Tu masz pokazane jak się wałek wyjmuje. http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... Co do śladów to kiepski trop. Wystarczy 2km po suchej żwirówce i powiesz że nikt pod maskę z rok nie zaglądał.
Przy składaniu zamków zaworów dobrze jest wziąć jakiś naprawdę gęsty smar i posmarować trzonek i półstożki, fajnie się wtedy przyklejają
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
Jak śruba regulacyjna już jest prawie cała wkręcona, regulacja zaworów na długo nie wystarcza i klepie to pewnie wałek do wymiany. Ciężko mi powiedzieć czy do wymiany jak go nie słyszę :) Ale jak zdejmiesz głowicę to go zobaczysz gdzieś tam w głębi ;) Powiem Ci tak. Jak masz gdzie i czym i masz troszkę zmysły technicznego w głowie to głowice na spokojnie...
I ponoć po wyjmowaniu częstym zaworów niszczą się uszczelniacze zaworowe.
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
Jest możliwe,bez problemu.
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Dociskasz tłokiem do zaworów.
Dokładnie. Nic dziwnego że wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała, silnik ewidentnie pali olej. Przy wyższych obrotach lub obciążeniu olej przedostaje się ze skrzyni korbowej poprzez tłoki do komory spalania zapewne przez zużyte pierścienie lub tłoki lub nawet gładzie cylindrów. Pozdrawiam.
Witam Jak olej nigdzie nie wycieka to opelek go spala i wymiana uszczelniaczy zaworowych za wiele nie pomoże tylko kompleksowa naprawa pierścienie+głowica
Nie da się określić pewnie skąd bierze najwięcej oleju, w kanale dolotowym w dieslu zawsze jest olej. Są cztery drogi: uszczelniacze zaworowe, odma, turbina, pierścienie, i trzeba robić w kolejności od najtańszej naprawy. Zrobiłeś uszczelniacze, teraz pewnie trzeba będzie wymienić turbinę, ale na twoim miejscu spróbowałbym wyjąć wąż z odmy i wsadzić...
Czy ktoś bawił się w wymianę uszczelniaczy zaworowych w tym silniku ?
Ja też się łudziłem że to uszczelniacze zaworowe. A wracając do pytania to teoretycznie nie ,a praktycznie tak. Sprawdź turbo często to ono gubi olej.
W swoim golfie z tym samym silnikiem wymieniłem pierścienie na MAHLE 82,5 STD 1,2-1,5-2 do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych i koniec z dolewaniem oleju... Polskie Prima tez dobre i sporo tańsze ...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
A w jakim celu jest ten zabieg cofania o 1/4obrotu
Jeśli zgasisz gorący silnik na ok 1min i po odpaleniu puści chmurę niebieskiego dymu, to uszczelniacze zaworowe do wymiany
Jeżeli ma faktycznie 160 tys to same pierścienie niech zostanie jakie są , ale pisze 2 różne rzeczy bo napisałeś pierścienie zaworowe, chyba że chodzi o uszczelniacze zaworowe to wtedy tak, 160tys to przy takich przebiegach zawsze najlepsza opcja jest zrobione glowicy na gotowo, planowanie, jeżeli występują płytki to regulacja luzu zaworowego, wymiana...
Nie masz co robić i tak z nudów stwierdziłeś, że umyjesz tłoki w silniku? Masz wiedzę i narzędzia? Może się okazać , że poza planowaniem będzie potrzebna wymiana gniazd zaworowych , zaworów i ich dotarcie? Wymiana uszczelniaczy zaworowy obowiązkowa przy takim zakresie robót. I jeszcze jedno. Czy w tym silniku po planowaniu (powiedzmy 0.2mm) zawory też...
