Za uszczelnienie skrzyni korbowej do której jest zasysana mieszanka paliwowo-powietrzna z gaźnika. Jak jest nieszczelny(widzialem przypadek, że został wypchany) to podbiera powietrze i silnikowi " brakuje paliwa". Te nowe gaźniki to badziew. Było na ten temat sporo postów.
Nie kombinuj z zamulaczami, silnik do rozpołowienia i ponownego złożenia.
W takim razie z tego co napisałeś wynika raczej, że uszkodzone jest uszczelnienie wału, nie robi się podciśnienie w skrzyni korbowej, nie zaciąga mieszanki i nie przerzuca jej nad tłok, gdzie iskra powinna to zapalić (chociaż kichnąć, strzelić na samostarcie).
Jezeli to jakis stary silnik to problemem moze byc uszczelnienie skrzyni korbowej-labirynty, uszczelniacze. Mozliwe ze bez rozbiorki sie nie obejdzie
MS171, problem z wysokimi obrotami to słabe uszczelnienie skrzyni korbowej. Dobrze trzymała podciśnienie, ale już ciśnieni nie trzymała zrobił się na połączeniu zawór jednokierunkowy. Tnie i działa, ale przestała odpalać ciepła. Jak wystygnie jest wszystko ok ponownie. Świecy nie zalewa. Tu problem do końca nie rozwiązany. Może świeca ?
Dzięki Rycho T od rana szukam i nic nie mogę znaleźć, na elektrodzie też szukałem. :D http://obrazki.elektroda.pl/2599899600_1... Mam do wymiany element 12, 11, 8, 5, 3. Jaki koszt mniej więcej ? I jeszcze jedno, uszczelnienie skrzyni korbowej polega na wymianie tych dwóch simeringów po obu stronach wału.
Citroen C4 czym mogę uszczelnić wąż wentylacyjny skrzyni korbowej,
przy sterowniku nie mogę ich zlokalizować czego nie umiesz zlokalizować ? masz opis kostki ECU i masz też opisane piny czujnika..... jak nie umiesz czytać schematów to miernik ustaw na tzw. brzęczyk i wtedy jedna sonda do kabelka w czujniku a drugą sondą szukasz w kostce ECU. Druga rzecz to czujnik jest w oleju uszczelnienie puściło na wale korbowym...
Ma wpływ na pracę silnika, w szczególności na ustawienie wolnych obrotów. W tej chwili nie pamiętam, czy Twój skuter to 2T czy 4T, jednak zarówno w czterosuwie jak i dwusuwie istotna jest szczelność podłączenia gaźnika do silnika. Nadto w dwusuwie niezbędna jest szczelność skrzyni korbowej tj. uszczelnienie wału korbowego, co ma też wpływ m.in. na uruchomienie...
Jezeli chcesz sie upewnic ze uszkodzone są uszczelniacze, to można to zrobić. Trzeba uszczelnić kolektor wydechowy, ssący, a poprzez otwór po świecy zapłonowej podłączyć pompkę podciśnieniową vacuum z manometrem, robimy podciśnienie i w taki sposób sprawdzamy uszczelnienie w skrzyni korbowej. Taka jest teoria. W praktyce, jak już wszystko zawiedzie...
Jeśli zmieniałeś odmę i nic to nie dało to oznacza ze jest za duże ciśnienie w skrzyni korbowej, ewentualnie masz słabej jakości lub brudny filtr powietrza.
Może Cie zadziwię ale w skrzyni korbowej kompresora jest......... czynnik chłodniczy ! I... on tam musi być Owszem, w kompresorach przemysłowych. Jest nawet wątek o przerabianiu takowych na sprężarki do powietrza na tym forum. Ew. tych, gdzie skrzynia korbowa jest połączona w jednej obudowie z silnikiem - żadna część ruchoma nie ma kontaktu z atmosferą....
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej. To co jest zaoliwione, to strona ssawna turbo.
Jako, że wyciąganie skrzyni lub silnika celem wymiany uszczelniacza jest dość kosztowne, a jak ktoś wcześniej zauważył- jest pewien obszar styku miski olejowej niewidoczny- sugerowałbym zdjęcie miski oleju i ponowne uszczelnienie. Nie jest to zbyt praco i czasochłonne /w porównaniu do wyciągania skrzyni/ a może dać odpowiedź na Twoje pytanie. Olej w...
