Witam. Mam pytanie czy możliwa jest wymiana uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy? (silnik 1.6ECi 8V mitsubishi colt ). Dziękuję i pozdrawiam.
Wymiana uszczelniaczy zaworowych jest możliwa bez zdejmowania głowicy. Wykręca się świecę i wkeca się przewód ze sprężonym powietrzem. I zawór nie opada.
witam muszę nie długo zabrać się za wymianę uszczelniaczy zaworowych ,jak to uczynić. będę musiał ściągać wałek rozrządu , z jaką siło dokręcić panewki wałka ,20Nm wystarczy ?za każdym razem należy plantować głowicę ? pzdr
Jeśli zgasisz gorący silnik na ok 1min i po odpaleniu puści chmurę niebieskiego dymu, to uszczelniacze zaworowe do wymiany
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Pozostaje ryzyko że zasupła się na końcu, dlatego też trzeba patrzeć co się robi. W 20 zaworowym silniku zbyt dużo nie potrzeba do podparcia zaworu, a w dieslach tłok podpiera bezpośrednio. Patent ze sprężonym...
Panowie dzis odebrałem auto po wymianie uszczelki pod glowica i uszczelniaczy zaworowych.Wszystko niby jest ok,nie dymi praktycznie wgl,odpala bez problemu.Jednak problem pojawia sie gdy wjade w miasto,przejade 2 skrzyzowania i temperatura podnosi sie do 90stopni,czasem nawet troche powyzej,załacza sie...
Witam Serdecznie . Borykam się Audi A3 1.6 SR AKL a dokładnie z takimi problemami jak : - samochód je mi olej dokładnie 4l na jakieś 4 tysiące km - z rury wydechowej gdy dodaje mocno gazu daje lekko czarny dym - wyskakiwała na bardzo ostrym zakręcie pod górkę kontrolka oleju dosłownie na chwilę poczym...
Nigdy nie miałem problemów z demontażem zabezpieczeń przy sprężonym powietrzu. Ostatnio nawet demontowałem zabezpieczenie przy 1.9 TDI VW bez sznurka czy powietrza - zawór ładnie opierał się o tłok. Pewnie masz problem ze znikającym olejem - zanim wymienisz uszczelniacze zobacz jakie luzy mają zawory...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki...
Czy przerabial ktoś temat wymiany uszczelniaczy zaworowych w silniku m43tu b19 bez zdejmowania glowicy? Auto troche kopci jakby niebiesko. Chciałbym to zrobić bez zdejmowania glowicy.
Gwint m8 a uszczelniaczy nie wymieniłem
Uszczelniacze wg życzenia klienta wymienione. Jest to do zrobienia bez zdejmowania głowicy. Zamykam
Wiem, że lepiej zrobić całą górę. Jednak nie mogę zdjąć głowicy bo stracę pół roczną gwarancję na silnik, której zostały dwa miesiące. Sprzedawca może mi dostarczyć kolejny silnik jednak to znów nie male koszty i loteria. Liczę po cichu, że to uszczelniacze bo puści czasem niebieskiego bąka z rana jak...
Zmiana uszczelniaczy ma być po prostu eksperymentem czy się uda czy nie uda :D Nie ma sensu ściągać głowicy i robić jej remontu skoro silnik na wiosnę prawdopodobnie i tak pożegna się z budą i ustąpi miejsca silnikowi 1.2 8v z fiata punto 1. Nie mam kompresora powtarzam po raz piąty i nie mam jak...
Ściągacz do kół rozrządu? W warsztacie się przyda. Popatrzyłem na te narzędzia co wcześniej zamieściłeś. W zasadzie są Ci zbędne. W tdi na pompkach nie zastosujesz tego ściągacza, a ten klucz do blokowania kól rozrządu jest nic nie wart moim zdaniem. Kup sobie jakiś dobry przyrząd do naciskania sprężyn,...
Uszczelniacz nie mógł spaść z trzonka by wpaść do miski bo to fizycznie niemożliwe.Jakiś "śpec"to robił i mu części po drodze powpadały. :D Co do silikonu to przy częstych naprawach góry silnika np przy skrobaniu go np z głowicy resztki wpadają do silnika.No i oczywiście spadają do miski. czyli...
Koledzy dziękuję za podzielenie się wskazówkami. Generalnie zdjąłem czapki, wałki i rozpinałem zawory po kolei. Wszystkie otwory w glowicy pozatykalem szmatami. Polozylem na całość prześcieradło i zrobiłem otwór tak aby tylko pracować w obrębie jednego cylindra. Prawie jak operacja. Zawory podpieralem...
Mam żuka z silnikiem benzynowym i tam zrobiłem taką modyfikacje- dolny olejowy pusty a w środkowym właśnie chromowany ze sprężyną. Nie zauważyłem negatywnych skutków. W tym silniku w 30 robię też dół ale ten robię tak jak fabryka bo nie jest do końca mój. Mam drugiego do eksperymentów i w nim założyłem...
Olej przez prowadnice dostaje się do cylindra co powoduje ubytek oleju i zadymę. W sprawnym silniku ilośc jaka się tam dostaje jest na tyle mała że fizycznie raczej nie da się jej zauważyć. W przypadku silnika zuzytego uszczelniacze pomagają tylko na chwilę, po pewnym czasie luźne zawory zaczynają...
Cześć, mam jedno krótkie pytanko. Mam samochod z 1.8T i założyłem nowy kompletny rozrząd razem z pompą wody jakieś 20k km temu. Samochód pobiera dosyć sporo oleju i wszystko wskazuje na uszczelniacze zaworowe. Chciałbym je zmienić i przy okazji wymienić łańcuch oraz napinacz rozrzadu ale musiałbym rozpiąć...
Witam Zrobiłem tak że nie czekałem tylko to rozebrałem ;-) Kiła była w środku. Zawór był ładnie rozklepany od góry, zrobił się na nim ładny grzybek. Musiałem go piłować bo nie przechodził przez prowadnice. Silnik spalał olej i w środku było pełno syfu. Olej brał przez uszczelkę pod głowicą i uszkodzony...
