Uszkodzenie zaworów widać po zdjęciu głowicy. Lub wymieniamy rozrząd kupujemy nowe koło i sprawdzamy czy silnik się uruchomi. Moja rada szukaj innego auta.
hmm ciekawe ze probowałes juz wielu kombinacji... Przy tych kołach i wałkach jest kilka możliwych i logicznych ustawień ale połowa z nich powoduje uszkodzenie zaworów głowicy więc moze tu jest problem...bardzo prawdopodobny bo jak juz inni próbowali tak na chybił trafił .... Przecież wystarczy znac zasade działania silnika i popatrzec na wałki i juz...
A może zatkane dysze rozpylaczy spowodowały uszkodzenie zaworów z powodu zbyt ubogiej mieszanki? A może kupiłeś motocykl z uszkodzoną głowicą, albo tłokiem i dlatego takie wibracje? A może masz farta i...
Witam, jedną z przyczyn takich objawów może być uszkodzenie zaworów w głowicy bądź wypalenie gniazd zaworów. Losowe wypadanie zapłonu sugeruje problemy właśnie z jedną z głowic. Zalecam sprawdzenie luzów zaworowych i naprawę dwóch głowic (jeżeli będzie to konieczne). Pozdrawiam, Mariusz - Doradca ProfiAuto.pl
Za mało danych podałeś (gaz, benzyna) Stawiam na uszkodzenie głowicy, uszczelki pod głowicą i zaworów. Pozdrawiam.
Czy sądzisz że to bezpieczne? Owszem bezpieczne bo gdyby było uszkodzenie mechaniczne silnika to już by stał na dobre. Wydaje się, że po odparowaniu wilgoci z płynu chłodniczego silnik ożyje na dłużej. Pamiętaj tylko o uzupełnianiu płynu chłodniczego bo układ prawdopodobnie jest zapowietrzony. Dodano po 8 aż zauważyłem że tłumik który wychodzi zaraz...
Trafić 2.0dci. Po wymianie rozrządu nie odpala. Ściągałem pokrywę zaworów i dźwigienki całe, czy zawory mogły się pogiąć? Rwać głowicę?
uszkodzenie zaworu odcinajacego paliwo umieszczony na głowicy (wyjściowej) pompy
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
Ten silnik to porażka, błędy wypadania zapłonów wskazują na uszkodzone prowadnice zaworów, cała głowica do regeneracji. Odradzam zakup jakiegokolwiek samochodu z tym silnikiem, nie tylko tego konkretnego egzemplarza
Napraw najpierw uszkodzenie.. Potem odkrec sito w głowicy i bez zaworu spróbuj odkamienic
Zavoli występuje w dwu odmianach N i S. Obydwa w identycznych skorupach , co skutkuje identyczną mocą parownika - a to w naszym klimacie decyduje o wydajności parownika. Jeśli jest wiekowy to bankowo zasyfiony parafinami , które wytrącają się z gazu - co dodatkowo upośledza jego wydajność. Brak czujnika podciśnienia utrudnia ,ale nie uniemożliwia samodzielną...
1.Czy silnik w ogóle odpalił? 2.Zawór hamulca silnikowego podczas pracy(załączenia) powoduje zamknięcie zaworów wydechowych a nie otwarcie!(silnik musiałby pracować bo do działania hamulca potrzebne jest ciśnienie oleju) 3.Kto zajmował się naprawą głowicy?Jeżeli planowali to zapewne rozpinali zawory ,pytanie o poprawność montażu i właściwa weryfikację...
po ustawieniu na 2 grzeje tak, jakby była rozkręcona w pełni. Grzeje jak szalona. Zamień miejscami głowice. Może masz złe kryzowanie na zasilaniu grzejnika. Ważna jest też odległość kolejność od pieca. Może ta wadliwa się odkręciła na gwincie, ustaw na max i dokręć głowice do zaworu.
Z mechanicznych uszkodzenie głowicy ( brak otwarcia zaworów ssących lub wydechowych) w co raczej wątpię, z elektrycznych uszkodzona wiązka silnika lub sterownik silnika. P.S. Kilka cewek już wymieniłem, które rzekomo dawały iskrę a auto nie chodziło jak trzeba.
Należy czytać instrukcję obsługi. Ten model ma smarowanie tzw. z suchą miską olejową, i poziom oleju sprawdza się po wyłączeniu silnika, bezpośrednio po klikudziesięciu sekundach pracy, a nie jak w większości układów z miską mokrą. Popromienny ma rację, sprawdz olej zaraz po zgaszeniu Nie ma znaczenia jaki jest typ silnika, stan oleju sprawdza się...
