Takie objawy może też dawać uszkodzony alternator.
Dla mnie to taki typowy objawy uszkodzonego wirnika alternatora. Wiem że wymieniłeś już ten alternator ale może czas się temu wirnikowy przyjrzeć. Próbowałeś dać wzbudzenia do D+ żeby sztucznie wymusi ładowanie, sprawdziłeś pobór prądu przez wirnik wtedy. Jakie jest napięcie na D+.
Witam. Jestem właścicielem, pierwszym, 9 letniej Skody Felicii. Rocznik 2000. Przez ten czas, jeździła bezproblemowo. Jednak tej zimy zaczęły się problemy. Brak napięcia, auto nie odpalało. Myślałem, że to z powodu mrozów. Ładowałem akumulator, wyjmowałem go na noce. Jednak za którymś razem nie zadziałało i auto odmówiło posłuszeństwa. Np. Odpalało...
Około 13000 rpm robocze, chwilowe dopuszczalne do 15000 rpm, to z jakiejś noty katalogowej zapamiętałem. Pierścieni raczej nie rozerwie, prędzej zacznie rozchylać wirnik. Widzieć nie widziałem, uszkodzonego w ten sposób.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Coraz fantastyczniejsze pomysły. Przeczytaj poniższy link. Wprawdzie VW to nie BMW ale objawy podobne, alternator wzbudza się po podaniu napięcia bezpośrednio z akumulatora. https://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.ph... Przeczytaj wszystkie komentarze, "czego to nie sugerowano" a winowajcą...
Na ohm nie sprawdzisz,multimetr musi mieć znaczek diody Dokładnie. Ale z nią jest problem bo zero dokumentacji do niej to jest dioda można by tak o niej powiedzieć /pełni ona rolę regulatora mocy , a także w momencie rozłączenia cewki startu rozrusznika, cewki start stop lub przekażnika podgrzewania świec zabezpiecza też układ elektryczny przed szpilkami...
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
Mam jeszcze pytanie czy przez uszkodzony alternator czy tez moga występować moze takie objawy bo gdy odpale jest 14.40v ladowanie po nagrzaniu napiecie powoli spada pod obciazeniem spada do 11.30v
Takie objawy daje uszkodzona dioda w mostku.
Kabel był uszkodzony przy alternatorze, ale został już naprawiony. Objawy nadal są takie same. Skrzynka bezpieczników sprawdzona, podobnie stacyjka.
Witam. Kolego nie wiem czy to tez jest w manach ale w niektorych dafach jak jest uszkodzony alternator(najczesciej szczotki) sa podobne objawy.
Powiem tak. Miałem CC 700 z gaźnikiem. Takie objawy miałem jak został uszkodzony mechanicznie alternator
Uszkodzony przewód dodatni od akumulatora do rozrusznika. Prawdopodobnie to wlasnie na rozrusznik idzie także przewód od alternatora, nie pamiętam dokładnie, w każdym razie to by dawało opisywane objawy. Masę między silnikiem a akumulatorem możesz sprawdzić łącząc kablem rozruchowym minus akumulatora z masą silnika. Tak czy inaczej,, auta nie można...
Tylko diod wzbudzenia nie sprawdzaj ze 100W żarówką bo je uszkodzisz. Wystarczy miernik na teście diod, ew. żarówka 10W (prawdopodobnie te diody masz uszkodzone. Zwarte diody mocy dadzą podobne objawy).
a jakie objawy ma uszkodzony regulator. Wydaje mi się że ładowanie akumulatora przez alternator jest prawidłowa
W dieslach obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Dlatego jak padło ładowanie to też i brak wskazań obrotomierza. Objawy wskazują na uszkodzenie alternatora (jak zrozumiałem kontrolka świeci). Najprawdopodobniej szczotki.
Witam, Suzuki 1.9 ddis 2008 kod błędu DF226 nienormalna wartość napięcia błąd stały świeci zygzak + spadek mocy ktoś ma jakieś sugestie ? gdzie szukać spadku lub nadmiernego napięcia ? Wstępna ocena dostępnych informacji Kod błędu DF226 w Suzuki 1.9 DDiS z 2008 roku wskazuje na problem z nienormalną wartością napięcia, co może być związane z układem...
W Fordzie jest "inteligentny" system ładowania i napięcie może wahać się w takich granicach, wiele zależy od stanu akumulatora, od przeliczenia sobie jego stanu w komputerze samochodu. Po wymianie też pokazuje błędy ? i Czy ten altek był nowy czy robiony ? Co do wentylatora, hym ... , klimatronik włączony też powoduje uruchomienie wentylatora bezpośrednio...
