Witam. Sprawdź stan końcówek przewodów łączących akumulator, instalację i alternator z rozrusznikiem (punkt ich połączenia na rozruszniku). Nie jeździj z tym uszkodzeniem bo uszkodzisz alternator.
Temat rzeka, Pugi wyrzucają ten błąd przy każdym jednym błędzie - poduszki, czujnik ciśnienia w oponach, uszkodzony alternator, zapchany DPF, niesprawna świeca... absolutnie wszystko. Przy Twoich objawach w 1.4 HDi Peugeot 207 miałem uszkodzoną rolkę alternatora, 330 zł i brak komunikatu, falowania obrotów itd. Ale to nie znaczy, że tak jest - tylko...
Nie ma szans żebyś tym uszkodził alternator. Po prostu przyszedł jego czas.
Przy spawaniu należy akumulator odłączyć aby nie uszkodzić alternatora
Tylko musisz pamiętać byś nie zostawił włączonej masy godzinę dwie ,to Tak oriętacyjnie, gdyż wirnik alternatora będzie pod pełnym napięciem i może się przegrzać i uszkodzić.
(at)kawasakikuba. Sprawdź jakie dane techniczne ma alternator w Twoim quadzie. Jeżeli pompa będzie używana dość intensywnie, a moc alternatora będzie znacznie odbiegać od zapotrzebowania. Możesz uszkodzić alternator i instalację elektryczną quada.
Nie uszkodziłeś przypadkiem szczotek? Z którego roku ta Fabia? Takie urządzenia jak alternator oddaje się do zakładów tym zajmujących, a samemu to duże ryzyko że coś uszkodzisz.
Jeżeli napięcie spada i się nie ładuje, to wniosek taki, że uszkodził się alternator, biorąc pod uwagę jeszcze to, że coś się faktycznie spaliło. Na twoim miejscu bym spróbował naładować najpierw akumulator prostownikiem.
Nie uszkodzi się.
Zdejmij pasek i zobacz czy możesz obrócić alternatorem- może się uszkodził , częsta przypadłość w Fiatach.
alternator daje tyle pradu ile potrzeba na doladowanie akku ireszta idzie na odbiorniki a zbyt duza poj. akku w stosunku do alternatora nie pozwoli na jego doladowanie i tym samym ciagniesz prad z akku i w koncu kiedys padnie
Jeżeli wirnik ma około 4 omy to trzeba uznać że jest dobrze.Lepiej nic nie podważać bo wtedy można dodatkowo uszkodzić kolego malriolee.
Regulator napięcia zapewne padł.Pod bakiem z lewej.
mam nadzieję że regulator nie z Uni-Point :)
NIE WOLNO ZDEJMOWAĆ KLEMY w czasie pracy silnika możesz uszkodzić alternator (poza tym rozumujesz poprawnie).
Może być i chwilówka ale raczej razem z kontrolką bo jeżeli by przytrzymał ten przycisk zbyt długo to bez kontrolki w obwodzie mogłyby się uszkodzić diody wzbudzenia w alternatorze.
Teoretycznie akumulator może naładować się z prawie do napięcia 32V , co nie znaczy, że w obwodzie alternatora nie wytworzy sie napięcie o wiele wyższe. Należy przeanalizować przypadek, gdy regulator napięcia ulegnie uszkodzeniu (zwarcie układu regulacji napięcia) i wówczas napięcie to może przekroczyć wartość 36V. Sposobem na taką awarię byłoby zbudowanie...
Odkręć skrzynię, wyjmij przyciętą wiązkę, przykręć skrzynię. A tak na poważnie sprawdź wiązkę, bo w B5 idzie mniej więcej na łączeniu skrzyni i silnika i faktycznie można coś uszkodzić.
Pomyślałem i nie mam pojęcia co miało by ją uszkodzić. Alternator ładując akumulator daje jakieś 14V. Czy to miało by być zabójcze dla przetwornicy?
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Duży prąd rozruchowy, np. w dizlu, grube i krótkie kable połączeniowe, zużyty aku dawcy. Po to własnie "nasi przodkowie" zalecali wstępne podładowanie akumulatora biorcy przez pracujący alternator (i akumulator) dawcy przez te kilkanaście minut. Myślę, ze padnięty aku biorcy, nie naładuje się wystarczająco nawet po godzinie, a co dopiero kilkanaście...
Prąd po kluczyku najbezpieczniej z wycieraczek lub z czujnika śwateł cofania jak nie ma pod maską bezpieczników.
