No dobra jeszcze jutro poszukam. Dziękuję, na razie.
Witam.walczyłem z gruszka turbiny w polo 1.6 tdi 2010 rok.była uszkodzona membrana w gruszce więc zamówiłem zamiennik nty.po 3 godzinach kombinacji z ustawieniem jej wyszło że przy braku podciśnienia potencjometr pokazywał 5.4v a przy podciśnieniu 0.7.wazne okazało się 0.7v przy podciśnieniu i auto śmiga.gdy ustawiłem 4.3v bez podciśnienia wywalało...
Witam, mam takie pytanie - tak po prostu z ciekawości, czy wg Was, w zwykłym serwisie (nie od turbin) wymiana gruszki w popularnym 1,8T powinna zająć prawie miesiąc?! Auto zostawione 14.01 i dziś odebrane, rzekomo nie mogli znaleźć gruszki, bo wszędzie są z turbinami. Na aukcjach widzę przynajmniej 4 oferty pod kątem samego Sharana. Serio w firmach,...
Brak podciśnienia na zaworze, uszkodzone przewody lub uszkodzona gruszka od turbiny. Więcej opcji nie ma. Podciśnienie na zaworze jest, przewody podciśnieniowe założyłem wszystkie nowe. Co do gruszki turbiny to ciśnienia nie puszcza bo sprawdzałem nawet sprężarką ale może jeszcze coś innego jej dolega oprócz nieszczelności bo inaczej to już niewiem...
Witam, takie pytanie.. Zakupiłem gruszkę turbiny tak ja w tej ofercie: https://motostacja.com/p/oe-vag-03l19871... ale nie z tej oferty tylko na znanym portalu aukcyjnym :D Koszt nieco ponad 3 stówki. Na opakowaniu VW OE itd Zawiozłem auto do serwisu - był problem z uszkodzoną gruchą z fabryki...
Witam Mój problem zaczął sie podobnie jak w innych tematach. Przy nagłym przyspieszaniu (pod obciążeniem) auto traciło moc. Wystarczyło go zgasić i wszystko wracało do normy. Tak było rok temu. Zacząłem od stacji diagnostycznej. Okazało się, że zacięta jest geometra (turbina o zmiennej geometrii łopatek). Oddałem turbinę do gościa który zajmuje się...
W pierwszej kolejności pneumatyka do sprawdzenia. Do zaworka idą 3 wężyki: podciśnienie z pompy, gruszka turbiny i odpowietrzenie zaworka. Ten trzeci lubi się zapchać i wtedy turbo przeładowuje okrutnie. W okolicach pokrywy zaworów jest sitko od tego wężyka. Trzeba sprawdzić drożność. Jak masz zgrany wsad z ECU to wrzuć bo trzeba sprawdzić czy ktoś...
Była uszkodzona gruszka turbiny.
Błąd dotyczy sterowania doładowaniem. Albo uszkodzona gruszka sterująca kierownicą od turbiny, lub zaworek elektromagnetyczny który podaje jej podciśnienie. Pojedź do kogoś kto ma pojęcie, bo będą Ci chcieli wymienić od razu całą turbinę, a wiem że są warsztaty, które to naprawiają. Zaoszczędzisz kasę i nerwy.
Witam wszystkich. Audi 80 b4 1994r. próbuje poruszyć cięgno od gruszki i napotkałem na duży opór, wcisnąłem i nie żadnych zacięć ale naprawdę mocno trzeba wciskać, samo cięgno od turbiny chodzi bez zarzutów, lekko i płynnie ale razem z gruszką to już jest problem aby to wcisnąć. Po zapaleniu i na wysokich obrotach widać że cięgno delikatnie się poruszy...
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation oznacza za niskie ciśnienie doładowania ze strony turbiny. Przyczyn może być niestety wiele. Jak masz silnik 110KM to kilka znich to: - zapieczone kierowniczki w turbinie (prawdopodobne przy tym przebiegu) - niesprawny zawór sterujący doładowaniem (N75) - niesprawny czujnik ciśnienia doładowania, -...
jak sobie poradzić z tym problemem czyszczenie geometrii w turbinie lub gruszka uszkodzona. Standard ....
Zdejmij i zaślep ten wężyk i zobaczysz, czy ucichnie. A to na pewno, przecież to gruszka od zmiennej geometrii turbiny. Gdyby była uszkodzona dawno już by narzekał na brak mocy albo przeładowanie silnika. Skoro turbo podczas pracy "gwizda" to jest to może uszkodzone wirniki
N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
Przyczyną mogą być też lejące pompowtryskiwacze lub uszkodzony przewód od gruszki przy turbinie.
