Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Może być i chwilówka ale raczej razem z kontrolką bo jeżeli by przytrzymał ten przycisk zbyt długo to bez kontrolki w obwodzie mogłyby się uszkodzić diody wzbudzenia w alternatorze.
Trzeba się liczyć z uszkodzonymi diodami alternatora,no i naprawdopodobniej do wymiany parę bezpieczników.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
Alternator do naprawy.Padła jedna z diód wskutek czego akumulator może częsciowo się rozładowywać przez uszkodzoną diodę alternatora. Dodano po 2 Rozrusznik tak się zachowuje jakby wirnik ocierał o stojan przez co pobiera duży prąd rozruchu.Tulejki do wymiany.
Kolego, czy sprawdzałeś diody w alternatorze tj. każdą oddzielnie, po jej odłączeniu. Nadto, czy badałeś ewentualne "podkradanie" energii z akumulatora np. przez uszkodzoną diodę alternatora. Miernik do dłoni i po "uśpieniu" elektroniki w aucie np. po 15 min. przeprowadź stosowne badanie - materiały poglądowe na forum. Nie chce mi się wierzyć, abyś...
Jeżeli uruchamiałeś silnik przy takim podłączeniu jak w poście 3, to prawdopodobnie uszkodziłeś diody wzbudzenia. W poście 4 pytałem ale jakoś trudno Ci odpowiedzieć.
Nigdy nie ściągaj klemy na pracującym silniku!!! Bo większość co "włączone" wyleci w powietrze! Alternator także może się uszkodzić (diody)
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
weż oscyloskop i sprawdz czy prąd jest prawidlowo wyprostowany , jeśli ma duży poziom tętnień moze to oznaczać uszkodzoną diodę w alternatorze Wienio
Dziękuję za uwagi ale powiem tak: Ja też naprawiałem alternatory i mierzyłem diody. Owszem, pomiary ujawniały uszkodzone diody, ale zdarzyło się, że po wtłoczeniu sprawnej alternator wracał z uszkodzoną inną diodą (alternator Magneti Marelli-Ford Sierra, Ford Escort). Pomagała wymiana całego prostownika. Opisałem ten przypadek bo chcę zaoszczędzić wielu...
masz uszkodzoną podkówkę z diodami.
Witam. Lub masz uszkodzoną diodę wzbudzenia w alternatorze, sprawdź wszystkie.
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
moim zdaniem masz uszkodzoną diode lub diody w alternatorze , ale myslę że warto zapoznać sie z tymi postami http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
Mam diodę wypiętą i dostęp do nóżek. Składa się z 2 części, jak na zdjęciu, i ktoś tam coś majstrował. Sprawdzałem ją multimetrem na badanie diod, ale mam tylko na Ω i nic nie pokazuje. Co może uszkodzić taką diodę na 1,1 A?
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Wiem, widziałem, ale same mostki też da się kupić. Dlatego chciałem sprawdzić regulator. Trochę też z ciekawości. Pod względem ekonomicznym i czasowym lepszym rozwiązaniem jest zakup używanego alternatora, zwłaszcza, że nie podoba mi się uzwojenie stojana współpracujące z uszkodzoną diodą.
Musiałeś zrobić niezłą zwarę , jak bezpiecznik poleciał 80A .Możliwe , że uszkodziły się diody mocy.Lepiej jak by to sprawdził elektryk samochodowy to byś wiedział co jest do wymiany. :|
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Jak di się lekko kontrolka świeciła to masz uszkodzoną diodę w mostku pomocniczym, takich alternatorów to już trochę skręciłem
Obawiam się że to nie takie proste. Podejrzewam padnięte diody alternatora i uszkodzoną jednostkę sterującą
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Masz uszkodzoną główną diodę minusową , dzisiaj robiłem alternator w fieście z identycznymi objawami.P
W dodatku alternator szybko sie grzal. Probowałem wczoraj zdiagnozować co to moze byc mierzylem prad pobierany i mialem 3,4 i sprawdzilem najpierw bezpieczniki na wszystkich byl taki prad (tzn wyjmowalem po kolei kazy i patrzylem ) i na koncu odpialem alternator i wtedy amperomierz pokazal 0,07 wiec najprawdopodobniej cos z alternatorem. Tak jak napisałem...
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Po pierwsze to nie (~11,5A) tylko 11,5V. Osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby zużyty akumulator mógł uszkodzić alternator (diody), ale taki aku może eksplodować w skrajnych przypadkach:(. Czy akumulator miał robiony test obciążenia? Jak wypadł? Jakie jest jego napięcie spoczynkowe - rano przed odpaleniem? Akumulator mógł się uszkodzić przez...
Po zamianie biegunowości najczęściej siadają diody w alternatorze.
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Nie w alternatorze problem.P
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na: 1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji...
