W ogrzewaniach mokrych problemy występują z układem paliwowym tylko dziwne że już w 3 letnim modelu.Podejrzewam że maszTermo 90 jeżeli dochodzi odpowiednia ilość paliwa to demontaż palnika oględziny świecy czy niema białego nalotu oraz pomiar oporności 1,6 oma.Oględziny palnika czy mata nie posiada zgorzeliny i posiada możliwość pochłaniania paliwa,częsta...
Jest to zapłon bateryjny.Przewód ze stacyjki z poz 15 lub54 jest wpięty do cewki zapłonowej w poz 15.Z pozycji 1 cewki zapłonowej przewód idzie przez platynkę przerywacza a następnie kowadełko na masę.Wskutek obrotu wałem przerywacz pracując podaje napięcie impulsowe na wtórne uzwojenie cewki a zaindukowana energia w cewce powoduje powstanie wysokoego...
Witam Ten zapłon elektroniczny powinien pracować prawidłowo . Tranzystory nie oznaczone to : T1 - BD139, T2 - BC547B, T3 - BD139, T4 - BC547B . Tranzystor T5 - BUX37, BU323, BU323A jest to tranzystor n-p-n mocy Darlington stosowany w układach impulsowych . Działanie zapłonu na rys. A w czasie pracy silnika : Rezystor R1 - 150 Ohm/2W pełni rolę ogranicznika...
Ten transformator uległ uszkodzeniu nie z powodu przeciążenia prądowego, tylko napięciowego. Szczelina w świecy zapłonowej to 1 mm, więc maks. napięcie między nimi to może 1-2 kV -zgaduję. Aby wytworzyć łuk na odległości 10 mm, to potrzeba już 15 kV i izolacja między zwojami nie wytrzymała.
http://obrazki.elektroda.pl/8679857100_1... Przedstawiam Państwu mój kolejny projekt układu sterowania zapłonem i przepływem gazu do modelu silnika pulsacyjnego. Co prawda sam silnik nie został jeszcze uruchomiony ze względu na brak czasu, ale sterowanie i sam silnik jako taki jest już całkowicie gotowy. http://obrazki.elektroda.pl/5352663800_1...
Stan techniczny świecy zapłonowej był sprawdzony? A napięcie na akumulatorze? A wtryskiwacze? A jakość paliwa jaka ?
Biorąc pod uwagę, że używany DS1054Z na znanym portalu kosztuje 1200, i to z sondami, to HANTEKa nie warto kupować chyba, że generator jest kluczowy i nieodzowny, a pomiary oscyloskopem są w zakresie wyłącznie akustycznym albo video (do ~3 MHz) bo podstawowe parametry wyglądają jak oszukane. Jakie jest max napięcie które można podać na końcówkę pomiarową?...
Witajcie. Mam do Was pytanie czy moje rozumowanie jest prawidłowe oraz ewentualnie jak wykonać to inaczej. Chciałbym dołożyć do uchwytu Tig Lift jonizator oparty na cewce Tesli, która generuje napięcie rzędu 20kV jak na filmie poniżej. Spawarka to migomat inwertorowy sterowany mikroprocesorem. https://www.youtube.com/watch?v=FcThmxxK... Zamiast świecy...
Że kombinuje to fakt, tylko co da zmniejszanie przerwy? Zmniejszenie przerwy na świecy daje to, że do przeskoku iskry w warunkach panujących w cylindrze w końcowym etapie suwu sprężania, potrzebne jest niższe napięcie, niż przy normalnej przerwie. Jeżeli po takiej operacji zmniejszenia przerwy, cylinder podejmie normalną pracę, to przyczyny należy...
Witam. Mam problem z pojazdem mojego syna ;) Buggy z chińskim silnikiem 48cm3. Iskry brak lub bardzo słaba. Zakupiłem nowy komplet zapłonu: iskrownik, moduł, cewka, świeca. Niestety brak poprawy. Pomierzyłem instalację, zastosowałem się do porad które przeczytałem na forum( odpięcie czarno-białego przewodu gaszenia). Z pomiarów wynika że: Napięcie na...