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Nie uszkodziłeś mostka tylko kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem. Ten gruby. Nie mogę sobie już przypomnieć jak on biegnie? Czy przez rozrusznik?
Tak odłącz również prądowy przewód ,tak alternator mógł się uszkodzić poprzez złe podłączenie z masą .
Wygląda ze uszkodziłeś alternator.
Pytanie czy przy spawaniu tłumika był odłaczony lub zabezpieczony akumulator. Jeśli nie to mógł zostać uszkodzony alternator. Weź mi to objaśnij w jaki sposób można uszkodzić alternator spawając układ wydechowy.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
A żeby żarówka się zaświeciła to należy podpiąć do kabelka brązowego L i on jest minusem ? a czerwonobiały F Czy moje rozumowanie jest teraz prawidłowe powinien być plusowy i dalej połączony z plusem/B+/ i dalej jest wyłącznik i dalej jest akumulator/B+/Czy moje rozumowanie jest teraz prawidłowe ? Boje się abym nie uszkodził alternatora. Pozdrawiam.
Msz chyba uszkodzony alternator, albo coś go tak obciąża. Zakładam jednak że jest uszkodzony.
Tak Ci to nie zadziała a odłączenie akumulatora może uszkodzić alternator i elektronikę w pojeździe. Odetnij przewód idący do stacyjki.
Na 99% uszkodziłeś alterator. Odłącz na próbę alternator i uruchom silnik. Kontrolka może się świecić, ale bezpiecznik powinien zostać cały. Swoją drogą, nauczka na przyszłość. Zawsze odłącz klemę minusową od akumulatora i zaizoluj ją. Unikniesz komplikacji.
Witam Zamontowałem do zmoty terenowej alternator 200A od mercedesa W211, niestety nie wiem jak do wtyczki pokazanej na zdjęciu podczepić + wzbudzenia i kontrolkę ładowania. Proszę o pomoc nie chcę uszkodzić alternatora.
Montując taki defulsator w pojeździe to raczej trzeba wyposażyć go w tzw hebel ???? Można uszkodzić alternator nie mówiąc o jakiejś elektronice ???
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
Sprawdź, czy po odpaleniu klema plusowa nie robi się ciepła Obstawiam uszkodzoną właśnie tą klemę
Nie można łączyć dwóch akumulatorów równolegle, nawet nowe mają drobne różnice więc będą się wzajemnie rozładowywać i mogą się trwale uszkodzić.
Nie powinno się podłączać prostownika do akumulatora podłączonego do auta,może to uszkodzić alternator!!!
Miałem bardzom podobny przypadek. Uszkodzony alternator uszkodził ECM.
W tym że uszkodziłeś alternator, sterownik silnika i wszystko co było pod napięciem.
Jak przełożysz wirnik z 90-siątki do 115-stki to nie osiągniesz maksymalnej mocy , ma cieńsze uzwojenie wzbudzenia , jak zrobisz to odwrotnie możesz uszkodzić uzwojenie stojana - większy prąd wzbudzenia niż nominalny . :|
Artur272 napisał: Cytat: Artur272 napisał: Witam serdecznie Jakie łożyska zakupić do alternatora Astra 1.9 CDTi 150KM Alternator Denso 14V - 105 A Witam. Jak możesz to podaj numer alternatora. Właśnie problem w tym, że nie ma żadnych oznaczeń :/ 6303 17x47x17 6003 (SPECJALNE NA MINUSIE) 16.96x35x10 Zwróć uwagę że nie 17x35x10, tylko 16,96x .. do tych...
no ok ale żeby aż uszkodziło alternator dawcy ? chyba że ktoś odpala diesla 2.7 od corsy 1.2benz
Autorze teraz odpowiedz sobie na proste pytanie,Czy warto było słuchać tych porad typu a to wszystko ok. Bo to tak musi być. Ja w 15 stym poście już napisałem że trzeba sprawdzić ładowane na akumulatorze Pomyśl autorze ile byś był stratny gdybyś posłuchał tych rad że to wszytko ok jest, bo to świece żarowe tyle prądu ciągną że aż się akumulator nagrzewa....
Różnica którą podałeś powinna być do zaakceptowania, odnośnie drugiej części pytania to jeśli przekroczysz prąd alternatora, ładowanie plus odbiorniki może się uszkodzić alternator.
Trzeba się liczyć z uszkodzonymi diodami alternatora,no i naprawdopodobniej do wymiany parę bezpieczników.