Jeśli były jakieś niedomagania wcale nie znaczy, że była to wina gaźnika, który wymieniłeś. Trzeba spróbować wyregulować być może da to rezultat ale jeśli nie masz pojęcia o tym nie zrobisz tego dobrze, równie dobrze pilarka może nie mieć już kompresji bądź mieć całkowicie zniszczone uszczelniacze na wale przez co nawet nie burknie. Świeca zapłonowa...
http://obrazki.elektroda.pl/2444057800_1... Jeśli zauważyłeś że wywaliło simmering, jest przeciek to go wymień najlepiej oba ( ten od strony magneta ). Kiedy skrzynia korbowa się rozszczelniła to tego nie wiesz, bo silnik mógł działać do momentu aż uszczelnienie puściło na tyle że już dostaje za dużo powietrza i nie odpali. Na innej...
Witam. Nie piszesz jaki przebieg ma auto. Stawiam na uszczelnienie tłok-cylinder. Za duże luzy, brak kompresii, utrata mocy, przedmuchy ze skrzyni korbowej - i stąd olej w obudowie filtra. Sprawdz ciśnienie sprężania w każdym z cylindów - jego wartość odpowie Ci czy obejdzie się bez remontu silnika czy też nie. Pozdrawiam
Cisnienie sprezania nawet jesli nie masz manometru to powinienes wyczuc podczas "kopania", przeciez masz jakies porownanie jak bylo przed remontem i jak jest teraz. Najprawdopodobniej cos zle zrobiles przy montazu i masz nieszczelnosc w skrzyni korbowej, albo niewlasciwie/nieumiejetnie zamontowales uszczelniacze, albo zaniedbales uszczelnienie polowek...
Nie tylko we wtryskowcu, wersja c-tech na gaźniku a także nowsze Speedfight 2, Elystar ma w tym miejscu pompkę powietrza wtórnego (do wydechu). W przypadku wymiany wydechu na sportowy lub wymiany cylindra na większy, czy też przeróbce z wtrysku na gaźnik montuje się tam dedykowaną zaślepkę z ew. wypełniaczem redukującym pojemność szkodliwą skrzyni korbowej.
Dalej podtrzymuję moje wcześniejsze przypuszczenie. Proponuję podpytać się osób które serwisowały ten silnik. Zapytaj pana Olechowskiego z firmy Dor-mar z Poznania czy nie naprawiał takich wałów korbowych i czy nie potwierdza że jest tam simmerring który robi problemy i czy da się przerobić na uszczelnienie labiryntowe. Musisz się liczyć z tym, że koszt...
Olej mam chyba w porządku , ale za to duża plama oleju w garażu, od strony rozrządu . Coś puściło i mam zachlapane prawe koło i wahacz .Dobrze, że jutro jestem umówiony na wymianę rozrządu ,to będę wszystko sprawdzał i uszczelniał. Miałem kupę szczęścia , że to się stało niedaleko od domu ok.100 km . Na 5000 km, łącznie z wyciekiem , laczek zjadł mi...
Ile mm ma iskra ? Tłoka raczej nie wyciągałeś z cylindra więc nie wiesz czy przypadkiem pierścień nie jest zapieczony i stąd może być brak kompresji. Druga rzecz to niesprawna cewka i gdyby tak było to wymiana raczej nie opłacalna. Nieszczelności skrzyni korbowej, wlewasz naftę przez dolot jak zdejmiesz gaźnik, potem tłok na sam dół i tak musi postać...
Po przejściu na gaz z silnika w naturalny sposób wypłukiwane są wszelkie nagary, które - w starszych silnikach - powodują ich uszczelnienie. Sprawdź, czy nie ma wycieków, zwłaszcza na częściach obrotowych. Że się tak spytam z pewną dozą nieśmiałości: Do których cześci obrotowych dociera gaz w silniku co by wypłukać z nich nagar :?: 8O Spróbuj zgłębić...
