Ale to już historia.... Lub też historia, ale jeszcze chyba możliwa do urealnienia, a mianowicie sondy wysokonapięciowej n.p. produkcji Zakładów Era typu SWN-25, do mierników analogowych. Lub też metoda prowizorycznego, jednorazowego wykonania takiej sondy z odpowiedniej ilości szeregowo połączonych rezystorów, na wzór wskazanej wcześniej. Nie jest...
sprawdź przewody wysokiego napięcia świece zapłonowe bo raczej nie spotkałem się z tym żeby iskry nie było raz na dwóch cylindrach potem przeskakiwało na kolejne dwa może tez być uwalony czujnik halla który steruje iskra
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
WN - wysokie napięcie, tj. cewka zapłonowa, przewód, świeca
Miałem problem z moim PABem. Przyczyną braku zapłonu było ekranowanie przewodu wysokiego napięcia świecy zapłonowej. Przed wymianą cewki polecam wymianę przewodu i fajki na nieekranowaną. Podobno było to najczęstszą przyczyną niedomagań układu zapłonowego w tych agregatach. Niewielkie przebicie na przewodzie WN powodowało sprowadzenie iskry do masy....
To wysokie napięcie pochodzi z powielacza, a nie ze sposobu nim sterowania.
Sprawdź przewody wysokiego napięcia , świece zapłonowe, palec i kopułke aparatu zapłonowego. Przyczyn może być wiele
Do tego oświetlenie kanału lub podnośnik, nowy korek miski olejowej, utylizacja zużytego oleju itd. Napisz jak zrealizowane jest wysokie napięcie na świece zapłonowe.
Sprawdź układ wysokiego napięcia, czyli palec i kopułkę rozdzielacza, przewody wysokiego napięcia, świece zapłonowe.
filtr powietrza filtr gazu i może woda w parowniku... sprawdź to jeszcze zobacz świece zapłonowe przewody wysokiego napięcia
Pierwszy typ,jak się domyślam z mikserem,przełączenie na gaz odbywa się po osiągnięciu pewnego progu obrotów,jeśli nie robi tego to prawdopodobnie a- przy odłączaniu akumulatora uszkodziłeś przewód,pewnie koloru brązowego podłączony uprzednio do cewki zapłonowej b-doszło do iskrzenia i uszkodziło centralkę przełączania na gaz w przypadku -a- sprawdż...
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Proszę o pomoc, gdyż nie mogę odpalić kosy MBCP42. Posprawdzałem chyba wszystko, teraz wymieniłem cewkę napięcia i świecę zapłonową i dalej nic. Jak dzisiaj sprawdziłem, to iskra do komory spalania jest, gdy tłok jest w dolnym położeniu, i pomyślałem, że ten silnik nigdy nie odpali. Sprawdziłem wał — klin jest w górnym położeniu na wałku i tłok też...
Skoro silnik nie odpala to skąd w akumulatorze napięcie 14V? Skąd wiesz, że napięcie świecy zapłonowej jest za małe? Gdy silnik nie chce zapalić świeca zapłonowa robi się mokra? Jest sporo możliwości. Od usterki samego statora, impulsatora przez moduł zapłonowy, zabrudzony gaźnik, lewe powietrze, aż po samo zużycie gładzi cylindra, tłoka, pierścieni...
Tyle Volt wychodzi z trafopowielacza. Tak musi być. Przy rozłączaniu przewodu anodowego kineskopu należy później rozładować kineskop. W przewodzie o którym mówisz jest to przewód wysokiego napięcia taki jak idzie do świec zapłonowych w samochodzie czyli normalny kabel z tym że z grubą izolacją.
A sprawdzałeś układ wysokiego napięcia, świece zapłonowe, przewody, wieczorem odtwórz pokrywę silnika, delikatnie zroś układ wysokiego napięcia, odpal silnik i zobacz czy nie przeskakuje iskra między przewodami wysokiego napięcia a silnikiem.