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
Ostatecznie wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwiła sprawę dymiena i apetytu na olej. Zrobiłem to samodzielnie bez potrzeby demontażu głowicy. Temat zamykam. Pozdrawiam
Dzień dobry.Potrzebne momenty dokrecania śrub wałków rozrzadu -wymianA uszczelniaczy zaworowych silnik mercedes M113.987
Panowie, a może mój patent? Wykręcasz świecę, dajesz tłoka w dół, przez otwór świecy wnizujesz z półtorej metra naoliwionego sznurka konopnego po czym tłok w górę. Prawda że proste? Tylko koniec sznurka zostawcie na zewnątrz, hihi :):):)
Sugeruje zastanowic sie nad tego typu naprawą. Ja osobiście na życzenie klienta bym to zrobił ale bym doradzał zdjąć głowicę i zrobić to porządnie aby nie robić dwa razy
Uszczelniacze pomogły
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Pierścienie zgarniające jak są zapieczone to można wymienić, ale jeśli nie ma kompresji to darowałbym sobie remont silnika i szukał drugiego, bo kapitalny remont silnika przewyższa wartość auta. Sprawdź kompresję "na sucho" + próba olejowa. Wymiana samych pierścieni tłokowych bez szlifu cylindrów raczej nie ma sensu. Kompresje miałem sprawdzaną i była...
Gwint zwykły, z uszczelniaczami ciężko .
Nie ładuj ciśnienia w cylindry. Podeprzyj tłokiem i wystarczy. Rzuć okiem na prowadnice bo w tych autach są dość krótkie i szybko lecą. Przy dużym luzie uszczelniacze pomogą na chwilę.
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
raczej pierscienie
Wymiana uszczelniaczy zaworowych jest możliwa bez zdejmowania głowicy. Wykręca się świecę i wkeca się przewód ze sprężonym powietrzem. I zawór nie opada.
Okopcona świeca druga od lewej sugeruje coś innego... Zrób mu płukankę i zalej cerateka jak nie pomoże to tylko wymiana pierścieni i uszczelniacze zaworowe...
nie musisz zdejmować głowicy żeby wymienić te uszczelniacze tylko jak masz rozwalone prowadnice zaworowe to wymiana samych uszczelniaczy to tobie nic nie pomorze.
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
jeszcze nie słyszałem/widziałem żeby wymiana uszczelniaczy zaworowych zredukowała pobór oleju do akceptowalnego poziomu BMW silniki N43 i N46, kiedyś w jakimś Audi B3 wymieniałem i tez pomogło. Zgadzam się że szansa jest znikoma, ale to też najtańsza opcja ratunku trupa od złomowania.
Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
Witam. Jak w temacie ponad 2k km temu robiony był remont a mianowicie, wymiana pierścieni, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana dźwigienek popychaczy, wałek rozrządu (dźwigienki i wałek były wytarte, progi na wałku) + uszczelki, problemem było straszne dymienie na wolnych obrotach i pobór oleju ok. (może więcej) 750 ml na 200 km, przebieg silnika...
Witam. Taki pomysł wpadł mi do głowy. Skoro nawet w starych zagranicznych ciągnikach były stosowane uszczelniacze zaworowe, to czy możliwe byłoby zastosowanie uszczelniaczy zaworowych w głowicy C-330? W związku z tym rodzą się następujące pytania. 1. Czy przy zastosowaniu uszczelniaczy, prowadnice zaworowe muszą być wykonane z innych materiałów? 2....
Jaki przebieg?W tych silnikach były montowane trzyczęściowej wadliwe pierścienie olejowe To obiegowa opinia. W praktyce - skrajnie zużyty silnik. Do wymiany raczej. Mam od nowości golfa z tym silnikiem,przy 280kkm zaczął żreć olej na potęgę-wymiana pierścieni na jednoczęściowe plus oczywiście uszczelniacze zaworowe i panewki(nie miały praktycznie śladów...
Witam mam pytanie czy do wymiany uszczelniaczy zaworów muszę zdjąć głowice czy moge zrobic to jakos innaczej.
