Hejka Jeśli brakuje iskry na cylindrach, to istnieje kilka możliwych przyczyn: Uszkodzona cewka zapłonowa - sprawdź czy cewka zapłonowa działa poprawnie. Możesz to zrobić przy użyciu multimetru, który pokaże Ci, czy cewka ma odpowiedni opór. Jeśli opór jest poza zakresem, to może to oznaczać uszkodzenie cewki. Uszkodzony moduł zapłonowy - moduł zapłonowy...
Ja jednak sprawdził bym dokładnie układ zapłonowy. W 1990 raczej nie stosowali procesorów w modułach zapłonowych, więc zmiana wyprzedzenia jest realizowana elektronicznie. Opisz ten układ a najlepiej daj schemat. Sprawdź też iskry na wszystkich cylindrach pod kątem max długości generowanego wyładowania iskrowego. Brzmi naukowo, a robi się to banalnie...
motocykl jak w tytule , uszkodzony moduł zapłonowy , czy jest możliwość naprawy lub regeneracji . moduł zalany jakimś elastycznym materiałem . czy można to jakoś usunąć i sprawdzić elementy ? czy ktoś miał z czymś takim do czynienia i wie co trzeba zrobić żeby ten moduł i motocykl ożył . może ktoś ma schemat do tego motocykla lub modułu (lub podobnego)...
Z tego co widzę lepiej będzie to oddać gdzieś do serwisu żeby postawić diagnozę. Nie wiem czym to wylutowywałeś ale wygląda to paskudnie tam jeden rezystor 22kΩ SMD jest uszkodzony lub zwarty cyną.
Jestes pewien ze nie wchodzenie na obroty jest spowodowane uszkodzonym modulem? Sprawdzales gazniki, membrany?
Witam ma silnik Yamaha przez zwarcie spaliło mi kable i chciał bym gdzieś zamówić tę część która jest zażywicowana, ale nie wiem jak ona się nazywa. https://obrazki.elektroda.pl/8753438100_... https://obrazki.elektroda.pl/4691463600_...
Cześć Mój motocykl przerywa na wysokich obrotach i ma czarną świecę próbowałem już dosłownie wszystkiego simeringi na wale regulacja gaznika (z 1000 razy robiłem i nic) czyszczenie wydechu nic nie pomogło . Nie da się zrobić tak aby świeca była np biała caly czas jest czarna i mokra . Jedyne co przychodzi mi do głowy to moduł który znajduje się pod...
Witam. Z własnej głupoty zepsulem modul sterujący zaworem wydechowym w moim motocyklu - yamaha dt 125r. Po podłączeniu normalnie zawór się zamknął po czym otworzył i po odpaleniu moduł zapłonowy ( nie ma go na zdj) podajac syngal czarnym kabelkiem z żóltym paskiem otwierał go na wysokich obrotach a zamykał na niskich. Jednak nie mialem modułu, zaczalem...
Problem jest następujący sprawdzałem głośnik wysoko tonowy na tym wzmacniaczu i po chwili słuchania na nim coś strzeliło nie było dymu ale śmierdziało czyli cos sie spaliło no potem załączam ten wzmacniacz i zauważam ze kanal na ktorym sprawdzalem ten glosnik nie daje pelnej mocy i trzeszczy co jest przyczyną ? i jak to naprawic? prosze o szybką pomoc...
Witam, mam problem z uszkodzonym ślimakiem/ napędem licznika. Kupiłem motor z uszkodzonym już ślimakiem, udało mi się przylutować kable i wszystko było w porządku, aż do dnia dzisiejszego. Kable zostały urwane ponownie, tylko tym razem nieco głębiej w obudowie, zalane prawdopodobnie żywicą. Podczas próby dojścia do nich uszkodziłem płytkę do której...