Siemka. Pierwszą rzeczą, którą trzeba sprawdzić to instalacja wysokiego napięcia (kopułka, palec - czy nie mają przebić, przewody wys. napięcia - czy mają odpowiedni opór, oraz czy świece zapłonowe nie mają za dużych przerw). Mieszaka przy nagłym naciśnięciu pedału gazu mocno ubożeje i potrzebne jest wysokie napięcie do zapłonu. Iskra "ucieka" na uszkodzonych...
Gdzie idą przewody wysokiego napięcia od świec zapłonowych?.
Witam Zacznij od przewodów wysokiego napięcia i świec zapłonowych . Powodzenia
Stan obwodu wysokiego napięcia na przykład - bicie do masy na przewodzie zapłonowym, niesprawność świecy.
Witam, mam pytanie. Posiadam Hondę CBR 600RR z 2005 roku. Ostatnio wymieniałem świece zapłonowe i po wymianie świec motor przestał ładować. Wymieniłem regulator napięcia, nową cewkę przy akumulatorze, ale motor dalej nie ładuje. Może pomożecie, co może być przyczyną usterki?
Cewka zapłonowa! Tylko przed zamówieniem nowej upewnij siẹ że to napewno jest wina cewki zapłonowej a nie świec zapłonowych przewodu wysokiego napięcia,fajki albo ze strony instalacji elektrycznej. Możesz na przykład zamienić je miejscami i zobaczyć czy problem przejdzie na drugi cylinder. Poniżej dodaję schemat. https://www.google.com/url?sa=t&source=w...
Ciekawe jakie napięcie jest w przewodzie? kopać może ale czy to wystarczy by przeskoczyła iskra. Zmień świece (tylko taką dedykowaną do tego motorka) lub jeszcze cewka zapłonowa lub przebicie na przewodzie wys. napięcia.
Napięcie to tylko jeden parametr, co z prądem i co za tym idzie mocą ogniwa? Napięcie na świecach zapłonowych przekracza 20kV ale nikomu nie przychodzi do głowy zasilania tym grzałki ;-)
Nie wiem, czy dobrze widzę, ale wedle schematu kabel wysokiego napięcia, nie powinien wędrować bezpośrednio w aparat zapłonowy. Z aparatu powinieneś wyprowadzić przewód na cewkę zapłonową i z niej kabel wysokiego napięcia do świecy zapłonowej. Chyba, że schemat jest z innego modelu.
Stan techniczny świecy zapłonowej był sprawdzony? A napięcie na akumulatorze? A wtryskiwacze? A jakość paliwa jaka ?
Witam, Mój problem z maluszkiem polega na tym że na wysokich obrotach i przydużym obciążeniu( np. jazda pod górkę) silnik przerywa. Trzeba zwolnić pedał gazu i po chwili jest w porządku. Dodatkowo strzela z rury jak się go tak dużej przytrzyma na gazie. Wymieniłem przewody wys. napięcia ,świece zapłonowe, cewke i ostatnio kondensator na aparacie i dalej...
Na początek zmień mechanika. A co można sprawdzić : -na początek rozłączając poszczególne przewody wysokiego napięcia do świec zapłonowych sprawdzić na którym cylindrze nie pali. - jak określisz który cylinder nie ma spalania to podmienić świecę zapłonową, przewód zapłonowy itd Czyli sprawdzić cały układ zapłonowy.
W zapłonach rozdzielaczowych (a w więc z kopułką, palcem rozdzielacza i innymi elementami) działa to tak samo. A starzy szoferacy stosowali "wzmacniacz iskry" zrobiony z guzika, gdzie przecinało się kabel od świecy i końce mocowało się w dziurkach guzika. Powstawała dodatkowa przerwa powodująca wzrost napięcia potrzebnego do przeskoku iskry. Powoduje...
