Ten błąd to uszkodzona grzałka sondy, musisz ją wymienić. Ona tylko monitoruje pracę katalizatora, przyczyny usterek szukaj gdzie indziej. Przepływomierz, lewe powietrze. A możesz sprawdzić odczyty pierwszej sondy?
Ostatni błąd faktycznie egr, dwa pierwsze to sonda lambda, która ma złe odczyty. Uszkodzona sonda, lewe powietrze, uszkodzona grzałka sondy.
A jaki masz błąd sondy. Może nie masz zasilania grzałki na sondzie?
Wskaż mi w temacie informację która by dawała odpowiedź na moje ostatnie pytanie. Jakoś "googluję" i nie mogę znaleźć strony z rozszyfrowaniem numeru sondy ani jaka powinna być rezystancja w danym modelu sondy. Niemniej jednak dzięki za odpowiedz choć nie takiej oczekiwałem.
Uszkodzona sonda za katalizatorem błąd grzałki brak odczytu. Sprawdź czy fizycznie jest katalizator i czy świeci check engine błąd kontrolki jakby zaślepiona.
Nie napisałeś, ile sonda ma przewodów (myślę, że 5), oraz roku produkcji samochodu (przyjąłem, że jest to '99r.). Po błędach wychodzi, że sonda się skończyła (uszkodzona grzałka). Dodaję małe pomoce dydaktyczne.
Plus na grzałkę jest na pinie 4. Powinien być po przekręceniu stacyjki. Sterownik załącza podgrzewanie sondy podając masę z pinu B32. Jeśli instalacja jest ok to masz uszkodzony stopień końcowy sterowania w sterowniku silnika.
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
1Volt mieszanka bogata,uszkodzona grzałka sondy lub sonda,może być też dziurawy przewód odpowietrzający silnik/karter/.Takie kalectwo w Boschu pracuje?Usterka prosta jak kij ale musiałbym to widzieć.
Poprawka, nie grzałka tylko obwód pomiarowy sondy, wiązkę sondy sprawdź i pokaż w parametrach jak pracuje po uruchomieniu
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Witam Punto 1,2 8V benzyna. Kilka dni temu stwierdziłem wzrost spalania do 12-18 litrów/100km. Po podpięciu wyrzuciło dwa błędy P0170 i P0141 czyli uszkodzona grzałka sondy 2. Wymieniłem sonde za katalizatorem, skasowałem błędy ale spalanie pozostało. Błędy nie pojawiły się ponownie ale odczyt spalania jest na poziomie > 15 litrów. Jak może być przyczyna...
witam, problem polega na tym że w czasie jazdy świeci cały czas check engine i nie gasnie. Po samodiagnostyce wyskakuje błąd 41, poza tym wszystko ok (econo tylko nie śiweci :)). Spalanie raczej w normie, obroty i reszta też. Po lekturze na różnych forach dowiedziałem się tylko że sonda do wymiany a błąd to uszkodzona grzałka sondy. Nie pomaga reset...
P0155 - grzałka sondy tlenu bank 2 czujnik 1 usterka przyczyny: - wysoka rezystancja grzałki czujnika tlenu - obwód grzałki sondy o wysokiej rezystancji - przerwa lub zwarcie do masy - uszkodzona grzałka P0431 - nagrzany katalizator bank 2, wydajność poniżej progu przyczyny: - Katalizator nie działa poprawnie - Czujnik tlenu nie czyta (funkcjonuje)...
Kończymy ten kabaret - żadnej diagnostyki, żadnego sensownego rozumowania w kierunku usterki i coraz ciekawsze porady. Ile razy można pisać o podmienianiu na ślepo poszczególnych elementów elektroniki silnika? A błąd w tym przypadku może leżeć akurat po stronie układu zapłonowego, nie sądzę żeby uszkodzona grzałka sondy powodowała szarpanie. A czemu?...
Sonda 2 czyli ta za katalizatorem, uszkodzony obwód grzałki. Sprawdź miernikiem przejście pomiędzy białymi kablami sondy, jak jest przerwa to do wymiany
Jak dobrze zrozumiałem to jest uszkodzona grzałka w sondzie. Rozumiem że zamiast białych przewodów sondy podpięłaś kontrolkę i zadziałała. Sprawdza się to na odpalonym silniku.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Od niedawna również jestem posiadaczem Toyotki 1,8 z silnikiem Lean Burn z uszkodzoną sondą. Udało mi się kupić używaną sondę (nawet dwie -jedna z numerem 89463-20060 druga 89463-20070) napięcie na wyjściu sondy (sygnałowym) powinno być w przedziale 0-1V tak jak dla normalnej sondy lambdy, bardzo istotna jest jednak grzałka sondy. Grzałka sondy powinna...
