Jak myślisz , zawory czy pierścienie ? Co to ma za znaczenie? I tak trzeba głowice zrzucić wiec wtedy godzina roboty wiecej i tłoki masz na wierzchu. Nie licz na to że wymienisz uszczelniacze na prowadnicach i będzie dobrze. Jak znam życie to zawory latają luźno w prowadnicach i wymiana uszczelniaczy nic nie da. Głowica do zrzucenia i do sprawdzenia...
Wymiana uszczelki, planowanie głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego, simering wałka rozrządu, ewentualnie uszczelniacze zaworowe przy planowaniu głowicy niech wymienią, kosztują grosze.
Witam szanownych kolegów. Zabieram się za wymianę uszczelniaczy zaworowych w swoim Crafterku bez ściągania głowicy. Objawy były takie że na wolnych obrotach wydobywał się niebieski gryzący dymek z rury wydechowej z wielu forów dowiedziałem się ze na 90 % są to uszczelniacze zaworowe (przebieg auta 320 tyś). Zacząłem rozbierać samochód ale jestem w punkcie...
Hej. Zapewne wymieniałeś uszczelniacze zaworowe z powodu poboru oleju, I co pomogło cos?
Silnik na filmie za równo pracuje ja na tak niski wynik kompresji. Wynik 4/0/8/3 to już mega problemy z odpalaniem i pracą na wolnych obrotach (telepanie/wypadanie zapłonu). Tu wygląda na kompresję co najmniej 9 na wszystkich cylindrach. Bardziej z tym olejem to oplowski problem skończonych pierścienie olejowych lub rys na cylindrach. Niestety wymiana...
Co jeszcze kolega "naprawił". Uszczelniacze zaworowe w 4T odpowiadają tylko za zużycie oleju.
Jeżeli ma faktycznie 160 tys to same pierścienie niech zostanie jakie są , ale pisze 2 różne rzeczy bo napisałeś pierścienie zaworowe, chyba że chodzi o uszczelniacze zaworowe to wtedy tak, 160tys to przy takich przebiegach zawsze najlepsza opcja jest zrobione glowicy na gotowo, planowanie, jeżeli występują płytki to regulacja luzu zaworowego, wymiana...
Witam. Taki pomysł wpadł mi do głowy. Skoro nawet w starych zagranicznych ciągnikach były stosowane uszczelniacze zaworowe, to czy możliwe byłoby zastosowanie uszczelniaczy zaworowych w głowicy C-330? W związku z tym rodzą się następujące pytania. 1. Czy przy zastosowaniu uszczelniaczy, prowadnice zaworowe muszą być wykonane z innych materiałów? 2....
Jeśli zgasisz gorący silnik na ok 1min i po odpaleniu puści chmurę niebieskiego dymu, to uszczelniacze zaworowe do wymiany
Utrudnione. Jest dolna osłona silnika. Użytkownik musiałby zdjąć. Przy takim ubytku powinno lecieć z tej osłony, a nie widzieliśmy śladów. Jednak dzięki za podpowiedź, zwrócę na to uwagę. Ze stron z forum Volvo było ileś tematów poświęconych temu problemowi. Generalnie padała podpowiedź - remont silnika, pierścienie olejowe. Czyli od razu planowanie...
Witam. Na dniach będę wymieniał uszczelniacze zaworowe w 1.9 tdi. Jak Wpuszczacie powietrze do cylindra? Wiadomo, odkręcamy świece, ale czy jest jakaś specjalna końcówka do gwintu od świec, żeby ze sprężarki leciało nieustannie powietrze do cylindra? Dodatkowo chcę obracać wałem, żeby w razie czego zawór oparł się na tłoku. Gdy dam na cylinder ok. 7...
Uszczelniacze zaworowe da się wymienić bez demontażu głowicy! Wszystko zależy od Twojej, bądź mechanika wiedzy i sprytu! Kilka tematów na ten temat jest już na naszym Forum, więc wysil się troszeczkę ;)
Z tego co wiem od swojego mechanika to bez ruszania niczego to można za pomocą czegoś takiego wymienić jedynie uszczelniacze zaworowe żeby wymienić popychacze głowicy nie trzeba zdejmować wystarczy zdemontować wałek rozrządu ale w oplu żeby do wałka się dostać to i tak trzeba głowicę odkręcić ,przynajmniej ja tak mam w mojej asterce chociaż to Diesel...