Witam uszkodzony komputer brak impulsu 24volt na alternator temat zamykam Pozdrawiam
Temat rzeka, Pugi wyrzucają ten błąd przy każdym jednym błędzie - poduszki, czujnik ciśnienia w oponach, uszkodzony alternator, zapchany DPF, niesprawna świeca... absolutnie wszystko. Przy Twoich objawach w 1.4 HDi Peugeot 207 miałem uszkodzoną rolkę alternatora, 330 zł i brak komunikatu, falowania obrotów itd. Ale to nie znaczy, że tak jest - tylko...
Proponuję wymontować alternator i sprawdzić na stanowisku do badania alternatorów.Taki test to ok.5min. Te objawy wskazują na uszkodzony regulator.
Witam Srawdź koniecznie ładowanie (takie objawy może dawać uszkodzony regulator napięcia,jak i sam alternator),oraz przewody od alternatora do akumulatora,zwłaszcza przy akumulatorze jest taka listwa przy klemie plusowej.
Przyczyną wadliwego zachowania było sprzęgło alternator objawy przed wymianą regulatora były inne ponieważ on również był uszkodzony sprzęgło było wymieniane w zeszłym roku wygląda jak nowe i zachowywało się poprawnie jednak pod wpływem wysokich obrotów zaczynało przepuszczać jak się dowiedziałem to była podróbka przed którą przestrzegam nie wiadomo...
https://obrazki.elektroda.pl/5084487600_... Jaka jest zasada działania tego sprzęgiełka alternatora? Ogólnie tak: to co zauważyłem po zdjęciu paska: brak luzów, kręci się swobodnie w obie strony. Gdy kręcę w prawo, jest cisza, natomiast w lewo słychać delikatny pisk, że tak napiszę ledwo słyszalny. Wiem jedynie tyle, że zasada jego...
Witam, wepnij próbnik napięcia między przewody D+ (kontrolka ładowania) i B+ (odbiorniki) przy regulatorze napięcia. Uruchom silnik, jeśli żarówka próbnika zachowuje się tak samo jak lampka kontrolna akumulatora to problem jest po stronie alternatora, w przeciwnym wypadku winne są przewody, należy wtedy posprawdzać wszystkie styki od stacyjki przez...
Witam. Mam uszkodzony mostek prostowniczy przy alternatorze - jedna z diód zasilających regulator napięcia (objawy to: żarząca się kontrolka ładowania przy niskich obrotach, potencjał w punkcie D+ niższy niż w B+, ładowanie akumulatora ok: 14,4V). Pytanie brzmi: czy muszę wymienić cały prostownik, czy jest możliwość wymiany tylko diód zasilających regulator...
Identyczne objawy miał teść przy golfie IV, przyczyną było uszkodzone sprzęgiełko na kole alternatora.
Tak zrobiłem wcześniej po wymianie regulatora. Stwierdziłem, że w następnej kolejności może być kabelek lub sama wtyczka bo też ktoś miał podobny problem . Przewód podłączyłem do alternatora do sterowania i poprowadziłem do skrzynki. Taki bypass. Skrzynka znajduje się na podszybiu pod maską po stronie kierowcy. Bez zmian. Podłączyłem przyrząd do starego...
Jeszcze jedno zobacz, czy nie drgania są powodem Twojej usterki. Kiedyś tak wyłapałem usterkę elektryczną, podobne objawy, też podejrzewałem alternator. Pojechałem na stację kontroli i przy teście amortyzatorów, na wyłączonym silniku usterka się pojawiła. Pozostało namierzyć uszkodzony pin w kostce.
do sprawdzenia wiązka pod obudową filtra powietrza - często się przeciera. Te objawy, to brak ładowania. Alternator ma sygnał dfm, który "mówi" sterownikowi silnika, że się obraca, jeśli jest uszkodzony, nie wzbudzi się na wolnych obrotach. Sprawdź czy masz ładowanie po odpaleniu auta bez dodawania gazu, a następnie dodaj i powinno być. To że zginęło...
Miałem podobny objaw ale w innym aucie. Uszkodzony był stojan, a dokładniej zwarcie między blaszkami po lekkim przytarciu od wirnika. Po regeneracji łożysk identyczne objawy. Po wymianie stojana było ok.
Przy spadku napięcia to są typowe objawy /świecenie na desce rozdzielczej/ - akumulator powinien sprawdzić ale znający się -fachowiec.To tyko moje zdanie.
