Może być i chwilówka ale raczej razem z kontrolką bo jeżeli by przytrzymał ten przycisk zbyt długo to bez kontrolki w obwodzie mogłyby się uszkodzić diody wzbudzenia w alternatorze.
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Brak połączenia alternator - akumulator może uszkodzić diody w alternatorze.
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
Nigdy nie ściągaj klemy na pracującym silniku!!! Bo większość co "włączone" wyleci w powietrze! Alternator także może się uszkodzić (diody)
Jeżeli uruchamiałeś silnik przy takim podłączeniu jak w poście 3, to prawdopodobnie uszkodziłeś diody wzbudzenia. W poście 4 pytałem ale jakoś trudno Ci odpowiedzieć.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
Obawiam się że to nie takie proste. Podejrzewam padnięte diody alternatora i uszkodzoną jednostkę sterującą
Trzeba się liczyć z uszkodzonymi diodami alternatora,no i naprawdopodobniej do wymiany parę bezpieczników.
Dziękuję za uwagi ale powiem tak: Ja też naprawiałem alternatory i mierzyłem diody. Owszem, pomiary ujawniały uszkodzone diody, ale zdarzyło się, że po wtłoczeniu sprawnej alternator wracał z uszkodzoną inną diodą (alternator Magneti Marelli-Ford Sierra, Ford Escort). Pomagała wymiana całego prostownika. Opisałem ten przypadek bo chcę zaoszczędzić wielu...
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Po zamianie biegunowości najczęściej siadają diody w alternatorze.
Nie w alternatorze problem.P
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Mam diodę wypiętą i dostęp do nóżek. Składa się z 2 części, jak na zdjęciu, i ktoś tam coś majstrował. Sprawdzałem ją multimetrem na badanie diod, ale mam tylko na Ω i nic nie pokazuje. Co może uszkodzić taką diodę na 1,1 A?
Witam. Alternator wymontować i wymienić uszkodzoną diodę wzbudzenia(lub cały mostek prostowniczy).
Usterki są różne ale jak autor pisze że dawał 14V (nawet na tandetnym mierniku) tak alternatorowi z uszkodzoną diodą ciężko by było tyle uzyskać, Tu sie nie zgodzę. Chińskie mierniki potrafią zaszokować. Dajesz przebieg przemienny nałożony na napięcie stałe. Miernik uśrednia wyniki. Rezultat może byc bardzo różnym
Musiałeś zrobić niezłą zwarę , jak bezpiecznik poleciał 80A .Możliwe , że uszkodziły się diody mocy.Lepiej jak by to sprawdził elektryk samochodowy to byś wiedział co jest do wymiany. :|
masz uszkodzoną podkówkę z diodami.
Uszkodziłeś alternator. NIE WOLNO jeździć z nieobciążonym alternatorem. Wymiana na inny bądź rozbiórka tego i najprawdopodobniej wymiana diod. To nie zwarcie go uszkodziło a brak akumulatora.
W dodatku alternator szybko sie grzal. Probowałem wczoraj zdiagnozować co to moze byc mierzylem prad pobierany i mialem 3,4 i sprawdzilem najpierw bezpieczniki na wszystkich byl taki prad (tzn wyjmowalem po kolei kazy i patrzylem ) i na koncu odpialem alternator i wtedy amperomierz pokazal 0,07 wiec najprawdopodobniej cos z alternatorem. Tak jak napisałem...
Witam. Lub masz uszkodzoną diodę wzbudzenia w alternatorze, sprawdź wszystkie.
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Po pierwsze to nie (~11,5A) tylko 11,5V. Osobiście nie spotkałem się z taką sytuacją aby zużyty akumulator mógł uszkodzić alternator (diody), ale taki aku może eksplodować w skrajnych przypadkach:(. Czy akumulator miał robiony test obciążenia? Jak wypadł? Jakie jest jego napięcie spoczynkowe - rano przed odpaleniem? Akumulator mógł się uszkodzić przez...