System too rich to np lejące wtryski,uszkodzona sonda . Masz właśnie błąd sondy. Sprawdź czy działa grzałka i ,czy przechodzi w closed loop i jak tak co pokazuje regulacja lambvda.A ostatni błąd to to sprawdź grzałkę w termostascie.
Uszkodzony obwód grzałki sondy,ECU monitoruje rezystancję grzałki,mierniczek do ręki i zmierzyć opór grzałki.
Jeśli stare sondy pracują to możesz je zostawić ,do wymiany ta z uszkodzoną grzałką . Sondy za katami daj w tulejki dystansowe tzw. pseudoemulatory i powinno zadziałać i nie wyrzucać błędów, ale raczej nie rozwiąże to problemu ubogiej mieszanki bo one monitorują tylko pracę katalizatora. Masz problemy z gazownią.
Wysoka rezystancja czyli przerwany obwód grzałki lub uszkodzona grzałka w sondzie. Co do pierwszego błędu to raczej nie zapchany a brak skuteczności choć mogę się mylić. Gdybyś miał zapchany to wyczułbyś spadek mocy silnika? Jeżeli takiego nie ma to raczej katalizator nie spełnia swojej funkcji.
Za grzałkę sondy odpowiada przekaźnik załączający też wtryski i pompę jak kojarzę. Więc to nie o niego raczej chodzi, bo by ci silnik nie odpalał. Sondy za to na zasilaniu grzałki mają bezpiecznik, i najpewniej jest spalony. Możliwe że spaliła go uszkodzona sonda, a możliwe że sonda jest dobra, tylko było gdzieś zwarcie w instalacji. Trzeba było pomierzyć...
EVAP to nie egr tylko system pochłaniania par paliwa. https://obrazki.elektroda.pl/7767109400_... Dodano po 9 Co do błędu sondy lambda to przerwa w obwodzie grzałki. Czyli albo grzałka w sondzie spalona albo uszkodzona wiązka (pewnie tam gdzie te plastry widziałeś). A przepustnica może być czysta piękna i zepsuta.
Sonda lambda z czterema przewodami to sonda z grzałką na białych przewodach więc napięcie należy mierzyć na czarnym i szarym. Bo przecież należy mierzyć spadek napięcia na sondzie a nie na znacznej części instalacji samochodu. Jeżeli uszkodzona grzałka to sonda będzie działała prawidłowo przy rozgrzanym silniku. Grzałka działa tylko po to żeby na zimnym...
Sprawdź probówką 12v nie miernikiem ,czy jest prąd na zasilaniu grzałki. Drugi kabel który idzie do ECM (masa)to "sterowanie "grzałki. Jak tamten kabel dobry i grzałka ok to masz uszkodzony ECM bo innego?
Prawdopodobnie problem zaczyna się w chwili rozpoznania sondy lambda , czyli powyżej temperatury 60 stop.wcześniej ECM nie bierze jej pod uwagę. To prawdopodobnie stary Peugeot. A sonda pewnie uszkodzona ,albo grzałka. Sonda wyrzucila by blad do ECU...
Sprawa wygląda na rozwiązana. Uszkodzona jednak sonda, tym razem oporności na grzałce już całkiem brak. Także musiało już coś sie z nią dziać. W celach diagnostycznych nowa sonda bosch-a pokazała mi 2.8-3ohm oponości a tamta wtedy 4-5 ( kiedyś miały w oplach nawet 6-8 i były sprawne). Może komuś się przyda jak z tymi kolorami kabli bo niby proste a...
Możesz mieć uszkodzony wentylator, zalodzony parownik i zablokowany przez lód wentylator( tu możesz mieć uszkodzona grzałkę, zabezpieczenia termiczne, sondę parownika) lub uszkodzony moduł. Koszt bez oględzin i właściwej diagnozy nie do ustalenia.