Witam serdecznie. Mam Golfa IV, w którym "ni z gruchy, ni z pietruchy" przestał ładować alternator. W trakcie włączania zapłonu standardowo zapala się kontrolka akumulatora, która po odpaleniu auta gaśnie. Co więcej, na VCDS i VAG również pokazuje, że nie ma ładowania. Pytanie, co mogło się stać? Wyczytałem, że podobne objawy są gdy kabel jednożyłowy...
Objawy wskazują na uszkodzony regulator i popsutą diodę prostowniczą. Należy wymienić regulator ze szczotkotrzymaczem oraz radiator z diodami .Za chwilkę dojdą łożyska i korozja uzwojeń. Najlepiej kupić nowy alternator.
Na początku autor twierdzi że pierwszy alternator uległ spaleniu. Co było uszkodzone w tamtym alternatorze? Możliwe że ten alternator też jest wadliwy lub uszkodzony. Czy kolega ma podpięty regulator tak jak fabrycznie (tzn przez żaróweczkę)? Czy kontrolka ładowania świeci? Czy akumulator po czasie się rozładowuje? Te pomiary co są powyżej to coś mi...
Wiele razy już o tym było. Nie uruchamia się silnika z alternatorem bez akumulatora. Postępując wbrew tej regule ryzykujesz uszkodzenie: mostka diodowego w alternatorze, regulatora napięcia, oraz innych urządzeń elektronicznych na pokładzie pojazdu. Z opisu wynika że możesz mieć uszkodzony mostek diodowy w alternatorze. Bez podstawowej wiedzy z elektrotechniki...
Witam. Auto to Volvo v40 1.9TD 98r Przepalony bezpiecznik 120A od alternatora, uszkodzone radio, brak sterowania przekaźnika świec żarowych, przepalony bezpiecznik od ABS, uszkodzony alarm. Czy te objawy świadczą o odwrotnie podpiętym zasilaniu? Bo takie mam przypuszczenia. Jak jest sterowany przekaźnik świec żarowych? Komputer silnika tym steruje?...
Ale wstyd :-( Straciłem czujność. Wracając do tematu: autor donosi że przy dodaniu gazu napięcie rośnie więc przewód nie jest winowajcą (przynajmniej nie głównym). Jeżeli pasek nie ślizga, to takie objawy może powodować też uszkodzony stojan bądź diody. Wprawionym uchem da się wychwycić inny dźwięk pracy alternatora.
Objawy, które opisałeś 10 listopada wyglądają mi na uszkodzenie centralki elektrycznej (tej z bezpiecznikami). Natomiast grudniowa usterka, to brak ładowania - uszkodzony alternator. W alternatorach Magnetona często padają zestawy diód, ale równie słabe są pierścienie wirnika - szybko się ścierają.
Witam. Czy alternator nie ma przypadkiem koła pasowego ze sprzęgłem jednokierunkowym? Jeśli tak, to w jakim ono jest stanie? Kiedyś miałem przypadek, że właśnie to koło zaczynało szwankować i przepuszczać. Objawy były podobne. Poza tym, z tego co zaobserwowałem, w tych alternatorach właśnie przez uszkodzone koło pasowe następuje szarpanie wirnikiem...
A wiec tak sprawdziłem to jeszcze raz Bez obciążenia 13,7 Ze światłami 13,5 Ze światami i klima 13,2 Ze światami i klima ustawiona na maxa 12,8 gdy dodałem gazu wskoczyło na 13,1 Ale ogólnie było tak, ze pokazywało załóżmy z klima 13,5 zazwyczaj skakało o 1 a gdy przyłożyłem ponownie urządzenie do mierzenia napięcia potrafiło pokazać już po chwili 13,1...
nie sprawdzisz na stole przy jakim napięciu dokładnie odcina napięcie wzbudzenia ale sprawdzisz czy działa , podpinasz napięcie z zasilacza laboratoryjnego , w miejsce wyjścia podpinasz żarówkę i podnosisz napięcie , przy ok 14 V powinien wyłączyć , po obnizeniu ponizej progu przy którym zgasła powinna się ponownie włączyć , zazwyczaj jest to ok 0,2V...
Kolego myślę że przyczyną takiego stanu rzeczy może być luźny pasek lub powycierane powierzchnie kółka na alternatorze miałem kilka już takich przypadków -objawy były podobne jak u Ciebie,drugą przyczyną mogą być uszkodzone łożyska /zaczynają się przycinać /szczególnie na włączonych światłach i wysokich obrotach silnika , w obu przypadkach zaczyna najpierw...
