Witam. Po zaprowadzeniu do mechanika mojego Opla, elektromechanik stwierdził (to co przypuszczałem) uszkodziły się diody w alternatorze. Podobno jeszcze coś tam wymienił... No dobra, wziął te 380 zł i ładnie mu podziękowałem. Dał gwarancje na 6 miesięcy. Pojeździłem miesiąc. Tydzień temu ponownie to samo się stało, więc zawiozłem samochód. Dziś dzwoni...
W końcu alternator uległ uszkodzeniu. Gdyby nie miernik zamontowany w aucie stałbym jak sierota na drodze. Napięcie spadło do 10 V, potem wszytko zdechło. Na szczęście zdążyłem dojechać na parking i po czasie wymontowac alternator. Uszkodzone były diody w alternatorze. Po wymianie i sprawdzeniu( dałem to do zrobienia do warsztatu zajmującego się alternatorami)...
Witam. Naczytałem sie sporo na forum o wymianie i mozliwych skutkach uszkodzenia diody w alternatorze. Wychodzi na to, ze jest uszkodzona, ale czy moze mi ktos powiedziec jakie modele tych diod tam ida? najlepiej symbole i gdzie mozna je dostac, bo w 2 sklepach powiedzieli, ze tylko sa cale mostki.... a nie chcialbym, rozkrecic alternator i dopiero...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Witam. Mam problem z uszkodzonymi diodami w tym alternatorze. Chciałbym zastosować mostek diodowy z wersji 12V 150A. W wersji 120A jest 7 diod a w wersji 150A jest 12 diod i trochę inny układ połączeń. Na zdjęciach jest to rozrysowane a moje pytanie brzmi, czy można wstawić mostek 150A za 120A, a szczególnie czy należy w mostku 150A połączyć należy...
Jeżeli żarzy się lamka to jedna z trech diod nie kontaktuje albo jest uszkodzona.
Dioda przewodzi tylko w jednym kierunku. jeżeli przewodzi w obie strony tzn. ze jest uszkodzona. Zwróć uwagę przy wymontowaniu diod ze stelaża na którym są zamontowane, ponieważ z jednego wychodzi (-) a z drugiego (+) zasilania akumulatora. A więc w jednych diodach na obudowie będzie anoda a w drugich katoda. Powodzenia.
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje grzanie altka, czy już w czasie postoju przy pracy...
Zasadą przy odpalaniu autka na kable jest odłączenia przewodów po jego uruchomieniu. Wstyd by mi było Kolego podpisać się pod tą wypowiedzią jako "elektromechanik samochodowy"... :| Spieszę z wyjaśnieniem: Po uruchomieniu "biorcy" obciążenie jego alternatora stanowi zarówno akumulator własny, jak i akumulator dodatkowy. Odłączenie akumulatora dodatkowego...
Alternator po wymianie regulatora i diód prostujących nie ładuje. (nissan primera diesel) Uszkodził się regulator i dawało pewnie z 18V na instalacje i coś uszkodziło. Alternator zamontowałem i nadal po odpaleniu pali błąd CHEK i kontrolka ładowania. Dwa razy go rozbierałem i za drugim razem ułamał mi sie mały element na fotce niżej - zaznaczony czerwoną...
Jeśli nie ucieka ci przez regulator to zostają tylko diody. Ewentualnie alternator jest taki brudny w środku że są jakieś upływności. Jeśli po odłączeniu regulatora nadal będzie płynął prąd to masz albo tak brudny alternator w środku że są tak wielkie upływności albo uszkodzoną diodę plusową i przebicie do masy na przykład na uzwojeniu. Jeśli po odpięciu...
Ja na maxa sprawdzałbym następująco: Odłączam (demontuję jeśli trzeba) regulator, odłączam B+ (30) od akumulatora, odłączam przewód od kontrolki ładowania, od styku D+ (15). Włączam stacyjkę, zdjęty przewód od kontrolki ładowania podłączam do masy. Jeżeli 4W żarówka kontrolki ładowania świeci, to jest sprawna i wszystkie połączenia z nią związane też....