No wiec na początek wymienie uszczelniacze zaworowe w środe i sprawdze sobie spokojnie na drugi dzien czy kopci, to normalne ze w tym stanie wszystkie swiece sa białe? dobrze wypalone?
Chmura przy odpaleniu skoro pompki i turbina sprawne to mogą być uszczelniacze zaworów ale po własnych doswiadczeniach to przy tego typu aucie i to 20letnim z przebiegiem pewnie 400 -600 tys to i prowadnice zaworowe mogą już być out i wymiana uszczelnień wiele nie pomoże. Druga sprawa jak turbina będzie na gorącą stronę puszczałą olej to we wlocie będzie...
Obstawiam wałek mimośrodowy , typowa przypadłość tego silnikach. Ewentualnie podmienić najpierw silniczek valvetronika i zobaczyć czy coś się zmieni. Używany wałek w dobrym stanie 500zl, kupuj tylko w jak najlepszym stanie. Po wymianie trzeba wszystko skalibrować wiec dawaj komuś kto zna się na rzeczy bo sama fizyczna wymiana nie pomoże . Sprawdź czy...
Wymiana uszczelniaczy zaworowych jest możliwa bez zdejmowania głowicy. Wykręca się świecę i wkeca się przewód ze sprężonym powietrzem. I zawór nie opada.
Witam zamierzam w moim aucie Audi A4 B5 1.8 20v(ADR) wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy.Czy ktoś z kolegów robił taką operacje.Szczególnie zastanawia mnie jak podeprzeć zawory po zdjęciu zabezpieczenia.Proszę o pomoc.
nie musisz zdejmować głowicy żeby wymienić te uszczelniacze tylko jak masz rozwalone prowadnice zaworowe to wymiana samych uszczelniaczy to tobie nic nie pomorze.
Problemem były uszczelniacze zaworowe a z tym dymem to trochę przesadziłem. Lubił se zakopcić na niebiesko jak się palił olej który ściekł do silnika w nocy. Dodano po 36 Wymiana uszkodzonych uszczelniaczy zaworowych
Mam Renault Thalie 1.5 dci 65kM .Auto dymi na siwo ,ma moc turbina po regeneracji .Mechanik chce wymienić uszczelniacze zaworowe chce za to 1000 zł czy to dobra cena.
Tu masz pokazane jak się wałek wyjmuje. http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczn... Co do śladów to kiepski trop. Wystarczy 2km po suchej żwirówce i powiesz że nikt pod maskę z rok nie zaglądał.
witaj krzys kolega kavior ma zupełną rację co do pierścieni. VW w ramach napraw gwarancyjnych i po, kazał wymieniać pierścienie co pomagało. Zalecał również sprawdzenie prowadnic zaworowych i wymianę uszczelniaczy. Może być taka sytuacja, że mechanik przy tym przebiegu stwierdzi luz na prowadnicach zaworów wydechowych to je wtedy wymień. Uszczelniacze...
Zamówiłem już panewki korbowe , pierścienie , uszczelniacze zaworowe , prowadnice , uszczelki i resztę dupereli . Co do regeneracji głowicy to trochę spory koszt . Jest koszt remontu głowicy bo to nie wymiana samej uszczelki i planowanie.Zobacz ile kosztuje nowa głowica.Do 1.5 dci 2 tyś zł.Remont to połowa .
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
Nigdy nie miałem problemów z demontażem zabezpieczeń przy sprężonym powietrzu. Ostatnio nawet demontowałem zabezpieczenie przy 1.9 TDI VW bez sznurka czy powietrza - zawór ładnie opierał się o tłok. Pewnie masz problem ze znikającym olejem - zanim wymienisz uszczelniacze zobacz jakie luzy mają zawory w prowadnicach bo wymiana może nie przynieść efektów.
uszczelka ok 100zł wymiana ok 250, ale przed ponownym założeniem, głowicy wypadałoby ją splanować czyli dodatkowe 40zł i wymienić uszczelniacze zaworowe 1,20pln za sztukę - do tego koszt robocizny wyjęcia zaworów i ew ich dotarcia... Popatrz czy nie ubywa ci płynu chłodniczego w zbiorniczku wyrównawczym.