Prawdopodobnie przeładowuje turbina(zaxieta geometria lub uszkodzona gruszka, zacięty zawór sterujący) , po diagnostyce testerem bedzie wiadomo. Objaw podobny do notlauf .
podłączałem dziś komputer i pokazało błąd 023f kiedyś miałem taki sam problem i był uszkodzony przewód podciśnienia gruszki turbiny mam zamiar przyjrzeć się pracy sztangi turbiny i przy okazji wymienić ten przewód ale nie ma dostępu od góry
To prawdopodobnie jest przeladowywany, czyli turbina za mocno pompuje i masz za wysokie ciśnienie doładowania i sterownik odcina paliwo żeby zabezpieczyć silnik przed uszkodzeniem, tylko nie wiem czemu gasnie powinien szarpnąć chwila czkawki i powinno się dać jechać dalej ale ten typ może tak ma. Sprawdź zawór sterowania turbiny tak zwany zawór n75...
Zakładam sie z każdym o flaszkę wódki ,ze uszkodzona jest gruszka swirl.Typowe dla 2,2 z takimi objawami.
Wszystko to na darmo. Wystarczyło sprawdzić czy gruszka zaciąga geometrię do końca. Bo jak zaciąga to masz dwie opcje,albo dziurawy dolot albo uszkodzona turbina.Złap za węża a drugi przygazuje i już wiesz. Pomijamy tutaj celowo EGR i zapchany DPF>
Najprawdopodobniej silnik się rozbiegł gdy zassał oleju z silnika a najprawdopodobniej kiedy gruszka była uszkodzona to turbo nie dmuchało i turbina lała olejem do intercoolera, po wymianie gruszki odpaliłeś turbo dmuchnęło i tym sposobem olej dostał się na tłoki taką teorię można by przyjąć.
A nie jest to spowodowane zaworkiem N75? który nie puszcza ciśnienia do silnika? syczenia nie słychać, lekko słychać świst turbo, ale tylko w momencie gdy mam otwarte okno i to przy małej prędkości Zaworek N75 steruje gruszką turbiny która jest odpowiedzialna za ciśnienie doładowania. Wiec albo on jest uszkodzony i bije Ci 0.3 i nigdzie nie masz 0.6...
Błąd oznacza usterkę czujnika ciśnienia powietrza (doładowania) w kolektorze ssącym. Turbina przez to nie działa. Nie wiem jak wygląda czujnik w tym silniku. Częsty problem z czujnikami doładowania polega na zatkaniu otworu wlotowego sadzą + nagarem. Należy sprawdzić na diagnostyce jakie ciśnienie odczytuje ECU. Ciśnienie atmosferyczne to 1 bar (bezwzględne)....
Powodów może być kilka : 1 turbina zużyta mechanicznie 2 nieszczelności w układzie wydechowym 3 nieszczelności w układzie dolotowym 4 nieszczelny intercoouler 5 niedomykający się EGR 6 pęknięty kolektor ssący 7 I takie wesołe rzeczy jak zapchany filtr powietrza 8 Uszkodzony układ sterowania turbiną gruszka wężyki , zawór sterujący 9 Uszkodzona vaku...
Na początek sprawdź EGR czy nie jest zacięty w otwartej pozycji , kolejnie zawór n75 , znajdziesz go z prawej strony za kratka halogena , jeśli jest uszkodzony może podciśnienie lecieć na gruszkę maksymalne i stąd przeładowywana turbina . Jest to częsty problem w tych autach. Jeśli jest uszkodzony uczulam na zamienniki, pierburg powinien być . Wszelakie...
Z wykresu widać że: Uszkodzone są wewnętrznie przewody podciśnieniowe, kulejący zawór sterujący turbosprężarką, uszkodzona gruszka turbo lub zapiekająca się geometria w turbinie.
sprawdź wężyki sterujące bypasem/kierownicami spalin (w zalezności od typu turbiny) w turbinie - może byc też uszkodzona gruszka pneumatyczna przy turbinie ... w zależności od rodzaju turbiny: z bypasem - za słabe nadciśnienie - ECU nie może wysterować zadanego ciśnienia doładowania z kierownicami spalin - vacum pompa nie może zaciągnąc tak dużego podciśnienia...
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
Nie ma co sprawdzać sprężarką po drugie tam jest podciśnienie a nie ciśnienie i gruszka pracuje w drugą stronę. Po odpaleniu powinna wciągnąć sztangę. Podepnij podcisnienie z vacum bezpośrednio do gruszki, odpal auto i sprawdź czy gruszka wciągnie sztangę. Zmierz wartość podciśnienia. Ja obstawiam zabrudzoną turbinę, chyba że uszkodzona (dziurawa) gruszka...
Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny...
kowal kupiłem nowy dziś montuje i zobacze. melas jest czujnik na gruszcze od turbo na 3 piny. Taki jak dałem w1 poście plus ten błąd:P2563- oznaczna włąsnie jego ustrkę. Zastanawia mnie tylko czy jego uszkodzenie wpływa na wysterowanie zaworu od podciśnienia gruszki turbiny ?
Witam, błąd P2563 może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem ciśnienia, czujnikiem turbiny, podciśnieniami lub jest taka opcja, że przycina się gruszka od turbiny. Błąd P1496 to do sprawdzenia czujnik ciśnienia lub elektrozawór sterujący turbiną. Może kolega również zobaczyć czy jak był mieniany termostat może coś nie jest dopięte i spadło przewód,...
hehe chyba autor miał na myśli kąt wtrysku. Swoją droga sztanga pracuje lużno zaciąga na maksa po odpaleniu auta? Jeśli wiesz o czym mówię. Może być milion powodów, przepływka, N75, podciśnienie a raczej jego brak, zacięcie sztangi turbiny, uszkodzenie aktuatora (potocznie gruszki podciśnieniowej) itd itp. Proponuje oddać auto do warsztatu bo gorzej...
Witam. Okazało się, że przyczyną był przepływomierz i uszkodzony czujnik kopiujący na turbinie. Z przepływki nie było błędów, a wskazania parametrów były ok, ale w czasie jazdy coś się dziwnego działo. Podmieniłem przepływkę na oryginalną i sprawną, czujnik na regenerowanej turbinie wymieniłem na oryginalny. Nowa turbina wymagała delikatnej regulacji...
To zapnij wężyk na krótko bezpośrednio z vacumpompy bo być może masz uszkodzoną gruszkę to częsty przypadek a koszt niewielki i to trzeba sprawdzić .
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Mam pytanie, posiadam VW Passat jak w tytule. Prawdopodobnie mam uszkodzony zawór N239, brak reakcji na odłączonym wężyku do gruszki klapy dławiącej, auto nie gaśnie. Kiedy odłączę wtyczkę od zaworu N239 i ją ponownie podłączę to klapa się zamyka lub otwiera, widać gwałtowny ruch cięgna zaworu egr. Czy to świadczy o uszkodzonym zaworze? Auto wpada w...
przyczyn moze byc wiele,nieszczelnosc na podcicnieniach,zatarta sztanga,dziurawa gruszka,zatarta geometria,uszkodzony n75.. niestety wybrac musisz sam,albo zrobic diagnostyke:D
Dzień dobry, posiadam Iveco Daily 70C18 z roku 2017 i mam problem z kontrolką EDC. Konkretnie – podczas jazdy losowo (wydaje mi się, że całkowicie przypadkowo) zapala się kontrolka EDC i silnik traci moc. Najczęściej dzieje się to, gdy pojazd jedzie na stałych obrotach, np. 5./6. bieg i prędkość powyżej 80 km/h, ale zdarza się to także przy niższych...
Witam, w opisywanym przypadku powyżej uszkodzony okazał się zawór SVC w pompie. Teraz mam inny problem. Ten sam samochód a błąd P0238- czujnik ciśnienia doładowania (sygnał za wysoki). Gruszka w turbinie chodzi płynnie, zawór do sterownia turbiny w nissanie ok 800zł... Od czasu do czasu szarpie np. przy 120km/h. Czy ten błąd oznacza przeładowanie w...
Witam, Mam podobny problem z silnikiem 2.0 TDI BLB. Turbo po czyszczeniu wolno wstaje i osiąga zadane ciśnienie powyżej 3500obr Co może być przyczyną? Zepsute turbo, zpaparana robota, źle wyregulowana sztanga turbo, uszkodzona gruszka, nieszczelny dolot, uszkodzona przepływka, zatkany wydech, uszkodzona pompa podciśnienia, uszkodzone przewody podciśnieniowe,...
Dzięki kolego za tłumaczenie, doszedłem dla czego wywalało te błędy, bo był spalony jeden bezpiecznik. Dodano po 9 Dzięki kolego za pomoc, winnym całych problemów okazała się woda w układzie sterowania turbem a co za tym idzie uszkodzony pierburg, co dalej pociągnęło za sobą uszkodzenie gruszki turba, przez co silnik pracował na małej turbinie co skutkowało...
Witam ponownie w tym temacie.Pisałem wcześniej o zastosowaniu dodatku do paliwa ON - STP.Niestety nie udało się przywrócić mocy w moim TDI bez ingerencji w elementy turbiny.Dzisiaj odebrałem autko od kolegi i okazało się,że padła gruszka przy turbinie.Samo czyszczenie i rozruszanie cięgna regulatora nic nie dała - powód uszkodzona menbrama w gruszce.Koszt...
