Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
A jaki masz błąd sondy. Może nie masz zasilania grzałki na sondzie?
Wskaż mi w temacie informację która by dawała odpowiedź na moje ostatnie pytanie. Jakoś "googluję" i nie mogę znaleźć strony z rozszyfrowaniem numeru sondy ani jaka powinna być rezystancja w danym modelu sondy. Niemniej jednak dzięki za odpowiedz choć nie takiej oczekiwałem.
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Nie napisałeś, ile sonda ma przewodów (myślę, że 5), oraz roku produkcji samochodu (przyjąłem, że jest to '99r.). Po błędach wychodzi, że sonda się skończyła (uszkodzona grzałka). Dodaję małe pomoce dydaktyczne.
Uszkodzona sonda za katalizatorem błąd grzałki brak odczytu. Sprawdź czy fizycznie jest katalizator i czy świeci check engine błąd kontrolki jakby zaślepiona.
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Sprawdź probówką 12v nie miernikiem ,czy jest prąd na zasilaniu grzałki. Drugi kabel który idzie do ECM (masa)to "sterowanie "grzałki. Jak tamten kabel dobry i grzałka ok to masz uszkodzony ECM bo innego?
Jak w tytule, w sterowniku uszkodzone jest sterowanie grzałki sondy lambda po linii masy. Dostałem schemat i grzałką steruje pin 51 sterownika. Zastanawiam się czy jest możliwość rozebrania sterownika i wymiany elementu wykonawczego? Czy ktoś się orientuje czy taka naprawa jest możliwa i jaki element (prawdopodobnie tranzystor) siedzi w sterowniku?
Ostatni błąd faktycznie egr, dwa pierwsze to sonda lambda, która ma złe odczyty. Uszkodzona sonda, lewe powietrze, uszkodzona grzałka sondy.
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/1690456100_1...
Grzałka wywala się jako grzałka
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Wygląda na zepsutą grzałkę. Chociaż 11V to dość mało na pracujący silnik. Grzałka normalnie ma około naście omów.
Sonda 2 czyli ta za katalizatorem, uszkodzony obwód grzałki. Sprawdź miernikiem przejście pomiędzy białymi kablami sondy, jak jest przerwa to do wymiany
EVAP to nie egr tylko system pochłaniania par paliwa. https://obrazki.elektroda.pl/7767109400_... Dodano po 9 Co do błędu sondy lambda to przerwa w obwodzie grzałki. Czyli albo grzałka w sondzie spalona albo uszkodzona wiązka (pewnie tam gdzie te plastry widziałeś). A przepustnica może być czysta piękna i zepsuta.
Na oryginalną. Zamykam.
Może być uszkodzona sonda lambda,przebicie z grzałki na sygnał mieszanki. Po 300m bogato nierealne,jeszcze układ jest nierozgrzany i niegotowy do pracy.
W g mnie 2 czarne to właśnie wstępne podgrzewanie sondy. Jeśli samochód pracuje to włącz w zamiast sądy rezystor. Przypuszczam jednak że lampka swieci się nie od uszkodzonego podgrzewania sondy, ale od niewłaściwej proporcji mieszanki - na którą wskazuje uszkodzona (niepodgrzana) sonda.
Napięcie to różnica potencjałów a Ty nic nie napisałeś czego Ci brakuje. Zazwyczaj plus idzie z przekaźnika co zasila wtrysk, pompę paliwa i pierwszą sondę. Masa jest modulowana przez sterownik silnika. Dzięki temu możliwe jest sterowanie grzałki. Jeżeli brakuje plusa to można dać go z pierwszej sondy. Można po wiążące dojść gdzie jest łączenie. Jeżeli...
Czy potwierdzacie, że pomiar sondy lambda cyrkonowej omomierzem może ją uszkodzić? Oczywiście chodzi o pomiar czujnika a nie grzałki.
jednak sonda byla uszkodzona,wymienilem na nowa i jest ok.dzieki za pomoc
10 Ohm dla grzałki w mojej sondzie to wartość książkowa :) Sonda ożyła i nadal ma 10 Ohm grzałka a na biegu jałowym idealne skacze wskazanie 0-0,8V :) czego nie było wcześniej.