Te silniki zarówno lubią palić olej jak i go wylewać na uszczelnieniu miski, rury od dolewania oleju (oring) i uszczelniacze na wale (przód i tył) czasem lubi przerdzewieć miska. Jak w tych miejscach sucho to wymiana pierścieni ale uzasadnienia ekonomicznego nie ma bo oddanie na taką operację będzie kosztowało połowę wartości auta. Żeby zrobić to porządnie...
Witam polonez 1.6 gsi na wielopunktowym wtrysku chodzi mi o sterowanie zaworami są ustawiane hydraulicznie w tym silniku,jak prawidłowo poskładać laski popychaczy i wyregulować koniki ?czy można wymienić uszczelniacze zaworowe bez zdejmowania głowicy jeśli tak to jaka procedura?
Dzięki za informacje. Mam nadzieję, że wymiana tych części załatwi problem. Czy powodem takiego zachowania mogą być też uszkodzone uszczelniacze zaworowe :?: Kusi mnie, aby je też wymienić.
Czy w przy silniku było cos jeszcze robione np wymiana pierścieni? Czy po zdemontowaniu głowicy był sprawdzany luz na prowadnicach zaworów, czy uszczelniacze zaworowe były wymieniane? Nic nie bylo robione jesli chodzi o silnik, zawory ustawione, uszczelniacze nie byly wymieniane. Czy zauważyłeś że silnik papa olej? jeśli tak to mniej więcej ile litrów...
Dokładnie, najgorsze co może być dla silnika to jego właściciel.Dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedź. Na chwilę obecną wymieniam jeszcze tylko uszczelniacze zaworowe bo przy okazji jak wymieniałem oringi na wtryskiwaczach to zauważyłem że po trzonkach zaworów sączy się olej więc kolejna robota, a miała być tylko wymiana oleju z płukanką,jutro zamawiam...
Witam Serdecznie . Borykam się Audi A3 1.6 SR AKL a dokładnie z takimi problemami jak : - samochód je mi olej dokładnie 4l na jakieś 4 tysiące km - z rury wydechowej gdy dodaje mocno gazu daje lekko czarny dym - wyskakiwała na bardzo ostrym zakręcie pod górkę kontrolka oleju dosłownie na chwilę poczym znikała, lecz po jego dolaniu do prawidłowego stanu...
Witam, przeszukałem już chyba wszystkie fora, pomoce serwisowe, zeszyty szkoleniowe z zakresu problemu sterowania i funkcjonowania systemu Vanos w silniku N63 dlatego zwracam się z prośbą o jakieś wskazówki ponieważ silnik ten robię po raz pierwszy i mam nielada problem. Otóż samochód trafił do mnie z przypadłością dużego zużycia oleju około 1L na 500-700...
Witam, Proszę o pomoc. Mam problem z samochodem Peugeot 308 z silnikiem 1.6 VTi 120 KM (2007), a mianowicie podczas ruszania po postoju np. na światłach samochód puszcza chmurkę białego dymu. Objaw ten występuje tylko na rozgrzanym silniku. Silnik spala około 400 ml oleju na 1000 km. Z informacji które znalazłem te silniki tak mają, a producent zaznacza...
Witam. Posiadam Suzuki GS 500 E (bez owiewek) z 2004 roku z rzekomym przebiegiem 60 000. Motocykl pobierał mi ponad litr oleju na 1000km. Nie było widać aby dymił. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i uszczelkę pod głowicą. Po uszczelniaczach było widać, że ta guma już nie jest miękka tylko twarda. Wałki rozrządu i głowica wyglądały ładnie prawie jak...
Witam! Postanowiłem założyć ten temat gdyż sprawa dotyczy dość popularnego silnika a mimo to w sieci ciągle niewiele informacji na jego temat. Pacjent VW Polo 1.2 6V AWY. Sprowadziłem go z pracującymi 2 cylindrami. Po oględzinach kompresja na 3 cyl - 3 bar. Tak więc głowica została zdjęta i ukazał się pięknie wypalony zawór wydechowy. Głowica została...