Przez kilka dni nie będę miał okazji wyskoczyć do auta, więc minie trochę czasu, zanim tam cokolwiek zrobię. Proszę o cierpliwość, na pewno się odezwę. Aha, na kostce alternatora nie znalazłem żadnych oznaczeń, więc mam pytanie - który pin to linia L? Nie chciałbym ,,przy okazji" uszkodzić czegokolwiek w alternatorze - nie należy do tanich.
Jezeli alternator tak "gwizdze" to najprawdopodobniej odlaczyli akumulator przy pracujacym silniku albo zrobili zwarcie i uszkodzili alternator,dopoki laduje to ok a potem....wiadomo co.
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Z gniazda 230V nie odpalisz ciągnika bez akumulatorów. Trzeba szukać urządzenia trójfazowego, bądź z wbudowanym akumulatorem (buforem). A najlepiej to kup akumulator porządny i zamiast wkładać go do ciągnika to zamocuj go na wózku i jak będziesz potrzebował odpalić to podjeżdżasz i odpalasz. Do Ciągnika włóż choćby jakiś mały akumulator nawet już stary...
Jeszcze jedna ważna informacja: Nie powinno się odpalać biorcy, przy pracującym dawcy. Może to uszkodzić alternator. Nie zawsze, i nie każde auto, ale można się zdziwić. Np głęboko rozładowany diesel może pociągnąć taki prąd że uszkodzi dawcę! W przypadku gdy po podpięciu kabli nadal jest problem z odpaleniem 2giego samochodu, to powinno się odpalić...
wystarczy że twój akumulator jest bardzo słaby (uszkodzona cela)lub brak zasilania stałego na zacisku 30(słaby styk) może uszkodzić alternator. Sprawdź gruby przewód . Dodano po 2 Sprawdź jeszcze naciąg paska.
Jeden z sąsiadów wyraził pogląd , że mogę w trakcie chwilowego przeciążenia uszkodzić alternator w samochodzie . Od tego jest akumulator jako bufor. Alternator ma swoją wydajność prądową więc nawet jakbyś chwilowo miał 120A poboru prądu to przy napięciu 14.4V masz dość zapasu prądu z akumulatora. Oczywiście miałoby to uzasadnienie gdybyś chciał spawać...
Witam. Tak jak napisałeś: "...to poprostu zbieg okolicznosci..." Układ taki nie "potrafi" uszkodzić mostka prostowniczego w alternatorze. Pozdrawiam
Problemy zaczęły się od wymiany starego akumulatora lekko zmęczonego na nowy, który oczywiście oddałem do reklamacji gdyż przy próbie naładowania prostownikiem wykazywał zwarcie. Reklamację uznano, w opisie usterki zwarcie w celi. Brak ładowania kolejnego nowego akumulatora ujawnił się na trasie po pechowej wymianie, żadna kontrolna na desce (kontrolka...
Masz uszkodzony alternator, brak ładowania i dlatego wyłączało poszczególne bloki. Możesz mieć zwarcie międzyzwojowe a wtedy kontrolka nie będzie świeciła.
Po pierwsze to nie (~11,5A) tylko 11,5V. Osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby zużyty akumulator mógł uszkodzić alternator (diody), ale taki aku może eksplodować w skrajnych przypadkach:(. Czy akumulator miał robiony test obciążenia? Jak wypadł? Jakie jest jego napięcie spoczynkowe - rano przed odpaleniem? Akumulator mógł się uszkodzić przez...
Wygląda na typowe uszkodzenie alternatora.
Takie objawy może też dawać uszkodzony alternator.
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Może zalałeś alternator i się uszkodził. Co do świateł to pierwsze sprawdź bezpieczniki.
Wymieniłem regulator, bo wszystkie objawy wskazywały, że w nim jest problem (skoki napięcia). Myliłem się. Stary był dobry. Samochód jeździ, tylko co jakiś czas pojawia się przeraźliwy sygnał i STOP. Potem znika. Możliwe jest, że sam mogłem uszkodzić alternator, ponieważ wcześniej komorę silnika spryskałem środkiem na kuny. Po kilku latach wyczyściłem...
Alternator uszkodził się na tyle że nie można go naprawić? Pzecież to najszybsze rozwiązanie.
Sprawdź napięcie ładowania. Być może uszkodziłeś alternator "użyczając" prądu. Dobrą praktyką w takim przypadku ratowania innego kierowcy jest podłączenie jego akumulatora do własnego (przy pracującym silniku) na kilka minut. Dopiero potem próba uruchomienia...
I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
Zainteresowanym jeszcze jedna istotna rzecz. Sterownik pneumatyki otrzymuje również sygnał z alternatora. Uszkodzenie alternatora blokuje jego pracę.
