Skuter Qingqi Kasea, silnik z napędem na łańcuchu. Zapłon nie ma impulsatora, tylko cewkę zasilającą, dwie iskry na obrót wału. Po pierwsze, upewnij się czy to nie wina stacyjki (zwarcie do masy). Po drugie, czy stator nie jest uszkodzony, czy cewka zasilająca CDI wykazuje pewną rezystancję. Takiego modułu zapłonowego nie dostaniesz, chyba że na ebayu...
Widzę że słabo "czaisz" o co chodzi z ta diagnostyką. Skakanie iskier po cewce jest raczej średnio normalne, aczkolwiek możliwe, ponadto w ten sposób nie wolno sprawdzać iskry, jest możliwość uszkodzenia modułu zapłonowego - rzecz droga i nieosiągalna . Żeby nie przeciągać - masz ewidentnie usterkę w samym aparacie zapłonowym, spróbuj pożyczyć i podstawić...
Na fotografii masz zdjętą fajkę ze świecy i łączony przewód zapłonowy: próba uruchomienia silnika ze zdjętą fajką, to ryzyko uszkodzenia cewki zapłonowej, zaś łączony przewód zapłonowy przy cieknącym gaźniku to pewny pożar. Pomijam ryzyko ucieczki iskry przez "izolację łączenia". Zamocuj cewkę bliżej świecy żeby nie trzeba było przedłużać przewodu zapłonowego,...
Modul do polutownia, proste.
Bo w tych skuterach jest stosowany zapłon typu DC-CDI. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego (typu AC-CDI) zamiast oryginalnego modułu zapłonowego DC-CDI, skutkuje tym, że przy próbie uruchomienia silnika (wyzwolenia iskry) dochodzi do zwarcia linii zasilającej 12V i uszkodzenia modułu. Spalił się bezpiecznik główny przy akumulatorze.
Więc - nie tracąc czasu na identyfikację :) - za diodę prostowniczą wstawiłem jakąś prostowniczą o podobnym spadku napięcia (1N5062), taką miałem pod ręką. Zamiast tego warystora wjechał S14K14-AUTO 14 - 18V, wymontowany z jakiegoś uszkodzonego samochodowego sensora airbag. Myślę, że będzie pasował. Generalnie chodzi pewnie o zabezpieczenie modułu zapłonowego...
Brak wiedzy nt. budowy skuterów. W skuterach marki Kymco zaczęto stosować moduły zapłonowe typu DC-CDI. Dwa typy, jeden do 2T i drugi do 4T. Podłączenie zwykłego modułu zapłonowego AC-CDI (złącza pasują, jak do zwyczajnego modułu 4T) skutkuje właśnie zwarciem w instalacji elektrycznej, ale po wyzwoleniu pierwszej iskry, bo na tym samym pinie do którego...
Istnieje możliwość uszkodzenia modułu zapłonowego polegające na przesunięciu punktu powstawania iskry, inaczej mówiąc, iskra jest ale nie w tym momencie co potrzeba. Czasami lepiej oddać pilarkę do naprawy jakiemuś mechanikowi, co ma pojecie o tym, niż do tak zwanego "serwisu"
Witam. Uaz 31512 po remoncie kapitalnym silnika nie odpala, co już sprawdzono: -silnik po szlifach złożony od podstaw,sprawdzony OK -układ paliwowy(baki,pompa,filtry itd..) OK -gaźnik k131 nowy po sprawdzeniu OK -instalacja elektryczna nowa Podejrzenie pada na układ zapłonowy wymienione na nowe: świece, kable WN, cewka, aparat bezstykowy. W układzie...
Na wtyczce przed modułem sprawdż czy jest sygnał z aparatu zapłonowego na oscyloskopie lub omomierzem potem masa,zasilanie.Uszkodzenie modułu zapłonowego to bardzo rzadki przypadek.
A sprawdzałeś stacyjkę kable prądowe do cewki? A najlepiej przepatrz instalacje może gdzieś jest zwarcie Ja w golfie 1,4 abd bosh monotronic wymieniałem cewkę 3 razy po izolowałem wszystkie uszkodzenia kabli i mam spokój Sprawdź najlepiej jeszcze czujnik halla
No nie wiem. nie ma iskry. Dodano po 5 Poprzedni właściciel auta miał tak dwa razy. Raz zabrało go ADAC z autostrady w "reich" Po wymianie wszystko było ok na dwa miesiące. Potem jeszcze raz i dał sobie spokój z tym autem. Auto stało 4 miesiące na warsztacie niby szukali przyczyny i poddali się. Teraz ja walczę z tą usterką. Dodano po 15 Czy może to...