Skoro silnik nie odpala to skąd w akumulatorze napięcie 14V? Skąd wiesz, że napięcie świecy zapłonowej jest za małe? Gdy silnik nie chce zapalić świeca zapłonowa robi się mokra? Jest sporo możliwości. Od usterki samego statora, impulsatora przez moduł zapłonowy, zabrudzony gaźnik, lewe powietrze, aż po samo zużycie gładzi cylindra, tłoka, pierścieni...
Bartek!Jeśli masz skończone gimnazjum, powinieneś zrozumieć działanie dodatkowej przerwy.Wysokie napięcie nie pojawia się natychmiast a narasta w pewnym czasie.Jeżeli cewka jest obciążona tylko samą świecą to przeskok iskry następuje wcześniej zanim jeszcze napięcie osiągnie maksymalny szczyt.Dodatkowa przerwa w obwodzie powoduje,że napięcie osiąga...
Dzięki za udzielenie odpowiedzi, wybrałem już metodę. Kupie dobry miernik analogowy i sondę wysokonapięciową jak do oscyloskopu. Oscyloskopu nie będę kupował ponieważ układu będę rzadko używał. Chociaż nałożenie impulsów z czujnika położenia wału korbowego na impulsy wyzwolenia cewki zapłonowej dawałoby sporo ciekawych informacji o pracy silnika.
Witam ! Jeśli wg Ciebie silnik pracuje prawidłowo tj. nie dławi się i równo pracuje, ustaw obroty na 50 Hz / 3000 obr. / . Dalej napięcie bez obciążenia ustaw na transduktorze poprzez zmianę szczeliny w rdzeniu . Ja bym zaczął , patrząc na stan wizualny agregatu , od wymiany filtra powietrza , świecy zapłonowej , czyszczenia gaźnika , regulacji zaworów...
Zdejmujesz dwa kable z cewki zapłonowej mierzysz napięcie na nich podczas pracy od 30V do 60V zmiennego. Skoro masz napięcie na świecy pojawi się iskra, oznacza to ze cewka sprawna i świeca. Czasami takie objawy jak moduł pada ale wtedy brak tego napięcia. Zwróć uwagę czy ci na kole nie zerwało klina mowa o kole "magneta". Problem zapewne masz tu -częsta...
Rozumiem ,że jesteś pewien ,że nie zamieniłeś cewek np, zapłonowej z ta od świateł?Jeśli wszystko w tej kwestii jest pewne to pozostaje kondensator i cewka WN(na jakie napięcie). Jaką masz instalacje 12V czy 6V?
Pośrednia komora zapłonowa, spalania to niezły pomysł gdyż to nawet intuicyjnie jest łatwe do zrozumienia choć w stosowaniu będzie parę haczyków. Jaka długość, jaka szerokość, proporcja do właściwej komory z cylindrem i umiejscowienie. Będzie miało znaczenie ukształtowanie denka cylindra. To w sumie tak jak z tłumikiem rezonansowym. Każdy niby wie jak...
Przepraszam za błąd (nocne zmęczenie wyszło) napięcie ma być na zielonym przy włączonym zapłonie. Wartość od - do jest różna w zależności od wielu czynników i nie powinna przekraczać 350V prądu przemiennego. http://obrazki.elektroda.pl/5142821600_1... Sprawdź jeszcze opór na impulsatorze (czerwony przewód względem masy) tam powinno być...
Witam. Poszukuję takiego modułu/urządzenia lub wykonawcy jak w tytule , co mi wiadomo są to urządzenia tranzystorowe czy tyrystorowe podnoszące napięcie instalacji samochodu/motocykla od 6V - 12V do 20V-24V oczywiście instalacji zapłonowej .
Specyfikacje napięcie zasilania: 12 V opór cewki wtórnej: 7 000 - 14 000 omów Diagnostyka Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie. Sprawdzić opór cewki wtórnej: Wyłączyć zapłon. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką 1 i 4 lub 2 i 3 świecy zapłonowej w cewce zapłonowej. Porównać...