Zobacz czy masz w ogóle napięcie na grzanie sondy. Ja obstawiam uszkodzenie S.L.
jakies dziwne napiecia na tej sądzie powinna pracowac w zakresie 0.1-0.9V ktos cos nietak pomierzył badz jest przebicie na grzałce
dlaczego uważasz, że ten element miał by być uszkodzony? sprawdzałeś gdzie prowadzą ścieżki od złącza ?
Grzejnikiem sondy steruje ECM z pinów B40 i B57. Sprawdz ciągłość przewodów od sterownika do sondy oraz styki na wtyczce sterownika. Brak napięcia na grzałkę w czasie pracy silnika - uszkodzone ECM.
Komputer pokazuje blad uszkodzonej sondy lambda oraz grzalka sondy lambda-niski sygnal. Sonda lambda jest nowa Boscha oryginal. Wtyczka sprawdzona, przewod sondy rowniez, wygladaja okey. Czy tam jest jeszcze jakis bezpiecznik lub przekaznik ktory mogl sie przepalic? Czy jedynie sterownik silnika podmieniac?
Jeżeli pomiędzy czarnymi przewodami rezystancja nie wynosi kilka Ohm to grzałka jest uszkodzona. Nie ma sensu nic tam podłączać skoro grzałka jest uszkodzona. 5W powinno wystarczyć ale tylko w ramach testu.
Bład sondy, mieszanka uboga. A jaka jest wrzeczywistosci? Analiza spalin i porównaj wartosci λ z napieciem sondy lambda. Jezeli na zimnym napiecie jest bliskie 0 V to faktycznie sonda uszkodzona. Sprawdź opornosc grzałki i napiecie na nia.
Prawdopodobnie problem zaczyna się w chwili rozpoznania sondy lambda , czyli powyżej temperatury 60 stop.wcześniej ECM nie bierze jej pod uwagę. To prawdopodobnie stary Peugeot. A sonda pewnie uszkodzona ,albo grzałka.
Skoro jest brak masy na złączu ECU a ECU pokazuję że ją załącza jedyną opcją jest uszkodzone ECU.
Uszkodzona była górna sonda lambda - przy ruszaniu przewodami przy sondzie rezystencja grzałki rosła do 50 ohm - dziwne , że na clipie nie pokazywało żadnych błędów - po wymianie wszystko ok.
Witam wszystkich i liczę na pomoc z waszej strony. Mianowicie po odpaleniu Zosia zaraz gaśnie a przy przytrzymaniu pedału gazu chodzi lecz bardzo na siłę, strzela w wydech, śmierdzi paliwem z niej trochę. Podpiąłem ją pod komputer, pokazało dwa błędy zawór EGR brak sygnału MAM GO USZKODZONY i sonda lambda coś z grzałką, nie pamiętam dokładnie. Dodam,że...
Witam problem jak w temacie, od pewnego czasu Felicia zaczęła palić gaz jak szalona około 13 litrów lpg na 100km. Sprawdzając co jest nie tak to na Vag-u pokazało uszkodzenie grzałki sondy lambda i faktycznie tym sie zainteresowałem podpinając miernik pod sondę i okazało się że sona stoi w miejscu na 1.3V nie oscyluje wiec została wymieniona na sondę...
Witam Mam taki problem Fait Brava 1,2 16v Motronic 1.5.5 z gazem 2 generacja, Na gazie chodzi bardzo dobrze, sonda oscyluje i na jałowych i na biegu. Na benzynie spalenie duże sonda na biegu pracuje na luzie wskazanie bogata mieszanka Po podłaczeniu do kompa pokazał błąd sondy lambda po skasowaniupojawił się ponownie przy przacy na Pb. Mechanik stwierdził...
Usprawnić system recyrkulacji spalin, jeśli po tym zabiegu błędy kata będą sie powtarzać to trzeba sprawdzić skład spalin Sprawność katalizatora poza zakresem, do sprawdzenia skład spalin, czy jest w normie(stacja diagnostyczna). Jeśli spaliny ok, prawdopodobnie uszkodzona druga sonda, lub jej złącze. Pierwsza sonda, nie druga. Błąd obwodu, prawdopodobnie...
korzystając z wcześniejszych porad związanych z tą usterką(oto linki http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic69... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic53... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic53... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... )chciałbym zebrać wszystkie informacje...