Jak w tytule, w sterowniku uszkodzone jest sterowanie grzałki sondy lambda po linii masy. Dostałem schemat i grzałką steruje pin 51 sterownika. Zastanawiam się czy jest możliwość rozebrania sterownika i wymiany elementu wykonawczego? Czy ktoś się orientuje czy taka naprawa jest możliwa i jaki element (prawdopodobnie tranzystor) siedzi w sterowniku?
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/1690456100_1...
Z tego co piszesz wnioskuję że uszkodzony jest obwód grzałki sondy λ. Być może podczas majstrowania z wydechem zrobiło się zwarcie i spalil się bezpiecznik. Sprawdź rezystancje grałki sondy, ciągłość przewodów i bezpiecznik.
Miałem magnetti marelli 1 padła po miesiacu, druga po 5 miesiącach - uszkodzenie grzałki sondy,nr niby się zgadzały, a obroty lekko falowały na jałowym, poza tym gwint był niepewny i się niszczył przy wykręcaniu. Z oryginałem NTK nie mam problemu.
Grzałka wywala się jako grzałka
O2 sensor failure with the one in the manifold. The heater in the sensor likely went bad. Replace the sensor and have the ECU reset. Uszkodzona grzałka w sondzie konieczna wymiana i reset ECU
Teraz wymagasz szczególowej odpowiedzi potrzebne litery typ silnika. Dodano po 14 Jeżeli to jest silnikAEX to bezpiecznik F-18 ten sam co pompa paliwa,ale może być uszkodzona grzałka w sondzie.
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Mam problem z moją asterką 1.4 16v z14xe a mianowicie astra miała uszkodzoną pompę paliwa i wtryski po wymienia zaczęła chodzić na benzynie lecz na zimnym silniku przygasa strzela w wydech oraz nie chce wchodzić na obroty dopiero gdy złapie temperature chodzi normalnie jedyne błędy to sondy lambda obydwie. Na gazie chodzi idealnie nic nie poszarpuje....
P1046 to błąd sygnału tylnej sondy, P105A błąd mieszanki albo uszkodzona sonda, P0170 błąd mieszanki. Do sprawdzenia obie sondy, sygnały, grzałki, korekty długo i krótkoterminowe. Jak ok, to patrzymy na komponenty związane ze składem mieszanki, mapsensor czy przepływka, tam raczej mapsensor, szczelność dolotu itp
pewnie masz uszkodzony komputer, tym bardziej mozna tak sądzic ponieważ system EOBD powinien wykryć uszkodzenie grzałki sondy ps. dane podane bez wiedzy o dokładnych danych o samochodzie
Wygląda na zepsutą grzałkę. Chociaż 11V to dość mało na pracujący silnik. Grzałka normalnie ma około naście omów.
Tyle że tu była grzałka uszkodzona a nie sonda więc sam jestem ciekaw czy spalanie się zmieniło.
Sprawność katalizorota krytyczna, obwód grzałki ~, i że sonda 2 uszkodzona. Coś takiego pamiętam że pisało.
Witam Mam taki problem Fait Brava 1,2 16v Motronic 1.5.5 z gazem 2 generacja, Na gazie chodzi bardzo dobrze, sonda oscyluje i na jałowych i na biegu. Na benzynie spalenie duże sonda na biegu pracuje na luzie wskazanie bogata mieszanka Po podłaczeniu do kompa pokazał błąd sondy lambda po skasowaniupojawił się ponownie przy przacy na Pb. Mechanik stwierdził...
.A może jest uszkodzona grzalka sondy A może koło zapasowe? Grzałka to grzałka, wywala wtedy błąd obwodu elektrycznego grzejnika. A w/g definicji tego błędu, to bodaj brak aktywności czujnika. W obydwu przypadkach z reguły sonda do wyrzucenia. Jeśli samochód jeździ, to jeździj dalej, a fejsa wyrzuć/zakop/sprzedaj - uwierz, taniej będzie dać zarobić...
Witam, Sytuacja jest następująca: Auto to evasion 2.0 16V silnik PSA typ RFN, instalacja LPG , błąd : brak sygnału drugiej sondy ( za katalizatorem) + uszkodzony obwód grzałki . Oczywiście sonda jest sprawna ( ten sam objaw na dotychczasowej i na nowej, kupionej- oryginalnej do tego auta) i dochodzi napięcie do grzałki na zimnym silniku. Sygnały z sondy...