Plan pierwotny zakładał użycie tego zasilacza jako przenośne źródło wysokiego napięcia do świecy zapłonowej do odpalania silnika pulsacyjnego ale zrobiłem inny mniejszy układzik..Gdyby ktoś był zaintereowany poniżej podsyłam fotki mojego silnika...
Witam elektrodowiczów mam problem z moim fiacikiem 126p nagle zatrzymał się i brak iskry na świecach(wymieniony na nowy aparat zaplonowy :roll: i ustawiony w warsztacie, nowy kondensator) cewka zapłonowa podwójna, niestety nie wiem skąd jest zasilana (poprzez przewód oporowy oznaczony na schemacie elektrycznym n-48) jeśli ktoś wie to proszę o pomoc...
Co do płynu ,to wróżką nie jestem. Moduł zapłonu? Czyli co - cewka? Tak, to cewka.Podczas uszkodzenia świecy zapłonowej,jest sporo szans ,że przebija się i cewka.Jeżeli podczas delikatnego dodania gazu wszystko jest OK,a przy gwałtownym naciśnięciu szarpie ,to jest to .Cewka zapłonowa nie przetrzyma napięcia powyżej 25kV,a podczas uszkodzenia świecy...
16684- rozpoznano przerwy w spalaniu - sprawdź zawory wtryskow 16685- Cylinder 1 rozpoznano przerwy w spalaniu - sprawdź przewody wysokiego napięcia i świece zapłonowe
Witam.Pierwsze co powineś zrobić to test układu zap,lonowego.Na gazie rozpędż auto do 40/h wrzuć 5 bieg i gaz w podłogę jeżeli samochód będzie mocno szarpał to na 100% uszkodzony jest układ zapłonowy.Proszę na początek wymienić Świece zapłonowe lub przewody wys. napięcia.
Trzeba zdjąć środkowy przewó wysokiego napięcia z kopułki aparatu zapłonowego i włożyć tam świecę zapłonową. Podłączyć lampkę kontrolną do dodatniego bieguna akumulatora, drugim końcem dotykać na zmianę do zacisków G i W modułu. Jeśli będzie skakała iskra - moduł jest dobry i usterki trzeba szukać na trasie przewód - ceweczka aparatu.
Przed naprawami całkowicie wyłączyć instalację gazową i dopiero gdy uzyskasz pewność , że silnik poprawnie pracuje na benzynie ponownie uruchomić gaz. Sprawdzić stan świec zapłonowych , kabli wysokiego napięcia , cewki z modułem. Czyszczenie przepustnicy i adaptacja. W czasie rozbiórki dolotu zachować ostrożność aby nie uszkodzić odmy. Po tych czynnościach...
sprawdź kable i świece. Miałem podobny problem który zniknął po "pogłaskaniu" świec zapłonowych (elektrod) szczotką stalową, i poprawieniu styków na kablach wysokiego napięcia
Tak zawsze swiece się odkręcają bez problemu dla tych co ich akurat nie odkręcają. Według mnie lepiej zmiejszyć prawdopodobieństwo niepowodzenia niż kręcić na hurra a później głowicę ściągać :) Czasami to świec zapłonowych nie można odkręcić ...
Musisz pokombinować z przerywaczem i kondensatorem. Styki powinny się rozwierać w odpowiednim miejscu (położenie biegunów koła magnesowego względem rdzenia cewki zapłonowej). Kondensator, jeśli chcesz mieć porządny to kup w elektronicznym MKP 0.22µF/630V, te co można kupić w sklepach motoryzacyjnych są często niskiej jakości. Cewka zapłonowa jest...
Przy cewce jest moduł zapłonowy, a nie regulator napięcia. Od siebie polecę, na początek sprawdzić inne świece. Nieraz miałem problem z NGK
Witam ponownie i niestety muszę ponowić temat. Cordoba 1.6 75KM bez LPG, silnik ALM Wymienione zostało do tej pory: Przewody wysokiego napięcia Świece zapłonowe Sonda Lambda Czujnik temperatury wody Czyszczona przepustnica wraz z adaptacją Sprawdzona cewka zapłonowa spryskana wodą, jest bez zastrzeżeń, brak przebicia Obroty falują w trakcie jazdy, wyższe...