No to jest raczej bardzo łatwe. w dieslu obrotomierz jest lączony pod alternator. Powinno być wolne miejsce (wsuwka) spróbuj tam sie podłączyć. Na wejściu sygnału w obrotomierzy powinien być w szereg włączony kondensator i nawet nieprawidłowe podłączenie nie powinno uszkodzić orotomierza. Niemniej jednak w dieslu to sygnał z alternatora bierzemy.
Przy założeniu, że wirnik nie uszkodził stojana (rozsypane łożyska).
Panowie, sprawdziłem masę w samochodzie metodą na żarówkę. Czyli podłączyłem jeden koniec żarówki reflektorowej do plusa i szukałem masy na samochodzie. Masa jest wszędzie, mimo pomalowania niektórych elementów. Z resztą tak jak mówiłem, wzbudzenie jest, także masa też musi być. Przyjże się jutro bliżej samemu alternatorowi, gdyż wydaje się ze to on...
Jeśli jest 6 diodowy to może się uszkodzić.
Oczywiście, nie polecam takich metod w żadnym razie - ale w kwestii dialogu Kolegów, to gdy Oczywiście nie możesz puścić tego napiecia w instalacje bo popalisz żarówki, czy uszkodzisz alternator etc. to myślę, że miał na myśli odpięcie z rozrusznika przewodu do akumulatorów (tudzież alternatora czy prądnicy).
NIE odpinaj klemy przy pracującym silniku,możesz uszkodzić alternator. Dodano po 2 a wykladzina pod fotelem kierowcy sucha? Daj spokój z tym modułem komfortu.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Po pierwsze, to jest silnik 8 zaworowy, nie 16V, co za tym idzie jest na monowtrysku, a nie na wielopunkcie, czyli wcześniejsze rozważania o pomiarze ciśnienia paliwa psu na budę :| Po drugie, jak odłączałeś akumulator przy pracującym silniku, to raczej na pewno uszkodziłeś alternator
Witam. Montowałem taki alternator swego czasu w tym ciągniku. Widzę, że jest to alternator z agromy bo ma fabryczne mocowanie pod ten model. Zrób tak: odłącz całkowicie stary regulator od prądnicy. Ten alternator ma wbudowany regulator napięcia. Jeden kabel "ładowanie" podłącz pod zacisk rozrusznika(gdzie dochodzi kabel z akumulatora) a drugi pod lampkę...
Sprawa oczywiście zamknięta. Samochód stał miesiąc czasu na Helu z powodu uszkodzonego alternatora, a mianowicie odpadł jeden z przewodów stojana które były polutowane tak, że szkoda słów. Zresztą po napisaniu tego tematu, uszkodziłem oś alternatora o którym pisałem. Ukręciłem gwint na wirniku gdy dokrecalem koło pasowe 😖. Co prawda przegwintowalem...
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
Jaki Ford? Czy alternator jest z wbudowanym regulatorem? Czy jakoś nowocześniej? Czy wtyczkę odłączyłeś w czasie pracy? 20V może uszkodzić elektronikę samochodu. Mógł się spalić sterownik skrzyni.
Sprawdź bezpiecznik, Sprawdź czy na moduł dochodzi napięcie z akumulatora, sprawdź przejścia alternatora - czy nie uszkodziłeś uzwojeń alternatora na statorze. Odłącz regulator i zobacz czy odpali nowe nie znaczy dobre. ( nie wkręcaj go na obroty bo coś uszkodzisz) Zrób zdjęcia modułu, cewki, statora i podaj nazwę motoru to pozwoli określić z czym mamy...
Podpiołeś się +sem pod zacisk D+.Tam właśnie powinno pojawić się napięcie jeżeli alternator jest sprawny.Dlatego też gaśnie kontrolka STOP i ładowania.Masz jednak uszkodzony alternator.
Zapomniałem jeszcze dodać, że przed pierwszym uruchomieniem zapomniałem podłączyć przewód b+ do + przy rozruszniku i po odpaleniu alternator pracował kilkanaście sekund bez + czy mogło się w nim coś uszkodzić?
Uszkodzony alternator i niedoładowany lub znacznie zużyty akumulator, nie trzyma pojemności.
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Chciałbym się za to sam zabrać, jednak słyszałem plotki, że niestety trzeba rozbierać w niej cały przód, żeby cokolwiek zdziałać Nie trzeba , skoro masz kanał to opanujesz to bez rozbierania czegokolwiek . Największy problem to dopasować torx t60 do napinacza żeby szło go zluzować od dołu. Jak już pozbędziesz się paska z alternatora to odkręcasz 2...
