeszcze...
Dzięki za odpowiedź. ak, to silnik magnetyczny, konstrukcja prosta jak cep. Czyli po podaniu 230VAC powinien kręcić się poprawnie? Bez żadnych dodatkowych elementów? Pompa pewnikiem zajechana, urządzenie pełnoletnie, więc w sumie najwyższa pora na nią. Pompę/turbinę zdemontowałem, obudowę/kierownicę też, pozostał wałek wirnika i korpus. Nic się nie...
Witam wszystkich :-) Drodzy forumowicze, problem z którym nie mogę sobie ostatnio poradzić. Pacjent to mój staruszek Jeep XJ 2.1td (j8s), nie dawno oddałem na regenerację turbo (Garett JR775043), zwykła turbina z zaworem upustowym sterowanym gruszką, powód regeneracji to puścił uszczelniacz i niestety lało olejem w wydech. Po ponownym montażu turbiny...
śmierdzi taka przepalona ropa . Albo przepalony olej. Zdejmij rurę idącą z intercoolera do zaworu EGR i sprawdź czy za bardzo nie jest zaolejona. Demontaż intercoolera i sprawdzenie czy nie ma tam oleju też dałby obraz czy turbina nie rzuca olejem w dolot. To najprostsze z kroków, dalej to uszczelniacze popychaczy zaworów. Ale to już tylko demontaż...
simson uszczelniacz uszczelniacz wypycha uszczelniacz uszczelniacz maglownicy
modułu electrolux usunąć wirusa malware migający ekran laptopa samsung
df038 renault licencja firmware slicam
Niszczarka Fellowes zablokowana baterią CR – jak bezpiecznie usunąć płaską baterię? Opel Zafira B 1.6 benzyna – jak sprawdzić sprawność sterownika ECU?