Bład sondy, mieszanka uboga. A jaka jest wrzeczywistosci? Analiza spalin i porównaj wartosci λ z napieciem sondy lambda. Jezeli na zimnym napiecie jest bliskie 0 V to faktycznie sonda uszkodzona. Sprawdź opornosc grzałki i napiecie na nia.
Po wymianie grzałki problem pozostał, bezpiecznik sprawdzony, sonda trzymała parametry. Pomogło dopiero dokładne foliowanie odpływu zbiornika skroplin. Dwa lata jest ok.
heater circuit bank - przecież opisane uszkodzona grzałka. Najpierw pomierz miernikiem rezystancję grzałki - a później zadawaj pytania.
mrhari, dzięki... Mierzyłem, miernik nic nie pokazuje... Ale te styki są malutkie, bardzo mało miejsca na około nich, więc mogłem nie trafić... Żeby zdemontować grzałkę trzeba odkręcić tę śrubę na lewo od sondy? I jak sonda jest uszkodzona, to wymienia się ją z całą grzałką? EDIT: sonda w temperaturze pokojowej ma 20,2 kOhma... Jakieś pomysły?
Usprawnić system recyrkulacji spalin, jeśli po tym zabiegu błędy kata będą sie powtarzać to trzeba sprawdzić skład spalin Sprawność katalizatora poza zakresem, do sprawdzenia skład spalin, czy jest w normie(stacja diagnostyczna). Jeśli spaliny ok, prawdopodobnie uszkodzona druga sonda, lub jej złącze. Pierwsza sonda, nie druga. Błąd obwodu, prawdopodobnie...
Masz błąd obwodu grzałki sondy przed katem. Zmierz miernikiem oporność grzałki oraz sprawdź czy do grzałek dochodzi napięcie (dwa białe przewody).
Może być uszkodzona sonda lambda,przebicie z grzałki na sygnał mieszanki. Po 300m bogato nierealne,jeszcze układ jest nierozgrzany i niegotowy do pracy.
Napięcie to różnica potencjałów a Ty nic nie napisałeś czego Ci brakuje. Zazwyczaj plus idzie z przekaźnika co zasila wtrysk, pompę paliwa i pierwszą sondę. Masa jest modulowana przez sterownik silnika. Dzięki temu możliwe jest sterowanie grzałki. Jeżeli brakuje plusa to można dać go z pierwszej sondy. Można po wiążące dojść gdzie jest łączenie. Jeżeli...
Uszkodzony czujnik temp. Zacina sie regulator wolnych obrotów. Zmierz sonde na jej wtyczce. Na wypietej zmierz oporosc grzałki od strony sondy. Od strony wiazki, zasilanie grzałki i napiecie referencyjne ok 0,45 V. po wpieciu wtyczki zmierz jej sygnał. Nagłe zwiekszenie obrotów spowoduje podniesienie napiecia do ok 1V. Hamowanie silnikiem zubaza mieszanke...
Jeżeli na odpiętej sondzie (mierzysz na sondzie a nie na instalacji auta) masz cały czas 0,5V to uszkodzona sonda lub zawartość tlenu się nie zmienia. Grzałka na zasilanie?
W g mnie 2 czarne to właśnie wstępne podgrzewanie sondy. Jeśli samochód pracuje to włącz w zamiast sądy rezystor. Przypuszczam jednak że lampka swieci się nie od uszkodzonego podgrzewania sondy, ale od niewłaściwej proporcji mieszanki - na którą wskazuje uszkodzona (niepodgrzana) sonda.
Witam mam dane z sond lambda proszę o pomoc w interpretacji : 1 tylna: przewody szary czarny 0,44 v nie przemiata, wynika że sterownik przyjął ( tryb awaryjny) stałą wartość bo nie mogł doregulować. grzałka- białe przewody 0,1 - 6v niestabilne napięcie, mimo trybu awaryjnego sondy chyba napięcie powinno być normalne w granicach 14 V? ,rezystancja 9.6...
Tak, może. A nie ma przebicia pomiędzy kablem sygnałowym a grzałką?
Jeżeli wiązka od sterownika jest dobra ( bo żarówka świeci ) to dokładnie sprawdź przekaźnik, na stykach ma miec 0 ohma. Jeżeli tak jest to albo podstawa przekaźnika jest uszkodzona albo wiazka do sondy. Jeżeli instalacja jest dobra to uszkodzona jest sonda. Innej możliwości nie ma.
