Przy składaniu zamków zaworów dobrze jest wziąć jakiś naprawdę gęsty smar i posmarować trzonek i półstożki, fajnie się wtedy przyklejają
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Dociskasz tłokiem do zaworów.
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
Jak śruba regulacyjna już jest prawie cała wkręcona, regulacja zaworów na długo nie wystarcza i klepie to pewnie wałek do wymiany. Ciężko mi powiedzieć czy do wymiany jak go nie słyszę :) Ale jak zdejmiesz głowicę to go zobaczysz gdzieś tam w głębi ;) Powiem Ci tak. Jak masz gdzie i czym i masz troszkę zmysły technicznego w głowie to głowice na spokojnie...
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
Jest możliwe,bez problemu.
Wymiana uszczelniaczy zaworowych jest możliwa bez zdejmowania głowicy. Wykręca się świecę i wkeca się przewód ze sprężonym powietrzem. I zawór nie opada.
Uszczelniacze uszczelniaczami. Mam podejrzenia graniczące z pwnością, że przyczyna brania oleju leży gdzie indziej.
Dokładnie. Nic dziwnego że wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała, silnik ewidentnie pali olej. Przy wyższych obrotach lub obciążeniu olej przedostaje się ze skrzyni korbowej poprzez tłoki do komory spalania zapewne przez zużyte pierścienie lub tłoki lub nawet gładzie cylindrów. Pozdrawiam.
Nie wiem jak jest dokładnie w tym aucie ale opiszę ci jak zmieniałem w innym samochodzie .Dla pewności ustawiłem wszystkie tłoki ,, na równo,, w cylindrach aby zawory nie powpadały za głęboko ( bo wypadnięcie raczej nie możliwe) i zakładając nowy uszczelniacz stosowałem magnes na wysięgniku którym łapałem za trzon zaworowy podciągałem max do góry płaskoszczypami...
Witam Jak olej nigdzie nie wycieka to opelek go spala i wymiana uszczelniaczy zaworowych za wiele nie pomoże tylko kompleksowa naprawa pierścienie+głowica
Dla wygody i zysku ASO.
Spróbuj wymienić świecę na nową, jak nie pomoże i po chwili kręcenia będziesz miał ją zalaną (mokrą) to będzie oznaczało że jest problem z gaźnikiem.
Czy chodzi Ci o wymianę ich na silniku? bez zdjęcia głowicy? A co bierze olejek? jak tak to uszczelniacze raczej nie pomogą albo turbo albo pierścienie.
A w jakim celu jest ten zabieg cofania o 1/4obrotu
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
Sugeruje zastanowic sie nad tego typu naprawą. Ja osobiście na życzenie klienta bym to zrobił ale bym doradzał zdjąć głowicę i zrobić to porządnie aby nie robić dwa razy
Witam. Wie ktoś może, jak wymienić ten uszczelniacz w siłowniku FAAC 414? AI: Czy możesz opisać, jakie objawy wskazują na konieczność wymiany uszczelniacza w siłowniku FAAC 414? Dostaje się woda i zamarzają.
Z samą wymianą uszczelniaczy to dam sobie rade(bez ściągania głowicy).Tylko się zastanawiam czy to aby napewno ich wina(czekam na jakieś sugestie).Jedyny problem widze w zamontowaniu wałków rozrządu,bo są dość długie.Czy jest na to jakiś prosty sposób?
Cześć, Mam automaty bramowe faac 414. W ramieniu tubowym sparciał simmering i puszcza wodę do mechanizmu śrubowego, co powoduje problemy przy większym mrozie. Czy ktoś wie rozłożyć tłok i obudowę tak aby móc wyciągnąć uszczelniacz? Dodano po 3 Nie wiem czy wolno samemu sobie odpowiadać, ale rozwiązałem problem i chcę się nim podzielić z tymi którzy...