Dzień dobry. Potrzebuje pomocy, ponieważ chciałbym wykonać projekt i potrzebuje zmniejszyć napięcie z 20kV ze świecy zapłonowej na 230V, tak aby żarówka się zaświeciła, ale nie spaliła. Może wiecie jak to zrobić? Potrzebne jest to mi na projekt z elektrotechniki. Wszelkie uwagi mile widziane.
Witam, otóż mam problem z Simsonem, posiada on instalację 6v z platynkami. Problem zaczął się od tego że iskra zaczęła dosyć mocno skakać po świecy i w pewnym momencie zniknęła całkiem. W chwili obecnej napięcie wychodzące z cewki zapłonowej w iskrowniku wynosi 5-8 wolt gdy nie jest podpięta cewka WN. Po podłączeniu napięcie spada do 0,5-2 wolt. Bez...
Witam wszystkich. Problem strzelania zgłębiłem dokładnie. Najpoważniejszym powodem strzelania jest układ zapłonowy w którym jedna cewka zapłonowa obsługuje dwa gary(te układy po prostu muszą strzelać i pewnie z powodu ich właśnie wymyślono sekwencje). Występują wtedy dwie iskry zapłonowe w tym samym momencie,jedna w fazie prawidłowej na garze suwu pracy...
VOLKSVAGEN / AUDI PRZEGLĄD USTEREK DIAGNOSTYCZNYCH (DTC) Przegląd usterek diagnostycznych (DTC) jest dostosowany do kodów VAG i SAE (OBD-II) Zasady włączania MIL A=MIL zaistniały pierwszy raz B=MIL zaistniały drugi raz C=Usterka związana z brakiem emisji – tylko lampka serwisowa D=Usterka braku emisji – brak lampki serwisowej DTC (VAG)DTC...
Podstawowe pytanie - czy z tej prądnicy jest wyjście do zasilania urządzeń zewnętrznych. Czy jest to "magneto" do zasilania tylko świecy zapłonowej czy współpracuje z akumulatorem 6V? Jeżeli jest wyjście to możesz podłączyć żarówkę 6V 15-20W lub równolegle dwie żarówki 12V20W każda i zmierzyć napięcie na żarówce czy mocno siadło oraz sprawdzić jak zachowa...
ladamaniac: nie slyszalem o czyms takim jak cefka, ale moze chodzi ci o cewke zaplonowa. ;) cewka zapłonowa - to transformator w układzie zapłonowym akumulatorowym silnika spalinowego tłokowego; przetwarza niskie napięcie z akumulatora na wysokie, wywołujące przeskok iskry elektr. w świecy zapłonowej Pozdr. Procekkk
nie jest zalany sprawdzałem świece nie są zalane. A kopołkę dobrze założyłem bo znaczyłem żeby ja dobrze założyć. Dziwi mnie to że tak się zachowuje jakby chciał zapalić i gaśnie. Jutro sprawdzę czy cewka nie jest czasem uszkodzona bo tak myślę ze daje za słabe napięcie na kopułkę i iskra na świecy jest gaszona przez ciśnienie.
Witam opór cewki to ,opór, cewka pierwotna: 0.5 - 1.5 omów ,opór, cewka wtórna: 10.000 - 16.000 omów.Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre połączenie. Sprawdzić opór, cewka pierwotna: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z cewki zapłonowej. Zmierzyć opór pomiędzy wtykiem złącza napięcia zasilania...
I teraz dochodzę do wniosku że to "chyba" będzie cewka nie taka i w związku z tym mam do Ciebie pytanie czy jest to możliwe żeby cewka była nie taka choć kupiłem nową do tego typu autka? czyli VR6-2,8l-174k- '99r Kolego nie odpowiem Ci na to pytanie, bo zawodowo nie zajmuję się silnikami samochodowymi, więc nie wiem jakie są lub mogą być cewki w twoim...