Pomogła dopiero wymiana sterownika i położenie dodatkowej masy.Problem pojawił się jednak jeszcze inny silnik zaczął brać olej. Wymiana uszczelniacze zaworowych dopasowanie gniazd i zaworów oraz pierścionków. Polecam gorąco ten model k12 sama przyjemność naprawy 😥
Zanim ściągniesz wałek to zdemontuj koło na nim bo rozwalisz czujnik halla który jest pod kołem. Przy takiej ilości spalania szkoda brać się za samą wymianę uszczelniaczy - problem będzie raczej w pierścieniach i luzach prowadnic zaworowych.
Przy okazji sprawdź, kiedy był zmieniany pasek rozrządu i stan napinacza. My zmieniamy również wszystkie możliwe uszczelki: kolektorów, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu też. Koszt nieduży, a może niedługo będzie trzeba znowu robierać, a co najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych. Jeden koszt, jedna rozbiórka. Pozdro
Pierścienie i nieszczęsne uszczelniacze trzonków zaworowych - to jest ból tych silników ..
Problemem były uszczelniacze zaworowe a z tym dymem to trochę przesadziłem. Lubił se zakopcić na niebiesko jak się palił olej który ściekł do silnika w nocy. Dodano po 36 Wymiana uszkodzonych uszczelniaczy zaworowych
Witam z tego co mi wiadomo to wszystkie uszczelki wymienione na dolocie ,wylocie itp planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych i popychaczy,nowy pasek rozrządu (sam pasek) i robocizna, o tych rzeczach mi powiedział.
Po sporym przebiegu, prowadnice zaworowe są tak "wy......ne" że wymiana uszczelniaczy nic nie daje.
1. Pryśnij w okolicy przepustnicy np. Plakiem na pracującym silniku jak obroty wzrosną masz nieszczelność prawdopodobnie oringi. 2.Wyciek to chyba sam możesz sprawdzić nikt przez internet tego nie zrobi , jak silnik suchy może pomóc wymiana uszczelniaczy zaworowych ewentualnie pierścieni. Najlepiej zrobić z tym porządek przed założeniem gazu.
Nigdy nie wiesz co kupisz. Zrobiłeś błąd - miałeś ściągniętą głowicę, wiedziałeś że bierze olej to trzeba było zmienić pierścienie i dać komuś głowice do sprawdzenia. Jak są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy nie pomoże. Kopci na biało czy na niebiesko?
Witam. Przy okazji wymiany UPG, głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzanie szczelności). Nowe szpilki dokręciłem tak jak książka pisze (kolejność i momenty). Pisałem powyżej. Głowica planowana i remontowana.
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ paruje olej w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ para oleju w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Kolejny krok to wymiana uszczelniaczy prowadnic zaworowych gdyż zabieg ten, nawet przy zużytych i tak pierścieniach tłokowych, znacząco ogranicza konsumpcję oleju silnikowego. W jaki sposób ma ograniczyć konsumpcję jeżeli olej przelatuje przez pierścienie? Wtedy taki zabieg nic nie da. Jeżeli są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy...
Łudzisz się w AZD pobór oleju to uszczelniacze zaworowe? Niestety pierścienie raczej są problemem. A do tego czasem nawet tłoki i cylindry. Jak żłopie 0.5 litra na 1000 km lub wiecej to wymiana uszczelniaczy nic nie da.
Utrudnione. Jest dolna osłona silnika. Użytkownik musiałby zdjąć. Przy takim ubytku powinno lecieć z tej osłony, a nie widzieliśmy śladów. Jednak dzięki za podpowiedź, zwrócę na to uwagę. Ze stron z forum Volvo było ileś tematów poświęconych temu problemowi. Generalnie padała podpowiedź - remont silnika, pierścienie olejowe. Czyli od razu planowanie...
Przeanalizuj moją historię. Matiz jeżdżący, wyciek płynu chłodzącego spod kolektora. Wymiana kolektora dolotowego, zdjęcie głowicy - jej regeneracja, gniazda, uszczelniacze, bez ingerencji w dół silnika. Złożenie, jazda, zużycie oleju 1l na 50 km. Reklamacja usługi. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, nowe były luźniejsze od starych( na koniec wymieniono...
autor pisze, że turbo sprawne. zacytuj! 1000 za uszczelniacze to rozbój w biały dzień.
wymiana samych uszczelniaczy to przy wyrobionych prowadnicach zaworowych nic nie daje, patrzałeś jaki jest w ogóle na nich luz ?
