Witam. Po kolei : 1) Mamy tu klasyczny przykład tąpnięcia napięcia czyli w piku pobór prądu przez instalację samochodu ze wzmacniaczem jest wyższy niż produkcja prądu przez alternator -> to powoduje spadki z powyżej 13 V do okolic 12 V ; 2) Niezależnie jaki kabel do wzmacniacza weźmiemy i tak zaobserwujemy takie skoki. Na kablu według twoich pomiarów...
Witajcie. Wymieniam instalacje jak na rysunku. Maszyna to Ditch Witch. No i jest tam dioda, opisana jako 3, na wyjsciu z regulatora napięcia. No i brakuje mi wiedzy żeby rozkminić w którą stronę dioda... Bezpośrednia odpowiedź 1. Dioda oznaczona na schemacie liczbą 3 powinna przewodzić z regulatora w stronę instalacji / akumulatora , a blokować prąd...
Cześć. Chciałem dodać układ załączający światła dopiero po odpaleniu motorynki bo światła bardzo szybko rozładowują akumulator . Jak to zrobić żeby nie uszkodzić prądnicy .Myślałem o podłączeniu jednego z wyjść prądnicy do diody 1n4007 w kierunku cewki przekaźnika a drugi koniec do masy na stałe. Czy taki układ będzie działał lub czy trzeba dodać mu...
Problem z ładowaniem rozwiązany. Nie wiem jakim cudem ale jedna dioda była uszkodzona i teraz pytanie czy ta dioda mogła się uszkodzić przez to że gdy dokręcałem przewód do alternatora to delikatnie kluczem masy dotknąłem i zrobiło zwarcie,ale z tego by wynikało bo przed zamontowaniem mostek sprawdzałem go i był sprawny .
Przecież tu wystarczy jedna dioda dużej mocy... Ew.kontroler akumulatora dodatkowego. Zresztą jako dodatkowy dałbym akumulator głębokiego rozładowania np. Dedykowany do łodzi. Będą wszystkie potrzebne zabezpieczenia i prostota.
Alternator po wymianie regulatora i diód prostujących nie ładuje. (nissan primera diesel) Uszkodził się regulator i dawało pewnie z 18V na instalacje i coś uszkodziło. Alternator zamontowałem i nadal po odpaleniu pali błąd CHEK i kontrolka ładowania. Dwa razy go rozbierałem i za drugim razem ułamał mi sie mały element na fotce niżej - zaznaczony czerwoną...
A więc tak, alternator na razie siedzi w samochodzie jeszcze, odstawiłem tą robotę na piątek, bo w między czasie wziąłem się za wyjmowanie maglownicy gdyż stuka. Ale tak, akumaltor zawiozłem do sklepu z akumulatorami. Pan podładował, przed wyjściem z pracy odłączył, przyszedł na drugi dzień, zmierzył napięcie, trzymało ładnie 12.8V. Coś go tknęło aby...
Jak dodałeś gazu to napięcie mogło skoczyć nawet do 100V i mogłeś uszkodzić dużo rzeczy. chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V w moim maluszku jak pracuje wolno silnik to się zarzy kontrolka ładowania jak dodam gazu to kontrolka przygasa ale nie calkiem Miałem taki...
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Znalazłem u siebie pare alternatorów i pomyślałem żeby w jakiś sposób je naprawić . W necie znalazłem pare artykułów na ten temat i dowiedziałem sie że najczęściej siadają diody wysokoprądowe albo niskoprądowe . Pierwszy problem polega na tym że nie wiem jak sprawdzić która dioda jest popsuta , podobno miernikiem można prosto to sprawdzić ale nie wiem...
Już znalazłem info że najprawdopodobniej padł mostek prostowniczy i że przez niego mogło się uszkodzić coś jeszcze, czy ma ktoś pomysł co...jeśli świeci się dioda od płynu hamulcowego a mimo tego że nie ma ładowania to nie świeci się kontrolka ładowania (kontrolka działa bo po przekręceniu kluczyka się wieci a po odpaleniu gaśnie).
Dzień dobry, Jakie są typowe objawy uszkodzenia diod w mostku prostowniczym 9-diodym z podziałem na 6 diod prądowych i 3 diody wzbudzenia? Napięcie na B powinno być równe albo minimalnie mniejsze niż na D? Lekko żarzy się kontrolka z żarówki 2 W, poza tym ładowanie jest i się zastanawiam, jakie byłyby objawy uszkodzonych diod prądowych, bo jeżeli są...
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Witam. Mam pytanie odnośnie układu wklejonego poniżej i jego wycinka opisu. Mianowicie złożyłem takowy zasilacz (prostownik aku samochodowego) w którym znajduje sie ten układ. Niestety dioda D11 świeci sie cały czas, nawet jak sa odłączone odbiorniki. Moje pytanie brzmi: Czy da sie przerobić ten układ (dobór innych wartości R8 R9) tak aby dioda ta sygnalizowała...
