Witam Jeśli już szumi, to znaczy że zanieczyszczenia i brak smarowania uszkodziły już przegub, nawet z nowym smarem i osłoną niedługo padnie całkowicie. Patrząc ile roboty jest aby zmienić osłonę osobiście dla świętego spokoju zmieniłbym i przegub, żeby nie rozbierać tego dwukrotnie. Pozdrawiam
No to najprawdopodobniej któryś przegub. Złap za półoś i poszarp. Ale nie w poziomie tylko w pionie. No i tu problem bo lekki luz ma być ale większy oznacza usterkę przegubu. Ale jak nie masz doświadczenia jaki luz jest prawidłowy to możesz mieć problem ze zdiagnozowanie. Drugi sposób to rozebranie przegubu i obejrzenie czy jest mocno wytarty, czy smar...
Najprawdopodobniej uszkodzony przegub osi koła.
Witam, a jak będzie odwrotnie zamontowane to dzieje się cos?? uszkodzę przegub czy cos??
Ja zdejmuje ręką jak jest dobrze odbezpieczony przegub ale jeśli nie chce ci zejść to możesz użyć specjalnego młotka bo możesz sobie uszkodzić przegub jak zaczniesz bić na siłę. Przegub wychodzi bez problemowo, jeśli nigdy nie był nabijany na siłę i czy już długo bijesz po tym przegubie? Bo jeśli ci się seger wykrzywi to cofnij przegub bo zawsze jest...
Czy może być za krótka półoś? Lub uszkodzili przegub? Ma ktoś jakieś doświadczenie? A kto to wie? Może przywiozłeś złe części. Może i oni co zepsuli. Trzeba to jeszcze raz wyjąć i sprawdzić. Ale to, to jest przegięcie albo głupota: Mechanik twierdzi, że nie da się tego zrobić źle i każe nie skręcać na maxa kołami, eh. Jeden gość od A4 mówił, że miał...
Mógł uszkodzić się przegub wewnętrzny.
Dzięki własnie chodziło mi o te, które w Twoim linku nazywają "pokrętło przesuwne z przetyczką". Miałem przegubowe długie yato i przegub uszkodził się.
masz uszkodzony przegub zewnętrzny ciekawa teoria gdy luz jest w okolicy wewnętrznego
Czasem uszkodzony przegub nie ma luzu a czasem z dużym luzem latami jeżdżą. Ja rozbieram przeguby na części pierwsze i myję jak chcę się upewnić co do uszkodzenia.
witam. dzisiaj wpadła pod auto mi sarna na terenie niezabudowanym, nie oznaczonym że występują tam sarny i problem polega na tym że auto prawdopodobnie podskoczyło lub wpadło w dziurę i uszkodziła się skrzynia lub łożysko :/ problem polega na tym iż mam opadnięty przegub, łożysko jest bez "kulek", po odpaleniu i chodzie na luzie strasznie zgrzyta :/...
Skoro takich stuków przed wizytą u mechanika nie było ,to istotnie może to być przegub :idea::idea:tylko że podczas wymiany wszystkich podzespołów w/w mechanik mógł coś nie chcący uszkodzić w tym przegubie :idea::idea:,sprawdzić to może Pan sam jadąc na jedynce i powoli kręcąc kierownicą na max w lewo i w prawo i jezdzić w kółeczko ,jeżeli nie będzie...
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
a przypadkiem nie był bity ?podobny objaw występuje przy wygiętej półosi lub uszkodzonym przegubie(nie tylko tego przy kole ,te od strony skrzyni też siadają).sprawdż też poduszki zawieszenia silnika.
kolego udało się już usprawnić auto ? ja miałem taki sam objaw tylko rozsypało mi się łożysko na krzyżaku . koszt częsci 35zł i oczywiście w/z półosi . jeśli masz dalej problem to mam jeszcze dwa łożyska .
Witam. Zdemontowałem całą półoś (wiem, że nie jest to konieczne, ale sama wyskoczyła praktycznie). Mając ją już w imadle ze zdemontowanym przegubem, przystąpiłem do montażu nowego przegubu SKF. Nie do końca miałem pewność czy pierścień segera wkładam w przegub w rowek i dopiero później nasuwam na półoś, czy może najpierw nasuwam go na półoś żeby wskoczył...