Cześć. Pacjent audi a3 8l 1.9 90km, Kupiłem je miesiąc temu, zregenerowałem turbinę bo była gruszka rozwalona, regeneracja całej turbiny, przed tym wszystkim turbo podawało jak szalone. Po regeneracji i złożeniu coś nie chciało podać tak jak należy, ale problem naprawił się po dwóch dniach. A teraz od tygodnia znów auto jedzie bo jedzie i żadnych oznak...
Tak dokładnie z chłodnicy EGR. Kolego, jeżeli masz starą chłodnicę EGR, sprawdź czy tam jest dalej ta klapka. Jeżeli jej nie ma, to gdzieś musi być. Jeżeli jest dalej na miejscu a turbina po regeneracji, chłodnica EGR jest cała i linka od gruszki cała w EGR, to pewnie jakiś czujnik podciśnienia uszkodzony. Z tego co pamiętam są dwa lub trzy z łatwym...
Witam, problem został chyba rozwiazany, po zaslepieniu przewodów P2 i P3 oraz wymianie zbiornika podcisnienia (czarna gruszka taka), auto zaczelo normalnie jezdzic. Mysle ze problem tkwił w dwóch sprawach: 1. zawór egr - ten przy przpustnicy - uszkodzona membrana - tam uciekało podcisnienie - 2. uszkodzony zbiornik podcisnienia - tam tez uciekało podcisnienie...
1. Turbina nie ładuje z dołu do sprawdzenia: - podciśnienie - zaworek N75 - gruszka turbiny jeżeli te trzy pozycje są OK, to skrócić sztangę o jeden obrót (będzie szybciej wstawać turbo). 2. Druga sprawa to turbo przeładowuje na wyższych obrotach: - uszkodzony N75 - do czyszczenia turbina.
Tu masz filmik jak to powinno pracować i gdzie tego szukać https://www.youtube.com/watch?v=YLQo8Wbe... ponadto sprawdziłbym / wyczyścił EGR Możliwa jest też nieszczelność w układzie dolotowym - uszkodzona chłodnica interculera, nieszczelność na połączeniach rur, przetarte przewody podciśnienia, problem z tzw gruszką (sterowanie turbiną) Powiedział bym...
Witam, mam taki problem - auto to Octavia 1,8T, turbo przeładowywało i okazało się że gruszka jest uszkodzona. W serwisie mi to wymienili ale prawdopodobnie musieli demontować całą turbinę i teraz jak się jedzie to jak turbo wstaje to słychać mocno szmer, szelest wirnika. Czy to może być związane z jakimiś nieszczelnościami? Czy bardziej coś wleciało...
Samochód nie ma mocy ponieważ wchodzi w tzw. tryb awaryjny / serwisowy. Jest to spowodowane tym że czujnik ciśnienia doładowania odczytuje zapewne zbyt wysoką wartość doładowania i następnie komputer w samochodzie odcina podciśnienie sterujące turbiną aby nie kręciła się zbyt szybko. Samochód myśli tak => jak za duże ciśnienie doładowania to pewnie...
Witam 1. Po wizycie w serwisie mercedesa stwierdzono uszkodzenie Akumulatora podciśnienia i stwierdzono że bez jego wymiany nie ma możliwości dalszej diagnozy koszt z wymianą 1700 zł poinformowali mnie że jest to nieszczelne mimo że mówiłem że to nie prawda .... 2. zamówiłem z gwarancją przesyłką i fakturą z allegro za 60 zł jednak nie dało to żadnego...
Przyczyn może być kilka:Zapieczone kierownice,uszkodzony zaworek sterujący,uszkodzona gruszka. Po pierwsze sprawdź połączenie wężyków. Jeśli układ jest szczelny nie są lużne popękane etc. Odkręć gruszkę (dwie nakrętki wystarczy oczkowa 10tka) Sprawdź czy płynnie działają kierownice bez najmniejszych zacięć. Pozdrawiam.
Najlepiej zmierzyć na początek podciśnienie w układzie, a zwłaszcza na gruszcze od turbiny. Dla mnie na pierwszy rzut oka wygląda na słabą vaku pompe, lub uszkodzony zawór EGR który zbyt późno się zamyka, zapieczone kierownice turbo, uszkodzony zawór sterujący turbiną lub sama gruszką, o przewodach podciśnieniowych nie wspomnę. Jak pedał hamulca podczas...
Panowie wracam po krótkiej przerwie. Turbina zregenerowana, rozsypała sie zmienna geometria łopatek, które byly wykowane z cienkich zgrzewanych blaszek a nie z pełnego materiału. Pozatym owe blaszki uszkodziły wirnik. Teraz turbo zregenerowane, przy okazji założona nowa gruszka. Tylko jest problem z kalibracja owej gruszki. Może mi ktoś powiedzieć na...