Coś mi się wydaje że te uszczelniacze sobie tam latają, nie zostały poprawnie osadzone. Jeśli wszystkie świece masz w oleju to nie jest to kwestia słabego ciśnienia. Jeśli kopcenia przed wymianą nie było, to sprawa prosta, trzeba zareklamować usługe u mechanika, jak słusznie zasugerował Ireneo,...
witam wszystkich mam pytanie czy w silniku hondy gx 160 powinny byc szklanki na obu zaworach i podobnie czy na dwoch zaworach powinien byc uszczelniacz zaworowy .Pytam się ponieważ filmy na You Tubie pokazuja różnie a poza tym literatura tez tego nie precyzuje dziękuję za odpowiedz
Mam taki problem z samochodem i nie wiem jaka jest przyczyna. powiedzcie mi co sie moze dziac z samochodem gdy sa złe uszczelniacze zaworowe?
Uszczelniacze zaworowe da się wymienić bez demontażu głowicy! Wszystko zależy od Twojej, bądź mechanika wiedzy i sprytu! Kilka tematów na ten temat jest już na naszym Forum, więc wysil się troszeczkę ;)
Przymierzam się do wymiany uszczelniaczy zaworowych w motocyklu Honda CBX 550F. Chciałbym się dowiedzieć czy możliwe jest zdjęcie głowicy z silnika umieszczonego w ramie. Drugą kwestią jest, czy muszę rozpinać łańcuch rozrządu by wyjąć głowicę. Byłbym wdzięczny za pomoc.
jeśli przekładasz ze wszystkim to możesz założyć każdy zespół napędowy jaki występował fabrycznie w tej budzie bez większych przeróbek, tylko musisz sobie wypruć wtedy najlepiej z całą wiążką elektryczną (przynajmniej częścią silnikową), komputerem, immobilajzerem ze stacyjki i kluczykiem, najlepiej...
Witam. Chyba się skuszę na wymiane uszczelniaczy zaworowych w moim Pikusiu. Szukam info jaki przyrząd kupic. Generalnie - jest kilka rodzajów od 40 do 150 PLN. Na zdjęciach opcje jakie rozważam. Ja jestem nastawiony na na koło 140 PLN, przyrząd z rączką, obrazek nr 1. Uszczelniacze wymieniane bez zdejmowania...
Przyczyna jedna. Uszczelka pod głowicą. Ile ma godzin? Podejrzewam uszczelniacze zaworow. I tu pytanie.. Czy da sie je wymienic bez sciagania glowicy? Jak ciekną uszczelniacze to nie ma prowadnic zaworowych trzeba je wymienić bez ściągania głowicy się nie da.
Witam , mam pewien problem z Fordem Probe 1995r , silnik:2,5l, 24 zaworowy . Poszukuje uszczelniaczy zaworów , lecz niestety w żadnym sklepie nie mogę ich dostać . Jeden ze sprzedawców poinformował mnie, że do tego samochodu pasują uszczelniacze z innego modelu, lecz nie jest pewny w 100 % z jakiego....
Mam pytanie odnośnie płyty zaworowej/blaszki zaworowej sprężarki klimatyzacji Sanden SD7H15 S8024. Gdzie można kupić taką blaszkę? Moja sprężarka bardzo dobrze pompowała, ale pękła płyta/blaszka zaworowa i szkoda mi kupować drugiej sprężarki jak wymieniłbym blaszkę i uszczelniacze i byłoby ok. Problem...
Witam posiadam civica eg4 z silnikiem d15b2. autko ma moc, zbiera sie jak nalezy lecz przy 4000 obr zaczyna kopcic. Znajomy podpowiada ze to uszczelniacze. Wie ktos czy trzeba sciagac glowice by zmienic uszczelniacze trzankow zaworowych przepraszam za pisownie ale uszkodzil mi sie alt. pozdrawiam
Witam, W zeszłym roku uratowałem od rozłożenia na części motocykl jak w temacie. Rocznik '86, kompletny, ale po kilkuletnim postoju, ledwie odpalał. Wyczyściłem, wymieniłem uszczelki w zbiorniku paliwa, wszystkie w gaźnikach, sprawdziłem poziomy paliwa, wyregulowałem zawory, wymieniłem świece, olej,...
Witam! Mam pytanie. Otóż posiadam amerykańskiego forda z 92roku z silnikiem benzynowym 1.9 SEFI (wielopunktowy wtrysk) z LPG. Auto zupełnie traci moc po nawet minimalnym nagrzaniu silnika (na benzynie, na gazie już w ogóle nie pali, tylko strzela), dopiero w 4 z kolei warsztacie powiedziano mi, ze...
nie musisz zdejmować głowicy żeby wymienić te uszczelniacze tylko jak masz rozwalone prowadnice zaworowe to wymiana samych uszczelniaczy to tobie nic nie pomorze.
Ja przy serwisowaniu sprzętu RTV muszę postawić jednoznaczną diagnozę, jak się pomylę, to nie obciążam klienta. Klient płaci wyłącznie za wymianę uszkodzonych elementów. Mechanicy niestety wymieniają na oślep a klient i tak zapłaci. Postawienie diagnozy w silniku różni się troszkę od diagnozy sprzętu...
Panowie, auto jak w temacie. Poszukuję uszczelniaczy wtryskiwaczy, tych w kapie zaworowej, znaleźć jakoś nie mogę, podobno nie występują luzem lecz z całą kapą zaworową, prawda to? Jak widać nie ma tych uszczelniaczy "luzem".
Witam. Punto 1,1 litra 8-zaworowa głowicy silnik "bezkolizyjny". Czy ktoś próbował z powodzeniem lub też nie oprzeć zawór na tłoku? Chodzi o wymianę uszczelniaczy trzonka zaworu bez ściągania głowicy. Silnik jest co prawda bezkolizyjny, ale dotyczy to zapiętych zaworów "na swoim miejscu" i zastanawia...
Witam. cieknie mi olej spod uszczelniacza na wale od strony skrzyni i teraz pytanie co oprócz skrzyni i zamachu muszę jeszcze odkręcić żeby się dostać do uszczelnienia jest to dokładnie wersja silnika 1.6 8 zaworowy przedlift 96 rok
Sprawa wygląda w ten sposób że nie bardzo mam możliwość ustawić zawory na ciepłym silniku ponieważ w tej chwili jest zdjęta głowica bo wymieniałem zawór i uszczelniacze. Chciałbym więc ustawić zawory po montażu głowicy a przed uruchomieniem silnika czyli na silniku zimnym. W związku z tym powinienem...