Witam Mogłeś w ten sposób zrobić bardzo kosztowny błąd ale to można stwierdzić dopiero po objawach.Należało poczekać aż silnik całkiem ostygnie. Pierwszym objawem przegrzania silnika jest awaria uszczelki pod głowicą,zapieczenie pierścieni tłokowych,uszkodzenie uszczelniaczy zaworów. Podczas gwałtownego ochłodzenia silnika w Twoim przypadku dolaniem...
Możesz zakręcić zawór na rurze powrotnej z grzejnika (jak go masz). Zaworu termostatycznego bez głowicy nie zakręcisz.
Łożyskowanie wałka w C20NE, jak i krzywki, są smarowane olejem dostarczanym przez trzeci (środkowy) czop wałka, kanałem w obudowie wałka łączącym się bezpośrednio z magistralą olejową głowicy. Popychacze hydrauliczne zasilane są z poziomego kanału olejowego, zakończonego zaworem przelewowym (kulka ze sprężyną) po stronie rozdzielacza pod górnym brokiem....
Jeśli kaloryfer grzeje - pomimo zakręcenie termostatu, to nie jest sprawa kryzowania, lecz wadliwego działania termostatu. Może się do zaworu dostał jakiś paproch i uniemożliwia pełne zamknięcie (wystarczy po zdjęciu głowicy dać kryzowanie na 15 minut w pozycję N, by większy przepływ przepłukał zawór, po czym przywrócić kryzowanie do poprzedniej wartości)....
Sprawdzenie i regulacja luzu zaworów Z powodu zużywania się elementów rozrządu okresowa regulacja luzów zaworów jest jedną z podstawowych i koniecznych czynności obsługowych, które należy wykonywać po ściśle określonych przebiegach: — po pierwszych 2000...3000 km, — po przebiegu każdych 10 000 km. Luz zaworów powinien być również sprawdzony...
pobieżnie zrób dobrze uszkodzenie zaworów? sprawdzałeś szczelność?
Głowicy w dobrym stanie też się nie znajdzie bo lubiły pękać. Pozostaje przekładka całego motoru.
Uszkodzone uszczelniacze na trzonkach zaworów (korzystniejszy przypadek ponieważ naprawa nieskomplikowana, można to naprawić bez ściągania głowicy)lub uszkodzenie pierścieni na tłokach(grubsza robota, trzeba rozbebeszyć cały silnik=większe koszty), ewentualnie uszkodzona turbosprężarka(jeśli jest). Dobry mechanik powinien to łatwo zdiagnozować i naprawić.
Czujnik - zawór odcina dopływ paliwa. VW Passat B4 94r 1.9TDi 1z, ktos mi to rozszyfruje?? VW Passat B4 94r 1.9TDi 1z, ktos mi to rozszyfruje?? ________________________________________ vag.jpg Opis: n/a Download Nazwa pliku: vag.jpg Rozmiar: 84.8 KB Punkty: 0.00 = 0.00 za transfer + 0.00 dla użytkownika (ustawiono ręcznie) ________________________________________...
Mechanicy, którzy robili silnik uszkodzili (źle podłączyli?) wiązkę kabli od komputera LPG, która rozłącza wtryskiwacze benzynowe. Mniej prawdopodobne jest uszkodzenie sterownika LPG. Na 90 % pomieszana jest też kolejność podłączenia wtryskiwaczy LPG.
Teoretycznie w praktyce nie wiadomo co kupię. Zabawa z wymianą silnika to nie dla mnie nie dam rady czasowo. Tylko dziwi mnie, że przy przebiegu tylko 85.000km mogło dojść do takiego spadku kompresji i to tylko na jednym cylindrze. Po zdjęciu głowicy na drugim cylindrze widać okopcony dolot i wydech wszędzie pełno sadzy. Czy to oznacza uszkodzenie głowicy...
Ma może ktoś momenty dokręcania srób głowicy do tego samochodu?Śróby wkrecać nawilzone olejem silnikowym czy na sucho?
Rozwiązałem problem kolizji silnika. A mianowicie, po zdjęciu pokrywy głowicy uszkodzone zostały dźwigienki zaworów (popękały),głowica i zawory nie zostały uszkodzone. Po wymianie rozrządu , pompy wody, oleju i oczywiście dźwigienek, silnik odpalił ale nie pracował jak powinien. Po podłączeniu do komputera okazało się że 2 wtryski nie pracują jak powinny...