Witam, jak w temacie próbuje odbudować/naprawić moduł zapłonowy TCI do motocykla Yamaha SR125 z roku 1996. W motocyklu była słaba iskra albo jej nie było, wszystkie możliwe inne przyczyny wykluczyłem więc pod młotek poszedł moduł. Powodem mojego działania jest praktycznie brak dostępności takiego modułu już w obiegu wtórnym, a cena OEM jest zaporowa...
Mam modul do motoru.Nie jestem elektrykiem motoryzacji,wiec nie wiem jak sie to fachowo nazywa.Jest w drodze od cewek(noznego odpalania)do swiecy przez jakis filtr.Wlasnie rysuje schemat tego modulu i go zamieszcze jak najszybciej.Chodzi mi o czesci ktore sa kodowane:(wymienilem 2(diode i tyrystor)ale po podlaczeniu tyrystor polecial.Dioda zostala zamontowana...
Witam, zlecę naprawę modułu zapłonowego od Yamahy dt125r; co do oznaczeń są niewidoczne. Oznaka usterki, brak iskry na innym module śmiga aż miło.
Witam Posiadam motor Yamaha YBR 250 2007rok. W Motorze padł moduł zapłonu. Objawia się to tym gdy na zewnątrz jest wysoka temperatura- świeci słońce po nagrzaniu motor nie odpala gdyż pompa nie wtryskuje paliwa. Po schłodzeniu modułu zapłonu, który znajduje się pod siedzeniem motor odpala bez problemu. Proszę o pomoc i jeśli ktoś ma dostępny schemat...
Witam. Dostałem do naprawy moduł zapłonowy do mz 125rt. Zasilany 12v z akumulatora. Musiałem go rozbroić bo był zalany. W środku znajdują się dwa układy. Jeden to procesor pic16c54c20/20. Uszkodzony był rezystor 0.22ohma. który podłączony jest do masy i do tranzystora kluczującego przetwornicy irf540. Po wlutowaniu nowego rezystora ruszyła przetwornica....
Witam mój problem polega na tym ze po nagrzaniu silnika nagle gasnie i odpala dopiero po 20 sek lub dłużej dzieje sie tak podczas pracy na wolnych obrotach (rzadko) a najcześciej po przekroczeniu 5,5tys obr np podczas postoju lub jazdy czy moze to byc winą uszkodzonego modułu zaplonowego czy miał ktoś z was cos podobnego??? samochód to mazda xedos6...
Witam motocykl to Kawasaki kxf 250 4t z 2013 roku model na podwójnym wtrysku. Po wymianie tłoka i łańcucha rozrządu motocykl odpalamy parę razy i jeżdżony w sumie ok godziny. Wszystko było ok gdy pewnego razu po zgaszeniu nie chciał odpalić. Po sprawdzeniu różnych elementów wyszło na to, że uszkodzony został moduł zapłonowy. Moduł kupiony używany i...
Witam, Czy jest ktoś w stanie pomóc w identyfikacji tych elementów Jakie diody rezystory został uszkodzony?
czy masz moduł zapłonowy razem z prostownikiem i regulatorem od alternatora w jednej obudowie ?
Witam, dał by ktoś radę podpowiedzieć jaki moduł powinien być w yamaha dt 125 lc 2 z 1985r. ? jakieś oznaczenie, czy też zamienniki jeśli takowe istnieją. Kupiłem yamaszkę z jakimś chińskim modułem , czasem działa, czasem nie wkręca się na obroty, pomijając brak możliwości podłączenia zaworu wydechowego :-( Ewentualnie kupię taki moduł, sprawny lub...
Wszelkie znaki na niebie mówią, że uszkodzony jest moduł zapłonowy. Spróbuj pożyczyć od kogoś na podmianę w celu sprawdzenia?
Te wyniki pomiarów nam się nie przydadzą, poza tym są wykonane nieprawidłowo. Zmierz rezystancję cewki zasilającej oraz impulsatora. Miernik ustawiony na 2000 lub 2k gdzie masz zakres "Ω", jedna końcówka miernika do masy silnika, druga do przewodu z cewki lub impulsatora, przy odłączonych przewodach statora od instalacji. Poza tym sprawdź czy stacyjka...