Jak pobiera sporą ilość oleju to głowica do zdjęcia wymiana uszczelniaczy zaworów , pierścionki , sprawdz prowadnice zaworowe
Po zdemontowaniu głowicy sprawdź prowadnice zaworowe, jeśli będą miały zbyt duży wymiana uszczelniaczy niewiele pomoże.I tak jak napisał wyżej kol.jarek225 pierścieni też bym nie ruszał.
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Skoro strzeliła uszczelka, to należy głowicę sprawdzić na szczelność i planować. Do tych czynności najlepiej jest głowicę rozbroić do "gołego". W takim przypadku wymiana uszczelniaczy jest jak najbardziej wskazana. Ich wymiana napewno nie wpłynie na zwiększenie zużycia oleju.
Witam mam problem z moją Hondą może ktoś z Was miał taki problem. 1. Dane auta Honda Civic 99 rok, MB2, silnik d14z4, 1,4 is, B/G 2. problem przed naprawą Podczas jazdy wzrost temperatury silnika na czujniku aż na czerwone pole. Skutek płyn przelewał się do zbiorniczka wyrównawczego i nie powracał do układu chłodzenia. 3. co zostało zrobione: a) wymiana...
Nigdy nie miałem problemów z demontażem zabezpieczeń przy sprężonym powietrzu. Ostatnio nawet demontowałem zabezpieczenie przy 1.9 TDI VW bez sznurka czy powietrza - zawór ładnie opierał się o tłok. Pewnie masz problem ze znikającym olejem - zanim wymienisz uszczelniacze zobacz jakie luzy mają zawory w prowadnicach bo wymiana może nie przynieść efektów.
Jestem pozytywnie zaskoczony działaniem Cerateca od Liqui Moly.W golfie 1.6 z wadliwymi pierścieniami dolewałem jakieś 5 litrów oleju na 10tys km (od wymiany do wymiany)po użyciu specyfiku pozytywnie się zaskoczyłem trzyma stan na bagnecie powyżej minimum bez dolewek…uratował tez przed złomowaniem firmowego berlingo-pobór oleum spadł o dobrą połowe...
Witam ja miałem taki samochód tylko z motorem 1.8 16v podobny objaw brał olej puzniej zaczął kopcić i spadek mocy przyczyna : głowica do regeneracji frezowanie gniazd zaworowych ,planowanie głowicy,wymiana uszczelniaczy zaworowych,sprawdzenie na szczelność , -po wyjęciu tłoków pierścienie były zapieczone jakby wklejone w rowek na tłoku ,zostały wymienione...
Witam. Z góry przepraszam jeśli jest inny dzial na taki temat ale nie wiedziałem który wybrać.. Naprawiłem / wymieniłem pare rzeczy w Astrze H Twin Top 2.0t. Mam warsztat samochodowy lecz za ta usługę bede liczył dobrego kolege i nie wiem ile kasy powinien wziac za taka usługę? -Wymiana przedniego lewego i prawego wahacza -Wymiana łączników stabilizatora...
Witam polonez 1.6 gsi na wielopunktowym wtrysku chodzi mi o sterowanie zaworami są ustawiane hydraulicznie w tym silniku,jak prawidłowo poskładać laski popychaczy i wyregulować koniki ?czy można wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy jeśli tak to jaka procedura?
witaj krzys kolega kavior ma zupełną rację co do pierścieni. VW w ramach napraw gwarancyjnych i po, kazał wymieniać pierścienie co pomagało. Zalecał również sprawdzenie prowadnic zaworowych i wymianę uszczelniaczy. Może być taka sytuacja, że mechanik przy tym przebiegu stwierdzi luz na prowadnicach zaworów wydechowych to je wtedy wymień. Uszczelniacze...
