Tzw. Gruszka podciśnienia turbiny. Podciśnieniowy regulator turbiny.
No dobra jeszcze jutro poszukam. Dziękuję, na razie.
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
W moim 1.6hdi jest podobnie więc to chyba norma
Poprawiłem zdjęcia i przepraszam Wszystkich za zamieszanie - dziękuję Moderatorom za zwrócenie uwagi.
Czyli co, gruszka turbiny, zawór podciśnienia turbiny i jeszcze jest zawór podciśnienia obok egr.
Była uszkodzona gruszka turbiny.
Nie wiem czy on ruszy ręką gruszkę, go nie jest takie łatwe. Pierwsza podstawowa rzecz to jak zachowuje się gruszka na turbinie po odpaleniu auta? Czy gruszka wciąga sztangę turbiny? Napisałeś że metoda że strzykawka nie pomogła. Co to znaczy, w czym miała pomóc? Daj trochę więcej informacji, za język nie będziemy cię ciągnąć. Gruszka się nie rusza...
Witam.walczyłem z gruszka turbiny w polo 1.6 tdi 2010 rok.była uszkodzona membrana w gruszce więc zamówiłem zamiennik nty.po 3 godzinach kombinacji z ustawieniem jej wyszło że przy braku podciśnienia potencjometr pokazywał 5.4v a przy podciśnieniu 0.7.wazne okazało się 0.7v przy podciśnieniu i auto śmiga.gdy ustawiłem 4.3v bez podciśnienia wywalało...
Tak zawór jest elektryczny ale on steruje zaworem podciśnieniowym i od tych zaworków podciśnieniowych idą wężyki do gruszek turbiny oraz tej przepustnicy - kierownicy jak zwał tak zwał , w każdym razie w czasie jazdy powietrze ma iść poprzez intercoler bo po to on jest aby schładzał powietrze dostające się do cylindrów , ja tym bawiłem sie w silniku...
Wyczyściłeś Map sensor ,gruszka turbiny sprawdzona ?, jak porusza się sztanga gruszki?, doloty sprawdzone-szczelne?, w jakim stanie wydech ,ciśnienie paliwa zmierzone oraz ciśnienie pompy paliwa,
Zobacz podciśnienie do turbiny czy gruszka się rusza na odpalonym silniku ściąg i żaluz podciśnienie czy gruszka wciąga.
Dodam że jak wyjałem egr to było dużo oleju To normalne przy dużym przebiegu. Skoro gruszka EGR i klapek jest szczelna, to zainteresuj się jeszcze gruszką turbiny czy ma całą membranę.
Tobie ta turbina praktycznie nie działa. Coś tam chce ale to kropla w morzu. Tutaj nie ma przeładowania (przynajmniej nie widzę tego w tych grafikach) tylko jest spore niedopasowanie i to cały czas. Przydałby się wakuometr wpięty pod gruszkę. Czy po odpaleniu auta gruszka wciąga maksymalnie cięgno turbiny? Jeżeli tak to raczej N75, podciśnienia i gruszką...
Zobacz, czy gruszka turbiny zostaje zassana po uruchomieniu silnika. Sprawdź zczelność przewodów podciśnienia związanych z gruszką turbiny.
Tak usterka jest wszystkim znana i wiele razy opisywana na różnych forach, pierwsze co to należałoby sprawdzić jak zachowuje się gruszka turbiny zaraz po odpaleniu. Przyczyn może być wiele.
Tą rurką podawane jest ciśnienie do zaworu N75 które steruje otwarciem zaworu ciśnienia doładowania w turbinie( ten luźny wężyk przy gruszce turbiny na foto ;) )
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Oba są w zasadzie tak samo dobre/złe. Na koło bym nie stawiał, raczej albo zapowietrza się pompa albo problem jest w nastawniku kąta wtrysku, ewentualnie w samej pompie.