Wiem, widziałem, ale same mostki też da się kupić. Dlatego chciałem sprawdzić regulator. Trochę też z ciekawości. Pod względem ekonomicznym i czasowym lepszym rozwiązaniem jest zakup używanego alternatora, zwłaszcza, że nie podoba mi się uzwojenie stojana współpracujące z uszkodzoną diodą.
weż oscyloskop i sprawdz czy prąd jest prawidlowo wyprostowany , jeśli ma duży poziom tętnień moze to oznaczać uszkodzoną diodę w alternatorze Wienio
Kolego, czy sprawdzałeś diody w alternatorze tj. każdą oddzielnie, po jej odłączeniu. Nadto, czy badałeś ewentualne "podkradanie" energii z akumulatora np. przez uszkodzoną diodę alternatora. Miernik do dłoni i po "uśpieniu" elektroniki w aucie np. po 15 min. przeprowadź stosowne badanie - materiały poglądowe na forum. Nie chce mi się wierzyć, abyś...
Alternator do naprawy.Padła jedna z diód wskutek czego akumulator może częsciowo się rozładowywać przez uszkodzoną diodę alternatora. Dodano po 2 Rozrusznik tak się zachowuje jakby wirnik ocierał o stojan przez co pobiera duży prąd rozruchu.Tulejki do wymiany.
moim zdaniem masz uszkodzoną diode lub diody w alternatorze , ale myslę że warto zapoznać sie z tymi postami http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
No powinno, niedawno przeprowadziłem też regenerację alternatora w swoim aucie (uszkodziła się jedna tylko dioda) i po zmontowaniu i oczyszczeniu komutatora, styków napięcie mam 14.2-14.3V na jałowym biegu, przy jeździe i obciążeniu światłami i radiem mam 13.9V-14.1V -14-2V (monitoruję na założonym w aucie mierniku/ ładowarce- czyli też z dużym błędem).
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Problem z ładowaniem rozwiązany. Nie wiem jakim cudem ale jedna dioda była uszkodzona i teraz pytanie czy ta dioda mogła się uszkodzić przez to że gdy dokręcałem przewód do alternatora to delikatnie kluczem masy dotknąłem i zrobiło zwarcie,ale z tego by wynikało bo przed zamontowaniem mostek sprawdzałem go i był sprawny .
Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
W alternatorze dioda uszkodzona,odłącz plus z alternatora i zmierz prąd.
Jak di się lekko kontrolka świeciła to masz uszkodzoną diodę w mostku pomocniczym, takich alternatorów to już trochę skręciłem
Ja miałem bardzo wielu poszkodowanych z alternatorem z uszkodzonymi diodami. Po krótkim wywiadzie okazuje się że użyczali komuś prądu za pomocą przewodów podczas pracy ich silnika. Oczywiście nie oznacza to że usterka nastąpi natychmiast. Zależy to od bardzo wielu żeczy np: od jakości akumulatora i alternatora, od prądu rozruchowego biorcy od przekroju...
Witam, mam problem z elektryką w ursusie c-385. Padły mi po 7 latach akumulatory miałem 2x 6v 195Ah 900A. Przed wymianą sprawdzałem ładowanie alternatora, które wynosiło 14,4 czyli ok. Poztanowiłem wymianić akumulatory (i tu mnie pokusiło) wstawiłem jeden aku 12v 165Ah 870A próba odpalenia no i porażka, kręci jakby chciał a nie mógł. No ale podpinam...
Masz uszkodzoną główną diodę minusową , dzisiaj robiłem alternator w fieście z identycznymi objawami.P Niekoniecznie minusowa, i niekoniecznie główna Należy rozebrać alternator i posprawdzać wszystkie diody napewno któraś z nich jest uszkodzona.
Nie da się. Nazewnictwo może podobne, ale przeznaczenie całkiem inne. Zdaje mi się że podobne wprasowywane diody są w mostkach prostowniczych w alternatorach samochodowych. Może iść w tę stronę? Jeśli reszta oryginalnego mostku jest a uszkodziły się tylko diody..