Witam. Kiedyś przerabiałem temat wymiany uszczelniaczy zaworów w swoim Mondeo. Można zmienić uszczelniacze bez rozbierania silnika. W miejsce świecy zapłonowej (lub żarowej) wkręca się króciec i po zablokowaniu wału korbowego podaje ciśnienie do cylindra (z kompresora). Przy zamkniętych zaworach w głowicy...
głowice pewnie że da się zrobić pytanie ile kasy wtopisz eee z złych wiadomości LPG to luzy powinieneś sprawdzać chyba co 20 tysiecy max lub w okolicy dosyć często musisz kontrolować :((( Objawy raczej wskazuja że masz za duże luzy TO dobrze jakby były podparte to taki klekot charakterystyczny silnik...
Przyrządem do ściskania sprężyn zaworowych.
Przeważnie olej uciekał na uszczelniaczach rurek zaworowych tam zawsze najwięcej oleju znikało, ją zawsze dodatkowo uszczelniałem milionem odporny na wysokie temperatury, olej też często uciekał na uszczelnienie wału od strony koła zamachowego.
Niestety ściąganie głowicy jest wskazane. Są tam szklanki, które obrabia się odpowiednio do szczeliny luzów zaworowych(nie płytki ani hydraulika).
Zanim ściągniesz wałek to zdemontuj koło na nim bo rozwalisz czujnik halla który jest pod kołem. Przy takiej ilości spalania szkoda brać się za samą wymianę uszczelniaczy - problem będzie raczej w pierścieniach i luzach prowadnic zaworowych.
W mtz-cie można spotkać orbitrole nowsze z kompletem zaworów lub stare bez zaworów z dokręconą kostką zaworową. Jeśli kupił orbitrol nowy dedykowany do MTZ-ta powinien komplet zaworów posiadać.
Nie wiem jak jest dokładnie w tym aucie ale opiszę ci jak zmieniałem w innym samochodzie .Dla pewności ustawiłem wszystkie tłoki ,, na równo,, w cylindrach aby zawory nie powpadały za głęboko ( bo wypadnięcie raczej nie możliwe) i zakładając nowy uszczelniacz stosowałem magnes na wysięgniku którym łapałem...
Witam mam pytanie czy do wymiany uszczelniaczy zaworów muszę zdjąć głowice czy moge zrobic to jakos innaczej.
Witam, Proszę o pomoc. Mam problem z samochodem Peugeot 308 z silnikiem 1.6 VTi 120 KM (2007), a mianowicie podczas ruszania po postoju np. na światłach samochód puszcza chmurkę białego dymu. Objaw ten występuje tylko na rozgrzanym silniku. Silnik spala około 400 ml oleju na 1000 km. Z informacji które...
Sprawdź też uszczelniacze zaworowe, jeżeli silnik zaraz po odpaleniu wydziela sporo dymu a później jakby trochę mniej lub dużo mniej to wymień uszczelniacze :) Uszczelniacze zaworowe znajdują się w górnej części głowicy tam gdzie trzonki zaworów wychodzą z prowadnic zaworów, są one z gumy olejoodpornej...
Hmm. To skoro tak, to dobra i zła wiadomość. Zła, bo autko nie naprawione do końca ( przyczyną mogą być np.: pierścienie tłokowe, uszczelniacze zaworowe). A dobra to taka, że masz fakturkę i zawsze możesz próbować jakoś się dogadać z mechanikiem, skoro pojechałeś do niego z powodu zanikania poziomu oleju....
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej...
Nie wiem kto to robił, ale jak wymieniać to wszystkie zawory (zawsze tak robie) i tylko dobre zawory dolotowe i wydechowe. Jak były wymienione prowadnice to powinny byc nowe uszczelniacze. Jeśli chodzi o pierścienie to tylko próba olejowa pokaże jaki jest ich stan (mierzenie ciśnienia sprężania) Wątpie...
Zwróć uwage kiedy kopci olejem najwięcej. Jeżeli zaraz po uruchomieniu po dłuższym postoju np. po nocy to wszystko wskazuje na zuzyte uszczelniacze i/lub prowadnice zaworów. Olej spływa po trzonku zaworowym do kanałów lub komory spalania i zaraz po odpaleniu pojawia się biały dym o charakterystycznym...
Dzisiaj poszedłem do garażu sprawdzić raz jeszcze jak wygląda spalanie na świecach. Sprawdziłem też olej i doznałem szoku, ponad minimum na bagnecie, a był wymieniany niespełna 3tyś km. temu. Raz jeszcze sprawdziłem sprężanie, jest idealne. Więc pada osobista sugestia na uszczelniacze zaworowe. Samochód...
Cześć! Damian, kasatorami luzu zaworowego w tym aucie są hydropopychacze o które właśnie pytam. Czy uszkodzone hydropopychacze mogą mieć wpływ na wypadanie zapłonów. Moim zdaniem jak najbardziej, co więcej olej 5w30 zamiast 5w40 robi dodatkową złą robotę. Szklanek nie ma tym aucie są dzwigienki zaworowe....
Wszystkie vw (te starsze) maja problem z klepiącymi zaworami, jak sie silnik zagrzeje to jest ciszej, ale nie zawsze a spowodowane jest to tym ze ludziska za zadko wymienija olej !!!!w 90% przypadków wystarczy wyjąć wałek, szklanki i pożądnie to wyczyscic powinno przestac. Jest to gdzies opisane nawet...
To mnie bardziej przekonuje. Wcześniej miałem zatkaną odmę od odpowietrzania dołu silnika, więc być może trochę uszczelniacze zaworowe przedmuchało. Jest taka opcja, że przez uszczelniacze zaworowe dmucha? Dzięki za pomoc :D
Szlifowanie trzonka zaworu to poroniony pomysł. Po pierwsze - trzonek może byc utwardzany powierzchniowo i po szlifowaniu będzie się bardzo szybko wyklepywał. Po drugie- na zdjęciu wygląda jakby były źle założone pestki na zamku trzonka. Aby to zrobić trzeba zdjąc głowice, rozpiąć zawory i złozyc poprawnie....