Witam koledzy jestem tu nowy ma pytanie w sprawie vwt5 2.5tdi 174km 4x4 zaslepilem egr odcięta chlodniczka egr ponieważ się rozszczelniła egr wygenerowany ze sterownika brak błędów na komputerze a zaczęło mi odcinać turbo i wchodzi w tryb awaryjny mało tego to poszła uszczelka pod klawiaturą zaworów a była wymieniana jakies 1000km temu dodam że gruszka...
Albo przewody, albo padła ci tak zwana "gruszka" co porusza łopatki turbiny. Weź sobie kogoś do pomocy niech wsiądzie do samochodu dodaje gazu a ty w tym czasie patrz pod pokrywą silnika czy gruszka się w ogóle porusza i czy podciśnienie dochodzi. Jeżeli brak będzie podciśnienia to albo przewód jest gdzieś dziurawy albo pompa nie tworzy podciśnienia.
Gruszka od turbiny sprawdzona? Możliwe że zmienna geometria się zastala i stąd taki obajw
Miałem podobnie gruszka wymieniona, ustawiona na wzór starej ale wyskakiwał błąd doładowania. Podkręciłem nakrętkami i jest niby ok błędów brak. Pytanie w jaki sposób dobrze wyregulować gruszkę, gdzie znajdę w Vcds ciśnienie doładowania.?
Trzeba sprawdzić na poczatek czy gruszka geometrii turbiny działa.
Witam Mam problem z Passatem B6 2010 r stoi już u mechaników 2 miesiące i nie mogą ustalić gdzie tkwi problem. Auto jedzie normalnie do 2,7 tys 3 tys obrotów około w zależności od obciążenia po czym zaczyna go dławic. Pierwsza diagnoza DPF następnie geometria turbiny nie stety okazało się że to nie to. W aucie zostały sprawdzone wtryski wymieniona gruszka...
witam ponownie . dolot szczelny ,gruszka turbiny pracuje , n75 działa ,podcisnienia sprawdzone ,
Witam, "Gruszka" od turbiny była sprawdzana/ wymieniana?
Właśnie walczę z traficiem 1.9 dci. Podobna historia. Tylko jestem ciut dalej za twoim zaworem od sterowania Gruszka turbiny. Możesz te dwa wężyki połączyć czymś szczelnie i wtedy sprawdź czy kręci się po wyżej 3tys. Jakis błąd na kompie?
Witam mam problem z Zafira 1.9 120 koni auto po odpaleniu normalnie ma obroty maksymalne a po ponownym do dodaniu gazu są Maks 3.5 tyś obrotów i więcej nie chcę po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika normalnie jest a za chwilę znów ten sam problem 3.5 tyś obrotów jakieś pomysły? nowa gruszka turbiny i przepływka dodam że na komputerze zero błędów
Witam czy po wymianie rozrzadu w cx7 2.3 T moze zwiekszyc sie spalanieb 2 PYTANIE W trakcie jazdy w przedziale obrotow od 3000do 4000 wystepuje dziwne szarpniecie i stuk tak to wyglada jak odciecie doplywu paliwa lub turbiny . Oraz w momecie doładowania turbiny słychac szum . Nadmienie ze została wymieniona gruszka turbiny. Wszystkie węze sa sprawdzone...
który czujnik odpowiada za odcięcie turbiny jak auto przejdzie w tryb awaryjny ? Czujnik jest tylko jeden, widoczny na zdjęciu w drugim poście. ta "gruszka przy turbinie " nie wiem jak to fachowo się nazywa , czy ta część też ulega często awari ? może się zacinać ? Aktuator, rzadko się uszkadza, może się zatrzeć ośka od klapy upustowej w turbinie.
em który się pojawia to błąd p0236 ciśnienie doładowania i czy powodem może być źle wyregulowana gruszka turbiny i dlatego samochód ma moc do 2500 obr/min i kopci?