Witam , czy dioda przy alternatorze mogła ulec uszkodzeniu jeżeli w trakcie pracy alternatora dotknąłem jej końcówką kabla pomiarowego od multimetru ? Jeżeli tak to co może być następstwem uszkodzenia diody? Gdy mierzyłem napięcie w akumulatorze na wyłączonym silniku miało ono 12,9/13 V , a na uruchomionym silniku miernik pokazuje 12,8/12,9V podczas...
Witam. Mam uszkodzony mostek prostowniczy przy alternatorze - jedna z diód zasilających regulator napięcia (objawy to: żarząca się kontrolka ładowania przy niskich obrotach, potencjał w punkcie D+ niższy niż w B+, ładowanie akumulatora ok: 14,4V). Pytanie brzmi: czy muszę wymienić cały prostownik, czy jest możliwość wymiany tylko diód zasilających regulator...
Witam mam problem z prostownikiem rozruchowym 12V/24V . Prostownik nie działał jedna dioda idąca do przewodu minusa miała zwarcie . Wymieniłem wszystkie diody na diody od alternatora 50A , wczesniej były T25-4 . Po złozeniu i właczeniu ładowania na sucho bez podpietego akumulatora było ok miernik wskazywał prawidłowe napiecia. po przełaczeniu na rozruch...
czy wie ktos, co moze być przyczyną zwarcia diody w mostku prostowniczym alternatora??? i jak ewentualnie temu zapobiec żeby nie dochodziło do zwarć w alternatorze, czy na to się nie ma wpływu?:idea:
Dzień dobry, mam generator (230V sinus na wyjściu, 1kW). Posiada on swoje własne akumulatory (3x12V 7Ah) - wystarczają one na kilka minut pracy (możliwe, że są zużyte). Jako że przez 90% czasu używam tylko ok. 130W, a przez ok. 5% 800W (rozruch silnika od lodówki) pomyślałem, że mogę doładowywać akumulatory generatora prądem z akumulatora samochodowego/alternatora...
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Diody alternatora nigdy się nie sprawdza miernikiem,za mały prąd pomiarowy,uszkodzona dioda często na mierniku jest ok. Sprawdź żarówką i bateryjka płaską.W jedną stronę świeci,w drugą nie.
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
Wymień ja ,jest uszkodzona
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Częstą usterki tych alternatorów jest uszkodzenie mostka diod wzbudzenia ,a właściwie jednej, co objawia się większym napięciem ładowania, różnocą napięcia na zacistachucha B+, D+.Dodatkowo kontrolka ładowania lekko żarzy. Napięcie na zacisku D+ , jest zazwyczaj około 10 V.
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Może być i chwilówka ale raczej razem z kontrolką bo jeżeli by przytrzymał ten przycisk zbyt długo to bez kontrolki w obwodzie mogłyby się uszkodzić diody wzbudzenia w alternatorze.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Brak chłodzenia, uszkodzony wentylator.
W alternatorze dioda uszkodzona,odłącz plus z alternatora i zmierz prąd.
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Diody w mosty prostowniczym alternatora padły.
Po takiej akcji to mostek prostowniczy w alternatorze do wymiany. Jeśli diody "upaliły się" niecałkowicie, to uszkodzenie może wyjść po jakimś czasie. Objaw: brak ładowania. Mógł też uszkodzić się regulator napięcia.
W tych alternatorach prawie nie siadają łożyska, chyba że dostanie się do nich woda itp. Uszkodzony jest mostek prostowniczy, konkretnie to jedna z diod ma zwarcie lub przerwę i przez to obciąża alternator powodując hałas. Najczęściej wymieniam na mostek arc6020, wymienić trzeba jedynie śrubę b+.
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
Miałem kiedyś podobny przypadek w mitsubishi przyczyną była uszkodzona jedna dioda prostownicza mocy siedząca w środku alternatora. Bez wymontowania i rozebrania alternatora i na domiar złego odlutowania, do sprawdzenia, diod od uzwojeń stojana nie da się tego sprawdzić.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Małe diody od wzbudzenia uszkodzone bynajmniej jedna.Tylko miernik tego nie wykrył.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
Świecenie lampki ładowania bez włączonego zapłonu wskazuje na uszkodzenie diody w mostku prostowniczym(do wymiany).Powodzenia.
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
Trzeba najpierw sprawdzić diody zanim się zdecydujesz wymienić.Równie dobrze może być uszkodzony regulator.
uszkodzić dioda alternator uszkodzić dioda alternator objaw alternator uszkodzić
volvo silnika usunąć wirusa messengera jonizacja płomienia buderus
Opel Vivaro 1.6 CDTI – odkręcające się sprzęgiełko alternatora, przyczyny i diagnostyka Błąd P1337 w Citroen C3 Picasso benzyna - przyczyny