Witam Mam Peugeota z silnikiem 1,1 przejechane oficjalnie 100 tys km. W zesżłym roku w maju kiedy go kupiłem wymieniając wszystkie płyny, zalałem silnik olejem mineralnym Castrol 15w40. Wcześniej był tam najprawdopodobniej olej pełny syntetyk. Na mineralnym zrobiłem z 10 tys km. i się zaiodłem. Pojawiły...
A uszczelniacze zaworowe były wymieniane ? Dodano po 13 A uszczelniacze zaworowe były wymieniane ?
witaj krzys kolega kavior ma zupełną rację co do pierścieni. VW w ramach napraw gwarancyjnych i po, kazał wymieniać pierścienie co pomagało. Zalecał również sprawdzenie prowadnic zaworowych i wymianę uszczelniaczy. Może być taka sytuacja, że mechanik przy tym przebiegu stwierdzi luz na prowadnicach...
Prawdopodobnie zapchana odma i zużyte uszczelniacze zaworowe. Najczęściej się to zdarza. Poza tym: przez uszczelniacze zaworowe, przez pęknięcie pierścienia olejowego, przez korozję uszczelki głowicy, przez pęknięcie głowicy. Ile się tego oleju zbiera?
Problem dosyć znany w tych silnikach. Sama wyniana oleju nie zawsze pomaga. Jakiś czas temu byłem posiadaczem e30 1.8 m40 i wyniana oleju choć zrobiona zaraz po nabyciu auta to nie pomogła bo widocznie ktoś wczesniej nie dopilnowal temtu i kanały i tak się zapchaly. Ostatecznie w wyniku braku smarowania...
Właściwie to chodzi mi o uszczelniacze zaworowe, bo nawet jakby grzybki zaworów w gniazdach były nieszczelne, a uszczelniacze zaworowe dobre, to by oleju nie brał.
Witam, aktualnie dla testu auto na przelotowym wydechu, zauważyłem iż na zimnym silniku tak do temp. ok. 70 stopni auto na biegu jałowym potrafi puścić biało-niebieskiego dymka. Miałem przedstawiony rozrząd o ząbek, już poprawione, ustawione luzy zaworowe, auto na instalacji gazowej. Przypuszczam iż...
Witam. Mam mała zagwostke nigdy jeszcze tego nie robiłem potrzebuje rady. Przed robota głowicy samochód kopcił na niebiesko rylko po odpaleniu podejzewałem uszczelniacze zaworowe niestety instynkt zwiudł głowica zrobiona uszczelniacze wymionione plus zrobione gniazda zaworowe itp. Wymienione Jakiś...
Czy warto naprawić stary samochód i nadal nim jeździć? Usterka leży w silniku. Vw passat B5 1.6 PB + LPG kombi 1998 sprzed liftu, wycena auta na ok. 3.000 PLN Usterka polega na fakcie iż świeca jednego z cylindrów zalewana jest olejem (albo poprzez uszczelniacze zaworowe albo pierścienie) i po kilku...
Witam.Mam problem z toyotą rav4 2.0.i rok 2000 benzyna gaz.Klient przyprowadził na regulacje zaworów a okazało się ze zawór ma upalony ponieważ nie miał dobrych luzów zaworowych. Wyjąłem głowicę, wymieniłem zawór, wymieniłem uszczelniacze zaworowe,oraz wyregulowałem luzy zaworowe. Poskładałem wszystko,...
Witam, mam taki problem. Kupiłem okazyjnie Seicento od dziadziusia, buda zdrowiutka bez rdzy jak by z salonu wyjechał. Natomiast silnik był do remontu. Auto ogólnie miało zerwany klin na kole zębatym na końcu wału które napędza rozrząd. Auto szarpało, gasło na wolnych obrotach, chodziło jak by nie...
co do zuzycia benzyny to u mnie bylo tak: zanim zalozylem instalacje gazowa to mi spalalo 8 litrow benzyny w miescie. jezdzac tak samo jak teraz na gazie. gazu tak juz pisalem jakies 9 - 10 litrow. w zimie troche wiecej ok 1 litra. gosciu ktory mi zakladal gaz powiedzial ze to jest male zuzycie. wiec...
cześć moje tico po zerwaniu paska rozrządu okropnie dymi i bierze olej w pierwszej głowicy zostały wymienione pogięte zawory i uszczelniacze lecz nadal dymiło i brało olej teraz została wymieniona głowica i zostały założone nowe uszczelniacze zaworowe i na tej głowicy tez dymi cała reszta silnika jest...
Witam Jestem posiadaczem Hyundaia Coupe z '99 roku. Od jakiegoś czasu borykałem się z problemem spalania oleju przez silnik (około 0,7l na 1000km). W końcu zdecydowałem oddać samochód do mechanika. Po oględzinach, mechanik stwierdził, że do wymiany są uszczelniacze zaworowe. Sprawdzał również pierścienie...
Od nowości jeżdżę na oleju 5W30. Zawsze brał go w okolicach 0,5l/1000 km, co nie przeszkadzało silnikowi pracować idealnie przez blisko 180 tys. Jakiś czas temu zaczął go brać ok. 0,8l/1000 km, więc zmieniłem na 5W50, którego bierze obecnie 0,4l/1000 km. Zwiększona kompresja, jest tak jak piszesz,...
Witam Zacznę od początku moją historię z tym samochodem. Parę dni temu do mojego warsztatu pewien chłopak przyprowadził passata świeżo sprowadzonego z niemiec z następującymi objawami: braki w mocy i gdy był zimny to coś pukało w silniku. Podpielismy od komputera był błąd sondy lamby ale gościu zaraz...
Uszczelniacze zaworów prawidłowo zamontowane? chyba że uszczelniaczy na głowicy nie dali nowy W tym silniku nigdy nie było żadnych uszczelniaczy zaworowych... Kolega czasami bez filtra powietrza lub bez oleju w nim nie jeździł albo go nie "docierał"?
Pierścienie albo uszczelniacze zaworowe objawy są podobne - bierze olej. Do pierścieni ściąganie głowicy a do uszczelniaczy rozbiórka góry. Można zrobic uszczelniacze najpierw jak to zrobić jest ja jutubie od prof KRISA. Sprawdzić kompre jak to nie pomoże spróbować z pierścieniami przy okazji...
witam, samochód golf I ,silnik 1,1 GG problem-za duzo pali 9-10 litrow.majac dojście do analizatora pr obowa lem go pomierzyć i nieco zdławić,o ile CO ma sensowne wartości to HC praktycznie nie scvhodzi poniżej 500ppm i to przy ok.2500 obr.silnik pali na wszystkie gary ,luzy zaworowe ok ,uszczelniacze...