Witam, od paru dni na zimnym silniku mam takie oto objawy: Filmik na YouTube [youtube]https://www.youtube.com/watch?v... W cytrynie niedawno był robiony mały remont silnika - wymiana paska rozrządu, z pompą wody, napinaczem, wymiana uszczelniaczy zaworowych, uszczelki głowicy, szlif głowicy, i pare innych uszczelek zostało wymienionych,...
Witam. I nie dociera się wiertarka na pełnym bucie bez oleju na prowadnicy Wiertarką WCALE! się nie dociera. Tam potrzeba ruch prawo-lewo w małym stopniu. Jak luz na prowadnicy to wymiana prowadnic i zaworów. Czasem nowe zawory jeszcze dobrze współpracują z prowadnicami starymi. Ale to rzadkość. i nie warto "kombinować" Pamiętaj o nowych uszczelniaczach...
Witam. Co do Twojego spalania oleju i niebieskiego pierda podczas ruszania to miałem taki sam problem. Mam zafire B 2006r 2.0 benzyna 200 km. Puszczala biebieskiego pierda podczas ruszania i palila nieziemsko olej. WYMIANA USZCZELNIACZY ZAWOROWYCH rozwiazala problem... teraz auto nie kopci i nie pali oleju.... Dodano po 4 Błąd p1616 i p1614 w Zafira...
Niestety ściąganie głowicy jest wskazane. Są tam szklanki, które obrabia się odpowiednio do szczeliny luzów zaworowych(nie płytki ani hydraulika).
Witam. Takie auto z roku 2008 przebieg licznikowy 241 tkm. Klient chce remontować silnik bo przy jeździe autostradowej na 1500 km zjadł 2,5 litra oleju, jeżdżąc na miejscu około 0,5 - 0,7 litra na 1000km. Turbo suche, węże dolotu też, auto nie dymi jakoś szczególnie. Spod korka idzie niebiesko - biały dymek, ale też nie jakoś strasznie. Spotkał się...
Obstawiam wałek mimośrodowy , typowa przypadłość tego silnikach. Ewentualnie podmienić najpierw silniczek valvetronika i zobaczyć czy coś się zmieni. Używany wałek w dobrym stanie 500zl, kupuj tylko w jak najlepszym stanie. Po wymianie trzeba wszystko skalibrować wiec dawaj komuś kto zna się na rzeczy bo sama fizyczna wymiana nie pomoże . Sprawdź czy...
Uszczelniacze zaworowe da się wymienić bez demontażu głowicy! Wszystko zależy od Twojej, bądź mechanika wiedzy i sprytu! Kilka tematów na ten temat jest już na naszym Forum, więc wysil się troszeczkę ;)
Dzięki za informacje. Mam nadzieję, że wymiana tych części załatwi problem. Czy powodem takiego zachowania mogą być też uszkodzone uszczelniacze zaworowe :?: Kusi mnie, aby je też wymienić.
Podejrzenia na szczęście się nie sprawdzily :) Dopiero wczoraj udało mi się sprawdzić kompresję ulga przyszła wraz z wykreceniem świecy na 4 baniaku ponieważ była zalana, kompresja na 1i 2 14, bar na 3 i 4 14 bar więc ciśnienie zeszło że mnie natychmiast :) jednak padła cewka. Pytanie brzmi czy to wina świec które zostały wymienione . Przed wymiana...
Te typy (1,3) tak mają i wymiana samych pierścieni, oraz uszczelniaczy zaworowych, niewiele pomoże. U mnie pomogło nieznacznie, na kilka (3-4) tyś. km a później zużycie oleju zaczęło wracać do "normy", czyli ok. litra oleju na 500 km. Litr oleju na 1000 Km, to w tych silnikach firmowa norma. Sprawdź jeszcze dokładnie, czy nie masz wycieków. Puszcza...