N75 można sprawdzić podłączając go do 12V i zatykając odpowiednie wloty, a dmuchając w inne. Gdyby jednak membrana w N75 była uszkodzona albo był zabrudzony to myślę, że notlauf wystąpiłby przy mniejszej prędkości. Ten typ (i nie tylko AHF, bo większość 1.9TDI) po prostu tak ma. Jak nie gruszka, to znowu zapieczone łopatki w turbo, uszkodzony N75, zabrudzone...
w AEB nie ma czujnika doładowania. Logi które zrobił (at)Switch_23 to wszystko co można wyciągnąć za pomocą VAGa :) Dodatkowo kolega napisał, że podpiął manometr, innej możliwości sprawdzenia ciśnienia doładowania w tym przypadku nie ma. (at)Switch_23 - w tym przypadku problemem będzie pojawiający się błąd 00561. ECU łapiąc ten błąd przechodzi w tryb...
Na start sprawdziłbym gruszkę od turbo. Uszkodzona membrana w gruszce będzie dawać podobny objaw co zablokowana geometria, ale jest to prostsze moim zdaniem. Wystarczy mieć pompkę na podciśnienie, podłączyć ją sobie pod gruszkę i zobaczyć czy chodzi pręt/sztanga! Równie dobrze mogł się przetrzeć przewód od pociśnienia który jest podłączony do gruszki...
Turbina strasznie późno osiąga wartości zadane. Sprawdź podciśnienie czy czasem nie ma gdzieś dziury lub uszkodzonego wężyka. Sprawdź gruszkę czy nie jest dziurawa. Gdy wchodzi w tryb awaryjny to jaki jest błąd?
może przewody podciśnieniowe zle zalozone tu masz schemat . Witam. Nie widzę tego schematu. Mam taki sam problem z turbina jak powyzej Pan miał tylko ze u mnie turbina jest po regeneracji i była juz raz sprawdza określe się bradziej przejechałą moze tylko 1500km po remoncie wiec mysle ze z nia jest wszystko ok. to Jest Passat b4 clasic line 1.9 tdii...
Sterownik nigdy nie wykryje uszkodzonych części, to należy do diagnosty. Czy ktoś sprawdził czy ciśnienie jest większe czy mniejsze od wymaganego? Diagnostyka jest po to by pomogła znaleźć przyczynę problemu. Po tej diagnostyce nic nie wiemy. Może zacięta jest geometria turbiny, może nieszczelny układ dolotu, może sterowanie gruszki jest uszkodzone,...
Witaj , załozyłem pompe boscha z konicowka -145 . kupilem ja od czlowieka ktory zajmuje sie takimi przerobkami . Twierdzi ze jest przygotowana do tego silnika , obecnie samochod jest u niego w celu regulacji . Ale trwa to juz dwa tygodnie . Gdyby nie to ze to kamper, to bym grzecznie czekal , jest srodek lata mialem jakies plany wyjazdowe a tu kicha...
Stwierdziłem, że jednak będe zamawiał uzywane turbo ( jest czyszczone i jest parę miesięcy gwarancji), na warsztacie to przełoże. Pytanie tylko co co sie zaopatrzyc dodatkowo ( nakrętki kolektora - jakie?szpilki?c, czy uszczele pod kolektory ssacy i wydechowy - trzeba nowe? czy jak stare nie będą uszkodzone można dać te same?, czy rurka doprowadzająca...
Dzisiaj jest ładna pogoda i postanowiłem popatrzeć konkretnie co się dzieje. Włączyłem sobie laptopa z programem i obserwowałem ruch sztangi który moim zdaniem wygląda w porządku. Na próbę zdjąłem wężyk idący do gruszki i zaobserwowałem nie doładowanie co jest chyba normalne ? Po załączeniu z wężyka do gruszki widać że turbina przeładowuje. Próbowałem...
czy uszkodzony może być n75 ze nie wytwarza w ogóle podciśnienia Co znaczy "wytwarza" według ciebie.... to znaczy ze po ściągnięciu wężyka od n75 który idzie do gruszki turbiny i zatkaniu go np palcem czy tez przytknięciu do ust nic nie czuć żeby zasysał powietrze. wiec jak ma wessać gruszkę i poruszyć sztangę turbiny. podciśnienie wytwarza vacu pompa...
No i dobrze że nie ma bo to bypass czyli ruch dopiero jest jak już doładowanie jest w maxie i trzeba odpuścić. zakładam nieszczelność węży ( intercoolera) w doładowaniu lub uszkodzony EGR. Pół roku minęło. Usterka pewnie dawno temu usunięta.