Jak sprawdzic diody w alternatorze w 126p. Chodzi mi o to czy to prawda ze żeby to sprawdzic trzba właczyc silnik, miernik ustawić na AC prad zmienny i czerwona koncówke przyłożyc do B+ a czarny do masy a miernik nie powinien przekroczyc 0.5V bo w przeciwnym wypadku uszkodzone beda diody. Czy to prawda. Mi pokazuje 30V!!
Dziękuję za uwagi ale powiem tak: Ja też naprawiałem alternatory i mierzyłem diody. Owszem, pomiary ujawniały uszkodzone diody, ale zdarzyło się, że po wtłoczeniu sprawnej alternator wracał z uszkodzoną inną diodą (alternator Magneti Marelli-Ford Sierra, Ford Escort). Pomagała wymiana całego prostownika. Opisałem ten przypadek bo chcę zaoszczędzić wielu...
Witam czy wie może ktoś jakie oznaczenia maja diody w mostku prostowniczym alternatora magneton 55A (Skoda Felicja 1.3 Lxi plus) Mam uszkodzoną jedna diodę ale na tej i pozostałych oznaczenia się zatarły moge odczytac tylko fragment: napisane czerwonymi literami (17 ...) I jeszcze jedno, czy wiecie moze czy mostek prostowniczy i regulator napiecia sa...
Witam ponownie A mam pytanie czy to alternator 70A czy 100A bo jednak będe musiał kupić nowy.uszkodzony wirnik Opelek jest bez klimy ma wspomaganie.
To w dużym stopniu zależy od stanu naładowania akumulatora. Chwilę po rozruchu ten prąd jest zwykle dużo większy, natomiast gdy poziom naładowania akumulatora wróci do normy, to wynosi ok 2A. Do tego dodaj sumę obciążeń na odbiornikach - światła ok. 10A, dmuchawa ustawiona na maximum podobnie, tylna szyba 2-3A, pompa paliwa ok. 5A, zapłon i sterowanie...
Z tymi kabelkami to może być ciekawe ale przydało by się coś więcej na temat. Alternator jest założony nowy więc okazało się że jeszcze ten sterownik, a stwierdził mechanik przez to że jest uszkodzony: zwykłą diodę przewodem podpiął do plusa świec żarowych oraz do masy (obudowa silnika). No więc gdy przekręcam kluczyk pokazuje mi się na desce kontrolka...
dziękuję Ci bardzo za schemat, typowy trójfazowiec pod względem elektrycznym. Jeszcze nie zabrałem się za to, dalej jeżdżę z tym rozwiązaniem pośrednim, jednak zauważyłem tendencję spadkową sprawności alternatora i co jakiś czas muszę posiłkować się prostownikiem. Cały problem polega na tym, że jak wyciągnę alternator, to unieruchomię auto - brak ładowania...
Przejrzałem schemat podłączenia tego alternatora i moim zdaniem świecenie kontrolki może być powodowane albo znaczną różnicą napięcia przewodzenia diod albo uszkodzoną którąś z diod.
Na obudowę podajesz minus, na styk szczotkotrzymacza plus, do śruby + podłaczasz żarówkę powiedzmy zkierunkowskazu, mocno zakręcasz dłonią za piastę/koło pasowe i patrzysz czy zarówka się lekko zażarzy. Jak tak, to na 99% dobry, 1% niepewności to diody wzbudzenia, które wtedy nie biora udziału. Bez śmiechu, ja tak sprawdzam niemal każdy, tą metodą można...
Witam W tych Oplach alternatory były Hitaschi,nie wiem jaki u Ciebie ,gdy był problem z gaśnięciem kontrolki problem był z przekaźnikiem na prawym słupku jak pisze kolega Pawel wawa.Natomiast gdy był problem ze wzbudzeniem (miałem taki przypadek)uszkodzona była mała dioda na regulatorze lub szczotkotrzymaczu ,raczej przy nim .Była przerawa na niej i...