Sama wymiana popychaczy nie obliguje do zmiany oleju tym bardziej na niższy. 10w40 to olej półsyntetyczny i jeśli nie ma z silnikiem żadnych problemów poza stukającymi zaworami to nie warto go zmieniać na olej mineralny. Inaczej jeśli silnik zaczyna kopcić ale wtedy najlepiej zrobić miniremont silnika (uszczelniacze zaworowe, pierścienie tłokowe, panewki)
Witam Serdecznie . Borykam się Audi A3 1.6 SR AKL a dokładnie z takimi problemami jak : - samochód je mi olej dokładnie 4l na jakieś 4 tysiące km - z rury wydechowej gdy dodaje mocno gazu daje lekko czarny dym - wyskakiwała na bardzo ostrym zakręcie pod górkę kontrolka oleju dosłownie na chwilę poczym znikała, lecz po jego dolaniu do prawidłowego stanu...
Uszczelka pod głowicę do Matiza zaproponowana i często gęsto sprzedawana w sklepie motoryzacyjnym (koszt 60 pare zł), bez reklamacji tak jak u mnie. najtańsza 32 zł kosztowała. Głowica - remont 270 zł: Planowanie, uszczelniacze, wymiana wszystkich prowadnic zaworowych, 4 zaworów (2 zostały orginalne) i do tego szlifowanie wszystkich gniazd zaworowych....
Dziękuję za odblokowanie tematu. Prosiłam o to, bo jak można się domyślić, idylla nie trwała zbyt długo. Podsumowując i uzupełniając braki w temacie, prawie rok temu zrobione było: szlif głowicy,wymiana uszczelek głowicy,zestaw śrub głowicy,uszczelka głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego,uszczelniacze zaworowe, zestaw pierścieni tłokowych,...
Szlifowanie trzonka zaworu to poroniony pomysł. Po pierwsze - trzonek może byc utwardzany powierzchniowo i po szlifowaniu będzie się bardzo szybko wyklepywał. Po drugie- na zdjęciu wygląda jakby były źle założone pestki na zamku trzonka. Aby to zrobić trzeba zdjąc głowice, rozpiąć zawory i złozyc poprawnie. Przy okazji wymiana uszczelniaczy zaworowych....
Najtanszą naprawą była by wymiana samych pierscieni tłokowych na wszystkich cylindrach, po demontażu głowicy należało by tez ją sprawdzić i splanować ,oraz wymienić uszczelniacze zaworowe.
Te silniki zarówno lubią palić olej jak i go wylewać na uszczelnieniu miski, rury od dolewania oleju (oring) i uszczelniacze na wale (przód i tył) czasem lubi przerdzewieć miska. Jak w tych miejscach sucho to wymiana pierścieni ale uzasadnienia ekonomicznego nie ma bo oddanie na taką operację będzie kosztowało połowę wartości auta. Żeby zrobić to porządnie...
Witam, mam problem z odpalaniem w niskich temp. Problem pojawia się przy 4 stopniach na + i im niższa temp tym gorzej. Auto po wymianie uszczelki pod głowicą ale problem był już przed wymiana. Przy wymianie uszczelki zrobione inne rzeczy, dotarte zawory, uszczelniacze zaworowe, oringi na pompowtryskach, wszystkie uszczelki nowe, pompowtryski ustawione...
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii) brał olej 6l/1100 km Wymiana pierścieni oryginalnych...
Kupiłem to auto uszkodzone, z brakiem kompresji na jednym cylindrze. Był wypalony zawór. We wrześniu 2017 roku była robiona głowica (3 zawory, wymiana uszczelniaczy i prowadnic, planowanie, obróbka gniazd zaworowych). I miał wtedy 14. Pierwszy mechanik, który sprawdzał kompresję miesiąc temu, gdy się przydażyła w. w. sytuacja sprawdził kompresję i wyszło...
Chmura przy odpaleniu skoro pompki i turbina sprawne to mogą być uszczelniacze zaworów ale po własnych doswiadczeniach to przy tego typu aucie i to 20letnim z przebiegiem pewnie 400 -600 tys to i prowadnice zaworowe mogą już być out i wymiana uszczelnień wiele nie pomoże. Druga sprawa jak turbina będzie na gorącą stronę puszczałą olej to we wlocie będzie...
uszczelka ok 100zł wymiana ok 250, ale przed ponownym założeniem, głowicy wypadałoby ją splanować czyli dodatkowe 40zł i wymienić uszczelniacze zaworowe 1,20pln za sztukę - do tego koszt robocizny wyjęcia zaworów i ew ich dotarcia... Popatrz czy nie ubywa ci płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym.