Witam. Alternator wymontować i wymienić uszkodzoną diodę wzbudzenia(lub cały mostek prostowniczy).
Mam jeszcze jedno pytanie koledzy. Chodzi mi o rozszyfrowanie nazwy "komutator K-70" w rozrusznikach np Więc tak ,znalazłem sklep gdzie moge kupić komutatory ale są różne typy . Chciałbym tylko wiedzieć co oznacza ta liczba K- 70, mogę się tylko domyślać że może chodzić o średnice ale nie wiem którą , jeśli wogule chodzi o średnicę.
Problem z ładowaniem rozwiązany. Nie wiem jakim cudem ale jedna dioda była uszkodzona i teraz pytanie czy ta dioda mogła się uszkodzić przez to że gdy dokręcałem przewód do alternatora to delikatnie kluczem masy dotknąłem i zrobiło zwarcie,ale z tego by wynikało bo przed zamontowaniem mostek sprawdzałem go i był sprawny .
Witam. Mam problem z uszkodzonymi diodami w tym alternatorze. Chciałbym zastosować mostek diodowy z wersji 12V 150A. W wersji 120A jest 7 diod a w wersji 150A jest 12 diod i trochę inny układ połączeń. Na zdjęciach jest to rozrysowane a moje pytanie brzmi, czy można wstawić mostek 150A za 120A, a szczególnie czy należy w mostku 150A połączyć należy...
Witam. W ursusie c330 zamontowano alternator Delco prawdopodobnie z jakiegoś samochodu. Żarzyła się lampka ładowania w całym zakresie prędkości obrotowych, ładowanie prawidłowe. Wymieniłem kostkę w której zalane były diody wzbudzenia. Zamiast kostki wlutowałem zwykłe diody prostownicze anody do 3 faz a katody razem i do regulatora. Po zmontowaniu wszystkiego...
Uszkodzony był alternator dawał napięcie bez odpowiedniego prądu. Na czym konkretnie polegało uszkodzenie? Mam wrażenie, że kolega "popłynął" ze stwierdzeniem, że alternator (pracujący w samochodzie czyli pod obciążeniem) może dać napięcie, widziane na klemach akumulatora jako 14V ale nie da prądu. Prawo Ohma nie przewiduje wyjątków :) Oscyloskop prawdę...
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
Sprawdzi napięcie ładowania jeżeli utrzymuje się poniżej 14,4 przy uruchomionym silniku ,to prawdo podobnie uszkodziła się dioda i poddaje alternator wysokiemu obciążeniu ( hałas) a zwarcie obwodu uk. prostowania napięcia powoduje grzanie się obwodów i radiatora prostownika stąd ciepło i nagrzewanie się obudowy , spotkałem się z 2 takimi przypadkami!
A jak sklasyfikować diodę, która na mierniku zachowuje się normalnie, a badana żarówką 21W ma przerwę ? ;) Zresztą co to za różnica, jak uszkodziła się dioda, jak cały mostek i tak jest do wymiany
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
ustawiłem miernik na symbol diody i dokonałem pomiarów. Czy przy wyjmowaniu diód nie uszkodzą się? Tak, żarówkę wstawiłem kiedy alternator był jeszcze na aucie
Wiam. Kolego Albercik 321 nie strasz tak mocno . Z tego co opisane mechanik uszkodzil "tylko" altenator bo nie ma ladowania samochod dziala i jezdzi , do momntu rozladowania akumulatora. Kolego PiotrekMac zeby sprawdic czy diody nie siadly trzeba odkrecic od alternatora taki gruby najczescij czerwony badz brazowy przewod i w szereg podlaczyc zarowke...
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
No powinno, niedawno przeprowadziłem też regenerację alternatora w swoim aucie (uszkodziła się jedna tylko dioda) i po zmontowaniu i oczyszczeniu komutatora, styków napięcie mam 14.2-14.3V na jałowym biegu, przy jeździe i obciążeniu światłami i radiem mam 13.9V-14.1V -14-2V (monitoruję na założonym w aucie mierniku/ ładowarce- czyli też z dużym błędem).
Jedna szczotka do masy druga do 67 regulatora. W ETZ jest tak standardowo. W tym momencie odłączyłem przewód od aku i podłączyłem do regulatora, przez ok 3 sek było ładowanie a potem kicha - znikło Tak nie wolno robić przy regulatorach elektronicznych. Mogłeś uszkodzić regulator lub diody. Alternator chodził obciążony tylko zapłonem. Te 8 om to stanowczo...
Tą którą uszkodziłem (dioda mocy), na środku tarczy po lewej od diod wzbudzenia.