Czy masz przed bezpiecznikiem 30 zasilanie i po nim też? Czy czasem nie dochodzi Ci zielony przewod do alternatora, wraz z niebieskim? Mam plusa na obu nogach bezpiecznika nr.30. Sprawdziłem też bezpiecznik 29 i 31. Przewód zielony z niebieskim sprawdzony, jest zasilanie. alternator potrzebuje zasilania do pracy czy dochodzi na zew pin? Sprawdziłem...
Kolego, czy sprawdzałeś diody w alternatorze tj. każdą oddzielnie, po jej odłączeniu. Nadto, czy badałeś ewentualne "podkradanie" energii z akumulatora np. przez uszkodzoną diodę alternatora. Miernik do dłoni i po "uśpieniu" elektroniki w aucie np. po 15 min. przeprowadź stosowne badanie - materiały poglądowe na forum. Nie chce mi się wierzyć, abyś...
Witam . Kolega Strumień Świadomości cały czas dobrze Tobie podpowiada,a Ty nic. Ważna jest wartość napięcia; -przewód żółty regulatora -zacisk B+ alternatora -napięcie na rozruszniku (gdy przewód B+ alternatora połączony do rozrusznika) -napięcie na samym akumulatorze Te cztery pomiary wszystko wyjaśnią; -czy uszkodzona dioda (diody )wzbudzenia -czy...
No i naprawione , sam się wkopałem w grzebanie w instalacji bo byłem przekonany o sprawności tego drugiego alternatora a uszkodzone były oba , jeden szczotki a drugi , ktory dawał poprawne napiecia ale kontrolka świeciła uszkodzoną miał diodę. Po wymianie szczotek wszystko w normie. Napisze tylko gdyby ktoś kiedyś szukał , nie ma w tym modelu ELD, jest...
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
lekko odbiegając od tematu mam kilka alternatorów takich jak na zdjęciu które też nie wiadomo z jakich przyczyn przestały ładować, kontrolka albo się żarzy albo nie gaśnie wcale, wymieniałem całe szczotki , regulator napięcia , pozostał tylko mostek nie wymieniany. koszt nowego mostka, regulatora i szczotek przewyższa cenę nowego alternatora. obstawiam...
Zwarcie możesz mieć gdzieś przy śrubie,albo na kondensatorze ale widzę że przewód od niego jest ok.Dalej może lecieć prąd na alternator,ale tylko wtedy gdy jest uszkodzona któraś dioda plusowa.Możesz to sprawdzić odlkręcając przewód z alternatora i dotykając go do śruby z której zdjąłeś przewód, sprawdź czy będzie iskrzyć,rób to z glową.Jeżeli będzie...
Kiedyś jeśli dobrze pamiętam wyczytałem gdzieś, że nowe diody powinno się wciskać wraz z tulejką do wcześniej rozwierconego otworu po starej, bo w dziurze po wyjęciu uszkodzonej można już nie uzyskać odpowiedniego wcisku i dobrego styku.
najwyrażniej nie doładowywuje ci akumulatora napiecie na klemach powinno byc okolo 14,2 V a ta usterka moze byc spowodowana albo uszkodzeniem diody w alternatorze albo masz uszkodzony regulator napiecia... A na dłuższe trasy maluchem to najlepiej miec komplet kluczy :) i z takich rzeczy ktore czesto siadały w maluchach a całkowicie uniemożliwiały jazdę...
>chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V Trochę się mylisz, układ ładowania dosyć wolno reaguje na szybkie zmiany obciążenia, zanim regulator dopasuje się do nowych warunków powstaje "pik" napięcia, nie zarejestruje tego multimetr, widać to jednak na oscyloskopie. Widziałem...
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może być uszkodzona dioda alternatora lub słaba masa...
Bardzo przepraszam ale napisałem wyrażnie że "przy okazji" chcę wymienić łożyska, a problem leży prawdopodobnie w uszkodzonej jednej z diod mostka alternatora więc demontaż wydaje mi się konieczny.