Gdy turbina była padnięta to olej był w przewodach od intercoolera około 200ml.. Po wymianie auto zaczeło normalnie jeździć - chodzi mi o proces powtórnego wyważania.. W przewodach po rozbiórce nie było już nigdzie widać oleju - rozpinaliśmy wszystko i nie ma niczego niepokojącego. Jeśli chodzi o dym z bagnetu czy korka wlewu oleju to wąchałem i den...
wydaje mi siw ze glowica z fiata 125p czyli z silników typu 115c ...... nie posiadala uszczelniaczy zaworowych ma inny ksztalt komory spalania silnik 115c ma mniejszy stopien sprezania natomiast glowice z polonezow czyli silnik typ AB maja uszczelniacze zaworowe mojadobra rada !!!!!!!! nigdy nie stosowac oryginalnych uszczelniaczy zaworowych produkcji...
Witam! Piszę do Was z dość nie typowym pytaniem. Jestem w posiadaniu ciągnika rolniczego t-25. Ciągnik od 7 lat nie był użytkowany. Czy do jego uruchomienia potrzebny jest remont czy wymiana oleju filtrów, wymiana rozrusznika na polski zamiennik i nowych akumulatorów pozwoli na jego uruchomienie? silnik ma zrobione 1500 Mth. Poza tym nie działały w...
Szykuje mi się wymiana UPG w e39 z silnikiem m54b25 - tester wykazał obecność spalin w układzie chłodzenia. Auto bardzo opornie przyspiesza (w pamięci był błąd z czujnikiem położenia wałka rozrządu), po krótkim czasie wywala płyn ze zbiornika wyrównawczego i się przegrzewa, choć wskazówka temperatury trzyma pion. Za wszystkie głupoty/bzdury z góry przepraszam,...
Dzisiejsze silniki (po za kilkoma wyjątkami) biorą olej tak do 60 nawet do 100tys km. potem jest spokój na następne 100tys. Takie czasy, przy tym przebiegu i roczniku radze puścić problem między ludzi.... Kupić kolejne albo Dacia bo to jest to samo auto i oszczędzić nerwów u pana "Zbycha", który rzekomo się zna. Mialem u siebie c3 w 1.4hdi 68koni autko...
Corolla 1997 E11 4e-fe 330 tys przejechane, od 200tys. gaz. 2 lata temu remont głowicy, bo ubywał olej, nie wiadomo czy więcej kapał na zewnatrz czy się spalał. Remont wszystkiego od napędu rozrządu i uszczelniaczy wałów od strony pasków, kontroli głowicy, wymiany uszczelniaczy zaworów, wymiana uszczelki pod głowicą i uszczelki klawiatury. Gniazda zaworowe...
Jeżeli tak to może czekać cię wymiana pierścieni, cylindrów lub tłoków. Może od razu cały silnik? Ważne to kontrolowanie zużycia oleju, sprawdzanie przynajmniej co 500 km. Jeśli oleju ubywa i dymi tzn. że dostaje się do komory spalania. A więc winne mogą być: - uszczelniacze zaworowe - pierścienie - turbo. Należy zacząć od sprawdzenia ciśnienia w cylindrach...
Witam problem dość ciekawy, auto to : Daf xf 2001r 430 KM Euro 3 a polega na tym że auto koszmarnie mocno dymi i przerywa tak jak by się dławiło w zakresie obrotów 1200 do 1500. Na niskich raczej nie ma problemu a przy wyższych przedziera i przestaje dymić. A teraz od początku: Silnik kulał na jeden cylinder okazało się że jest wytarty wałek,więc remont...
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
Jest możliwe,bez problemu.
Dokładnie. Nic dziwnego że wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała, silnik ewidentnie pali olej. Przy wyższych obrotach lub obciążeniu olej przedostaje się ze skrzyni korbowej poprzez tłoki do komory spalania zapewne przez zużyte pierścienie lub tłoki lub nawet gładzie cylindrów. Pozdrawiam.
Witam Jak olej nigdzie nie wycieka to opelek go spala i wymiana uszczelniaczy zaworowych za wiele nie pomoże tylko kompleksowa naprawa pierścienie+głowica
Wymiana uszczelniaczy zaworowy bez ściągania głowicy czy że ściąganiem.
Czy ktoś bawił się w wymianę uszczelniaczy zaworowych w tym silniku ?
Ja też się łudziłem że to uszczelniacze zaworowe. A wracając do pytania to teoretycznie nie ,a praktycznie tak. Sprawdź turbo często to ono gubi olej.