Oczywiście, że istnieje możliwość przesunięcia punktu zapłonu, spowodowane wewnętrznym uszkodzeniem modułu zapłonowego, jednak musisz wykluczyć wszystkie inne przyczyny. Rozumiem, że pilarka była sprawdzana w dobrym serwisie?
Jak to się sprawdza w Oplu, to nie wiem, ale mogę Ci napisać jak to się sprawdza w audi.Dieter Korp w swojej ksiazce radzi 1- wyciągnąć wtyczkę z urządzenia sterującego( modułu) 2- podłaczyćwoltomierz zaciskiem minusowym do styku 2 ( brązowy przewód) zaś plusowy- dostyku 4 - ( czarny przewód) 3- właczyc zapłon.Miernik powinien wskazywać mniej więcej...
Te moduły się uszkadzają termicznie.Po prostu jego temperatura wzrasta wraz z temperaturą aparatu i dochodzi to uszkodzenia podlża ceramicznego.Moduł wytrzymuje ieśtam tysięcy cykli zimny-gorący.
Sprawdź czy cewka zapłonowa (jej nie działający obwód) nie wykazuje po stronie pierwotnej zmniejszonego oporu co mogłoby świadczyć o np. zwarciu między-zwojowym i konieczności wymiany cewki. To może powodować uszkodzenia kolejnych tranzystorów. Jej opór porównaj z obwodem działającym Upewnij się czy zastosowane tranzystory odpowiadają katalogowo parametrami...
Witam. Z przyczyn uszkodzenia oryginalnego zapłonu zbudowałem zapłon do silnika o układzie bokser na podstawie czujnika Halla oraz modułu zapłonowego z Golfa 2. Zapłon działa, iskra jest motocykl pali ale... ale nie ma zmiennych kątów zapłonu a w tamtym module było próbuję coś znaleźć, szukam jak po omacku trochę, może ktoś mnie naprowadzi? Na dole...
Błażeju ja bum się nie czepiał szczegółów czy iskrownik czy nie ,potocznie tak to się nazywa ale jak wytłumaczyłeś koledze to już wie,więc tak 90% usterek układu zapłonowego w skuterach 2t i 4t jest uszkodzona cewka prądowa zasilająca moduł pod warunkiem że mamy zapłon C.D.I a nie D.C.I ,drugą sprawą i faktem jest to iż cewka zapłonowa jest elementem...
Tak bez akumulatora powinna być iskra .Możliwe uszkodzenia to moduł zapłonowy, cewka zasilająca moduł,cewka impulsu,cewka zapłonowa pod bakiem,instalacja. Schemat dostępny w sieci.
Sprawdź czy nie występuje problem braku masy na module. Często przyczyną jego spalenia jest właśnie brak masy.
Zadziwia mnie fakt, że moduł po uszkodzenia, naprawia się od młotka, zwykle jak moduł padnie, to nie chodzi.
Złapałem znikające napięcie z cewki sterującej zapłonem i odnalazłem uszkodzoną izolację na przewodzie do wyłączania zapłonu. Stąd brak 2 V AC po podłączeniu modułu. Po wypięciu przewodu z modułu iskra piękna. Tylko silnik odpala się do tyłu. Regulacja kąta zapłonu nie daje efektu. Co może stać za takim zachowaniem? Ceweczka sterująca zapłonem nowa....
Raczej trzeba się liczyć z uszkodzeniem modułu zapłonowego. W module zapłonowym jest jeszcze jedno wejście do układu bezpieczeństwa (stopka boczna). Z tego co pamiętam aby był zapłon, musi być połączone z masą. Sprawdź w instrukcji serwisowej. Cewkę WN najlepiej sprawdzić poprzez podpięcie innej.
Przy zdjęciu kabla wn na pracującym silniku zazwyczaj ulega uszkodzeniu moduł zapłonowy
czasowe- termiczne wyłączanie cewki wys.napięcia jest wynikiem uszkodzenia modułu zapłonowego- k.mocy(aparat Mitsubishi) - przed wymianą sprawdż dokładnie cewkę wys.nap.
