Przy składaniu zamków zaworów dobrze jest wziąć jakiś naprawdę gęsty smar i posmarować trzonek i półstożki, fajnie się wtedy przyklejają
Zmieniałem uszczelniacze w 899 bez zdejmowania głowicy. Ze starej świecy wyciągasz / rozwiercasz elektrodę środkową i masz adapter do podłączenia kompresora. Tłok ustawiasz w GMP i podajesz ciśnienie z kompresora, które skutecznie dociska zawór aby nie wpadł. Przed rozpinaniem zamka zaworu warto postukać w ten talerzyk na górze sprężyny. W moim przypadku...
No to jak masz endure to 0.2 ssące i 0.5 wydechowe jeżeli nie mam jeszcze sklerozy ;)
Źle złożyłeś. To wszystko.
Przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze na tłok, wał musi być zablokowany najlepiej w GMP tego tłoka. Ni wiem czy uda Ci się rozpiąć zawór bez zdejmowania wałka ale raczej nie. Jak masz luzy na prowadnicach to wymiana uszczelniaczy nic Ci nie da.
Nie widzę tam problemu. Nie póki co, ale w ogóle jest to normalne. Nie wiadomo na ile wskaźnik prawdę pokazuje, ale powinien trzymać 90°C w czasie normalnej jazdy, a przy powolnej, miejskiej jeździe nawet 100°C będzie normalne.
Jest możliwe,bez problemu.
Moczysz sznurek w oleju, wsuwasz go przez otwór po świecy zostawiasz jeden koniec na zewnątrz. Dociskasz tłokiem do zaworów.
Nie da się określić pewnie skąd bierze najwięcej oleju, w kanale dolotowym w dieslu zawsze jest olej. Są cztery drogi: uszczelniacze zaworowe, odma, turbina, pierścienie, i trzeba robić w kolejności od najtańszej naprawy. Zrobiłeś uszczelniacze, teraz pewnie trzeba będzie wymienić turbinę, ale na twoim miejscu spróbowałbym wyjąć wąż z odmy i wsadzić...
Dokładnie. Nic dziwnego że wymiana uszczelniaczy zaworowych nic nie dała, silnik ewidentnie pali olej. Przy wyższych obrotach lub obciążeniu olej przedostaje się ze skrzyni korbowej poprzez tłoki do komory spalania zapewne przez zużyte pierścienie lub tłoki lub nawet gładzie cylindrów. Pozdrawiam.
Witam Jak olej nigdzie nie wycieka to opelek go spala i wymiana uszczelniaczy zaworowych za wiele nie pomoże tylko kompleksowa naprawa pierścienie+głowica
Nie wiem jaki jest układ sterowania zaworami ale chyba płytki. Mogą być zamienione, sprawdzić luzy.
Mów za siebie. Ja akurat znam bardzo dobrze PRAWDZIWĄ historię i właśnie dlatego pomogę. https://obrazki.elektroda.pl/7678405300_... Jeżeli tam jest silnik Perkins to przychodzą takie uszczelniacze. Założyć można bez problemów.
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
A w jakim celu jest ten zabieg cofania o 1/4obrotu
Sugeruje zastanowic sie nad tego typu naprawą. Ja osobiście na życzenie klienta bym to zrobił ale bym doradzał zdjąć głowicę i zrobić to porządnie aby nie robić dwa razy
Koszt samych uszczelniaczy to może i niewielki ,tylko trzeba wyjąć wałek ,a więc rozrząd do wymiany ,potem popychacze okażą się miękkie ,a jak prowadnice luźne to czapa w górę i na koniec okaże się że to turbina leje olejem.
W swoim golfie z tym samym silnikiem wymieniłem pierścienie na MAHLE 82,5 STD 1,2-1,5-2 do tego wymiana uszczelniaczy zaworowych i koniec z dolewaniem oleju... Polskie Prima tez dobre i sporo tańsze ...
Witam mój Saab 9-3 1.8 122 km prawdopodobnie zaczyna spalać olej, wycieków nie ma żadnych trochę kopci na zimnym ale jak się rozgrzeje to już nie kopci, ostatnio dolałem ponad prawie 0,7l oleju na 1500 km podejrzewam uszczelniacze zaworowe czy mogę mieć rację? i w takim razie ile może wynosić koszt naprawy i wymiany takich uszczelniaczy?
Witam posiadam Renault Laguna II 1.9 Dci 120KM czy w tym aucie do wymiany uszczelniaczy zaworowych trzeba zdjąć głowice czy podejdę od góry? drugie pytanie czy ktoś wie jaki rozmiar jest szpilek turbina -katalizator M8x?x rozmiar gwintu. Pozdrawiam
Jaki kolor ma dym ?