Panowie, wasze przypuszczenia okazały się trafne przyczyną opisanych problemów była uszczelka pod głowicą. Przy okazji wymiany uszczelki o co jeszcze warto zadbać, jaki inne czynności należałoby wykonać, żeby zakończyć pracę z przekonaniem że obsługa była rzetelna? Co najmniej obróbka głowicy (planowanie, docieranie zaworów, kontrola prowadnic zaworowych,...
W swoim golfie z tym samym silnikiem wymieniłem pierścienie na MAHLE 82,5 STD 1,2-1,5-2 do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych i koniec z dolewaniem oleju... Polskie Prima tez dobre i sporo tańsze ...
Ostatecznie wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwiła sprawę dymiena i apetytu na olej. Zrobiłem to samodzielnie bez potrzeby demontażu głowicy. Temat zamykam. Pozdrawiam
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
A w jakim celu jest ten zabieg cofania o 1/4obrotu
Panowie, a może mój patent? Wykręcasz świecę, dajesz tłoka w dół, przez otwór świecy wnizujesz z półtorej metra naoliwionego sznurka konopnego po czym tłok w górę. Prawda że proste? Tylko koniec sznurka zostawcie na zewnątrz, hihi :):):)
Hmm. To skoro tak, to dobra i zła wiadomość. Zła, bo autko nie naprawione do końca ( przyczyną mogą być np.: pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe). A dobra to taka, że masz fakturkę i zawsze możesz próbować jakoś się dogadać z mechanikiem, skoro pojechałeś do niego z powodu zanikania poziomu oleju. Faktem jest, że skoro walnięta była uszczelka,...
Szlifu nie było bo wszystko nominał i zostały założone standardowe panewki główne jak i korbowodowe. Głowica zrobiona na gotowo tzn. planowanie, sprawdzanie szczelności, wymiana uszczelniaczy zaworowych, docieranie zaworów, sprawdzenie gniazd zaworowych, regulacja zaworów. Głowica skręcona na nowych śrubach.
Nie masz co robić i tak z nudów stwierdziłeś, że umyjesz tłoki w silniku? Masz wiedzę i narzędzia? Może się okazać , że poza planowaniem będzie potrzebna wymiana gniazd zaworowych , zaworów i ich dotarcie? Wymiana uszczelniaczy zaworowy obowiązkowa przy takim zakresie robót. I jeszcze jedno. Czy w tym silniku po planowaniu (powiedzmy 0.2mm) zawory też...
Sugeruje zastanowic sie nad tego typu naprawą. Ja osobiście na życzenie klienta bym to zrobił ale bym doradzał zdjąć głowicę i zrobić to porządnie aby nie robić dwa razy
Jeśli faktycznie silnik przegrzany to radzę. Sprawdź kompresje w cylindrach na ciepłym silniku.Głowica do sprawdzenia (pęknięcia, nieszczelności w niej) i do planowania + nowa uszczelka po nią, nowy termostat cieczy chłodzącej. Sprawdzenie zaworów i gniazd zaworowych i wymiana uszczelniaczy, wymiana pierścieni tłokowych i oględziny tłoków i tulei. Nie...
Uszczelniacze pomogły
Dzień dobry.Potrzebne momenty dokrecania śrub wałków rozrzadu -wymianA uszczelniaczy zaworowych silnik mercedes M113.987
Gwint zwykły, z uszczelniaczami ciężko .
kolego jesli uszczelniacze sa zużyte to przy odpalaniu zobaczysz dym z rury wydechowej , ale jesli jest tak jak napisałes to raczej marne szanse że wymiana ich pomoże twemu silnikowi
Pierścienie zgarniające jak są zapieczone to można wymienić, ale jeśli nie ma kompresji to darowałbym sobie remont silnika i szukał drugiego, bo kapitalny remont silnika przewyższa wartość auta. Sprawdź kompresję "na sucho" + próba olejowa. Wymiana samych pierścieni tłokowych bez szlifu cylindrów raczej nie ma sensu. Kompresje miałem sprawdzaną i była...
Okopcona świeca druga od lewej sugeruje coś innego... Zrób mu płukankę i zalej cerateka jak nie pomoże to tylko wymiana pierścieni i uszczelniacze zaworowe...
Jaki przebieg?W tych silnikach były montowane trzyczęściowej wadliwe pierścienie olejowe To obiegowa opinia. W praktyce - skrajnie zużyty silnik. Do wymiany raczej. Mam od nowości golfa z tym silnikiem,przy 280kkm zaczął żreć olej na potęgę-wymiana pierścieni na jednoczęściowe plus oczywiście uszczelniacze zaworowe i panewki(nie miały praktycznie śladów...