Miernikiem, pomiędzy przewodami jednakowego koloru. Brak przejścia oznacza uszkodzenie.
Za grzałkę sondy odpowiada przekaźnik załączający też wtryski i pompę jak kojarzę. Więc to nie o niego raczej chodzi, bo by ci silnik nie odpalał. Sondy za to na zasilaniu grzałki mają bezpiecznik, i najpewniej jest spalony. Możliwe że spaliła go uszkodzona sonda, a możliwe że sonda jest dobra, tylko było gdzieś zwarcie w instalacji. Trzeba było pomierzyć...
Sprawdź zasilanie na grzałce żarówką. Bateria w mierniku sprawna? Jeżeli tak to masz raczej coś nie tak z ładowaniem. Chodzi o sondę za katalizatorem ale skoro pierwsza ma przerwę to też jest uszkodzona. Możesz podpiąć drugą sondę zamiast pierwszej (samą wtyczkę).
Tyle że tu była grzałka uszkodzona a nie sonda więc sam jestem ciekaw czy spalanie się zmieniło.
Uszkodzony obwód grzałki sondy,ECU monitoruje rezystancję grzałki,mierniczek do ręki i zmierzyć opór grzałki.
Silnik 2.2L (F22B2). Na zimno - zapala za każdym razem, ale po sekundzie gaśnie. Jak go pomęczyć z 10minut żeby się odrobinę podgrzał to naraz zaczyna chodzić normalnie, można cały dzień jeździć. A rano znów problem. Iskra jest cały czas, punkt zapłonu mierzony lampą stroboskopową w tym samym miejscu czy zimy czy ciepły (mniej więcej) Sygnały wał/wałek,...
Mam problem z moją asterką 1.4 16v z14xe a mianowicie astra miała uszkodzoną pompę paliwa i wtryski po wymienia zaczęła chodzić na benzynie lecz na zimnym silniku przygasa strzela w wydech oraz nie chce wchodzić na obroty dopiero gdy złapie temperature chodzi normalnie jedyne błędy to sondy lambda obydwie. Na gazie chodzi idealnie nic nie poszarpuje....
Plus na grzałkę jest podany z przekaźnika wtrysku,jest stały . Grzałka jest sterowana minusem.Niektóre mają sterowanie impulsowe,a niektóre jadą pełną dzidą (nie pamiętam jak jest w tym samochodzie). Błąd ma definicję ze uszkodzona jest sonda,albo jej obwód grzania. Wypnij wtyczkę i obciąż złącze żarówką,to najlepszy wskaźnik.Jak nie będzie świecić...
Spróbuj sprawdzić wartości grzałki w momencie gdy błąd się jeszcze nie pojawił i porównac z wartosciami gdy silnik się nagrzewa i pojawia sie błąd grzałki. Wychodzi na to że nieprawidłowość działania sondy jest następstwem wadliwego działania grzałki.... Grzałka jednak nie spalona bo sprawdzałeś rezystencję.... Może więc sterownik masz uszkodzony...
Za wymianę uszkodzonej sondy.
Napiecie 0,5 v z ecu masz? Grzałka ma 12v i rezystancje ok 15 Ω
Te 12v to trzeba przyłożyć tam probówkę a drugi koniec do masy by to potwierdzić, bo sam miernik to niewiarygodny. Pozostałe kable to: .masa grzałki załączana ze sterownika (tutaj jak nie wyłazi masa ze sterownika ,uszkodzone kable ,albo ten plus wyżej to zapali P0038 .masa dla sondy .sygnał z sondy do sterownika.
