Regulator napięcia zapewne padł.Pod bakiem z lewej.
Prąd po kluczyku najbezpieczniej z wycieraczek lub z czujnika śwateł cofania jak nie ma pod maską bezpieczników.
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
Zainteresowanym jeszcze jedna istotna rzecz. Sterownik pneumatyki otrzymuje również sygnał z alternatora. Uszkodzenie alternatora blokuje jego pracę.
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
pozdrawiam ! jeszcze nie widziałem układu ładowania z bezpiecznikiem po drodze akumulator - alternator -------> przepalenie tego bezpiecznika powodowałoby uszkodzenie alternatora (alternator nie może pracować bez obciążena) jesli jest tak jak wyżej opisane to proponuje podłączyć zacisk prądowy alternatora z + akumulatora jeżeli pojawi się ładowanie...
Zdecydowanie elektryk. Sprawdzi, ew powie co wymienić jeżeli chodzi o te krańcówki. Sprawdzi też ładowanie, ew poprawi styki, klemy, masy, lub też stwierdzi uszkodzenie alternatora.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Jeśli to jest po wymianie silnika. Sprawdź masę silnik karoseria może nie została zamontowana / skręcona prawidłowo lub jest zardzewiała. Sugestie. 1. Naciąg paska wieloklinowego lub zużycie 2. Brak masy na jednej z lamp tylnych. Jeśli problem występuje tylko po podpięciu przyczepki lub na światłach awaryjnych - uszkodzenie sterowania gniazda przyczepki....
1. Uruchomienie silnika bez akumulatora w pojeździe z alternatorem = spalony regulator napięcia. 2. W/g mnie najlepsza opcja to kupić nowy akumulator i "przepalać" taki pojazd raz na 2-4tyg na 15-20min (dobre i dla silnika i dla akumulatora). Możesz też szarpnąć się ze 100zł na automatyczną ładowarkę z podtrzymaniem i ją na stałe podpiąć do akumulatora...
To już sprawdzał i to nie wina radia . Posprawdzać kable masowe silnik-karoseria , karoseria-akumulator . Używany alternator do 2.8 150 zł kosztuje . Te za 300-400 chinczyki to sobie odpuściłbym . Sprawdź oscyloskopem w samochodzie żony czy też masz taką szpilkę 1 khz .I tej samej amplitudy . Ona raczej będzie bo wynika z pracy alternatora . Radio znaczy...
Witam. Tak jak napisałeś: "...to poprostu zbieg okolicznosci..." Układ taki nie "potrafi" uszkodzić mostka prostowniczego w alternatorze. Pozdrawiam
mam nadzieję że regulator nie z Uni-Point :)
Takie pytanko jeszcze. Napięcie mierzone było na aku czy alternatorze po tym jak przestał ładować? Bo też nie wiem jaki związek ma kręcenie rozrusznikiem do braku ładowania.Jedyne co mi przychodzi na myśl to brak połączenia,albo rzeczywiście uszkodzenie alternatora jako zbieg okoliczności.
Na pewno nie wrócisz takim samochodem do Polski. Trzeba na początek dobrze naładować akumulator z prostownika, a później niestety szukać usterki. Prawdopodobnie jest to uszkodzenie alternatora, ale jakie ? Nie da się tego powiedzieć, bez jego wymontowania i dokładnego zbadania. Może to być prosta usterka typu zużyta szczotka (szczotki), ale może być...
alternator daje tyle pradu ile potrzeba na doladowanie akku ireszta idzie na odbiorniki a zbyt duza poj. akku w stosunku do alternatora nie pozwoli na jego doladowanie i tym samym ciagniesz prad z akku i w koncu kiedys padnie
Akumulator jest nieżywy przy pomiarze miernikiem widze napięcie 0V. Nowy akumulator, rozladowany do zera nadaje sie tylko na zlom. Zanim go jednak wymienisz, sprobuj naladowac powoli (niskim pradem). Powinien odzyskac napiecie, jesli nia spadla masa z plytek, choc nie odzyska pojemnosci. Pozwoli to znalezc przyczyne rozladownia (np. uszkodzenie alternatora)....
