Musisz zdrobic logi , obiaw typowy dla zaci,etej geometrii bądz uszkodzonego zaworu sterującego turbiną
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Albo uszkodzony zawór sterujący turbiną ,albo uszkodzona zmienna geometria turbo. Ciekawy jestem jak serwis stwierdził że turbo jest dobre??? Nawiasem mówiąc doładowanie 2-2,5 bara to za mało bo liczone jest razem z atmosferycznym. Czyli powinno być 2,5-3,0
Prawdopodobnie przeładowuje turbina(zaxieta geometria lub uszkodzona gruszka, zacięty zawór sterujący) , po diagnostyce testerem bedzie wiadomo. Objaw podobny do notlauf .
Samochód poszedł do mechanika prędkość jaką można było osiągnąć to max 50 na h podejrzenie uszkodzona geometria turbiny jutro wszystko będę wiedział na pewno będzie drogo Dodano po 15 Wszystko jasne rozsypała się turbina dzisiaj jedzie do regeneracji wiadomo wymiana od razu oleju, filtra oleju koszt całości 1700zł na szczęście filtr dpf jest czysty...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Temat tego forda wraca jak bumerang. Klient był dzisiaj w ASO i po diagnozie stwierdzono że nieprawidłowo pracuje zmienna geometria w turbinie (uszkodzona turbina) i sterownik zarejestrował zbyt niskie ciśnienie doładowania. 3 z kolei turbina uległa uszkodzeniu, może ktoś się wypowiedzieć w temacie ? DPF-a nie ma już.
glośny83 ja osobiście nie odważyłbym się odpowiedzieć, że da się tą turbinę zregenerować bez jej obejrzenia. Czasem nawet nie ma co zbierać. Co do wycieku oleju to tak będzie. k184 dlaczego próbujesz sprawdzać wiarygodność tego mechanika, czyżbyś uważał go za oszusta. Cena za turbinę ze zmienną geometrią bardzo przystępna( za dobrą)
Samochód nie ma mocy ponieważ wchodzi w tzw. tryb awaryjny / serwisowy. Jest to spowodowane tym że czujnik ciśnienia doładowania odczytuje zapewne zbyt wysoką wartość doładowania i następnie komputer w samochodzie odcina podciśnienie sterujące turbiną aby nie kręciła się zbyt szybko. Samochód myśli tak => jak za duże ciśnienie doładowania to pewnie...
Z logów wynika że masz przeładowanie :) Możliwości są dwie: - uszkodzony N75 - geometria turbiny Widać po wysterowaniu N75 że sterownik chce ograniczyć doładowanie ale nie potrafi go zbić, turbina cały czas ładuje co widać też po wartościach z przepływki co mogło by być spowodowane uszkodzonym N75 który cały czas podaje podciśnienie (w co raczej wątpię)...
Peugeot 407 1.6 HDi Turbina nie doładowuje ok 200-300 bar, rok temu był podobny problem ale winowajcą okazała się uszkodzona geometria, teraz żeby wszystko wykluczyć zacząłem szukać i pompa vacuum daje 0,9 a na przewodzie przy turbo jest 0.5-0.6 a przy pompowaniu pedałem hamulca spada nawet do 0. Przewody wymieniłem i szczelność też sprawdzona, zostaje...
Dziura w dolocie ,albo uszkodzone sterowanie geometrią turbiny.
Turbina za późno wstaje przyczyna może być nieszczelność w układzie zasysania powietrza przed turbiną i stad masz zaniżone wartości na przepływomierzu lub uszkodzony przepływomierz Jeśli tam masz wszystko ok masz problem z turbiną (geometria źle ustawiona lub nieszczelna puszka) chyba że źle zrobili turbinę Najlepiej udaj się do innego zakładu na konkretną...
przyczyn moze byc wiele,nieszczelnosc na podcicnieniach,zatarta sztanga,dziurawa gruszka,zatarta geometria,uszkodzony n75.. niestety wybrac musisz sam,albo zrobic diagnostyke:D
Witam wszystkich, jestem użytkownikiem scani G400 z silnikiem 13litrowym wyposażonym w układ recyrkulacji spalin EGR z XPI. Po awarii (zerwaniu się) przepustnicy EGR-u zostały uszkodzone zawory oraz turbina (ze zmienną geometrią), obie te rzeczy zostały wymienione na nowe natomiast pozostał problem z jaką siłą (momentem) i w jakiej kolejności muszą...
