Nr. 4 to zawór regulacji dawki paliwa, odpowiada za ilość paliwa dostarczonego do sekcji wysokiego ciśnienia. Podczas pracy silnika występują drgania, które powodują po pewnym czasie odkształcenie pinów wewnątrz wtyczki. Dlatego proponuję dogięcie pinów we wtyczce zaworu regulacji dawki paliwa (nr.4) i czujnika ciśnienia na szynie paliwowej. Uszkodzony...
Każdy jest sterowany podciśnieniem..Nie wiem jak w twoim aucie ale w moim ten regulator utrzymuje ciśnienie paliwa 3 bar.Kiedy w rurze ssącej wytworzone jest podciśnienie 500 mbar,to ciśnienie regulatora spada do 2,5 bara.Ot i cała praca tego układu. Nie kazdy. Poniewaz mamy coraz mocniejsze i tansze procesory wiec w nowszych ukladach regulator jest...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Widząc, że nie ma konkretnej instrukcji naprawy sterownika PSG16 a dodatkowo każdy robi z tego wielką tajemnicę, postanowiłem podzielić się moimi doświadczeniami z regeneracji. Pacjent to kolegi opel, sterownik na pompie to PSG16 (sterownik z dwiema wtyczkami). Objawy to rzucenie palenia, po poluzowaniu przewodów na wtryskiwaczach bardzo niskie ciśnienie...
Na podstawie opisu objawów (szarpanie na zimnym silniku jak przy braku paliwa, lżejsze na ciepłym, błąd P1167, cofanie się paliwa po zgaszeniu i powstawanie bąbla przed pompą), problem wydaje się związany z układem paliwowym, konkretnie z wprowadzaniem powietrza do systemu niskiego ciśnienia. To powoduje niestabilne ciśnienie paliwa, co ECU wykrywa...
Witam. Mam problem z Reneault Mascott 2004 r silnik 2800 moc 125km . Jak go kupiłem , to był kłopot z zaworem ciśnienia na pompie i wymieniłem ten zawór . Obecnie auto pracuje normalnie odpala ciepły czy zimny , sprawdzałem ciśnienie w układzie i jest prawidłowe takie jak zadane , ale mimo , to są błędy tego typu : 5301 Zawór regulacji ciśnienia paliwa...
Zrobiłem bypass na pompce i faktycznie silnik chodzi, ale objawy są takie same cały czas...a więc pompa VP44 do naprawy. Czy te błędy wskazują na częstą usterkę pompy czyli zacierający się tłoczek zmiany konta wtrysku? Czy może zaciera się zawór dawki paliwa, albo uszkodzony sterownik - ten tranzystor sterujący ? pozdrawiam! DBS
wcześniej tez "tak tylko pokazywał" duzo mniej. ECU dość dobrze liczy w Zafirze. Test z dystrybutorem wykonany. To samo. Zastanawiam się czy nie jest uszkodzony zawór dawki paliwa w pompie Silnik X20DTL P.S. darujmy sobie dywagacje nt opon, filtrów, elektrozaworkó, opływowej sylwetki czy koloru auta. To nie ma wplywu na tak duza różnicę w spalaniu.
Witam mam problem z uszkodzonym sterownikiem pompy wtryskowej w ford focus 1.8tddi. Sterownik po naprawie w serwisie padł po miesiącu i tu rodzi się moje pytanie czy zawór dawki paliwa mogę podpiąć na stałe do akumulatora np przez żarówkę 55w ? Chodzi o to żeby pojeździł do końca miesiąca potem zezłomuje i kupię inne auto. Wiem że pewnie to głupie pytanie...
Witam kolego sprawdź przewody paliwowe pod względem obecności bąbelków powietrza, szczególnie przy większych obrotach. Przerobiłem identyczny problem. Podczas przyspieszenia powyżej 120 zdarzało mu się przerywać tak jakby brakowało paliwa. Do tego wyskakiwał błąd nastawnika. Problem związany jest ze smokiem w zbiorniku. Czasami pomaga wymiana oringa,...