Witam,mam problem z moim autkiem,podczas odpalania pierwszy raz np.rano silnik nie bardzo chce zaskoczyć,jak już odpali to pracuje tak jakby nie na wszystkich cylindrach, tak przez chwilę potem wchodzi na obroty lecz pracuje nierówno-faluje dzieje się to do momentu rozgrzania silnika,potem jest już dobrze,ale przy schodzeniu z wysokich obrotów,np. 3000...
Przepraszam za błąd (nocne zmęczenie wyszło) napięcie ma być na zielonym przy włączonym zapłonie. Wartość od - do jest różna w zależności od wielu czynników i nie powinna przekraczać 350V prądu przemiennego. http://obrazki.elektroda.pl/5142821600_1... Sprawdź jeszcze opór na impulsatorze (czerwony przewód względem masy) tam powinno być...
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
Zapłon "bezimpulsatorowy". Proponuję spróbować z następującym schematem: http://www.motelek.net/andere/cdi/kontak... . Unterbrecher to nie przerywacz zapłonu jak podano, tylko wyłącznik zapłonu. Zasada działania jest dość prosta. Dodatnia połówka napięcia zasilającego ładuje kondensator w układzie CDI. Ujemna połówka napięcia zasilającego wyzwala...
to nie cewka będzie zasilać tylko tranzystor będzie robił napięcie impulsowe o duzym natęzeniu które będzie zasilać cewke a z napięcie z cewki świece zapłonową.
Taki znalazłem opis układu zapłonowego do 900 Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezrozdzielaczowy, mikroprocesorowy, o statycznym wyprzedzeniu i rozdziale iskry, zintegrowany z układem wtrysku benzyny w ramach systemu sterowania silnika Weber Marelli IAW 16F.ER, zawierający: -dwie specjalne cewki zapłonowe, -przewody wysokiego napięcia,...
A może trzeba by skontrolować stan świec zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, jeżeli są. Może dawka gazu za uboga? Wtryskiwacz może padnięty? Z tego co piszesz, to na razie niczego nie sprawdziłeś.
Cęgi w tym przypadku służą tylko do wykrycia obecności napięcia na świecy zapłonowej by w tym momencie wyzwolić pomiar i zarejestrować spadek napięcia. Natomiast stopień sprężania przekłada się na zwiększenie obciążenia rozrusznika co powoduje zwiększony pobór prądu a co za tym idzie spadek napięcia na akumulatorze. Dokładność pomiaru zależy więc od...
Moze ja laikiem jestem, ale uwazam, że pole magentyczne tego magesu (musi byc neodynowy) skierowane rownolegle do anod świeć zapłonowych, dzięki dobremu dielektrykowi wzbudza wysokie napięcie, ale o niskim prądzie. układ zapłonowy tej jarzenniówki "przerabia" mały prąd na wyższy co skutkuje zapłonem tejże żarówki. Ale, co najważniejsze, świece muszą...
Polega to na tym, że w którymś z cylindrów (nie koniecznie zawsze w tym samym) czasem nie następuje zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej. Zakładając, że mówimy o śliniku benzynowym przyczyn szuka się w obrębie układu zapłonowego tj. świec zapłonowych, cewek zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, przewodów we wiązce lub w sterowniku. Jak się naprawia-...
Zakłócenia są prawdopodobnie od układu zapłonowego. Możliwe że są jakieś przebicia na zanieczyszczonych izolatorach świec, lub na innych elementach wysokiego napięcia. Napisz jak wygląda układ zapłonowy. Nie jest to alternator, gdyby tak było, słyszał byś gwizd.
