Samochód poszedł do mechanika prędkość jaką można było osiągnąć to max 50 na h podejrzenie uszkodzona geometria turbiny jutro wszystko będę wiedział na pewno będzie drogo Dodano po 15 Wszystko jasne rozsypała się turbina dzisiaj jedzie do regeneracji wiadomo wymiana od razu oleju, filtra oleju koszt całości 1700zł na szczęście filtr dpf jest czysty...
Samochód nie ma mocy ponieważ wchodzi w tzw. tryb awaryjny / serwisowy. Jest to spowodowane tym że czujnik ciśnienia doładowania odczytuje zapewne zbyt wysoką wartość doładowania i następnie komputer w samochodzie odcina podciśnienie sterujące turbiną aby nie kręciła się zbyt szybko. Samochód myśli tak => jak za duże ciśnienie doładowania to pewnie...
Temat tego forda wraca jak bumerang. Klient był dzisiaj w ASO i po diagnozie stwierdzono że nieprawidłowo pracuje zmienna geometria w turbinie (uszkodzona turbina) i sterownik zarejestrował zbyt niskie ciśnienie doładowania. 3 z kolei turbina uległa uszkodzeniu, może ktoś się wypowiedzieć w temacie ? DPF-a nie ma już.
Jeżeli turbina byłaby uszkodzona to raczej kopciłby na niebiesko. Pozwolę sobie odświeżyć posta. W moim przypadku kopci na biało niebiesko. Góra silnika Wymieniona, świece sprawdzone. W turbo pada geometria (jak dam jej w piz*) to odcina. Postawiłem auto do mechanika na wymianę wtryskow, stwierdził że moje są ok. I nie wymienił. Więc co jeszcze mogę...
Musisz zdrobic logi , obiaw typowy dla zaci,etej geometrii bądz uszkodzonego zaworu sterującego turbiną
Witaj. Jeśli miałeś strasznie zabrudzony filtr to mógł paść przepływomierz. Nie czyści sie go tylko wymienia!!! Utrata mocy może być spowodowana taż innymi przyczynami np. uszkodzoną turbiną lub jeśli masz zmienną geometrie łopatek zapieczeniem sie łopatek w turbinie lub uszkodzony zawór N75 który moze w Twoim przypadku upuszczać ciśnienie cały czas,...
Jak turbo późno wstaje to masz kilka opcji. Np uszkodzona geometria,uszkodzone sterowanie geometrii ,otwarty lekko egr dziura w dolocie itp.
Dziura w dolocie ,albo uszkodzone sterowanie geometrią turbiny.
ECM 99 dotyczy niskiego ciśnienia doładowania. Należałoby sprawdzić siłownik sterowania geometrią turbiny (przy samej turbinie), zawór sterujący siłownikiem (prostopadłościenna kostka z przodu silnika, połączony przewodem z siłownikiem). Jeśli to jest sprawne to oznacza, że najprawdopodobniej uszkodzony jest pierścień sterujący geometrią turbiny( wewnątrz...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
Sprawdź wężyk podciśnienia idący do puszki turbiny. Może być też uszkodzony zawór elektromagnetyczny sterujący lub zatarta sama geometria turbo.
Zdejmij i zaślep ten wężyk i zobaczysz, czy ucichnie. A to na pewno, przecież to gruszka od zmiennej geometrii turbiny. Gdyby była uszkodzona dawno już by narzekał na brak mocy albo przeładowanie silnika. Skoro turbo podczas pracy "gwizda" to jest to może uszkodzone wirniki
Prawdopodobnie przeładowuje turbina(zaxieta geometria lub uszkodzona gruszka, zacięty zawór sterujący) , po diagnostyce testerem bedzie wiadomo. Objaw podobny do notlauf .
Przestań kombinować. Jeszcze raz powtórzę ,jak ramię sterujące geometrią jest zaciągnięte do końca aż opiera się o zderzak to masz uszkodzoną turbinę albo nieszczelność dolotu.