Uszczelniacze zaworowe będą odpowiedzialne za zwiększone zużycie oleju, ale nie będą odpowiedzialne za niską kopresję. Ja oprócz pierścieni, sprawdziłbym głowice. Najprawdopodobniej massz powypalane gniazda zaworowe. Jeśli już masz zdjętą głowicę, to nalej do kanałó ssących i wylotowych po trochę nafty...
Witam.Pozwolę sobie nazwać ten remont po imieniu.Jest to tak zwany SZWED ale nie do końca zrobiony prawidłowo.Jeżeli mechanik stwierdził,że nie jest wymagany szlif to powinien honować cylindry zakładając nowe pierścienie.Wymiana uszczelniaczy zaworowych i planowanie to nie regeneracja głowicy.Ciekawe...
Nie chcę się spierać, przykro mi nie jest, wróżenia nie wymagam, próbuje wymyślić sensowny plan dalszych prac / diagnostyki. Postawiłem 3 pytania na początku i zakładałem, że odpowiedzi mi pomogą pchnąć temat dalej. Dzięki za wyjaśnienie kwestii przestawienia rozrządu, skoro nie było kolizji to ten...
Witam Mam taki oto problem otóż po wymianie zaworu (pękł), szlifie gniazd zaworowych oraz wymianie uszczelniaczy zaworowych bardzo okropnie dymi na biało :( Głowica dokręcona na odpowiedni monet obrotowy. Dodam że na tłokach znajduje się olej w takich ilościach że silnik nie może go przepalić a przed...
Luzy zaworowe były tylko na dwóch cylindrach ale nie pamiętam czy chodziło o te na których jest kulawa kompresja, nie pamiętam jakie były wartości ale napewno jedna wartość mnie żdziwiła że była tak duża, druga była w normie. Musiałem uzupełnić płytki. Uszczelniacze zaworowe wymieniał poprzednik po...
Witam Niestety. Silnik w moim samochodzie- delikatnie mówiąc- nie jest w najlepszej kondycji. Co ciekawe - rok temu przeszedł remont, który zleciłem "podobno" dobremu mechanikowi. Zostały wymienione pierścienie, uszczelniacze zaworowe, gniazda zaworowe. Głowica została splanowana, a wszystkie uszczelki...
Witam! Piszę do Was z dość nie typowym pytaniem. Jestem w posiadaniu ciągnika rolniczego t-25. Ciągnik od 7 lat nie był użytkowany. Czy do jego uruchomienia potrzebny jest remont czy wymiana oleju filtrów, wymiana rozrusznika na polski zamiennik i nowych akumulatorów pozwoli na jego uruchomienie? silnik...
Witam wszystkich. jadąc samochodem na wycieczkę w pewnym momencie usłyszłem głośniejsza pracę silnika i odczułem spadek mocy - auto bardzo wolno przyspieszało zarówno na 5 i 6 biegu. w pewnym momencie dojeżdżając do skrzyrzowania samochód zgasł. odpalił po delikatnym ostygnięciu. po odkręceniu korka...
Rozrząd ustawiłem oglądając na necie i myślę że dobrze tłok tak samo :) wgłębienia są i napisem do góry ale nie grzebiąc nic to się stało samo z siebie. A i zapomniałem wspomnąć że jednego razu nie chciał odpalić i okazało się że nie było luzu zaworowego. I mam takie pytanie czy uszczelniacze zaworowe...
Odpalilem silnik z pomocą sąsiada za pomocą K2 do kokpitu.Silniczek pracuje jak nowy[nowa uszczelka pod głowicą,uszczelniacze zaworowe,ustawiony rozrząd,regulacja luzów zaworowych,nowa uszczelka pod pokrywę zaworów],odpala na dotyk.Oby jak najdłużej pracował.
Dziękuję za odblokowanie tematu. Prosiłam o to, bo jak można się domyślić, idylla nie trwała zbyt długo. Podsumowując i uzupełniając braki w temacie, prawie rok temu zrobione było: szlif głowicy,wymiana uszczelek głowicy,zestaw śrub głowicy,uszczelka głowicy, uszczelka kolektora ssącego oraz wydechowego,uszczelniacze...
Silnik wypalił olej. To nie ulega wątpliwości. Sprawdź na początek kompresje. Po co? Bez sensu robota. Kompresja będzie taka, jak nominalna, ew. niewiele niższa. Trzeba przywyknąć, że 16 zaworowe Ople lubią olej. Końcówka układu wydechowe jest czarna zakopcona? Przy krótkich trasach...
Witam ja miałem taki samochód tylko z motorem 1.8 16v podobny objaw brał olej puzniej zaczął kopcić i spadek mocy przyczyna : głowica do regeneracji frezowanie gniazd zaworowych ,planowanie głowicy,wymiana uszczelniaczy zaworowych,sprawdzenie na szczelność , -po wyjęciu tłoków pierścienie były zapieczone...
Ta "dziurka" to raczej pozostałość po tłoku który jest pewnie do wymiany (dla potwierdzenia prosiłbym o zdjęcie tłoka) i jestem pewien że stało się to w wyniku przegrzania, cylinder wymaga usunieciu delikatnie tej aluminiowej zaleginy i przeszlifowaniu drobnoziarnistym papierem ściernym gładzi cylindra...
Witam. Jak w temacie ponad 2k km temu robiony był remont a mianowicie, wymiana pierścieni, wymiana uszczelniaczy zaworowych, wymiana dźwigienek popychaczy, wałek rozrządu (dźwigienki i wałek były wytarte, progi na wałku) + uszczelki, problemem było straszne dymienie na wolnych obrotach i pobór oleju...
nie rozwiązałem problemu , na tym portalu doczekałem się jedynie krytyki, oraz linku do powszechnie znanej strony, gdzie mogę wysłać sterownik, no cóż aż serce rwie się z radości.... zakładam że na tym kończą się pomysły i czas zamykać temat. Rozwiązanie; gdy już założono drugą nową sondę lambda,...