10 Ohm dla grzałki w mojej sondzie to wartość książkowa :) Sonda ożyła i nadal ma 10 Ohm grzałka a na biegu jałowym idealne skacze wskazanie 0-0,8V :) czego nie było wcześniej.
Zobacz przepływomierz czy ładnie chodzi musisz to sprawdzić jakimś testerem ile pokazuje przepływka podczas jazdy pod obciążeniem.Bo zakres poza zakresem to ta sonda pewnie mierzy, pewnie ecu dawkuje żle.Miąłem taki błąd w corsie i to był przepływomierz.A grzałka chodzi o sondę pierwszą bliżej silnika albo grzałka w sondzie uszkodzona mozna zmierzyc...
Gdzie są te logi z diagnostyki? Ty dałeś autoskan. Grzałki sond nie mają zasilania. Trzeba sprawdzić czy czasem nie jest uszkodzony bezpiecznik lub jakiś przewód bo 3 wszystkie grzałki uszkodzone to raczej wątpliwe ale może być prawdziwe. Czy na zimnym silniku zachowuje się tak samo jak na ciepłym? Pomiar sprężania trzeba by zrobić. Przydałby się logi...
jednak sonda byla uszkodzona,wymienilem na nowa i jest ok.dzieki za pomoc
Fuel Trim: System Too Lean: Bank 1 Adaptacja składu mieszanki: Mieszanka zbyt uboga: Bank 1 (masz tylko jeden bank - jedną sondę regulacyjną). Short to Plus - Intermittent Zwarcie do zasilania - nieciągłe (ale może to oznaczać zbyt długie pozostawanie sondy w stanie wysokim, bez oscylacji). Możliwości jest kilka- albo rzeczywiście w czasie jazdy coś...
Grzejnikiem sondy steruje ECM z pinów B40 i B57. Sprawdz ciągłość przewodów od sterownika do sondy oraz styki na wtyczce sterownika. Brak napięcia na grzałkę w czasie pracy silnika - uszkodzone ECM.
Element grzewczy ? myślę że kolega zakłada że sama sonda jest sprawna a uszkodzona jest "grzałka" która podgrzewa samą sondę ? chyba że się mylę ? Znalazłem też taki wpis: "Dla potomnych - problem rozwiązany. Wymieniona wcześniej sonda - nówka, denso, dedykowana do auta po VINie miała 14,9 omów oporności na grzałce. Manual mówi, ze wartość ta powinna...
Sprawdż oporność grzałek w sondzie lamda 1i2 jeżeli jest uszkodzona to komputer pokazuje bład ponieważ sonda jest niedogrzana.
Te 12v to trzeba przyłożyć tam probówkę a drugi koniec do masy by to potwierdzić, bo sam miernik to niewiarygodny. Pozostałe kable to: .masa grzałki załączana ze sterownika (tutaj jak nie wyłazi masa ze sterownika ,uszkodzone kable ,albo ten plus wyżej to zapali P0038 .masa dla sondy .sygnał z sondy do sterownika.
Zobacz czy masz w ogóle napięcie na grzanie sondy. Ja obstawiam uszkodzenie S.L.
może być uszkodzona sonda NTC lub programator z naciskiem na odczyt temperatury
Plus na grzałkę jest podany z przekaźnika wtrysku,jest stały . Grzałka jest sterowana minusem.Niektóre mają sterowanie impulsowe,a niektóre jadą pełną dzidą (nie pamiętam jak jest w tym samochodzie). Błąd ma definicję ze uszkodzona jest sonda,albo jej obwód grzania. Wypnij wtyczkę i obciąż złącze żarówką,to najlepszy wskaźnik.Jak nie będzie świecić...
Czy potwierdzacie, że pomiar sondy lambda cyrkonowej omomierzem może ją uszkodzić? Oczywiście chodzi o pomiar czujnika a nie grzałki.
jakies dziwne napiecia na tej sądzie powinna pracowac w zakresie 0.1-0.9V ktos cos nietak pomierzył badz jest przebicie na grzałce
Witam . Mam problem z hondą. Jest błąd 41 , czyli grzałka sondy pierwszej -tej przy kolektorze uszkodzona lub jej okablowanie . Sonda sprawna podstawiana była i druga , przewody do ecu ok. przekażnik załączający + 12v na grzałę ok. Sonda po uruchomieniu silnika grzeje przez okolo 30 sekund aż zapali sie check , wtedy grzanie zostaje odłączone . Myślę...