A czy na wyłączonym silniku lampka ładowania świeci się? Sprawdź napięcie na wyjściu regulatora napięcia (ten kabelek do lampki ładowania) Jeżeli bedziesz tam miał normalne 14,4V to znaczy że masz uszkodzone diody główne alternatora. Sugerowały by to twoje wcześniej opisywane objawy (obniżone napięcie). Tak naprawdę to nie ma kontroli napięcia ładowania...
na tak duzu prad sa diody w urzadzeniach UPS ( wyglada to jak tranzystor duzej mocy ) nie wiem jednak czy te Twoje uszkodzone sa tez w takich obudowach ? i czy da sie to zamontowac ??? w alternatorze ?
Na chwilę obecną wiem tyle, że akumulator jest rozładowany :) Siadłem za kierownicą, miernik w zapalniczkę - ~11V Po przekręceniu stacyjki w połowie zaświeciły się kontrolki z ręcznego, akumulatora, oleju i coś jeszcze. Napięcie spadło... P przekręceniu do końca silnik zrobił ze dwa obroty (wow, więcej niż ostatnio :) ) i zdechł, napięcie spadło do...
Te elementy sie grzeją. Dlatego są na radiatorze. Ale tu przydało by sie jeszcze przemierzyć uzwojenia, czy nie są "trachnięte". Akumulatora też nie sprawdza się na oko. W każdym sklepie z akumulatorami mają urządzenie do sprawdzania. Podjedź, poproś by i ten twój sprawdzili. Można jeszcze sprawdzić, jaki prąd płynie a alternatora w czasie pracy silnika....
Kolego żeby ominąć alternator złącz DF z D+ przy alternatorze ,do tego dołącz jeden koniec kontrolki drugi do D+,kontrolka powinna świecić.Jeśli nie świeci szczotki wirnik i nic więcej.Jeśli świeci odpal ,ładowanie jest kontrolka świeci ,uszkodzone małe diody. Dodano po 2 Regulator nie alternator jak napisałem
Sprawdzi napięcie ładowania jeżeli utrzymuje się poniżej 14,4 przy uruchomionym silniku ,to prawdo podobnie uszkodziła się dioda i poddaje alternator wysokiemu obciążeniu ( hałas) a zwarcie obwodu uk. prostowania napięcia powoduje grzanie się obwodów i radiatora prostownika stąd ciepło i nagrzewanie się obudowy , spotkałem się z 2 takimi przypadkami!
Norma to 13,8 do 14,5v a wzbudzanie alternatora przy wyższych obrotach wcale nie musi oznaczać jego uszkodzenia,chociaż ten inny kolor uzwojenia daje do myślenia jednak za słabe zdjęcie żeby coś więcej powiedzieć,wydaje mi się że jakby było uszkodzone to kolega cinko powinien to zauważyć skoro potrafił wymienić diody.
Witam wszystkich forumowiczów. Z moją Skodą Favorit nie było żadnych problemów, pewnego dnia próbuje ją odpalić i zgon, aku rozładowany tak, że ledwo klakson wyduszła dźwięk (swoją droga bardzo ciekawie to brzmiało :lol: ). Pomyślałem że może światła zostawiłem czy coś, lecz na następny dzień to samo. Odłączyłem jedną kleme na noc. Na następny dzień...
Wynik pomiaru wiem ,że jest za duży.Chodziło mi o to czy w dobrym miejscu dokonałem pomiaru.Czy może być uszkodzony ten (zakupiony) alternator? Diody?
Д242, to [url=]dioda 100V, 10A. Jeśli uszkodzona to zamień na podobną, np.: .
Jeżeli diody na radiatorach są faktycznie uszkodzone,to wymień je na diody z alternatora,będą na pewno dużo lepsze niż ten niby mostek 35A.
+ do + akumulatora, -do masy (bloku silnika), styk zaznaczony strzałką do kontrolki ładowania. Być może na skutek błędnego podłączenia alternator jest uszkodzony (zwarta dioda), stąd pobór prądu
A założenie 4 diod szeregowo kończy problem?
Musiałeś zrobić niezłą zwarę , jak bezpiecznik poleciał 80A .Możliwe , że uszkodziły się diody mocy.Lepiej jak by to sprawdził elektryk samochodowy to byś wiedział co jest do wymiany. :|
... pełnią one też ważną role zabezpieczenia przed niebezpiecznym wzrostem napięcia, np z powodu uszkodzonego regulatora W jaki sposób? Zwierają alternator i zarazem akumulator? Czy mógłbyś narysować schemat (dla uproszczenie choć dla 1 fazy) i wytłumaczyć takie 'zabezpieczające' działanie? A może znalazłeś coś takiego w literaturze?