Nie da się. Nazewnictwo może podobne, ale przeznaczenie całkiem inne. Zdaje mi się że podobne wprasowywane diody są w mostkach prostowniczych w alternatorach samochodowych. Może iść w tę stronę? Jeśli reszta oryginalnego mostku jest a uszkodziły się tylko diody..
popieram,miałeś dobry alternator i odłączyłeś kleme od aku,takim sposobem uszkodziłeś regler,a możliwe że i diody oddaj samochód do warsztatu będzie taniej.
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Witam, po nocy akumulator zdechł, alternator najpewniej ciągnie prąd z baterii, bo rozrusznik tylko poklikał. Odłączyłem aku żeby go nie uszkodzić. Zostaje regulator albo diody.. Na poniedziałek jestem umówiony z serwisem regenerującym alternatory, dam znać o postępie. Pozdrawiam
Szkoda, że go odpalałeś problem mógłby być mniejszy, jedno co jest pewne to uszkodzone diody alternatora, co do ECU to możliwe, że zostało uszkodzone tym bardziej ,e nie działa złącze komunikacyjne. Być może zablokowany immo.
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Kolego prosta sprawa albo masz uszkodzoną którąś diodę albo ci pasek ślizga. W 900 MUSI BYĆ NAPIĘTY jak barani wór.
nie wiadomo, czy uszkodzony jest regulaor, czy nie, musisz spawdzić. Ale uszkodzenie mostka, nie jest równoznaczne z tym, że uszkodził się tez regulator.
Może być uszkodzona dioda alternatora, ta fabryczna. Po prostu, zdobyć rysunek alternatora, rozlutować wszystkie diody, posprawdzać na przewodzi/nie przewodzi, posprawdzać uzwojenia faz, stojan i wirnik. Ot' i wszystko.
Witaj,jeśli faktycznie ma 6 lat,to aż się prosił o wymianę.Po założeniu sprawnego,bądż nowego warto by było zmierzyć napięcie ładowania i przy wyłączonym silniku sprawdzić amperomierzem pobór prądu[uszkodzona dioda alternatora potrafi rozładowywać akumulator] .
Pytanie, gdzie był podłączony drugi koniec kabla ?, jak do miernika, to raczej diody nie uszkodziłeś, co nie zmienia faktu, że nie masz ładowania. A co jest powodem braku ładowania, to już rozebranie i weryfikacja poszczególnych podzespołów alternatora
Bardzo was proszę o pomoc. Ma ktoś schemat instalacji tej alfy? bo podejrzewam, że jak wymieniali alternator to coś uszkodzili. Jak rozkręciłem zegar to dioda od ładowania mryga bardzo słabo. Nie działa tylko podświetlenie prawego zegara, a podświetlenie i dioda od alternatora nie są podłączone z elektroniką na zegarze. Ścieżkami uciekają do złącz i...
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
Przełącz radio na długie fale i włącz silnik.Jeśli usłyszysz gwizd narastający wraz z obrotami silnika to masz alternator na wykończeniu(przytarte szczotki lub uszkodzoną diodę).
Witam W tym samochodzie nie ma przekaznika ladowania wiec go nie szukaj Jesli swieci to musi byc uszkodzenie diod alternatora lub przewod dotyka (zwiera do masy)Napisz jaki masz silnik japonski czy niemiecki
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Dla rozrusznika polaryzacja zasilania jest obojętna i tak kręci się w tą samą stronę. Dodano po 9 Jeżeli chcesz podłączyć alternator to NIE MOŻESZ wykorzystywać regulatora do prądnicy. Alternator musi być na stałe podłączony wyjściem do bieguna akumulatora, bo uszkodzą się diody w mostku prostowniczym. Regulator musi być dobrany do alternatora pod względem...
Witam! W Fieście padł regulator napięcia(nie świeciła kontrolka ładowania).Regulator został wymieniony na nowy,sprawdziłem diody(uszkodzona ujemna) - wymieniona. teoretycznie alternator powinien zastartować.Po przekręceniu kluczyka w pozycję I - kontrolka świeci, po załączeniu zapłonu świeci dalej i brak ładowania, nie chciałem dalej forsować akumulatora,...
Nie musiałeś nic odłączać.Kabel może się równie dobrze urwać .Ale jeśli masz uszkodzony mostek wzbudzenia/3 małe diody/to z pewnością uszkodził się regulator.Aha,jeśli jak pisze kolega,alternator jest zamocowany przy pomocy sim...i jest odizolowany od korpusu silnka i skrzyni biegow/masy/koniecznie sprawdź i oczyść to połączenie.
Witam, mam problem z elektryką w ursusie c-385. Padły mi po 7 latach akumulatory miałem 2x 6v 195Ah 900A. Przed wymianą sprawdzałem ładowanie alternatora, które wynosiło 14,4 czyli ok. Poztanowiłem wymianić akumulatory (i tu mnie pokusiło) wstawiłem jeden aku 12v 165Ah 870A próba odpalenia no i porażka, kręci jakby chciał a nie mógł. No ale podpinam...
