Mam opis jak zdemontować stacyjkę ale jak nie jest "zatrzaśnięta" blokada. A Ty masz zablokowaną kierownicę więc chyba oprócz demontażu trzebaby było rozwiercać ją aby wyjąć cylinder. Jak chcesz mogę przepisać opis.
czerw plus -wiadomo a rozrusznik to chyba czerw z czarnym,podanie 12 z czerw. na którykolwiek nic nie spali natomiast przez żarówke też może nie być dobrze(jesli stacyjka zasila bezpośrednio automat) ,lepiej bez.Przekreć klucz w poz zapłon(zmierz -plusy bedą na czarnych i czerwonym ,podaj nastepnie plus na ten który został.
Witam trzeba wymienić tylną czesc stacyjki miałem to samo w pandzie 2004 koszt stacyjki bez wkładki ok 120 zł, mozna odkrecić te zerwane sruby obcinaczkami do przewodów.:)
Obudowa kierownicy jest zdjęta ale nie można wyjąć metalowej części stacyjki.
Auto na podwoziu golfa 4 a w.w objawy wskazują na uszkodzoną kostkę stacyjki.
Immo nie odcina kontrolek, alarm oryginał czy dokładany ? Prędzej ostawiam uszkodzoną kostkę stacyjki.
słuchaj,ale nie stacyjka,stacyjkę zostaw.Trzeba wymienić plastikową wkładkę ze stykami,tą z drugiej strony z ktorej wkładasz klucz.
Sprawdź dokładnie może masz kostkę stacyjki uszkodzoną
Dzięki zamieszczonemu tu zdjęciu udało się i mnie wymienić starą, uszkodzoną stacyjkę na nową. Dziękuję i pozdrawiam. Marta
popsuła mi się stacyjka a muszę jechać i jak odpalić na kable stacyjki błagam szybka odp
Masz uszkodzoną kostkę stacyjki lub wkładkę, to są bardzo tanie rzeczy dlatego można wymienić komplet i mieć spokój do końca tego samochodu.
Witam, posiadam volkswagena lt35 , i mam następujący problem, a mianowicie zgubiłem klucze i mój kolega wpadł na pomysł żeby rozwalic stacyjke, i tak zrobił. Po zwarciu styków silnik kręci i to wszystko, wiem ze jest tam immobilizer czyli ta czrna obręcz, nie jestem mechanikiem wiec mam pytanie czy jest jakaś szansa na odpalenie tego busa,??? prosze...
Owszem, można , wystarczy oba te plusy połączyć razem od strony radia i do stałego plusa w aucie ale nie jest to zalecane gdyż poważni producenci radii robią coś takigo co nazywamy logiką zapłonu (widać to badziewie tego nie ma) i może rozładowywać akumulator a drugie to radio nie każde radio powinno grać bez kluczyka, te radia które wymagają dwóch...
Tak z silnika wychodzą dwa przewody jeden bedzie od gaszenia podłączony do cewki zapłonowej a drugi prawdopodobnie od ładowania, Wszystko zależy od tego co chcesz z tym zrobić ?czy zreanimować wiązkę i poprawnie podłączyć odpalanie ładowanie, gaszenie ,jakieś oświetlenie,itp. Czy dalej metodą pròb i błedòw podążać, Masz tu przykładowy schemat...
Może jechać śmiało w stacyjce pęka taki element co z blokadą nie ma nic wspólnego.
Słyszysz pewno klikanie wtryskiwacza - tak ma być, jak go nie ma to znaczy że nie dostaje sygnału z czujnika Sprawa może być tego rodzaju że masz uszkodzoną kostkę stacyjki dlatego przy kręceniu wałkiem na włączonym zapłonie masz iskrę a w pozycji kuczyka na rozrusznik już nie
Jest bardzo duże prawdopodobieństwo, że masz uszkodzoną, zużytą stacyjkę (ten typ tak ma).
Proszę wybaczyć, ale mało orientuję się w elektryce. Wiec oddaj auto do kogoś kto się zna zanim coś puścisz z dymem. Do stacyjki musi dochodzić skoro załączają się kontrolki, może nie wychodzić na rozrusznik co wskazuje na uszkodzoną kostkę stacyjki. Skoro wymieniłeś i dalej to samo to wskazuje na złe sprawdzanie obecności napięcia, albo nowa kostka...
