Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Takie objawy daje uszkodzona dioda w mostku.
Witam, wepnij próbnik napięcia między przewody D+ (kontrolka ładowania) i B+ (odbiorniki) przy regulatorze napięcia. Uruchom silnik, jeśli żarówka próbnika zachowuje się tak samo jak lampka kontrolna akumulatora to problem jest po stronie alternatora, w przeciwnym wypadku winne są przewody, należy wtedy posprawdzać wszystkie styki od stacyjki przez...
nie sprawdzisz na stole przy jakim napięciu dokładnie odcina napięcie wzbudzenia ale sprawdzisz czy działa , podpinasz napięcie z zasilacza laboratoryjnego , w miejsce wyjścia podpinasz żarówkę i podnosisz napięcie , przy ok 14 V powinien wyłączyć , po obnizeniu ponizej progu przy którym zgasła powinna się ponownie włączyć , zazwyczaj jest to ok 0,2V...
A czy na wyłączonym silniku lampka ładowania świeci się? Sprawdź napięcie na wyjściu regulatora napięcia (ten kabelek do lampki ładowania) Jeżeli bedziesz tam miał normalne 14,4V to znaczy że masz uszkodzone diody główne alternatora. Sugerowały by to twoje wcześniej opisywane objawy (obniżone napięcie). Tak naprawdę to nie ma kontroli napięcia ładowania...
Ale wstyd :-( Straciłem czujność. Wracając do tematu: autor donosi że przy dodaniu gazu napięcie rośnie więc przewód nie jest winowajcą (przynajmniej nie głównym). Jeżeli pasek nie ślizga, to takie objawy może powodować też uszkodzony stojan bądź diody. Wprawionym uchem da się wychwycić inny dźwięk pracy alternatora.
Objawy wskazują na uszkodzony regulator i popsutą diodę prostowniczą. Należy wymienić regulator ze szczotkotrzymaczem oraz radiator z diodami .Za chwilkę dojdą łożyska i korozja uzwojeń. Najlepiej kupić nowy alternator.
Objawy jak najbardziej właściwe. Uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech tych małych diod częściowo zatopionych w plastikowej obudowie). Albo wymontuj to z alternatora, sprawdź i wymień, albo kup nowy układ w cenie kilka PLN i wymień cały komplet. U siebie w poldku 2 razy miałem taką usterkę. Dodano po 3 No i oczywiście PRZECZYŚĆ STYKI PRZEWODU...
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Alternatorow sie nie reguluje . Kiedys regulowalo sie mechaniczne regulatory napiecia. W tej chwili zostaly one zastapione elektronicznymi ,ktore sie jedynie wymienia. Jakie napiecie ladowania wykazal pomiar? Przyczyn slabego ladowania moze byc wiele: Zaczynajac od zuzytych szczotek , uszkodzeniu regulatora ,uszkodzeniu diod prostowniczych ,moze tez...
Alternator wymienię, ale chciałbym być pewny, że o niego właśnie chodzi. Bardziej sugeruję się opinią mechanika samochodowego, który sam stwierdził, że czuć spalenizną od alternatora. Uzwojenia są przegrzane. Widocznie była gdzieś uszkodzona izolacja na uzwojeniach, wyciek płynu dokończył robotę. Dlaczego pali się dioda awarii oświetlenia? Żarzy się...
Witam objawy: slaba praca wspomagania (elektryczno-hydrauliczne) i lekko niedoladowany akumulator 12.3V, co dziwne prawidlowe napiecie ladowania w Test Mode i na klemach czyli 14.2V po dluzszej jedzie (trasa 100-200km) i zjechaniu do miasta wspomaganie pada doslownie po paru zakretach, wylacza sie ESP i jak zgasze silnik przed chwile nie odpala potem...
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Przekaźnika nie ma, sprawdź dokładnie połączenia alternatora, choć objawy pokazują na uszkodzenie diody w mostku pomocniczym, mimo iż alternator jest nowy mogła trafić się wadliwa sztuka. Pozdrawiam vcc.
Witam. Mam uszkodzony mostek prostowniczy przy alternatorze - jedna z diód zasilających regulator napięcia (objawy to: żarząca się kontrolka ładowania przy niskich obrotach, potencjał w punkcie D+ niższy niż w B+, ładowanie akumulatora ok: 14,4V). Pytanie brzmi: czy muszę wymienić cały prostownik, czy jest możliwość wymiany tylko diód zasilających regulator...