Kolego przeładowuje ci? Są możliwe następujące przypadłości: Zawór N75 uszkodzony lub brak zasilania Sprawdź wężyki Masz zasyfioną kierowniczkę turbiny. Albo przeczyść, lub poruszaj śrubą rzymską ta co wchodzi do gruszki poruszaj ją kilkanaście razy i przegoń auto na trasę i daj mu w piec niech przeczyści nagar. Prosta sprawa tak, że działaj
Gruszka sprawdzona strzykawką 100ml i działa. Gdy zasysa strzykawka to cięgno wchodzi do gruszki. Działa płynnie. Szczelność też jest. Czekam na Wakuometr jak do mnie dojdzie to bede testować dalej podciśnienia. Czy jest możliwe, że N75 mimo to, że był czysty w środku to jest uszkodzony np od strony elektronicznej? Czy pompe vacum można rozkręcić i...
Przyczyn było wiele, szwagrowi padło turbo i uszkodziło silnik. Koledze turbina wykręciła silnik na maksymalne obroty.A mi nie ruszała się dźwignia :) Sprawdziłem działanie siłownika na strzykawce, oraz szczelność przewodu od kolektora do siłownika. Egr mam zaślepiony. Z gruszki (siłownika) idzie wężyk do kolektora, nie rozumie o jaką muszlę chodzi....
Przewód sterujący gruszką turbiny umiejscowiony jest z dołu niedaleko krawędzi misy, z tyłu silnika. Możliwe, że przy manipulacjach z jej wymianą uszkodził się, został naciągnięty, spadł. Na pewno będzie wtedy tryb awaryjny i spadek mocy związany ze zbyt małą ilością powietrza. Niewykluczone, że coś innego - to takie przypuszczenia na szybko.
Witam. Nie zaślepiłem egr-a jeszcze ale miałem dziś niemiłą niespodziankę. Rano pojechałem do pracy passatem. Po wyjściu z pracy odpaliłem a silnik odrazu wskoczył na 2tys obr i odrazu zszedł na normalne obroty. Ruszyłem i okazało się że wogóle już nie ma siły jechać i rozpędziłem się do max 110km/h z pedałem cały czas w podłodze. Zatrzymałem się i...
Z logu ewidentne widać że jest przeładowanie - sterownik silnika każe odciąć podciśnienie podawane przez N75 a ciśnienie podawane przez turbinę nie spada. Najlepiej to podpiąć wakuometr przed gruszką i obserwować w czasie jazdy co pokazuje, jakie jest podciśnienie gdy VAG pokazuje wysterowanie N75 na 94%. Możesz mieć źle podłączony lub uszkodzony N75,...
LOGI... LOGI... podepnij kompa i sprawdź (niech to Tobie ktoś zrobi) To podstawa by zacząć. To o co pytasz może mieć kila przyczyn, brak podciśnienia do gruszki przez uszszkodzony przewód podciśnienia , uszszkodzona membrama w gruszcze uszkodzony zawr sterujące podciśnieniem wystarczy że wtyczka z elektrozawory spadła. Podepnij komputer i sprawdz błedy....
Może być odpięty od strony N75 czy musi być od strony gruszki? odłączyłem tam przewód vac out i więcej niż 120 dalej nie jedzie :/ A jeśli chodzi o klakson to może być sam z siebie uszkodzony czy to mało prawdopodobne? Bo słychać przekaźnik więc kiera w porządku.
Diagnostyka systemu sterowania silnikiem polega na ocenie parametrów. Dzielimy ją na równoległą i szeregową. Szeregowa czyli odczyt wartości widzianych przez sterownik. Skoro występuje błąd zbyt małego ciśnienia doładowania, to może warto podejrzeć jakie są wielkości na czujniku ciśnienia, na przepływomierzu, bo może uszkodzony czujnik doładowania,...
Dlaczego w szoku? mieszek Swirl - dziurawy przewody podciśnienia - przynajmniej 2 były dziurawe, reszta była sfatygowana zawór sterujący podciśnieniem - nie puszczał podciśnienia po podaniu napięcia EGR - uszkodzone, a poza tym skorodowane podmiana czujnika ciśnienia - nie wymieniałem bo był sprawny gruszki przy turbinie, wyczyszczeniu turbiny - turbina...
Sigwa 18 :-) dobitnie ale ok mowie bylo tak kupilem auto "uszkodzone" tzn bez turbiny wiec turbo ze szrotu odrazu czyszczenie i wymiana gruszki ktora wyregulowalem tak jak byla stara zmienilem wezyki. To byla moja robota nie wiem co bylo przed tym vagiem nie zrobie tego testu bo mam jakis blad wiec albo slaby kabel albo vag z neta nie daje mi tego zrobic...
575 - ciśnienie doładowania - ten błąd ma bardzo duży powiązanie z usterką. 17978 - nie ma nic wspólnego z problemem - zapisuje się gdy np puszka immo nie zobaczy kodu transpondera po włączeniu zapłonu, objaw to zgaśniecie silnika po ok 1 sekundzie. 65535 - uszkodzenie zawartości pamięci w sterowniku - może mieć to wpływ ale nie musi. Należało by błędy...
