Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów.
W takim razie z tego co napisałeś wynika raczej, że uszkodzone jest uszczelnienie wału, nie robi się podciśnienie w skrzyni korbowej, nie zaciąga mieszanki i nie przerzuca jej nad tłok, gdzie iskra powinna to zapalić (chociaż kichnąć, strzelić na samostarcie).
Nie kombinuj z zamulaczami, silnik do rozpołowienia i ponownego złożenia.
Może Cie zadziwię ale w skrzyni korbowej kompresora jest......... czynnik chłodniczy ! I... on tam musi być Owszem, w kompresorach przemysłowych. Jest nawet wątek o przerabianiu takowych na sprężarki do powietrza na tym forum. Ew. tych, gdzie skrzynia korbowa jest połączona w jednej obudowie z silnikiem - żadna część ruchoma nie ma kontaktu z atmosferą....
Dzięki Rycho T od rana szukam i nic nie mogę znaleźć, na elektrodzie też szukałem. :D http://obrazki.elektroda.pl/2599899600_1... Mam do wymiany element 12, 11, 8, 5, 3. Jaki koszt mniej więcej ? I jeszcze jedno, uszczelnienie skrzyni korbowej polega na wymianie tych dwóch simeringów po obu stronach wału.
Kompresji nie sprawdzałem , jest moc nie dymi ,korekcje wtrysków -0,2 do +02 , pali na dotyk , przed naprawą turbo nie było też wycieków oleju z turbiny . Zauważalnie jest więcej mocy i z tym więcej przedmuchów do skrzyni korbowej i oleju w odmie .
Ma wpływ na pracę silnika, w szczególności na ustawienie wolnych obrotów. W tej chwili nie pamiętam, czy Twój skuter to 2T czy 4T, jednak zarówno w czterosuwie jak i dwusuwie istotna jest szczelność podłączenia gaźnika do silnika. Nadto w dwusuwie niezbędna jest szczelność skrzyni korbowej tj. uszczelnienie wału korbowego, co ma też wpływ m.in. na uruchomienie...
Olej mam chyba w porządku , ale za to duża plama oleju w garażu, od strony rozrządu . Coś puściło i mam zachlapane prawe koło i wahacz .Dobrze, że jutro jestem umówiony na wymianę rozrządu ,to będę wszystko sprawdzał i uszczelniał. Miałem kupę szczęścia , że to się stało niedaleko od domu ok.100 km . Na 5000 km, łącznie z wyciekiem , laczek zjadł mi...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
Witam. Nie piszesz jaki przebieg ma auto. Stawiam na uszczelnienie tłok-cylinder. Za duże luzy, brak kompresii, utrata mocy, przedmuchy ze skrzyni korbowej - i stąd olej w obudowie filtra. Sprawdz ciśnienie sprężania w każdym z cylindów - jego wartość odpowie Ci czy obejdzie się bez remontu silnika czy też nie. Pozdrawiam
Citroen C4 czym mogę uszczelnić wąż wentylacyjny skrzyni korbowej,
Jezeli to jakis stary silnik to problemem moze byc uszczelnienie skrzyni korbowej-labirynty, uszczelniacze. Mozliwe ze bez rozbiorki sie nie obejdzie
MS171, problem z wysokimi obrotami to słabe uszczelnienie skrzyni korbowej. Dobrze trzymała podciśnienie, ale już ciśnieni nie trzymała zrobił się na połączeniu zawór jednokierunkowy. Tnie i działa, ale przestała odpalać ciepła. Jak wystygnie jest wszystko ok ponownie. Świecy nie zalewa. Tu problem do końca nie rozwiązany. Może świeca ?
Nie tylko we wtryskowcu, wersja c-tech na gaźniku a także nowsze Speedfight 2, Elystar ma w tym miejscu pompkę powietrza wtórnego (do wydechu). W przypadku wymiany wydechu na sportowy lub wymiany cylindra na większy, czy też przeróbce z wtrysku na gaźnik montuje się tam dedykowaną zaślepkę z ew. wypełniaczem redukującym pojemność szkodliwą skrzyni korbowej.
