to co opisujesz świadczy o przebiciu wewnątrz listwy zapłonowej, jak chcesz się upewnić to zbliż elektrody na świecy w uszkodzonym wyjściu - powinno "się poprawić" przeskakiwanie iskry. nie mam schematu ale tak myślę że w tej listwie nie ma nic więcej jak 2 dwuwyjściowe cewki zapłonowe (silnik skody) i prawdopodobnie uzwojenia pierwotne po jednym odczepie...
Spróbuj podmienić świecę na inną. Jeśli mimo tego nie uruchomisz silnika, to wlej strzykawką do cylindra ok. 1 cm 3 czystej benzyny i ponów uruchamianie silnika. W przypadku, gdy silnik zaskoczy i chwile popracuje, to będzie oznaczać, iż gaźnik nie podaje paliwa (zabrudzone dysze), może niepoprawnie jest dokręcony do cylindra lub bez uszczelki. Oczywiście...
Czy są objawy braku iskry lub/i braku działania wtryskiwaczy oraz pracy pompy paliwa? Jeśli tak, to przyczyną może być uszkodzenie czujnika położenia wału korbowego (impulsatora). Dla pewności należy go sprawdzić omomierzem, w Twoim przypadku dostaje przerwę w uzwojeniu po rozgrzaniu.
Jeszcze nie spotkałem się z jakimiś chińskimi podróbkami tego modułu DC-CDI za 35 zł... Moduł oryginalny prawdopodobnie kosztuje około 300 zł. Spróbuj wykluczyć uszkodzenie modułu, sprawdź zasilanie modułu, impulsator, cewkę WN. Pokaż zdjęcie świecy zapłonowej wykręconej po pojawieniu się usterki zapłonu.
Mam pytanie tak głupie, że aż wstyd mi je zadać ale muszę. Jestem kompletnym laikiem we wszelkich sprawach związanych z techniką, elektroniką itp. Typowy humanista z wykształcenia pedagog, któremu przyszło zacząć życie w świecie realnym. Problem mój polega na tym iż rzekomo spaliła się cewka zapłonowa w pile stihl 044, serwisant zamontował świecę testową...
Sprawdź czy masz iskrę na świecach. Dla mnie wygląda jak uszkodzona cewka zapłonowa.
Problemem jest, że niektórzy nie wymieniają ze świecami przewodów wysokiego napięcia, to one są zwęglone od środka i tamtędy iskra dostaje się nie tam gdzie trzeba a przy okazji wypala izolator na świecach. Przerabiałem to w aucie na gaz gdzie oszczędzałem na przewodach, mściło się okrutnie :( . Wymień wszystkie świece + przewody , nie dotykaj izolatorów...
Tutaj nie tkwi przyczyna awarii w czujniku wału. Zacznij od świec i cewek zapłonowych. Uszkodzone świece zapłonowe też mogą dawać podobne objawy. Szczególnie na jesieni. U mnie raz chodził na dwóch garach a za chwilę na jednym. Jak się okazało jedna świeca dostawała przebicia wewnątrz niej. Wymieniłem i śmiga aż miło.
Witam! Często spotykam sie z takimi problemami. "Gazownicy"czasem mają problem z regulacją instalacji na wolnych obrotach więc wstawiają różne "przeszkody" w układ dolotowy. Widziałem już przeróżne zwężki z rury gumowej, wloty powietrza zaklejone taśmą izolacyjną itp. Być może też w tym przypadku gdzieś jest zasłonięta część układu dolotowego. Inny...
Uszkodzony wtrysk, uszkodzony czujnik map,uszkodzona świeca zapłonowa, uszkodzona cewka.
Kiedy po raz ostatni wymieniałeś świece i przewody zapłonowe ? Tego żadna diagnostyka nie wykaże jak będzie uszkodzone. Przewody zapłonowe możesz sprawdzić za pomocą miernika uniwersalnego ustawiasz go na omomierz. Świece musisz wykręcić i zobaczyć. Pozdrawiam
Zmień cewkę zapłonową i świece .
Przebicie w cewce spowodowało uszkodzenie modułu.
Jeśli problem pojawia się na ciepłym silniku, może to świadczyć o uszkodzeniach mechanicznych, problemach z chłodzeniem lub niewłaściwym działaniem układu zapłonowego pod wyższymi temperaturami Wypadanie zapłonu to chwilowe nieprawidłowości w procesie zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w jednym lub więcej cylindrach . W skrócie chodzi o to, że mieszanka...
Zatkany gaźnik, podparte zawory, wypalony zawór, uszkodzona świeca zapłonowa... Przyczyn może być wiele. Zmierz kompresję, zamień świece.
Zaczynając od najprostszych rzeczy, to prawdopodobnie przyczyną jest uszkodzony przewód zapłonowy. Przewody do malucha kosztują 16zł/kpl. , nowe świece: 14zł/ kpl.
