"Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik? Iskrownika we właściwym tego słowa znaczeniu nie ma ani w Romecie ani w Yamasze - jest zapłon CDI. Tenże zasilany jest z cewki pod kołem magnesowym, i wyzwalany przez czujnik pod tym kołem, który może być różnego rodzaju - albo jest to kolejna ceweczka, albo hallotron, albo (rzadko) transoptor. Ty...
Mam pytanie i proźbe spalil mi sie alternator w suzuki gsxr 600 ( uzwojenie ma przbicie na obudowe zwoju) chciał bym sprawdzic regulator napięcia czy tez nie jest uszkodzony ??? jak to sprawdzic ???
Uszkodzony regulator napięcia. Należy gotować wymienić.
Z tego co widzę to standard. Warystor K14 i dioda GN 1M. Warystor dostępny na znanym portalu aukcyjnym CU4032K20G2 On jest na 20V, to jest napięcie wyższe niż oryginalny. Niestety dokładnie takiego samego trudno dostać. Jeśli masz miejsce (a tutaj wątpię) to można spróbować przylutować warystor w obudowie THT. Dioda GN 1M to zamiennik 1N4007. Na początek...
Sprawdź miernikiem jakie masz napięcie w instalacji (na akumulatorze) przy wyższych obrotach. Prawdopodobnie masz uszkodzony regulator napięcia i przy zwiększaniu obrotów napięcie sporo wzrasta. Możesz nawet uszkodzić akumulator i inny osprzęt.
Napięcie mierz wyłącznie po obciążeniu cewki np żarówką, inaczej będziesz miał cyrk na mierniku. Do tego włącz zakres pomiaru na AC, bo cewka daje prąd przemienny. Regulator teoretycznie mógł zostać uszkodzony.
Niemożliwe aby regulatory tak padały. Możliwe że: 1. Te chińskie regulatory były kompletnie niskiej jakości (lub też trojany). 2. Źle podłączony regulator lub instalacja elektryczna. 3. Cewka oświetlenia/ładowania na statorze jest uszkodzona.
Do regulatora powinno dochodzić więcej napięcia z alternatora. Nawet ponad 18. To wskazuje na uszkodzenie alternatora (regulator też przejrzeć, lubią się psuć razem).
Te przewody idą do regulatora napięcia, kolejność, o ile się nie mylę, jest bez znaczenia.
Który rezystor? Jeżeli moduł jest przystosowany do pracy bez akumulatora, to cewka zasilająca CDI ma dwa osobne wyprowadzenia, a na module znajduje się układ zasilania logiki z cewki CDI i akumulatora. To jest typowe uszkodzenie w modułach od Yamahy, układ podobny jak w regulatorze napięcia. Rezystor, dioda zenera i tyrystor.
Może z drugiej strony. Odłącz regulator napięcia i sprawdź jakie napięcie generuje stojan na wolnych obrotach i lekko podwyższonych ale nie za dużo bo napięcie może przekroczyć 100V. Napięcie przemienne, pomiar pomiędzy fazami. Ja obstawiam uszkodzony regulator.
Tam występuje napięcie przemienne. Ponadto aby zmierzyć je poprawnie, potrzebny jest miernik z TrueRMS. Jeśli przepala się tylko jedna żarówka (wyjaśnij mi co to są światła krótkie), to raczej żarówka to chińska podróbka. Przy uszkodzonym regulatorze napięcia przepaleniu ulegają wszystkie żarówki zasilane z alternatora, łącznie z podświetleniem licznika.
Witam, Mam problem, ostatnio uszkodził mi się regulator napięcia i poszukuję jego schemat. Dodam że jest to regulator napięcia do Yamahy TZR 50 z 2008 rocznika. Więc moje pytanie brzmi, czy ktoś byłby w stanie podesłać mi schemat takiego oto regulatora napięcia?
Sprawdzałem tak : Rozłączyłem wtyczkę 3 pin żółte kable (łączy alternatora 3 cewki z regulatorem napięcia) . Następnie odpaliłem motocykl i podałem 12V z akumulatora na cewkę wzbudzającą podłączoną do szczotek. Szeregowo w odwód podłączyłem żarówkę 12V 5W żeby widzieć czy odwód jest zamknięty(czy szczotki działają ) ps.Nie jestem pewny czy w tych prądnicach...