Tak właśnie działa grucha, zanim zaciągnie to potrwa bo musi zbudować podciśnienie. Jak odejmiesz podciśnienie to szybko opadnie bo w samej gruszce jest sprężyna też. Ale to nie wszystko ,jak cięgno jest źle np ustawione lub nie odbija do końca zderzaka to też będą problemy mimo tego że chodzi jak na filmie. Dlatego trzeba to sprawdzić. I jak po zdjęciu...
Witam. ALH ma turbinę z zmienną geometrią i naj pierw trzeba sprawdzić czy ona działa. Sprawdź czy sztanga nie jest zapieczona lub któryś z wężyków nie jest uszkodzony.
Geometria chodzi płynnie, n75 był podmieniany i na innym to samo było więc sprawny, dolot szczelny. Dodam że turbina jest po regeneracji
Witam. Na początku przedstawię pacjenta - Mercedesa w211 z silnikiem 3.0 cdi OM642. Od długiego czasu borykam się z problemem w moim aucie. Na początku samochód został oddany do jednego mechanika, ale stwierdziłem, że jest zbyt skomplikowany i nie chcę grzebać sam. Skończyło się na tym, że jeden mechanik wymienił mi turbinę, EGR, milion razy poprawiał...
Witam. Samochód z silnikiem 1,8 CDI 2011r. Na wstępie dodam, że w osprzęcie uszkodzona jest przepustnica. Działała ale w korpusie pękł ogranicznik/prowadzenie i sterownik wyrzucał błąd jej niepoprawnej pracy, nie działał EGR i silnik wchodził w tryb awaryjny. Wyprogramowałem ją poprzez usunięcie błędów z tablicy. EGR zaczął działać, auto odzyskało moc....
Rozebrałem wszystko..tzn. cały dolot powietrza i wyjąłem turbinę.. w turbinie zatarta geometria oraz widoczne ślady oleju i zawór sterujący geometrią uszkodzony, więc oddałem do regeneracji <800pln>. Resztę wyczyściłem - łącznie z zaworkami i takim metalowym badziewiem -zdaję się że to egr czy jakoś tak.. szczęśliwie udało mi się nie zniszczyć...
ECM 99 dotyczy niskiego ciśnienia doładowania. Należałoby sprawdzić siłownik sterowania geometrią turbiny (przy samej turbinie), zawór sterujący siłownikiem (prostopadłościenna kostka z przodu silnika, połączony przewodem z siłownikiem). Jeśli to jest sprawne to oznacza, że najprawdopodobniej uszkodzony jest pierścień sterujący geometrią turbiny( wewnątrz...
Nie wiem jak było naprawdę , ale miał moc a po zabiegu ją stracił ale nadal ładnie przyspieszał i nie było problemu z wyprzedzaniem. Wężyki nowe i pojedynczo wymieniane więc pomyłki nie ma. Chip nie wiem jaki lub box,tego nie ogarniam. Mechanikę ale nie elektronikę. No właśnie jeszcze katalizator został. I jedno pytanie , jaka jest tam turbina tzn....
Jeżeli turbina byłaby uszkodzona to raczej kopciłby na niebiesko. Pozwolę sobie odświeżyć posta. W moim przypadku kopci na biało niebiesko. Góra silnika Wymieniona, świece sprawdzone. W turbo pada geometria (jak dam jej w piz*) to odcina. Postawiłem auto do mechanika na wymianę wtryskow, stwierdził że moje są ok. I nie wymienił. Więc co jeszcze mogę...
Sterownik silnika widzi zbyt duże ciśnienie doładowania chociaż elektrozawór wysterowany jest tylko na 1%. Powodów może być kilka: uszkodzony czujnik ciśnienia doładowania, zwarcie jego sygnału do plusa uszkodzony elektrozawór sterowania turbiny lub zacinającą się geometria turbiny. Pierwsze dwa wykluczysz (o ile błąd występuje co chwile)patrząc w parametry...