Witam Sprawdzałem kamerą endoskopową wygląd tłoków w silniku. Silnik ma przejechane ok. 250 tyś. km. Jak widać na tłokach są palmy oleju zazwyczaj w tym samym miejscu. Ilość nagaru na tłokach na przejechane 250 kkm chyba nie jest zbyt duża. Silnik nie kopci, pracuje (chyba) normalnie....
Hej! Dałem facetowi drugą głowicę od CC900. Mam takich kilka w doskonałym stanie ale one nie mają ucha pod aparat zapłonowy i będzie widać, że nie oryginał. Z jednej z tych głowic koleś wyjął potrzebne zawory i wsadził w miejsce tych co były krzywe. Przedtem ponoć przefrezował gniazda zaworowe i same...
Od czego zależy zużycie/ubytek oleju? Pierwsza sprawa to należy sprawdzić, czy nie ma ewentualnych wycieków, a najlepiej sprawdzić po dłuższym postoju patrząc na ziemię pod autem. Znam przypadki, kiedy olej uciekał poprzez nieszczelną rurkę miarki poziomu oleju (w miejscu połaczenia z miską olejową)...
najlepiej zastosowac dodatkowa pompke elektryczna sterowana czujnikiem temperatury tak by olej nie schladzal sie zbyt mocna. Pompa wymuszala by obieg przez chlodnice dopiero po osiegnieciu jakiejs tam ustawionej temperatury. elektryczna pompa oleju to by byla swietna opcja , tylko skad ja tanio...
Sprawdź uszczelniacze. Niech ktoś pogazuje przez 10 sek. i nagle zamknie przepustnicę, drugi niech obserwuje dym. Jeżeli dużo dymu pójdzie po zamknięciu przep. to będzie wina uszczelniaczy zaworowych. Problemy z odpalaniem na gorącym to mi wygląda na inny problem, niezależny od dymienia ale trudno powiedzieć...
Objaw wskazuje na uszczelniacze zaworowe - dymienie jest największe po rozruchu zimnego silnika. Przy przebiegu 170kkm pierścienie nie powinny być jeszcze zużyte, ale to w dużym stopniu zależy od eksploatacji. Pomiar kompresji z próbą olejową prawdę powie. Koszt wymiany uszczelniaczy nie będzie duży,...
Przy okazji sprawdź, kiedy był zmieniany pasek rozrządu i stan napinacza. My zmieniamy również wszystkie możliwe uszczelki: kolektorów, pokrywy zaworów, uszczelniacz wałka rozrządu też. Koszt nieduży, a może niedługo będzie trzeba znowu robierać, a co najważniejsze to wymiana uszczelniaczy zaworowych....
A więc. Jak kolega goldwinger napisał to nie jest remont, a wymienisz zapewne uszczelniacze zaworowe, może popychacze bo będa nadawać się do wymiany, uszczelki pod kolektorami, jeżeli zdejmiesz głowicę to i pod nią, a od dołu to tylko pod miską. No jeszcze zostaną dwa uszczelniacze wału korbowego przód...
1100pln bo miałeś duuuużo szczęścia. Ja niedawno to robiłem kolesiowi i: nie dało sie odkręcić ani jednej świecy żarowej. wszystkie zostały rozwiercone po 100pln sztuka x4 =400 trzy dni wyciągałem wtryskiwacze (specjalnym profesjonalnym przyrządem) niestety z pierwszego cylindra był tak zapieczony,...
Pracowałem kiedyś w takiej firmie gdzie jedna Tęga głowa doradziła wymianę na 15w w mażdzie 2,0 v6 po roku dokładnie i trzydziestu paru tysiącach zaczęło coś stukać.Po zdjęciu pokrywy klawiatury wyglądało jakby była założona.Śliczny nagar.15W zabiło taki fajny silnik.Tęgiej głowie powiedziałem że ja...
W tym silniku zasilanym lpg bezwzględnie trzeba sprawdzić zawory i ich gniazda, głowice po zdjęciu oddać do warsztatu zajmującego się ich regeneracją, sprawdzą i w razie potrzeby od razu splanują płaszczyznę głowicy. Jak olej zmienił kolor, to filtr i oliwa do wymiany (nie ważne, że ma mały przebieg) Ile...
Miałem taki wynalazek i ZX-sa z podobnym silnikiem. Najczęściej pada uszczelka pod głowicą, ale trzeba się też przyjrzeć tulejom cylindrowym gdyż w tych silnikach są wymienne i osadzone w bloku na uszczelniaczach. Jest dużo przestrzeni pomiędzy tulejami a blokiem i tam może się przesączać płyn chłodniczy....
Witam tak jak w temacie moja audi bierze 1.5 l oleju na 900 km,2 lata temu miałem wymieniane pierścienie a pół roku temu uszczelniacze zaworowe ciśnienie wydaje mi się że jest dobre bo na 3 pierwszych cylindrach ma 12 bar a na 4 11 bar więc nie wiem czy wymieniać jeszcze raz pierścienie i uszczelniacze...
A śmierdzą te spaliny palonym olejem (taki charakterystyczny zapach starego diesla)? Jeśli tak, to oznacza że Twój silnik spala duże ilości oleju - albo rozpadł Ci się uszczelniacz zaworowy, albo rozpadł się pierścień zgarniający olej. W każdym razie do sprawdzenia głowica - tak czy owak wymień wszystkie...
Witam! Chciałbym się kolegów poradzić, w sobotę zrobiłem z moim seju uszczelkę pod głowicą z względów wiadomych - białe tumany dymu za autem + autko odmówiło posłuszeństwa na mieście wypluwając całą wodę korkiem i zostawiając mnie na przystanku z otwartą maską. Auto poskładane, dymi dalej... Jak...
Masz na 95% uszkodzone uszczelniacze zaworowe, reszta pierścienie. Zdania są podzielone robić tylko górę, lub razem z dołem. Temat przerabialem w 626 GW, z rańca taka petarda była że dwa domki parterowe zakrywało. U mnie pomogło wymiana samych uszczelniaczy, oczywiście jak kolega wyżej napisał przy okazji...