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Przełącz radio na długie fale i włącz silnik.Jeśli usłyszysz gwizd narastający wraz z obrotami silnika to masz alternator na wykończeniu(przytarte szczotki lub uszkodzoną diodę).
ustawiłem miernik na symbol diody i dokonałem pomiarów. Czy przy wyjmowaniu diód nie uszkodzą się? Tak, żarówkę wstawiłem kiedy alternator był jeszcze na aucie
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Wiam. Kolego Albercik 321 nie strasz tak mocno . Z tego co opisane mechanik uszkodzil "tylko" altenator bo nie ma ladowania samochod dziala i jezdzi , do momntu rozladowania akumulatora. Kolego PiotrekMac zeby sprawdic czy diody nie siadly trzeba odkrecic od alternatora taki gruby najczescij czerwony badz brazowy przewod i w szereg podlaczyc zarowke...
Witam. W ursusie c330 zamontowano alternator Delco prawdopodobnie z jakiegoś samochodu. Żarzyła się lampka ładowania w całym zakresie prędkości obrotowych, ładowanie prawidłowe. Wymieniłem kostkę w której zalane były diody wzbudzenia. Zamiast kostki wlutowałem zwykłe diody prostownicze anody do 3 faz a katody razem i do regulatora. Po zmontowaniu wszystkiego...
A jak sklasyfikować diodę, która na mierniku zachowuje się normalnie, a badana żarówką 21W ma przerwę ? ;) Zresztą co to za różnica, jak uszkodziła się dioda, jak cały mostek i tak jest do wymiany
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
popieram,miałeś dobry alternator i odłączyłeś kleme od aku,takim sposobem uszkodziłeś regler,a możliwe że i diody oddaj samochód do warsztatu będzie taniej.
Bardzo was proszę o pomoc. Ma ktoś schemat instalacji tej alfy? bo podejrzewam, że jak wymieniali alternator to coś uszkodzili. Jak rozkręciłem zegar to dioda od ładowania mryga bardzo słabo. Nie działa tylko podświetlenie prawego zegara, a podświetlenie i dioda od alternatora nie są podłączone z elektroniką na zegarze. Ścieżkami uciekają do złącz i...
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Zewnętrzne uniwersalne przyrządy diagnostyczne typu Diagnoskop, stroboskop, obrotomierz najczęściej sygnał pobierają z aparatu zapłonowego , lub z pierwszej świecy. Zbierany jest zapinaną sondą kleszczową w Twoim przypadku prawdopodobnym jest pobieranie sygnału z komputera ponieważ tam jest on odpowiednio obrobiony. Sprawdź wtyki i gniazda i nie zaszkodzi...
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Maksymalnie 16V jest napiecie układu scalonego. Zawsze mozna (jezlei ma to byc w samochodzie) zastosować scalony stabilizator np. 7809. Ja na tych układach robiłem pseudoalarmy z diodą led i nie redukowałem napięcia. Raz tylko jak alternator sie uszkodził, to i ten układ poleciał.
Witam, widzę że mam do czynienia z człowiekiem o dużym doświadczeniu (and61). Chodziło mi jednak o Magnetona (mój błąd) widziałem takie starsze typy i przypuszczałem że jest to produkcji Skoda. Jak mogę to zadam pytanie trochę z innej beczki: W razie uszkodzenia jednej diody (chodzi o diody prostownicze, nie wzbudzenia) w mostku prostowniczym alternatora...
Witam, po nocy akumulator zdechł, alternator najpewniej ciągnie prąd z baterii, bo rozrusznik tylko poklikał. Odłączyłem aku żeby go nie uszkodzić. Zostaje regulator albo diody.. Na poniedziałek jestem umówiony z serwisem regenerującym alternatory, dam znać o postępie. Pozdrawiam
Pytanie, gdzie był podłączony drugi koniec kabla ?, jak do miernika, to raczej diody nie uszkodziłeś, co nie zmienia faktu, że nie masz ładowania. A co jest powodem braku ładowania, to już rozebranie i weryfikacja poszczególnych podzespołów alternatora
Nie tylko alternator ale najpierw to rozrusznik i inne. (zegary też bo są tam też diody...)
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Tą którą uszkodziłem (dioda mocy), na środku tarczy po lewej od diod wzbudzenia.