Typowo w zapłonach AC-CDI silnik gasi się poprzez podanie masy na osobny pin modułu zapłonowego, lub poprzez zwarcie cewki zasilającej zapłon. Jedno i drugie to ta sama zasada działania. Natomiast w zapłonach DC-CDI silnik gasi się poprzez odłączenie zasilania (+12 V) modułu zapłonowego. Jeśli będziesz podawał zasilanie +12 V na wejście cewki zasilającej...
Przewód R to (+) zasilania, B to (-): jeśli je połączysz ulegnie spaleniu bezpiecznik, ąle zapłonu nie będzie. Masz zapłon CDI i wszelkie manipulacje grożą uszkodzeniem modułu zapłonowego, zagrożone są również inne zespoły które mają wpływ na pracę silnika. Rozsypała Ci się stacyjka, że chcesz ją zastąpić wyłącznikami?
Jeśli na odwrotnie podłączonym też nie działa, to jedyny wniosek - uszkodzenie modułu zapłonowego. Tam jest CDI? Przedstaw zdjęcie tego modułu. Spotkałem się z takimi uszkodzeniami modułów zapłonowych CDI ze zmiennym kątem, w wyniku których kąt wyprzedzenia przestawiał się na maksymalny, co skutkowało awarią silnika. Zapłon CDI musi mieć znacznik na...
Cewka WN którą chcesz zastosować (oznaczenie EMZA 8351.1/13 a nie /18 ) jest przeznaczona do zapłonu typu CDI - ma ona małą rezystancję uzwojenia pierwotnego. Ulegnie uszkodzeniu moduł zapłonowy, a nawet cewka WN, jeżeli moduł nie będzie wyposażony w ogranicznik prądu cewki. Poza tym mowa o tym była w poprzednim Twoim temacie: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Gaśnięcie po pewnej chwili, niezależnie od warunków pracy (otwarcie przepustnicy, obroty silnika), a następnie niemożność uruchomienia aż do ostygnięcia itp. może być spowodowane uszkodzeniem modułu zapłonowego. Po prostu ginie iskra lub iskra staje się bardzo słaba (długość poniżej 5 mm), bywa że ostygnięciu lub dłuższej przerwie powraca. Należałoby...
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Witam. Dzięki za zainteresowanie.Trochę słaby ten schemat ale innego nie mam. Moduł wraz z cewkami jest zasilany przez zacisk IG wyłącznika zapłonu,bezpieczniki i wyłącznik start- stop silnika.Przewód czarno\biały. Nie mam iskry w tym jednośladzie. Zanim podejmę decyzję o uszkodzeniu modułu zapłonowego chciałem się upewnić co powinno być na tym różowym....
witam ponownie !!! oczywiście .. nie zawsze powodem jest uszkodzony zaworek , jak pisałem jest to 90 % usterek .!!! ale zawsze moduł siada od przepięc !! i nie wazne czy zaworek czy przewó d wn ,czy świeca itp .... jednak naj częściej jest to wina zaworka i czy to się komuś podoba czy nie to w 90 % polonezów to właśnie zaworek jest przyczyną uszkodzeń...
Jedna sprawa - nie wolno nigdy odłączać akumulatora podczas pracy silnika! Grozi uszkodzeniem regulatora, modułu zapłonowego TCI i innej elektroniki.
Prawidłowa cewka WN (butelkowa) do elektronika to cewka o oznaczeniu 8351.1/13 o napięciu 6V, niezależnie czy instalacja jest 6V czy 12V, aczkolwiek układy zapłonowe typu CDI nie są wrażliwe na rodzaj cewki WN. Uszkodzenie nowej cewki WN może być spowodowane niską jakością wykonania. Co innego jeśli chodzi o cewkę zasilającą moduł zapłonowy, na rynku...
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Padła cewka zapłonowa, kolega wymienił, i od tego momentu pali mu moduły Cewkę usmażyło, bo zdechł moduł - była traktowana prądem stałym, a że ma bodaj 0,8 oma, to półtora ampera prądu ją ugotowało. Jedna z usterek tych modułów to właśnie zwarcie stopnia mocy - "przepuszcza" cały czas prąd do cewki. Druga usterka, to uszkodzenie układu regulacji kąta...
Stary moduł zalany jest twardą żywicą, problematyczne będzie jego rozebranie. Z resztą pisałem w tej sprawie do jednej firmy zajmującej się tym i wycena też oscylowała w granicach 600-800 zł (w zależności od uszkodzeń)
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
Naprawiają oraz budują nowe w ELserwis http://firmy.pkt.pl/firma/elserwis__zakl... http://katalog.pf.pl/Ostro%C5%82%C4%99ka... Jesteś pewny, że padł moduł, a nie np. cewka WN? Sprawdziłeś wyłącznik zapłonu, stacyjkę,...