Są tylko 2 drogi skąd może dostać się olej do komory spalania: 1- przez zuzyte pierścienie tłokowe 2-przez zuzyte uszczelniacze zaworowe i prowadnice Jak już masz zdjętą głowicę to załóż nowe pierścienie i wymień przynajmniej uszczelniacze
Jak się rozgrzeje to też występuje , ale tylko przy mocnym przegazowaniu . Postanowiłem jednak najpierw wymienić same uszczelniacze zaworowe , ale w 250 jest gorzej jak w 125 w której już to robiłem . Mianowicie , ośki dźwigienek zaworowych wychodzą w stronę łańcucha rozrządu i żeby je wyjąć trzeba...
Dziwna sprawa... Dzisiaj powiedziałem tak jak mówiłeś sprawdziłem wtryski mają 15-14. Wtryskow nie czyścilem tylko zamieniłem cewke i świece z 1 cylindra na 3 i o dziwo chodzi. Może mam walniete uszczelniacze zaworowe bo świeca z 3 cylindra była czarna. Stan oleju jaki był taki jest. Co do gazu dzisiaj...
w mazdzie miałem taki przypadek jak odkręciłem korek to dawało jak z wydechu winne były uszczelniacze pod wtryskami zatkany kat też może to powodować bedzie dmuchało przez uszczelniacze zaworowe albo nawet przez turbo
Witam kupiłem nie dawno quada 200 cm3 chińczyka z przebiegiem 1000km , niestety nie wchodzi na pełne obroty ani nie trzyma niskich obrotów. Podczas dodania gazu na maxa nie wkręca się, dochodzi może do 50-60 % obrotów, po puszczeniu gazu trzyma chwilę wyższe obroty po czym spadają do równych niskich...
Dmucha przez uszkodzone uszczelniacze zaworowe. Rura wydechowa jest czarna w środku? Podczas jazdy wyhamuj go silnikiem z wysokich obrotów po czym depnij mu i patrz w lusterko czy jest niebiesko. Jeśli tak to uszczelniacze. Silniczek pewnie już wymęczony. Ponieważ remont = wartości auto, to możesz pokombinować...
W sumie to co chcesz robić??? Szlif wału+panewki Szlif cylindrów+nowe tłoki,pierścienie itp Remont głowicy+planowanie,uszczelka,uszczelniac... zaworowe,docieranie zaworów Wszelakie uszczelki,uszczelniacze itp Jak tak to wniosek prosty nie opłaca sie. Lepiej kupić silnik.
Te silniki zarówno lubią palić olej jak i go wylewać na uszczelnieniu miski, rury od dolewania oleju (oring) i uszczelniacze na wale (przód i tył) czasem lubi przerdzewieć miska. Jak w tych miejscach sucho to wymiana pierścieni ale uzasadnienia ekonomicznego nie ma bo oddanie na taką operację będzie...
Witam. Ojej do turbiny pompowany pod cisnieniem albo olej idzie do miski albo do kolektora nie ma innej drogi. Jak nie wywala na zewnatrz i nie cieknie zostaje ze idzie do kolektora ssacego bo sa luzy na lozyskach turbiny, ale w tym wypadku powinien kopcic. Moze ci oleju do turbiny nie pompuje, z tym...
Witam. Posiadam Suzuki GS 500 E (bez owiewek) z 2004 roku z rzekomym przebiegiem 60 000. Motocykl pobierał mi ponad litr oleju na 1000km. Nie było widać aby dymił. Wymieniłem uszczelniacze zaworowe i uszczelkę pod głowicą. Po uszczelniaczach było widać, że ta guma już nie jest miękka tylko twarda. Wałki...
Witam! Postanowiłem założyć ten temat gdyż sprawa dotyczy dość popularnego silnika a mimo to w sieci ciągle niewiele informacji na jego temat. Pacjent VW Polo 1.2 6V AWY. Sprowadziłem go z pracującymi 2 cylindrami. Po oględzinach kompresja na 3 cyl - 3 bar. Tak więc głowica została zdjęta i ukazał...
Witam wszystkich. Problem brania oleju w mojej kawasaki - no bierze lecz nie jednostajnie , tylko kiedy chce kawasaki 1981r stan licznika 43 tys ? olej motul3000 silnik pracuje równo i jest szczelny brak wycieków mam pytanie czy da się wymienić uszczelniacze zaworowe bez ściągania głowicy jeśli...
Przy biegu jałowym albo przy niskim obciążeniu masz duże podciśnienie w kolektorze i ciągnie olej przez uszczelniacze. Widać też po hamowaniu silnikiem, jak dodasz gazu to puszcza chmurę. Spróbuj zacząć od wymiany uszczelniaczy zaworowych, może podarujesz trochę stosunkowo niskim kosztem.
Witam, w końcu znalazłem czas aby złożyć silnik więc chciałbym się podzielić informacjami co zostało zrobione: - znalazłem na japońskich serwerach dokumentację do tego modelu która bardzo się przydała podczas składania: 1104741 1104742 1104743 1104744 1104745 1104746...
Witam. Proszę o wasze opinie Służę. :) W Twoim przypadku najprawdopodobniej będą pierścienie i/lub uszczelniacze zaworowe. Czy opłaca się naprawiać? Oczywiście, że tak, jeśli tylko kondycja nadwozia jest cała i bez dziur. Cenowo Cię nie zabije, aczkolwiek musisz liczyć się, że po zdjęciu głowicy zobaczysz,...
Witam wszystkich pod nową ksywą.Co do poldka to uruchom silnik rozgrzej do otwarcia termostatu i zobacz czy w zbiorniczku przelewowym po włączeniu wentylatora pokazują się bomble powietrza.Jeśli takjest to uszczelka pod głowicą do wymiany.PS Jeśli będziesz ją robił przeszlifuj zawory,popraw gniazda i...
Witam wszystkich i mam dalsze pytania dotyczące głowicy. Otóż zakupiłem nową uszczelkę i śruby żeby tym razem było wszystko ok, rozebrałem draństwo i co się okazało że był pęknięty żąbek ustawczy na kole żębatym. W związku z tym prawdopodobne jest że cały rozrząd się przesunął na szczeście nie...
Cześć wszystkim ja też mam Ponego 1992r przejechane mam 190 tyś. Zgadzam się ze wszystkimi bo u mnie są też identyczne objawy jak pisze Pitulin i wiem że na 100% są to uszczelniacze zaworowe. Tylko nie bardzo jestem pewny czy do wymiany uszczelniaczy nie trzeba przypadkiem zdjąć głowicy czy wystarczy...