Po raz trzeci powtarzam-w astrze nic sie nie będzie żarzyło, może się żarzyć tam, gdzie obwód lampki (czyli DF) jest zezwoleniem włączenia prądu na wirnik.
kluczyk nawet nie drgnie... Dodam iż akumulator jest rozładowany, tak jak w poprzedniej sytuacji Nie drgnie bo masz uszkodzoną stacyjkę. Rozładowany akumulator nie ma tu nic do rzeczy, a tym bardziej do odblokowania kierownicy. Nie spotkałem się z elektryczną blokadą w tym aucie.
Lewarek w podłodze też trzeba było zrobić. Zarówno w Syrenie, jak i póżniej Dacii 1310p bardzo szybko uszkodziły się stacyjki, wypaliły się styki. Zamiast wymieniać wkłady, obu tych samochodach zrobiłem po prostu taki niby przycisk start-stop. Do włączania zapłonu służył zwykły przełącznik przechylny, "hebel", a do włączania rozrusznika przycisk od...
Widzę że chętnych do rozwiązania tej zagadki brak. No to następna - samochód to Opel Meriva z roku 2004. Samochód przyjechał z uszkodzoną stacyjką, tzn nie można było przekręcić kluczyka w stacyjce. Oczywiście wymiana wkładu stacyjki na nówkę, przekładka transpondera i autko śmiga jak laleczka. Klient przychodzi po odbiór i po 10 minutach wraca z usterką...
Skoro tak jest to masz uszkodzoną stacyjkę. Albo odetniesz styk w stacyjce i nie będzie sygnału nigdy albo wymienisz ponownie stacyjkę na taką ze sprawnym stykiem.
Jak wyjmiesz wtyczkę z rygla czyli blokady kierownicy to będziesz miał w niej trzy kable. Między czerwonym i brązowym powinno być napięcie równe napięciu akumulatora nawet bez włożonego kluczyka. Do trzeciego kabla nic nie podłączaj bo to kabel sygnałowy i uszkodzisz stacyjkę. Nie przekręcisz stacyjki dopóki rygiel się nie odblokuje.
A nie trzeba przekrećic odpowiednio stacyjki żeby go wcisnąć?
Wezwałem fachowca. Podłączając żle stacyjkę uszkodziłem ścieżki na płytce. Zostały polutowane.
problem jak w temacie. jak ją wayjąć ? żeby nie uszkodzić stacyjki ?
nie wiem czy dasz rade bo wkład jest mocowany na końcu segerem ale możesz probować a propos masz uszkodzoną stacyjkę czy kluczyk? Mam uszkodzoną stacyjkę, połamany jest ten "języczek" co wchodzi w kostkę. ryniek100 Idę sprobuję. Dodano po 36 Stacyjkę wyciągnąłem przez poluzowanie śrub od kolumny.Teraz jak mam wyjąć wkład bo tutaj żadnego zabezpieczenia...
Nie napisałeś nic o masach. Sprawdzałeś je? Jak masz żarówkę, to masz tę metalową obudowę i ołowianą/cynową "kulkę" na końcu, taki cypek. To na tym cypku powinien być + z akumulatora, a na metalowej obudowie jest masa :) . Może po prostu masz uszkodzoną stacyjkę? Lub źle podłączone przewody do stacyjki. Odłącz stacyjkę całkowicie i zobacz czy lampy...
Witam.Ja co prawda nie naprawiałem stacyjki, ale jak szwagrowi wypaliły się styki stacyjki w sierce ( styki załączające rozrusznik), to ominąłem stacyjkę i zamontowałem przełącznik o dosyć dużej mocy przełaczajacej.Była to ,,naprawa''doraźna, tymczasowa do momentu zakupu nowej stacyjki.Właśnie minął trzeci rok jak szwagier pomyka na tej ,,prowizorce''.Uważa...
A ze stacyjką jest w tych autach problem? Koledze kiedyś się właśnie uszkodziła stacyjka i przy 100KM/h zablokowała kierownica... Może warto przed podróżą zlikwidować całkowicie blokadę kierownicy? To nie żart, przy starym aucie to chyba będzie wskazane. Nie wyobrażam sobie blokady kierownicy na autostradzie.