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
Widzę dwie możliwości: 1. Napinacz drga z częstotliwością obrotów silnika — zjawisko normalne lub spotęgowane np. kołem pasowym z tłumikiem drgań lub twardą pracą silnika (oprogramowanie sterownika, układ wtryskowy). 2. Napinacz drga z dużo wyższą częstotliwością przy obrotach biegu jałowego, słyszalny charakterystyczny ton wycia przy wyższych obrotach...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Moim zdaniem orginalny regulator był źle podpięty. Zielony kabel idzie do uzwojenia wzbudzenia. Niebieski-czerwony też do uzwojenia wzbudzenia, Pomarańczowy plus Wedle tego schematu http://obrazki.elektroda.pl/8688545700_1...
Witam. Pytanie podstawowe. Jak zabezpieczyć alternator przed uszkodzeniem w przypadku nagłego odłączenia akumulatora (silnik zaburtowy)? Naświetlę temat: mam silnik zaburtowy 20 KM z ładowaniem (prąd alternatora maks. 15 A). Chcę w łodzi zamontować akumulator 100 Ah LiFePO4 i połączyć go z silnikiem. Problem w tym, że akumulator ma BMS, który to odłączy...
Grube oczka przy skrzynce bezpieczników poczyszczone i podokręcane. Bez widocznych uszkodzeń. Wczoraj patrzyłem w blokach przy pełnym obciążeniu to napięcie skakało 13.4-14.10v. Obciążenie alternatora max 60%. Szkoda mi wyrzucić trochę 700zł bo nie jest to ewidentne uszkodzenie alternatora, może to bordnetz płata figla albo jego okablowanie.
Przyczyną może być np. uszkodzenie alternatora albo instalacji elektrycznej. Należy to skontrolować.
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Msz chyba uszkodzony alternator, albo coś go tak obciąża. Zakładam jednak że jest uszkodzony.
Dodam jeszcze że między każdym pinem z wtyczki alternatora a masą motoru jest przejście. To wskazuje na uszkodzenie statora (zwarcie do masy). Niestety awaria taka powoduje w następstwie także uszkodzenie regulatora napięcia.
"Wyrysowałem" coś takiego. Czy tak Kolega podłączył: http://obrazki.elektroda.net/74_12902758... Jeśli tak, pozostaje uszkodzenie płytki prostownika w alternatorze.
ja stawiam na uszkodzenie alternatora.
Problem może być w wiązce, sprawdziłbym główne zasilania, bezpieczniki wysoko prądowe i ich gniazda, masy. Drugi podejrzany, akumulator, uszkodzenie wewnętrzne. Trzecia możliwość alternator. Ot i cała tajemnica diagnostyki.
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Oczywiście że przy każdym alternatorze można odpiąć klemę ,problem się zaczyna po podniesieniu obrotów ale generalnie nie należy tego robić. W tym przypadku nie chodzi o uszkodzenie alternatora a instalacji z elektroniką.P
Skoro już tyle dyskusji to ja miałem takie doświadczenia. W tatach osiemdziesiątych ubiegłego wieku używałem Passata (trzydrzwiowy). Aż wystąpiło uszkodzenie alternatora w postaci zniszczonej diody (jednej). Wówczas wszystkiego brakowało a zamożny też nie byłem. Problem rozwiązałem dopasowaniem diody o której wiedziałem, że wytrzymuje bodajże 20 A obciążenia....
Słaby akumulator należy wymienić .W czasie jazdy może odpaść [cela w akumulatorze]nastąpi przerwa wewnątrz akumulatora. Co może spowodować podwyższenie napięcia i uszkodzenie elektroniki.