Nigdy nie zdejmuj klemy przy pracującym silniku,przy sprawnym altku możę się wtedy pokazać napięcie które uszkodzi wszystkie odbiorniki. Diody najlepiej sprawdzać pod obciążeniem np.żarówką 50/100 W i woltomierzem-pomiar przy małym prądzie może być mylący.Diody wzbudzające też sprawdziłeś-te trzy 1-no amperowe?
Witam mam problem z prostownikiem rozruchowym 12V/24V . Prostownik nie działał jedna dioda idąca do przewodu minusa miała zwarcie . Wymieniłem wszystkie diody na diody od alternatora 50A , wczesniej były T25-4 . Po złozeniu i właczeniu ładowania na sucho bez podpietego akumulatora było ok miernik wskazywał prawidłowe napiecia. po przełaczeniu na rozruch...
Sprawdzasz nie podłączony do niczego (akumulatora) alternator ?! W ten sposób już go mogłeś uszkodzić, nastąpiło przebicie diod, choć to wątpliwe, bo sam wzbudzi się dopiero przy ok 10 000rpm. Podłącz go na stole do akumulatora (B+ i masę) oraz daj kontrolkę, żarówkę min 3W między D+ a + akumulatora. Jako napęd dobrze sprawdza się wiertarka z wkręconym...
Dzięki za porady. Niestety nie startuje. Podpiąłem L do plusa przez żarówkę 3 W. Świeci ale po odpaleniu silnika nic się nie dzieje, nie gaśnie. Rozebrałem go, szczotki i diody są ok, uzwojenia też wyglądają ok. Wygląda na to, że alternator do wymiany, ewentualnie regulator. Dziwi mnie tylko brak napięcia we wtyczce na pinie L kabla. Czyżby jednocześnie...
Bester 1500n ciągle uszkadza sterowanie posuwem drutu. Płytka sterująca naprawiana już 3 krotnie. Podczas spawania czasami bardzo pryska i słabo wtapia. Zaznaczam że raz jest dobrze a po chwili zaczyna pryskać. I tu mam pytanie czy możliwe jest że przyczyną są dwie diody w mostku prostowniczym nie oryginalne. Ponieważ jak zaczął pryskać zmierzyłem diody...
Możliwości jest kilka: -uszkodzone diody od wzbudzenia (trzy małe) -uszkodzone główne diody prostujące -urwany drut uzwojenia wirnika od jednego z pierścieni ślizgowych -urwany(e) drut(y) od uzwojeń stojana idące do głównego prostownika -i to co się zdarzyło u mnie - rozlutowane połaczenie uzwojeń głównych na stojanie tzw. gwiazda Przy tym ostatnim...
możliwe że uszkodzona jedna z diod wzbudzenia i przez regulator płynie składowa zmienna
Nic nie da wymiana regulatora który jest sprawny, uszkodzona jest dioda w prostowniku powodująca świecenie kontrolki i wzrost napięcia.P
Jeśli nie dostaniesz oryginalnych wciśnij diody od alternatorów. Robiłem z nich całe mostki i ani jedna nie padła:idea::!:
Przerost formy nad treścią. Ile amper wynika z sumy trzech bezpieczników? Zajrzyj tu: [url=] Link[/] te dwa zwykłe łączysz w mostek trójfazowy. Ale jak chcesz się męczyć z diodami z alternatora to powodzenia. Na schemacie który załączyłeś masz 6 diod i tak połącz.
Trzeba najpierw sprawdzić diody zanim się zdecydujesz wymienić.Równie dobrze może być uszkodzony regulator.
Mistrzu, przecież pisze, że ma 6-cio diodowy, dlaczego więc twierdzisz, że uszkodziły sie diody pomocnicze? Czemu coś gadasz o kontrolce, jak ona nie ma wpływu na ładowanie?