Na początek do sprawdzenia wężyki podciśnienia które sterują zmienną geometrią. Sprawdzić czy sztanga od zmiennej geometrii chodzi i nie zacina się. Następnie do sprawdzenia zaworek sterujący zmienną geometrią. Najlepiej podmienić na inny. Ewentualnie uszkodzony czujnik kopiowania turbo który jest przy turbinie. Generalnie czujnik ten podaje sygnał...
Napisz jaki masz silnik czy turbo VNT czy westgate :P AFN czy 1Z, AHU, czy jeszcze jakiś inny o ile były inne TDI w Golfach 3. To co opisujesz to normalny notlauf. Podejrzewam, że masz turbo do czyszczenia (jeśli AFN, czyli VNT), do wymiany gruszkę lub uszkodzony zawór N75. Samochód najprawdopodobniej łapie tryb awaryjny, gdyż turbina wytwarza zbyt...
Po odpaleniu silnika przejechałem parę metrów zapaliła się spirala i wywaliło błąd typu nastawnika turbiny (zablokowany) Dodam tylko że silnik był wymieniany i podczas transportu urwała się kopułka od pozycjonera Turbo, który został zakupiony nowy. Silnik CFG(C) 177km CR 2.0 tdi Pomiar na zaciskach pozycjonera: Napięcie na zaciskach 1 i 3 5v Napięcie...
Witam, auto z 2002roku. Przebieg 272tys km. Dawno nie zaglądane pod maskę bo min. czujnik temp wymieniłem na nowy. Jednak do rzeczy, auto przyjechało z zaspisanym błędem przeładowania turbiny i faktycznie właściel mówił że raz mu się zdarzyło w trasie przy wyprzedazaniu. I faktycznie gruszka od zmiennej geometri była uszkodzona, a sama sztanga lekko...
Witam. Pozwolę sobie odgrzebać kotleta. Mam identyczną sytuację jak u autora. Polo 1.4 tdi BMS, brak błędów, przy przyspieszaniu muł, po "napompowaniu" pedału gazu rakieta. Nowy EGR Pierburg, stary był ewidentnie uszkodzony elektrycznie, generował błędy przy próbie wysterowania vcdsem. Po wymianie wymusiłem dopalanie dpf za pomocą Texa txts i ładnie...
Niestety Francuzi stworzyli skarbonkę nie auto dotyczy to nie tylko twojego modelu ale również Laguny Master i Clio chodzi o silniki DCI nieważne jakiej pojemności to królowe lawet ich problemy są już opisane na forum.Jeżeli chodzi o turbinę to za prawidłową pracę odpowiada podciśnienie sprawdź gruszkę i przewód podciśnienia Turbiny, ściągnij z Turbiny...
Dokręciłem sztangę o 1/4 obrotu, + wkręciłem ogranicznik o jakieś 4 obroty i nadal bez zmian, zmienna geometria chodzi bardzo płynnie, lekko nie przycina się. Czy za mało wkręciłem ogranicznik czy też Gruszka bądź N75 jest uszkodzone? https://obrazki.elektroda.pl/8949113400_...
Nie, auto to seria nie ruszana programem. Problem się zaczął po wymianie turbiny na regenerowaną już parę lat temu. Wszystko było ok po wymianie części o których mowa w poście min. Bloku elektrozaworów, map sensora oraz tej gruszki przy chłodniczce spalin EGR czy klapy gaszącej( nie wiem jak się to nazywa). Pompa Vacum również jest nowa Bosha więc jej...
Pewnie się zacina i turbosprężarka przeładowuje więc sterownik odcina dawkę. Tzn. kolego że gruszka do wymiany? Bo jak ja niby podłączam pod strzykawkę to ładnie pracuje... Dodano po 20 Koledzy a moze być to wina zaworku n75? że drga tak ta gruszka ze jakoś nieregularnie podaje do niej powietrze? Czytałem że można podmienić zaworki n18 z n75 aby sprawdzić......
Nie mam dobrych wieści. Auto dalej źle jeździ. Po wymontowaniu kolektorów z turbo okazało się, że turbo nie jest brudne. Problemem okazała się zapieczona gruszka, przeczyściłem ją wd40 i sprężonym powietrzem i zaczęła działać. Po złożeniu wszystkiego auto dalej nie ma mocy. Zrobiłem test polegający na podłączeniu na krótko turbiny z pomocą vac i auto...