Kolego, ale dopisz w jakich okolicznościach auto nie chce palić, czy jeśli postoi ze dwa dni, czy na ciepłym, czy np. zaraz po zgaszeniu, czy nie ma reguły? I co oznacza "raz na jakiś czas" ? Skoro, jak twierdzisz kiedy wszystko było ok a silnik nie zapalał, to proponuję sprawdzić przewody wys. napięcia i świece zapłonowe. Tak jak kolega marek694 napisał,...
jaco20 po pierwsze sprawdż czy jest zasilanie +12V cewki zapłonowej.Włóż aparat zapłonowy i po sprawdzeniu w/w napięcia na cewce / styk +15 / wepnij świecę zapłonową w przewód wysokiego napięcia biegnący z cewki.Teraz kręcąc rozrusznikiem dotknij świecą do masy /sprawdż iskrę/.Jeżeli będzie to masz uszkodzony palec lub kopułkę jeżeli nie to czujnik...
Witam Jeśli chodzi o wcześniej poruszany problem ze świecą zapłonową i dodatkowe napięcie 6V to z powodu awarii oryginalnej rozwierciłem ją i nagwintowałem pod zwykła 12V, jak do większości diesel-i. Działa bez zarzutu już z 8 lat. Pozdrawiam Może to i barbarzyński sposób, ale dał dobry rezultat. Nie muszę używać opornika, który zżera dodatkowy prąd....
Spadek wysokiego napięcia może być spowodowany przebiciem lub małą przerwą na świecy.
Ja myśle że to nie cewka, rzadko się zdarza aby cewka wysiadła. Sprawdź przewody wysokiego napięcia ,rozdzielacz i świece . Ale nie zapomnij o paliwie, bo sam pisałeś że coś ci śmierdzi.
Gaźnik posiada opuszczoną iglicę na 3 rowku Śruba regulacyjna wkręcona o 1,5 obrotu może być taka przyczyna że cewka zapłonowa podaje za wysokie napięcie.
A czego się spodziewałeś? Ta zapalarka piezoelektryczna wytwarza iskrę o napięciu kilku kV, następnym razem proponuję mierzyć napięcie jakie podaje świeca zapłonowa i podzielić się wynikami, miernik ci nie działa to sprawdź językiem. Najprawdopodobniej poszedł z dymem jakiś scalak, a jeśli jest zalany to powiedz miernikowi "pa pa".
Moje pytanie jest takie, czy są nowe świece zapłonowe z dobrze ustawioną przerwą, bo zbyt duża przerwa prowadzi do uszkodzenia kabli i cewki wysokiego napięcia.
Szukam schematu sond indukcyjnych lub pojemnościowych podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Tak naprawdę między drenem i źródłem tranzystora powinno się włączyć diodę transil lub 2 diody transil szeregowo, tak aby napięcie ograniczyć do ok. 400V gdyż takie napięcie "piku" pojawia się na drenie tranzystora sterującego cewkę zapłonową. Sam tranzystor powinien być na napięcie powyżej 400V. Takie napięcie jest typowe w instalacji samochodowej....
Jeździłem na oryginalnych BOSCH'ach dwuelektrodowych jak producent przykazał, ale od czasu gdy poleciała cewka zapłonowa i kiedy przeczytałem artykuł o różnicach w zapalaniu mieszanki benzyny z powietrzem i LPG przerzuciłem się na jednoelektrodowe NGK'i. Przerwę zmniejszyłem o ok. 0,2mm tak aby napięcie iskry zmniejszyło się do poziomu odpowiadającego...
Jeżeli zakłucenia są od układu zapłonowego to sprawdz przewody , czy nie maja przebicia . W nocy zobacz czy cos nie iskrzy . Zobacz też moduł zapłonowy . Iskrzenie wysokiego napięcia , to duzy nadajnik . Wymień świece zapłonowe ( na swiecach przebicia nie bedzie widać , występuje na nich tzw upływność napięć ) .Pozdrawiam
Wygląda to bardziej na to, że układ zapłonowy zakłóca Ci pracę miernika i dlatego nie możesz zmierzyć napięcia. Spróbuj założyć inną fajkę z rezystorem przeciwzakłóceniowym lub świecę również z rezystorem przeciwzakłceniowym (NGK - BPR...). Jeśli to nie pomoże, spróbuj zmierzyć innym miernikiem.