Podkręć obroty powinno dojść do 80A. I tutaj nastąpiło - co wszyscy w tej polemice pomijają- nasycenie rdzenia (wirnika i stojana) polem elektromagnetycznym. Zjawisko to właśnie ogranicza moc oddawaną maszyn elektrycznych. Od pola powierzchni przekroju poprzecznego i właściwości ferromagnetycznych rdzenia ( w tym przypadku wirnik i stojan) zależy wielkość...
Kolego miałem podobny problem , rozwiązałem go przez przypadek, okazało się, że są uszkodzone diody na alternatorze. może podobnie jest u Ciebie.
Maksymalnie 16V jest napiecie układu scalonego. Zawsze mozna (jezlei ma to byc w samochodzie) zastosować scalony stabilizator np. 7809. Ja na tych układach robiłem pseudoalarmy z diodą led i nie redukowałem napięcia. Raz tylko jak alternator sie uszkodził, to i ten układ poleciał.
Zewnętrzne uniwersalne przyrządy diagnostyczne typu Diagnoskop, stroboskop, obrotomierz najczęściej sygnał pobierają z aparatu zapłonowego , lub z pierwszej świecy. Zbierany jest zapinaną sondą kleszczową w Twoim przypadku prawdopodobnym jest pobieranie sygnału z komputera ponieważ tam jest on odpowiednio obrobiony. Sprawdź wtyki i gniazda i nie zaszkodzi...
Uszkodzona dioda w alternatorze.
Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus, do śruby + podłaczasz żarówkę powiedzmy zkierunkowskazu, mocno zakręcasz dłonią za piastę/koło pasowe i patrzysz czy zarówka się lekko zażarzy. Jak tak, to na 99% dobry, 1% niepewności to diody wzbudzenia, które wtedy nie biora udziału. Bez śmiechu, ja tak sprawdzam niemal każdy, tą metodą można...
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Jeżeli w starym regulatorze jest sprawna cewka od wzbudzania i styki to uszkodzoną cewkę i styki od łączenia pradnicy z alternatorem można pominąć. Wystarczy ominąć regulator i połączyć prądnicę z akumulatorem poprzez diodę 50A.
Prawdopodobnie uszkodzone diody w alternatorze.
Ja miałem bardzo wielu poszkodowanych z alternatorem z uszkodzonymi diodami. Po krótkim wywiadzie okazuje się że użyczali komuś prądu za pomocą przewodów podczas pracy ich silnika. Oczywiście nie oznacza to że usterka nastąpi natychmiast. Zależy to od bardzo wielu żeczy np: od jakości akumulatora i alternatora, od prądu rozruchowego biorcy od przekroju...
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może być uszkodzona dioda alternatora lub słaba masa...
Nie tylko alternator ale najpierw to rozrusznik i inne. (zegary też bo są tam też diody...)
Napisze za Jarka, właśnie wzięliśmy stojan od poloneza, wcisnęliśmy do obudowy alternatora Fiata wszystko złożyliśmy do kupy i działa. Uzwojenia są inaczej wyprowadzane ale to nie był akurat problem. Przy demontażu uszkodziły się też diody od wzbudzenia ale i z tym się uporaliśmy (daliśmy nowe diody) Pozdrawiam
To ilu "podpowiadaczy" już odpadło. Było : -Wymień akumulator -uszkodzone diody w alternatorze - teraz w modzie jest wymiana regulatora A ja ci mówię - wymiana regulatora też nic nie pomoże. Robi się całkiem fajnie, ciekawe jakie będą następne propozycje.
Uszkodzone diody w alternatorze.
Witam, widzę że mam do czynienia z człowiekiem o dużym doświadczeniu (and61). Chodziło mi jednak o Magnetona (mój błąd) widziałem takie starsze typy i przypuszczałem że jest to produkcji Skoda. Jak mogę to zadam pytanie trochę z innej beczki: W razie uszkodzenia jednej diody (chodzi o diody prostownicze, nie wzbudzenia) w mostku prostowniczym alternatora...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Wygląda na uszkodzona diodę w alternatorze. Wymontować, rozebrać, odłączyć stojan i dopiero sprawdzić prądem min 10A.
Proponuje wyciagnac alternator i dac do elektromechanika samochodowego bo na 99% masz uszkodzone diody w alternatorze.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
alternator dioda uszkodzić uszkodzić dioda alternator objaw alternator uszkodzić
sharp przytrzymanie schemat klimatyzacja volvo felgi malowanie
GXTrust słuchawki Bluetooth - ciągłe wyłączanie i włączanie Epson L355 pokazuje brak tuszu, mimo że jest pełny