Witam, Peugeot 5008 2.0 HDI 110kW 2010r. skrzynia manualna. Uszczelniacz wału korbowego tył wymieniany był już 3 razy. Dwa razy założony był PTFE a za trzecim razem klasyczny ze sprężynką elring. Cały czas jest wyciek, brak luzu osiowego bądź wyrobienia na wale tam gdzie przylega warga. Co może to powodować ? Dodano po 3 Uszczelniacz PTFE wypychnął...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
robokop w tym artykule który podałeś pisze że żywotność oleju w silniku i poza nim w rozhermetyzowanym opakowaniu to 2 lata czyli po ci zmieniać co rok? Wymiana co 30tys. km dotyczy "long life", silników zalewanych olejami w pełni syntetycznymi. Zapytaj pierwszego lepszego mechanika, tak samo w przedsiębiorstwach użytkujących flotę - z reguły w kartach...
Niestety nie wiem jak jest u Ciebie, u mnie jest tak jak widać na dole. Jeśli u Ciebie docelowo koło dociska rozrzutnik to znaczy że masz krótszy frez albo zęby docięte do samego koła rozrządu. No to u mnie jest na pewno trochę inaczej, ale z czego to wynika to może wyjdzie jeśli trafiłaby się okazja jeszcze raz rozbierać przód. Niemniej mam nadzieję,...
Witam serdecznie, od jakiegoś czasu mam problem se swoim silnikiem, nie lubię jak silnik jest zapocony czy wręcz kapie z niego. Postanowiłem porobić kilka zdjęć i wkleić/zapytać tutaj: Tutaj mamy widok ze zdemontowaną rurą powietrza do turbo, było tam trochę oleju: Pytanie czy zapocona rura poniżej turbo doprowadzające powietrze do intercoolera, sugeruje...
Zalecane momenty dokręcania (grupa J) Nm Śruba pedału przyspieszenia 8 Pokrywa zespołu filtra powietrza 2 Tylna nakrętka zespołu filtra powietrza 8 Przednia nakrętka zespołu filtra powietrza 10 Wspornik do skrzyni biegów, rozrusznika i katalizatora, śruba i nakrętka 21 Świeca żarowa 15 Nakrętka naprężenia wstępnego paska rozrządu 10 Nakrętka naprężenia...
Witam, Posiadam jak w tytule peugeot 407 2litrowy benzyna z 2008 roku. Auto niestety kupione sprowadzane (wtedy nie byłem świadom przewałów jakie handlarze robią). Auto było kupione ponad 3 lata temu i nie była to "okazja cenowa". Intensywnie jeździłem nim 2 lata i większych problemów nie było, po drodze 2 niedrogie w naprawie usterki. Problemy zaczęły...
Bez autoryzowanego serwisu Piaggio/Aprilia się chyba nie obejdzie. Z tego co znalazłem w serwisówce, w zaznaczonym miejscu powinna być zaślepka otworu technologicznego do kanału smarującego wałek wirnika pompy cieczy. Pewnie taka kulka wprasowana w pokrywę. Wątpię aby komuś udało się to poprawić (pewnie obróbka + wbicie nowego kołka), więc pozostaje...
Robokop wykreca się dyszę biegu jałowego w Pegazie. Mv112, jeszcze przychodzi mi do głowy nieszczelkość skrzyni korbowej, może masz stwardniałe uszczelniacze na wale?
Sprawdź odpowietrzenie skrzyni korbowej-może jest przytkane,robi ciśninie i wydmuchuje olej pod uszczelką.Pozdrawiam.
odpowietrzanie było stosowane też w Junaku (lata 60-te). Był to zaworek który otwierał się w dolnym położeniu tłoka, czyli najwyższe ciśnienie w komorze korbowej. Na wałku z wydrążonym otworkiem obracało się koło zębate też z otworkiem, i gdy te dwa otworki się pokryły, powietrze uchodziło przez otwór wydrążony w wałku. Niestety w praktyce wygląda to...
Można byłoby je wymienić, ze względu na to, że kosa i tak jest rozebrana, nie są one czymś drogim (najlepiej kupić w sklepie z łożyskami, w serwisie będą drogie), 7 lat to już trochę czasu. Błędne jest twierdzenie, że od uszczelniaczy (simmeringów) jest lepsza kompresja. One mają za zadanie uszczelniać skrzynię korbową, co jest niezbędne do prawidłowej...