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
Kolego prawdopodobnie uszkodzony mostek prostowniczy ,diody.
Kolego prosta sprawa albo masz uszkodzoną którąś diodę albo ci pasek ślizga. W 900 MUSI BYĆ NAPIĘTY jak barani wór.
Byłem u elektryka, stycznik z auta nie zda egzaminu tylko jak mówiłeś trzeba taki jaki był bo sterowanie ma wyższe napięcie. A dioda przepalona przewodzi w obydwie strony i na tej całej jednej blaszce są uszkodzone raczej wszystkie. Pokombinuje z diodami z alternatora jak nie to kupię nowy zestaw z mocniejszego migomatu. Dzięki za sugestie
... już tłumaczę co wymieniłem : -kabel akumulator-rozrusznik -rozrusznik po regeneracji (jak brzytwa) -łozyska na alternatorze -szczotkotrzymacz na nowy -podmienialem stojan, wirnik regulator napięcia (wszystko na sprawne 100%) -diody (wszystkie 9)-pasek naciągnięty I moj problem pozostaje nadal - przy dodaniu wyższych obrotów przygasa kontrolka ładowania...
Na oko raczej trudno sprawdzić cokolwiek.A przecież mierzyłeś napięcie ,to możesz sprawdzic diody.Jak ma świecić lampka przy wyciągnietym alternatorze. Stawiałbym na uszkodzony regulator.Czy to jest ASTRA F ,bo te oznaczenia mi nie bardzo pasują.
Witam. Kupiłem uszkodzony wzmacniacz jak w opisie, nie startowała przetwornica lecz czerwona dioda uszkodzenia nie świeciła, tylko zielona. Po wymianie irf1010e w przetwornicy, i tl494 na używany z innego wzmacniacza, przetwornice ruszyły (są dwie przetwornice prawy i lewy kanał osobno). Postanowiłem profilaktycznie wymienić tl494 na nowy, i po wymianie...
Obierania wirnika raczej nie wchodzi w grę, jedynie coś będzie nie tak z diodami.Raczej wygląda to na uszkodzenie diody głównej, gdyż gdyby była uszkodzona dioda wzbudzenia (przerwa), to by napięcie na zacisku D+ byłoby niższe około 10 V w porównaniu do zacisku B+.Diody pojedynczo są nie wymienne, jedynie do sprawdzenia cały mostek po rozumowaniu go...
diodabg, z pewnością masz rację. Pisząc że od lat mam dobrego mechanika, nie twierdziłem że wszystko sam naprawia. Na elektronice się zna pobieżnie, jednak w tym przypadku od razu kierował mnie do swoich znajomych, do których sam miał zaufanie. Byłem świadkiem niejednego przypadku w samochodach i nigdy nie uważał się za wszechwiedzącego. Co wiedział,...
Nie chcę pisać traktaty i czytać wykłady z teorii eksploatacji akumulatorów, lecz jeśli twój prostownik ma na wyjściu 20V, nawet bez obciążenia, to jeśli nie będziesz kontrolował końcowe napięcie ładowania, temperaturę i gestosc elektrolitu, to akumulator będzie przeładowany. A nie obsługiwany akumulator będzie zniszczony, ponieważ przy napięciu więcej...
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
Nowy regulator był zamawiany wg. starego uszkodzonego do tego na starym działo się to samo Co do CIM ? (at)żałosna udręka Mowa o błędach alternatora czy esp ? diodabg Zostaje chyba podmiana.
Regulator i diody wysiadają wtedy jak jest uszkodzony wirnik.
Witam, widzę że mam do czynienia z człowiekiem o dużym doświadczeniu (and61). Chodziło mi jednak o Magnetona (mój błąd) widziałem takie starsze typy i przypuszczałem że jest to produkcji Skoda. Jak mogę to zadam pytanie trochę z innej beczki: W razie uszkodzenia jednej diody (chodzi o diody prostownicze, nie wzbudzenia) w mostku prostowniczym alternatora...