Pewnie, że zakładać. Zgodnie z przepisami każdy produkt musi mieć określoną datę przydatności, nawet jeżeli jest to szklana kulka, która wytrzyma milion lat, to jej data jest określona na max 5 lat.
kolego jesli uszczelniacze sa zużyte to przy odpalaniu zobaczysz dym z rury wydechowej , ale jesli jest tak jak napisałes to raczej marne szanse że wymiana ich pomoże twemu silnikowi
Ostatecznie wymiana uszczelniaczy zaworowych załatwiła sprawę dymiena i apetytu na olej. Zrobiłem to samodzielnie bez potrzeby demontażu głowicy. Temat zamykam. Pozdrawiam
Uszczelniacze albo pierścienie innej drogi nie ma. pozdr
Witam. Taki pomysł wpadł mi do głowy. Skoro nawet w starych zagranicznych ciągnikach były stosowane uszczelniacze zaworowe, to czy możliwe byłoby zastosowanie uszczelniaczy zaworowych w głowicy C-330? W związku z tym rodzą się następujące pytania. 1. Czy przy zastosowaniu uszczelniaczy, prowadnice zaworowe muszą być wykonane z innych materiałów? 2....
Nie masz co robić i tak z nudów stwierdziłeś, że umyjesz tłoki w silniku? Masz wiedzę i narzędzia? Może się okazać , że poza planowaniem będzie potrzebna wymiana gniazd zaworowych , zaworów i ich dotarcie? Wymiana uszczelniaczy zaworowy obowiązkowa przy takim zakresie robót. I jeszcze jedno. Czy w tym silniku po planowaniu (powiedzmy 0.2mm) zawory też...
Silnik na filmie za równo pracuje ja na tak niski wynik kompresji. Wynik 4/0/8/3 to już mega problemy z odpalaniem i pracą na wolnych obrotach (telepanie/wypadanie zapłonu). Tu wygląda na kompresję co najmniej 9 na wszystkich cylindrach. Bardziej z tym olejem to oplowski problem skończonych pierścienie olejowych lub rys na cylindrach. Niestety wymiana...
Wczoraj zamontowałem nowy cylinder i tłok bo myślałem że dlatego nie odpalał od 7dni. Iskra jest gaźnik wyczyszczony zawory docierane. Ale nie jestem pewien do uszczelniaczy zaworowych bo chyba nie ciągnie paliwa a jak minimalnie zaciągnie to odpali na 3sekundy i gaśnie ale kopci wtedy na niebiesko. Nawet bak wyjąłem i oczyściłem. I wczoraj po złożeniu...
Czy ktoś bawił się w wymianę uszczelniaczy zaworowych w tym silniku ?
Bzdura: Jesli cie dobrze zrozumiałem to silnik dymi tylko po odpaleniu, jak tak to jest normalne. Każdy silnik nawet nowy jak jest zimny to pusci dymka Uszczelniacze do wymiany.
Uszczelka pod głowicą = spaliny w zbiorniku na płyn chłodniczy. Raczej koniec uszczelniaczy zaworowych .
Wymiana uszczelniaczy zaworowych jest możliwa bez zdejmowania głowicy. Wykręca się świecę i wkeca się przewód ze sprężonym powietrzem. I zawór nie opada.
Trochę czasu już minęło i dalej nikt nic nie wymyślił. Wymieniłem już pompę paliwa z regulatorem ciśnienia, i dalej to samo. Przyuważyłem wypadanie zapłonów ( na postoju sporadycznie) i czasem podczas przyśpieszania, i ogólnie jakby zamulenie auta, bo czasem jest ok i dobrze przyśpiesza a czasem słabo. Dopatrzyłem się też nieszczelności uszczelniaczy...
Dzień dobry, mam nieszczęście, że dziewczyna zakupiła dośc mocno zajechany egzemplarz. Gdy robiłem rozrząd zobaczyłem zawalony smok, płyn chłodniczy w oleju (z uszczelki) przez co na walkach rozrządu są lekkie wżery. Niestety robiąc rozrząd nie pokusiłem sie o wymianę uszczelniaczy zaworowych + auto stało z pół roku więc czuje, że także przez pierscienie...
Witam Serdecznie . Borykam się Audi A3 1.6 SR AKL a dokładnie z takimi problemami jak : - samochód je mi olej dokładnie 4l na jakieś 4 tysiące km - z rury wydechowej gdy dodaje mocno gazu daje lekko czarny dym - wyskakiwała na bardzo ostrym zakręcie pod górkę kontrolka oleju dosłownie na chwilę poczym znikała, lecz po jego dolaniu do prawidłowego stanu...