Pompa vp30 ma zawór dawki paliwa wkręcany dookoła tegoż zaworu pierścieniem. Najlepiej robić to specjalnym kluczem. Na koniec zawór powinien być dokręcony odpowiednim momentem. Najlepiej jak by pompa po całym zabiegu była kalibrowana według Boscha ale z mojego doświadczenia nie jest to konieczne. Pompa VP44 ma zawór dawki dociśnięty do głowicy pompy...
Witam transit 2,4 DI z 2001r pompa vp44 Problem był taki ze po przekroczeniu 2 tys. obrotów silnik gasł Auto pojechało do mechanika i po kilku miesiącach przywieźli go na lawecie i już w ogóle nie działa , nie można odpalić - wymienili pompę wtryskową po regeneracji razem ze sterownikiem . - wymienili osłonę rozrządu po podłączeni kabla w programie...
4788 Zasilanie paliwem cylindrów. Zbytki niski poziom napięcia do sterowania zaworem elektromagnetycznym ilości paliwa do tylnego zespołu cylindrów 4-6. Przyczyną usterki może być uszkodzony akumulator lub usterka w zaworze elektromagnetycznym. Mogła także wystąpić wewnętrzna usterka jednostki sterującej. W wyniku usterki wyłączono podawanie reduktora....
https://obrazki.elektroda.pl/1377174400_... Sprawdzenie samochodu z pompą czy to VP44 czy VP30 zaczynamy od sprawdzenia napięcia zasilania. Tylko nie miernikiem a żarówką 12V 55W taką ze świateł przednich H4, H7. Odłączmy kostkę zasilającą pompę wtryskową od sterownika i w zaznaczone plusem i minusem na zdjęciu otwory wkładamy kable...
Witam. Może ktoś spotkał się z podobnym problemem bo juz tracę rozum. Problem zaczął się od wymiany silnika (auto jak w temacie). Przedtem wszystko było w najlepszym porządku. Mechanicy przy wymianie silnika uszkodzili jak się później okazało gniazdo pompy wtryskowej i jej piny. W samochodzie jest pompa z dwoma wtyczkami czyli sterownik pompy i silnika...
Witam, nabyłem passata b5 99r 1.9 tdi 110km, który przez trzy lata stał na dworze nie jeżdżony. Przy kupnie odpalał bez problemu, przywiozłem go do kraju na lawecie, po kilku dniach wyjechałem z garażu i gdy chciałem ponownie wjechać nie odpalił. Podłączyłem paliwo z bańki (aby wyeliminować zbiornik, filtr itp.), podłączyłem urządzenie do sprawdzania...
z tym silnikiem i z doświadczenia wiem że to często są wtryskiwacze, ale warto wlać coś do ich czyszczenia do paliwa i sprawdzić czy pomoże. Dokładnie i do tego układu paliwowego Delphi wskazane olej 2T i wymiany na czas filtr paliwa, bo firma delphi ma za delikatne układy i wystarczy niewielka ilości powietrza w układzie paliwowym poprzez stopniowo...
Wymieniłem tranzystorek który steruje dawką paliwa oraz zawór dawki paliwa dalej to samo czyli brak mocy i słabe wkrecanie sie na obroty.Bład p1631 zmienił swój status z 7 na 1 .Czyli teraz brzmi POMPA WTRYSKOWA WADliWE DZIAŁANIE 1. Status 1 oznacza uszkodzony eeprom lun konwerter a/d według opisów znajdujących sie w necie.Da sie cos jeszcze zrobic?
On cały czas pulsuje regulując dawkę paliwa. Nie. Jest albo otwarty, albo zamknięty. Dawkę paliwa reguluje zupełnie inny nastawnik. Może ktoś wie jak i z czego dorobić lub z czego pasuje. Czasami na Allegro jest do kupienia zestaw naprawczy (twornik z gumką, oring), ale ostatnio dłuższy czas nie był dostępny. Musisz pamiętać, że do 1995r jest inny...
Po pierwsze - skąd ci się w Lanci Zeta znalazł silnik RHY ??? bardzo dziwne bo były tam montowane fabrycznie TYLKO silniki HDI RHZ i RHW ( pierwszy z głowicą 8v drugi 16v ). Po drugie - to wymiana wtrysków na używane jako jeden z pierwszych etapów diagnostyki silnika HDI to po prostu samobójstwo - pytanie ? - masz pewność że zostały dokręcone właściwie...