Z twojego opisu wynika że te przedmuchy są niewielkie ( czytaj normalne), jeżeli bierze ci trochę oleju to możesz się pokusić o wymianę uszczelniaczy zaworowych, a samochodzik jeszcze ci pochodzi długo. W zasadzie przy tych rocznikach jakieś przedmuchy zawsze występują, ważne żeby samochód nie brał oleju...
pytanie do hihohaho: czy remont silnika byl przeprowadzony przed przejechaniem 300 tys km? . -W serwisie opla na postawione pytanie odnośnie zużycia oleju serwisant zaproponował mi wymiane uszczelniaczy zaworowych, z tym że zaznaczył iż ta operacja może nie przynieść oczekiwanego rezultatu. Z czym...
Witam Hehe 13-14 l gazu To powinieneś się cieszyć Mój pali tyle samo, tyle tylko, że benzyny Polemizować nie ma, co Szkoda, że auto nie przyjęło się na naszym rynku Jest bardzo mocne i wytrzymałe Stuki na przekładni kierowniczej Hmmm Pewnie masz już 200 tys. km Przy tym przebiegu to normalne, jeśli...
eh tam od razu planowanie :D daj ta glowice do zrobienia, szlif ci wystarczy, dotrzyj zawory, sprawdź czy nie sa nadpalone i zerknij też na prowadnice ( jak juz masz siągniętą głowice to co ci szkodzi a autko lepiej gada) i wymien uszczelniacze zaworowe.
Witam To w takim razie czy powinienem wymienić same uszczelniacze zaworowe, czy wymienić od razu wszystkie pierścienie?
Kupiłem auto i okazało się, że jest problem z dużym spalaniem oleju (1l/1000km). Zalełem go mineralnym Lotosem i tak trochę jeździłem. Przedtem prawdopodobnie też śmigał na mineralnym, bo tyle nagaru na pokrywie zaworów to widziałem wcześniej w Polonezie co jeździł na Selektolu. Przejechałem około 2000km...
Wałek rozrządu daje dużo ale opanuj temat bo jak ja zmieniłem w UNO to krzywki były na tyle długie że wytrzaskało mi uszczelniacze zaworowe więc uważaj na takie szczegóły aby nie robić dwa razy ( oby ).Pozdrawiam
Witam Mam pytanie czy zmieniając olej na mobila mineralnego z lotosa mineralnego zmniejszy mi się przy rozruchu zadymienie. Wiem że mam trochę zuzyte uszczelniacze zaworowe, ale słyszałem że ewekt dymienia na lotosie mineralnym jest większy. Moż ktoś ma na ten temat jakąś wiedzę. I czy nie będę potem...
Co pomogą uszczelniacze zaworowe jeśli prowadnice mają duży luz.Przy takim zużyciu oleju silnik do remontu sie nadaje.
nie nigdy nie bylo LPG w tym aucie... silnik pracowal rowno az do czasu wymiany uszczelniaczy zaworowych do ktorych musiala byc zdemontowana glowica i po zlozeniu efekt w postaci nierownych obrotow ale bardzo nieznacznie i to gasniecie na wolnych obrotach...chcialem wywolac kody migowe i nie dalo sie...
Skoro silnik bierze olej i dymi to i sonda nie będzie pracować prawidłowo tylko trzeba spraddzić czy to wina pierścieni tłokowych czy olej idzie z trzonków zaworów. Ja na początek (nie pakując sie od razu w koszty) proponuje pomiar kompresji i sprawdzenie uszczelniaczy zaworowych
Uszczelniacze zaworowe można wymienic bez sciagania głowicy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No ja mam przejechane 169 tys. Wszystko się sypało jak ją kupiłem i dlatego wymieniłem naprawdę sporą część samochodu :) Uszczelniacze zaworowe i uszczelka pod głowicą jest nowa.
WITAM Proponuje wymienić uszczelniacze zaworowe...u mnie w VW Golfie G60 pomogło ;] POZDRAWIAM
jezeli maja kolor jasnobrunatny to ok. natomiast jezeli sa bardzo jasne-to mieszanka jest zbyt uboga, jezeli bardzo ciemne to mieszanka zbyt bogata, a jezeli jest na nich gruby osad to spala sie tez olej. Czy nie bierze Ci oleju? Jak nie pomiedzy tlokiem a cylindrem to moze przez uszczelniacze zaworowe....
Zgadzam się z Kiperem że lepiej już chyba kupić Poloneza bo wczesniej miałem Poloneza i nie maiłem z nim większych problemów nie licząc wiecznie zapiekających się hamulców i ciągłej rdzy więc zachciało mi się kupic coś zagranicznego, a że strasznie podobał mi się Passat B3 kombi a że jakos trafił się...
Tyle samo co dla golfa 1.6 bez k-jetronica :P Czyli okolo 30-40zl, a zwykle powyzej 0,5mm moze byc 40-60. Przy okazji od razu majac glowice zdjeta jeszcze zmienic uszczelniacze zaworowe (do 3zl/szt) i dopasowac zawory do gniazd (jak jest taka potrzeba).
No cóż trzeba założyć najgorsze. Olej dostaje się do cylindra. Padły uszczelniacze zaworowe albo zużyły się, lub popękały pierscienie tłokowe. Przemawia za tym to, że to cały czas jeden cylinder. Wiem, że to czarny scenariusz.
Witam, mam cc 700 z 93r z gaznikiem FOS. silnik ma przejechane ok 110 tys km wymienialem swiece i kable WN Mam z nim kilka problemów 1. Samochód nagrzany nie chce zgasnąć :):D tzn. wrażenie jest takie jakby miał zapłon przestawiony, wyjme kluczyk a silnik probuje jeszcze zaskoczyc. Dowiedziałem...
Witam jesli ci kopci na bialo(siwo) to moze dostawac wode w gary uszczelka pod glowica jesli na fiolet to bieze olej z uszczelniaczy zaworowych glowic do roboty!
no sonda zaraz po odpaleniu silnika jest olewana przez kompa, wiec to chyba nie to, ona zaczyna pracowac jak sie rozgrzeje do ok 600 stopni dym zaraz po odpaleniu moze byc wynikiem oleju ktory sie dostaje przez zuzyte uszczelniacze zaworowe, tylko wtedy powinien byc bardziej niebieski, a nie szary