Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Witam Typowa usterka starszych leciwych samochodów.Przyczyną lekkiego świecenia się kontrolki łądowania podczas obciążenia instalacji najczęściej jest zła masa /duży opór / na przewodach ,lub uszkodzona dioda wzbudzenia na alternatorze lub starte szczotki .Należy srawdzić napięcie łądowania bez obciążenia powinno być około 14,3V oraz podczas obciążenia...
Jeśli jest to alternator 9-cio diodowy (sześć w mostku głównym i trzy pomocnicze), to najprawdopodobniej jest jedna (lub więcej) z diod pomocniczych uszkodzona.
Mam jeszcze jedno pytanie koledzy. Chodzi mi o rozszyfrowanie nazwy "komutator K-70" w rozrusznikach np Więc tak ,znalazłem sklep gdzie moge kupić komutatory ale są różne typy . Chciałbym tylko wiedzieć co oznacza ta liczba K- 70, mogę się tylko domyślać że może chodzić o średnice ale nie wiem którą , jeśli wogule chodzi o średnicę.
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Witam , czy dioda przy alternatorze mogła ulec uszkodzeniu jeżeli w trakcie pracy alternatora dotknąłem jej końcówką kabla pomiarowego od multimetru ? Jeżeli tak to co może być następstwem uszkodzenia diody? Gdy mierzyłem napięcie w akumulatorze na wyłączonym silniku miało ono 12,9/13 V , a na uruchomionym silniku miernik pokazuje 12,8/12,9V podczas...
Witam. Mam uszkodzony alternator Magneti Marelli AA125R-14V-55A. Nie znam się zbytnio na samochodach, więc proszę wybaczyć mi mało profesjonalne słownictwo itp :] Urwało mi się tam jakiś układ (czy coś) zalany plastikiem, z trzema końcówkami, które były podłączone do poszczególnych diód (przewody biegną żebrami radiatora), a z drugiej strony jeden przewód...
Witam mam problem z prostownikiem rozruchowym 12V/24V . Prostownik nie działał jedna dioda idąca do przewodu minusa miała zwarcie . Wymieniłem wszystkie diody na diody od alternatora 50A , wczesniej były T25-4 . Po złozeniu i właczeniu ładowania na sucho bez podpietego akumulatora było ok miernik wskazywał prawidłowe napiecia. po przełaczeniu na rozruch...
wydawało by sie że to standardowa usterka- regulator, szczotki, może dioda... Wykręciłem dziada i z racji braku odpowiednich narzędzi zaniosłem do "śpeca" Wczoraj dzwoni i mówi że wymienili diody, ale dalej nie ładuje i okazało się że dodatkowo spalone sa uzwojenia. Łączny koszt naprawy w wysokości dwóch "nowych" ze szrotu. I to mi się wydaje ostrym...
Witam Mam taki problem, mój mostek w aucie nawala, dioda od ładowania się zapala, chcę go naprawić, tylko mam problem z dobraniem diod. O jakim prądzie mają być? Na rysunku - Jest zasilanie zmienne 12V i na wyjściu mostka ma być 80A/90A - katalogowo alternator pobiera 90A. Jak obliczyć jak dobrać te diody ? o jakim amperarzu ?
Dzień dobry, Jakie są typowe objawy uszkodzenia diod w mostku prostowniczym 9-diodym z podziałem na 6 diod prądowych i 3 diody wzbudzenia? Napięcie na B powinno być równe albo minimalnie mniejsze niż na D? Lekko żarzy się kontrolka z żarówki 2 W, poza tym ładowanie jest i się zastanawiam, jakie byłyby objawy uszkodzonych diod prądowych, bo jeżeli są...
Mam zepsuty alternator i mechanik powiedział że są zepsute diody ale on jeszcze takich nie widział i nie może ich nigdzie dostać. Zrobiłem zdjęcia i podaje linki: (umieściłem na serwerze) http://dreamtrip.prv.pl/1.JPG http://dreamtrip.prv.pl/2.JPG http://dreamtrip.prv.pl/3.JPG chodzi mi o to co to za diody, gdzie je można dostać i ile mogą kosztować....