Seat Cordoba 1,9 TDI Vario 90 koni 12.99r. IV bieg równo przy 2300 obr odłącza turbinę (1 uruchomienie silnika). Ponowne włączenie silnika - samochód idzie jak trzeba i mogę jeździć dalej nawet cały dzień. 150 km/h i jest jeszcze zapas pod nogą a gdy złapie muła to max 110-120km/h. Wszystkie elementy zostały podmienione ze sprawnego auta aby sprawdzić...
Zdejmij i zaślep ten wężyk i zobaczysz, czy ucichnie. A to na pewno, przecież to gruszka od zmiennej geometrii turbiny. Gdyby była uszkodzona dawno już by narzekał na brak mocy albo przeładowanie silnika. Skoro turbo podczas pracy "gwizda" to jest to może uszkodzone wirniki
Witam Mój problem zaczął sie podobnie jak w innych tematach. Przy nagłym przyspieszaniu (pod obciążeniem) auto traciło moc. Wystarczyło go zgasić i wszystko wracało do normy. Tak było rok temu. Zacząłem od stacji diagnostycznej. Okazało się, że zacięta jest geometra (turbina o zmiennej geometrii łopatek). Oddałem turbinę do gościa który zajmuje się...
Problemy z boostem mówisz. 25 razy wgrywałem n75. Myślałem że już polegnę. Turbina hybryda strona zimna zmieniona z 49 na 52. Dodatkowo uszkodzony był przepływomierz i figlował przy dużym doładowaniu. Samochód oryginalnie był bez geometrii. Pytałem tutaj czy ktoś wie jak przełączyć mapy n75 (bo były obydwie), ale nie było odzewu, więc wymieniłem ster...
Sterownik nigdy nie wykryje uszkodzonych części, to należy do diagnosty. Czy ktoś sprawdził czy ciśnienie jest większe czy mniejsze od wymaganego? Diagnostyka jest po to by pomogła znaleźć przyczynę problemu. Po tej diagnostyce nic nie wiemy. Może zacięta jest geometria turbiny, może nieszczelny układ dolotu, może sterowanie gruszki jest uszkodzone,...
Witam, posiadam Hondę CRV z roku 2009 z silnikiem turbo diesla 2.2 Problem jest następujący, podczas jazdy pod dłuższą górę (wiadomo trzeba troszkę przycisnąć żeby taka buda jechała) nagle drastycznie spadnie moc i obroty oraz zapali się "check engine". Pod komputerem pokazuje błąd - przeładowanie turbiny Oczywiście błąd również sam znika gdy zgasi...
Sprawdź wężyk podciśnienia idący do puszki turbiny. Może być też uszkodzony zawór elektromagnetyczny sterujący lub zatarta sama geometria turbo.
Witam.Miałem podobny problem tylko w audi 1,9 tdi 110 AFN .Przyczyn może być kilka.W silnikach 110 KM turbina jest ze zmienną geometrią łopatek i one lubią czasami się zapiec , w wyniku czego nie otwierają się ,turbina przeładowuje ,a samochód wchodzi w tryb awaryjny .Wynikiem tego jest spadek mocy.Może też być uszkodzony zawór N75,który steruje turbiną...
Do kolegi janotg, w silniku AHU, turbina nie ma zmiennej geometrii, i w zasadzie nie ma co się przycierać. Do kolegi romansu, w środku obudowy ECU są dwa czujniki, jeden mierzy ciśnienie atmosferyczne i jest czujnikiem odniesienia, a drugi do którego doprowadzony jest wężyk z IC, mierzy ciśnienie doładowania. Jeżeli wężyk jest uszkodzony, to komputer...