Witam. Niedawno zakupiłem motocykl Yamaha XT 125. Motocykl z uszkodzonym modułem zapłonowym. Stan silnika był nieznany więc na próbę wstawiłem moduł od Kymco Agility 4T (poniżej schemat). Motocykl był po dłuższym postoju więc: -wymieniłem olej -wymieniłem kranik + płukanie zbiornika -czyszczenie gaźnika Motocykl odpala idealnie, nie kopci. Pracuje równo...
"Cewki zasilającej CDI" ma pan na myśli iskrownik? Iskrownika we właściwym tego słowa znaczeniu nie ma ani w Romecie ani w Yamasze - jest zapłon CDI. Tenże zasilany jest z cewki pod kołem magnesowym, i wyzwalany przez czujnik pod tym kołem, który może być różnego rodzaju - albo jest to kolejna ceweczka, albo hallotron, albo (rzadko) transoptor. Ty...
Koło magnesowe nie ocierało o stator? Statory miałeś wyłącznie ze zapłonem (w tym modelu dwie cewki)? Istnieje możliwość że moduł zapłonowy jest uszkodzony i zbytnio obciąża cewkę zasilającą CDI, np. poprzez wyzwalanie tyrystora w nieodpowiednim momencie względem napięcia zasilającego. Znajomy miał taki problem z Yamahą że paliło statory, przyczyną...
Przecież to jest zapłon typu DC-CDI. Nie będzie napięcia na cewce zapłonowej, a nawet przy sprawnym zapłonie nie zmierzysz tego miernikiem, jedyna szansa to zobaczenie impulsu oscyloskopem. Na początek należy sprawdzić czy działa przetwornica, czy buduje napięcie na kondensatorze CDI. Warto sprawdzić też diody i tyrystor w układzie CDI. Posprawdzaj...
Po pierwsze takie zdjęcia z pomiarów są trochę mało przydatne, kiedy nie wiadomo z których przewodów cewki zasilającej się mierzy rezystancję. Brakuje jeszcze pomiaru względem masy o które prosiłem. Niemniej wartości są zgodne z serwisówką - ze specyfikacji. Po drugie napięcie na cewce zasilającej mierzy się miernikiem ustawionym na pomiar napięcia...
Gdyby chińskie moduły były spoko, to po prostu bym kupił moduł WM. Problem w tym że te chińskie moduły są tak słabe, że działają gorzej niż uszkodzone oryginały. Kiedyś budowałem moduł AC CDI i był dużo lepszy niż chiński szajs. Do końca posiadania tamtego jednośladu, moduł działał niezawodnie.
Widzę ,że brniesz nadal w tę ślepą uliczkę.To nie jest WSK i nie szukaj diod.Masz wypunktowane co robić jak chcesz jeszcze w tym sezonie pojeżdzić na motorze.Nie kombinuj bo spalisz moduł zapłonowy.Jak wymieniałem u siebie pierwszy raz regulator ,to na forach niemieckich naczytałem się :uszkodzony regulator i moduł do wymiany.Szczęściarz z ciebie ,trzy...
Który rezystor? Jeżeli moduł jest przystosowany do pracy bez akumulatora, to cewka zasilająca CDI ma dwa osobne wyprowadzenia, a na module znajduje się układ zasilania logiki z cewki CDI i akumulatora. To jest typowe uszkodzenie w modułach od Yamahy, układ podobny jak w regulatorze napięcia. Rezystor, dioda zenera i tyrystor.
Jak schemat może być polski, niemiecki lub ugandyjski???? Schematy nie mają języka, na szczęście. :D Co innego z opisami przy nich, ale to z reguły tylko nazwy elementów lub kolorów przewodów. Łatwo je przetłumaczyć, choćby googletranslatorem. Zamieść schemat, to będzie wiadomo o co ci chodzi. Uszkodzony nie musi być moduł. Największe prawdopodobieństwo...