Na podstawie tego opisu trudno stwierdzić, czy przyczyną jest uszkodzenie sprężarki czy (w tym wypadku duży) ubytek czynnika chłodniczego. Objawy są bardzo podobne. Doświadczony fachowiec może to stwierdzić po wielu szczegółowych badaniach. Taki nagły brak efektu chłodniczego wskazuje z większym prawdopodobieństwem na uszkodzenie sprężarki (np: uszkodzony...
Może sama głowica jest uszkodzona i jej wymiana nie wymaga spuszczenia wody (wymaga całego zaworu lub wkładki - wymaga). Może iglica w zaworze jest zapieczona (można spróbować poruszyć kombinerkami)? Jeśli to jest Kraków - zwłaszcza okolica osiedla Ugorek, to mogę podejść i zobaczyć.
Witam Problem jak w temacie, głowica wróciła po kompletnej regeneracji, wymiana gniazd, zaworów, prowadnic itp. Niestety, zostało przeoczone uszkodzenie gwintu mocowania obudowy wału rozrządu do głowicy. Głowica założona, dociągnięta, przykręcanie wałów rozrządu i niespodzianka. Uszkodzony gwint to nietypowy M8x1, śruba Ribe M10, długość pracująca gwintu...
To jest zawór Danfoss i ja je dobrze znam. A jakie są tego objawy? Czy np. po zakręceniu głowicy i ustawieniu na zamknięte (brak grzania) kaloryfer jest ciepły, bądź też ustawienie na max. nie powoduje silniejszego grzania? Może być tak, że mimo ustawienia głowicy termostatycznej na max. grzejnik działa ledwo-ledwo, gdyż kryzowanie jest ustawione na...
mozzilla już tłumaczę- przy pomiarze kompresji może wyjść wszystko ok,co juz wiele razy przechodziłem i to mnie myliło,bo miałem po 14b na każdym cylindrze. jest to możliwe,bo miernik sprawdza sprężanie,a chwilowe jest w stanie takie zrobić,przy czym nagar lub małe wypalenie na powierzchni stożka zaworu(miejsca styku z głowicą) powoduje nieszczelność...
Fajne, zawsze to poprawia efektywność. Tylko można by jeszcze bardziej ulepszy ten sprzęt. Chłodnica w postaci rurki faviera, bo teraz powierzchnia nie jest zbyt duża, chociaż ten podmuch powietrza od silnika coś może pomagać. No i brakuje bardzo ważnego elementu wg mnie, czyli separatora wody. Między zbiornikiem a chłodnicą powinno się coś takiego...
Witam. Po remoncie uszczelniaczy i pierścieni znajomy który mi to robił stwierdził, że auto odpaliło i po jakimś czasie zgasł (podobno szarpnęło i przeskoczył na łańcuchu). Po zdjęciu głowicy okazało się, że 10 zaworów zostało uszkodzonych zrobiłem głowice i teraz czeka mnie ustawienie rozrządu. Rozumiem że na górne wałki musi być płaskownik w poziomie...
Witam A jest na chodzie ten silnik? Silnik nie odpala wszystkie zawory są ciasne na każdej jednej głowicy a laski od popychaczy ssących i wydechowych zaworów powyginane tak jak by tłoki uderzyły w zawory.... Na plaku chwilę zagadka a mnie najbardziej interesuje przyczyną co spowodowało uszkodzenie Lasek Dodano po 11 Masz pozacierane prowadnice zaworów...
Dziękuje za odpowiedz, jako laik mam jeszcze pytanie, odnośnie sprawdzenia i ewentualnej wymiany uszczelniacza zaworu , jakie elementy silnika należy zdemontować aby to zrobić?. I jeszcze jedno pytanko , czy również przyczyną opisanego problemu może być uszkodzenie uszczelki pod głowicą.
Te same objawy miałem w VW - przyczyna i skutki - jednorazowa krótka jazda z niskim poziomem płynu w chłodnicy - nadmierne rozgrzanie głowicy i uszkodzenie uszczelniaczy zaworów. Efekt był jak u Ciebie czyli na zimnie i zimnym silniku niebieska chmurka. Drastyczne ubytki oleju na poziomie 1 litr na 1000 km przy jeździe w miejscu - a co ciekawe gdy wybrałem...