(...) a nowy Hella i problem znikł :) Ale pojawił się nowy problem ! Błąd DTC P0299 https://obrazki.elektroda.pl/5295904800_... pojawia się przy mocnym przyspieszania na wysokich obrotach ok 5tys obrotów i wtedy wyświetla się usterka silnika i odcina moc wyłącza turbo. (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Użytkownik wymienił...
ja bym zaczął od sterowania geometrią turbosprężarki. Przejrzyj sobie kolego również układ zasilania powietrzem tj.: - zajrzyj do filtra, wymontuj go sobie, wytrzep piach; - wyszoruj wąż doprowadzający powietrze do sprężarki turbiny; - przejrzyj wszystkie wężyki podciśnieniowe od sterowania turbiną (te od n75, gruchy i resztę, ja zmieniłem na nowe,...
Dokręciłem sztangę o 1/4 obrotu, + wkręciłem ogranicznik o jakieś 4 obroty i nadal bez zmian, zmienna geometria chodzi bardzo płynnie, lekko nie przycina się. Czy za mało wkręciłem ogranicznik czy też Gruszka bądź N75 jest uszkodzone? https://obrazki.elektroda.pl/8949113400_...
Po tym jak na nowo go zapale wszystko wraca do normy. Co tutaj może być przyczyną? Uszkodzony N75. Nieszczelność w podciśnieniu. Zawalona nagarem geometria w turbinie.
A bo ja wiem w każdym raje 2002 rok turbina bez zmiennej geometrii zwykła z takim elektrycznym sterownikiem podciśnienia. Co do ciśnienie to przykładowo podałem kiedyś z marnym skutkiem manometrem to na postoju gazowałem max 1,5 do 2 barów wyszło ale +/-0,5 bara. Ale na chwile obecną na pewno ćiśnienie jest wyższe o 0,5 do 0,8 bara niż ecu odczytuje...
Z wykresu widać że: Uszkodzone są wewnętrznie przewody podciśnieniowe, kulejący zawór sterujący turbosprężarką, uszkodzona gruszka turbo lub zapiekająca się geometria w turbinie.
Przyczyn może być wiele, od nieszczelności ale miał byś obfite kopcenie i charakterystyczny dźwięk który nie sposób nie usłyszeć. Po mechaniczne zablokowanie, do nieszczelności w układzie VACUM czy uszkodzonej geometrii/zaworu westgate.
witam,mam problem z Audi 1.9 tdi 130 KM z 2002r.Otóż ciągle traci moc i wyskakuje bład na kompie że jest przeładowanie,wymieniłem turbo bo stwierdzono że geometria padła,pieniądze w błoto wrzucone.wymieniłem czujniki podcisnieniowe sterujące turbiną nic nie pomogło,ciągle ten sam błąd.jeszcze został czujnik map sensor że niby zle szczytuje pomiary,teraz...
jak sobie poradzić z tym problemem czyszczenie geometrii w turbinie lub gruszka uszkodzona. Standard ....
Kolego elektryk502 po pierwsze sterowniki w premiumce są z volvo, sprawdziłem to na premium 2007 rok dxi. Powiedz co za bzdury piszesz że turbosprężarka nie ma łopatek a co ma wiaderka?Pewnie chodzi ci o zmienną geometrię i nie o łopatki tylko kierownicę.Niestety ta którą diagnozowałem posiada i co więcej ci napisze że przypuszczam skoro sterownik jest...
O ile komputer mnie nie przekłamuje (a zdarza się) porównując wartość rzeczywistą z wymaganą, na wolnych obrotach prawie się pokrywają wykresy. Podczas jazdy przeskalowanie dochodzi do 10-15%, ale choćbym nie wiem jak długo starał się cisnąc samochód z nogą w podłodze, bez zmiany biegów, błąd nie wyskoczy przez te długi czas. Wyrzucić go potrafi przy...
Jak odpisali Ci na forum Golfa, konieczne jest abyś podał kod błędu odczytany Vagiem, jeśli nie będzie to usterka elektryczna samego czujnika to winę również może ponosić system sterowania ciśnieniem doładowania samej turbiny czyli uszkodzony zespolony zawór magnetyczny sterujący łopatkami zmiennej geometrii turbiny, pisałeś, że wymieniłeś już 3 czujniki...