Jak masz czym to zmierz napięcie na pokładzie, na wyłączonym i włączonym silniku. A jak zapala? Usterka ładowania akumulatora to najczęściej uszkodzenie alternatora, jego regulatora lub przewodów ( kostka ma alternatorze. Pozdr. J.
Sprawdź obwód oświetlenia pod kątem zwarć. Zwarcie może robić także uszkodzony regulator napięcia. Uszkodzenie alternatora zdarza się bardzo rzadko.
Zazwyczaj alternator musi być podłączony do akumulatora żeby w ogóle zadziałał, poza tym praca bez podłączonego akumulatora może spowodować uszkodzenie alternatora.
Do regulatora powinno dochodzić więcej napięcia z alternatora. Nawet ponad 18. To wskazuje na uszkodzenie alternatora (regulator też przejrzeć, lubią się psuć razem).
aku może powodować uszkodzenie alternatora... może uzywki były do bani... ile kabli idzie do alternatora?
kodowanie nic nie pomoże. W takim wypadku wchodzi w rachubę tylko uszkodzenie alternatora, sterownika akumulatora lub ew przerwa w inst.
Djmysia - objawy opisane w ostatnim zdaniu wskazują na uszkodzenie alternatora.
Zapewne jest zamontowany inny rodzaj alternatora Valeo na Mitsubishi lub podobnie. Trzeba pewnie dopisać alternator do sterownik silnika. Czyli pod komputer orginalny do Opla. Jest jeszcze opcja że urwany kabel cienki fioletowy. Pociągnięcie pokaże ewentualne uszkodzenie.
Wygląda na uszkodzenie w obwodzie alternatora. Sprawdź dokładnie jakie masz ładowanie. Ale błąd wskazuje na uszkodzenie regulacji napięcia ładowania akumulatorów. Prawdopodobnie uszkodzony jest alternator.
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Wnioskuję uszkodzenie alternatora - musisz udać się do elektryka sam. Pozdrawiam.
Jeżeli akumulatory różne i nie w pełni doładowane ,to może być tak że napięcie nie wzrośnie do tych 27-28V .Stan akumulatorów ma wpływ na napięcie ładowania(akumulatory więcej nie przyjmą prądu,napięcie nie wzrośnie jak w sprawnym akumulatorze).Niesprawny akumulator mocno rozładowany może spowodować uszkodzenie alternatora,najczęściej uszkodzenie mostka...
Witam Mam taki problem z tym traktorem ze błąd wyświetla sugerujący uszkodzenie alternatora a ładowanie jest na poziomie 28.4V Sprawdziłem wiązkę od alternatora do wtyczek wchodzących do kabiny i nic nie znalazłem. Zmieniłem regulator napięcia, sprawdziłem diody w mostku. Czego brakuje sterownikowi ZBR lub ma za dużo ze wypluwa taki błąd? Pozdr. Bob57
Najprawdopodobniej uszkodzony regulator napięcia . Różnie podają właściwe wartości alternatora!powinno być 13.4V-14.4V. Powyżej 15V to napewno wskazuje na uszkodzenie alternatora! Sprawć regulator!
Dziękuje za szybką odpowiedź, a może wie pan czy możliwe jest uszkodzenie regulatora jeśli alternator nie ładuje?
Kolego przyczyną ewidentnie jest uszkodzenie alternatora to on daje informację do obrotomierza oraz spełnia swoją funkcję czyli ładuje Pozdrawiam
Witam. Wszystko wskazuje na uszkodzenie alternatora - brak ładowania, dlatego brak wspomagania. Sprawdź napięcie ładowania.
Masz uszkodzony alternator, brak ładowania i dlatego wyłączało poszczególne bloki. Możesz mieć zwarcie międzyzwojowe a wtedy kontrolka nie będzie świeciła.
Nie masz ładowania to pewne, możesz mieć uszkodzony regulator i lub zużyte szczotki, ale także uszkodzenie alternatora może powodować rozładowanie akumulatora.