Witam. Mam uszkodzony mostek prostowniczy przy alternatorze - jedna z diód zasilających regulator napięcia (objawy to: żarząca się kontrolka ładowania przy niskich obrotach, potencjał w punkcie D+ niższy niż w B+, ładowanie akumulatora ok: 14,4V). Pytanie brzmi: czy muszę wymienić cały prostownik, czy jest możliwość wymiany tylko diód zasilających regulator...
problem jest tego typu ze gdy wylacze zaplon i wyciagne kluczyk zapala sie kontrolka ladowania , gdy przekrece kluczyk tak zeby sie zapalily kontrolki to kontrolka ladowania gasnie i swieci sie tylko olej i check engine. bylem u elektryka i on stwierdzil ze alternator laduje do czasu jak sie swiatla wlaczy jk sie je wlaczy to ladowania niema. mowi ze...
mam taki stary ale rewelacyjny ruski prostownik i na nieszczęście pozyczyłem go kumplowi wrocił zepsuty :( ale do rzeczy rozebralem go i zauważyłem że kabelki są przegrzane izolacja się potopiła i sie posklajały jeden do drugiego porozdzielalem co trzeba posprawdzałem czy nie są upalone i wsio wydaje się ok poza jednym -nie ładuje podłączyłem miernik...
witam, zaczęła mi świecić dioda akumulatora, nie wiem co teraz moze byc przyczyną bo niedawno wymieniałem regulator napięcia i diody wiec nie wiem teraz co to moze być, zaczał od razu jakoś inaczej chodzić, zaczał "klekotać"
Zwarcie możesz mieć gdzieś przy śrubie,albo na kondensatorze ale widzę że przewód od niego jest ok.Dalej może lecieć prąd na alternator,ale tylko wtedy gdy jest uszkodzona któraś dioda plusowa.Możesz to sprawdzić odlkręcając przewód z alternatora i dotykając go do śruby z której zdjąłeś przewód, sprawdź czy będzie iskrzyć,rób to z glową.Jeżeli będzie...
Uszkodziła się ładowarka akumulatorów wkrętarki MAC Allister. Po jej otwarciu okazało się, że uszkodził się kondensator 470u/50V oraz dioda zenera (taka malutka czerwona z niebieskim paskiem). Czy ona musi mieć jakieś konkretne parametry, czy mogę włożyć każdą, która wygląda tak samo? Dodam tylko, że jej katoda jest podłączona do bramki tranzystora...
Witam. Mam pytanie odnośnie układu wklejonego poniżej i jego wycinka opisu. Mianowicie złożyłem takowy zasilacz (prostownik aku samochodowego) w którym znajduje sie ten układ. Niestety dioda D11 świeci sie cały czas, nawet jak sa odłączone odbiorniki. Moje pytanie brzmi: Czy da sie przerobić ten układ (dobór innych wartości R8 R9) tak aby dioda ta sygnalizowała...
witam, mam problem , padła mi dioda w alternatorze w Ładzie ,są tam diody takie podobne jak 1n4001 tylko grubsze z dwoma czerwonymi paskami, może ktoś wie jakiej są wartości. Alternator to TU 37.460.090-94 14V80A Pozdrawiam
Witam! Mam poloneza caro+ 96 rocznik na wielowtrysku. Od okolo 1.5 roku mam z nim powazny problem zwiazany(jak podejrzewam) z alternatorem. Otoz caly czas palą mi diody się w mostku prostowniczym wystepujacym przed regulatorem napiecia. Do tej pory sytuacja wygladal tak, ze wymienialem ten mostek, samochod pochodzil 0.5 roku bez awarii i znowu to samo....
czesc mam pytanko czy w altenatorze da sie wymienic diody i czy jest to trudne bo wymienilem szczotki z regulatorem i nadal mi sie swieci ladowanie
Pierwszy padł alternator później akumulatory po ich naprawie i wymianie okazało się, że jest jeszcze uszkodzony sterownik a konkretnie dioda w tym sterowniku Boscha. Ma ktoś może wiedze, czym zastąpić tą diodę, aby ponownie zabezpieczyć ten sterownik tak, aby przetrwał przy kolejnych awariach napięcia ta dioda to SM8A27 http://www.vishay.com/docs/88386/sm8a27....