Pytanie-czy po zwiększeniu obrotów lampka gasnie w sposób zdecydowany,czy wygaszanie lampki następuje w sposób stopniowy?I czy z alternatora nie dochodzi odgłos przypominający wycie?Objawy o których piszesz wyglądają na uszkodzony stojan,niestety-pomiar miernikiem nic szczególnego nie wniesie,nie wykryjesz nim zwarcia w uzwojeniu fazy.Proszę zrobić...
Witam, mam podobne obiawy j.w. podnosi się temperatura i obroty silnika na biegu jałowym skaczą Po wymianach termostatu, czujnika temp., paska alternatora objawy są dalej takie same. Teraz zostało że to może powodować uszkodzona płytka w alternatorze po sprawdzeniu napięcia mam za duże powinno być 14V a ja mam 15V na jałowym a przy wzroście obrotów...
A czy na wyłączonym silniku lampka ładowania świeci się? Sprawdź napięcie na wyjściu regulatora napięcia (ten kabelek do lampki ładowania) Jeżeli bedziesz tam miał normalne 14,4V to znaczy że masz uszkodzone diody główne alternatora. Sugerowały by to twoje wcześniej opisywane objawy (obniżone napięcie). Tak naprawdę to nie ma kontroli napięcia ładowania...
Witam panowie potrzebuje pomocy zakupiłem samochód marki ford i mam problem będę bardzo wdzięczny za pomoc. Tematem jest coś z elektryka albo coś innego, jechałem sobie do sklepu po 4 dniach zakupu Forda nagle samochód zgasł. Gdy chciałem odpalić samochód zaczęły wariować elektryka oraz wskaźniki. Zaprowadziłem samochód do elektryka powiedział że trzeba...
Jak był sprawdzony akumulator? Czy akumulator jest także rozładowywany kiedy motocykl jest nieużywany? Jakiej mocy jest tam alternator? Dobrze by było, byś wpiął/wpięła sobie w obwód amperomierz i obserwował/a jego wskazania. Dobrze byłoby też byś zmierzył/a prąd, jaki pobiera wentylator. Jak bardzo spada napięcie w instalacji po załączeniu wentylatora?...
jakie są konsekwencje odwrotnego połączenia alternatora. Odwrotne podłączenie alternatora, czyli zamiana miejscami biegunów dodatniego (+) i ujemnego (-) w stosunku do prawidłowej polaryzacji układu elektrycznego pojazdu, może prowadzić do poważnych uszkodzeń zarówno samego alternatora, jak i innych elementów instalacji elektrycznej. Konsekwencje odwrotnego...
Gdy odpalałem samochód napięcie ładowania było 13V a po dodaniu gazu gdy obroty wzrosły do ok 3000 napięcie zmieniało się na 14,4V i takie już pozostawało. Po ponownym odpaleniu znow ta sama bajka. Takie objawy może dawać zbyt słaba żarówka ładowania która ustala prąd wzbudzenie, z regóły jest ona mocniejsza od pozostałych lub zbocznikowana jest ona...
to jest wtryskowiec więc na pewno ma komputer lub jego namiastkę... jeśli masz uszkodzony układ ładowania (szczególnie regulator) to napięcie w instalacji ma prawo szaleć i głupieje wszystko co elektroniczne...zanim rozbebeszysz alternator to sprawdz dokładnie masy i przewody prądowe między aku i alternatorem. Twoje objawy wskazuja na brak masy na silniku-...
Witam wszystkich na forum. To mój pierwszy znak zaistnienia wśród Was dlatego postaram się pomóc najlepiej jak potrafię. Mój poprzednik świetnie doradził aby zdjąć pasek klinowy. Umożliwi to ewentualne wyeliminowanie jako przyczyny chałasu alternatora. Jeżeli po zdjęciu paska chałas zniknie to znaczy że coś w alternatorze. Z mojego doświadczenia wiem...
(...) odobny problem ? (at)ElektrodaBot AI: Czy sprawdzałeś już bezpieczniki lub przekaźniki związane ze światłami i kierunkowskazami? Jeszcze nie AI: Czy na desce rozdzielczej pojawiają się jakieś komunikaty błędów lub ostrzeżenia? Nie ma błędów na desce normalnie odpala się kontrolka świateł jakby działały Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Najbardziej...
Pytanie godne loterii. Zajrzyj do dowodu rejestracyjnego żeby dowiedzieć się jaki masz samochód. Poza tym wygląda na przeróbki w instalacji (jeśli wiedza jest prawdziwa). W ostateczności można przyjąć, że uszkodzony regulator. Trochę mnie dziwi alternator BOSCH w Carismie. Wyjaśnienia jak na razie skąpe. Pytający wyraźnie nie chce usuwać przyczyny usterki...