Zanim ściągniesz wałek to zdemontuj koło na nim bo rozwalisz czujnik halla który jest pod kołem. Przy takiej ilości spalania szkoda brać się za samą wymianę uszczelniaczy - problem będzie raczej w pierścieniach i luzach prowadnic zaworowych.
Witam mam pytanie czy do wymiany uszczelniaczy zaworów muszę zdjąć głowice czy moge zrobic to jakos innaczej.
Pomogła dopiero wymiana sterownika i położenie dodatkowej masy.Problem pojawił się jednak jeszcze inny silnik zaczął brać olej. Wymiana uszczelniacze zaworowych dopasowanie gniazd i zaworów oraz pierścionków. Polecam gorąco ten model k12 sama przyjemność naprawy 😥
Pierścienie i nieszczęsne uszczelniacze trzonków zaworowych - to jest ból tych silników ..
Witam. Jak w temacie ponad 2k km temu robiony był remont a mianowicie, wymiana pierścieni, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana dźwigienek popychaczy, wałek rozrządu (dźwigienki i wałek były wytarte, progi na wałku) + uszczelki, problemem było straszne dymienie na wolnych obrotach i pobór oleju ok. (może więcej) 750 ml na 200 km, przebieg silnika...
Przy okazji sprawdź, kiedy był zmieniany pasek rozrządu i stan napinacza. My zmieniamy również wszystkie możliwe uszczelki: kolektorów, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu też. Koszt nieduży, a może niedługo będzie trzeba znowu robierać, a co najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych. Jeden koszt, jedna rozbiórka. Pozdro
witam muszę nie długo zabrać się za wymianę uszczelniaczy zaworowych ,jak to uczynić. będę musiał ściągać wałek rozrządu , z jaką siło dokręcić panewki wałka ,20Nm wystarczy ?za każdym razem należy plantować głowicę ? pzdr
Łudzisz się w AZD pobór oleju to uszczelniacze zaworowe? Niestety pierścienie raczej są problemem. A do tego czasem nawet tłoki i cylindry. Jak żłopie 0.5 litra na 1000 km lub wiecej to wymiana uszczelniaczy nic nie da.
Dolewając oleju zmniejszasz komorę sprężania i ciśnienie nieco wzrośnie. Jak dla mnie pierwszy pomiar jest przyzwoity i silniki równo pracują chyba. Co do zużycia oleju to w Twoim przypadku sugerował bym wymianę uszczelniaczy zaworowych.
Standardowo uszczelniacze zaworowe i/lub turbo. W 2.4 idzie około 2 litrów na wymianę i uważam to za coś normalnego.
Do silnika biorącego dużo oleju mineralny będzie dobry bo trochę gęstszy a parametry smarowania spełniają normy a dodatkowo popytaj o wymianę uszczelniaczy zaworowych może to ich wina
Biały dym może oznaczać wymianę uszczelniaczy zaworowych Albo silnik krokowy.Kolega mechanik nie wie z czego bierze się dym jak świece nie grzeją?
Witam z tego co mi wiadomo to wszystkie uszczelki wymienione na dolocie ,wylocie itp planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy zaworowych i popychaczy,nowy pasek rozrządu (sam pasek) i robocizna, o tych rzeczach mi powiedział.
Po sporym przebiegu, prowadnice zaworowe są tak "wy......ne" że wymiana uszczelniaczy nic nie daje.
1. Pryśnij w okolicy przepustnicy np. Plakiem na pracującym silniku jak obroty wzrosną masz nieszczelność prawdopodobnie oringi. 2.Wyciek to chyba sam możesz sprawdzić nikt przez internet tego nie zrobi , jak silnik suchy może pomóc wymiana uszczelniaczy zaworowych ewentualnie pierścieni. Najlepiej zrobić z tym porządek przed założeniem gazu.