Witam serdecznie, musiałem poprawiać ostatnio trochę po wizycie mojego serwisanta. I choć mi wymiana uszczelki, modyfikacja i wymiana mikroswicha (zamiennik) zajęły mniej czasu niż jemu wcześniejsza prowizoryczna naprawa mikroswicha to nie narzekam na niego za bardzo , bo zdaję sobie sprawę, że w takiej dziurze jak mieszkam serwisant nie może dysponować...
witam mam taką zgwozdkę: stary odpowietrznik zaczął cieknąć ... taki dinks za 4zł w kastoramie - coś jak naktrętka. Ten co to się go nazywa że na kluczyk a wszyscy tym kręcą śróbokrętem. Kupiłem, wymieniłem i na razie wygląda na to że OK. Ale ... w casto pani mi powiedziała że to się wkręca na such w sensie że jedynym elementem uszczelniającym jest...
Wymiana uszczelniaczy zaworowy bez ściągania głowicy czy że ściąganiem.
Witam ponownie,proszę wybaczyć nowy wątek ale tak będzie składniej.Był temat z silnikiem teraz jest temat pompy która mi cieknie.Jest zainstalowany od 12 lat komplet z grudziądza,niestety od jakiegoś czasu mi zacieka.Parę miesięcy temu jak mnie nie było żona hydraulika wezwała ale tak naprawdę niewiele zrobił,po miesiącu zaczęło kapać jeszcze bardziej.Więc...
Witam. Stary zawór używany góra kilka razy w roku. Cieknie pod dławikiem. Nie mogę wymienić uszczelki - brak możliwości zdjęcia pokrętła. Jedyne co mi przyszło do głowy, to upchanie pod dławik "włosów" konopnych. Może ktoś ma lepszy pomysł. Na razie brak możliwości wymiany całego zaworu.
Witam. U mojej matki sa takie zawory jak na zdj. Wszystkie przeciekaja praktycznie. Na 2 zaworach jest numer 20 a na 1 15. Jak najlatwiej byloby wymienic takie zawory na nowe? Wszystkie rrurki sa grubosci 1cal. Dzieki z gory za pomoc https://obrazki.elektroda.pl/7679952700_...
Witam! Tak jak w temacie chce wymienić uszczelnienia w przekładni zf 4b1422052, dzis wyciągnąłem maglownice, cała się "posikała" osłona pełna płynu z lewej strony z prawej dużo mniej, ogólnie z maglownica nie było problemów, brak stuków/połów itp. Tylko duże rozszczelnienie, brak ognisk korozji, tylko jak wylewałem płyn zauważyłem delikatne czerwone...
Dojrzałem do wymiany uszczelniaczy.Może jakieś nowe pomysły na wymianę bez zdejmowania głowicy ?Przyszedł mi pewien pomysł do głowy:potrzebna byłaby skarpetka;rajstopa czy coś podobnego,ale żeby było mocne i elastyczne.Wkładamy to do cylindra tuż przed ZZ i przez otwór w tej skarpetę nasypujemy małe ,stalowe kuleczki po czym obracając wałem ,dociskamy...
Witam. Jak w temacie wyciek z pompy paliwa - pojawił się nagle. Pytanie do Was brzmi: czy kupię taką uszczelkę i czy bez problemu można ją wymienić - są dwie śrubki a czy coś nie "wyleci" po odkręceniu pokrywy.
Witam, chciałbym wymienić dolne części zaworów spustowych. Poproszę o informacje, jak to wykonać krok po kroku. Dziękuję. https://obrazki.elektroda.pl/1637683100_...
Cześć. Czy przy wymianie sprzęgła bez dwumasy zawsze wymieniacie koło zamachowe? Bo w teorii trzeba, a w praktyce jak to wygląda? I jak wygląda też sprawa z uszczelniaczem na wale, też wymieniacie przy każdej wymianie sprzęgła?
Witam Auto ASTRA F X16szr 8V 99r potrzebuję wymienić uszczelke misy olejowej i pytanie czy można albo jak zrobić w miarę dobrze że by tam nie ciekło? Czy dawać jak zwykle uszczelkę (korkowa idzie) czy też można to zrobić na jakiś uszczelniacz bez tej uszczelki? Zamierzam kupić nową misę dla pewności bo to nie wielki koszt tylko nie wiem czy można by...