Twierdzę, że jest uszkodzony alternator(regulator). Nie ma prawa pobierać prądu kiedy się nie kręci! Pozdrawiam.
georgesgr, a powiedz mi-po co w sterowniku silnika w telekodowaniu ustawia się typ alternatora? :) Co do tego przypadku teraz-niekoniecznie jest uszkodzony alternator.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Sprawa prozaicznie prosta odłączyć wtyczkę od alternatora jeżeli kontrolka akumulatora zgaśnie uszkodzony alternator ,jeżeli nie zgaśnie przewód kontrolki przywarty do masy.P
To sprzęgiełko nie jest w zasadzie wymyślone tak do końca dla alternatora...i samemu alternatorowi nic nie grozi...
Nie jest normalne. Rozumiesz co się do Ciebie pisze, czy nie za bardzo? Masz uszkodzony alternator.
Kolego elec , co Ty chcesz sprawdzić jak masz regulator z mostkiem prostowniczym połączony. Najpierw je rozlutuj, a później sprawdzaj. Jeżeli wirnik, mostek i stojan sprawny to wymień regulator i po sprawie. Po co się nad nim tyle znęcać? rafbid napisał: Jeśli ma wbudowany regulator napięcia to zmostkuj wszystkie wyjścia z alternatora i podłącz pod...
Dalej uszkodzony alternator, ewentualnie coś nie tak z przekaźnikiem ( oznaczony w skrzynce jako choke)
Na wolnych obrotach silnika chwilowe odłączenie klemy nie spowoduje nic złego. Napięcie z alternatora to jakieś 13,5V.Ewentualnie dla bezpieczeństwa można włączyć światła w celu obciążenia. W gruncie rzeczy ściągając kilka różnych aut, z uszkodzonymi alternatorami robiliśmy takie triki i spawne auto nie było gaszone ponieważ otrzymywał rozładowaną...
Panowie,to nie jest żaden problem.Można je normalnie spiąć i będzie jeździło. Dużo pojazdów specjalnych tak ma,wojskowych też.Niemieckie karetki i radiowozy były już fabrycznie przygotowywane na niezawodność i z fabryki wyjeżdżały na dalsze doposażanie już z czymś takim+ dodatkowe satelity w przekładni rozrusznika.Samochody z krajów skandynawskich osobiście...
Nie, nie mamy. Skoroś grzebał, to patrz to mogłeś uszkodzić. Ewentualnie alternator do wierzchu i do zakładu posiadającego stół probierczy.
Panele mają sens latem, zwłaszcza przy takiej mocy odbiorników. Zimą to niestety agregat, ewentualnie przy instalacji 12V można podładować akumulator z samochodu, ale to też ostrożnie, żeby nie uszkodzić alternatora. Jak ma być tanio, to panele używane, niskonapięciowe np takie https://m.olx.pl/d/oferta/panele-fotowol...
Wygląda to na uszkodzoną prądnice, alternator czy co tam jest zamontowane. Silnik też gaśnie gdy podniesiesz mu obroty i dopiero wtedy odłączysz przewody?
Nigdy nie ściągaj klemy na pracującym silniku!!! Bo większość co "włączone" wyleci w powietrze! Alternator także może się uszkodzić (diody)
Silnik niema większego znaczenia wszystko zależy jak bardzo obciążysz alternator. Jeśli chodzi o obroty to minimalne ( wolne obroty silnika) wystarczy około 1000 obr/min , natomiast maksymalne nie uszkodzą alternatora jeśli nie przekroczą 7000 obr/min. Gorszą sprawą jest tzw. sprawność alternatora która zaczyna maleć po przekroczeniu pewnych obrotów...
W sensie ładowanie alternatorem czy prostownikiem? Jeśli prostownikiem to pisałem jaki prąd i przez jaki czas i najlepiej jak posiadasz prostownik z ograniczeniem prądu,a przez alternator to musisz wyposażyć się bądź pożyczyć amperomierz prądu stałego o zakresie minimum 100A i wpiąć go w szereg do akumulatora i zmierzyć prąd ładowania.Tylko aby nie...
alternator uszkodzić alternator uszkodzić akumulator alternator uszkodzić regulator
transport kolumn wyciek pompy paliwa instalacja aluminiowa miedziana
aktualizacja dekodera schrack seconet
Wymiary o-ringów pompy paliwa 4B0919051E Satel Integra: Czułość Wejścia 0 ms - Znaczenie