Dzień dobry. Potrzebuje pomocy, ponieważ chciałbym wykonać projekt i potrzebuje zmniejszyć napięcie z 20kV ze świecy zapłonowej na 230V, tak aby żarówka się zaświeciła, ale nie spaliła. Może wiecie jak to zrobić? Potrzebne jest to mi na projekt z elektrotechniki. Wszelkie uwagi mile widziane.
wymień świece zapłonowe,przewody wysokiego napięcia i czujnik temperatury powinno być dobrze
Jest to zapłon bateryjny.Przewód ze stacyjki z poz 15 lub54 jest wpięty do cewki zapłonowej w poz 15.Z pozycji 1 cewki zapłonowej przewód idzie przez platynkę przerywacza a następnie kowadełko na masę.Wskutek obrotu wałem przerywacz pracując podaje napięcie impulsowe na wtórne uzwojenie cewki a zaindukowana energia w cewce powoduje powstanie wysokoego...
Szukam schematu sond indukcyjnych lub pojemnościowych podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
Ten transformator uległ uszkodzeniu nie z powodu przeciążenia prądowego, tylko napięciowego. Szczelina w świecy zapłonowej to 1 mm, więc maks. napięcie między nimi to może 1-2 kV -zgaduję. Aby wytworzyć łuk na odległości 10 mm, to potrzeba już 15 kV i izolacja między zwojami nie wytrzymała.
Szukam schematu sond indukcyjnych (pojemnościowych) podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
a co ma wn do zwiększonego żuzycia paliwa ? Silnik raczej by tylko szarpał. Oringi pod wtryskiem czyli że spod wtryskiwaczy cieknie to by było widoczne przez zalewanie paliwem wokól wtrysków. wn-czyli układ wysokiego napięcia :cewka zapłonowa ,świece ,przewody itd
Szukam schematu sond indukcyjnych (pojemnościowych) podłączanych do oscyloskopu, które mogłyby być zapięte na przewodach wysokiego napięcia dochodzących do świec zapłonowych w samochodzie, dzieki którym można by było oglądać przebiegi wyładowania iskry na świecy. Czy coś takiego można zbudować? Czy ktoś dyspnuje schematami? Z góry dzieki!
sterownik generuję impulsy 50-100 kHz które przez czas rozwarcia przerywacza trafiają na cewkę WN z monitora. Cewka poprzez oryginalny powielacz generuję wysokie napięcie które trafia na świece zapłonową. . W takim układzie ( po powielaczu) występuje już wysokie napięcie ale stałe, a nie jako seria pojedynczych impulsów o wysokim napięciu.
Kolejność przewodów jest poprawna? Wyjmij ten aparat i jedną świecę.Podłącz tą świecę do przewodu i pokręć aparatem ręcznie .Nie będziesz męczył akumulatora. Swieca ma leżeć na masie,aparat też musi dotykać obudową masy (możesz połączyć spinając przewodem rozruchowym). Pozostałe fajki mają być na świecach albo zmostkowane z masą. Tego ostatniego nie...
Parametry świecy zapłonowej: - średnica gwintu - długość gwintu - rodzaj stożka izolatora - wartość cieplna - rodaj wykonania - ilość elektrod Wszystkie te parametry zawiera symbol na świecy. Świeca wieloelektrodowa wymaga większego napięcia i mocy cewki zapłonowej. Że u kogoś działa - zgoda, ale jak długo i jakie będą tego skutki?