Witam dawno mnie tu nie było a więc tak jak pisałem wcześniej czujnik od DPF był uszkodzony i został przeze mnie wymieniony i dalej nic więc pojechałem do jednego mechaniką coś tam posprawdzał i powiedział że to na pewno DPF jest zapchany i żeby go wyciąć bo on powoduję że auto wchodzi w tryb awaryjny i zachciał za usunięcie 1200zl skasował 50zl i odebrałem...
Możliwe że kiedyś była uszkodzona membrana w gruszce i ktoś zatkał po to żeby samochód nie miał problemu podciśnieniem sterującym innymi podzespołami np hamulce, egr, klapa gasząca. Nigdy nie wiadomo co autor miał na myśli. Ale samochód początkowo pracował dobrze? Jesteś pewien że ktoś ze znajomych pod twoją nieuwagę nie zrobił Ci psikusa? Gdyby ta...
Cześć trafił do mnie MAN TGX 480 E6 i podobno brakuje mu mocy (nie jeździłem nigdy MAN-em) po jeździe próbnej, faktycznie można mieć mieszane uczucia, niby jedzie ale mu brakuje.... Jedyny błąd, podczas jazdy z pedałem w podłodze na 10 biegu to 3927-9. Przy monitorowaniu parametrów sondy i wystąpieniu tego błędu wartość sondy utrzymuje się na 1, podczas...
Witam !! Wczoraj rano pojawił się problem z uruchomieniem silnika po dośc zimnej nocy -15"C. Po przejechaniu ok 3km całkowity brak mocy,zaczął dymić na czarno tak że nie było nic widać:cry:.Oprócz tego silnik zaczął sie dławić w zakresie 2000-3000rpm,.Vag nie wykrył żadnych błędów!Chciałbym zaznaczyć że sprawdziłem ustawienie rozrządu,uszczelnienie...
Witam mam taki problem z samochodem marki Mitsubishi Fuso silnik Iveco euro 5 150 KM. Wygląda to tak jest problem ze sterowaniem turbiny. Po odpaleniu silnika cięgno które wychodzi z gruszki (nastawnika) wciąga do środka jest ok. ale niestety w tej pozycji zostaje daje gazu czy podczas jazdy. Cięgno nie wysuwa się, nie zmienia doładowania. wysunie się...
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
Witam kolegów Wiem, że tych tematów już się przez forum trochę przewinęło, ale żadnego z nich nie mogę w pełni zestawić z moim problemem. Zaczęło się rok temu. Silnik zaczął wpadać w błąd (standardowo przy 110 km/h przeładowanie i odcięcie turbiny do ponownego odpalenia silnika). Mając wolną sobotę i korzystając z forum posprawdzałem wężyki, pozarabiałem...
Skoro podciśnienie do elektrozaworu turbiny dochodzi, tak samo do elektrozaworu od klapy gaszącej a te elementy nie działają to trzeba sprawdzić czy na tych elektrozaworach jest plus po stacyjce a pozniej ciągłość przewodu miedzy każdym elektrozaworem a EDC - przewody które podają masę z EDC. Zobacz czy gruszka zmienia pozycję po odpaleniu auta. Jeżeli...
Witam Od dłuższego czasu zmagam się z turbiną oraz sterowaniem turbiny w Octavii I z 2000r, silnik 1,9 TDI - AGR 66Kw. W maju turbina przeszła regenerację i powróciła dawna moc auta. Po ok 2 miesiącach stopniowo zaczęły powracać problemy. Postanowiłem oddać turbinę do sprawdzenia i ewentualną naprawę gwarancyjną. Okazało się, że turbina jest sprawna...
Witam. Posiadam Vectrę B 2.0 DTI po lifcie, 101 KM. Z samochodem tym było dużo różnych przygód (usterek), ale do rzeczy. Samochód był u mechanika na wymianie turbosprężarki po regeneracji (650zł za turbo), samochód sobie jeździł i jeździł, w międzyczasie były wymieniane wtryskiwacze, przegląd rozrządu i oględziny pompy wtryskowej. Przy odbiorze samochodu...
Problemy z boostem mówisz. 25 razy wgrywałem n75. Myślałem że już polegnę. Turbina hybryda strona zimna zmieniona z 49 na 52. Dodatkowo uszkodzony był przepływomierz i figlował przy dużym doładowaniu. Samochód oryginalnie był bez geometrii. Pytałem tutaj czy ktoś wie jak przełączyć mapy n75 (bo były obydwie), ale nie było odzewu, więc wymieniłem ster...
gruszka turbiny uszkodzona gruszka ustawi gruszka turbiny
przyklejanie elektrody testy akumulatorów wymienniki pompa ciepła
orange światłowód soundbar samsung
Pralka Bosch, LG, Samsung nie wypompowuje wody – zatkany filtr, awaria pompy, brudne ubrania Brother HL-5350DN – kompatybilność wałka bębna DR-2200 vs DR-3200/DR-620