Uszkodzone przeguby nie wydają dźwięku przy skręcaniu (na postoju) tylko przy jezdzie na skręconych kołach i to najczęściej i najgłośniej gdy skręt jest maksymalny , wtedy możesz usłyszeć charakterystyczny dźwięk , stuk przegubów , którego częstotliwość wzrasta wraz z prędkością obrotową koła . Dotyczy to przegubów zewnętrznych-przy kołach .
Kolega T5 sugeruje Ci, że masz problem z tym: http://obrazki.elektroda.pl/8952665900_1... Jeśli umiesz, to diagnozuj co tam jest nie w porządku... Czy ciśnienie oleju, czy zawór ciśnienia, czy filtr oleju, czy inny z zaworów pomocniczych, czy może w końcu samo sprzęgło wielotarczowe... Wszystko masz już opisane, tylko pozostaje kwestia...
Co do trzęsienia kierownica podczas hamowania to prawdopodobnie tarcze hamulcowe uległy skrzywieniu przyczyną tego mogło być np. wjechanie w kałużę podczas kiedy tarcza była rozgrzana . przyczyną wydobywających się dźwięków podczas skręcania jest najczęściej uszkodzony przegub wydobywa się wtedy metaliczny dźwięk , objawy te będą się nasilały aż w końcu...
Witam, oto zdjęcie usterki http://obrazki.elektroda.pl/6204928800_1... Tak mi padł przegub zewnętrzny, że w pewnym momencie coś mocno zagruchotało w kole, kierownica sie lekko zblokowała i samochód stanął. Teraz nie ma przekazania momentu na koła i samochód po prostu nie chce jechać. Pytanie moje jest takie, czy mogę samochód wziąć na...
Witam, posiadam Stiga Primo, ma uszkodzone przeguby jezdne, może pasują od jakiegoś samochodu, bo nie mogę dostać oryginalnych, pomóżcie.
Nie musisz nic młotkowac! Ja po wyjeciu z piasty wkrecam srube centralną w przegub do oporu ,aż śruba oprze sie o półoś. Dokręcam mocniej i sruba spycha przegub. Nie ma ryzyka ,ze cos wyszczerbisz czy w inny sposób uszkodzisz.
Skąd Ci się wzięły dwie opony z przodu po lewej? Jeżeli uszkodziła Ci się tylko osłona przegubu to możesz spokojnie jechać tylko unikaj szybkiej jazdy i jazdy po piasku. Jeździć możesz do póki nie rozleci się przegub tylko że wtedy większe koszty o ponad 150zł niż w przypadku wymiany samej gumy (osłony).
Czasem podobny objaw jest przy uszkodzonym przegubie. Niestety prze internet nie czuć, jak to trzęsie, więc moja opinia może być mylna.
Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas. Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny. Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia? Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych...
Przeważnie uszkodzone bieżnie przegubów wewnętrznych , dla pewności sprawdź czy mechanizm różnicowy nie ma nadmiernego luzu (łapiąc za przeguby wewnętrzne i ruszając góra dól) ..
kilka razy zdarzyło się że podczas mocnego skrętu coś tam słychać już było w lewym nadkolu. Terkotanie na skręconych kołach to uszkodzenie przegubu zewnętrznego, uszkodzenie wewnętrznych najczęściej objawia się wpadaniem auta w drgania podczas przyspieszania i zanikaniem drgań po zdjęciu nogi z gazu
Witam. Objaw ewidentnie uszkodzonego przegubu, krzywej półosi.. Ale piszesz ze wymieniałeś - na nowe czy regenerowane. Może przegub wewnętrzny został stary? Krzywa piasta? Pytanie bo może to będzie czekać. zauważ czy ta prędkości nie zmienia przedziału km/h Wtedy ewidentnie przegub. Uszkodzony ale jeszcze nie tak żeby było można wyłapać luz na przegubie....