Kolego "GAZOWNICY" zawsze zwalają winę na instalację elektryczną od zasilania benzyną, ale jeśli piszesz, że nierówna praca silnika na biegu jałowym występuje również na benzynie, to przyjrzałbym się układowi wysokiego napięcia, a w szczególności wymieniłbym świece zapłonowe i przewody wysokiego napięcia, kopułkę rozdzielacza i palec rozdzielacza.
Do wymiany świece zapłonowe Dodano po 4 Sprawdź napięcie na akumulatorze
Czyli wypadanie iskry na 1 i 2 cylindrze - do sprawdzenia świece, przewody wysokiego napięcia, cewka zapłonowa, wtryskiwacze, elektryka i na deser za niska kompresja. Posprawdzaj najpierw wszystkie połaczenia elektryczne i świece zapłonowe, i zobacz co wyniknie
Jak masz na przewodach wysokiego napięcia takie blachy (od strony świec zapłonowych) to zerwij to badziewie i wyrzuć jak najdalej potrafisz ! Pzdr.
Napięcie ma świecy jest w granicach 12kV możliwe zwarcie kondensatora iskrę daje magneto czy cewka zapłonowa ?
Cewki zapłonowe, wytwarzają iskrę... w Romecie jest magneto które daje ok 6V. ale nie nadaje się raczej do ładowania jakiegokolwiek akumulatora... Daje napięcie na cewkę (świeca) oraz na lampę przód i tył, nic więcej... Sorry za pomyłkę !
Witam Mam problem już od ponad pół roku z moim Audi. Poranne odpalenie wygląda tak : Podpinam kostkę do regulatora ciśnienia przy rozdzielaczu paliwa ( samochód odpala ) i za moment odpinam ją by móc jeździć. Na rozgrzanym silniku tej kostki nie trzeba podłączać. Auto nie trzyma obrotow faluje pomiędzy 1000 a podczas zatrzymywania się potrafi zgasnąć....
Tak NIE WOLNO robić, jak pozbawiasz cewkę wn odbioru w postaci świecy, to wysokie napięcie rośnie do wartości, które spowoduje jej nieodwracalne przebicie, uszkodzenie, moduł zapłonowy również nie przeżyje takich eksperymentów. Kable wn sprawdza się na 2 sposoby, miernikiem (omomierzem), czy mają wymaganą rezystancję (przeważnie 2 - 10kΩ), drugi,...
żeby normalnie zdjąć przewód wysokiego napięcia i tam podłożyć przewód. a i jeszcze jedno pytanie czy to musi iść prosto z cewki czy z świecy Przecież już dostałeś na to pytanie odpowiedź: źródłem sygnału jest impuls wysokiego napięcia, pobierany z przerywacza lub uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej W żadnym przypadku nie może to być ze świecy ani...
Kolego nie pisz że gaźnik i zapłon ustawiony jest super bo po objawach to właśnie tam jest przyczyna, albo za bogata mieszanka , albo źle ustawiony zapłon , ale najpewniej jedno i drugie. I piszesz że nie masz ładowania to ci może akumulator pada a zaraz za nim świeca, za niskie napięcie na cewce zapłonowej.
"Zastanawia mnie czy jest sposób aby zdiagnozować czy źródłem problemu jest ceka, moduł czy impulsator." Jest i to po kilka sposobów na każdy z tych w/w elementów! Z tym zdalnym diagnozowaniem usterek jest podobnie jak ze zdalnym leczeniem pacjentów! Po co tracić czas na wypisywanie postów, jak ktoś kto ma o tym pojęcie zrobi to i chyba cudów nie wiadomo...
Miałem podobny problem. Zanim zabierzesz się za czyszczenie przepustnicy sprawdź stan świec zapłonowych i kabli wysokiego napięcia. U mnie padła jedna ze świec, która dostała luzu na rdzeniu ceramicznym i po wymianie było troszkę lepiej, ale do ideału było jeszcze daleko. Nie czekając kupiłem zestaw nowych kabli WN i od tego momentu mam spokój.