Mnie to wygląda na uszkodzenie mechaniczne związane z zaworami 1 i 2 cylindra a konkretnie z wydechowymi. Ciężko diagnozować na odległość ale trzeba sprawdzić wszystko związane z zaworami (wzniosy krzywek, długości trzonków zaworów). Przy zdjętej głowicy można sprawdzić czy zawory się uchylają itp. Życzę powodzenia.
Jak znaleźć adapter 30x1.5 do zaworu RTD, gdy ten ma 23mm do czubka iglicy, nie jak 99% 25mm? Zawór jest sprawny, co więcej każdy jest identyczny, co wyklucza uszkodzenie. Na zaworze zainstalowana jest głowica Danfoss, bodajże 3120. Adapter jest niezbędny do instalacji nowych Hama 176592. Proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/5821814900_...
Witaj,jak zdejmiesz głowicę to będzie wiadomo-może to być wina zaworów,pierścieni na tłoku,a nawet czasami potrafi wypalić dziurę w tłoku. Równie dobrze może to być uszkodzona uszczelka głowicy.
Po pierwsze zdejmij zawór ja miałem u siebie "nadpalony" i objawy były identyczne. Zastanawiałem się co z tym fantem zrobić ale nadpalenie nie było wielkie i tylko jeden mały wżer na przylgni na zaworze. Wiec pojechałem po bandzie zapiąłem zawór na wiertarkę troszkę przylgnie przeszlifowałem. potem było trochę zabawy z docieraniem bo nie mam do tego...
Pomiar ciśnienia nic nie da, silnik kulawo chodzi bo wypadają zapłony przez wodę dostającą się do komory spalania. Biała maź pod korkiem oleju nie powinna znajdować się w tak ciepłe dni, ubyło płynu bo dostał się na tłok, biały dym z rury to para z wody. Masz na pewno uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Z Wadowic do żor nie jest daleko, więc jakbyś chciał...
Pasek od rozrządu wymienia się zgodnie z zaleceniami producenta ( opisanym na nim przebiegu krytycznym ) bez względu na to czy wygląda dobrze czy nie. To tak na przyszłość rada. Istnieją przyrządy do pomiaru pasków ale raczej niepotrzebnie byś je kupował. Jak pękł pasek rozregulowywał się rozrząd zaworowy względem korbowodu. Tłok poszedł za szybko i...
Witam. Tak jest zasilana gazem i beznzyną. Jeżdżę raczej na gazie. Napiecie zasilania akumulator wynosi 13,6 V. Zastanawia mnie co może powodować że ta cewka tak często pada ?? Czy jak zmniejsze przerwę na świecy to pomoże ??? Przecież świca jest ostatnim odbiornikiem więc one obiążają cewkę. Czy szukać jakiegoś przebicia, czy upatrywać uszkodzenia...
Przy gazie standardowo wysiadają uszczelki pod głowicą, - dobrze by było że tylko uszczelka, - często po odkręceniu głowicy okazuje się że wypalone są zawory (gniazda zaworów), uszkodzone przegrody w głowicy, a nawet wypalona dziura w tłoku. Z tymi usterkami się spotkałem, i wyleczyłem się z samochodów z gazem. Lepiej kupić ekonomicznego diesla.
Ogólnie problem jest taki, że mimo, że kurek zakręcę to woda kapie. Da się dokręcić ale to tak na siłę. Tak jak pisał r103 powinna wystarczyć wymiana uszczelki. Ale najlepiej to kupić całą głowicę i tylko wkręcić i powinno działać, głowica to cena niewygórowana, +,- 15 zł. No chyba, że już są uszkodzone gniazda przylegania tej czarnej uszczelki (a...
[quote="slav21"]Czy jest możliwość założenia głowicy termostatycznej?[/quote Po uprzednim oczyszczeniu zaworu ze starej farby,powinna pasować.
wiązka rozdzielacza jest gdzieś uszkodzona - najczęściej (-) sie urywa. Dotyczy zaworu 2Y5 i 6
A w moim przypadku też nie jest uszkodzony?
Może inaczej, wystarczy zdementować głowicę termostatyczną i założyć specjalną gałkę (taką nakrętka koloru czerwonego) która umożliwia ręczne zamkniecie zaworu. Jeżeli zawór będzie można tak zamknąć to to jest sprawny, a uszkodzona jest tylko głowica termostatyczna, jeżeli nie to tak jak pisałem zawór do wymiany.
Okej, dziękuję za pomoc. Gadałem z właścicielem przez telefon i zdejmowanie głowic odpada. Czy można rozpoznać uszkodzenie zaworu po zdjęciu samego dekielka? Jak to dokładnie tam wygląda i jak będzie wyglądać uszkodzony? Jeszcze pytanie, jakim olejem zalewa się sprężarkę i jakie ciśnienie oleju powinna mieć podczas pracy?