Witam, w poprzednim temacie pytałem co mogło mi się stać itp... Jednak uszkodził mi się przegub zewnętrzny. Mam pytanie, bo odpowiedzi jest 1000 a nie wiem czy kupić mogę sam przegub czy muszę całą półoś. Megane 1.6 90km k7m silnik w manualu bez abs.
A przegub przy tym się nie uszkodził?
Odnośnie uruchamiania silnika (usterki rozrusznika) otrzymałeś odpowiedź. Kwestia nadmiernego hałasu podczas jazdy może wynikać z różnych powodów np. uszkodzonego wydechu, przegubów, łożysk kół, uszkodzonych poduszek silnika lub skrzyni biegów itp. Z uwagi, iż nie podałeś bliższych danych auta (silnika), ani też nie nagrałeś filmu z irytującym Cię hałasem,...
Niestety sytuacja się bardzo skomplikowała, ponieważ kupiłem nową półoś (zamiennik) i dalej jest tak samo. Nie chce mi się wierzyć, że nowa półoś też jest nie halo, ale brakuje mi pomysłów. Myślałem, że to może być uszkodzona lewa strona, ale po podniesieniu koła i sprawdzeniu jest ok. Nowa półoś/przegub mógł jedynie uszkodzić się w transporcie, ale...
W poście #2 dałem Ci link do filmu, na którym dokładnie słychać dźwięk uszkodzonego przegubu
na chwilę obecną pokonała mnie nakrętka od półosi kluczem udarowym BJC który tam ma bodajze 1750 albo 1850 nm odkręcenie czy coś koło tego co już wiele razy mnie ratowała w takich sytuacjach i odkręcałem nim sanki zapieczone aluminiowe i śruby różnego rodzaju od zawieszenia nie daje rady chociaż on na pewno nie ma tyle mocy a ma a realnie z 700-900...
Może widział uszkodzoną osłonę przegubu. Jeżeli osłona jest cała i nie ma żadnych niepokojących dźwięków to można wstrzymać się z wymianą.
mam problem z drżeniem kierownicy, pedału hamulca bez znaczenia jaką prędkością się jedzie, a przy wyższej prędkości to trzęsie całą karoserią. Nowe tarcze nie znaczy dobre,jak założyłeś podróby china tak będzie.A karoserią będzie trzęsło jak masz uszkodzoną nawet jedną oponę i np przy przyspieszaniu uszkodzony przegub wewnętrzny.Więc sprawdź wszystko...
No to skoro masz po anagielsku to w czym problem przetłumaczyć go w jakimkolwiek translatorze , wejdź sobie na forum nissana tam ci być może ktoś prześle skan instrukcji obsługi do TERRANO II , tam jest wszystko opisane, opcja "N""to nic innego jak rozlączenie napędów {możesz sobie wrzucać biegi na postoju i zmieniać je a samochód i tak nie pojedzie...
Do zawieszenie ściągali przegub i mogli uszkodzić czujnik ABSu,ale najlepiej podpiąć pod komputer i będziesz pewny 100%.Na moje oko to czujnik albo zapowietrzony ABS.
to przegub wewnętrzny Półoś się kręci a uszkodzony przegub wewnętrzny??? Jedno wyklucza drugie
Witam mam taki problem w moim aucie Peguot Partner po wjechaniu w wyrwę auto zaczęło tłuc ,po podniesieniu na lewarku jak kręcę piasta od strony pasażera czuć opór i unosi się cały silnik ,od strony kierowcy jest uszkodzony przegub i urwana końcówka drążka stabilizatora czy to ma wpływ na drugą stronę auta czy tez uszkodziła się półośka .
Może głupie pytanie ale zaryzykuję :D Megane I skrzynia automatyczna DP0, uszkodzony przegub, auto nie che jechać. Można holować 15 km na włączonym silniku i N?
Uszkodzony był przegub wewnętrzny i łożysko w piaście
1. Odczyt błędów z ECU silnika. 2. Uszkodzony czujnik wału lub przekaźnik nr 30 w skrzynce na podszybiu. 3. Odczyt prędkości kół z ABS najpewniej uszkodzoną koronka na przegubie z przodu. 4. Pod akumulator jest zapchany odpływ wody.