Na początek sprawdź połączenia elektryczne. Szczególnie masy. Może coś nie łączy? Przydał by się normalny przegląd. Iskra, gaźnik filtr itd. W sprawie licznika. Spróbuj odłączyć zasilanie prądem z magneta. Nie rozłączaj zapłonu! Jeżeli wariacje z licznikiem ustaną, to masz uszkodzony regulator napięcia, a w zasadzie jego część dotyczącą ładowania akumulatora....
Chyba nie zrozumiałeś - jeśli masz tam coś uszkodzone, to jaki by ci nie przysłali, to się spali. Trzeba dokładnie przemierzyć alternator i instalację elektryczną motocykla.
Yamaha YFZ 450 2007r sprowadzana ze stanów. Tak się zastanawiam czy jakby podał mu na moduł ze 20V zmiennego to czy by zajarzył. Nadal nie podoba mi się sposób nawinięcia prądnicy, a na wyjściu jest tylko ok. 2V. Znalazłem w necie taki moduł za 400zł, jak będzie uszkodzony moduł to raczej skorzystam z tego schematu...
Czy po podłączeniu rezystora mrugają dalej? Napisz wyraźnie! Jeżeli tak, to masz uszkodzony regulator napięcia. Poczytaj na temat regulatora w Yamachach. Podobno ten patent z rezystorem nie bardzo się sprawdza i lepiej użyć innego regulatora, który rezystora nie potrzebuje.
Pytanie tylko czy zbyt małe ładowanie ma wpływ na wyświetlacz? Czy obstawiać wyświetlać że jest uszkodzony. Wstawiłem opornik i te same obawy tylko że na niższym napięciu. Bez opornika gasł przy 13v z opornikiem przy 12v. Czy jest taka możliwość że regulator napięcia wysyła złe napięcie
Ok sprawdzę jeszcze tą rezystancje i podam wyniki pomiarów i niestety nie jestem w W-wy tylko z woj Lubuskiego ale to mniejsza oto. Dodam jeszcze że niedawno wymieniłem impulsator który mi siadł gdyż motocykl raz odpalał a raz nie i dałem do znajomego który pracuje w serwisie Hondy i on stwierdził ze mam impulsator uszkodzony , dodam jeszcze że wymieniłem...
Musisz mieć dalej coś popalone prawdopodobnie coś poszło na linę -12V (jak teraz jest +12V). R658 pewnie został uszkodzony w wyniku tego, dlatego masz 4 mV na wejściu regulatora -12V. Napięcia na wyjściu mostka D653 masz ±21V DC? Jak tak to zostaw, nie tu jest problem.
Wymieniłem uszkodzone elementy i zasilacz zaczął działać. Niestety objawy na zakupionej płycie DM, takie same jak na starej uszkodzonej, jest tylko podświetlenie wyświetlacza i nic dalej się nie dzieje. Możliwe że mnie oszukali i przysłali uszkodzoną albo jest jakaś inna przyczyna poza płytą. Czy ma ktoś pomysł jak ją zdiagnozować? Napięcie 5v jest...
Witam, problem rozwiązany, porobiłem doświadczenia i wynikło z nich, że zmienianie podpięć poszczególnych faz między stykami regulatora nie zmieniają faktycznego napięcia ładowania akumulatora. Zmieniłem regulator i napięcie ładowania wynosi od 13.4 na biegu jałowym do 14.2 - 14.3 V przy obrotach 6 tys :). Temat można zamknąć.
regulator napiąć yamaha yamaha regulator napiąć uszkodzić regulator napiąć
mercedes skrzynia automat wyciek pompy paliwa karta dźwiękowa directx
aktualizacja dekodera manta aktualizacja dekodera
Najlepszy podnośnik trapezowy na pobocze – Cartrend 10929, START 2007, Mastiff MF5515 – opinie, testy UOKiK 2025 Electrolux EWD 1697 MDW – pralka nie włącza się, brak zasilania, diagnoza filtra EMI i SMPS