Albo uszkodzony zawór sterujący turbiną ,albo uszkodzona zmienna geometria turbo. Ciekawy jestem jak serwis stwierdził że turbo jest dobre??? Nawiasem mówiąc doładowanie 2-2,5 bara to za mało bo liczone jest razem z atmosferycznym. Czyli powinno być 2,5-3,0
statyczny kąt wtrysku jest ok ale już w czasie jazdy zmienia się niesamowicie - prawdopodobnie uszkodzony regulator N108 przestawiacza kąta wtrysku (sprawdź błędy zapisane przez sterownik silnika), N75 pracuje całą parą a kierownice turbiny stoją dęba - sprawdź jak chodzi sztanga regulująca kątem natarcia łopatek zmiennej geometrii (sądzę, że wężyk...
Podstawy czy sztanga do końca i czy geometria chodzi płynnie.
Jeżeli czytałeś błędy dobrym oryginalnym testerem (np IDS-em) to można podejrzewać albo nieszczelność dolotu - tak jak napisał toku74 - albo przycinanie się geometrii łopatek turbiny. Ewentualnie elektrozawór zawór sterujący gruchą łopatek turbiny jest niesprawny. Na początek odłączyłbym sztangę (cięgno) gruchy od dźwigni łopatek turbiny i zobaczył...
Z logów wynika że masz przeładowanie :) Możliwości są dwie: - uszkodzony N75 - geometria turbiny Widać po wysterowaniu N75 że sterownik chce ograniczyć doładowanie ale nie potrafi go zbić, turbina cały czas ładuje co widać też po wartościach z przepływki co mogło by być spowodowane uszkodzonym N75 który cały czas podaje podciśnienie (w co raczej wątpię)...
Jeżeli uszkodzeniu uległ elektroniczny nastawnik geometrii łopat turbosprężarki to z naprawą nie ma problemu.
Witam Turbosprężarka o zmiennej geometrii Silniczek elektryczny turbosprężarki o zmiennej geometrii M30 zarejestrował usterkę układu sterującego. Możliwe przyczyny: •Usterka mechaniczna, uszkodzenie lub zużycie. •Utworzenie się lodu w turbosprężarce o zmiennej geometrii. •Rozdzielenie się dwóch części wałka silnika elektrycznego. •Usterka...
Witam 5381 Czujnik prędkości turbosprężarki T120 Nieprawidłowa prędkość turbiny lub praca silnika, która powoduje wyższą prędkość obrotową turbiny niż oczekiwana. Możliwe przyczyny: •Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego T122 wskazuje nieprawidłową wartość, co powoduje nadmierną prędkość turbiny. •Usterka czujnika prędkości turbosprężarki...
Po tym jak na nowo go zapale wszystko wraca do normy. Co tutaj może być przyczyną? Uszkodzony N75. Nieszczelność w podciśnieniu. Zawalona nagarem geometria w turbinie.
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Z wykresu widać że: Uszkodzone są wewnętrznie przewody podciśnieniowe, kulejący zawór sterujący turbosprężarką, uszkodzona gruszka turbo lub zapiekająca się geometria w turbinie.
jak sobie poradzić z tym problemem czyszczenie geometrii w turbinie lub gruszka uszkodzona. Standard ....
Przyczyn może być wiele, od nieszczelności ale miał byś obfite kopcenie i charakterystyczny dźwięk który nie sposób nie usłyszeć. Po mechaniczne zablokowanie, do nieszczelności w układzie VACUM czy uszkodzonej geometrii/zaworu westgate.
Tak właśnie działa grucha, zanim zaciągnie to potrwa bo musi zbudować podciśnienie. Jak odejmiesz podciśnienie to szybko opadnie bo w samej gruszce jest sprężyna też. Ale to nie wszystko ,jak cięgno jest źle np ustawione lub nie odbija do końca zderzaka to też będą problemy mimo tego że chodzi jak na filmie. Dlatego trzeba to sprawdzić. I jak po zdjęciu...