Potrzebna Ci żarówka H4 i sprawdzasz mógłbyś opisać dokładniej, mam sprawdzać każdy przewód wiązki po kolei? Czy to znaczy że uszkodzony jest któryś z przewodów wiązki silnika?
pewnie masz uszkodzony komputer, tym bardziej mozna tak sądzic ponieważ system EOBD powinien wykryć uszkodzenie grzałki sondy ps. dane podane bez wiedzy o dokładnych danych o samochodzie
Sonda lambda z czterema przewodami to sonda z grzałką na białych przewodach więc napięcie należy mierzyć na czarnym i szarym. Bo przecież należy mierzyć spadek napięcia na sondzie a nie na znacznej części instalacji samochodu. Jeżeli uszkodzona grzałka to sonda będzie działała prawidłowo przy rozgrzanym silniku. Grzałka działa tylko po to żeby na zimnym...
Witam Czy w tym aucie można zastosować dwie zwykłe uniwersalne sondy lambda, przez i za katalizatorem, auto ma uszkodzone dwie sztuki, w jednej grzałka a druga martwa. Czy uniwersalne będą działać poprawnie czy muszą być dwie jakieś specjalne. Na jednej nie widzę nr a druga chyba podmieniona uniwersalna jest aktualnie, auto świeżo kupione i widać ktoś...
witam kupiłem megane 2000r 1.4 16v z uszkodzoną stacyjką i rozrusznikiem. po naprawie stacyjki i wymianie rozrusznika auto odżyło ale zauważyłem problem z odpaleniem auta kiedy jest ciepłe. Auto odpala od razu(więc to nie wina czujnika wału) ale się dławi i po przegazowaniu chodzi równo, od czasu do czasu silnikiem "bujnie". komputer pokazuje tylko...
witam jestem posiadaczem audi a6c5 2.4b + gaz v6 1999r 165km automat i mam taki problem, pomiędzy 50km a 60kam jest duże szarpanie i tylko pomiędzy tą prędkością i nie ma różnicy czy na benzynie czy gazie. ora pokazuję się błąd sąda 1 pierwszy żąd i czujnik G28, ale jak mechanik podmienił sąde też pokazywało ten błąd i czujnik jest nowy założony. (at)ElektrodaBot...
Na stole tylko grzałka i tylko rezystancja ok 15 ohm bosch Na aucie oscylacja od 0 do 1 V, chyba ze sonda 5V to od 0 do 5V i oscylacja nie sygnał kwadratowy jak ktoś pisał. Sonda szerokopasmowa, czyli pompa tlenu, czyli 5 kabelkowa. teoretycznie nieda sie jej sprawdzić miernikiem, praktycznie (choć nigdy nie stosowałem tego bo to bez sensu) mozna zmiezyć...
Sonda LAMBDA też ma przewody do komputera sterującego, a dopiero zasilanie dwoma przewodami. Nie rozśmieszać klientów (przed chwilą oglądałem zmienników). Lambda pracuje bez żadnego zasilania, dwa przewody to zasilanie grzałki która przyśpiesza pracę sondy i utrzymuje temperaturę na stałym poziomie.
Normalnie to żaden normalny mechanik nie używa kodów "wypedałowanych " bo to kompromitacja. Podłącza to tego normalny tester. Sprawdź jakie napięcie będzie po odłączeniu sondy. A potem po nagrzaniu powinno być tak jak ci pisałem. Podczas szybkiego dodania gazu i puszczeniu go, ma spaść na chwilę blisko 0 volt to samo sonda przed katem . Jak cały czas...
temat wałkowany podlacz multimetr elektroniczny, ustaw voltomierz i zmierz zakres pracy na goracym silniku. powinno oscylowac pomiedzy 0 a 1V sprawdz opornosc grzałki i zasilanie na nia brak zasilania - sprawdz dlaczego brak rezystancji grzałki- do wymiany nie oscyluje- do wymiany oscyluje wolno - do wymiany
Witam, Mam taki przypadek z Peugeot 206 1.1 2005, przebieg tylko 70 tys., bez LPG, - silnik odpala za każdym razem zimny i ciepły, normalnie pracuje, przyspiesza, nie gaśnie, nie przerywa itp. - podczas diagnostyki z uszkodzonym wtryskiwaczem okazało się, że sonda lambda przed katalizatorem źle pracuje na wolnych i wyższych obrotach - sonda nie oscyluje....