Jeśli były jakieś niedomagania wcale nie znaczy, że była to wina gaźnika, który wymieniłeś. Trzeba spróbować wyregulować być może da to rezultat ale jeśli nie masz pojęcia o tym nie zrobisz tego dobrze, równie dobrze pilarka może nie mieć już kompresji bądź mieć całkowicie zniszczone uszczelniacze na wale przez co nawet nie burknie. Świeca zapłonowa...
przy sterowniku nie mogę ich zlokalizować czego nie umiesz zlokalizować ? masz opis kostki ECU i masz też opisane piny czujnika..... jak nie umiesz czytać schematów to miernik ustaw na tzw. brzęczyk i wtedy jedna sonda do kabelka w czujniku a drugą sondą szukasz w kostce ECU. Druga rzecz to czujnik jest w oleju uszczelnienie puściło na wale korbowym...
"Co trzeba zrobić, żeby wymienić sznur?" Zdjąć skrzynię biegów i sprzęgło i chyba jak dobrze pamiętam opuścić wał korbowy.Zdjąć misę i w niej jest jedna część sznura, a w korpusie bloku silnika pod walem druga część sznura.Robiłem to w 1996 r.
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
Dobrali z uszczelniaczami bo takie były dostępne po rozmiarze z półki, a nawet mogły być tańsze od tych bez uszczelnień. Ja bym zdjął uszczelnienia, jak w oryginale ich nie było. Wiem że w niektórych silnikach motocyklowych 4T Hondy na wale korbowym i na wałkach rozrządu były stosowane łożyska 2RS, ale nigdy nie miałem okazji się temu przyglądnąć i...
Sprawdzilem wpust jest jak nowy. Dodatkowo jeszcze wczoraj uszczelniłem na nowo skrzynie korbową. Po zmontowaniu nie odpala, nawet po wlaniu paliwa bezpośrednio na tłok. Przez chwilę wydawało mi się, że silnik szybciej pracuje, jakby zaskakiwał, może wał jest przesunięty wzgledem koła magnesowego i w niewłaściwym momencie ruchu tloka daje iskrę, bo...
Jako, że wyciąganie skrzyni lub silnika celem wymiany uszczelniacza jest dość kosztowne, a jak ktoś wcześniej zauważył- jest pewien obszar styku miski olejowej niewidoczny- sugerowałbym zdjęcie miski oleju i ponowne uszczelnienie. Nie jest to zbyt praco i czasochłonne /w porównaniu do wyciągania skrzyni/ a może dać odpowiedź na Twoje pytanie. Olej w...
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Jezeli chcesz sie upewnic ze uszkodzone są uszczelniacze, to można to zrobić. Trzeba uszczelnić kolektor wydechowy, ssący, a poprzez otwór po świecy zapłonowej podłączyć pompkę podciśnieniową vacuum z manometrem, robimy podciśnienie i w taki sposób sprawdzamy uszczelnienie w skrzyni korbowej. Taka jest teoria. W praktyce, jak już wszystko zawiedzie...
Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej. To co jest zaoliwione, to strona ssawna turbo.
Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej-może jest przytkane,robi ciśninie i wydmuchuje olej pod uszczelką.Pozdrawiam.
Robokop wykreca się dyszę biegu jałowego w Pegazie. Mv112, jeszcze przychodzi mi do głowy nieszczelkość skrzyni korbowej, może masz stwardniałe uszczelniacze na wale?
Skąd on się wziął,może gdzieś kolektor ssący puszcza opary które pobiera ze skrzyni korbowej i tak widać jakby EGR
http://obrazki.elektroda.pl/2444057800_1... Jeśli zauważyłeś że wywaliło simmering, jest przeciek to go wymień najlepiej oba ( ten od strony magneta ). Kiedy skrzynia korbowa się rozszczelniła to tego nie wiesz, bo silnik mógł działać do momentu aż uszczelnienie puściło na tyle że już dostaje za dużo powietrza i nie odpali. Na innej...
odpowietrzanie było stosowane też w Junaku (lata 60-te). Był to zaworek który otwierał się w dolnym położeniu tłoka, czyli najwyższe ciśnienie w komorze korbowej. Na wałku z wydrążonym otworkiem obracało się koło zębate też z otworkiem, i gdy te dwa otworki się pokryły, powietrze uchodziło przez otwór wydrążony w wałku. Niestety w praktyce wygląda to...
Zdjęcie tego uszczelniacza założonego nie było moje. Wg. mnie niestety ten zwyczajny simmerring nie uszczelni wału, gdyż wał się zwęża w pobliżu panewki. Brakuje dosłownie milimetra żeby to zadziało... ale że tyle roboty jest ze zdjęciem skrzyni to zamówiłem ten dwuczęściowy uszczelniacz. https://obrazki.elektroda.pl/6750114300_...