Skąd on się wziął,może gdzieś kolektor ssący puszcza opary które pobiera ze skrzyni korbowej i tak widać jakby EGR
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Witam Rozerwałem uszczelkę/membranę skrzyni korbowej kompresora olejowego. Niestety kompresor jest dość stary i już takich uszczelek nie ma w obiegu. Jest to Bass Polska około 20 letni. Uszczelka, membrana nie jest gumowa, tylko taka jakby była z tego specjalnego papieru do uszczelek co można samemu wyciąć. Jakie zadanie poza uszczelnieniem pełni ta...
Nie znam tych sprężarek tego modelu ale wystarczy sprawdzić czy zasysa powietrze przez głowice czy poniżej tłoków . Jak przez głowicę to można zaślepić kanał do skrzyni korbowej . Pierścieni olejowych jak nie ma to można próbować coś zamontować . Jednak jak powietrze zasysane jest poniżej tłoków przez komorę korbową to wiele nie zrobisz ,no chyba że...
Witam Z tego co piszesz to musisz sprawdzić pierścienie bo masz ciśnienie w skrzyni korbowej dlatego wywala olej na zewnątrz z pod uszczelki i raczej tego nie uszczelnisz, zawsze znajdzie sobie słabsze miejsce. I tak jak ci koledzy radzą uszczelniacze na zaworach tutaj zwruć uwagę na stan prowadnic bo jak będą miały luzy to uszczelniacze na nie wiele...
W 1 kolejnosci w simsonie z takimi problemami: filtr powietrza misi stawiać opór bo na luźnym przelocie nie pojezdzisz. przerwa na świecy na 0,15(nie wnikaj ,tak zrób) regulacja powietrza wkręcona na maxa
Witam. Kupiłem niedawno pumę 1,4 16V ZETEC-S 98r 100k przebiegu, jeszcze ciepła a już same z nią problemy. Auto jak jest zimne to bardzo ciężko zapala, trzeba kręcić praktycznie do wyczerpania akumulatora wtedy może zaskoczy a może nie. Dodatkowo jak już odpali pływają obroty, Na zimnym kiedy są podwyższone nie jest to tak odczuwalne, dopiero jak się...
Witam wszystkich!!! Mam spory problem z moją fiestą mk4 98r. 1.25 zetec s 75hp. Przeszukałem fora i nie znalazłem rozwiązania. Od pół roku borykam się z bardzo dużym spalaniem (12-14l/100km). Z czasem coraz gorzej. obroty też wariują. Jak jadę i jest na luzie to trzyma wysokie obroty, a jak się zatrzymam mozolnie wracają do normy. Sam bawię się w mechanika...
Oj robiłem to bardzo dawno temu, jeszcze jak się jeździło takimi sprzętami z demoludów, bo lepszych nie było. Z pamięci trudno bez silnika na warsztacie. Tam nie ma nic trudnego, raczej bardziej trzeba uważać żeby skrzynię dobrze poskładać jak się rozjadą wałki z zębatkami przy rozbiórce. Piszesz, że wymieniałeś labirynt. Kto to robił i co założył,...
Przecież odma łączy skrzynię korbową z pokrywą zaworów, pulsowanie powietrza we wlewie oleju jest całkowicie normalne. Uszkodzone uszczelniacze zaworów to głównie powodują branie oleju i dymienie a nie przedmuchy (po co spaliny miałby się tamtędy przeciskać, jak mają wolny kanał wydechowy). Przedmuchy spalin to są ze skrzyni korbowej z powodu zużytych...
Ja to bym założył tak: te przy wale sprężynkami do wału(jak ktoś pisał sprężynki w strone tego co mają uszczelniać) - dlaczego? - bo w komorze korbowej panuje ciśnienie większe niż w skrzyni biegów a to łożysko jest smarowane kanałem olejowym wyprowadzonym właśnie ze skrzyni.Pozatym tak montuje sie je w każdym z dwusuwów.A co do tego przy prądnicy to...
Wymieniaj na syntetyczny jak najszybciej i nawet się nie zastanawiaj. Najpierw kup tani syntetyk, Lotos lub Orlen z reguły mają dobrą cenę, zalej wymieniając filtr na nowy. Jak przejedziesz 1000-1500 km ponownie wymień, tym razem już na taki, na jakim zamierzasz jeździć na stałe. Do Punto proponuję Selenię, ale również Liqui Moly sprawdzi się znakomicie,...