Czujnik znajdujący się przy kole zamachowym może być odpięty. W AX'ie na ECU BOSCH'a czujnik położenia wałka rozrządu (on jest odpowiedzialny za moment zapłonu) zanjduje się w aparacie zapłonowym, pod kopułką (tak jak np. w nowszych polonezach gaźnikowych) a sam moduł zapłonowy jest przykręcony do aparatu zapłonowego i jeżeli nie ma iskry to prawdopodobnie...
Witam. Kolego, z tego co zrozumiałem to masz teraz jakieś stare świece, ja bym mimo wszystko radził wymienić na nowe. Przestrzegam przed stosowaniem świec z długim gwintem, po pewnym czasie możesz mieć problemy z ich wykręceniem. Sprawdź też złącza od czujnika przy kole pasowym i module zapłonowym, styki mogą być luźne lub utlenione. Podobne objawy...
Witam. Z tego co napisałeś w ostatnim poście wynika, że uszkodzeniu ulega moduł zapłonowy, a ten uszkadza cewkę. Proponuję więcej uwagi poświęcić czujnikowi Halla,jak również instalacji (wiązce przewodów od Halla do modułu) Pozdrawiam
Witam.Podczas wymiany uszkodzonych tranzystorów opisanych wyżej zakupiłem na Aliexpress te tranzystory z oznaczeniem" 62D " .Po dokonaniu pomiarów miernikiem wlutowałem do modułu i dalej nic.Kupiłem u innego sprzedawcy dokładnie takie same i też nic.Dopiero za trzecim razem kupiłem z oznaczeniem "42D" i te dopiero wystartowały.Trochę się grzeją ale...
Tak, masz rację, zamyśliłem się, bo sam miałem Poloneza ze starym układem zapłonowym. W tym ktory stosowany jest w silnikach z wtryskiem spotkałem się tylko z uszkodzeniami (przebiciami) cewek zapłonowych. Sam moduł zapłonowy jest chyba dość bezawaryjny. I wracam do pytania; jakie typy tranzystorów stosuje się obecnie w modułach zapłonowych?
Silnik rodziny N9. Czujnik położenia wału nie jest zasilany, a sam generuje sygnał, bo to czyjnik indukcyjny. Jeżeli działaja wtryskiwacze, to znaczy że czujnik sprawny i sterownik obrabia sygnał, brak iskry będzie spowodowany uszkodzeniem modułu zapłonowego, jest albo na podłużnicy, albo w okolicy cewki. Aluminiowa podstawa, na niej czarny moduł, z...
Właśnie on mi powiedział że ładowanie ma isc przez moduł i ze za mocno ładuje bo sie cewki zwarly pod magnetem.
Jeśli się dobrze orientuję, to w tym modelu znajduje się moduł zapłonowy typu DC-CDI. Z zasady ma prawo się nagrzewać ze względu na zastosowaną wewnątrz przetwornicę podnoszącą napięcie. Tylko jedna uwaga, jeśli to jest chiński pomarańczowy moduł WM Motor (z Wilmatu) to niestety trzeba powiedzieć że to jedno wielkie gówno. Ciągnie prąd 0.5 A w trybie...
Kodem 42 to się nie sugeruj bo on oznacza że jest brak impusów z aparatu zapłonowego a tak jest przecież jak silnik nie pracuje (jak odczytujesz kody to pewnie masz silnik zgaszony). W C16NZ lecą "jak muchy" moduły zapłonu ale możesz w pierwszej kolejości sprawdzić stan izolacji na cewce w aparacie zapłonowym i jak jest wukruszona dobrze zaizolować...
Tam jest zapłon DC-CDI, więc wystarczy że zewrzesz przewody od stacyjki. Jeśli jest brak iskry, to do sprawdzenia zasilanie modułu, masa z układu interlock, impulsator, cewka WN. Może być tak że po prostu moduł zapłonowy uległ uszkodzeniu.
Uszkodzeniu jednak uległ moduł z cewkami zapłonowymi. Temat zamykam.