Nie wiem ,czy dobre miejsce ,ale może komuś się przyda -chyba że już gdzieś jest. Łożyska 6005 i 6203. Uszczelniacz - 40x55x9,2/12,2 , ale pewnie można zamiast niego wrzucić 40x55x10 lub coś blisko tej grubości. Zbiornik klejony. Nr pralki 85 929 5749 001.
C https://obrazki.elektroda.pl/2505232200_... https://obrazki.elektroda.pl/3790756500_... Cześć, pojawiła mi się konieczność wymiana uszczelki w odpływie zlewozmywaka. Sprawa wydawała mi się prosta. Kupić uszczelkę i wymienić. Na zdjęciach widać mój zlewozmywak. Na jednym z nich widoczny jest odpływy z góry. Jest w...
Witam. Mam pytanie. Jak wymienić uszczelniacze zaworów w Fordzie Escorcie 1.6 16v? Proszę o szybką i prostą odpowiedź. Dziękuję, nagrodzę punktami.
Witam pytanie zawór glowny hamulców naczepy (nie modulator) syczy od dołu pytanie czy wymiana na nowy czy wymieniać oringi w środku ?
W swoim golfie z tym samym silnikiem wymieniłem pierścienie na MAHLE 82,5 STD 1,2-1,5-2 do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych i koniec z dolewaniem oleju... Polskie Prima tez dobre i sporo tańsze ...
Koszt samych uszczelniaczy to może i niewielki ,tylko trzeba wyjąć wałek ,a więc rozrząd do wymiany ,potem popychacze okażą się miękkie ,a jak prowadnice luźne to czapa w górę i na koniec okaże się że to turbina leje olejem.
Ostatecznie wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwiła sprawę dymiena i apetytu na olej. Zrobiłem to samodzielnie bez potrzeby demontażu głowicy. Temat zamykam. Pozdrawiam
kolego jesli uszczelniacze sa zużyte to przy odpalaniu zobaczysz dym z rury wydechowej , ale jesli jest tak jak napisałes to raczej marne szanse że wymiana ich pomoże twemu silnikowi
Uszczelniacze pomogły
Witam posiadam Renault Laguna II 1.9 Dci 120KM czy w tym aucie do wymiany uszczelniaczy zaworowych trzeba zdjąć głowice czy podejdę od góry? drugie pytanie czy ktoś wie jaki rozmiar jest szpilek turbina -katalizator M8x?x rozmiar gwintu. Pozdrawiam
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Hmm. To skoro tak, to dobra i zła wiadomość. Zła, bo autko nie naprawione do końca ( przyczyną mogą być np.: pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe). A dobra to taka, że masz fakturkę i zawsze możesz próbować jakoś się dogadać z mechanikiem, skoro pojechałeś do niego z powodu zanikania poziomu oleju. Faktem jest, że skoro walnięta była uszczelka,...
Dzień dobry.Potrzebne momenty dokrecania śrub wałków rozrzadu -wymianA uszczelniaczy zaworowych silnik mercedes M113.987
Nie masz co robić i tak z nudów stwierdziłeś, że umyjesz tłoki w silniku? Masz wiedzę i narzędzia? Może się okazać , że poza planowaniem będzie potrzebna wymiana gniazd zaworowych , zaworów i ich dotarcie? Wymiana uszczelniaczy zaworowy obowiązkowa przy takim zakresie robót. I jeszcze jedno. Czy w tym silniku po planowaniu (powiedzmy 0.2mm) zawory też...
jeszcze nie słyszałem/widziałem żeby wymiana uszczelniaczy zaworowych zredukowała pobór oleju do akceptowalnego poziomu BMW silniki N43 i N46, kiedyś w jakimś Audi B3 wymieniałem i tez pomogło. Zgadzam się że szansa jest znikoma, ale to też najtańsza opcja ratunku trupa od złomowania.
Jeżeli ma faktycznie 160 tys to same pierścienie niech zostanie jakie są , ale pisze 2 różne rzeczy bo napisałeś pierścienie zaworowe, chyba że chodzi o uszczelniacze zaworowe to wtedy tak, 160tys to przy takich przebiegach zawsze najlepsza opcja jest zrobione glowicy na gotowo, planowanie, jeżeli występują płytki to regulacja luzu zaworowego, wymiana...