Dzień wcześniej po przekręceniu kluczyka w stacyjce na "STOP" wyłączyły się wszystkie kontrolki a silnik nadal chodził - dopiero ponowne przekręcenie na "START" i "STOP" dało rezultaty. Nie wiem czy ma to coś wspólnego z moimi późniejszymi perypetiami. uruchomiłeś tzw tryb awaryjny nie przejmuj się tym to samo w sobie nie oznacza uszkodzenia. podczas...
Uszkodziła mi się sprężyna w stacyjce odbijająca kluczyk po rozruchu. Ta "sprężynka" nie jest we wkładce patentowej tylko w tej wymienialnej części pod wkładką patentową, czyli w tej części elektrycznej Post trudny i moja odpowiedź zawiła
Moduł jest wielkości pudełka zapałek wpisz w allegro moduł vivacity i będziesz widział. Możesz też mieć uszkodzoną stacyjkę, wyciągnij wtyczkę z stacyjki i sprawdz.
Mogła tym razem uszkodzić się kostka stacyjki. Trudno zgadywać, trzeba diagnozować.
Witam. Jak w temacie problem z wyciągnięciem wkładki. Problem jest taki, że pan sam chciał ją wyciągnąć i rozwiercił bolec zabezpieczający, oraz rozwiercił miejsce wkładania kluczyka przez co wkładka wychodzi, ale tylko na kilka centymetrów i dalej ją blokuje. Teraz pytanie do forumowiczów: Czy da się ją wyciągnąć bez uszkodzenia tej aluminiowej obudowy...
A nie lepiej (prościej) wymienić uszkodzoną kostkę stacyjki na nową ?
Zapewne o uszkodzoną stacyjkę lub zwarcie na jej wiązce elektrycznej... nie rozładowuje Ci przypadkiem akumulatora?
Zostaw w spokoju tę pętlę stacyjki. Przekładaj sam transponder. Jeśli zrobisz to z wyczuciem, niczego nie uszkodzisz.
Uparłeś się.. Masz uszkodzoną stacyjkę, zrób z tym porządek bo w złej pozycji wyjmujesz kluczyk.. Do tego piszesz coś o alarmie - pewnie masz jakiś dokładany i może on głupieje i ciągnie prąd
mi to wyglada na uszkodzoną stacyjkę pozdrawaim
Nie słychać nawet stukania wyłącznika elektromagnetycznego na rozruszniku? Najprawdopodobniej masz uszkodzoną stacyjkę lub odpadł przewód od sterowania wyłącznika - bendixu.
Sprawdź jeszcze raz bezpieczniki w kabinie - te pod maską zostaw w spokoju. Masz nie fabryczne radio i stąd problem z kasowaniem pamięci - wystarczy zamienić ze sobą przewody żółty i czerwony na radiu. Moim zdaniem nie jest to wina bezpiecznika (mogę się mylić) tylko uszkodziłeś sobie kostkę stacyjki.
Zapewne masz uszkodzoną stacyjkę... brakuje Ci jednego z zasilań po stacyjce.
Dzięki za odpowiedź, rozrusznik kreci na krótko, tylko chodzi oto, że na tym kablu wzbudzającym, który właśnie idzie od stacyjki - nie ma napięcia i głównie chodzi mi o to, co mogło się uszkodzić. Wiem, że mogła stacyjka. Najbardziej mi zależy, żeby mi ktoś odpowiedział: czy mogło się coś innego uszkodzić między stacyjka a rozrusznikiem? Sprawdziłem...
Prawie na pewno masz uszkodzoną stacyjkę lub przekaźnik zasilania. Można to diagnozować żarówką, nie potrzeba do tego komputera.
Jeśli masz taki jak na zdjęciu, to sprawdź, nawet przy pomocy żarówki 12V, chociażby od świateł pozycyjnych, czy na cewkę - czyli tam, gdzie przyłącza się cienkie przewody, czy tam właśnie dochodzi napięcie w momencie, gdy przekręcasz kluczyk w pozycję rozruch. Żarówka powinna się zaświecić. Jeśli nie, to nie ma sterowania przekaźnika rozrusznika, chociażby...
COO 9; sygnał ze stacyjki do koordynatora. Sprawdź przewody przy stacyjce lubią się uszkodzić w miejscu gdzie " łamana " jest kierownica ewentualnie uszkodzona stacyjka.