Jeżeli jest iskra na świecy zapłonowej to nie powinieneś się przejmować cewką (na przewodzie wysokiego napięcia powinno być kilka tysięcy volt). Sprawdź zawory (gdy zawory są zamknięte trzeba ustawić minimalny luz na dźwigienkach popychaczy) i zobacz czy gaźnik podaje paliwo do kolektora dolotowego. Jeżeli jest iskra, zawory dobrze wyregulowane i dostaje...
Napisałem wcześniej że na naladowany nie ma iskry... A teraz się pokazuje ale bardzo słaba. Oczywiście test na stole z akumulatorem i kablami. Dodaje filmik z testu cewki. W świetle latarki iskra prawie niewidoczna. Rezystancja powinna być od 2,35 do 3,22 ohms u mnie 2,6. Drugi obieg 12 do 18 kohm u mnie 18,06 nie sądzę by to 6 setnych miało znaczenie....
Dysza wylotowa została zdjęta na czas prób aby po zatrzymaniu gorącego silnika sprawdzić stan turbiny.Na próbę można silnik uruchomić manualnie samemu kontrolując dawkę gazu ręcznie przez zawór jedynie uważać aby nie przekroczyć obrotów krytycznych. Robię do silnika mały kontroler ECU który będzie robił pomiar obrotów,temperatury gazów załączał wysokie...
Hm... wygląda na to, że napięcie jest obniżane do 12V, i dopiero to zasila generator WN? To może układ generatora do świecy zapłonowej od typowego samochodu? Tylko on potrzebuje jakiegoś wyzwalania, a tu przydałby się taki, który by dawał iskrę np. 10X na sekundę, kiedy tylko ma zasilanie. Ten z TME trzeba zasilać wprost z sieci, 230V 50Hz.
Nie widzę związku przyczynowego trudności z odpaleniem zimnego silnika z czujnikiem wału - chyba że jest wrażliwy na temperaturę. Prędzej podejrzewałbym układ zapłonowy. Silnik zagrzany, lepsze odparowanie benzyny, lepsze warunki do przeskoku iskry w cylindrze. Dla sprawdzenia zmniejsz szczelinę na świecy np na 0.5mm. Jeżeli będzie poprawa to przyczyny...
Witam, mam problem ze skuterem 2T, nie ma on iskry. Do cewki zapłonowej dochodzi napięcie 13/14/19V, kupiłem nową cewkę i święcę aczkolwiek iskry nie ma... Co może być uszkodzone skoro do cewki dochodzi prąd, czy ten prąd jest za mały?
Kolego Krzysztofie - podaję tylko informacje z moich praktycznych doświadczeń związanych z budową elektryzatora przy użyciu generatora na NE555. Także w praktyce wyszło na wierzch, że zastosowanie N-MOSFET'a zwiększyło energię jak i napięcie wyjściowe (oceniając po długości i jasności łuku jaki można osiągnąć na iskierniku). Może ma to związek z mniejszą...
Cewka zapłonowa ma dokładnie taką samą budowę, co cewka do dwubiegowego Rometa. Jedna cewka współpracująca z przerywaczem, druga cewka generująca wysokie napięcie na świecę zapłonową. Jak pisałem wcześniej, sprawdź przerywacz, kondensator i połączenia skręcane.
Trzeba sprawdzić czy po przekręceniu kluczyka jest napięcie na cewcwe zapłonowej .Jeżeli jest totrzeba sprawdzić iskrę , do tego potrzeba raczej dwie osoby. Najpierw trzeba zdjąć fajkę ze świecy i wykręcić świecę/lub włożyć jakąś inną ale sprawną w tą zdjętą fajkę i położyć na metalowym silniku /. Druga osoba uruchamia rozrusznik. Przy kręceniu rozrusznikiem...
Dziś rano zmierzyłem częstotliwość w punkcie pomiarowym do którego chcę podłączyć konstruowany częstościomierz. Czyli do zacisku cewki zapłonowej, który to zacisk jest podłączony do układu zapłonowego, podłączyłem dodatni zacisk standartowego miernika uniwersalnego z funkcja pomiaru częstotliwości. Przewód masowy tegoż miernika podłączyłem do zacisku...