Na mój gust - to Twoje napięcie ładowania jest za niskie. Najniższe napięcie ładowania jakie spotkałem - jest w niektórych japończykach (wersje brytyjskie), gdzie alternator daje 14V. W większości samochodów alternator daje ponad 14V standardowo jest to w okolicach 14,3-14,5 V. Stąd myślę że w Twoim alternatorze mogą się kończyć szczotki. Zacząłbym...
Po pierwsze dlaczego bezpiecznik się przepalił za pierwszym razem i co było uszkodzone w alternatorze ,po drugie skąd wiedziałeś jak taki bezpiecznik zawatować aby miał w przybliżeniu 100A bo jeżeli miał za mało to oczywiście może zostać uszkodzony alternator który po wzbudzeniu ładował więcej niż miał bezpiecznik i podczas pracy został przepalony chociaż...
Witam, na początek sprawdź jakie jest napięcie np. na akumulatorze przy odpalonym silniku, powinno być ok. 14,4V. Jeśli jest inne napięcie to sprawdź szczotki i diody w alternatorze. Ewentualnie najpierw sprawdź połączenia B+ i W na alternatorze oraz tę masę na alternatorze, możesz dołożyć dodatkową masę z alternatora do akumulatora(taki bypass). pzdr.
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Witam! Problem polega na tym, że W pewnym momencie na konsoli zapaliła się kontrolka ładowania. Zgasilem silnik i uruchomiłem go ponownie, znów to samo; kontrolka się pali a po zwiększeniu obrotów ma przebłyski typu raz mocniej a raz słabiej się pali. Następnie stwierdziłem, że alternator się grzeje, sprawdziłem to przy zimnym silniku. Prawda jest taka,...
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
Objawy jak najbardziej właściwe. Uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech tych małych diod częściowo zatopionych w plastikowej obudowie). Albo wymontuj to z alternatora, sprawdź i wymień, albo kup nowy układ w cenie kilka PLN i wymień cały komplet. U siebie w poldku 2 razy miałem taką usterkę. Dodano po 3 No i oczywiście PRZECZYŚĆ STYKI PRZEWODU...
W maluchu przy identyczych objawach uszkodzona była jedna dioda wzbudzenia, ładował a kontrolka na wolnych obrotach świeciła.
Tak jak w tytule mam problem z alternatorem. Przestał działać podczas jazdy, zapaliła się kontrolka akumulatora i ... No wlasnie z ledwością dojechałem do domu. PO zgaszeniu silnika nie można uruchomić ponieważ akumulator admówił posłuszeństawa. I tak sprawdziłem pasek alternatora - OK Uruchomiłem samochód na innmym akumulatorze i jest ok do czasu jego...
Witam uszkodził sie alternator Vectra 1.8 16V 98r. Alternator firmy Delco-Remy 17V na wolnych elektronika szalala kontrolka akumulatora swiecila bardzo ostro z jednego uzwojenia dioda do minusa przerwa a do plusa zwarcie diody do regulatora ok. moze mi ktos doradzic jakie sa szanse na to czy ten regulator jest dobry,jest jakas mozliwosc pomiaru ? Czy...
Chyba jestem mało pojętny. Nie mogę zrozumieć jak można zmierzyć pobór prądu rzędu 50 A i zostawić pojazd w spokoju. Czy pomiar był dokonywany między alternatorem i akumulatorem czy między akumulatorem i instalacją? Nie wiem dlaczego nic nie widać na temat napięć na odcinkach i urządzeniach instalacji. Co oznacza pełne przejście do masy na bezpiecznikach...
uszkodzenie nie może być po stronie alternatora bo autor napisał że to już drugi i dalej nie ładuje to nie jest tak do końca, jak się ma pecha to można mieć i trzy pod rząd niesprawne.... :D napisałem wcześniej dokładnie :że jeśli się zewrze przewód idący z alternatora do kontrolki do masy (koncówka przewodu przy samym alternatorze) i będzie świecić...
Jeżeli diody w mostu były by uszkodzone np zwarte to nie zależnie od zapłonu aku rozładowałby sie do zera przez diodę i uzwojenie do masy .Kontrolka po zapaleniu gaśnie . Jest tak aku ma napięcie 12v przy wyłączonym zapłonie pomiar prądu pobieranego wynosi 0 .Po przekręceniu kluczyka prąd wzrasta na chwile do 6A kiedy uruchamia sie pompa paliwa a następnie...