Błąd dotyczy sterowania doładowaniem. Albo uszkodzona gruszka sterująca kierownicą od turbiny, lub zaworek elektromagnetyczny który podaje jej podciśnienie. Pojedź do kogoś kto ma pojęcie, bo będą Ci chcieli wymienić od razu całą turbinę, a wiem że są warsztaty, które to naprawiają. Zaoszczędzisz kasę i nerwy.
Przyczyną problemu była gruszka sterująca turbiny. Rozkręciła się na gruszy śruba odpowiadająca za odpowiednią geometrię.
Nieszczelność na podciśnieniach,zawór egr,gruszka turbiny,magazyn podciśnienia-taka czarna kula i wszystkie wężyki podciśnienia-do kontroli.A co na to kolega ciachciach?
Kolego kazimierz7777. Zrób jeden log grupy 003 i 011 jednocześnie dynamiczny z ściągnietym wężykiem z gruszki na turbie a 2 log tych samych grup z podłączoną gruszka turbiny do vacum pompy ale na smutno bez zaworu n75 i wklej Zobaczymy . Prawdopodobnie masz zapieczone kierownice...
Witam, błąd P2563 może być spowodowany uszkodzonym czujnikiem ciśnienia, czujnikiem turbiny, podciśnieniami lub jest taka opcja, że przycina się gruszka od turbiny. Błąd P1496 to do sprawdzenia czujnik ciśnienia lub elektrozawór sterujący turbiną. Może kolega również zobaczyć czy jak był mieniany termostat może coś nie jest dopięte i spadło przewód,...
W takim razie mam jeszcze jedno pytanie. W stanie normalnym zawór pozostaje zamknięty i "gruszka" turbiny nie dostaje podciśnienia. Przy pełnym wysterowaniu (12V?) turbina dostaje "pełne" podciśnienie ? Czy może na odwrót ?
Witam mam problem z Zafirka 2.0 Dti samochód łapie błąd P0606 gdy podłącze kompa i skasuje błąd samochód chodzi idealnie mogę jechać w trasie lecz po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika łapie błąd i auto jest w trybie awaryjnym . Podciśnienia sprawdzane gruszka turbiny również EGR też pomóżcie gdzie szukać przyczyny
Witam. Okazało się, że przyczyną był przepływomierz i uszkodzony czujnik kopiujący na turbinie. Z przepływki nie było błędów, a wskazania parametrów były ok, ale w czasie jazdy coś się dziwnego działo. Podmieniłem przepływkę na oryginalną i sprawną, czujnik na regenerowanej turbinie wymieniłem na oryginalny. Nowa turbina wymagała delikatnej regulacji...
czy wymienić gruszkę turbiny wraz z czujnikiem czy może przejrzeć instalacje elektryczną. Na początek przejrzyj instalację ,zmierz masę i zasilanie. Potem ci zostanie wymienić gruszkę raczej.
Problem leżał gdzie indziej była to gruszka turbiny wymieniłem ja na nową i opuściłem ją do dołu bo jak była ustawiona tak jak stara to odcinało moc teraz jeżdżę i jest ok nie ma błędów. N75 okazał się sprawny nie wiem czemu mi wywalało ten błąd 17978 moduł sterujący zablokowany. Dodam że narazie nie ma błędów.
https://youtu.be/PvusvQq8UFg Myśle ze tu jest odpowiedz
Witam. Ubytki oleju są . Ta gruszka steruje łopatkami turbiny. Sprawdź dokładnie po umyciu silnika skąd cieknie olej?
1. Turbina nie ładuje z dołu do sprawdzenia: - podciśnienie - zaworek N75 - gruszka turbiny jeżeli te trzy pozycje są OK, to skrócić sztangę o jeden obrót (będzie szybciej wstawać turbo). 2. Druga sprawa to turbo przeładowuje na wyższych obrotach: - uszkodzony N75 - do czyszczenia turbina.