Mechanik wymieniał łożysko podpory więc jakby był uszkodzony przegub to raczej by to zauważył. Mówił coś o poduszkach silnika bądź skrzyni czy to też może być to?
Buczenie, hałas, stukanie na skręconych kołach, to zazwyczaj uszkodzony przegub zewnętrzny. Natomiast buczenie, stukot podczas przyśpieszania, to przegub wewnętrzny, lub ewentualnie mechanizm różnicowy. Może też być uszkodzona półoś z przegubami.
Prawdopodobnie uszkodzony przegub. Tylko nie wiadomo czy zewnętrzny czy wewnętrzny. Jeżeli dzieje się to przy skręcie to obstawiam zewnętrzny. Mechanik, dobry!
Jaka może być przyczyną stukania w lewym przednim kole w renault thalia1. Wymieniona półoś a wcześniej wachacz piasta łożysko stabilizatory tarcze hamulcowe klocki amortyzatory zaciski można powiedzieć że wszystko oprócz sprężyny która jest cała. Po wymianie całego zawieszenia było wszystko ok po jakimś czasie zaczęło stukać i postanowiłem wymienić...
Obstawiam na zerwany/ uszkodzony przegub /pół oś .
Uszkodzony przegub wewnętrzny, przy skrzyni biegów.
Witam. Przy tych objawach Masz pękniętą półośkę lub uszkodzony przegub.
Witam te objawy które opisałeś wskazują na uszkodzone przeguby zewnętrzne zawsze stukają przy mocnym skręcie.
Jeśli długo nie było tam nic ruszane to zaskoczyć cie mogą nakrętki od wydechu- przy turbinie- bo trzeba go zdjąć a często się urywaja lub jak nie nalozysz zbyt dobrze klucza to drugiej szansy nie będzie. Pamiętaj o zdemontowaniu wentylatora bo po opuszczeniu skrzyni silnik zostaje na dwóch poduszkach i kładzie się zwykle w dół strona sprzęgła i wentylator...
Mimo wszystko uszkodzony przegub raczej nie wydaje takich dźwięków. Nawet wewnętrzny.
Witam chciałbym się dowiedzieć jak zdjąć przegub z półosi w vectrze a 1.6 wyciągnąłem już przegub z piasty zdjąłem osłonę gumową i chciałbym się dowiedzieć jak to zrobić żeby nie wyciągać półosi z skrzyni tylko sciągnąć przegub bezpośrednio z półosi co trzeba zrobić czy są tam jakieś zatrzaski czy co żeby nie uszkodzić czegoś i żeby zeszło bez problemu...
witam.stawiam na łożysko.często dluższa jazda z uszkodzonym przegubem homo generuje drgania ,ktore w konsekwencji niszcza łożysko.pozdr
Raczej stukają przeguby przy kołach (zużyte). Sprawdz dokładnie osłony gumowe na przegubach. Uszkodzona osłona to prawie na 100% uszkodzony przegub. Przez dziury w osłonie dostaje się do przegubu piach i niszczy go momentalnie.
Małym młotkiem postukiwałem wtedy lżej się wkręcało i zszedł szybciutko przegub, sprawdzałem dokładnie schemat przegubu i raczej nie mogłem nic uszkodzić, prawdopodobnie wycieka oliwa ze skrzyni i zbiera się pod osłoną przegubu wewnętrznego podczas ruszania wału zrobiła się szczelina i wypłynął może też trochę wody było.
Ok, dzięki za wskazówkę. Do leniwców nie należę, więc mogę się zmierzyć z wymianą większego odcinka tego przewodu, tylko pytanie właśnie, gdzie go znajdę od strony wnętrza. Co otworzyć, odbić, uchylić, żeby dostać się do tej wiązki za przelotką w środku ?
Uszkodzony przegub?