Dałem go do sprawdzenia, został rozebrany i faktycznie jest uszkodzony. Po naprawie profilaktycznie wymienię cewkę zapłonową i świecę. Nie wiem jaką kupić cewkę bo oznaczenie jest nieczytelne. A ponoć cewka do zapłonu na prąd stały jest inna niż w zapłonach CDI, który występuje w większości skuterów.
Dziś jadę po ten moduł od xt. Zobaczymy czy pasuje. Były właściciel twierdzi, że po wymianie modułu światła i obrotomierz działały jakiś czas. Ma popatrzeć jeszcze czy ma gdzieś ten oryginalny, uszkodzony moduł. Były by jakieś oznaczenia chociaż. Bo na tym nie ma nawet jednej literki czy cyfry. Dam znać czy pasuje ten od xt.
To jest najzwyklejsza dioda prostownicza zamontowana w ładnej obudowie. Może być uszkodzona na dwa sposoby, zwarcie lub całkowita przerwa. Przedstaw schemat zapłonu ze serwisówki gdzie widać obwód interlocku. Mogę przypuszczać że tak jak w wielu Yamahach moduł ma jedno wejście na blokadę i musi być połączone z masą aby była iskra. Czemu nie sprawdzałeś...
To że silniki mają tą samą budowę, nie oznacza że są takie same. Każda Yamaha posiada inne podzespoły, m.in. cylinder, głowicę, zawór wydechowy, zapłon, gaźnik, wydech. Wysokie obroty biegu jałowego sugerują nieszczelność komory korbowej silnika, zazwyczaj uszkodzenie uszczelniacza od strony zapłonu. Strzelanie w wydech może sugerować uszkodzenie modułu...
A jakie to ma powiązanie z odpalaniem? W wielu motocyklach po rozłożeniu stopki bocznej od razu odcinany jest zapłon - ot takie zabezpieczenie, żebyś z nią nie ruszył. Tym samym, gdybyś uszkodził owy czujnik, lub podczas transportu motocykla zgiął stopkę, motocykl mógłby odcinać iskrę, ponieważ "widzi", że stopka jest rozłożona. Pisałeś, że podmieniałeś...
Za minimalny i maksymalny kąt wyprzedzenia odpowiada znacznik na kole magnesowym No nie do końca - to znacznik początku odliczania - bo tak naprawdę to moduł nie przyspiesza, tylko opóźnia zapłon - max. opóźniony jest na wolnych obrotach, im wyższe, tym zgodnie z zaprogramowaną krzywą opóźnienie iskry po minięciu czujnika przez znacznik jest mniejsze....
Podaj kod modelu. Ściągnąłem serwisówkę do 5LP, więc co mogę powiedzieć o układzie zapłonowym. Zapłon jest typu DC-CDI, więc jeśli nie masz zasilania +12V na przewodzie czerwono-czarnym, to iskry nie będzie (po drodze jest stacyjka i wyłącznik zapłonu). Ten czerwony przewód to w ogóle dziwna sprawa, niby to cewka czujnika kierunku obrotów silnika (zabezpieczenie...
Załącz dobrej jakości zdjęcia. Domyślam się że ten tranzystor kluczuje cewkę zapłonową więc jeśli się przegrzewa i upala to kluczuje za duży prąd czego powodem jest uszkodzone uzwojenie pierwotne cewki zapł. lub zbyt duże wypełnienie impulsu podczas wysterowania tranzystora przez moduł. Konieczne pomiary prądu i wypełnienia.
Przyznam się, że nad tym w ogóle się nie zastawiałem. Padł mi moduł zapłonowy, a ponieważ nie udawało mi się znaleźć w internecie odpowiednika z czterema końcówkami, zestawiłem niezbędne elementy (kondensator, tyrystor, diodę) tak, aby odzwierciedlały układ przejść na uszkodzonym module (przypuszczam, że padł tyrystor). Zmontowałem na pająka i agregat...