Witam ja w swojej audi też miałem problemy ze sterowaniem turbiny a dokładniej gruszka nie otwierała mi do końca turbiny, sprawdzałem N75 i wszystko było ok aż w końcu ściągnąłem wężyk z gruszki i sprawdziłem czy gruszka fizycznie otwiera się i zamyka i ku mojemu zdziwieniu okazało się że gruszka nie otwiera turbiny. Więc demontaż turbiny i oddanie...
witam, został wymieniony filtr paliwa, i oczyszczony egr, okazało sie ze jest do wymiany gruszka turbiny, została wyminiona, wszystko było ok, przez około 800 kilometrów, dzisiaj znowu wróciły te same objawy tzn nie równa praca silnika gaśniecie,, zauwazyłem ze jest jest nie szczelnosc przy rurze dolotowej do turbiny, juz sam nie czy znowu ta gruszka,...
Witam kolegów forumowiczów.czyszczę kierownice turbiny w seacie alhambra 1.9 rok 2002 Gruszka a szczególnie jej siłownik jest w fatalnym zardzewiałym stanie chciałbym gruszkę wymienić ale nie znam podciśnienia jakie nią steruje nawet w celu sprawdzenia działania starej.Proszę o podpowiedz
Nie tam niema przekażnika tam jest zawór N75 który steruje gruszką turbiny i jest sterowany bezpośrednio z ECU . A z czym problem .
Witam . GOLF VI Variant (AJ5) 1.6 TDI (CAYC) 1598ccm 105KM/77kW 2010 WVWZZZ1KZBM600913 Problemy : —Problem z twardym pedalem hamulca —Problem z Czujnikiem położenia sterującego doładowania turbosprężarki (G581) - brak turbo. - wyskoczył bagnet oleju Mozliwe powody usterki : -Robiłem sprawdzanie nastawow podstawowych i prz jednym teście odbiło pedal...
No chłopaki odgrzewam tego starego kotleta, Auto śmiga winna była gruszka od turbiny tak się dowiedziałem od klienta.
Wchodzisz w bloki pomiarowe, wybierasz blok 11 i dajesz idź, później przełączasz na BASIC SETTINGS przyciskiem lewym dolnym rogu. Gdy to zrobisz w czasie pracy silnika na biegu jałowym to gruszka powinna wciągać sztangę turbiny co 30sek i na 30sek ją puszczać i tak robić cyklicznie póki z tego nie wyjdziesz. Można wtedy obserwować pracę sztangi i podpinając...
Witam posiadam volvo v 70 d5 silnikiem 2400 z roku 2004 automat . Mój problem polega na tym ze wymieniałem poduszki silnika i wężyki pod ciśnienia po założeniu ich pojawił się problem braku mocy nie unosi się gruszka turbiny ani sztanga nie wiem co się stało proszę o pomoc z góry dziękuje . Pozdrawiam
Udało się rozwiązać problem? Mam podobny problem, ale z 1.9 JTD (ten sam sterownik). Podciśnienie przed i za zaworem sterującym gruszką turbiny stoi równo -0,85, bez znaczenia czy dodaję gazu, czy też nie, więc gruszka jest cały czas wciągnięta, i tylko po odpięciu wtyczki z zaworka gruszka się rusza. Napięcie mi cały czas na zaworki pokazuje 13,7–13,8...
Prostym jezykiem zaslep EGR i sprawdz co sie bedzie dzialo. Pozamieniaj zaworki sterujace miedzy flapa EGR a gruszka turbiny. Masz przeladowane turbiny. Po pierwsze pisownia, po drugie nie widziałeś na oczy tego silnika, po trzecie, jak nadal będziesz tak radził to otrzymasz "nagrodę"
Witam posiadam Peugeota 407 1.6 HDI z 2005r. Mam problem gdyż po zapaleniu nie otwiera sie turbina (gruszka podciśnieniowa nie otwiera turbiny). Zawór i czujnik ciśnienia doładowania był zmieniony a nadal to samo. Na krótko podłączając podciśnienie do gruszki turbina działa. Podłączając komputer wyskakuje bład "581" i nie daje sie skasować
Ja miałem tak że rozpędzał się do 80 i to słabo a powyzej 80km/h niechciał praktycznie iść wyżej. Do wyczyszczenia była gruszka (zawór turbiny) , po wyczyszczeniu nabrał dawnej mocy.