Weź żarówkę od przedniego postojowego i sprawdź czy zaświeci na włączonym zapłonie, na włączonych światłach gdy podłączysz ją pomiędzy masę i czerwono-biały, masę i niebiesko-szary oraz masę i czarny w kostce z 4 przewodami. Jeżeli bezpieczniki sprawne to mogła uszkodzić sie kostka stacyjki - styk S. Jak sprawdzisz opisane powyżej to będzie wiadomo...
Opis wskazuje na uszkodzoną stacyjkę, bez pomiarów więcej się kolega raczej nie dowie.
Jeśli jest to automat, to kluczyk można wyjąć tylko w pozycji "P" (parking). Przez szarpanie kluczykiem można uszkodzić stacyjkę.
Masz uszkodzoną kostkę stacyjki, poruszyłeś, zadziałało ale usterki nie usunąłeś. Nie ma ona nic wspólnego z immo. Immo i reszta po prostu nie dostaje zasilania.
TYPOWA USTERKA. Uszkodzoną masz kostkę stacyjki. Tak jak w Polonezie, Żuku, Nysie, Tarpanie. W kostce stacyjki są osobne styki na "ZAPŁON" i drugi na "ODBIORNIKI" (stop, kierunki, zegary, wycieraczki). Przestaje wtedy działać wszystko zasilane +15 poza zapłonem.
±chciełem założyć dodatkowy załącznik świateł postojowych (seiczento) mam uszkodzoną stacyjkę, jakie przewody muszę wyprowadzić z wtyczki stacyjki
Przewody sprawdzone? Nie są uszkodzone? Stacyjka sprawna?
Jak auto jest uśpione to dioda miga? Jeśli tak to możesz mieć uszkodzoną antenę/pętlę przy stacyjce.
Moim zdaniem wszystko wskazuje na uszkodzoną stacyjkę, albo awarię ECU. Najprościej podłączyć samochód pod techa i sprawdzić.
Masz uszkodzoną mechanicznie stacyjkę (kostkę) trzeba ją wymienić .
panowie immo napewno żyje bo w golfie 4 jest w liczniku jak złodzieje uszkodzili stacyjkę to uszkodzili napweno cewka (czarna na 2 piny ) wymien ją z innej używanej bo nowej nie dostaniesz występuje w komplecie z kluczami i bebenkiem
Może masz uszkodzoną kostkę stacyjki?
Może ryzykowny sposób, ale centralny zamek z pilota nie działa gdy w stacyjce znajduje się kluczyk (np. zapasowy), wiem, gdyż w Vectrze B mamy zamontowaną uszkodzoną stacyjkę (nie da się wyjąć kluczyka).
Co rozumiesz pod pojęciem na krótko odpala za każdym razem Może po prostu masz uszkodzoną stacyjkę.
Czy po odpaleniu nie działa coś jeszcze? Wygląda na uszkodzoną kostkę stacyjki.
Typowe uszkodzenie stacyjki.
Jak nie załapuje rozrusznik, to mi wygląda na awarię stacyjki (moze zwarie uszkodziło) - chociaz głowy nie dam. Ewentualnie posprawdzaj bezpieczniki, może któryś upalił sie, a wymiana uleczy sytuację.
Jak nawet immo pozwoli na jazdę z uszkodzoną stacyjką Z czystej ciekawości co ma immo do stacyjki a tym bardziej do tego tematu? Do autora Daj znać co ustalisz.
Ona ma uszkodzoną stacyjkę. Pozostawianie uruchomionego auta bez nadzoru/kierowcy jest niedozwolone i karalne. Ostatecznie jakiś sterownik centralnego, ale osobiście nie ryzykowałbym zatrzaskiwania odpalonego auta.
Jak przełożysz swoje chipy, to auto odpali. Po wymianie stacyjki. Co to znaczy przełożyć swoje chipy? Transponder - wiem, ale coś jeszcze? O transponder chodzi. Ale uważaj czasem zdarzają się klejone do klucza i łatwo je uszkodzić przy demontażu. Pozdr.
witam, podobne problemy były kiedy miałem uszkodzoną stacyjkę ale na twoim miejscu jeśli nie reaguje na otwarcie drzwi z jednej strony soprawdził kable w drzwiach. Pozdrawiam.