Do sprawdzenia: - Świece zapłonowe i kable wysokiego napięcia. - Czujniki temperatury. - Ciśnienie w cylindrach.
Witam. Oczywiście jak to przed świętami, moja Mazda odmawia posłuszeństwa. Moja diagnoza brak iskry, cewka sprawna, na krótko podając z aku napięcie. Iskra jest na świecy. Rozebrałem aparat zapłonowy i zmierzyłem, że napięcie wyzwalające to 0,2-0,5V. Czy wie ktoś ile ono powinno wynosić?
Witam Montaż instalacji LPG w samochodzie zawsze wiąże się z kłopotami, jeżeli się tego nie zrobi profesjonalnie.Im tańsza instalacja tym gorzej.Niektóre silniki oraz ich elektronika wogóle nie tolerują LPG.Przy obecnej relacji cenowej PB do LPG oraz kosztów związanych z montażęm instalacji i obsługą np: częsta wymiana świec zapłonowych,przewodów wysokiego...
Autko jak wyżej. Brak iskry na świecach. Po pomiarach okazało się,że do cewki zapłonowej nie dochodzi napięcie. Czyżby aparat zapłonowy? Jeśli tak, to czy można go sprawdzić i samemu wymienić?
Kolego a świece zapłonowe i kable wysokiego napięcia kiedy były wymieniane? Może warto sprawdzić czy kable już nie dają na boki i czy świece nie zapchane nagarem?
Witam sprawdź czy z magneta wychodzi wysokie napięcie.
Świeca zapłonowa może dostawać przebicia. Podobnie przewód wysokiego napięcia i fajka świecy jeżeli jest wykonana jako ekranowana (guma przewodząca). Do sprawdzenia także długość iskry, gdyż po nagrzaniu zazwyczaj energia iskry spada. Gdyby był z tym problem, to na wstępie należy sprawdzić szczelinę (air gap) pomiędzy cewkomodułem a magnesami w kole...
Zdjąć magneto, wyczyścić układ zapłonowy (platynki) i ustawić przerwę oraz wyprzedzenie zapłonu, wymienić kondensator, sprawdzić świecę zapłonową oraz jej przerwę, skontrolować kabel wysokiego napięcia pod kątem przebicia no i próba.
Witam :) Ponieważ miałem podobne objawy w swoim cc, a piszesz że twe objawy występują także latem podczas deszczu to radzę sprawdzić cewkę zapłonową. Moja miała mikropęknięcia na plastikowych wyprowadzeniach przewodów wysokiego napięcia ( tych do świec zapłonowych) i na wolnych obrotach właśnie wtedy kiedy było wilgotno następowało tam przebicie do...
W tych modułach, kondensator dostaje przebicia i klapa. Ja w gl133 zmieniłem kondensator z 1mikro na 3mikro 385v iskra na świecy że konia powali, pali od kopa. Ten kondensator na 1 obrót wału jest ładowany napięciem ponad 100v i przez tyrystor rozładowany na cewkę zapłonową i w tym momencie jest iskra na świecy. Napięcie z cewki wyzwalającej około 1,5v...
Rozmawiałem z kilkoma eletrykami samochodowymi, i powiedzieli mi żeby sie dostać do sterownika silnika a szczególnie posprawdzać te przekaźniki które są koło niego, według nich na 90% w tym tkwi cały problem, bo skoro cewka dobra,dostaje napięcie, aparat zapłonowy dobry, świece, przewody ok, to nie może być inaczej. Pozdro dla Wszystkich.
rezystancja świecy zapłonowej rezystor świecy zapłonowej wystrzał świecy zapłonowej
rozebra ekspres saeco zamyka drzwi kierunkowskaz cewka uzwoi pierwotny
hulajnoga skymaster hulajnoga skymaster
Zmiana UDMA 100 na UDMA 66 dla dysku Western Digital PATA 80GB Czym skleić ramkę od Nokii E66? Butapren?