Alternator posiadał uszkodzenie w postaci przebicia, które powodowało nietypowe objawy, ładowania i braku ładowania. Alternator wymieniony na nowy powietrzny Bosch 150 A
No nie masz bardzo wyboru ponieważ ten alternator nie posiada diod wzbudzenia, a nie rozumiem jak może nie być zamiennika to niech sklep zamówi. Natomiast nic nie napisałeś jakie masz objawy i dlaczego się uparłeś na regulator. Jedynymi usterkami tych regulatorów jest zaniżone napięcie ładowania albo najczęstsza to regulowanie pulsacyjne powodujące...
Szukam wskazówki dotyczącej problemu skaczącego napięcia ładowania, większość informacji dotyczy alternatora, ale w tym przypadku jest inaczej. Krótki opis: - po przekręceniu kluczyka grzeją świece żarowe i można auto odpalić, raz woltomierz pokazuje 14,2 V a raz skacze od 13 do 14,2 V. Gdy skacze napięcie to wystarczy lekko przygazować i wszystko wraca...
Witam zrobił mi się problem po małym remonciku. Postaram się jak najdokładniej opisać go, a mianowicie zabrałem się za wymianę pasków klinowych przy okazji wymieniłem rolki napinaczy od klimy i od alternatora jak tak już zacząłem wymieniać myślę sobie to od razu zrobię małe regeneracje rozrusznika i alternatora. Z rozrusznikiem nie miałem żadnych problemów,...
Witam mam problem z Fiatem Grande Punto 1.4 8V 2006 rok. Po umyciu silnika nastąpiła awaria alternatora mechanik stwierdził uszkodzenie ukladu regulatora napięcia. Kupiłem nowe części założył i znów to samo. Auto na wysokich obrotach przestaje ładować. Diagnoza uszkodzony alternator , kupiłem alternator ... znów to samo . po odebraniu od mechanika postanowiłem...
No i w sobotę udałem się do innego elektryka. Po podłączeniu do komputera okazało się, że ładownie jest , ale na poziomie 11,3 - 11,4. Zaraz w ruch poszedł amperomierz i potwierdził objawy. Okazało się, że nie"coś tam" nie wzbudza. Po "przygazowaniu" do 4000 obrotów ładowanie wskoczyło na swój poziom (14,2 - 14,4). Wynikiem jest "walnięty" lub uszkodzony...
Kol. Bonifacy to powyżej także odpowiedź dla ciebie, w sumie nie wiadomo co i jak mierzył mechanik a przede wszystkim zabrakło analizy problemu. Jeśli ktoś jest pewny "wg niego" akumulatora to całkiem racjonalne objawy zasiarczenia są brane za inną usterkę. Przy tym nie sprawdzono stanu akumulatora ( przynajmniej autor o tym nie pisze ) i w ten sposób...
Może on być uszkodzony, może też być NADŁAMANY kabelek zasilający i stąd takie objawy. Zamknięcie tej dyszy (czy brak zasilania) skutkuje takimi właśnie objawami. Elektrodyszę warto "pożyczyć" z innego zaprzyjaźnionego Fiacika a zasilanie podać dla testu np ze śruby B+ alternatora - tylko ostrożnie by nie zrobić zwarcia na alternatorze!
Objawy jak najbardziej właściwe. Uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech tych małych diod częściowo zatopionych w plastikowej obudowie). Albo wymontuj to z alternatora, sprawdź i wymień, albo kup nowy układ w cenie kilka PLN i wymień cały komplet. U siebie w poldku 2 razy miałem taką usterkę. Dodano po 3 No i oczywiście PRZECZYŚĆ STYKI PRZEWODU...
Mam problem z alternatorem w BMW e46 td. Alternator 150 amper. Spaliły mi się da alternatory a trzeci się mocno grzeje. Wiem że ten typ alternatora ma też dodatkowe sterowanie z komputera samochodowego. byłem już z problemem u trzech różnych elektryków samochodowych i kilku mechaników nie spotkali się z podobnym problemem... mówią tradycyjne rzeczy...
Akumulator ma ok. dwóch lat. Po naładowaniu trzyma napięcie ok. 12.6V. Samochód odpala i jedzie, ale po uruchomieniu silnika napięcie ma tendencje spadkowe do ok. 11,6-11,8V. Wczoraj wymieniłam alternator na nowy (ze sklepu), w którym jest wbudowany regulator napięcia( typ mando do matiza). Przy starym alternatorze paliła się kontrolka akumulatora podczas...