Z tyrystorowym układem zapłonowym może pracować dowolna cewka zapłonowa.Poza tym przy kluczyku włączonym w stacyjce w pozycji zapłon na cewce zapłonowej nie ma napięcia gdyż nie ma impulsu z młoteczka. Sprawność cewki w tym układzie jest bardzo wysoka gdyż napięcie w impulsie na nisko omowym uzwojeniu podane przez tyrystor wynosi około 330V.Przerwa...
eśli to faktycznie DW300 to niezła zakała jest. Iskra potrafi uciekać przez obsady świecy zapłonowej przy nieznacznym zalaniu. Śniedzieją styki przekaźników, i inne cuda co chwilę. Więc może to inny model,nie ma w nim świecy zapłonowej tylko dwie elektrody wytwarzające iskrę. Pozatym to nie mam z tym piecem zbyt wielu problemów, jedynie czasem zatkane...
Witam. Przerobiłem zapłon w WSK 125 ze stykowego na elektroniczny wykorzystując moduł zapłonowy i cewkę od simsona. Moduł zasilany jest z cewki zapłonowej wskowskiej a czujnikiem jest cewka z przekaźnika od malucha a fajka na świecy nie ma rezystora. Problem polega na tym, że na niskich obrotach (do około 2000 obr/min) jest iskra i silnik działa idealnie...
Dziękuje za słowa otuchy ;) Nasuwa mi się na myśl jeszcze jeden problem a mianowicie samochód i instalacja zapłonowa: 1. Instalacja samochodu zasilana jest z odizolowanego źródła - akumulator . 2. Podczas zdjęcie "fajki" z świecy zapłonowej , złapanie za końcówkę świecy i zakręcenia silnikiem (NIE DOTYKAJĄC DO OBUDOWY SILNIKA) "kopi" mnie . 3. Wiadomym...
Witam. Swego czasu zakupiłem do skutera zapłon Polini Electronic Ignition. Ostatnio chciałem go podłączyć lecz problem polega na tym, że ktoś wcześniej przerobił fabryczne kostki na wsuwki, zostawił tylko jedną fabryczną, która łączy iskrownik i impulsator z modułem zapłonowym i mam problem z podłączeniem. Próbowałem łączyć kable kolorami, oglądałem...
We Fiacie 650 można było bez problemu zamontować elektroniczny układ zapłonowy produkowany przed laty przez Państwowe Zakłady Teletransmisyjne w Warszawie które to zakłady produkowały ten układ dla Fiata 125p które mogły być montowane do najstarszych wersji tego modelu.Nie grzało się to i pracowało bezawaryjnie.Była to przetwornica zbudowana na 2 tranzystorach...
Witam Problem dotyczy Nissana Micra K12 2003r z silnikiem 1.2 16V 80km Samochód nie chce zapalić. Iskra na świecy zapłonowej pojawia się tylko na chwile (jeden przeskok iskry) po dłuższym postoju samochodu. jeśli co chwilę kręcimy rozrusznikiem iskra się nie pojawi, a jeśli samochód postoi kilkadziesiąt minut to iskra pojawia się tylko na moment. Co...
sprawdź przewody wysokiego napięcia świece zapłonowe bo raczej nie spotkałem się z tym żeby iskry nie było raz na dwóch cylindrach potem przeskakiwało na kolejne dwa może tez być uwalony czujnik halla który steruje iskra
To wysokie napięcie pochodzi z powielacza, a nie ze sposobu nim sterowania.
WN - wysokie napięcie, tj. cewka zapłonowa, przewód, świeca
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
rezystancja świecy zapłonowej rezystor świecy zapłonowej wystrzał świecy zapłonowej
pralka łożysko wymienny toshiba 32av5 telefon zrzut ekran
programator 24c256 laptop toshiba satellite bateria
Wymiana gum przy lusterkach w Mercedesie W124 na zamienniki Nissan Qashqai radio fabryczne – opis gniazd, pinout ISO, 20/32/52-pin, FAKRA, CAN, USB