Mam uszkodzone przeguby - na pewno zewnętrzny lewy, może też wewnętrzny, a gdybym chciał je wymienić to musiałbym wymienić całą półoś. Nie chce ich wymieniać bo koszty takiej zabawy są bardzo duże, więc szukam sprawdzonego zakładu, który zajmuje się ich regeneracją.
Moze być uszkodzony przegub wewnętrzny
Gratuluje podejścia zaraz skrzynie będzie wymieniał. Nie słuchaj bzdur. Co Ty tworzysz za teorie, weź mnie oświeć bo nie rozumiem? Problem ze zbiciem przegubu miałem tylko w przypadkach, gdy auto było długo latane z rozerwaną osłoną, wysuszony i wymieszany z piachem smar skutecznie uniemożliwiał pracę zabezpieczenia przegubu na półosi, w innych przypadkach...
Podobne,a wręcz identyczne objawy widziałem w Renault Clio gdy jakiś domorosły mechanik zamontował ODWROTNIE tarczę sprzęgła,która faktycznie na pierwszy rzut oka wyglądała symetrycznie.Po wymianie sprzęgła auto zaczeło klekotać na luzie,które ustawało po wyciśnięciu sprzęgła a płynne ruszenie graniczyło z cudem.Właściciel,za moją namową(tak trochę...
Czy możliwe jest sciąganie przez uszkodzony przegub? Nie
Przewiozłem się tym samochodem i niby coś słyszałem ale na kilka skrętów pojawiło się może raz lub dwa bardzo ciche grzechotanie i chyba przy skręcie w lewą stronę. Niestety podczas ruszania w lewo lub prawo cisza. słyszałem kiedyś jak stuka uszkodzony przegub i podczas ruszania czy jazdy mocni chrobocze ale nigdy nie słyszałem przy uszkodzonym przegubie...
Ale bajki, masz system haldex, w tylnym moście. Trzaski z przedniego zawieszenia to uszkodzone przeguby i nie mają nic wspólnego z tyłem. Wał możesz odkręcić, oszczędność około 1%. Ewentualnie uszkodzony mechanizm różnicowy.
mechanik stwierdził, że na jego oko czujnik jest ok a usterki można szukać w całym układzie hamulcowym Fajny mechanik ale moze lepiej znajdz innego ! Problemem moze byc wadliwy czujnik , uszkodzona wiazka lub uszkodzony pierscien na przegubie ... Mozesz wyjac bezpiecznik z systemu ABS i wtedy pompa nie bedzie ingerowac w twoje hamowanie. Ale oczywiscie...
Przy uszkodzonym przegubie wewnetrznym auto może wpadać w rezonans. Osłony przegubów całe?
Zbych034 - bądź hojniejszy w szczegóły o jaką sprężynę Ci chodzi? Wygląda to na uszkodzony przegub.
Stawiałbym na uszkodzenie wewnętrznego przegubu. Mogło się coś odłamać.
Czy gdybym miał pospawany dyfer mógłbym takie objawy czuć dopiero po jakiś 3 miesiącach? Usterka raczej leży po stronie przegubu. Dzisiaj po pracy wezmę się za sprawdzenie tego. Natomiast zastanawia mnie fakt, czy nie stracił bym napędu całościowego z powodu uszkodzonego przegubu...
Raz że używane skrzynie to loteria w której masz 10-20% szans, dwa, że masz raczej uszkodzony przegub wewnętrzny.
Uszkodzony przegub, półoś, mechanizm różnicowy, skrzynia biegów, sprzęgło - wybierz sobie coś.
Mozesz sprawdzić podnosząc auto na podnośniku kolumnowym i jedna osoba "rozpędza" auto a druga od spodu obserwuje może coś dojrzysz. Również przypuszczam uszkodzenie przegubów.
Tak jak powyżej. Uszkodzona koronka przegubu.
Wybita piasta albo uszkodzony przegub. Co do opisu wymiany łożyska przez[nowicjusz1111] no to fajnie:hyle czoła................
Witam jestem już po przeglądzie. niestety nic nie wyszło. Wiec dalej muszę szukać. Czy takie objawy tez może dawać uszkodzony przegub wewnętrzny?