Taki elektrozawór można sprawdzić podłączając 12v do kabli. Jeżeli działa to ten szpic powinien wysuwać (może to być nawet nie zauważalne). Jeżeli po podłączeniu 12v do elektrozaworu, zawór będzie działał a w motorku nie działa to ulec uszkodzeniu mógł moduł zapłonowy, który właśnie steruje tym elektrozaworem. Sprawdź oporność tego elektrozaworu powinna...
To co pokazujesz na zdjęciu nie wygląda mi na moduł zapłonowy ponieważ nie widzę z niego wyjścia na przewód wysokiego napięcia. Przy spawaniu bez odłączenia układu zapłonowego mógł ulec uszkodzeniu impulsator bądź moduł zapłonowy na Twoim miejscu zlokalizował bym moduł po kablu od świecy i spróbował bym kupić moduł od jakiegoś chińskiego skutera 4t...
Ale czy zawsze musi dojść do takiego uszkodzenia? Prawdopodobieństwo braku uszkodzeń jest bardzo małe. Czy może to być też przyczyna tego ,że auto kręciło ale zapalić nie chciał? Może - jeśli szlag trafił moduł zapłonowy i/lub ECU to nie bedzie "palić"... Gdy wsadziłem ostatnio inny akumulator autko po kilku dniach stania odpalił od strzała. I też...
Nie zdawałem sobie sprawy że temat tego prostego układu zapłonowego może być tak szeroki. Moje zainteresowanie tym tematem wzięło się stąd że w moim silniku uszkodzeniu uległ moduł zapłonowy. Ponieważ wymiana modułu w tym silniku to spory koszt więc znalazłem w Google schemat zamieszczony wyżej. Układ wykonałem, Silnik pracuje z tym modułem prawidłowo,...
Witam! W tym module po pewnym czasie uszkodzeniu ulegał IRF840 - zrobiłem dwa takie same moduły, oba uszkodziły się w podobny sposób. Objawem uszkodzenia było gaśnięcie silnika po paru sekundach od uruchomienia. Pozdrawiam, Marcin
Witam. Zapłon bezstykowy zdał egzamin w "polonezie" no może tylko kabelek łączący cewkę impulsową aparatu zapłonowego z modułem ulegał uszkodzeniom (przerywał się). Pozdrawiam.
W takim razie musisz szukać po przewodach biegnących od akumulatora dokąd idą i czy nie ma po drodze faktycznie jeszcze jakiegoś bezpiecznika (być może na drugim biegunie). Nie znam dokładnie tego skutera, ale skoro nie działa nic to coś zasilanie musi odcinać, nawet jeśli uszkodzeniu uległ by moduł zapłonowy itp. To żarówki powinny działać, bo im polaryzacja...
Może u mnie w tym module zapłonowym i jest kondensator ale mógł też ulec uszkodzeniu tym bardziej ze nie jest to nowe autko bo 1996 rok. Ogólnie to wydaje mi się że to nie jest moduł zapłonowy tylko cewka wszędzie w sklepach motoryzacyjnych i w firmach do mojego modelu autka nie ma modułu zapłonowego tylko mają napisane cewka zapłonowa. A jak bym chciał...
Ciekawe co było przyczyną takiego uszkodzenia cewki?W kosiarce widziałem takie rozwiązanie i tam nie było modułu zapłonowego.
Rzadko, ale zdarza się że elektroniczny przerywacz w module zapłonowym ulega uszkodzeniu, powodując przyspieszenie momentu powstawania iskry.
dlaczego kabel czerwono-czarny z cewki ze statora jest podłączony do przekaźnika od rozrusznika razem z fioletowym od przycisku start No raczej nie może tak być. Ktoś musiał kombinować. To jest zapłon typu AC-CDI więc zasilanie CDI nie może być połączone z instalacją 12V. Jedynie do modułu jest doprowadzone zasilanie +12V po stacyjce (do dozownika...
Wynika że zielono-niebieski to masa (punkt wspólny dla obu cewek), czarno-czerwony to standardowo zasilanie CDI, a zielono-biały to zasilanie dla części cyfrowej modułu. Aczkolwiek dziwnie wychodzą wartości rezystancji dla przewodów czarno-czerwony oraz zielono-biały jakby zostały zamienione rolami względem typowych rozwiązań. Skąd Ci się wzięło 24V...
Nie jestem pewien jaki masz model Hondy, bo było sporo wersji i trochę zmian. Niektóre Hondy stosowały specjalny akumulator i złącze plastikowe z dwoma konektorami do niego. W jednym egzemplarzu miałem instalację zalaną elektrolitem z akumulatora, a obok niego był właśnie moduł CDI. Dziwne rzeczy się robiły przez to zalanie. Niektóre Hondy miały specyficzne...