Temat rzeka, Pugi wyrzucają ten błąd przy każdym jednym błędzie - poduszki, czujnik ciśnienia w oponach, uszkodzony alternator, zapchany DPF, niesprawna świeca... absolutnie wszystko. Przy Twoich objawach w 1.4 HDi Peugeot 207 miałem uszkodzoną rolkę alternatora, 330 zł i brak komunikatu, falowania obrotów itd. Ale to nie znaczy, że tak jest - tylko...
Tak, uszkodzenie alternatora nie utrudni rozruchu przy naładowanym i sprawnym akumulatorze. A może akumulator przypadkiem też dokonał żywota? Jeśli prędkość obrotowa w czasie próby rozruchu jest "normalna", to trzeba szukać dalej: diagnostyka komputerowa, świece żarowe, ciśnienie sprężania... Dodano po 1 Tak, uszkodzenie alternatora nie utrudni rozruchu...
Wchodzi w grę spalenie, stopienie i uszkodzenie oprawy jak i całego wielowskaźnika. Problem jest z kołem pasowym.
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Takie objawy może też dawać uszkodzony alternator.
Generalnie reglerów się nie sprawdza tylko poprostu wymienia - jeśli nieprawidłowe ładowanie nie wynika z ich wady, to uszkodzenie alternatora bankowo uszkodzi regler. W zwiąku z tym, kiedy leci wymieniony regler (awaria się powtarza), oznacza to, że winę ponosi alternator (i tam trzeba szukać usterki + wymienić regler), a kiedy wszstko działa - to...
jeśli kontrolka się nie świeci to wskazuje na uszkodzenie w obwodzie regulator napięcia-szczotki-wirnik alternatora. Czyli najprawdopodobniej jeden z tych elementów padł.
Witam sterownik ms 6.1 man tga euro 3 .Na zapłonie jest bład edc 03075-05.Czy ktos zna opis tego błedu.Wszystkie bezpieczniki sprawdzone,nawet te na silniku.Po drugie czasem wyskakuje bład uszkodzenie alternatora,oraz uszkodzony comfort shift i wtedy nie pali wogóle.Wystarczy zresetowac samochód heblkem i wtedy pali.Była sprawdzana wiazka przekaznika...
Uszkodzony akumulator może pobierać duży prąd. To jasne. A uszkodzenie alternatora jeżeli to nie problem na czym może polegać? Jak wyzej pisałem na uszkodzonym aku miałem 13.9 -14.3 V napięcie ładowania. W innym aucie mam caly czas 14.2 V
Bardzo prawdopodobne, że masz uszkodzony akumulator. Żaden alternator wtedy nie wytrzyma.
Po pierwsze pomiary, ładowanie na słupkach akumulatora i na alternatorze, porównać wyniki. Po drugie, odpiąć przewód wzbudzania i podać tam stały plus przez kontrolkę np, 5W. Obserwować kontrolkę, sprawdzić ładowanie. Po trzecie spadki napięć pomiędzy słupkami akumulatora a zaciskiem dodatnim i masą alternatora. I wszystko będzie jasne. Dodano po 1...
Nie wiem czy znasz takie powiedzenie: jeżeli coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Wiesz w czym jest problem :?: Jesteś teoretyk. Ja jestem praktyk. Bawcie się w budowę pikowoltomierzy i nanoamperomierzy. Na zdrowie. Powodzenia tylko w zastosowaniu tego w warunkach bojowych kiedy występuje uszkodzenie: alternatora xenonów układu HV zgnitego przewodu...