(...) https://obrazki.elektroda.pl/2549012000_... https://obrazki.elektroda.pl/9684676700_... https://obrazki.elektroda.pl/4057418700_... https://obrazki.elektroda.pl/1291280400_... https://obrazki.elektroda.pl/6054843900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji - Z przedstawionych...
witam mam taki problem,auto jak w temacie z 2015 roku trzy cylindrowy Vag common rail,kompletny brak mocy,w chodzi na obroty do max 1800, brak jakichkolwiek błędów stałych,przy dłuższym przytrzymaniu na obrotach pojawia się błąd p0402 egr flowing. EGR czysty zamknięty,zresztą probowałem nawet zaślepiać żadnego lewego powietrza,po odpięciu egr ,przepływki,czy...
Napisz jaki masz silnik czy turbo VNT czy westgate :P AFN czy 1Z, AHU, czy jeszcze jakiś inny o ile były inne TDI w Golfach 3. To co opisujesz to normalny notlauf. Podejrzewam, że masz turbo do czyszczenia (jeśli AFN, czyli VNT), do wymiany gruszkę lub uszkodzony zawór N75. Samochód najprawdopodobniej łapie tryb awaryjny, gdyż turbina wytwarza zbyt...
Kupowanie auta z filtrem na miasto to strzał w kolano. Zawsze będą kłopoty z wypalaniem , większe zużycie paliwa itp. Masz dwa wyjścia: kupić auto bez filtra albo wywalić to dziadostwo ze swojego. Jeśli zainwestowałeś już jakieś pieniądze w ten samochód to rób na offa i będziesz jeździł. Jazda z częstymi wypalaniami skutkuje podnoszeniem się stany oleju,...
Witam. Kupiłem niedawno Citroena C4 z silnikiem 1.6 HDI 110 KM FAP (taki silnik jest też w Peugeotach, Fordach i Mazdach). Problem polega na tym że auto jest słabe i dosyć twardo pracuje. Turbina ok dmucha jak trzeba, geometria sprawna, EGR wyczyszczony, podciśnienia sprawdzone, filtry wymienione a komputer nie zgłasza żadnych błędów. Auto pali na strzała...
Jeżeli uszkodzeniu uległ elektroniczny nastawnik geometrii łopat turbosprężarki to z naprawą nie ma problemu.
Koło kompresji może być uszkodzone lub zdeformowane łopatki zmiennej geometrii.
Witam Mam problem z moim VW Polo 9N 1.4TDI PD. Od zakupu auto jest bardzo słabe (max prędkość 140). Wszystkie filtry nowe,nowy olej.Wczoraj wymieniony został rozrząd i ustawiona synchronizacja wałka na ok 0.6 (po wymianie rozrządu logów jeszcze nie robiłem). Na próbę był wycinany otwór 2,5 x 3,5 cm przed katalizatorem aby wykluczyć niedrożny wydech....
Witam ! To co opisujesz może sugerować o sterowaniu załączenia lub wyłączenia pracy sprężarki turbodoładowania. Najlepiej będzie jeżeli znajdziesz najlepiej na stronach forum VW opisy dla konkretnego silnika co sposobu sterowania turbosprężarki. Z tego co kiedyś czytałem z powodu marnej jakości paliwa brudzą się tzw. kierownice strumienia ( osadza się...
Trudno mi powiedziec co to za turbina , wiem o co Ci chodzi z tymi zaworami , bo mialem juz do czynienia z Bora TDI 115 KM z turbina o zmiennej geometrii . U mnie niema tych dwoch czarnych zworow . Zawor do recyrkulacji spalin jest przymocowany bezposrednio do plastikowej czarnej rury ktora biegnuie od turbiny do kolektora ssacego , natomiast zawor...
Witam od tygodnia walczę z moim merolem nie daje rady go naprawić więc muszę się zapytać was. Merol pewnego dnia stracił moc, byłem na diagnostyce wywalało błąd nastawnika turbiny, wyjąłem turbinę zawiozłem do chłopa od regeneracji okazało się że coś wpadło do środka nie uszkodziło łopatek tylko zmienną geometrię pocharatało, chłop zregenerował turbinę...