Przecież tego nie da się rozebrać bez uszkodzenia cewek. Zapomnij o schemacie tego konkretnego modułu. Z resztą tam są chyba cztery elementy elektroniczne. Dwie diody, tyrystor i kondensator.
Radzę poszukać na www.motelek.net - na pewno coś się znajdzie. Co do modułu, pewnie ciężko będzie go rozebrać. Przyczyna pewnie tkwi w uszkodzeniu tyrystora, kondensatora lub diody (choć jest wbudowana w stator - tzw. motoplat). Jest możliwe zastosowanie innego modułu, chociaż będzie pewnie problem z wyregulowaniem progu wysterowania tyrystora (inny...
Witam Zgadzam się w 100% z uszkodzeniem czujnika halla. Miałem taki sam objaw w swoim golfie II 1,3 MH i naciągnąłem się na niepotrzebne wydatki kupując cewkę, moduł zapłonowy i aparat (przestrzegam przed kupnem całego aparatu ponieważ nie zawsze to się opłaca np. w moim przypadku kupiłem aparat i po miesiącu siadł w nim czujnik halla). Zmuszony byłem...
Q = U x I x t = 12V x 10A x 0.003s = 0.36J A czemu liczysz 3ms? przecież to cewki z modułem i to że czas sygnałowego 3ms wcale nie oznacza że wyjście też będzie 3ms. Ten moduł to zwykły stopień mocy z ogranicznikiem prądu i zabezpieczeniami. Wszelkimi timingami zajmuje się ECU. Mnie zastanawia inna sprawa. Ile czasu te cewki wytrzymają z rozwartym...
Przed cewką wysokiego napięcia oraz z magneta powinien płynąć prąd w rozruchu. Co? O co ci chodzi? Wyjaśnij to. Które przewody zwarłeś? Kolory? W którym miejscu nastąpiło zwarcie? Jakieś ślady uszkodzeń są? Teraz: 1. Tu masz schemat (choć powinieneś sam poszukać): http://obrazki.elektroda.pl/6783587900_1... 2. Na odpiętym module sprawdź,...
Nie każdy ma dostęp do oscyloskopu, a tym bardziej do sondy kV do wpięcia się w przewód zapłonowy. Również serwisówki zalecają sprawdzenie długości iskry, tyle że korzysta się ze specjalnego adaptera w którym igły elektrod są rozstawione o stałą odległość. Z tego co widzę w tym motocyklu jest zapłon DC-CDI, w drugim sprawnym jest TCI. Musiałbym zobaczyć...
Trzeba było zainwestować w zapłon LK a nie starego elektronika. Problem polega na tym że nowe cewki zasilające są źle wykonane i z ich powodu przepalają się moduły zapłonowe - nawet te wzmacniane. Możesz spróbować założyć inną cewkę zasilającą i moduł zapłonowy, ale nikt Ci nie da gwarancji że to będzie działać poprawnie. Niedziałający impulsator teoretycznie...
Po wielu doświadczeniach stwierdzam, że sterowanie zaworami elektromagnetycznymi lpg podłączanymi przez gazowników z cewki zapłonowej spalają moduły zapłonowe i doprowadzają w ostateczności do uszkodzenia cewki zapłonowej. Uważam, że podłączenia sterowania powinno się przeprowadzać ze skrzynki bezpieczników przy diodowym zabezpieczeniu przed zwrotnymi...
Gratuluje pomysłu z odłączaniem akumulatora przy pracującym silniku. Żeby się nie rozpisywać: to wręcz kretyński pomysł. Szczególnie przy alternatorze ze stałą magneśnicą. Grozi to "tylko" niekontrolowanym skokiem napięcia i co się z tym wiąże - uszkodzeniem regulatora napięcia, modułu zapłonowego, osprzętu elektronicznego... Ale mam też dla ciebie...
Moduł zapłonowy ten podwójny.
Pewnie chodzi o pompkę membranową: https://obrazki.elektroda.pl/9848687900_... Powinien być zasilany przez moduł sterowany zapłonem (impulsami zapłonowymi cewki WN lub modułem zapłonowym). To sprawia dużo kłopotu w przypadku kiedy zabraknie paliwa, ja w CBR dorobiłem switch który działał jak "primer". Przy bezpośrednim podaniu zasilania...