Kolego prosta sprawa albo masz uszkodzoną którąś diodę albo ci pasek ślizga. W 900 MUSI BYĆ NAPIĘTY jak barani wór.
Witam! W Fieście padł regulator napięcia(nie świeciła kontrolka ładowania).Regulator został wymieniony na nowy,sprawdziłem diody(uszkodzona ujemna) - wymieniona. teoretycznie alternator powinien zastartować.Po przekręceniu kluczyka w pozycję I - kontrolka świeci, po załączeniu zapłonu świeci dalej i brak ładowania, nie chciałem dalej forsować akumulatora,...
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na: 1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji...
Dla rozrusznika polaryzacja zasilania jest obojętna i tak kręci się w tą samą stronę. Dodano po 9 Jeżeli chcesz podłączyć alternator to NIE MOŻESZ wykorzystywać regulatora do prądnicy. Alternator musi być na stałe podłączony wyjściem do bieguna akumulatora, bo uszkodzą się diody w mostku prostowniczym. Regulator musi być dobrany do alternatora pod względem...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
wiec tak, rozebrałem alternator, uszkodzone są 2 diody te na radiatorze (jedna pęknieta), diody wzbudzenia sprawne. Fakt pobierania prądu można wytłumaczyć uszkodzonymi diodami, ale dlaczego kontrolka ładowania nie swieciła przed i po przekręceniu kluczykami. Podejrzewam oprócz diód jeszcze regulator, jak go sprawdzic? Gdzie znaleźć diody lub zamieniki?...
Jeżeli w starym regulatorze jest sprawna cewka od wzbudzania i styki to uszkodzoną cewkę i styki od łączenia pradnicy z alternatorem można pominąć. Wystarczy ominąć regulator i połączyć prądnicę z akumulatorem poprzez diodę 50A.
Sprawdzi napięcie ładowania jeżeli utrzymuje się poniżej 14,4 przy uruchomionym silniku ,to prawdo podobnie uszkodziła się dioda i poddaje alternator wysokiemu obciążeniu ( hałas) a zwarcie obwodu uk. prostowania napięcia powoduje grzanie się obwodów i radiatora prostownika stąd ciepło i nagrzewanie się obudowy , spotkałem się z 2 takimi przypadkami!
Nie musiałeś nic odłączać.Kabel może się równie dobrze urwać .Ale jeśli masz uszkodzony mostek wzbudzenia/3 małe diody/to z pewnością uszkodził się regulator.Aha,jeśli jak pisze kolega,alternator jest zamocowany przy pomocy sim...i jest odizolowany od korpusu silnka i skrzyni biegow/masy/koniecznie sprawdź i oczyść to połączenie.
nie wiadomo, czy uszkodzony jest regulaor, czy nie, musisz spawdzić. Ale uszkodzenie mostka, nie jest równoznaczne z tym, że uszkodził się tez regulator.
Napisze za Jarka, właśnie wzięliśmy stojan od poloneza, wcisnęliśmy do obudowy alternatora Fiata wszystko złożyliśmy do kupy i działa. Uzwojenia są inaczej wyprowadzane ale to nie był akurat problem. Przy demontażu uszkodziły się też diody od wzbudzenia ale i z tym się uporaliśmy (daliśmy nowe diody) Pozdrawiam
Jeśli nie ucieka ci przez regulator to zostają tylko diody. Ewentualnie alternator jest taki brudny w środku że są jakieś upływności. Jeśli po odłączeniu regulatora nadal będzie płynął prąd to masz albo tak brudny alternator w środku że są tak wielkie upływności albo uszkodzoną diodę plusową i przebicie do masy na przykład na uzwojeniu. Jeśli po odpięciu...
1. Uzwojenie alternatora musi być odizolowane od masy, więc przy odłączonym regulatorze nie występują napięcia, a po podłączeniu regulatora (prostownika trójfazowego) napięcia na fazach się pojawiają ponieważ następuje przepływ prądu przez diody po stronie masy. 2. Regulator ma połączenie masy przewodem z instalacją elektryczną. Brak masy na obudowie...