Zapewne uszkodzony jest zawór głowicy, ewentualnie trójnik tego zaworu.
po tego typu przejściach najrozsądniej byłoby Je wymienić... no i sprawdź Sobie jeszcze wał korbowy... piszesz że rozpieła się sprężyna zaworu?.. głowica, tłok, cylinder Ok?.. bo przy tego typu usterce przeważnie nie za wiele zostaje z silnika... jeśli Nic poważnego się nie stało... no to masz trochę szczęścia w nieszczęściu...
Witam szanownych specjalistów. Dostałem myjkę jak w temacie. Myjka nie daje ciśnienia woda leje się jak z kranu a silnik cały czas pracuje. Poprzedni właściciel twierdzi, że to uszkodzenie spowodowane jest przezimowaniem jej w garażu gdzie mogła panować ujemna temperatura. Z wiadomości które uzyskałem tu na forum wynika, że może to być zawór by-pass...
Można wysnuć wiele teorii ale bez jakikolwiek czynów nic z tego nie będzie... ;) Oprócz pogietych zaworów mogą być popękane prowadnice zaworów, pęknięta głowica itd
Kolego przyczyn może być wiele ? Sugeruje uszkodzenie popychaczy zaworów nie napisałeś jaki to silnik czy 16 zaworowy.Przed jaką kolwiek wizytą w warsztacie weź taki stetoskop lekarski zdejmij mębranę i samą rurką osłuchaj silnik ,może być poszarpany pasek klinowy ? lub dzwięki z głowicy to zawory,
Witam, po przeczytaniu tematów "polo 1.2 benzyna dusi się", dałem sobie spokój, w końcu to nie moje auto. Możliwość jest od groma, od czujników, zaworów, przepustnicy, katalizatora po uszkodzoną głowice i kto wie co jeszcze. Powodzenia i cierpliwość życzę😇.
Chciałbym podbić nieco swój post dopisując moich kilka uwag: 1. może to wtryski benzynowe przez nieużywanie (LPG) się psują i potrzebują chwili czasu na "przetkanie" 2. głowica była remontowana rok temu (uszkodzenie zaworu), rozrząd wymieniany 40 tysięcy km. temu, więc chyba to nie usterka mechaniczna? 3. może błąd odczytu jakiegoś czujnika na silniku...
Witam Czy mogę się podpiąć do tematy mam zgola problem zwiazany też z głowica w berlingo ale z silnikiem 1.9D moze ktos z was podsunie mi jakies rozwiazanie w zeszła sobote jak zwykle odpalilem silnik, po okolo 5 min pracy na wolnych obrotach zgasł próbowalem odpalic ale bez efektu. Zholowalem do mechanika: 1. pasek wieloklinowy wecz sie rozlecial wkrecajac...
Zamykanie zaworu na zasilaniu w tym boilerze pomaga, ciepła woda utrzymuje się przez jakieś 24 godziny. Zamiast tego możesz dać dławik z głowica termostatyczną z kapilarą ;) Kapilarę założyć gdzieś na kocioł i jeśli ma odpowiednią temperaturę to zawór będzie się otwierał ;) Można na wiele sposobów to wykombinować ale najlepiej sprawdzi się elektronika......
Piszesz o pękniętym łańcuchu rozrządu, czyli wnioskuję iż doszło do kolizji tłok zawory a co za tym idzie uszkodzenie zaworów to oczywiste. Czy kolega sprawdzał aby nie są uszkodzone korbowody, tez do tego mogło dojść, tzn krzywe, to by tłumaczyło tak niskie ciśnienie sprężania! Wg wzoru który znalazłem w sieci silniki czterosuwowe z zapłonem samoczynnym...
Sprawdź czy odgłosy pochodzą z głowicy, bo występują tam hydrauliczne popychacze zaworów i może któryś się uszkodził.
w pompach vp30 ten goły przewód jest na wierzchu a w vp44 trzeba odkręcić dwie śrubki torx 25 z prawej strony głowicy. No właśnie odkręciłem te dwie śruby , wyjąłem blaszkę ale te przewody wchodzą w miejsce tej dolnej śrubki Torx 25 i do tego odcinka już nie ma dostępu tzn. do odcinka przewodów od tej dolnej śrubki Torx25 do zaworu kąta wtrysku, a...