Witam. Sprzęt jak w tytule. Problem w skrócie polega na tym, że licznik nie pokazuje obrotów, prędkościomierz i reszta kontrolek oraz czujników jest sprawna. reset komputera nie pomaga. Yamaha niestety nie posiada seryjnie kabelka owijanego dookoła przewodu wysokiego napięcia więc jest trochę problem. Obrotomierz jest sterowany przez moduł (duży 12...
Witam mam problem z powyższym quadem. Poszedł dosyć długi spinol. Od tego czasu nie odpala - brak iskry. Sprawdzona instalacja elektryczna. Cewka zapłonowa nowa - nadal nie daje iskry. Napięcie od modułu do cewki dochodzi - tyle że nie wiem jakie ono powinno być. Czy chwilowe 12 czy cały czas czy jak ? :) - A jest tak jak by na chwile w momencie wciśnięcia...
Witam Dostałem od brata motor Yamaha xt250, 1989r, 250 cm3, 4T , instalacja 6V, ale z uszkodzonym zapłonem. Nie ma w nim oryginalnego modułu zapłonowego, nie wiem czy jest oryginalna cewka wysokiego napięcia, ma iskrę, sprawdzałem testerem cewek WN z forum. Zmierzyłem rezystancję cewki zasilającej moduł na mierniku wskazywało mi jakby była jakaś przerwa....
Pewnie że 2T, ale mocno wysilone i ze zmienną "długością" wydechu. Osobiście starałbym się upewnić na 200%, że to moduł (a w zasadzie sterownik) jest uszkodzony. Szczególnie trzeba się przyłożyć do sprawdzania cewki ładującej. One z reguły padają. Impulsatory wiele rzadziej. Stwierdzenie że: Napięcie z cewki wychodzi, impulsator sprawny, cewka zapłonowa...
Tam są CZTERY cewki. Po kolei: zasilająca moduł zapłonowy, wyzwalająca moduł zapłonowy. I dwie zasilające instalację poprzez prostownik - regulator. Po włączeniu zapłonu pracuje jedna, a po włączeniu świateł dwie (niech ktoś przetłumaczy ten rysunek z tego pieprzonego drutu kolczastego na jakiś inny język!!! szczególnie punkt 5). Chociaż ze schematu...
Po pierwsze wielkość iskry nie zależy od "sprawności" impulsatora. Impulsator albo daje wystarczający impuls napięcia i iskra jest albo nie daje i jej nie ma. Jak impulsy są "na granicy" to iskra jest nieciągła. Wypadają zapłony. Z resztą dobry impulsator wyzwala iskrę już przy małej prędkości obrotowej wału. Impulsatory rzadko się psują same z siebie....
Witajcie, wracam ponownie. Tak jak pisałem problem jest z elektryką, z tym że iskra pojawia się tylko przy załączeniu rozrusznika i na koniec jak się puści. Znalazłem instrukcje serwisową i wychodzi powoli że to może być moduł CDI - chociaż do sprawdzenia pozostała jeszcze dioda (ale nie mogę jej znaleźć, opis kolorów kabli i złączki ma się nijak do...
Marka : Yamaha Model : XG250 Rocznik : 2006 Witam, posiadam Yamahe XG250 z uszkodzonym modułem zapłonowym, z tego co się orientowałem, nie do dostania. Zakupiłem ProgCDI R3.2 w wersji PLUS. Yamaha odpala i pracuje bez zarzutów. Jednakże jeżeli jest tutaj ktoś z większą wiedzą od tej którą posiadam, prosiłbym o weryfikację moich ustawień, nie chciałbym...
yamaha moduł zapłonowy moduł zapłonowy yamaha uszkodzony moduł zapłonowy
moulinex kuchenka przenosne glosniki simple oscillator
kościół wyświetlacz kościół wyświetlacz
Spotify na QLED Samsung Tizen – instalacja aplikacji spoza sklepu, sideloading, alternatywy Mercedes W140 – przebieg wiązki alternatora, schemat, przewody, usterki izolacji