Popieram to co powiedział kolega Tomek 665 Bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie alternatora a w szczególnosci uzwojeń wirnika Przy pewnych obrotach lub temperatórze alternator może zachowywać się poprawnie Wymontój alternator i dokładnie sprawdz poz Pozdrawiam
A czy konsekwencją uszkodzenia akumulatora mogło być uszkodzenie alternatora? Jakiś czas temu uszkodził mi się akumulator, dostał wewnętrznego zwarcia, padł kompletnie. Czy falowanie zaczęło się tuż po tym zdarzeniu nie wiem, być może tak, może nie zwróciłem od razu na to uwagi.
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Naładuj akumulator i spróbuj na weekend odłączyć alternator. Najlepiej klemę minusów ą z aku, następnie odłącz przewód plusowy z alternatora i zaizoluj. Można odpalić na chwilę i zgasić zostawiając na kilka dni. Wyeliminujesz w ten sposób uszkodzenie alternatora. Pozostanie reszta instalacji, kable, ECU.
Zanim kupisz nowy alternator pamiętaj że uszkodzony akumulator i słabe wzbudzenie też powoduje brak ładowania. Zanim zaczniesz winić alternator podmień akumulator na inny nie pęknięty.
Nie musiałem jeszcze nigdy wymieniać głównego przewodu zasilającego pomiędzy akumulatorem i alternatorem , więc nie znam powodu dlaczego ten został dołożony. Przez słaby akumulator nie będzie się świeciła kontrolka. Słaby akumulator to problemy z rozruchem , ewentualność jest taka że jeżeli nastąpiło zwarcie cel w akumulatorze to efektem może być uszkodzenie...
Przyczyny, które sprzyjają wybuchu. 1) Uszkodzenie alternatora samochodu czy prostownika, przy którym nie ma ograniczenia maksymalnego napięcia ładowania. Odbywa się intensywny rozpad wody na wodór i tlen - to grzmiąca mieszanka! Najmniejsza iskra - i wybuch. 2) Uszkodzenie systemu wentyłacji akumulatora - zanieczyszczone otwory w korkach, co przeszkadza...
witam.twój tzw. wykwit na klemach spowodowany jest nieszczelnymi czopami akumulatora.pewnie jest to jakis niefirmowy akumulator merketowy wiec to jest ich wada fabryczna .nic z tym nie zrobisz. filc pomoże w 60 % ale i tak po jakims czasie zaoksyduja klemy.rada: czyscic 1 * w miesiącu uszczelnic słupek akumulatora silikonem i na to filc oraz małozyc...
Witam. Jest to typowe uszkodzenie regulatora napięcia. Dalsza jazda prowadzi do uszkodzenia alternatora akumulatora i innych elementów instalacji elektrycznej. Proponuję dokładne sprawdzenie instalacji po naprawie. Pozdrawiam.
Nie wydaje mi się, żeby tej wielkości pobór prądu był w stanie wykończyć szczotki po 40 tys. km. Alternator jest konstrukcyjnie zabezpieczony przed poborem zbyt dużego prądu, a nawet przy poborze nominalnym przebieg powinien być dużo wyższy od podanego. Podejrzewam więc jakieś inne uszkodzenie - może alternator nie jest osłonięty i do wnętrza wnikają...
W nocy kiedy włączę światła mijania kontrolka cały czas się rzarzy, więc prawdopodobnie prąd jest pobierany z akumlatora... Tak to może być uszkodzenie alternatora (przebita dioda), ale tak jak wszyscy piszą, sprawdź najpierw napięcie ładowania! Pozdr.
Alternator posiadał uszkodzenie w postaci przebicia, które powodowało nietypowe objawy, ładowania i braku ładowania. Alternator wymieniony na nowy powietrzny Bosch 150 A
moga być jakieś konsekwencje tego podłączenia po stacyjce np uszkodzenie regulator, alternatora?
Uszkodzenie masz z drugiej strony ,, zrób zdjecie , my tu nie wróżymy.
Inaczej ->mysle , ze konstruktorzy przewidzielli np. uszkodzenie alternatora lub regulatora napiecia w aucie czyli powiedzmy 14.5 - 15 V - podane w instalacje elektryczna. Zakladam , ze 15 V nie szkodzi na 90 %. Mysle o zasileniu Onwy 18 V ?.