Witam, mam crossa KXD 125. Ostatnio zabrałem się za remont. Palił za każdym razem, można że ująć od strzała, w momencie wyczyszczenia gaźnika stracił jakąkolwiek iskrę. Motor nie posiada akumulatora i stacyjki. Proszę was o radę, bo bawię się już 3 tygodnie nad tym i nie mam pojęcia, co dalej działać. AI: Czy sprawdzałeś stan świecy zapłonowej, cewki...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej i temperatury powietrza zbierają informacje potrzebne komputerowi dla wyliczenia dawki paliwa podawanego do wtryskiwacza. Uszkodzenia tych czujników powodują problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Wymień najpierw czujnik temperatury cieczy chłodzącej. http://obrazki.elektroda.pl/3899208600_1...
Trzeba dojść co uległo uszkodzeniu w starym module i dlaczego wtedy wszystko będzie jasne
Ja stawiam, że to czujnik Halla. Tyko jest jedno, ale ... samochód w ogóle nie odpala jak jet ciepły. Z tym czjnikiem Halla są takie numery. Gdyby padł moduł moim zdaniem samochód by nie odpalał nawet na zino. Nie słyszłęm o takich przypadkach uszkodzenia modułu.
witam awarii uległ moduł zapłonowy do nissana micry 1,3 z 97r najprawdopodobniej uległ uszkodzeniu tzw. układ wzmocnienia tym module. Sądzę tak ponieważ cewka jest sprawna na 100% , po pokręceniu aparatem zapłonowym słychać jak załączają się wtryski i pompa paliwa, natomiast na cewkę WN nie dochodzi zasilanie. na moduł dochodzą napięcia 12v i 5v, czym...
Jeśli chodzi o ładowanie to sprawdzałem i napięcie na włączonym silniku wynosi 13,8 - 14V. Co do kabli, to ciężko stwierdzić. Może przebijać na moduł ten od cewki? Czy oddalenie modułu od cewki uchroni od uszkodzenia, i pomoże wykluczyć przebicie z tego przewodu?
Ponieważ nie znamy parametrów oryginału i opla ,takich jak -U,I,L nie możemy nic obliczyć. W najgorszym przypadku może uszkodzić się moduł zapłonowy,koszt 10-15 zł.Tyle grożi pod względem elektrycznym. O jakości iskry się nie wypowiem gdyż różnie to bywa.Sąsiadowi dwa lata temu na szybkiego (jest stróżem codziennie dojeżdża 15 km) założyłem cewkę od...
Moduł oddany do regeneracji , wewnątrz uszkodzenia mechaniczne (opinia warsztatu) , koszt 300 zł . Auto odjechało.
Pozamieniane dysze i ew. rurki emulsyjne pomiędzy gardzielami (łatwo je pomylić). Walczyłem z takim wieki temu, mając do dyspozycji dane serwisowe, ale nie dałem rady. Też kichał po dodaniu gazu choć dało się jechać. Gaźnik później trafił do innego samochodu i dopiero wtedy gazownik - specjalista od FSO zauważył błędy w montażu. Dla przypomnienia gaźnik...
pomóc w doborze modułu zapłonowego do Inca Spartan Popatrz jak wygląda kostka/złącze instalacji elektrycznej w module który posiadasz i kup moduł do 2T z takim samym złączem. Są moduły tuningowe(i jak kostka elektryczna nie pasowałaby to można zastosować przejściówkę - przewody z kompatybilnymi kostkami do instalacji i modułu), albo takie które się...
kocioł został naprawiony, uszkodzeniu uległ moduł sieciowy (wg. mojej wiedzy elektronicznej prawdopodobnie uszkodził się któryś z elementów generatora iskry zapłonowej, iskra nie zawsze była generowana - stąd brak płomienia i błąd EA). z całej historii pozostaje mi nadal sprawny kocioł oraz moduł główny (jeśli ktoś jest zainteresowany mogę odsprzedać...
Witam, w samochodzie zainstalowana podwojna cewka DIS, a z tyłu nicej moduł zapłonowy, niestety uległ uszkodzeniu, potrzebny schemat.
Może działać bez akumulatora, bo akumulator jest wykorzystywany tylko do zasilania tylnej lampy, sygnału dźwiękowego i kierunkowskazów, natomiast przednia lampa jest zasilana z cewek świetlnych (2 cewki połączone równolegle w iskrowniku i zmasowane tam, dlatego wychodzi tylko jeden przewód, bodajże czerwony). Zapłon oryginalnie jest zasilany z cewki...