Czy ktoś pomoże?? Po odpięciu sondy podobne objawy, tyle że cały czas się krztusi, z podpiętą sondą tylko czasami. Dodano po 40 sonda lambda 4przewodowa. 2 czarne to grzałka, niebieski sygnał, biały masa. Po zmierzeniu rezystancji grzałki (dwa czarne przewody) miernik nic nie pokazuje, więc uszkodzona grzałka. ale czy to na pewno przez sondę auto jest...
dlaczego uważasz, że ten element miał by być uszkodzony? sprawdzałeś gdzie prowadzą ścieżki od złącza ?
Tenn błąd bez dodatkowego opisu nie wiele mówi. Bo normalnie opis mówi cytat: P0130 – AWARIA OBWODU CZUJNIKA TLENU (O2) (CZUJNIK BANKU 1 1) Może oznaczać przerwę w obwodzie ,niskie napięcie a nawet awarię MAF. Dlatego trzeba sprawdzić w parametrach czy sonda pracuje,korekty itd. A jak błąd nie kasowalny sprawdzić masę sondy, grzałkę , i napięcie na...
Witam. Zapaliła mi się kontrolka awarii silnika. Diagnostyka wykazała, że padła grzałka pierwszej sondy lambda. Problem jest w tym, że nowa w salonie toyoty kosztuje ok. 850zł, aż mi włosy stanęły. Znalazłem sprzedawców, którzy sprzedają oryginalne sondy DENSO, takie jakie mam zamontowane w autku, ale potrzebna jest informacja jaką oporność ma grzałka....
sprawna sonda powinna pokazac napiecie miedzy 0,1 v- 1v napiecie sie wacha w zaleznosci od dodania gazu i obciazenia ale komputer dazy do współczynnika lambda rownego 1 czyli ok 0,5 V. Grzałka jest po to by komputer mogł szybciej uzyskac wspołczynnik stabilizacji paliwo - powietrze- wtedy sonda szybciej zaczyna prace wiec nawet jak jest zespsuta grzałka...
Witam Posiadam lodówkę Indesit NBAA 34 nf nx d,po 5,5 roku pracy zaczeły się problemy; --oszrania się chlodnica w dolnej częsci lodówki (grzałka grzeje sprawdzałem ) --wymieniono na płytce sterującej z tyłu lodówki moduł sterujący(układ elektroniczny) i dalej to samo czyli;temp.zadana dla górnej częsci lodówki 5stop.C a jest obecnie 10stop.C Proszę...
Jeżeli pomiędzy czarnymi przewodami rezystancja nie wynosi kilka Ohm to grzałka jest uszkodzona. Nie ma sensu nic tam podłączać skoro grzałka jest uszkodzona. 5W powinno wystarczyć ale tylko w ramach testu.
Sprawdź zasilanie na grzałce żarówką. Bateria w mierniku sprawna? Jeżeli tak to masz raczej coś nie tak z ładowaniem. Chodzi o sondę za katalizatorem ale skoro pierwsza ma przerwę to też jest uszkodzona. Możesz podpiąć drugą sondę zamiast pierwszej (samą wtyczkę).
Pierwsza diagnozą była uszkodzona grzałka przepływowa https://north.pl/karta/grzalka-pompy-myj... zamówiłem nową ale chyba będę ja oddawał bo oporność na starej to niecałe 29ohma, a nowej 30 więc raczej tutaj jest ok. Problemem nie jest oporność samej grzałki. Porównanie oporności nowej ze...
Czy podłączałeś z nową sondą układu suszenia tą elektronikę zanim ją oddałeś .Jeżeli moduł jest uszkodzony to tu nic nie poradzisz .
U059E uszkodzona sonda NOX do wymiany. P2202 Wgrać najnowsze oprogramowanie do sterownika silnika (w serwisie) jeśli nie pomoże główna wiązka elektryczna do wymiany. U1535 Usterka komunikacji w systemie NOX (komunikacja nie ważna). P220A Niestabilne napięcie zasilania układu NOX. Proszę sprawdzić bezpiecznik pod BSM oznaczony MF-3 czy jego styki są...
Sprawdź grzałkę i jej zabezpieczenie. Problem może być również z sondą parownika. Jeśli któryś z tych z tych elementów jest uszkodzony to nie będzie działać funkcja No Frost stąd częste zalodzenie.