Jeżeli masz mgliste pojęcie o elektryce w Twoim autku zrób tak jak radzą poprzednicy. Jeżeli jesteś uparty sprawdź nap ładowania nie powinno przekraczać 14,5V . Objawy jakie opisujesz sugerują uszkodzony reg nap . deskę w VB trochę elektroniki wpakowali i można bałaganu narobić . Na przyszłość jeżeli w czasie jazdy zapalają się kontrolki jak oszalałe...
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Witam objawy: slaba praca wspomagania (elektryczno-hydrauliczne) i lekko niedoladowany akumulator 12.3V, co dziwne prawidlowe napiecie ladowania w Test Mode i na klemach czyli 14.2V po dluzszej jedzie (trasa 100-200km) i zjechaniu do miasta wspomaganie pada doslownie po paru zakretach, wylacza sie ESP i jak zgasze silnik przed chwile nie odpala potem...
Uszkodzone diody nie powinny podnosić napięcia. Jesteś pewien miernika? Sprawdź połączenia przewodów altenator-akumulator, przy niepewnym kontakcie napięcie może wzrastac. Aby lampka zgasła musi być jednakowe napięcie dodatnie po jej obu stronach (od diod wzbudzenia i od diod dodatnich). Objawy wskazują, że diody wzbudzenia pracują, ale napięcie nie...
Napięcie ładowania przy maksymalnych obrotach silnika nie powinno przekraczać 14,4 V - masz więc uszkodzony regulator napięcia, który za moment spowoduje uszkodzenie nowego akumulatora, a wszystkie opisane objawy wskazują, że pierwotną przyczyną problemów jest pompa wspomagania. Wymień regulator napięcia (zwykle w formie kostki z elektroniką na alternatorze)...
Witam, piszę tutaj bo już rwę włosy z głowy i nie mam już kompletnie pomysłu gdzie szukać przyczyny. Samochód to Peugeot 307 1.6 16V benzyna z 2002 roku w wersji break (kombi bez szklanego dachu). Jak w tytule - na niskich obrotach auto nie ładuje akumulatora, spada napięcie aż wywala po kolei błędy problemu ładowania akumulatora itd. Podczas jazdy...
Przekaźnika nie ma, sprawdź dokładnie połączenia alternatora, choć objawy pokazują na uszkodzenie diody w mostku pomocniczym, mimo iż alternator jest nowy mogła trafić się wadliwa sztuka. Pozdrawiam vcc.
O ile się nie mylę to jest rolka pompy wody i wątpię żeby to ta rolka była winna. Warto się przyjrzeć napinaczowi, temu na którym nałożony jest klucz na zdjęciu. Jeżeli na alternatorze nie ma sprzęgła jednokierunkowego lub jest uszkodzone ten napinacz strasznie drga przy wolnych obrotach co da się zaobserwować gołym okiem, u mnie w silniku ahu nie było...
Witam mam Forda fokus mk1 1.8 tddi 90kw po włączeniu zapłonu zagrzaniu świec nie odpala muszę wylaczyczyc zapłon i jeszcze raz włączyć i bez problemu odpali ?? Czy się rozkodował ale nie zawsze tak jest Cześć, Z Twojego opisu wynika, że masz problem ze startem silnika w Twoim Fordzie Focus MK1 z silnikiem 1.8 TDDi. Silnik nie odpala przy pierwszej...
Był taki przypadek , przynajmniej mi znany. Na taki objaw przyczyniał się akumulator w niezbyt dobrym stanie i uszkodzony alternator, który chwilowo nie ładował a aku sobie nie radził z odbiornikami które pobierały energię.Auto nie gasło ale miało chwilową przerwę w ładowaniu akumulatora , aku nie dawało sobie rady na ten moment i efektem były objawy...
No ale co tam jeszcze może byc uszkodzone skoro mostek i regulator wymienione? Przepraszam ale az na tyle sie nie znam, myslalem ze tam juz zostaly same mechaniczne rzeczy czyli łozysko itd. ?? Czy da sie tam jeszcze cos wymienic tak zeby nie wymieniac całego alternatora (naprawde nie usmiecha mi sie to finansowo teraz!) Moze cos na stykach albo kablach?
Odepnij przewód kontrolki od alternatora i podaj masę, czy wtedy zaświeca kontrolka. Albo na pin wzbudzenia podaj 12 wolt przez żarówkę 2-5 wat. Najczęściej przyczyną opisanego objawu jest uszkodzenie przewodu alternator-licznik. No chyba, że tam wzbudzenie idzie już z któregoś modułu, podaj rocznik , to zobaczę, czy mam jakiś schemat do niego.