Cisnienie sprezania nawet jesli nie masz manometru to powinienes wyczuc podczas "kopania", przeciez masz jakies porownanie jak bylo przed remontem i jak jest teraz. Najprawdopodobniej cos zle zrobiles przy montazu i masz nieszczelnosc w skrzyni korbowej, albo niewlasciwie/nieumiejetnie zamontowales uszczelniacze, albo zaniedbales uszczelnienie polowek...
Spłodziłem ten temat, i zamieściłem te fotki, po to by pokazać, że są tacy wariaci jak ja, którzy lubią dłubać jeszcze w takim czymś. Sprężarka ta jest raczej fabryczna, choć trudno powiedzieć, Dziadka Ś.P. już nie zapytam. Jest pare rzeczy które przemawiają za samoróbką i pare, które mówią że mogła wyjechać z fabryki, jedno do czego doszedłem to sprężarka....
Dalej podtrzymuję moje wcześniejsze przypuszczenie. Proponuję podpytać się osób które serwisowały ten silnik. Zapytaj pana Olechowskiego z firmy Dor-mar z Poznania czy nie naprawiał takich wałów korbowych i czy nie potwierdza że jest tam simmerring który robi problemy i czy da się przerobić na uszczelnienie labiryntowe. Musisz się liczyć z tym, że koszt...
Witam Z tego co piszesz to musisz sprawdzić pierścienie bo masz ciśnienie w skrzyni korbowej dlatego wywala olej na zewnątrz z pod uszczelki i raczej tego nie uszczelnisz, zawsze znajdzie sobie słabsze miejsce. I tak jak ci koledzy radzą uszczelniacze na zaworach tutaj zwruć uwagę na stan prowadnic bo jak będą miały luzy to uszczelniacze na nie wiele...
Mam zamiar wymienić uszczelniacz walu od strony skrzyni. Zgodnie z opisem w punto 16 v jest poniższy uszczelniacz: http://www.iparts.pl/czesc... mam pytanie, jak ten uszczelniacz...
Będę się jednak starał zrobić smarowanie ciśnieniowe. Nie muszę się martwić odpowietrzeniem skrzyni korbowej, bo ciśnienie spod tłoka będzie uchodzić przewodem odprowadzającym olej do specjalnie zrobionej skrzynki olejowej, w której będzie pompa oleju napędzana paskiem klinowym. Skrzynka będzie miała odpowietrznik. Wtedy olej dodatkowo chłodzi sprężarki....
Kolego nie wiem czy nas dobrze zrozumiałeś, piszesz że na zaciągniętym ręcznym niema różnicy w ubytku powietrza. Uszczelnij najpierw wycieki , a wymianę siłowników odłóż na jakiś czas , nie sądzę żeby siłowniki miały winę ,przynajmniej tak wynika z twojego opisu. Przyjrzyj się dobrze sprężarce powietrza czy nie puszcza powietrza z powrotem do filtra...
Postaram się dołączyć fotki niedługo. Do adamvaleo: jeżeli możesz to wrzuć więcej fotek, bardzo proszę. Moje słowa uznania, pomysł i konstrukcja super. Napisz coś więcej o konstrukcji, szczególnie interesują mnie szczegóły wyjścia wałka z pierwszej skrzyni na drugą, jak jest to wykonane w szczegółach, jak uszczelnione? Może jakiś szkic, jakieś zdjęcia....
Witam Masz na myśli rurę łączącą pokrywę głowicy z rurą ssącą turbiny? To jest odpowietrzenie skrzyni korbowej "odma" po separatorze oleju. Olej skrapla się w separatorze i wraca do głowicy a powietrze do turbiny. Przyczyną jest wiek i przebieg auta, leje prawie w każdym u mnie też więc zbytnio się tym nie przejmuj. Możesz lepiej uszczelnić dać drugą...
Po przejściu na gaz z silnika w naturalny sposób wypłukiwane są wszelkie nagary, które - w starszych silnikach - powodują ich uszczelnienie. Sprawdź, czy nie ma wycieków, zwłaszcza na częściach obrotowych. Że się tak spytam z pewną dozą nieśmiałości: Do których cześci obrotowych dociera gaz w silniku co by wypłukać z nich nagar :?: 8O Spróbuj zgłębić...
Wygląda, że silnik jest zalany. Odpalaj na pełnym gazie, żeby wypalił paliwo ze skrzyni korbowej. Jeszcze jedno. Odkręć kolanko i wtedy próbuj odpalać. Wydech to jest największy problem tego modelu. Jest on na stałe zaspawany w korpusie tzw. ramy. Brak możliwości usunięcia nagaru z wewnątrz, można go jedynie przepalać utrzymując silnik na odcince. W...