Witam, auto jak w temacie. Błedy jakie zastałem P2408 -usterka korka wlewu lub błąd poziomu dodatku P0409- elektro zawór EGR P0102- Sygnał przepływomierza za niski P1351- Błąd obwodu sterowania przekazinka dogrzewania P2563- Czujnik ciśnienia doładowania P1598- nieznany Po wykasowaniu wraca od razu po zapłonie: P2408 i P1598 Zapalamy chwila jazdy i...
Witam, utrata mocy po kilku minutach jazdy, po wyłączeniu i odpaleniu znowu jest kilka minut dobrze( idzie do 4500 obr/min), później samochód nie wkręca się wyżej niż 3500 obr/min , wymienione następujące części: EGR (EGR z czujnikiem położenia), zawór podciśnienia EGR (N18), czujnik MAP ( ciśnienie i temperatura zamontowany w intercoolerze), ślizgi...
Witam. Podepne się pod temat też mam dwa błędy od silownika VTG U1159- siłownik VTG błąd komunikacji na can częstotliwość informacji za mała. U1835- siłownik VTG błąd komunikacji na can. I jeden od EGR-P1496- EGR wyłączenie silnik od czasu pojawienia się błędów zaczął trochę inaczej pracować głośniej ma większy apetyt na paliwo w granicach 35l na 100km...
Może być wszystko. Na przykładzie silnika 2.0 HDI 136KM delikatne podszarpywanie zwłaszcza przy przyspieszaniu było spowodowane uszkodzonym czujnikiem położenia turbo, który mierzy w jakim położeniu znajdują się łopatki geometrii turbiny. Jest to zwykły potencjometr, którego załatwiła woda. Nie twierdzę, że macie to samo, ale zawsze jakiś trop.
WItam, kolejne dni mijają i mijają auto jak nie paliło tak nie pali aż do dnia dzisiejszego. Wymieniłem już zawór Coomon Rail, czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego, świece żarowe i filtr paliwa, żadna z tych rzeczy nie była problemem. Wkurzyłem się postanowilem ściagnąć kolektor dolotowy i sprawdzać manometrem jakie jest faktycznie ciśnienie...
PO prostu po kupnie trzeba auto ogarnąć, czyli klima, rozrząd, hamulec postojowy, normalny serwis. Wydasz hajs imasz spokój. Kolejne mądrości.., o Espace tylko w necie czytasz, czy jak? Może sami tak traktujecie swoje samochody? No więc w espace zrobiłem: Wyjęty silnik do uszczelnienie + rozrząd, poduszki. Ogarnięty mechanik umiał zrobić i zrobił....
1. Ciśnienie w katalizatorze (DPF) Ciśnienie 3-4 mbar na wolnych obrotach jest w normie, ale wzrost do 10-20 mbar podczas przyspieszania może być nieco zbyt wysoki. Może to sugerować, że przepływ spalin jest częściowo zablokowany. Wypalenie filtra DPF może nie usunąć twardszych osadów, które mogłyby blokować przepływ spalin w katalizatorze. Rozwiązanie:...
Na początek do sprawdzenia wężyki podciśnienia które sterują zmienną geometrią. Sprawdzić czy sztanga od zmiennej geometrii chodzi i nie zacina się. Następnie do sprawdzenia zaworek sterujący zmienną geometrią. Najlepiej podmienić na inny. Ewentualnie uszkodzony czujnik kopiowania turbo który jest przy turbinie. Generalnie czujnik ten podaje sygnał...
Po pierwsze nie masz się co tak bać tych napraw, bo wcale nie są takie drogie. Używana turbina ze zmienną geometrią w dobrym stanie to wydatek ok 500zł. Wtryski CR BOSCHa zregenerujesz w cenie poniżej 2000zł. Raz, że niewiele jest warsztatów, które robią to dobrze i czynność ta obarczona jest wysokim ryzykiem fuszerki, dwa, że jest to raczej nieopłacalne....