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Pomogła dopiero wymiana sterownika i położenie dodatkowej masy.Problem pojawił się jednak jeszcze inny silnik zaczął brać olej. Wymiana uszczelniacze zaworowych dopasowanie gniazd i zaworów oraz pierścionków. Polecam gorąco ten model k12 sama przyjemność naprawy 😥
Tu masz pokazane jak się wałek wyjmuje. http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... Co do śladów to kiepski trop. Wystarczy 2km po suchej żwirówce i powiesz że nikt pod maskę z rok nie zaglądał.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ paruje olej w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ para oleju w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Przeanalizuj moją historię. Matiz jeżdżący, wyciek płynu chłodzącego spod kolektora. Wymiana kolektora dolotowego, zdjęcie głowicy - jej regeneracja, gniazda, uszczelniacze, bez ingerencji w dół silnika. Złożenie, jazda, zużycie oleju 1l na 50 km. Reklamacja usługi. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, nowe były luźniejsze od starych( na koniec wymieniono...
Przy okazji sprawdź, kiedy był zmieniany pasek rozrządu i stan napinacza. My zmieniamy również wszystkie możliwe uszczelki: kolektorów, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu też. Koszt nieduży, a może niedługo będzie trzeba znowu robierać, a co najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych. Jeden koszt, jedna rozbiórka. Pozdro
Witam z tego co mi wiadomo to wszystkie uszczelki wymienione na dolocie ,wylocie itp planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych i popychaczy,nowy pasek rozrządu (sam pasek) i robocizna, o tych rzeczach mi powiedział.
1. Pryśnij w okolicy przepustnicy np. Plakiem na pracującym silniku jak obroty wzrosną masz nieszczelność prawdopodobnie oringi. 2.Wyciek to chyba sam możesz sprawdzić nikt przez internet tego nie zrobi , jak silnik suchy może pomóc wymiana uszczelniaczy zaworowych ewentualnie pierścieni. Najlepiej zrobić z tym porządek przed założeniem gazu.
witam muszę nie długo zabrać się za wymianę uszczelniaczy zaworowych ,jak to uczynić. będę musiał ściągać wałek rozrządu , z jaką siło dokręcić panewki wałka ,20Nm wystarczy ?za każdym razem należy plantować głowicę ? pzdr
Do silnika biorącego dużo oleju mineralny będzie dobry bo trochę gęstszy a parametry smarowania spełniają normy a dodatkowo popytaj o wymianę uszczelniaczy zaworowych może to ich wina
Dolewając oleju zmniejszasz komorę sprężania i ciśnienie nieco wzrośnie. Jak dla mnie pierwszy pomiar jest przyzwoity i silniki równo pracują chyba. Co do zużycia oleju to w Twoim przypadku sugerował bym wymianę uszczelniaczy zaworowych.
Biały dym może oznaczać wymianę uszczelniaczy zaworowych Albo silnik krokowy.Kolega mechanik nie wie z czego bierze się dym jak świece nie grzeją?
Witam. Przy okazji wymiany UPG, głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzanie szczelności). Nowe szpilki dokręciłem tak jak książka pisze (kolejność i momenty). Pisałem powyżej. Głowica planowana i remontowana.
Okopcona świeca druga od lewej sugeruje coś innego... Zrób mu płukankę i zalej cerateka jak nie pomoże to tylko wymiana pierścieni i uszczelniacze zaworowe...
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
dzięki chłopaki za pomoc
Zanim ściągniesz wałek to zdemontuj koło na nim bo rozwalisz czujnik halla który jest pod kołem. Przy takiej ilości spalania szkoda brać się za samą wymianę uszczelniaczy - problem będzie raczej w pierścieniach i luzach prowadnic zaworowych.
uszczelniacz zaworowy uszczelniacz zaworowy wymiana wymiana prowadnica zaworowy
kontrast jasność stary egzamin zawodowy elektronik suszarka suszyć
Sterowanie proporcjonalne Scanreco - problem z jednoczesnym działaniem funkcji Ikon 43" Smart TV TP.HV553.PC821 E43DMS Panel – Firmware/Dump Sources & Compatibility