Tak obiecałem. Auto oddanie już do klienta. Głowicą została sprawdzone , zawory i gniazda spolerowane . Zleciłem wymianę zaworów i prowadnic ale szef i warsztat regenerujący stwierdził że spolerowanie wystarczy.... ( Realia pracy w UK ) Autko złożone sprawdziłem kompresję na rozgrzanym silniku i no cóż mogło być dużo lepiej. Wracając do tematu w aucie...
A tak poza tematem- znikanie płynu po wystygnięciu to przypadłość klękniętej uszczelki pod głowicą To może być jakiś trop. Auto ma już pona 650000km przebiegu i silnik do tej pory nie ruszany. Czy oprócz ubywania ponad litra płynu jest jakiś inny objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą?
A czy pokrywa Ci się otwór w kole wałka rozrządu służący do blokowania z otworem w głowicy? Jeśli tak to raczej głowica do zdjęcia, uszkodzone zawor ewentualnie ciało obce w cylindrze. pozdr
Głowica to głowica a gniazdo zaworów to gniazdo zaworów. Powtarzam, że wymiana tylko głowicy może się okazać bez zasadna, jeżeli będziesz miał uszkodzoną powierzchnię na gnieździe zaworów to żadna uszczelka czy wymiana głowicy nic Ci nie da. http://obrazki.elektroda.pl/5073000100_1... Gniazdo zaworu znajduje się zaraz za głowicą.
Kurcze trochę zapomniałem o tym poście. Z tego co widać to masz albo uszkodzoną głowice (grzybki zaworów, skrzywiony trzonek) lub przeskoczył ci rozrząd o kilka ząbków, własnie takie są objawy. Pamiętam że jakiś dodge miał rozrząd na kołach, ale to był raczej diesel. Zrób pomiary ciśnienia w cylindrach, na początek.
Nie odpowiada mi pan konkretnie na pytanie.pisze pan że ssanie jest zasilane z obwodu świateł ,a światła działają dopiero po uruchomieniu silnika ,wiec ssanie zaczyna działać dopiero po uruchomieniu silnika ,chyba bez sensu Jestem elektronikiem i jeśli nie znajdzie się ktoś kto dobrze zna istalację tego skutera to sam będę musiał rozszyfrować zasadę...
Podkreśliłem, szew dna, dlatego m.in nie można robić otworów w dnach zbiorników w garażowych warunkach - jest to najczęstszy błąd jaki widziałem w takich samoróbkach -centralnie wspawany króciec w dnie. Nie opowiadaj ludziom bajek. Każdy jaś wie że jak zbiornik ma pęknąć to pęknie na powierzchni bocznej, nigdy na dennicy które dodatkowo są często nieco...
Odkręć przewód tłoczny od głowicy i wlej na tłok troszkę oleju Przecież to nic nie da. Zawór tłoczny nie wpuści oleju. Jeżeli już to wlać olej od strony ssącej. Jak przesuwam ręką wał silnika, który napędza sprężarkę tłokową, to przekręca się bez problemu i większej siły. Chyba obracałeś, a nie przesuwałeś? Przy kręceniu wałem ręką powinno być słychać...
2.0 rfn chyba nie ma kabli zaplonowych wiec trzeba dalej szukac przyczyny wypadania zaplonu. Ja na Twoim miejscu sprawdzilbym najpierw kompresje, pozniej wydech szczegolnie katalizator czy ktos go nie zapozyczyl, czy go nie wypalilo lub czy wklad sie nie obluzowal i nie blokuje przeplywu spalin. Przyczyna wypadania zaplonu moze byc wypalony zawor, uszkodzona...
Jaki katalizator się zużywa? W jaki sposób i jakim przebiegu? 500, 600 tyś km? Uszkodzenie katalizatora może wystąpić albo mechanicznie (wykruszenie się wkładu katalitycznego, za zwyczaj na skutek błędu w produkcji) albo na skutek nieprawidłowego spalania (świece, cewka). Silniki VVTi mają inny problem - zatykają się kanały dolotowe powietrza - od kolektora,...
Jeżeli nie ma oporu podczas dokręcania to może być uszkodzony gwint albo głowica jest od innego zaworu i trzyma się na pakułach. Wiąże się to raczej z wymianą zaworu i spuszczeniem lub zamrożeniem wody.