jak wyciągnąć patyk od szaszłyków z stacyjki od auta mazda 5? Aby usunąć patyk od szaszłyków ze stacyjki w samochodzie Mazda 5, należy postępować ostrożnie, aby nie uszkodzić mechanizmu stacyjki. Oto kroki, które możesz podjąć: 1. Ocena sytuacji: - Sprawdź, jak głęboko patyk wszedł do stacyjki. - Oceń, czy patyk jest złamany lub rozszczepiany. - Użyj...
ze stacyjki wychodzi plus na cewkę przekaźnika rozrusznika, bo jak napisałem podałem minus na cewkę z masy i rozrusznik zakręcił po przekręceniu kluczyka, tylko nie wiem dlaczego tam nie ma masy na tym przewodzie żółto czarnym? Po przekręceniu kluczyka w stacyjce zapalają się kontrolki, dochodzi plus na cewkę zapłonową w środku trój złączki. Nie wygląda...
Możesz zdemontować bębenek w stacyjce (przekręcasz w pozycję 1 i wkładasz drut w otwór w bębenku) i zobaczyć czy zapłon się wyłączy jak przekręcisz śrubokrętem. Można też wymontować kostkę stacyjki i zobaczyć czy działa prawidłowo przekręcając ją śrubokrętem. Masz albo uszkodzoną kostkę stacyjki lub uszkodzony mechanizm.
Sprawdź co odcina ci ten alarm, bo może się okazać, że masz uszkodzoną kostkę elektryczną stacyjki lub jakiś luźny wtyk. Jeśli nie chcesz rozbierać auta to zamknij drzwi a następnie zasymuluj włamanie i podczas alarmowania przekręć kluczykiem stacyjkę jeśli zaświecą się kontrolki na desce to pewnie odcina paliwo albo rozrusznik i wtedy alarm raczej...
Dzięki za podpowiedzi!! w sobote sprawdze kostke stacyjki i reszte rzeczy, być może chodzi tu wlasnie o zbyt male napięcie po przez uszkodzoną stacyjkę, wszystko opisze po moich manewrach z samochodem.
Albo uszkodzona stacyjka albo zanieczyszczone zaciski akumulatora(rów).
chciałem podłączyć bezpośrednio z wtyczki stacyjki na oddzielny przełącznik światła postojowe w seicento a nie znam koloru kabliod świateł postojowych. Mam uszkodzoną stacyjkę, za nową zaśpiewali prawie 700zł
Czy winna może być kostka stacyjki ?. Jak to zweryfikować bez rozbierania połowy kokpitu ? Można zamiast oscyloskopu i testera użyć żarówki a kokpit zostawić bez rozbierania.
Ma być 12V masz uszkodzoną kostkę stacyjki.
Witam Wychodzi cała stacyjka czy tylko element, w który wkładasz kluczyk? Jeśli tylko to drugie to jest właściwa praca stacyjki, inna sprawą jest fakt , że masz kłopot z włożeniem kluczyka. Albo źle naprawiona stacyjka, albo miernej jakości podróbka made in italy albo przy niefachowym demontażu starego wkładu ktoś uszkodził obudowę Pozdrawiam
Witam w moim golfie 3 1,4 benzyna mam uszkodzoną stacyjkę tzn.blaszki które są na przodzie zamka uległy uszkodzeniu (rozsypały się )co spowodowało że radio muszę uruchamiać i wyłączać na potencjometrze radia.Czy w jakiś sposób można naprawić te uszkodzenie, oraz czy stacyjka z golfa 2 pasuje do golfa 3.Proszę o podpowiedzi.Pozdrawiam.
Masz uszkodzoną "kostkę" stacyjki.
A ka ten tranzystor mocy?Rozrusznik to proste.Weż kawałek kabla,dołącz do styku 50 na rozruszniku i do plusa akumulatora.Jak zagada to możesz mieć uszkodzoną stacyjkę lub styk przy pedale sprzęgła.:D
Uszkodzona stacyjka brak jednego obwodu.P
Wygląda na uszkodzoną kostke stacyjki.