Dodam że uszkodzony cewkomoduł potrafi pokazywać iskrę na świecy zapłonowej, tyle że na zimnym generuje wystarczająco długą iskrę (ze samego przewodu WN), ale po rozgrzaniu daje bardzo krótką iskrę (rzędu 2-3 mm) przez co silnik gaśnie po rozgrzaniu.
Uboga mieszanka = b. wysoka temp. spalania. Dla tego katalizator się rozsypał. Dodatkowy objaw to białe wypalone elektrody świec zapłonowych.
Jak wykręcić zapieczone świece zapłonowe żeby nie uszkodzić gwintów w głowicy?
Świeca, kabel, cewka, moduł zapłonowy, uszkodzona wiązka. Do sprawdzenia wszystko ale zaczął bym od świecy.
szarpanie moze byc przyczyna uszkodzona swieca bądz przebicue w ukladzie zapłonowym
Nie może być uszkodzony,bo iskry by wogóle nie było.
Witam.Pierwsze co powineś zrobić to test układu zap,lonowego.Na gazie rozpędż auto do 40/h wrzuć 5 bieg i gaz w podłogę jeżeli samochód będzie mocno szarpał to na 100% uszkodzony jest układ zapłonowy.Proszę na początek wymienić Świece zapłonowe lub przewody wys. napięcia.
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Witam, Moim zdaniem wynikającym z doświadczenia to najczęściej uszkodzona świeca zapłonowa lub moduł. Często uszkadza się przewód wysokiego napięcia lecz stanowi on integralną część modułu. Gaźnik jest sprawdzany i czyszczony po sprawdzeniu układu zapłonowego. Pozdrawiam.
Wymień - skontroluj świece zapłonowe. Chyba nie zamieniłeś przewodów zapłonowych? Gdy wymieniałeś przewód hamulcowy - nie uszkodziłeś mocowania - samego czujnika położenia wału? Jest po prawej przedniej stronie jak wymieniany przewód.
kolego masz trafiony układ zapłonowy, przewody, świece, kopułka, lub palec... na moje to przewody i świece do wymiany pozdawiam
Błąd wskazuję na nieprawidłową mieszankę spalin. Uszkodzenie: świecy, cewki zapłonowej, sondy lub samego katalizatora. Czy silnik pracuje równo na wolnych obrotach ? Jeżeli jest to świeca lub cewka zapłonowa to po wymianie sam zgasi kontrolę.
Mogę się zapytać, jakież to uszkodzenia były w końcu? Bo fajny wątek tylko nic z niego nie wynika. Kompletnie nic.
One są mechanicznie porozrywane? Zdjęcia tych uszkodzeń zamieść.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
na 90% uszkodzeniu uległa cewka zapłonowa... niestety nie da się wymienić jednej bo opel zadbał o to aby kupić cały kpl... temat dobrze znany z modeli opla... najlepiej wymienić wraz z świecami zapłonowymi bo często się zdarza że winowajcą są uszkodzone świece, a uszkodzenie cewki to tylko Ich skutek... u Ciebie winowajcą będzie chyba ( a raczej na...
Uszkodzony moduł zapłonowy, świeca lub zerwany wpust na kole magnesowym,
A jakie to ma powiązanie z odpalaniem? W wielu motocyklach po rozłożeniu stopki bocznej od razu odcinany jest zapłon - ot takie zabezpieczenie, żebyś z nią nie ruszył. Tym samym, gdybyś uszkodził owy czujnik, lub podczas transportu motocykla zgiął stopkę, motocykl mógłby odcinać iskrę, ponieważ "widzi", że stopka jest rozłożona. Pisałeś, że podmieniałeś...
Iskra szeroka na 1,5cm i długa na około 1cm. Normalnie kurtyna ognia. Mało widziałeś. Układ zapłonowy typu TCI potrafi dać iskrę na długość kilku centymetrów. Przeciętny CDI daje iskrę na długość 2 cm. Problemy z przebiciami przewodów WN najczęściej zaczynają od nieprawidłowego przebiegu spalania — uboga mieszanka, wysokie ciśnienie w cylindrze,...
Jak wyglądają te świece które nie mają iskry? Zapewne izolator wewnętrzny centralnej elektrody jest pokryty sadzą, która powoduje upływ prądu i brak iskry pomiędzy elektrodami. Powodem jest zła regulacja składu mieszanki paliwowo-powietrznej, mogła powstać w wyniku zabrudzenia gaźnika (zatkania kanału powietrznego) lub przydławienia układu wydechowego,...
Nie pytaj jakie skutki wody w paliwie bo takie efekty dawało by paliwo 50 na 50 z wodą. Według mnie masz nieszczelny pływak w gażniku i w pewnym momencie przelewa ci silnik. Możesz mieć uszkodzony kondensaror tak jak piszą koledzy wyżej, czasem objawem uszkodzonego kondensatora jest żółto-czerwona iskra na świecy. Możesz mieć uszkodzoną świece zapłonową...