Witam! Miałem identyczną sytuację tylko że w Polonezie , zależy w którym miejscu uszkodzona jest uszczelka , jeżeli puści tak że połączy kanał wodny z komorą spalania (tak jak prawdopodobnie u Ciebie) to dymi na biało i ubywa płynu a w Poldku jeszcze było słychac metaliczne stuki pod pokrywą zaworów natomiast jeżeli uszkodzenie uszczelki połączy kanał...
Masz rację. Źle włożyłeś lub uszkodziłeś blaszki które pełnią rolę zaworów.
Proszę zawsze przed podjęciem decyzji o regeneracji pompy wpierw sprawdzić przede wszystkim przewody łączące zawór kąta wtrysku - ten na dole pompy ze sterownikiem. Obecnie prawie zawsze przewody są spękane. Nawet jak nie są, to wystarczy ich lekko ruszyć i izolacja oblatuje. Po prostu na przewodach od kąta wtrysku ta izolacja jest cieńsza, może z innego...
Jednym z powodow moze byc uszkodzona uszczelka pod glowica , lub w korku zamykajacym chlodnice uszkodzony , lub brak zaworu upuszczajacego plyn chlodniczy do zbiornika wyrownawczego .
Witam mam taki problem a mianowicie : Kupiłem golfa 4 z silnikiem 1.4 16V po zerwanym pasku rozrządu , do wymiany miałem 16 zaworów , więc oddałem magikowi do naprawy , wymienił zawory , dotarł je oraz założył nowe uszczelniacze . Głowice sprawdził i nie kazał planować bo jest prosta . Do tego kupiłem cały kompletny nowy rozrząd , wszystko poskładałem...
Ciśnienie na poszczególnych tłokach miałem nie za bardzo od 18 do chyba 20 atm ale to było przed remontem głowicy i zaworów, bo miałem uszkodzoną uszczelkę. Po remoncie głowicy nie mierzyłem raczej się nie zmieniło bo tłoków, pierścieni, cylindrów nie ruszałem. Są w ciągniku od nowości czyli 1976 roku:) ciągnik był sprowadzony z niemiec zeszłej zimy...
1. Pompka (silnik pompki) kosztuje ok. 400 zł. Można poszukać coś tańszego ale na własną odpowiedzialność. 2. Wyczyścić zawór / wymienić silniczek zaworu (zawór to jedno na napęd to drugie) 3. Z powodu eksploatacji kotła (w aucie też nie cieknie olej jeśli stoi ono w salonie) 4. Nie, ale też polecam (no ale jego brak na pewno nie powoduje uszkodzenia...
Przepięknie dziękuję za pomoc, dzisiaj głowica przyszła pocztą i pasuje do zaworu. Czy zawór nie jest uszkodzony to inna sprawa, przekonam się do jutra. Jeszcze raz dziękuję!!!
Gdyby był problem ze smarowaniem, to zatarły by się koniki klawiatury a nie zawór, po to są uszczelniacze na trzonkach żeby olej się do nich nie dostawał. Tak naprawdę widzę dwie opcje: Pierwsza, to nie dokładnie umyta głowica po docieraniu zaworów i pasta ścierna dostała się do prowadnicy, druga to uszkodzona, żle rozwiercona prowadnica. W tym silniku...
Osobiscie znam kilka takich przypadków gdzie wymieniono same stopki i silniki te pracują do dzisiaj. Kumpel palił T3 1,6 diesel na zaciąg i zerwał pasek rozrządu, później przy składaniu pękły stopki też na 2 i 3 cylindrze. Stopki były dokręcane równomiernie na odkręconej głowicy. Prawdopodobnie stopki zostały uszkodzone w czasie kolizji zaworów z tłokami....
A ja poszukuję używanej głowicy do Karchera K2.02, o symbolu 5.060-753, a dokładniej korpusu głowicy (element nr 4 na schemacie zamieszczonym przez Berlingo). Może ktoś ma uszkodzonego Karchera, gdzie głowica jest sprawna, byłbym zainteresowany odkupieniem takiej głowicy.
Musiałem wymienić silnik w VW Passat B4, naprawa zlecona dla fachowców. Wymieniono blok silnika z głowicą, osprzęt został stary, stara też jest instalacja LPG, na której to auto jeździło wcześniej. Z warsztatu auto zjechało z odłączoną inst. LPG w sensie - odłączono jedynie parownik od układu chłodzenia. Parownik marki Lawato . Gdy wróciłem do starego...
rozebrałem silnik, wymieniony tłok jest najszczelniejszy( miałem do dyspozycji kilka tłoków mikromierz i sówmiarke zegarową) dlatego to nie wina tłoka. przyczyną brania oleju jest uszkodzona prowadnica i uszczelniacz jednego zaworu. głowice odałem do naprawy ciekawe jakie będą efekty po złożeniu silnika
Jeżeli silnik nie może ruszyć jak sprężarka jest pod ciśnieniem to głównym powodem będzie brak tego elektrozaworu lub uszkodzony jeden z zaworów w którejś głowicy i jeden z tłoków jest cały czas podparty przez sprężone powietrze - niema szans na rozruch nawet jak będziesz miał silnik 25 KW sprawdź czy jak butla jest pod ciśnieniem czy da się obrócić...