MAM PROBLEM ZE SKRZYNIĄ ZF.UCIEKAJĄ MI BIEGI PRZÓD SKRZYNI TJ1,3,5,7 TYŁ JEST.USUNĄŁEM JUŻ BRAK R PRZEZ WYMIANĘ SIŁOWNIKA I USZCZELNIACZY PRZEWODÓW HYDRAULICZNYCH
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ paruje olej w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Astra H 1.8 benzyna 2004 rok IDS Plus spala olej. Witam wszystkich forumowiczów. Chciałbym zapytać, od czego zacząć diagnostykę silnika, ponieważ para oleju w dość dużej ilości. Nie jestem w stanie dokładnie określić, ile kilometrów robię tygodniowo, ale jest to mniej więcej około 200. Raz na tydzień dolewam około 250 ml oleju. Czym może być to spowodowane...
Nigdy nie wiesz co kupisz. Zrobiłeś błąd - miałeś ściągniętą głowicę, wiedziałeś że bierze olej to trzeba było zmienić pierścienie i dać komuś głowice do sprawdzenia. Jak są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy nie pomoże. Kopci na biało czy na niebiesko?
Witam. Przy okazji wymiany UPG, głowica była oddana do gruntownego remontu (zawory, docieranie, frezowanie, planowanie, wymiana uszczelniaczy zaworowych, sprawdzanie szczelności). Nowe szpilki dokręciłem tak jak książka pisze (kolejność i momenty). Pisałem powyżej. Głowica planowana i remontowana.
Przeanalizuj moją historię. Matiz jeżdżący, wyciek płynu chłodzącego spod kolektora. Wymiana kolektora dolotowego, zdjęcie głowicy - jej regeneracja, gniazda, uszczelniacze, bez ingerencji w dół silnika. Złożenie, jazda, zużycie oleju 1l na 50 km. Reklamacja usługi. Wymiana uszczelniaczy zaworowych, nowe były luźniejsze od starych( na koniec wymieniono...
Z twojego opisu wynika że te przedmuchy są niewielkie ( czytaj normalne), jeżeli bierze ci trochę oleju to możesz się pokusić o wymianę uszczelniaczy zaworowych, a samochodzik jeszcze ci pochodzi długo. W zasadzie przy tych rocznikach jakieś przedmuchy zawsze występują, ważne żeby samochód nie brał oleju bo to jest pierwszy poważny objaw zużycia silnika.
Kolejny krok to wymiana uszczelniaczy prowadnic zaworowych gdyż zabieg ten, nawet przy zużytych i tak pierścieniach tłokowych, znacząco ogranicza konsumpcję oleju silnikowego. W jaki sposób ma ograniczyć konsumpcję jeżeli olej przelatuje przez pierścienie? Wtedy taki zabieg nic nie da. Jeżeli są luzy na prowadnicach zaworowych to wymiana uszczelniaczy...
Po zdemontowaniu głowicy sprawdź prowadnice zaworowe, jeśli będą miały zbyt duży wymiana uszczelniaczy niewiele pomoże.I tak jak napisał wyżej kol.jarek225 pierścieni też bym nie ruszał.
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty i odstaw głowicę na jakiś czas. Następnie odwróć...
Jak pobiera sporą ilość oleju to głowica do zdjęcia wymiana uszczelniaczy zaworów , pierścionki , sprawdz prowadnice zaworowe
Witam.Pozwolę sobie nazwać ten remont po imieniu.Jest to tak zwany SZWED ale nie do końca zrobiony prawidłowo.Jeżeli mechanik stwierdził,że nie jest wymagany szlif to powinien honować cylindry zakładając nowe pierścienie.Wymiana uszczelniaczy zaworowych i planowanie to nie regeneracja głowicy.Ciekawe jak tam prowadnice zaworowe zwłaszcza wydechowe.Szkoda...
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
wymiana samych uszczelniaczy to przy wyrobionych prowadnicach zaworowych nic nie daje, patrzałeś jaki jest w ogóle na nich luz ?
Skoro strzeliła uszczelka, to należy głowicę sprawdzić na szczelność i planować. Do tych czynności najlepiej jest głowicę rozbroić do "gołego". W takim przypadku wymiana uszczelniaczy jest jak najbardziej wskazana. Ich wymiana napewno nie wpłynie na zwiększenie zużycia oleju.
uszczelniacze zaworowe stihl uszczelniacze wymiana uszczelniacze zaworow wymiana
zbiornik zmywarka kamera novus hasło przeskok iskra trafo
megane szarpanie megane szarpanie
Trudności z wciskaniem zaworu czasowego pisuaru Programowanie sensora Airbag w Fiacie Ducato