Brak podciśnienia na zaworze, uszkodzone przewody lub uszkodzona gruszka od turbiny. Więcej opcji nie ma.
Dobry wieczór. Brak mocy wystąpił po wsadzeniu wtryskiwaczy po sprawdzeniu ich u pompiarza. Przepływomierz sprawdzony, podmieniany. Gruszka od turbiny też. N75 zmierzona rezystancja i jest ok. Przewody podciśnienia też ok. Ciśnienie zmierzone na podciśnieniach też okej, nie wiem co dalej poczynić z tym autem
W pierwszej kolejności pneumatyka do sprawdzenia. Do zaworka idą 3 wężyki: podciśnienie z pompy, gruszka turbiny i odpowietrzenie zaworka. Ten trzeci lubi się zapchać i wtedy turbo przeładowuje okrutnie. W okolicach pokrywy zaworów jest sitko od tego wężyka. Trzeba sprawdzić drożność. Jak masz zgrany wsad z ECU to wrzuć bo trzeba sprawdzić czy ktoś...
Sprawdź wszystkie przewody podciśnieniowe (pod względem szczelności) idące począwszy od vacum pompy do zaworka n75 i później do gruszki turbiny. Sprawdź czy gruszka na turbinie jest szczelna, i czy można ruszyć sterowaniem geometrii turbiny.
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
Wtyczka przerobiona dlatego bo brakowało kavli do elektrozaworu podciśnienia turbiny(zdjęcie) https://obrazki.elektroda.pl/1691507500_... https://obrazki.elektroda.pl/1730123700_...
Witam, mam problem z jednym autkiem - VW Bora silnik ALH podczas jazdy turbina przeładowuje w granicach 3000-3200 rpm. Zrobiłem logi grupy 11, proszę o sprawdzenie i nakierowanie na problem. Wg mnie po wstępnej obserwacji winna jest gruszka turbiny - nie można zassać ustami i jej zaciągnąć - jest taki objaw jakby dziurawa była i zaciąga cały czas powietrze....
Zauważyłeś że turbina Ci w ogóle nie pompuje? Sterownik wysterował na maksa a tu zero reakcji na turbinie. Zrób log statyczny 11, zobacz czy się rusza sztanga gruszki. Pewnie nie więc sprawdź wężyk między elektrozaworem a gruszką turbiny.
Witam wszystkich i od razu przepraszam jakby nie ten dział... Koledzy i koleżanki zanim zaczołem pisać o tym problemie przegladałem mnóstwo tematów ale nie jest to ten sam problem.. Mam golfa iv 1.9 TDI 115km 1999r z 6-biegową skrzynia biegów. Problem polega następująco autko ma bardzo słaby v-max ale to też zależy kiedy(140km/h-150km/h).I jest problem...
Witam wszystkich z forum przybywam z takim problemem że gdy osiągnę 120km/h to jakby odcinało Turbine motor 1.9 90 km jest także taki problem ze jak sie przekroczy 3,5 tyś obrotów to łapie muła gdy się go zgasi to normalnie ładuje ( gruszka turbiny już sprawdzona jest cała ) , ogólnie mój znajomy miał też ten problem w swojej a3 tylko że 1.9 110km ,...