Uszkodzona dioda w alternatorze moze robic zwarcie ale obstawiam jakis odbiornik, chociaz tak glebokie rozladowanie moze wskazywac tez na alternator.
takie że gdy jest uszkodzona dioda w alternatorze tez potrafi brać prąd...
Witam najlepiej rozebrać alternator i pomierzyć czy na mostku prostowniczym nie uszkodzona jest któraś dioda a najprawdopodobniej kończą sie szczotki w alternatorze
Coś tu nie gra ale jak chcesz szukaj w alternatorze ale tam nic nie znajdziesz ponieważ wirnik odpada sam zauważyłeś że masz regulację prądu a przy jakimkolwiek zwarciu miałbyś stałe wysokie ładowanie, jeżeli by była uszkodzona dioda główna /bo tylko takie tam są/ nie miał byś tak wysokiego prądu ładowania a kontrolka się zapala informując o zbyt wysokim...
Jak wiem elektrolit niczego nie podbija, tylko filtruje - jak podłączysz elektrolit do źródła napięcia stałego, jak akumulator czy bateria, niczego on nie zmieni. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przy alternatorze lub uszkodzona dioda w alternatorze powodująca na wyjściu za duże tętnienia albo za mały kondensator filtrujący i/lub brak...
A ja bym zrobił tak jak pisze PAWEŁ WAWA. Uszkodzona dioda w alternatorze da taki efekt. Co nie oznacza że ładowania nie będzie.
Przyczyną objawu nie gaśnięcia silnika po wyłączeniu zapłonu może być uszkodzona dioda w alternatorze co za tym idzie zbyt małe ładowanie spowodowało rozładowani akumulatora dlatego rozrusznik nie działa.
Uszkodzona dioda prostownicza w alternatorze lub regulator napiecia. Ten temat był już poruszany na forum.
W dodatku alternator szybko sie grzal. Probowałem wczoraj zdiagnozować co to moze byc mierzylem prad pobierany i mialem 3,4 i sprawdzilem najpierw bezpieczniki na wszystkich byl taki prad (tzn wyjmowalem po kolei kazy i patrzylem ) i na koncu odpialem alternator i wtedy amperomierz pokazal 0,07 wiec najprawdopodobniej cos z alternatorem. Tak jak napisałem...
....A nie obsługiwany akumulator będzie zniszczony, ponieważ przy napięciu więcej 14.8 - 15V i temperaturze elektrolitu powyżej za 40-42 stopnie zaczyna się degradacja jego właściwości bez możliwości ich wznowienia. Tak że, jeśli twój prostownik ma maksymalne napięcie 20V i nie chcesz zaszkodzić akumulator, to potrzebna kontrola napięcia, temperatury...
Możesz dać tą diodę - prostownik nie osiągnie napięć możliwych w alternatorze - ale musisz określić jej biegunowość i odpowiednio włączyć. Rozumiem że ta uszkodzona dioda była wciśnięta w tym kawałku radiatora jak na pierwszym zdjęciu ? Ta dioda z Boscha opis ma w jakim kolorze? Powinien być czerwony żeby można było bez problemów i bezpośrednio ją zastosować...
-albo któraś dioda w alternatorze jest uszkodzona
Przy takim spalaniu to na pewno mieszanka jest zbyt bogata. Sprawdzałeś napięcie ładowania z alternatora? Dziwny jest objaw z tym radiem, możliwe że dioda w alternatorze jest uszkodzona i jest zwarta.