Witam, Peugeot 5008 2.0 HDI 110kW 2010r. skrzynia manualna. Uszczelniacz wału korbowego tył wymieniany był już 3 razy. Dwa razy założony był PTFE a za trzecim razem klasyczny ze sprężynką elring. Cały czas jest wyciek, brak luzu osiowego bądź wyrobienia na wale tam gdzie przylega warga. Co może to powodować ? Dodano po 3 Uszczelniacz PTFE wypychnął...
Odebrałem Wan-AW z remontu, zatarły się panewki i łożysko na wale. Obecnie są wymienione panewki, uszczelnienia, pierścienie. Zastanawia mnie, że gdy kręce kołem pasowym przy pompie to słychać uciekające powietrze jakby z pokrywy(tej, na której jest przykręcony manometr ciśnienia oleju). Test taki robiłem kręcąc ręką, nie podłączałem jeszcze kompresora....
W każdym aucie to nastąpi jak uszczelnisz zbiornik przecież powrót pompuje paliwo to powietrze musi wyjść zatkasz to tak będzie . Dodano po 3 Przy aucie z jednym zbiornikiem zassie zbiornik robiłem opla gdzie było zatkane odpowietrzenie to ze zbiornika 55litrów zrobił się 30litrowy. Dodano po 4 Co do kompresji to może ona przedostać się do układu chłodzenia...
Głowica do wymiany. Bzdura. Uszczelniona "góra" bez zaglądania do pierścieni. Nic dodać,nic ująć. Miałem taki przypadek,po zrobieniu głowicy{zawory,uszczelniacze,planowanie} z powodu przedmuchu między cylindrami na uszczelce,silnik mocno połykał olej.Ciśnienie wzrosło {niestety} nie tylko w komorze spalania,ale również w skrzyni korbowej {przedmuch...
Witam forumowiczów . Kontynuuję temat mojej Astry w tym dziale ze względu na " ciągłość " posiadania tego samego samochodu. Jeśli Admin uzna, że to nie ten dział to proszę o przeniesienie. Pacjent - Astra G 8V 75KM monowtrysk przebieg ok 180kkm. Dolegliwość - wyciek oleju między skrzynią biegów a silnikiem. Miska olejowa sucha na górze - olej pojawia...
Odpowietrzenie skrzyni korbowej jest czyściutkie. Aż sie sam dziwie że Castrol mineralny nie robi tego serka w odmie. Wycieki pojawiły się po jakimś miesiącu użytkowania auta - po zalaniu mineralnym Castrolem. Wcześniej nie było żadnych, jeżdziłem około miesiąca na starym oleju, tym jaki tam był w momencie kupienia auta. Po wymianie zalałem olejem prawidłowo...
Witam wszystkich!!! Mam spory problem z moją fiestą mk4 98r. 1.25 zetec s 75hp. Przeszukałem fora i nie znalazłem rozwiązania. Od pół roku borykam się z bardzo dużym spalaniem (12-14l/100km). Z czasem coraz gorzej. obroty też wariują. Jak jadę i jest na luzie to trzyma wysokie obroty, a jak się zatrzymam mozolnie wracają do normy. Sam bawię się w mechanika...
mechanik odłączył jakis przewód u góry nad silnikiem i tam przeciągnął palcem i widać było olej. to normalny objaw, że jest tam olej bo jest to wyprowadzenie odmy z silnika do dolotu czyli rury powietrza idącej od filtra powietrza do turbiny, tym przewodem wraz z gazami ze skrzyni korbowej dostają się również drobinki oleju pozostawiając na ściankach...
Witam. Kupiłem niedawno pumę 1,4 16V ZETEC-S 98r 100k przebiegu, jeszcze ciepła a już same z nią problemy. Auto jak jest zimne to bardzo ciężko zapala, trzeba kręcić praktycznie do wyczerpania akumulatora wtedy może zaskoczy a może nie. Dodatkowo jak już odpali pływają obroty, Na zimnym kiedy są podwyższone nie jest to tak odczuwalne, dopiero jak się...
uszczelnienie skrzyni powietrze skrzyni korbowej odpowietrzanie skrzyni korbowej
połączenie router kabel sieciowy zamek wkładkę kamera toshiba camileo
amplituner pionieer zamiennik baterii makita
Płyty główne FM2+ a uruchamianie z NVMe Optymalne ustawienie pokrętła w lodówce Amica