kiedyś miałem podobny problem w golfie 4 1,9 tdi 90 KM -okazało się że gruszka od turbiny się przycinała i wężyki przepuszczały - wymieniłem gruszkę i sprawdziłem wężyki od podciśnienia i problem ustał, ale kiedyś w renówce miałem przerwę w wężu od intercoolera i też miałem podobne objawy pozdro
To znaczy ze przyczyny trzeba szukac w turbinie ale po przeczytaniu ciekawego art o gemetrii ktory powoduje spadek mocy jest jeszcze... Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym, znany również jako czujnik MAP i Zawór podciśnienia turbiny, znany również jako zawór sterujący geometrią turbiny lub potocznie „gruszka”,
Zdejmij i zaślep ten wężyk i zobaczysz, czy ucichnie. A to na pewno, przecież to gruszka od zmiennej geometrii turbiny. Gdyby była uszkodzona dawno już by narzekał na brak mocy albo przeładowanie silnika. Skoro turbo podczas pracy "gwizda" to jest to może uszkodzone wirniki
Jeszcze raz , sprawdziłeś czy przy gruszce turbiny pojawia się podciśnienie? Zawór sprawny?
Cześć. Pacjent audi a3 8l 1.9 90km, Kupiłem je miesiąc temu, zregenerowałem turbinę bo była gruszka rozwalona, regeneracja całej turbiny, przed tym wszystkim turbo podawało jak szalone. Po regeneracji i złożeniu coś nie chciało podać tak jak należy, ale problem naprawił się po dwóch dniach. A teraz od tygodnia znów auto jedzie bo jedzie i żadnych oznak...
Źle ustawiona gruszka , można to samemu wyregulować
Witam, czy ktoś może spotkał się ż problemem że nie działa starowanie zmienną geometrią turbiny w Kia CEED, chodzi o brak wysterowania przez komputer zaworu podciśnienia VGT . Kable (biały/niebieski) sprawdzone mają przejście od wtyczki przy elektrozaworze do komputera na Pin Out Mechanicznie wszystko sprawne, gruszka, turbina nowe, pompa podciśnienia...
Przepłwyka nie mierzy bo turbo nie pompuje. Podłącz podciśnienie omijając zawór n75, najlepiej z krućca pompy vacum bezpośrednio do turbiny i zrób log 011 wrzuć na forum. Jak przeładuje to znaczy ze masz gdzieś brak podciśnienia, jeśli nie, gruszka od turbiny dziurawa, ewentualnie przy składaniu geometrii coś popaprali, więcej opcji nie ma.
EGR zaślepiłem, bo się zaciął, a nie miałem czasu na czyszczenie jego, w planie mam niedługo go wyczyścić, ale czy EGR aby na pewno wpływa na poprawne działanie układu doładowania (jeżeli wiadomo jest sprawny)? Auto posiadam jakieś 1.5 miesiąca, o regenerowaniu turbo czy majstrowaniu przy niej nic mi nie wiadomo, ale raczej nie wygląda. W jakim stanie...
Witam mam problem z skoda superb 1.9 tdi Błąd z zaworu sterowania turbina zawor nowy i auto dalej nie ma mocy. Czasami jest tak że moc jest powyżej 120 km odcina moc i trzeba zresetować auto wyłączyć i odpalić na nowo nie zawsze nic powraca. Gruszka turbiny dobra geometria chodzi jak podłącze na krótko podciśnienie. Zasilanie na zaworki n75 jest. Gdzie...
Witam,jestem posiadaczem Audi A6 C6 2006r 2.0 Tdi 140 Km i mam problem (i dość tego auta) już od ponad roku mam problem z moim autem. Na początku świecił się check egru i auto nie jeździło jak powinno. Kupiłem drugi używany. Auto dostało mocy ale nadal palił się check nic z tym nie zrobiłem teraz stwierdziłem że należy zrobić z tym porządek. Okazało...
sprawdzałem błędy wyskoczył P1590 pompa ok czujnik obrotów ok zaworki elektromagnetyczne trzymają jak potrzeba walnięta jest gruszka turbiny być może że ten błąd jest przez to jak sprawdziliśmy po odpaleniu gruszka trzyma 1 bar po dodaniu gazu rośnie do 2 bar i koło 4500 obr spada do 1 bara wina może stać jeszcze po stronie regulatora obrotów po podłączeniu...