To napięcie 0,45V jak mierzysz , na rozgrzanym silniku , czy na zimnym i mam nadzieje ,że z podpięta sonda pod sterownik. Sonda jest cztero- przewodowa? Jeżeli tak ,to sprawdź na dwóch białych napięcie na grzałkę i będziesz wiedział jaki masz - dobry lub uszkodzony - przekaźnik.http://www.elektroda.pl/rtvfo... - poczytaj jeszcze to!
Proponował bym sprawdzić styki w kostce lambda-sterownik oraz samą lambdę czy pracuje. Pracę lambdy możesz od biedy sprawdzić nawet multimetrem choć da to informację czy w ogóle ona działa.Pomiaru dokonaj pomiędzy czarnym przewodem lambdy a minusem akumulatora napięcie 0 do ok 1V musi się zmieniać. Sprawdź też napięcia 12V czy dochodzi na dwa białe...
sprawna sonda powinna pokazac napiecie miedzy 0,1 v- 1v napiecie sie wacha w zaleznosci od dodania gazu i obciazenia ale komputer dazy do współczynnika lambda rownego 1 czyli ok 0,5 V. Grzałka jest po to by komputer mogł szybciej uzyskac wspołczynnik stabilizacji paliwo - powietrze- wtedy sonda szybciej zaczyna prace wiec nawet jak jest zespsuta grzałka...
Witam . Mam problem z hondą. Jest błąd 41 , czyli grzałka sondy pierwszej -tej przy kolektorze uszkodzona lub jej okablowanie . Sonda sprawna podstawiana była i druga , przewody do ecu ok. przekażnik załączający + 12v na grzałę ok. Sonda po uruchomieniu silnika grzeje przez okolo 30 sekund aż zapali sie check , wtedy grzanie zostaje odłączone . Myślę...
Witam. Zapaliła mi się kontrolka awarii silnika. Diagnostyka wykazała, że padła grzałka pierwszej sondy lambda. Problem jest w tym, że nowa w salonie toyoty kosztuje ok. 850zł, aż mi włosy stanęły. Znalazłem sprzedawców, którzy sprzedają oryginalne sondy DENSO, takie jakie mam zamontowane w autku, ale potrzebna jest informacja jaką oporność ma grzałka....
Czy ktoś pomoże?? Po odpięciu sondy podobne objawy, tyle że cały czas się krztusi, z podpiętą sondą tylko czasami. Dodano po 40 sonda lambda 4przewodowa. 2 czarne to grzałka, niebieski sygnał, biały masa. Po zmierzeniu rezystancji grzałki (dwa czarne przewody) miernik nic nie pokazuje, więc uszkodzona grzałka. ale czy to na pewno przez sondę auto jest...
Witam. Piszę w imieniu mojego teścia i jego Forda Ecosporta 1,5l 90KM diesel. Samochód u nas mało znany ale generalnie to Fiesta tylko wyglada jak Kuga. Jest problem z sondą lambda która jest pięcioprzewodowa. Samochód został zakupiony z Włoch i był po przygodzie (teść lubi kupować samochody po przygodach do naprawy), sonda lambda oryginalna była uszkodzona...
A nie pytałeś czy kasowali ci adaptację, jak byłeś w aso? Trochę mnie dziwi ten czas wtrysku, bo u mnie przy 3,2-3,3ms sonda już zaczyna reagować, więc niby nie wiele ci brakuję. Ja zimą postaram się zabawić i poeksperymentować na sondzie chcę zamontować drugą cyrkonową i emulator, by porównać pracę silnika, cyrkonowa jest podobno sporo szybsza, ale...
Witam mam dane z sond lambda proszę o pomoc w interpretacji : 1 tylna: przewody szary czarny 0,44 v nie przemiata, wynika że sterownik przyjął ( tryb awaryjny) stałą wartość bo nie mogł doregulować. grzałka- białe przewody 0,1 - 6v niestabilne napięcie, mimo trybu awaryjnego sondy chyba napięcie powinno być normalne w granicach 14 V? ,rezystancja 9.6...