Zamiast dywagować kolejne wieczory czy czytać kolejne wywody a wręcz domysły, bo nikt tego na oczy nie widział zabierz auto do polecanego warsztatu i niech zdiagnozują. Wywalisz kasę na kolejny zestaw a się okaże, że uszkodzony przegub wewnętrzny lub poducha. Auto na podnośnik i trzeba obejrzeć co i jak, a dopiero potem kasę wydawać.
witam,jezeli lozyska kol sa dobre, a huczy na luzie i na biegu to wskazuje na uszkodzony przegub ,pozdrawiam
1 Poduszki pod skrzynią 2 Koło dwu masowe 3 uszkodzony przegub wewnętrzny którejś półosi Te 3 rzeczy przychodzą mi tylko na myśl.... zacznij od nich
witam mam problem z wymiana całego lewego przegubu w peugocie306 2000r 1.4. mianowicie nie wiem czy są jakieś zabezpieczenia przy skrzyni?ponieważ gdy wsuwam przegub do skrzyni wchodzi ok 1cm i się blokuje próbowałem wpychać pod rożnym katem ale nic z tego a młotkiem się boje żeby czegoś nie uszkodzić. czy ktoś to już wymieniał? z góry dziękuje za jakakolwiek...
Nie wyciąga przypadkiem półosi z wieloklinu? Może zły wahacz albo coś uszkodzone i zmieniła się geometria ? To jest najbardziej prawdopodobne - niedokręcony albo uszkodzony przegub. Opis sugeruje wymianę typowo po polsku czyli wymianę tylko jednego elementu, no ale... Stąd pytanie.
Mam jeszcze jeden plik, z pomiarami z uszkodzonym przegubem 3 ramiennym. Dlaczego excel ogranicza ilość kolumn do raptem 16 345 ;/ Ja potrzebuję ich 180 000 :( wtedy nie byłoby problemu.
Może to być z winy uszkodzonego sprzęgła ( dwumasy, jeśli pojazd posiada ), albo uszkodzonych przegubów. Opisane przez Ciebie efekty mogą występować też z winy uszkodzonych (odkręconych) poduszek silnika i skrzyni biegów, a także z uszkodzonego zawieszenia. Aby wydać w tej sprawie wiążącą diagnozę, należy sprawdzić pojazd na podnośniku, bądź wykonać...
Dobra przepraszam za glupawe pytanie ale nie chciał bym uszkodzić niczego rozumiem że element czerwony jest nie ruchomy i ewentualnie jego mam troszeczkę szlifierką objechać bo trochę napęczniał natomiast element zaznaczony na zielono przegub ma zejść przez ten czerwony półoś i jeżeli te ząbki się trochę uszkodzą to nic się nie stanie ? tak ? przed...
Możliwości są co najmniej dwie - uszkodzony przegub zewnętrzny ( ten przy kole), bądź wyrwana ze skrzyni "ćwierć ośka". Usterki mechanizmu różnicowego bym się dopatrywał na końcu.
Niestety mylisz się, uszkodzony przegub wewnętrzny - ten przy skrzyni podczas większej prędkości słychać i czuć, gdyż półoś nie jest ustawiona osiowo do przegubu. Czasem wystarczy jedno mocniejsze ruszenie z pod świateł i przegub siada.
ja polecam łożysko firmy SKF. Morze byc uszkodzony przegub wewnętrzny miałem taki sam objaw w golf 3. spradz czy przy ostrym skręcie sie ten dźwięk nasila próbuj w obie strony o rożnych prędkościach
Witam, pojawił się na desce rozdzielczej kluczyk z numerem 171. Auto świeżo kupione robiło krótkie trasy do 30 km teraz jego pierwsza dłuższa trasa ponad 500 km. Do tego słychać skrzypienie chrupanie podobne do uszkodzonego przegubu, ale cichsze, jakby z kierownicy. Z góry dzięki za jakieś informacje.
witam ;) ostatnio w mojej A4 slychać stukanie przy skręcaniu jakby uszkodzony przegub. Zastanawia mnie tylko dlaczego gdy podczas skręcania wcisnę sprzegło to nic nie słychać. nie wiecie co może być tego powodem? może jednak to nie przegub? z góry dziękuję za pomoc. ;)
z tego co napisałeś drgania powstają podczas jazdy jak dodajesz gazu na postoju to wszystko dobrze więc tak jak koledzy napisali typowy objaw dla uszkodzonych przegubów wewnętrznych co do wtryskiwaczy lub nie palenia garu to byś miał za sobą od razu białą chmurkę.