Weż lampkę i sprawdź jeszcze czy jest plus na pinie 5 wg tego jak ty to liczysz. Jeśli oba znikają to znaczy że masz uszkodzoną stacyjkę. Jak dobrze pamiętam to ten plus powinen zniknąć po wyjęciu kluczyka dopiero. Z którego roku to auto ? SławeK
Kolego . W żadnym wypadku nie możesz zwierać zacisku B+,D+ z masą kategorycznie.Masz podłączoną (jeden koniec kontrolki)do zacisku D+ alternatora .Drugi przewód kontrolki musisz podłączyć do zacisku stacyjki tam gdzie jest napięcie ,jak dasz kluczyk na zapłon ,nie rozrusznik .Jak masz częściowo uszkodzoną stacyjkę to do stałego (+),lecz wówczas musisz...
czy gaśnięcie auta nie będzie spowodowane kostką stacyjki lub uszkodzoną stacyjką? Hm, ja siedzę bardzo wysoko, ale nie przypominam sobie, żebym kiedykolwiek dotykała stacyjki, do tego mam tylko jeden kluczyk i minimalistyczny breloczek. Sprawdzałam i nic się nie dzieje po poruszaniu kluczykiem, skupię się jednak na tym, bo kostka stacyjki była wymieniana...
Uszkodziła się stacyjka(bębenek) wymienić.
Wygląda na to że uszkodziła się kostka stacyjki a fachowiec przekręcając na siłę całkowicie kostkę uszkodził.
Nie rozłączający przekaźnik, uszkodzona stacyjka, dodatkowe zabezpieczenia założone przez poprzedniego właściciela. Możliwości jest dużo. Bądź w ostateczności uszkodzony sterownik.
Witam. Opiszę dzisiejszą "przygodę" z klientem. Jest środa, godziny popołudniowe. Do warsztatu przychodzi Pani i mówi że jej Jeep Cherokee w automacie nie może odpalić. Samochód zaniemógł około 200-300 metrów od mojego warsztatu na stacji benzynowej. Biorę samochód, wraz z właścicielką jedziemy zobaczyć co też się stało. W Jeep'ie świecą kontrolki (jest...
Albo stacyjka się wewnętrznie uszkodziła, że nie przełącza styków w kostce elektrycznej lub sama kostka elektryczna znajdująca się na samym końcu stacyjki, ale z tego, co opisałeś to uszkodziła się sama stacyjka, wymienisz ją i śmigasz dalej.
Wkład już od 20 zł. Wymiana trochę kłopotliwa jeżeli robi się to pierwszy raz. Właśnie stoi u mnie B3 z uszkodzoną stacyjka, młotek podciagnął sobie przełącznik do rozrusznika. Wartość tego przełącznika oceniam na 30 zł, wkładu pracy nie liczę. Ale o dziwo nie to jest powodem wizyty w warsztacie:D
czerwono żółty 12v po stacyjce (kluczyk w stacyjce), bez miernika to nie robota sprawdzaj tu nic nie uszkodzisz
sprobuj podac 12v na cewke rozrusznika, jak bd krecil szukasz spalonego bezpiecznika od cewki rozrusznika lub uszkodzonej stacyjki.
Zdarzają się sytuacje, że po przekręceniu kluczyka nie ma absolutnie żadnej reakcji, rozrusznik nawet nie drgnie, innym razem drgnie odrobinę i zaraz stanie a jeszcze innym kręci, kręci a odpalić nie chce. Te objawy wskazują na uszkodzoną stacyjkę... żadnej reakcji = nie zaświecają się nawet kontrolki?
Prawdopodobnie nie będziesz musiał niczego programować
Kolego wygląda to na uszkodzoną kostkę elektryczną stacyjki , bynajmniej od tego bym zaczął sprawdzanie .
Jak kręci poprawnie a nie pali to jest kilka opcji. Np chwilowy brak zasilana ECM ,przez np. uszkodzoną kostkę stacyjki,alarm, lub często przekaźnik silnika. Czujnik wału itp (podłącz tester) Pompę paliwa masz pod siedzeniem, więc se styki sprawdzisz choć to nie diagnoza a zgadywanki. Musisz wiedzieć podstawowe rzeczy czy jest iskra,czy dochodzi paliwo...
Miałem kiedyś taki przypadek (uszkodzona stacyjka),spróbuj odpalić na krótko(włącz zapłon a impuls podaj bezpośrednio do rozrusznika).Oczywiście akumulator i rozrusznik sprawne.
uszkodzić cewka stacyjka uszkodzić kostek stacyjka uszkodzić stacyjka citroen
skype mikrofon cicho podświetlenie łącznika viessmann vitola palnik
Kod BIOS 5D - Problemy z inicjalizacją sprzętu N82S192 - Schemat, Charakterystyka i Zastosowanie