Witam ponownie A czy silnik pracuje rowno, czy chce wyrwac rame? Byc moze praca silnika jest nierowna. Napisales: "Stukanie ustało ale niestety auto na zimnym silniku całe się trzęsie i wchodzi w rezonans przypominający jazdę z uszkodzonym tłumikiem" 1.Zerknij na polaczenie kolektora wylotowego rury z tlumikiem. Jest tam metalowe polaczenie i plecionka...
Jaki to golf jak 4 to może wiskoza na alternatorze. 1-Nic takiego tam nie ma 2-Ile widziałem uszkodzonych tych sprzęgieł ,zawsze były zatarte ale to już inne objawy. Podmień ten regulator przecież to chwila muzyki. Ale mam nadzieje że oczywiście instalacje wyeliminowałeś...
Temat już stary ale być może pomoże innym. Samochodu już nie mam, ale trochę się nauczyłem. Po pierwsze - raczej padnięty był PCM ponieważ nie sterował alternatorem - wykres na oscyloskopie jednakowy niezależnie od obciążenia a alternator nadawał i PCM chciał sterować ale wykres był jednakowy. Po drugie - raczej padnięty był PCM ponieważ od czasu do...
Akumulator na 100% sprawny zakładałem do innego auta i ładował bez problemu, w moim essim jest tak że jak ładuje to trwa to ok 4-6 min i potem przestaje, znowu po jakiś czasie ładuje i przestaje, dziś wieczorkiem próbowałem na akumulatorze z poloneza, niby ma mniejszy prąd rozruchu ale odpalił i tak chodził z 6 minut i nagle skończyło się ładowanie,...
A regulator gdzie? Skoro zasilasz na stałe uzwojenie wzbudzenia, które bez regulatora nie ma żadnego połączenia w wyjściem, to czemu ta żaróweczka miałaby zgasnąć? Żaróweczka jest podłączona w obwodzie z diodami, myślałem, że powinna zgasnąć podczas pracy alternatora, bo tak wyczytałem w opisie "jak sprawdzić polski alternator". O podłączaniu regulatora...
Proszę o pomoc, Fiat Uno 1.4 ma problem z ładowaniem tzn. alternator w ogóle nie ładuje i ciągle świeci się kontrolka ładowania w ogóle nie gaśnie nawet przy dużym gazowaniu. Pasek alternatora ok co to może być ??? Podejrzewam regulator ale nie wiem czy przy jego uszkodzeniu są powyższe objawy? Regulator wykręcałem i szczotki są jeszcze w miarę dobre...
Witam Ostatnio pojawiły się spore problemy w aucie, problem z odpalaniem. Pierwsza wizyta u mechanika - wymiana alternatora i akumulatora efekt - nic to nie dało. Następnie wizyta w diagnostyce na komputerze wyszło, że jest uszkodzony czujnik ciśnienia w rurze dolotowej. Po wymianie nic to nie pomogło. Wcześniej dodałem jeszcze masę z silnika, aby było...
Witam serdecznie wszystkich. Mam problem odnoście VW Golfa III GTD. Podczas przekroczenia 2800 obr/min prędkościomierz i obrotomierz spadają do zera a kontrolka ciśnienia oleju zaczyna świecić. Ciśnienie oleju jest w porządku sprawdzone manometrem. Zmieniłem alternator na dokładnie ten sam typ, nawet nr Seri pasował. Przy przekroczeniu tych obrotów...
Alternator wymienię, ale chciałbym być pewny, że o niego właśnie chodzi. Bardziej sugeruję się opinią mechanika samochodowego, który sam stwierdził, że czuć spalenizną od alternatora. Uzwojenia są przegrzane. Widocznie była gdzieś uszkodzona izolacja na uzwojeniach, wyciek płynu dokończył robotę. Dlaczego pali się dioda awarii oświetlenia? Żarzy się...
Zakupiłem ten regulator na allegro kształtem identyczny żadnej nazwy na nim nie ma jest to chyba chińczyk , a jeszcze jedno gdyby była uszkodzona jakaś dioda jakie mogły by być objawy? Dodano po 3 Mierzyłem jeszcze napięcie w innym aucie i miernik jest ok pokazywał 14,3 Dodano po 34 A nowy regulator podpiąłem następująco . żółty pod śrubę - tak jak...
(...) ś 2-3 min potem problem ustaje. Zaznaczę że na zapłonie wszystko działa bez zarzutu. Obstawiam, że coś z alternatorem(szczotki wymieniłem i napięcie pokazywało okej) ale problem z tym co wcześniej napisałem powyżej jak był tak jest. Nie mam pomysłu może ktos wie jak to naprawić? Dodano po 21 Witaj na forum elektroda.pl! Z przyjemnością pomogę...
takie objawy to prawie 100% ze mostek prostowniczy do wymiany w tym modelu bardzo trudno go zregenerowac koszt nowego około 100zł a regulator moze byc uszkodzony ale niemusi.koszt reglera to 80zł.mostek ma 6 lub 9 diód bierzesz akumulator i kontrolke czyli żarówke na 12 v.częsc mostka [który jest wymontowany i odlutowany od uzwojenia] która jest przykrecona...