Witam. W Volvo V40 1999 z silnikiem B418S2 (1.8 122km) mam uszkodzoną grzałkę sondy lambda (błędy P0135 i P0141). Po sprawdzeniu miernikiem grzałka nie ma ciągłości obwodu. W samochodzie jest czteroprzewodowa sonda NTK KBA 16693 OTA 4F-5F1 o kolorach kabli czerwonym, białym, czarnym i żółtym. Z racji tego, że nowa jest dość droga znalazłem używaną sprawną...
Pisałem na początku. Silnik X18XE1. Sterownik Simtec 70. Sonda lambda jedna.
Witam. Pokrótce opiszę mój problem. Niedawno dałem do spawania przednią część wydechu. Odkręciłem śrubki, sonde lambda i oddałem. Następnie pospawaną rurę przykręciłem z powrotem, wkręciłem sondę. Niby wszystko było ok. Do pracy dojechałem (11km) i nic się nie działo. Wracając z pracy zapaliła mi się pomarańczowa lampka z symbolem silnika. Wyczytałem,...
Znalazłem i zamówiłem już układ. Padł tylko jeden kanał nie sprawdzałem tego w żaden sposób bo nie chciałem czegoś więcej uszkodzić.
Witam Panowie Mam pytanie czy można uszkodzić sondę lambda mierząc rezystancje między pniem sygnalowym a grzałka ? Przez przypadek tak zrobiłem i sonda od tamtej porydaje niski stan ?
Witam, mam problem z sondą lambdą. Kody błędów 18683 - usterka, przerwa w obwodzie sondy i 16414 grzałka sondy, bank 1 sonda 1. Przepatrzyłem wtyk/gniazdo pod maską, wymieniłem sondę (bo elektryk powiedział, że na bank uszkodzona), po wykasowaniu po 20-30 km błąd wyskakuje ponownie. Sonda 5-przewodowa 2 grubsze + 3 cienkie przewody. Do tego przekroczone...
Witam. Na początek zmień podstawę czasu na oscyloskopie. Sonda lambda ma "falować" na wolnych obrotach . Podczas przyrostu obrotów sonda nie pracuje ale jak obroty się ustabilizują ponownie pracuje a wiec jak obroty ustawisz około 2500 sonda powinna zmieniać stany z mieszanki bogatej na ubogą. Sonda ma 4 przewody dwa to grzałka jeden masa i następnie...
Grzałki sond są zabezpieczone bezpiecznikiem . Na tym obwodzie idzie też zawór evap, ale też wtryski ,cewka ,pompa. Także gdyby bezpiecznik był uszkodzony to powinno łapać błąd drugiej grzałki. A jak by obwód był uszkodzony to był by problem z resztą tych podzespołów. Na jednym z pinów grzałki ma być 12v podczas pracy silnika. A na drugim ( PWM ) masa...
Witam Punto 1,2 8V benzyna. Kilka dni temu stwierdziłem wzrost spalania do 12-18 litrów/100km. Po podpięciu wyrzuciło dwa błędy P0170 i P0141 czyli uszkodzona grzałka sondy 2. Wymieniłem sonde za katalizatorem, skasowałem błędy ale spalanie pozostało. Błędy nie pojawiły się ponownie ale odczyt spalania jest na poziomie > 15 litrów. Jak może być przyczyna...
Witam, Nie działa mi podgrzewanie sondy lambda. Sprawdziłem rezystancję grzałki sondy, wynosi 3 omy, podpiąłem też pod wiązkę sterującą nową sondę i pozostała zimna. Dzisiaj wpiąłem się w wiązkę w przewody od podgrzewania sondy i po przekręceniu kluczyka występuje napięcie 1,4V, po odpaleniu 1,36V. Mierząc plus zasilania z wiązki względem masy auta...
Z 2 tygodnie temu podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka Check. Po sprawdzeniu komputerem Vag 5053 pokazało błędy: 16521.P0137 Podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów 1 - napięcie za niskie 16514.P0130 Podgrzewana sonda lambda 1, rząd cylindrów 1 - niesprawność obwodu prądowego Po wykasowaniu błędów po 2 dniach kontrolka znowu się zapaliła ale Vag...