Popieram Zbysława jeśli żarówka swieci słabo to jest rożnica potencjałów czyli uszkodzona dioda wzbudzania nawet przy dobrym ładowaniu
Witam Problem z żarzącymi kontrolkami rozwiązałem. Wina była po stronie alternatora a dokładniej, jedna dioda w obwodzie wzbudzenia była uszkodzona (lekko przegrzana). Normalnie mierząc diodę miernikiem wszystko było OK. Dopiero gdy alternator był obciążony prądem znamionowym w obwodzie wzbudzenia pojawiało się napięcie, które różniło się około 1.5V...
napięcie ładowania powinno wynosić ok 14,2V 13V to trochę za mało upewnij sie czy ci coś nie zżera prądu na postoju i czy pojemność nowego aku jest taka jak zalecana do tego samochodu (a no i zdarza sie kupić uszkodzony akumulator) Dodano po 3 a prąd może ci zżerać radio alarmy zabezpieczenia uszkodzona któraś dioda w alternatorze poczyść połączenia...
Nic nie da wymiana regulatora który jest sprawny, uszkodzona jest dioda w prostowniku powodująca świecenie kontrolki i wzrost napięcia.P
Jest kilka możliwości albo zawiesiły się w powietrzu szczotki , albo któraś dioda padła, albo brak masy na alternatorze lub lampka kontrolna uszkodzona .
jeżeli rozrusznik reaguje na puknięcie i jesteś pewny na szczotki to sprawdź połączenie elektryczne pomiędzy stycznikiem a rozrusznikiem taki krótki gruby przewód który wchodzi do rozrusznika śniedzieje on czasami pod śrubą należy to oczyścić. jeżeli nie to... to obstawiam wypalony stycznik. a jarząca sie kontrolka od ładowania to wina małej diody w...
Objawy jak najbardziej właściwe. Uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech tych małych diod częściowo zatopionych w plastikowej obudowie). Albo wymontuj to z alternatora, sprawdź i wymień, albo kup nowy układ w cenie kilka PLN i wymień cały komplet. U siebie w poldku 2 razy miałem taką usterkę. Dodano po 3 No i oczywiście PRZECZYŚĆ STYKI PRZEWODU...
Alternator wymienię, ale chciałbym być pewny, że o niego właśnie chodzi. Bardziej sugeruję się opinią mechanika samochodowego, który sam stwierdził, że czuć spalenizną od alternatora. Uzwojenia są przegrzane. Widocznie była gdzieś uszkodzona izolacja na uzwojeniach, wyciek płynu dokończył robotę. Dlaczego pali się dioda awarii oświetlenia? Żarzy się...
Uszkodzona dioda w alternatorze,nototryczna awaria w feli
Co do B1485 ,to albo regulator uszkodzony,albo dioda w alternatorze. Znajomy wymienił cały i pomogło. Co do poduszki to mogą być brudne,uszkodzone styki pod fotelem pasażera.
Dziwna sprawa myślałem że jak odepnę wtyczkę to ładowania nie będzie Bardzo normalna sprawa. Obecne regulatory sterowane są komputerem i wytwarzają napięcie odnośnie zapotrzebowania lub są nawet wyłączane, np. ostre przyśpieszanie. Gdy odłączysz sterowanie to regulator łąduje na sztywno np. 14,3 V. Masz uszkodzoną diodę plusową. Alternator do naprawy,...
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Może być i chwilówka ale raczej razem z kontrolką bo jeżeli by przytrzymał ten przycisk zbyt długo to bez kontrolki w obwodzie mogłyby się uszkodzić diody wzbudzenia w alternatorze.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Ojojoj! Każdy doświadczony elektronik pewnie zawiodł sie na swoim multimetrze gdy mierzył tranzystor czy diodę i stwierdzał że dobra, a w układzie lipa. Pomiar miernikiem nie zawsze jest miarodajny. A diody z alternatora trzeba mierzyć pod obciążeniem. Ponadto z własnego doświadczenia wiem że wymiana uszkodzonej diody w mostku alternatora nie wystarcza...