Wykręć i sprawdź świece zapłonowe, zarówno na zimnym jak i na gorącym silniku - czy nie są czarne, mokre od oleju. EGR dokładnie wyczyść, sprawdź czy poprawnie działa. to dla czego tylko na rozgrzanym silniku to się dzieje Metal odkształca się w zależności od temperatury. Uszczelka pod głowicą jest częściowo metalowa. Nie twierdzę, że na 100% uszkodzona,...
Wkładka zaworu termostatycznego jest uszkodzona lub zaszla brudem.
Nie wierzę w to aby ktoś pogiął zawory przy kręceniu wałkami rozrządu - ile to trzeba siły użyć aby je zgiąć. Chyba że ktoś jest niespełna rozumu. Zapomnij o wymianie samych zaworów bez frezowania gniazd lub bez ich docierania. Jak już to cała głowica. Kup manometr i zmierz to ciśnienie. Ktoś pisał o tym by sprawdzić czy tłumikiem dmucha czy ciągnie...
Jeśli masz zawory pod grzejnikiem to je zakręć. Następnie tam gdzie odpowietrznik spuść ciśnienie i nadmiar wody. Następnie odkręć głowicę razem z wkładką termostatyczną. Potem Jak już będziesz miał na wierzchu wkłądkę termostatyczną to będzie można ją złapać kluczem i drugim kluczem odkręcić nakrętką mocującą głowicę. Uważaj tylko żeby nie zniszczyć...
Mój masła nie ma. A co do odpowietrzenia, niedługo wymienię termostat i płyn w chłodnicy, to się okaże, czy jest dobrze. Oczywiście odpowietrzę. Dodano po 1 Upg. Uszczelka pod głowicą. Dodano po 1 Wymienię na nowy dla świętego spokoju. Auto bardziej rekreacyjne. Więc się mi nie spieszy. Dodano po 1 Choć był taki czas, że nowoczesna motoryzacja zawiodła...
Szukasz problemu nie tam gdzie trzeba. Parowniki LPG cierpią na problem twardnienia membran, potrafiły się robić plastikowe nawet po stosunkowo niskich przebiegach rzędu 20 Mm, a co dopiero po 20 latach. Parowniki niektórych firm były bardziej narażone na to zjawisko. Jeśli instalacja gazowa została nieprawidłowo dopasowana do silnika (mikser) i wyregulowana,...
Problem rozwiązany,uszkodzona uszczelka pod głowicą.Za pomoc dziękuję.
Proszę o poradę lub diagnozę silnik po remoncie, naprawa głowicy- wymiana prowadnic, zaworów, popychaczy, planowaniu, wymiana innego spodu silnika, po zamontowaniu brak możliwości odpalenia z rozrusznika rozrząd po wymianie....nowy i dobrze ustawiony po próbie uruchomienia z rozrusznika obrotomierz wskazuje 3000 obrotów, , VAG wskazuje uszkodzenie czujnika...
Czemu nie założysz głowicy na swoje miejsce?Musisz wcisnąć iglice zaworu, żeby zablokować przepływ.
Chodzi o to ze nikt nie da gwarancji na rozrząd jeśli nie zostanie wymienione wszystko co napędza pasek rozrządu. Jeśli łożyska na pompie się zatrą i pompa stanie, to potnie ząbki na pasku lub przeskoczy rozrząd. Jak klient nalega to mój kumpel wymienia bez pompy ale nie daje gwarancji na rozrząd, aczkolwiek i tak sprawdza pompę czy chodzi lekko i nie...
kolor zaworów głowicy docieranie zaworów głowicy regulacja zaworów głowicy
jakie elektrody magnum onkyo bateria wyjąć grzałke
pralko suszarka pralka bosch wyświetlacz
Jaki drut na antenę do radia lampowego? Materiał, grubość, długość Woda na dolnej półce zamrażalnika Liebherr - przyczyny i rozwiązania