Mam Lagunę 2 1.8. Wyskakuje błąd pierwszej, uszkodzona grzałka, a przy drugiej nieprawidłowe działanie. Będę wymieniał rozrząd, bo mam do wymiany koło zmiennych faz. Czy to może być przyczyną tych uszkodzeń sond, i czy to wpływa na większe spalanie? Pozdrawiam
.A może jest uszkodzona grzalka sondy A może koło zapasowe? Grzałka to grzałka, wywala wtedy błąd obwodu elektrycznego grzejnika. A w/g definicji tego błędu, to bodaj brak aktywności czujnika. W obydwu przypadkach z reguły sonda do wyrzucenia. Jeśli samochód jeździ, to jeździj dalej, a fejsa wyrzuć/zakop/sprzedaj - uwierz, taniej będzie dać zarobić...
Przeszukałem forum i internet przez wiele dni , niestety nic na ten temat nie znalazłem . Wyrzuca mi błąd : P2331 Zwarcie obwodu sygnału sondy lambda z obwodem grzałki . Po skasowaniu pojawia się znowu ale wyłącznie gdy silnik ma temperaturę powyżej 90 Stopni . Ogólnie silnik spala duże ilości oleju .Trochę kopci ale też tylko gdy jest max gorący 90-105...
Mario Mario napisał: .. Aha jak sonda padnięta, albo dwie, albo cztery to tez na rozruchu pali więcej Pb, nawet przy padniętych grzałkach. masz namyśli sonde lambda bo tylko takie mają grzałki ,,, pokaż mi taki samochód który ma wiecej jak 3 sondy ,,nie wprowadzaj kolegi w błąd sonda zaczyna działać od pewnej temperatury grzałka ma skrócić czas pracy...
Witam , wyskakuje mi co jakiś czas błąd P0134 . Postanowiłem przyjrzeć się sondzie lambda . I tak to u mnie wygląda mianowicie sonda 4 żyłowa 2 białe kable do grzałki , 1 czarny , 1 szary. Zmierzyłem oporność samej grzałki i wyszlo mi w granicach 5 om wiec jest ok. nie ma z niej przejścia do masy . Wziłem na zapalonym silniku zmierzyłem napięcie miegzy...
Właśnie wróciłem z garażu i jest następująco : po odpaleniu auta na kostce pojawia się napięcie 9V po jakichś 2-3 sekundach spada na 1.5-2V i po jakichś 5 sekundach pojawia się napięcie zasilania ok 14V na obydwóch wtyczkach tak samo. Sonda była wymieniona na nową oryginalną NGK-NTK mimo wszystko wyrzucało ten błąd czy jest to możliwe zeby nowa sonda...
Witam po raz kolejny! W końcu mróz nieco mniejszy toteż udało mi się przeprowadzić pewne pomiary. Co sprawdziłem: - obwód masy grzałki sondy - jest połączenie pomiędzy wtykiem sondy a pinem 20 w sterowniku, - obwód plusa grzałki sondy - jest połączenie pomiędzy wtykiem sondy a bezpiecznikiem pompy paliwa. Na schemacie brak jakiegokolwiek przekaźnika...
Dziś sprawdziłem i obie sondy na grzałkach mają niecałe 5 [Om] więc grzałki sprawne. Sprawdziłem również gniazda do których podpina się sondy i po odpaleniu samochodu na obu wtyczkach pojawia się napięcie koło 15 [V] czyli sondy się grzeją. Problemem więc jest kabel sygnałowy do ECU. Jak go sprawdzić i upewnić się czy czasem sam ECU nie jest uszkodzony?...
może po prostu katalizator masz do wymiany Katalizator nie ma związku z brakiem odczytów z sondy i przerwami w obwodzie sondy i grzałki raportowanymi przez ECU. Dodano po 14 Ja mam przygotowany potencjometr z dzielnikiem na wejściu, tak żeby regulować napięcie na wyjściu od 0 do 1,2V. Zrób coś takiego i porównaj odczyt z DME. Wygląda że uszkodzone....