[quote="2703"]Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. Na kupowanie różnych regulatorów i dobieranie właściwego doświadczalnie nie stać mnie. Co masz na myśli pisząc te słowa ? Nie słyszałem, za kilkoma wyjątkami, o dobieraniu regulatora. Regulator ma seryjnie określone parametry i koniec. Dla akumulatora 12 V w codziennej...
Witam szanownych kolegow. Od kilku dni walcze z podlaczeniem regulatora napiecia typu Bosch do alternatora od PF125p. Kilka slow wyjasnien. Zapytacie po co komplikowac sobie zycie?? A no wlasne dla chyba z tego samego powodu, co wynalazca kola. Posiadam w starych zapasach kilka regulatorow napiecia w ktorych skonczyly sie szczotki. W samochodzie poprostu...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem masy i odudowy alternatora występowała spora iskra,...
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
Autko jak w temacie Alternator Bosch 14V 90 A. Jakiś czas temu okazało sie że akumulator nie trzyma, standardowa procedura dolania Wody destylowanej i pod ładowania pomogła . Po jakiś 1000 km po tym zabiegu przy ponownym rozruchu silnika kontrolka od ładowania nie zgasła zdemontowałem alternator i okazało sie ze dwie diody ma spalone (zwarcie ). Teraz...
Pacjent: VW New Beetle 2000r. 2.0 benzyna, alternator Bosch 90 A Choroba: Brak ładowania na wolnych obrotach - napięcie ok.12.7V i trzmając go na wolnych obrotach rośnie samo do ok.13.3V (po jakiś kilku minutach), minimalne zwiekszenie obrotów (ca. 900/min) - ładowanie normalne (14.35-14.4), zdjęcie nogi z gazu i sapdek na wolne obroty(ok.800/min) spadek...
Alternator od FSO do C 330 (9 diodowy) Ponieważ jest to jeszcze popularny temat postanowiłem opisać szerzej jak to zrobiłem. Napęd Pasek klinowy o długości 1270 mm a nie 1250 jak dla prądnicy. Swobodnie się zakłada i napina. Alternator 1. Sprawdzamy alternator elektrycznie. 2. Zakładamy nowe łożyska dobrej firmy, ze zwiększonym luzem, czyli indeksem...
witam ponownie,mostek jest zbudowany na 6 diodach jedna jest zwarta,wymieniłem ja,niewiem czy warto mi zakładac ten alternator do samochodu poniewaz mam obawy ze regulator jest tez uszkodzony,znalazłem na alegro regulator podobnie wygladajacy do mojego,ale współpracuje on z 9 diodowym mostkiem http:*** może ktoś cos poradzi ,czekam na opinie,a może...
Mam problem też z Władkiem t25A, z tego co już tu się naczytałem i rozkręciłem (chyba niepotrzebnie) to wiem już że mam 6cio diodowy alternator 400W z wyjściami 3+2 edit: już wiem co jest walnięte. W alternatorze upalił się na styku pod śrubą kabelek idący do mostka diodowego (ruskie B), czyli podający wyprostowany prąd. Upalił się ładnie bo musiał...
A jaka może być przyczyna tego, że to napięcie tak skacze ? Alternator mam od siąda z garażu, mogę go ewentualnie rozebrać. Mogą być diody uszkodzone ? Czy może być tak że ten alternator uszkodzony ? Przypalone uzwojenie. Właściwie to on nie ładuje, trudno odczytać napięcie z miernika tak skacze, ani przez 1sek nie jest takie samo. Z 14V na 13V z 13V...
Oczywiście tak ,jeżeli alternator: - rozładowuje akumulator (np: upływność diod) - trzeba sprawdzić prąd aku na wyłączonym silniku - najlepiej amperomierzem kleszczowym przy dobrze naładowanym aku. - niedoładowuje akumulatora (np: uszkodzone łożyska czy regulator napięcia). W obu przypadkach akumulator nie ma odpowiedniej wydajności ,co ma bezpośrednio...