Jeżeli ktoś podłączył odwrotnie akumulator, to diody alternatora będą uszkodzone .
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Więc jednak świeci? :D Tak na prawdę wolałbym podczas prób pominąć ten przewód z niebieską izolacją, a kontrolkę zamiast do niego dołączyć do przewodu "+" przy alternatorze. Jeżeli nadal nie będzie gasła podczas pracy alternatora, to masz uszkodzone diody wzbudzenia. Oczywiście zakładam, że na poprzednim podłączeniu alternator ładował prawidłowo.
nie potrzeba schematu,podłączasz akumulator "+" do zacisku ładowania(z reguły śruba ósemka lub końcówka pod gruby knektor), minus na korpus.Żarówkę włączasz pomiędzy plus aku a zacisk od lamki ładowania i układ gotowy.Przy sprawnym alternatorze żarówka zgaśnie jeżeli żarzy może być uszkodzona dioda.Można je sprawdzić ale najpewniej rozlutowując końcówki...
Silnik chodzi jak Diesel, klepie. Natomiast buczenie z alternatora (odsłuchałem na słuchawkach, nie jest zbyt głośne) wskazuje że alternator pracuje na jednej fazie — uszkodzenie diod lub uzwojenia statora. Najlepiej byłoby to sprawdzić na wyjętym alternatorze podpiętym do akumulatora przy kręceniu np. wiertarką. Ewentualnie buczenie może dochodzić...
Wybacz,ale nie doczytałem czy podczas prób na stole masz podłączony akumulator czy tylko jako obciążenie żarówkę.Jeśli tylko żarówkę,to amperomierz nie będzie wychylał się na "minus".Wystarczy przy zamontowanym alternatorze i podłączonym akumulatorze spojrzeć na amperomierz.Jeśli nawet przy zatrzymanym silniku amperomierz wychyla się na "minus" masz...
Jaką masz żarówkę na kontrolce ładowania? W Twoim przypadku są uszkodzone diody wzbudzenia bądź skorodowane połączenie.
Mostek prostowniczy. Do sprawdzenia kolejno diody, uszkodzone wymienić. Wyglądają jak diody z mostków prostowniczych alternatorów samochodowych, choć to może być tylko zbieżność obudowy. Są na nich jakieś napisy?
Witam. Może aku nie trzyma lub coś pobiera np. radio, uszkodzony alternator- diody, regulator napięcia. Sprawdź ładowanie. Może też być problem z rozrusznikiem- szczotki, tulejki na wirniku mają duży luz, bendiks.
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
Trzeba się liczyć z uszkodzonymi diodami alternatora,no i naprawdopodobniej do wymiany parę bezpieczników.
Witam Te 7V świadczy o zbyt słabo wzbudzonym alternatorze, czyli uszkodzony regler, albo uszkodzone diody. Nie te główne tylko pracujące w obwodzie zasilania reglera. Zwykle to to 2-3 ampperowe.
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
I nie zgaśnie bo masz uszkodzoną diodę dodatnią głównego mostka prostowniczego.
Sprawdź też ładowanie, bo mogłeś diody w alternatorze usmażyć.
Kolego, powodów braku ładowania może być wiele. Alternator może nie podawać napięcia ponieważ ma: 1. Wytarte szczotki, 2. Uszkodzony regulator napięcia, 3. Uszkodzone diody w alternatorze, 4. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu wirnika, 5. Zwarcie lub przerwa w uzwojeniu stojana. Przyczyną braku ładowania mogą być także zaśniedziałe końcówki, lub przerwy...
uszkodzona dioda alternatorze objawy uszkodzona dioda rejestrator uszkodzona dioda prostownicza
zawór filtrze paliwa czujnik zbliżeniowy diody wymiana silnika kangoo
zasilacz anodowy cieknie siłownik
Mercedes Vito: Widoczność czujnika ciśnienia spalin po usunięciu DPF Przybywa olej po wycięciu DPF w Mercedes Vito - przyczyny