Co do głowicy 125P<->Polonez to głowy nie dam sobie uciąć ale powinna być taka sama, może się różnić np. w miejscu mocowania termostatu. W sumie dlaczego miała by być inna skoro wszystkie poldki miały takie same głowice(1500 i 1600 bez różnicy), dopiero GSI ma nieco zmodyfikowaną. Jeżeli ta, którą teraz masz na silniku jest faktycznie od 125P...
Silnik popala mi znaczne ilości oleju jak sądzę. 0,7L/1000km. Co dziwne praktycznie mieści się to w normie z książeczki opla więc pewnie znany w oplu przypadek. Wydaje mi się że jest to nie mało. Nie przeszkadza mi to mentalnie tylko znikają dość duże ilości oleju z garażu. Auto ma przejechane 280kkm. Popalało olej od samego początku czyli od pierwszego...
Zamówiłem już panewki korbowe , pierścienie , uszczelniacze zaworowe , prowadnice , uszczelki i resztę dupereli . Co do regeneracji głowicy to trochę spory koszt . Jest koszt remontu głowicy bo to nie wymiana samej uszczelki i planowanie.Zobacz ile kosztuje nowa głowica.Do 1.5 dci 2 tyś zł.Remont to połowa .
Uszczelniacze wymieniane bez zdejmowania głowicy. Auto dymi Obawiam się, że sama wymiana uszczelniaczy nie wiele pomoże. przyrząd z rączką, obrazek nr 1 To najwygodniejsze jeśli masz gdzie go zakotwiczyć.
Może zawór pneumatyczny wykonawczy (mieszek) ciśnienia doładowania powietrza jest uszkodzony? Bo mam olej na przepustnicy i przepływomierzu. Czysciłem przepustnicę i przepływomierz 2 miesiące temu, a teraz jest tam stanowczo dużo wiecej oleju niż poprzednio. Czy to może byc wina tego zaworu? http://obrazki.elektroda.pl/8750507300_1...
Ponieważ zaczynam przygodę na tym forum, witam wszystkich serdecznie. Opiszę co mnie boli Miesiąc temu z kolegą naprawialiśmy 2 jednakowe silniki N46B20A Valvetronic 143km,w obu wymiana uszczelniaczy zaworowych, odmy, rozrząd, uszczelnianie czyszczenie vacum pompy, filtra oleju, chłodniczki oleju, koła pasowego wału korbowego, elektrozaworów vanosów,...
Toż to poczciwy 2,5 z audi i vw t4.Niestety lubi tak nabałaganić i staje się to coraz częściej. Próbował kolega założyć i dokręcić to co się urwało?I wtedy spróbować pokręcić wałem. Proponuję kupić sam dół(blok z wałem) powymieniać po weryfikacji wszystko co trzeba(panewki pierścienie,uszczelniacze zaworowe )złozyć do kupy i jeżdzić kolejne set tyśięcy...
Jako że przedstawiłem swoje stanowisko klientowi ze akurat przy tym silniku nie daje gwarwncji na samą wymianę uszczelki ( to jak wymiana paska bez napinacza i rolek i pompy wody), klient rozważa teraz bo albo zrobi tylko uszczelkę i nie ma mowy o spokoju podczas jazdy Klient nie ma tu nic do gadania i ustalania "oszczędności". Przedstawiasz listę...
uszczelniacze zaworowe stihl uszczelniacze wymiana uszczelniacze zaworow wymiana
wymiary subwoofera górnoprzepustowy filtr prądnica tacho bosch
Opel Corsa D 2010 64kW 87PS - Wtrysk Pośredni czy Bezpośredni? Zmiana kierunku obrotów w układzie gwiazda-trójkąt