Witam wszystkich szukałem po forum podobnych tematów niestety nie udało mi się rozwiązać mojego problemu dlatego proszę o waszą pomoc. Samochód citroen c4 2005 rok silnik 1.6HDI 90km 9HX oryginalnie turbina bez geometrii bez FAPA. Problem polega na 0 sterowaniu sztangą turbiny w wartościach rzeczywistych doładowanie nie zwiększa się sztanga turbiny...
cięgno nastawnika (gruszki) turbiny może być przestawione czyli może wystarczy je podkręcić do właściwego położenia.
Elektrozawór ciśnienia doładowania jest sterowany sygnał RCO , PWM , a po naszemu współczynnikiem wypełnienia impulsu. Poszukaj sobie w internecie. Po zapaleniu silnika zawór jest wysterowany na zaciągnięcie siłownika gruszki aby łopatki zmiennej geometrii VGT były otwarte w celu osiągnięcia ciśnienia doładowania przy małym przepływie spalin. Dalej...
Podłącz dużą strzykawkę (najlepiej 100)do wężyka podciśnienia, który idzie na gruszkę przy turbinie jak będziesz zaciągał strzykawkę to dźwignia sterowania turbiny powinna swobodnie pracować i przestawiać łopatki turbiny, jeśli będzie się zacinać to może być problem z gruszką lub łopatki turbiny są już zapieczone i nie zawsze się przestawiają.
Witam Potrzebuję kupić nową gruszkę do turbiny typu wastegate 90KM z powodu niedoładowania (pewne już) , problem jest w tym że nie wiem czy chcę kupić dobrą a nie chcę używki i się nadziać. Czy powinna być ta? (aukcja się odnowi od jutra): http://allegro.pl/show_item.php?item=701... czy taka: http://allegro.pl/zawor-gruszka-silownik...
Byłem u znajomego mechanika, popatrzał i stwierdził że filtr DPF jest OK, natomiast gruszka od turbiny tej dużej dolnej nie reaguje, jak się pcha cięgno od turbiny działa, lecz jak robi się pod ciśnienie do gruszki nie porusza dźwignią i niby jest przeładowanie. Czy gruszka może się tak zepsuć że trzyma podciśnienie a nie rusza cięgnem?
Sprawdz poprzez VAG czy pracuje sztanga od turbiny (gruszka), opisy są w szukajce. Najprostsza i najszybsza diagnoza. Możesz też sprawdzić ja "organoleptycznie" ;) A znajduje się przy ścianie grodziowej.
Zmienna geometria jest to sterowanie turbiny (taka gruszka na turbinie) sterowana na podciśnienie, przy dodawaniu gazu ma być widać jak pracuje ćięgno sterowania. Poza tym zawór EGR można zaślepić.
Żle Górny gruszka, po lewej do turbiny, po prawej do dolotu powietrza. http://obrazki.elektroda.pl/4088895500_1... Jak podasz mi numer seryjny to upewnię się na 100%.
N75 steruję turbiną, N18 EGR. Przydało by się odczytać błędy że sterownika silnika bo teraz nie wiemy czy problem tkwi w braku podciśnienia czy braku połączenia N75 ze sterownikiem silnika. N75 czy N18 maja 3 krućce - VAC, OUT, AIR. Najbliżej wtyczki jest AIR. AIR ma być podpięte do filtra powietrza ewentualnie może być nie podpięte lub mieć tam jakiś...
Witam wszystkich. Kupiłem omege lecz problem polega na tym że stałe podciśnienie jest dobre lecz zawory do których one idą i powinny sterować turbiną i egr dają zero reakcji. Gruszka turbiny przy odpaleniu się cofnie i wraca spowrotem do tej pozycji jak na zgaszonym aucie po czym jak dodam gazu na zimnym silniku dochodzi do 2-2.5 tys a na zagrzanym...