Zakładam że czujnik pomiarowy sondy jest sprawny ( pisałeś wcześniej , że oscyluje ) a nie działa grzałka , która podgrzewa sondę aby prawidłowo pracowała - przy uszkodzeniu grzałki lub braku zasilania na grzałkę sonda działa wolniej. Czas reakcji sondy przy temp. 300°C wynosi 1s , przy temp. 600°C to tylko niecałe 50 ms. Przed podmianą sondy należy...
Może sama sonda jest uszkodzona? Wystarczyło by wiedzieć co się dzieje na sondzie w momencie pełnego buta. Na postoju też się tak dzieje?
Slyszalem ze toyoty sa bardzo czule na tego rodzaju czujniki i w razie awari wywala bład momentalnie. Zacząłem brac pod uwage pedal gazu bo nie ma sie do czego przyczelic auto bylo wielokrotnie podpinane pod komputery profesionalne sprawdzane cisnienie paliwa bo tez moze dawac takiw objawy nawet wymienilem filt paliwa ktore sie rzekomo nie wymienia....
Skoro jest brak masy na złączu ECU a ECU pokazuję że ją załącza jedyną opcją jest uszkodzone ECU.
Grzałki sond są zabezpieczone bezpiecznikiem . Na tym obwodzie idzie też zawór evap, ale też wtryski ,cewka ,pompa. Także gdyby bezpiecznik był uszkodzony to powinno łapać błąd drugiej grzałki. A jak by obwód był uszkodzony to był by problem z resztą tych podzespołów. Na jednym z pinów grzałki ma być 12v podczas pracy silnika. A na drugim ( PWM ) masa...
Tak trudno sprawdzić czy grzałka ma przejście? co z kablami na grzałkę - ciągłość? Ostatni błędy to brak zasilania PLUS.
Uszkodzona była górna sonda lambda - przy ruszaniu przewodami przy sondzie rezystencja grzałki rosła do 50 ohm - dziwne , że na clipie nie pokazywało żadnych błędów - po wymianie wszystko ok.
Albo bezpiecznik, albo wiązka, albo same grzałki w sondach. Z tym EVAP to sprawdzałeś chociaż który kabel jest uszkodzony? Napięcie zasilania to rozumiem że sprawdzałeś między budą a kablem + we wtyczce, a nie między kablem a kablem we wtyczce co? Żarówka np 21W to specjalistyczne narzędzie dzięki któremu sprawdzisz usterki w twoim wozie.
Sonda "na końcu" to ta za katalizatorem (chyba ;) ), przełącz na angielski to będzie wiadomo o co chodzi. Pierwszy z błędów sugeruje uszkodzenie grzałki sondy. Szary przewód sondy to masa sygnału i zależnie od modelu jest ona wewnętrznie połączona z obudową sondy lub nie, jeśli nie jest to nie należy jej łączyć. Pierwsze natomiast słyszę, by ECU miało...
Witam, mam problem z sondą lambdą. Kody błędów 18683 - usterka, przerwa w obwodzie sondy i 16414 grzałka sondy, bank 1 sonda 1. Przepatrzyłem wtyk/gniazdo pod maską, wymieniłem sondę (bo elektryk powiedział, że na bank uszkodzona), po wykasowaniu po 20-30 km błąd wyskakuje ponownie. Sonda 5-przewodowa 2 grubsze + 3 cienkie przewody. Do tego przekroczone...
Witam wszystkich i liczę na pomoc z waszej strony. Mianowicie po odpaleniu Zosia zaraz gaśnie a przy przytrzymaniu pedału gazu chodzi lecz bardzo na siłę, strzela w wydech, śmierdzi paliwem z niej trochę. Podpiąłem ją pod komputer, pokazało dwa błędy zawór EGR brak sygnału MAM GO USZKODZONY i sonda lambda coś z grzałką, nie pamiętam dokładnie. Dodam,że...
korzystając z wcześniejszych porad związanych z tą usterką(oto linki http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic69... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic53... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic53... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... )chciałbym zebrać wszystkie informacje...
uszkodzona grzałka sondy lambda grzałka sondy grzałka sondy lambda
wykorzystać wyświetlacz radia kaseta webasto sterownik xenta
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Naprawa prostownika SL 100: Diagnostyka i typowe usterki Uszkodzony układ pomiaru prądu w prostowniku Jungheinrich SLT 100