No tak w gaźniku też jest pływak. I jeśli ten pływak by Ci się zepsuł, to gaźnik cały czas ciągnąłby paliwo, co spowodowałoby zalewanie świecy zapłonowej. Skuter nawet jeśli by zapalił to nie pojechałby za daleko :D
Wg mnie coś z układem zapłonowym - świeca albo moduł zapłonowy uszkodzony. Jakiej marki świecę założyłeś? Chyba że to tłok chwyta, ale wtedy nie mógłbyś go zapalić przez jakiś czas po zatrzymaniu.
Jedne z przyczyn wypadania zapłonów - ogólnikowo: Zużyte przewody wysokiego napięcia – w najtańszych szybko przepala się rdzeń. Może dojść do mechanicznego uszkodzenia izolacji elektrycznej przewodu. Zużyta kopułka aparatu zapłonowego – najczęściej wytarte są styki elektryczne. Awaria pojedynczych cewek zapłonowych albo zespołu cewek zapłonowych z powodu...
Siemka. Pierwszą rzeczą, którą trzeba sprawdzić to instalacja wysokiego napięcia (kopułka, palec - czy nie mają przebić, przewody wys. napięcia - czy mają odpowiedni opór, oraz czy świece zapłonowe nie mają za dużych przerw). Mieszaka przy nagłym naciśnięciu pedału gazu mocno ubożeje i potrzebne jest wysokie napięcie do zapłonu. Iskra "ucieka" na uszkodzonych...
Może być wypalony zawór, uszkodzona świeca, przewód zapłonowy, cewka i wiele innych. Można przełożyć świece z innego cylindra i przewód, można wykluczyć cewkę zamieniając ze sobą przewody na świecach 1 z 4 (w cewce zostaje po staremu). Mierząc ciśnienie będziesz wiedział czy to wina sprężania.
uszkodzony moduł zapłonowy to brak iskry na świecy zapłonowej, a możesz też wymienić świece na nową bo te chińskie to są nie zbyt dobrej jakości.
Masz do wymiany cewkę zapłonową (różne nazwy: fajko-cewkę, cewkę, cewkę ołówkową), na którejś świecy. Wyjmij wszystkie cewki (każda mocowana na jedną śrubkę) i obejrzyj je dokładnie. Będzie widać ślady przebicia i tą uszkodzą wymień na nową, markową (około 120 zł). Właściwie jedyne dopuszczalne marki do Denso i NGK. Jak masz Sagem to wymień wszystkie,...
A nie lepiej monitorować prąd wyładowania? Dla sprawnej świecy przebieg na oscyloskopie będzie zupełnie inny niż dla uszkodzonej.
Witam chodzi o samochod Renault megane 1 1.4 16V 2000 rocznik.od kilku dni przestał odpalać od kiedy został uszkodzony przewód wspomagania.Został wymieniony przewód świece zapłonowe też czujnik walu również i dalej nic z tego proszę o podpowiedzi Dziękuję.
Dla potomnych z podobnym problemem, uszkodzona jakimś cudem okazała się nowa świeca zapłonowa NGK, zmiana świecy i fajki zapłonowej rozwiązała problem. Skuter idealnie pracuje na oryginalnym gaźniku z wymienioną dyszą główną z 52 na 70, na iglicy 2 pozycja, śruba od składu mieszanki wykręcona na 1.7obrotu. Filtr powietrza orginalny bez części prowadzącej...
Czyli iskra jest z kabla WN a ze świecy nie? W takim razie uszkodzona jest albo świeca, albo fajka zapłonowa - oczywiście pod warunkiem, że kabel nie ma przebicia. A świeca po ruszeniu silnika i jej wykręceniu, jest "mokra"?
sprawdź świece i cewkę zapłonową u mnie była uszkodzona i auto się zalewało przy rozruchu.
Tak NIE WOLNO robić, jak pozbawiasz cewkę wn odbioru w postaci świecy, to wysokie napięcie rośnie do wartości, które spowoduje jej nieodwracalne przebicie, uszkodzenie, moduł zapłonowy również nie przeżyje takich eksperymentów. Kable wn sprawdza się na 2 sposoby, miernikiem (omomierzem), czy mają wymaganą rezystancję (przeważnie 2 - 10kΩ), drugi,...
rezystancja świecy zapłonowej napięcie świecy zapłonowej rezystor świecy zapłonowej
sterownik bloker lm317 napięcie wejściowe kuchnia bosch
naprawa ipada brother czyszczenie głowicy
Podłączenie kabla diagnostycznego do Toyota Starlet - instrukcja krok po kroku Łączenie przetwornic step-down 20A równolegle