Półosi nie wyciągałem, przegub zalozyłem bez problemu tylko odkrecając koncówke drążka i skrecając piaste w prawo. Dodam ze przegub ma identyczne wymiary jak poprzedni. Zastanawiam sie czy jest taka mozliwosc ze jak przegub chrupnął to uszkodzil cos w skrzyni biegów? Ogolnie tragedii nie ma ale 1 zapina sie wyczuwalnie ciezej co mnie denerwuje
Okazało się że tego przegubu nie należy zdejmować. Firma uznała że wymienia się go razem z półosią. Poradziłem sobie zdejmując drugi przegub, ten od strony koła. Napiszę jeszcze od czego sprawa się zaczęła. Otóż oddałem auto na wymianę rozrządu, w końcu nie wszystko trzeba robić samemu - pomyślałem. Mechanik podczas tej czynności uszkodził osłonę przegubu,...
Witam ja mialem podobnie ale w toyocie corolli 2004r. Przy przyspieszaniu wlasnie drgalo mocno auto a jak sie jechalo rownomiernie to bylo w miare ok a jak bez gazu to ok. Przyczyna okazal sie uszkodzony przegub wewnetrzny.
witam nie napisałeś dokładnie jakie to cinquecento ale z tego co opisujesz poszedł ci przegub lub zabierak (chociaż nie wiem czy tam jest )najlepiej to sprawdzić we dwójkę jeden niech wrzuca bieg a drugi niech patrzy na półośki w tej która się będzie kręcić masz uszkodzony przegub lub zabierak życzę miłej naprawy
Po pierwsze sprawdził bym przeguby czy któryś nie jest uszkodzony.
Zasadnicze 2 przyczyny - 1)uszkodzenie przegubów napędowych - sprawdzić na mocno skręconych kołach raz w jedną stronę raz w drugą - energicznie dodać gazu i jak będzie stukało to wiadomo już co. 2) możliwe jest też wypadnięcie gumowej tulejki od stabilizatora - drążka łączącego prawe i tylnie koło - trzeba obejrzeć, gumki to koszt kilkunastozłotowy
Gdy koła są skręcone maksymalnie przegub jest najbardziej obciążony i właśnie uszkodzenie przegubu najlepiej słychać na skręconych kolach na maksa. Dodano po 40 Jeżeli możesz to odkręć drążki od przekładni i wtedy kręć.
Wibracje mogą być od uszkodzonych przegubów półosi. Tak na szybko, bez warsztatu - spróbuj podnieść prawy przód i pojedź nim w powietrzu - sprawdź czy słychać będzie wycie i czy będą wibracje. Prawa strona jest bardziej podejrzana, bo to i łożysko jest na podporze i przegub przy podporze. Jeżeli jest ok - podnieś lewą stronę i sprawdź. Przy takich wibracjach...
Całkowite rozwiązanie problemu: Jeśli chodzi o wyciągnięcie przegubu z piasty to: 1. Ściągacz z dospawanymi śrubami przerobiony (zrobił się w U), a dodam że był on kiedyś kupiony w sklepie (boki ok 3 cm grubości) za grubo ponad stówkę 2. Prasa śrubowa 7T w zakładzie ślusarskim się poddała, tzn. nie mieli już siły kręcić w dwie osoby 3. Prasa zrobiona...
przegub drgania vectra przegub przegub volvo
filtr oleju schemat wałek odprężnika bq24780s napięcia
hulajnoga elektryczna hulajnoga elektryczna
Pokrywa gramofonu Technics SL-D303: naprawa i zamienniki Sony Bravia nie włącza się - diagnostyka i rozwiązania