Postaram się dołączyć fotki niedługo. Do adamvaleo: jeżeli możesz to wrzuć więcej fotek, bardzo proszę. Moje słowa uznania, pomysł i konstrukcja super. Napisz coś więcej o konstrukcji, szczególnie interesują mnie szczegóły wyjścia wałka z pierwszej skrzyni na drugą, jak jest to wykonane w szczegółach, jak uszczelnione? Może jakiś szkic, jakieś zdjęcia....
Ad 1/ Simmering w obudowie metalowej stosuje się zwykle wtedy, gdy dodatkowym zagrożeniem jest nadciśnienie, występujące wewnątrz uszczelnianego połączenia. Chodzi tu głównie o skrzynie korbowe silników lub np. mosty napędowe bez odpowietrzenia. W simmeringu dwuwargowym ta zewnętrzna warga pełni przeważnie rolę rolę blokady antypyłowej. Nie widzę zatem...
(at)mczapski jaki pierścień masz na myśli ? pierw od wewnętrznej strony wbijam łożysko a później ten simering. Ten pierścień jeszcze powinien iść na ten simering ? Chyba już kumam, pierścień uszczelniający to inaczej SIMERING :) Tak ? Oczyścić. Nie ma tragedii. Simering zamontuj na pastę uszczelniającą Dirco. DIRCO czy DIRKO ? Na Allegro znalazłem MASA...
-Uszczelnia sprężarkę (ciśnienie nie cofa się do głowic) Jak niema ciśnienia w sprężarce to nic nie trzeba w niej uszczelniać :D Odciąża zaworki w głowicy Bzdura, nie wymagają żądnego odciążania. Ułatwia start silnikowi W połączeniu z dodatkową objętością (kilka razy Vss) wstawioną pomiędzy sprężarkę, a zawór zwrotny, bez tego nic nie ułatwia... Miałem...
Cytując fragment wypowiedzi Pana magnum460 "Co do paliwa w oleju to przepuszczają sekcje w pompie wtryskowej albo pompka paliwa na popychaczu ta na 3 śrubkach przy pompie wtryskowej. " jest to zupełnie błędne gdyż olej napędowy z pompy wtryskowej nie może sie przedostać do komory korbowej silnika pompa wtryskowa jest uszczelniana,jedynie może sie wylewać...
Moje mondeo paliło średnio 9l/10l w zimie sięgało do 12l na 100km Użyłem 2 potencjometrów 100k jeden założony jest na przepływomierz wpięty w masę zmniejszając jej rezystencje zmniejszam dawkę paliwa. Drugi na czujnik od temperatury z wpiętym szeregowo 15k rezystorem żeby wiatrak od chłodnicy się nie załączał, odłączam ssanie kiedy chce i reguluje dawkę...
Witam forumowiczów . Kontynuuję temat mojej Astry w tym dziale ze względu na " ciągłość " posiadania tego samego samochodu. Jeśli Admin uzna, że to nie ten dział to proszę o przeniesienie. Pacjent - Astra G 8V 75KM monowtrysk przebieg ok 180kkm. Dolegliwość - wyciek oleju między skrzynią biegów a silnikiem. Miska olejowa sucha na górze - olej pojawia...
Skasowałem przez OBD błędy, które weszły w związku z odłączaniem urządzeń, ale po włączeniu zapłonu nie gasła kontrolka: samochód z kluczykiem. Po zapaleniu silnika ta kontrolka gaśnie. Włączyłem zapłon przy naduszonych pedałach: gaz i hamulec i odczytałem kod 1481. Innych kodów nie było - czekałem kilkadziesiąt sekund. Kod oznacza rozłączony obwód...
Moje mondeo paliło średnio 9l/10l w zimie sięgało do 12l na 100km Użyłem 2 potencjometrów 100k jeden założony jest na przepływomierz wpięty w masę zmniejszając jej rezystencje zmniejszam dawkę paliwa. Drugi na czujnik od temperatury z wpiętym szeregowo 15k rezystorem żeby wiatrak od chłodnicy się nie załączał, odłączam ssanie kiedy chce i reguluje dawkę...
powietrze skrzyni korbowej uszczelnienie skrzyni odpowietrzanie skrzyni korbowej
warto uruchamia makro wodomierz magnes pralka blokada polar
Pompa wspomagania Renault Kangoo 1.2 16V 2006 Nagrzewanie się masy w Peugeocie Boxer - przyczyny i diagnostyka