Adaptacja nastawnika nie jest wymagana. Czy na pewno nastawnik był odpowiednio dobrany tj. o tych samych numerach bo z zewnątrz to wszystkie wyglądają podobnie. Podaj dokładnie jaki Ci wywala błąd. Może geometria turbiny się przycina. odpowiadam z opóźnieniem nastawnik był uszkodzony po wymianie wszystko działa.
Silnik AGR, z turbiną westagate bez zmiennej geometrii, więc raczej wątpię że tam się coś uszkodziło. Jeden blad masz od n75. Hmm dziwne, bo było wymieniane ostatnio.. Może problem z samym ECU? :idea:
Witam. Sprawa dotyczy Skody Octavii II 1.9 TDI 2006r. 1Z5 combi, silnik BXE,przebieg 145000km. Pewnego dnia podczas jazdy zapaliła mi się żółta kontrolka silnika,pojechałem do mechanika ,który podpiął się komputerem i stwierdził ,że do wymiany mam zawór EGR.Zdiagnozował to nie tylko komputerem ,zdemontował ten zawór,przeczyścił,sprawdził podciśnieniem...
Witam wszystkich. Od pewnego czasu jestem posiadaczem seata w tdi ze zmienna geometrią turbo. Przeczytałem już masę tematów z problemami tdi odnośnie turbiny i wpadania w tryb awaryjny. Moje auto wpada właśnie w tryb awaryjny. Czytałem wiele tematów i obserwując porady sprawdziłem nast elementy: przewody podciśnienia rury, wężyki-sprawne,- niepewne...
Zobacz czy geometria w turbinie dobrze chodzi. Najprawdopodobniej jest w pozycji zaciągniętej. Lub zaworek który nią steruje może być uszkodzony.
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Sprawdź czy sztanga chodzi bez zacięcia od geometrii. Nie jest tajemnicą że regenerowane turbiny są robione na częściach ChRL. Dużo spraw należy sprawdzić przy doładowaniu zanim osądzi się że turbo jest uszkodzone
raczej zapieczenie kierownic zmiennej geometrii turbiny - ale to nie jest jej uszkodzenie a zwykłe nagromadzenie się nagaru i sadzy, które skutecznie ogranicza swobodny zakres ruchu łopatek turbiny, które w turbinach VNT pełnią role zaworu upustowego wastegate (czyli zaworu bezpieczeństwa zapobiegającemu nadmiernemu wzrostowi ciśnienia powietrza doładowanego...
Zal czytac. Jeden widzial w Golfie III common raila, ba, ma na szynie 1500 atmosfer... Panie Zdzisiu, jesli jest pan mechanikiem - moja rada: zostan pan sprzataczem, moze na tym sie Pan bedziesz znal, moze w tym towarzystwie Panskie wypowiedzi nie beda zwalaly z nog.. dluga droga przed Panem. Juz uzasadniam dlaczego tak mysle: po pierwsze w zadnym samochodzie...
Panowie wracam po krótkiej przerwie. Turbina zregenerowana, rozsypała sie zmienna geometria łopatek, które byly wykowane z cienkich zgrzewanych blaszek a nie z pełnego materiału. Pozatym owe blaszki uszkodziły wirnik. Teraz turbo zregenerowane, przy okazji założona nowa gruszka. Tylko jest problem z kalibracja owej gruszki. Może mi ktoś powiedzieć na...
575 - ciśnienie doładowania - ten błąd ma bardzo duży powiązanie z usterką. 17978 - nie ma nic wspólnego z problemem - zapisuje się gdy np puszka immo nie zobaczy kodu transpondera po włączeniu zapłonu, objaw to zgaśniecie silnika po ok 1 sekundzie. 65535 - uszkodzenie zawartości pamięci w sterowniku - może mieć to wpływ ale nie musi. Należało by błędy...
Aha. Ile może kosztować taka naprawa?? I jak nie wymienię tego w ciągu miesiąca to może się uszkodzić coś więcej. Oczywiście ze staraniem się nie rozpędzania samochdu powyżej 30km/h żebu zmienić bieg na 3. Ja mam AFN 110KM, zmienna geometria łopatek w turbinie. Silnik z A4 z 99r.