A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć? Żaróweczka jest podłączona w obwodzie z diodami, myślałem, że powinna zgasnąć podczas pracy alternatora, bo tak wyczytałem w opisie "jak sprawdzić polski alternator". O podłączaniu regulatora...
Zakupiłem ten regulator na allegro kształtem identyczny żadnej nazwy na nim nie ma jest to chyba chińczyk , a jeszcze jedno gdyby była uszkodzona jakaś dioda jakie mogły by być objawy? Dodano po 3 Mierzyłem jeszcze napięcie w innym aucie i miernik jest ok pokazywał 14,3 Dodano po 34 A nowy regulator podpiąłem następująco . żółty pod śrubę - tak jak...
Gdy odpalałem samochód napięcie ładowania było 13V a po dodaniu gazu gdy obroty wzrosły do ok 3000 napięcie zmieniało się na 14,4V i takie już pozostawało. Po ponownym odpaleniu znow ta sama bajka. Takie objawy może dawać zbyt słaba żarówka ładowania która ustala prąd wzbudzenie, z regóły jest ona mocniejsza od pozostałych lub zbocznikowana jest ona...
Można podmienić regulator, ale podobne objawy ma też uszkodzenie jednej diody głownej.
Jeżeli wykluczyłeś skrzynkę bezpieczników i podałeś napięcie odniesienia bezpośrednio na regulator, to wszystko wskazuje jednak na niesprawność regulatora. Uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia nie powodowałoby takich objawów. Uszkodzenie diod prostowniczych - również. Nie jest dziwne, że alternator mocno obciąża silnik, jeżeli wzrost generowanego przezeń...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
W maluchu przy identyczych objawach uszkodzona była jedna dioda wzbudzenia, ładował a kontrolka na wolnych obrotach świeciła.
Przyczyną objawu nie gaśnięcia silnika po wyłączeniu zapłonu może być uszkodzona dioda w alternatorze co za tym idzie zbyt małe ładowanie spowodowało rozładowani akumulatora dlatego rozrusznik nie działa.
Pierwszy podejrzany to ... radio samochodowe. Trzeba sprawdzić ile pobiera na wyłączeniu. Druga najczęściej spotykana usterka powodująca takie objawy to uszkodzenie jednej (lub więcej) diod prostowniczych w alternatorze. Inne możliwości - przetarte przewody, zgrzane styki w którymś z przekaźników. Trzeba sprawdzać po kolei. Ja robię tak : wyłączam wszystkie...
Nierównomierne obroty silnika nie mają wpływu na wysokość napięcia w instalacji. Regulator napięcia gwarantuje jednakową wysokość napięcia w całym zakresie obrotów. Przy takiej usterce warto wyciągnąć alternator i sprawdzić go pod kątem uszkodzeń. Wszystkich uszkodzeń -uzwojenia, diody, szczotki, izolacja... Ja stawiałbym na uszkodzony regulator napiecia,...
Witam -Prawdopodobnie akumulator do wymiany. Najprostszym sposobem byłoby pożyczenie sprawnego akumulatora i zamontowanie go w pojeździe ,no i zaobserwowanie czy objawy ustąpiły. Innym problemem może być rozładowywanie się akumulatora. Wśród przyczyn można wymienić między innymi: -przebicie na którejś z diod alternatora -uszkodzenie regulatora napięcia...
Witam. Kupiłem uszkodzony wzmacniacz jak w opisie, nie startowała przetwornica lecz czerwona dioda uszkodzenia nie świeciła, tylko zielona. Po wymianie irf1010e w przetwornicy, i tl494 na używany z innego wzmacniacza, przetwornice ruszyły (są dwie przetwornice prawy i lewy kanał osobno). Postanowiłem profilaktycznie wymienić tl494 na nowy, i po wymianie...
uszkodzona dioda alternatorze objawy uszkodzona myszka uszkodzona lambda objawy
podświetlanie klawiatura odblokować telefon samsung galaxy separacja transformator pomiar
lodówka haier a3fe742cmj parkside szczotki
Zablokowany podajnik podczas cofania - przyczyny i rozwiązania Demontaż prawej lampy Audi A6 1998: krok po kroku