Można podmienić regulator, ale podobne objawy ma też uszkodzenie jednej diody głownej.
Witam. Wymieniłem maglownicę. Silnik został stary, czy adaptacja jest potrzebna? Drugie pytanie: pasek jest jakby trochę za duży. Wymieniłem na próbę od starej i dalej w ogóle nie działa. (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie • Czy adaptacja jest potrzebna? To zależy od rodzaju układu wspomagania (elektryczny/hydrauliczny/elektrohydraul...
Ładowanie w aucie na biegu jałowym to 14,7V - 15,2V (at)ElektrodaBot Dodano po 3 Wstępna ocena dostępnych informacji - Z informacji wynika, że napięcie ładowania na biegu jałowym oscyluje między 14,7 V a 15,2 V, co jest wyższe od typowego zakresu (zwykle 13,8–14,5 V). - W pamięci sterownika widoczne są dwa błędy związane z układem ESP/CAN: 1. U0126:00-8A...
A co ma sprzęgiełko alternatora do mojego problemu z brakiem mocy po zalaniu ? A więc tak po ten ulewie co opisywałem wyżej odkręciłem filtr powietrza, przeczyściłem przepływomierz ( nie wygląda na uszkodzony ), przeczyściłem styki ale udało mi się dostrzec przetarty kabel w kostce (nie urwany) ale niestety nie mam schematu :( Po tym zabiegu udałem...
Djmysia - objawy opisane w ostatnim zdaniu wskazują na uszkodzenie alternatora.
Witam Mam problem kilka problemów z Renault Clio II 1.4 16v 2001r z gazem stag 4 (2013) 1.silnik na benzynie na wolnych obrotach lekko szarpie (na gazie na wolnych pracuje równo ) 2.nie pokazuje mi na komputerze pokładowym chwilowego spalania średniego spalania po prostu kreski itp 3.Gdy przełączam na gaz przy nagłym przyśpieszaniu auto zaczyna szarpać...
Kolego, musisz działać szybko, bo godziny Twojego akumulatora są policzone. To co u Ciebie się dzieje wskazuje na możliwe: 1. Uszkodzenie regulatora napięcia 2. Uszkodzenie szczotek na alternatorze. 3. Uszkodzenie uzwojenia w alternatorze (mało prawdopodobne). 4. Nieprawidłowość w napędzie alternatora. To rzadkie, ale objawy pasują. Może być luźny pasek....
Jeżeli wykluczyłeś skrzynkę bezpieczników i podałeś napięcie odniesienia bezpośrednio na regulator, to wszystko wskazuje jednak na niesprawność regulatora. Uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia nie powodowałoby takich objawów. Uszkodzenie diod prostowniczych - również. Nie jest dziwne, że alternator mocno obciąża silnik, jeżeli wzrost generowanego przezeń...
Witam, Niewiele ponad rok temu wymieniłem akumulator (fabryczny jeszcze pracował ale zdecydowałem się go przed zimą wymienić). Kupiłem akumulator firmy Westa (sprzedawca zachwalał). Gdy ostatnio zaczęły się mrozy zauważyłem, że im niższa temperatura tym mniej żwawo kręci rozrusznik. Przy -15 stopniach jest to już niepokojąco słabo ale i tak odpala za...
Odciąłem starą zaśniedziałą klemę założyłem nową niby coś lepiej bo napięcie nieznacznie się podniosło do 14,41 bez świateł a ze światłami 14,32 (na naładowanym aku) myślałem że w tym przyczyna... ale po przejechaniu około 30 km po mieście z kilkoma przystankami i rozruchami silnika napięcie przy zapalonym silniku spadło do 13,3. Po wymianie klemy obadałem...
Sądząc po objawach masz uszkodzony mostek prostowniczy.Sprawę raczej załatwi wymiana alternatora , oczywiście używki.Koszt ok. 150 zł.
uszkodzony alternator uszkodzony prostownik objawy uszkodzony trafopowielacz objawy
mercedes rozrusznika antena górką schemat sterownik fotel
generator infradźwięków pomiar rezytstancji izolacji
Naprawa radiotelefonu Tukan 1: Diagnostyka i porady Jak odblokować hulajnogę SXT: Porady i wskazówki