Na start sprawdziłbym gruszkę od turbo. Uszkodzona membrana w gruszce będzie dawać podobny objaw co zablokowana geometria, ale jest to prostsze moim zdaniem. Wystarczy mieć pompkę na podciśnienie, podłączyć ją sobie pod gruszkę i zobaczyć czy chodzi pręt/sztanga! Równie dobrze mogł się przetrzeć przewód od pociśnienia który jest podłączony do gruszki...
tego już nie powiem czy uszkodzi czy nie. dziwne że Ci trybu nie łapie... podejrzewam że geometria do czyszczenia. Może mapa jest źle zrobiona? W pierwszym poście jest log bez jakichkolwiek modyfikacji, na tej samej turbinie - tu też turbina zachowuje się podobnie? Do czyszczenia? Czy to tylko widać na 5 biegu?
ale jaki błąd?i jakie sterowanie turbiny?czy przy turbinie jest ECU i wtyczka elektryczna ?jeśi jest to turbo z turbocharger control unit to takie elektryczne sterowanie zmienną geometrią to masz uszkodzony ten sterownik oczywiscie jesli wiazka ok a nastawów nie zrobisz nawet jak wymienisz na nowy bo trzeba specjalnym przyzadem to zrobic w polsce tylko...
witam ciebie obecnie posiadam maryśke ale 2.4jtd i moge c podpowiedzieć ze pow 2000 obrotów idzie jak złoto proponuje sprawdzić ci turbinę czy nie ma uszkodzonych łopatek lub czy uszczelnienie nie puściło (z tąd morzesz mieć olej w przewodach dolotowych) tam jest zmienna geometria łopatek jeden z niewielu pomysłów fiata oczywiście udanych pisałeś z...
Witam Pojazd jak w temacie silnik dostał [ podczas wyprzedzania ]dziwnych obrotów i po tym osłab ,przestał palić na jeden cylinder , po demontażu głowicy okazało się że został nadpalony tłok , na zawór nakleiło się trochę aluminium [ wymienione też końcówki ] . Po usunięciu usterki auto pracowało normalnie ale było słabe , dla próby został podmieniony...
Jaki masz kod silnika? Bo nie wiadomo czy turbo ze zminną geometrią czy nie. Przyczyn może być kilka. Np. uszkodzony N75, zapieczone kierownice (jeśli zmienna geometria), uszkodzona gruszka. popieram. sprawdź suwak w gruszce powinien się przesuwać o ok 1,5 - 2 cm gdy dodajesz gazu. Powstawiaj mu troszkę i obserwuj suwak, jeśli chodzi mniej spróbuj...
Witam Turbosprężarka o zmiennej geometrii Silniczek elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii M30 zarejestrował usterkę układu sterującego. Możliwe przyczyny: •Usterka mechaniczna, uszkodzenie lub zużycie. •Utworzenie się lodu w turbosprężarce o zmiennej geometrii. •Rozdzielenie się dwóch części wałka silnika elektrycznego. •Usterka...
Witam. Problemy zaczely sie z miesiac temu gdy auto na 3 biegu przy 3,5tys obrotow zaczelo przeladowywac turbine ,komputer pokazywal zbyt niskie doladowanie (zawor uszkodzony) po przelozeniu okazalo sie ze jednak nic nie pomoglo wiec zalozylem nowe przewody od podcisnienia i dalej nic...Turbo dalem do sprawdzenia i w bardzo dobrej kondycji zmienna geometrria...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
Witam serdecznie szanownych forumowiczów! :) Niestety po roku cyklicznego dłubania w mojej ciężarówce, napotkałem problem, w sprawie którego potrzebuję konsultacji :P Przedstawię objawy i dotychczasowe postępy: -kupiłem autko z jakimś problemem, mechanicy zakładali z góry, że to pewnie turbina albo wtryski albo pompa.. -auto łapało tryb serwisowy, jak...
geometria turbina turbina uszkodzona uszkodzona turbina
paski ekranie cienkie airbag kasowanie schematy laptopów poszukiwane
elektronika baterie parkside elektronika baterie parkside
Błąd połączenia z serwerem na Nokii N73 Lokalizacja sterownika świec żarowych VW LT35