Przecież tu wystarczy jedna dioda dużej mocy... Ew.kontroler akumulatora dodatkowego. Zresztą jako dodatkowy dałbym akumulator głębokiego rozładowania np. Dedykowany do łodzi. Będą wszystkie potrzebne zabezpieczenia i prostota.
Witam. Mam problem z uszkodzonymi diodami w tym alternatorze. Chciałbym zastosować mostek diodowy z wersji 12V 150A. W wersji 120A jest 7 diod a w wersji 150A jest 12 diod i trochę inny układ połączeń. Na zdjęciach jest to rozrysowane a moje pytanie brzmi, czy można wstawić mostek 150A za 120A, a szczególnie czy należy w mostku 150A połączyć należy...
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Witam wszystkich serdecznie . Może ktoś podpowie jakie siedzą diody w mostku prostowniczym w 100A alternatorze oploskim. Niestety uszkodziła sie jedna z nich a na żadnej nie ma oznaczenia Z góry pragnę podziękować za pomoc http://obrazki.elektroda.pl/7916574800_1... http://obrazki.elektroda.pl/2214318200_1...
Witam ja też stawiam na alternator,uszkodzona dioda w mostku prostowniczym
Jaki powinien płynąć prąd w obwodzie +B alternatora ,a + akumulatora? Ten sam. Ty nie kombinuj, masz uszkodzoną diodę wzbudzenia lub zły kontakt w tym obwodzie. Sprawdź tak jak radzą poprzednicy.
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
Gerii mam na 100%uszkodzoną diodę tą dużą tylko czym ja zastąpić jakiś symbol. Po opisach widzę że są to diody prostownice stosowane w alternatorach
U mnie na razie jest wszystko ok,w krótkim czasie wysiadł mi alternator,kompletnie padły uzwojenia i diody,na 99% uszkodziły go opiłki powstałe po odwiertach w druciarni.Okazało się jeszcze ,że druciarze gaziarze przewiercili mi bak,ale wymienili mi już na drugi.No a w Twoim przypadku,to najlepiej posprawdzaj wszystko,jeżeli możliwe to załatw kompa...
Brak chłodzenia, uszkodzony wentylator.
Alternator po wymianie regulatora i diód prostujących nie ładuje. (nissan primera diesel) Uszkodził się regulator i dawało pewnie z 18V na instalacje i coś uszkodziło. Alternator zamontowałem i nadal po odpaleniu pali błąd CHEK i kontrolka ładowania. Dwa razy go rozbierałem i za drugim razem ułamał mi sie mały element na fotce niżej - zaznaczony czerwoną...
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
Jak wcześniej pisałem nic nie było podłączone do R. Zmierzyłem między pierściemiami i miernik pokazał 5 hom. Czyli już wszystko będzie jasne! Uzwojenie, diody, szczotki- wszystko OK. To chyba nie pozostaje nic innego jak regulator napięcia. Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc. Pozdrawiam ;) Zanim kupisz regulator to zamontuj to co jest i podłącz...
A skąd wiesz że paliwo dochodzi ? masz tam wtrysk MPI czy SPI , jak masz SPI to po zdjęciu obudowy przepustnicy powinieneś zobaczyć czy wtryskiwacz podaje paliwo , mówisz że nie masz zapłonu bezstykowego {HALL} no to może coś nie tak z przerywaczem {ale zaś twierdzisz że iskrę masz } pytanie tylko czy we właściwym momencie {czyt: punkt zapłonu } śmiem...
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Stacyjka jest ok. Dioda rozwiąże problem gaszenia - ale co z poborem prądu. Zależy mi na diagnozie uszkodzenia ... mam rozumieć, że uszkodził się alternator?
uszkodzić dioda alternator uszkodzić dioda alternator objaw alternator uszkodzić
sharan czujniki kondensator ładowarce otwiera folder płyta
ustawienie rozrządu nissan instrukcja obsługi ducato
Renault Laguna I 2004 benzyna – lokalizacja bezpiecznika kluczyka, UCH, immobilizer Vaillant mini 11-0/0 XI H – brak ciepłej wody pod prysznicem po wymianie kabiny, działa w umywalce i kuchni