Z własnych doświadczeń wiem że 90 % warsztatów regenerujących turbiny ma problem z prawidłowym wykonaniem tej usługi ( przynajmniej za pierwszym razem) Jak wyjedziesz na nich z paszczą i postraszysz rzeczoznawca i sądem okazuje się że jednak turbo było źle zrobione i da się zrobić lepiej ( tutaj nie wiem jaką buźkę wstawić - śmiać się czy płakać) ....
glośny83 ja osobiście nie odważyłbym się odpowiedzieć, że da się tą turbinę zregenerować bez jej obejrzenia. Czasem nawet nie ma co zbierać. Co do wycieku oleju to tak będzie. k184 dlaczego próbujesz sprawdzać wiarygodność tego mechanika, czyżbyś uważał go za oszusta. Cena za turbinę ze zmienną geometrią bardzo przystępna( za dobrą)
Jak odpisali Ci na forum Golfa, konieczne jest abyś podał kod błędu odczytany Vagiem, jeśli nie będzie to usterka elektryczna samego czujnika to winę również może ponosić system sterowania ciśnieniem doładowania samej turbiny czyli uszkodzony zespolony zawór magnetyczny sterujący łopatkami zmiennej geometrii turbiny, pisałeś, że wymieniłeś już 3 czujniki...
Peugeot 407 1.6 HDi Turbina nie doładowuje ok 200-300 bar, rok temu był podobny problem ale winowajcą okazała się uszkodzona geometria, teraz żeby wszystko wykluczyć zacząłem szukać i pompa vacuum daje 0,9 a na przewodzie przy turbo jest 0.5-0.6 a przy pompowaniu pedałem hamulca spada nawet do 0. Przewody wymieniłem i szczelność też sprawdzona, zostaje...
Witam. ALH ma turbinę z zmienną geometrią i naj pierw trzeba sprawdzić czy ona działa. Sprawdź czy sztanga nie jest zapieczona lub któryś z wężyków nie jest uszkodzony.
Koło kompresji może być uszkodzone lub zdeformowane łopatki zmiennej geometrii.
Witam. Podepne się pod temat też mam dwa błędy od silownika VTG U1159- siłownik VTG błąd komunikacji na can częstotliwość informacji za mała. U1835- siłownik VTG błąd komunikacji na can. I jeden od EGR-P1496- EGR wyłączenie silnik od czasu pojawienia się błędów zaczął trochę inaczej pracować głośniej ma większy apetyt na paliwo w granicach 35l na 100km...
Temat udało się rozwiązać. Uszkodzony okazał się czujnik kopiowania turbiny. Okazuje się, że jeśli czujnik kopiowania turbiny na nieodpalonym silniku wskazuje wartość 90-100% sterownik silnika nie steruje elektrozaworem zmiennej geometrii. Temat do zamknięcia.
przyczyn moze byc wiele,nieszczelnosc na podcicnieniach,zatarta sztanga,dziurawa gruszka,zatarta geometria,uszkodzony n75.. niestety wybrac musisz sam,albo zrobic diagnostyke:D
Sprawdź czy sztanga chodzi bez zacięcia od geometrii. Nie jest tajemnicą że regenerowane turbiny są robione na częściach ChRL. Dużo spraw należy sprawdzić przy doładowaniu zanim osądzi się że turbo jest uszkodzone
Witam od tygodnia walczę z moim merolem nie daje rady go naprawić więc muszę się zapytać was. Merol pewnego dnia stracił moc, byłem na diagnostyce wywalało błąd nastawnika turbiny, wyjąłem turbinę zawiozłem do chłopa od regeneracji okazało się że coś wpadło do środka nie uszkodziło łopatek tylko zmienną geometrię pocharatało, chłop zregenerował turbinę...
Usunięcie DPF w tym silniku musi być powiązane z przeprogramowaniem sterownika silnika, inaczej auto będzie regularnie wchodziło w tryb awaryjny. Uszkodzona geometria gorącej strony świadczy o pęknięciu kolektorów wydechowych (przypadłości tych silników) Jeżeli chodzi o sprawdzenie błędów w sterowniku, to w MB do sensownych ich odczytów trzeba posługiwać...