A nie prościej kupić na szrocie lub alledrogo cewkę zapłonową zintegrowaną z modułem zapłonowym np. od VW. Ja robiłem stopnie mocy na IRF740 i przy dobrym wysterowaniu bramki (min. 12V) moc tracona na tranzystorze była nie wielka, jako element zabezpieczający stosowałem diodę sieciową 1N4007. Oczywiście bez kondensatora, który poza tym, że niweczy większość...
Objaw pasuje też do uszkodzenia czujnika położenia wału, warto by podjechać na diagnostykę i zczytać błędy.
Do czynienia mamy z układem układu CDI. Na temat uszkodzeń czytałem. Teraz pomiary? Co i gdzie? ;/
Uszkodzone świece i przewody mogą doprowadzić do uszkodzenia cewki, modułów sterowania i innych elementów elektronicznych.
Ja podejdę troche inaczej do problemu. Jezeli producent otrzymał jakiekolwiek homologacje na swój wyrób zaopatrzony w silnik 50 ccm, to po zamianie na silnik mocniejszy w razie wypadku i uszkodzenia ciała jest odpowiedziałny wyłącznie autor przeróbki. Wkładając mocniejszy silnik do zwykłej pierdziawki bez wzmocnienia konstrukcji, zmiany punktów pracy...
Pokaż zdjęcie modułu aby wiedzieć o co chodzi. Układ zapłonowy w tym modelu (NSR 50 F '89) ma zmienny kąt wyprzedzenia zapłonu, 19° przy 1400 RPM, 10° przy 8000 RPM. Stosując nieodpowiedni moduł, albo inny nawet podobny zamiennik możesz spowodować nawet uszkodzenie silnika. Wymiana modułu zapłonowego w motorach Honda serii MB/MT/MBX/MTX/NSR 50/75/80...
Moim zdaniem problemy mogą wynikać z powodu żle ustawionego zapłonu. W przypadku tego auta procedura jest bardzo specyficzna i trudniejsza niż w przypadku innych aut. Złe ustawienie zapłonu powoduje, że odstęp pomiędzy palcem rozdzielacza a kontaktem w kopułce jest zbyt duży. Sterownik silnika nie jest w stanie skorygować tego błędu w ustawieniu aparatu...
ciśnienia nie mierzyłem bo wkręca się na obroty i w czasie jazdy nie szarpie, ale troche kuleje jak stoi i czasem gaśnie: moje obserwacje: dziś padła sonda lambda. wczoraj jeszcze działała dziś już nic nie pokazuje, skacze kąt zapłony, sprawdzałem lampą stroboskopową podczas pracy na jałowym i kąt nieustannie się zmieniał. Komp gazowy Bingo M podłączony...
Witam, Cewka ładująca moduł zapłonowy w skuterze Suzuki Address AH50 uległa uszkodzeniu. Mam możliwość jej nowego nawinięcia lecz potrzebował bym jej parametrów: grubość drutu, rezystancja. Niestety z tej uszkodzonej nie mogę policzyć zwojów, ponieważ już wcześniej była przezwajana. Jest to dwutakt, zapłon bezimpulsatorowy. Pozdrawiam
Witam ponownie Napisz jaka jest przyczyna.że szukasz takiego modułu...może uszkodzeniu nie uległ moduł tylko np:czytnik na kole magnesowym... http://www.allegro.pl/item228578160_modu... Nie wiem może się mylę ale brak tego jednego wtyku to chyba norma, a ten drugi to może być blokada obrotów silnika jego...
Więc zacząłbym od rozłączenia przewodów łączących moduł z obrotomierzem i modułem sterującym zaworem wydechowym w celu wyeliminowania z podejrzeń ich uszkodzenia. Poza tym sprawdź dokładnie rezystancję cewki zasilającej, sprawdzaj napięcie zasilające podczas pracy pod kątem możliwości przebicia międzyzwojowego w cewce zasilającej.
tranzystor modułu zapłonowego podłączenia modułu zapłonowego tester modułu zapłonowego
elektroniczny statecznik schemat candy gotować lutować rurka miedzianych
renegade radio schemat skutera elektrycznego
Wpływ zamiennika czujnika NTC na temperaturę kawy w Krups EA89** Jak wymontować moduł Wi-Fi z TV Samsung UE22B5610AW?