Volkswagen passat b5 1.9 tdi 110km Witam, mam problem z mocą, A mianowicie turbina działa bo ja słychać I czuje w rurach ciśnienie lecz mocy w aucie nie ma. Gruszka od turbiny sprawdzona w komputerze nie ma błędów, lecz spód któregoś wtryskiwacza słychać syczenie, czy może przez to auto może nie mieć mocy ?
To u mnie jest coś takiego. Ty mowisz o silnikach 2.0... https://sklep.gazparts.pl/pl/p/ZAWOR-STE... Co to przewodu to bardzo dziwne zeby bład łapało tylko w jednym momencie o okreslonych warunkach, jak kostka czy przewód to ciagle powinno byc źle.
Witam. Czy zmierzone podciśnienia wakuometrem są ok: 1. Pompa vacum z podłączonym serwem 0,55 2. Pompa vacum z odłączonym przewodem serwa 0,7 (poszłoby pewnie dalej ale koniec skali wakuometra) 3. Zawór n75 wejscie vacum 0,55 4. Gruszka turbiny 0,40 (jak zamieniłem na próbę zawór n75 z n18 to było 0,45) Do rzeczy. Czyściłem tacie turbinę i gruszka na...
Teraz hamulec znow jest twardy jak za pierwwszym razem (tak jak by padło servo) Wyjąłem pompe vacum rzeczywiście króciec był luźny uszczelnilem go (ciekły metal) zalozyłem pompe ale nadal nic to nie zmienilo pedał jak twardy był tak jest i slychać sapanie przy nacisnięciu hamulca., i zauważyłem iz czasami przy gaszeniu silnika mozna odczuć szarpnięcie...
kierownica turbiny i gruszka jest ok, pozostała jeszcze przepływka,
Mam auto od roku. Od pół roku świecił "serwis", okazało się padł zawór sterujący pracą gruszki przy turbinie (miał przerwę na cewce). Teraz serwis nie świeci. W/g mnie praca silnika pozostała bez zmian. To moje pierwsze auto z turbiną. Nie słyszę żadnego gwizdu jak sugerują znajomi - jeżdzi jak jechało. Sprawdziłem strzykawką - gruszka rusza zaworem...
A co było przyczyną nagłego zainteresowania się turbiną? Szukaj dziury, która powietrze ucieka. I nie stukaj w nic więcej. Nie ma tam żadnej elektronicznej regulacji ciśnienia, jeśli to silnik Renault - gruszka zasilana jest kawałkiem gumowego przewodu zapiętym bezpośrednio do muszli turbiny. Albo otwarty EGR, co nie jest znowuż takie dziwne, albo przetarty...
Witam obecnych na forum. Mam problem ze swoją Skodą Fabia 2 1.6 TDi 105KM. Była już u trzech mechaników i nic to nie dało. Diagnoza komputera, to błąd ciśnienia doładowania i coś jeszcze, ale nie pamiętam. Wskazuje to na czujnik ciśnienia doładowania, który został wymieniony 2 razy, ale nic to nie dało. Świeci się kontrolka od świec żarowych. Czasem...
Gruszka przy turbinie zle wyregulowana
Taka różnica to nie różnica wg mnie sztangę ruszyłeś albo się przycina. Wystarczy że inaczej gruszka siadła na śrubach i masz te 1-2 obroty na sztandze.
ustawi gruszka turbiny zaworem gruszka turbiny gruszka turbiny wymiana
kontrolka ładowania oleju nadawać 433mhz gorący przewód
wypadanie zapłonu fotowoltaika zakłóca
Nieregularne stuki w silniku – diagnostyka, objawy, typowe usterki VW, Toyota, Subaru, PureTech Przykłady układów scalonych PWM do przetwornic DC-DC z wbudowanym startupem: TI, ADI, ST, Power Integrations