Mam skode z silnikiem azj 2,0 czyli możliwe że ten sam i mam ten sam problem. Kupiłem auto 0,5 roku temu, zalałem silniki olejem valvoline 5w40 synpower i znika olej w zastraszającym tempie, 0,7l na 1000km. Ciekaw jestem czy to wina uszczelniaczy zaworowych czy pierścieni. Na liczniku ma przebieg 162tys.km. Może zmiana oleju coś wniesie tylko na jaki......
Nafta nie odbuduje zużytych, ale zluzuje zapieczone olejowe. Jak autor pisze silnik siłę ma odpala bez problemów. Zresztą jak pisze dalej, ciąga 15 ton po górkach,wstawia ciągnikowi w pi...ę to nie dziw, że obciążony silnik oleju popije trochę. Jest też opcja wymiany uszczelniaczy zaworowych i wymiany oleju na inny lepszy np. Mobil Delvac. Bo olej też...
ustawiasz wał tak, żeby znaki na kole pasowym się zgrały, robisz 1 i 4, następnie przekręcasz wał o 180 stopni żeby podeprzeć 2 i 3, potrzebne będą szczypce do wyciągania uszczelniaczy i przyrząd do ściskania sprężyn czas zabiegu około 4 godziny (trzeba uważać podczas rozpinania zamków żeby nie wpadły do silnika - np. przykładać magnesik na teleskopie...
witam muszę nie długo zabrać się za wymianę uszczelniaczy zaworowych ,jak to uczynić. będę musiał ściągać wałek rozrządu , z jaką siło dokręcić panewki wałka ,20Nm wystarczy ?za każdym razem należy plantować głowicę ? pzdr
Silnik popala mi znaczne ilości oleju jak sądzę. 0,7L/1000km. Co dziwne praktycznie mieści się to w normie z książeczki opla więc pewnie znany w oplu przypadek. Wydaje mi się że jest to nie mało. Nie przeszkadza mi to mentalnie tylko znikają dość duże ilości oleju z garażu. Auto ma przejechane 280kkm. Popalało olej od samego początku czyli od pierwszego...
Problemem były uszczelniacze zaworowe a z tym dymem to trochę przesadziłem. Lubił se zakopcić na niebiesko jak się palił olej który ściekł do silnika w nocy. Dodano po 36 Wymiana uszkodzonych uszczelniaczy zaworowych
(w Fiacie, pozycją spoczynkową klapy jest "otwarta") Jak w każdym innym samochodzie z klapą gaszącą. Co ciekawe z zamkniętą klapą gaszącą (zacięła się w pozycji zamkniętej, po hamowaniu silnikiem) silnik pracował na wolnych obrotach całkiem normalnie, tylko nie było szans ruszyć z miejsca. No i piszesz, sam nie wiesz o czym. Klapa przymknęła się nie...
Miałem na myśli uszczelniacze zaworowe, nie te pod wtryski.
Witam Mam taki oto problem otóż po wymianie zaworu (pękł), szlifie gniazd zaworowych oraz wymianie uszczelniaczy zaworowych bardzo okropnie dymi na biało :( Głowica dokręcona na odpowiedni monet obrotowy. Dodam że na tłokach znajduje się olej w takich ilościach że silnik nie może go przepalić a przed naprawą tego nie było nawet dymka nie puściła. Ciśnienie...
Uszczelniacze zaworowe puszczają.
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
zuzycie uszczelniaczy zaworowych jak i pierścieni tłokowych nie jest zalezne od przebiegu auta sprawdz przedmuch w skrzyni korbowej moze warto najpierw mechanike sprawdzic
Witam Troszkę późno odpisuje ale 14.06.2014 r. uporałem się z takim NISSANEM PRIMERA P12 silnik QR20 DE przebieg 119 000 (pewne) już wcześniej opisywałem wyciek oleju z tego silnika poprzez pokrywę zaworów wokół świec zapłonowych(ale to było preludium napraw a wymiana pierścieni itp to epilog tej historii) brał olej 6l/1100 km Wymiana pierścieni oryginalnych...
Dzień dobry.Potrzebne momenty dokrecania śrub wałków rozrzadu -wymianA uszczelniaczy zaworowych silnik mercedes M113.987
wymiana uszczelniaczy zaworowych wymiana uszczelniaczy wymianie uszczelniaczy
vectra przekaznik pompy paliwa odpowietrzanie silikonu conica beretta
zg40c zwrotnica zg40c zwrotnica
Końcówki brzeszczotów w wyrzynarkach Einhell: T-shank czy U-shank? Usuwanie kontrolki Check Engine w Citroenie C5: Diagnostyka i naprawa