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
I jeszcze takie troche głupie pytanie, Jeśli an mierniku ustawiam pozycję A 20m, i wyświetla mi się pobór 0,09 to oznacza że pobiera mi 90mA ? Na zakresie 20 mA wynik pomiaru widniejący na wyświetlaczu 0,09 oznacza, że wartość płynącego prądu wynosi 90 µA. Raczej to nie możliwe by taka była wartość płynącego prądu przy wyłączonym zapłonie, więc...
Właśnie ten cienk kabelek spadał z alternatora (urwany zaczep) czy to że on spadał moglo spowodować uszkodzenie alternatora?? (diod, regulatora nap.)?? I czy ewentualne uszkodzenie np. regulatora bądź diod może wywołać buczenie (chyba alternatora) i dziwną prace silnika na wysokich obrotach?? Silnik właściwie to normalnie pracował tylko na wysokich...
To sprzęgiełko nie jest w zasadzie wymyślone tak do końca dla alternatora...i samemu alternatorowi nic nie grozi...
Uszkodzony alternator i niedoładowany lub znacznie zużyty akumulator, nie trzyma pojemności.
Koło pasowe obraca się ale czy wałek alternatora obraca się z góry nie widzę - a jest taka możliwość że wałek się nie obraca? Wieczorem (po 22:00) rozbiorę i spróbuję się tam dostać. Gdybyście mięli jeszcze pomysły co sprawdzić przy okazji to będę za nie wdzięczny bo widzę że to sporo pracy żeby się do niego dostać i lepiej nie robić tego dwa razy....
Sprawa prozaicznie prosta odłączyć wtyczkę od alternatora jeżeli kontrolka akumulatora zgaśnie uszkodzony alternator ,jeżeli nie zgaśnie przewód kontrolki przywarty do masy.P
Zaraz sie nimi zajmę. Obawiasz się o alternator, a co mogło się w nim stać ? Czy regulator napięcia ? Da się to jakoś ustalić ? Pytanie odnośnie akumulatorów... w jaki sposób sprawdzić czy taki akumulator nie ma zwarcia wewnętrznego ? Można to zmierzyć multimetrem ? I czy w przypadku gdy takie zwarcie jest to przy próbie ładowania go prostownikiem,...
Ja bym razej obstawiał na uszkodzenie w alternatorze. Przebite diody wbudzenia i regulator. Czy auto nie roładowuje akumulatora? Dodano po 23 Ja bym razej obstawiał na uszkodzenie w alternatorze. Przebite diody, regulator. Czy auto nie roładowuje akumulatora?
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Szanowny kolego. Nawet jeśli tak się dzieje, to nie jest to odłączenie baterii od ładowarki, tylko obniżenie napięcia ładowania. Jedyny pojazd, z którym miałem do czynienia i który tak robi, obniża napięcie z 14.4V do 13,9V. Pojazd ma już 3 lata i póki co bateria rozruchowa ma się dobrze. Odłączenie akumulatora od pracującego alternatora spowoduje uszkodzenie...
Nie jest normalne. Rozumiesz co się do Ciebie pisze, czy nie za bardzo? Masz uszkodzony alternator.
Możliwe usterki: Uszkodzony przewód między alternatorem a "zegarami" , uszkodzenie w obrębie regulatora napięcia, uszkodzenie w obrębie wirnika alternatora.
przyczyna uszkodzenie alternator objaw uszkodzenie alternator alternator suzuki alternator
obliczać obwód metoda oczko kompresor sprezarki czerwony kanał prawy
ciągnik przedni napęd ciągnik przedni napęd
Kontrolka "M" w Mercedes-Benz Tourismo - znaczenie i funkcje Lokalizacja przekaźnika świateł przeciwmgielnych w Citroën Saxo