Turbina za późno wstaje przyczyna może być nieszczelność w układzie zasysania powietrza przed turbiną i stad masz zaniżone wartości na przepływomierzu lub uszkodzony przepływomierz Jeśli tam masz wszystko ok masz problem z turbiną (geometria źle ustawiona lub nieszczelna puszka) chyba że źle zrobili turbinę Najlepiej udaj się do innego zakładu na konkretną...
Może być wszystko. Na przykładzie silnika 2.0 HDI 136KM delikatne podszarpywanie zwłaszcza przy przyspieszaniu było spowodowane uszkodzonym czujnikiem położenia turbo, który mierzy w jakim położeniu znajdują się łopatki geometrii turbiny. Jest to zwykły potencjometr, którego załatwiła woda. Nie twierdzę, że macie to samo, ale zawsze jakiś trop.
Adaptacja nastawnika nie jest wymagana. Czy na pewno nastawnik był odpowiednio dobrany tj. o tych samych numerach bo z zewnątrz to wszystkie wyglądają podobnie. Podaj dokładnie jaki Ci wywala błąd. Może geometria turbiny się przycina. odpowiadam z opóźnieniem nastawnik był uszkodzony po wymianie wszystko działa.
Kupowanie auta z filtrem na miasto to strzał w kolano. Zawsze będą kłopoty z wypalaniem , większe zużycie paliwa itp. Masz dwa wyjścia: kupić auto bez filtra albo wywalić to dziadostwo ze swojego. Jeśli zainwestowałeś już jakieś pieniądze w ten samochód to rób na offa i będziesz jeździł. Jazda z częstymi wypalaniami skutkuje podnoszeniem się stany oleju,...
Na początek do sprawdzenia wężyki podciśnienia które sterują zmienną geometrią. Sprawdzić czy sztanga od zmiennej geometrii chodzi i nie zacina się. Następnie do sprawdzenia zaworek sterujący zmienną geometrią. Najlepiej podmienić na inny. Ewentualnie uszkodzony czujnik kopiowania turbo który jest przy turbinie. Generalnie czujnik ten podaje sygnał...
Silnik AGR, z turbiną westagate bez zmiennej geometrii, więc raczej wątpię że tam się coś uszkodziło. Jeden blad masz od n75. Hmm dziwne, bo było wymieniane ostatnio.. Może problem z samym ECU? :idea:
Witam wszystkich, jestem użytkownikiem scani G400 z silnikiem 13litrowym wyposażonym w układ recyrkulacji spalin EGR z XPI. Po awarii (zerwaniu się) przepustnicy EGR-u zostały uszkodzone zawory oraz turbina (ze zmienną geometrią), obie te rzeczy zostały wymienione na nowe natomiast pozostał problem z jaką siłą (momentem) i w jakiej kolejności muszą...
Zobacz czy geometria w turbinie dobrze chodzi. Najprawdopodobniej jest w pozycji zaciągniętej. Lub zaworek który nią steruje może być uszkodzony.
Koledzy, jeśli turbina nie ma zapieczonych łopatek zmiennej geometrii w pozycji max doładowania to po odpięciu wężyka podciśnienia z siłownika podciśnieniowego regulującego kąt nachylenia łopatek na wolnych obrotach biegu jałowego turbina będzie miała prawie identyczne ciśnienie jak ciśnienie atmosferyczne, więc jakie węże twarde i skąd to ciśnienie...
Rozebrałem wszystko..tzn. cały dolot powietrza i wyjąłem turbinę.. w turbinie zatarta geometria oraz widoczne ślady oleju i zawór sterujący geometrią uszkodzony, więc oddałem do regeneracji <800pln>. Resztę wyczyściłem - łącznie z zaworkami i takim metalowym badziewiem -zdaję się że to egr czy jakoś tak.. szczęśliwie udało mi się nie zniszczyć...
geometria turbina turbina uszkodzona uszkodzona turbina
zelmer czesci yamaha klawiatura dynamiczna uszczelki lodówki
Kolumny CAT MBC313B a wzmacniacz Onkyo A-8420: czy to dobre połączenie? Uszkodzony ekran telefonu po upadku - czarny pasek i kolorowe linie