Witam ponownie. Co do kalibracji silnika to chodzi ci o odłączenie akumulatora na dłuższy czas a potem odpalenie autka i na wolnych obrotach tak ok 3min a następnie ustawienie obrotów na ok 2000 i tak ok 2 min, przeprowadzałem to już niejednokrotnie i nie pomagało, preparatów nie używałem jak do tej pory, a co do silniczka krokowego to szczerze nie...
Czy poprzez podłączenie żarówki 21W zamiast grzałki da się oszukać komputer aby sprawdzić czy wtedy zniknie napięcie(1,35V) z czarnego kabla? boję się montować nowej lambdy (450)zł aby nie została uszkodzona. samochód ma przejechane 110 tys km
Oczywiście że sprawdziłem odpinając wtyczkę. Zaraz pokazał błąd sondy bank2. Jaki Ci wywaliło błąd? Pewnie grzałki a nie sygnału. Dziwny błąd ogólnie bo masz z opisu zbyt ubogą mieszankę ale napięcie stabilne na B2S2 na poziomie 800mV oznacza że nie ma powietrza za katalizatorem czyli wszystko zostało spalone. Więc wychodzi że za ubogo w powietrze......
Witam. Na zimnym silniku po około 4-5 min od uruchomienia silnika ECU informuje (świeci check engine) o błędach: 52 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem, 32 - Regulacja składu mieszanki poza zakresem - mieszanka za bogata, 44 - Czujnik spalania stukowego 1 Załączam filmy na którym pokazane są wskazania mulimetra podłączonego do przewodów z sondy...
Witam. Szukam pomocy jak naprawić usterkę z poborem prądu w moim aucie. Zakończyłem diagnostykę i za cały pobór odpowiada jeden bezpiecznik. Jest to bezpiecznik F43(20A), odpowiada za: - sterownik instalacji elektrycznej samochodu −J519− (T73b/13) - żarówka przedniego lewego kierunkowskazu −M5− - żarówka przedniego prawego kierunkowskazu −M7− - żarówka...
Zgadza się, białe to grzałka a czarny sygnałowy względem masy. Możesz mieć zły skład mieszanki. Wykręć sondę i sprawdź palnikiem czy moduluje. Przy okazji oczyści się z nagaru:)
Uszkodzone wejście sterownika w grę nie wchodzi, gdyż tak jak napisałem, podmieniałem kompa. Co do używanej to nie mam skąd wziąść aby mieć pewność że sprawna. Na złomie za sondę po przebiegu 150 tysięcy km na LPG (czyli złom) wołają 50 zł. Moje pytanie jest czy takie objawy jak opisałem wskazują jednoznacznie na sondę czy może być coś jeszcze, oraz...
Witam wszystkich. Przeczytałem trochę postów związanych z tematem pierwszej sondy lambda z błędem 16514 P0130 35-00, który teoretycznie mówi o uszkodzonym obwodzie sondy. To oczywiście wskazuje na konieczność wymiany sondy ale historia jest znacznie bardziej skomplikowana. Pierwsza sonda padła całkowicie. To znaczy i sama sonda i grzałka. Wymieniłem...
Czy jesteś pewny że masz sekwencję lub to co nazywasz emulatorem sondy jest nim naprawdę? Najlepiej daj zdjęcia bo może masz coś tam zrobione w dziwny sposób bądź źle coś rozumiesz. Emulatory sondy montowano przy starszych instalacjach a nie przy 4 generacji. Czy możesz dać cały opis błędu? Nie widać go dla MAP sensora a jest to bardzo ważna część opisu...
sonda była uszkodzona, błędnie obstawiłem tylko jej pozycje. Wiązka w oryginalnych mocowaniach, auto bezwypadkowe, na dodatek benzyniak (niski poziom wibracji) wiązka nie dawała podstaw do tego aby ją podejrzewać. Faktem jest, że gdybym sprawdził grzałki od razu, uniknął bym niepotrzebnych komplikacji :P
uszkodzona grzałka sondy grzałka sondy lambda uszkodzona grzałka sonda lambda
whirlpool zasilacz żółty monitor dysku usunąć hasło
vodafone calculator vodafone calculator
Kamera USB GAHUWA niewidoczna na Linuxie - co robić? Dlaczego zawór EGR otwiera się na wolnych obrotach w silnikach TDI?