Podczas uruchamiania auta zaśmierdziało z pod maski okazało się że spalił się czarno żółty kabel od pompy od początku wtrysku i miał 1100 obrotów i stukot w silniku. Postanowiłem wymienić kabel i wyczyścić nastawnik, po czyszczeniu dalej 1100 tylko nie stukało obroty zostały więc udałem się do pompiarza który po podłączeniu auta do komputera powiedział...
A może to wina przepływomierza? Podmień jak masz możliwość. Temat z innego forum: Coraz wiecej pojawia sie tematów typu Auto nie idzie Brak mocy Turbina sie wylancza itd itd Silnik TDI jest bardzo prosta konstrukcja i jest niewiele elementów, ktore moga byc przyczyna takiego stanu rzeczy. Diagnoze zaczynamy od elementów które mozemy sprawdzic sami,...
zawór kąta wtrysku od 2009 roku tylko jeden raz trafił się z uszkodzoną cewką, pomijam cieknące. W vp30 ciekną ale zawory dawki paliwa.
Witajcie. Naczytałem się już sporo o tych pompach vp44. Wiem że kiedyś to był temat tabu, ale teraz te samochody to już starocie, więc może ktoś mi udzieli pewnej rady. Wymieniłem ostatnio ten "sławny" tranzystor i jak wiadomo auto ożyło, lecz po pewnym czasie znowu odmówiło posłuszeństwa. Tym razem okazało się że uszkodzony został zawór dawki paliwa,...
Sprawdz czy zawór egr szczelny. Sprawdz paliwo na powrotach. Ten który nic nie daje jest uszkodzony. Podobnie jak ten który daje najwiecej na powrót. Ale to sa inne objawy. Czy podczas dodawania gazu słyszysz stukot tak jak by zawory? Jezeli tak to nie jezdzij bo zbyt bogata dawka moze uszkodzic tłok.
EMS 135 Ciśnienie zasilania Opis Ciśnienie zasilania jest nieprawdopodobnie niskie w porównaniu z ciśnieniem znamionowym dla różnych warunków roboczych. Przyczyna Usterka może być spowodowana jednym z następujących czynników: •Jeden z zaworów przelewowych otwiera się zbyt wcześnie. •Zawór odcinający dopływ paliwa jest zamknięty. •Filtr...
Moje sugestie to ; wymien filtr paliwa, jezeli masz mozliwosc to podmień cała listwę wtryskową, jesli nie to zdemontuj i rozkreć zawór ktory jest na koncu listwy sprawdź czy jest cały ( chociaz pewniej by bylo podmienić), nie wiem czy w tym roczniku juz byly pompki paliwa w zbiorniku, ale wyciagnij kosz i zobacz czy caly i czy nie jest zalepione sito,Przedzwoń...
11 Nadmierna prędkość obrotowa 12 Czujnik obrotów silnika 1 13 Czujnik obrotów silnika 2 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 15 Czujnik temperatury powietrza doładowującego 16 Czujnik ciśnienia powietrza doładowującego 18 Czujnik ciśnienia oleju 19 Czujnik temperatury paliwa 23 Istnieją kody usterek w koordynatorze 24 Przełączniki pedału hamulca...
Witam, pacjent Ford Mondeo Mk3 TDDi 115KM 2001r. na pompie Bosch VP44. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu, przy ok. 3000 obr./min. silnik zaczyna przerywać (dostaje "czkawki"). Im bardziej rozgrzany, tym mniejsze obroty można osiągnąć, w końcu nie wkręca się powyżej 1500 obr./min., obroty skaczą i nie da się jechać. Auto bez problemu można...
Miałem bardzo dużo przypadków, kiedy nieszczelny dolot powodował kopcenie na czarno. Powodem tego jest większy przepływ powietrza przez przepływomierz i sterownik automatycznie daje większą dawkę paliwa (mapa ogrznicznika dymienia lub lambda). Sądzę, że w tym przypadku nie będzie silnik dymił zbyt długo, mimo większej masy powietrza wskutek nieszczelnego...
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
a jakie moga byc inne przyczyny? Inne? Tu masz oryginalny opis błędu P0251 wg IDS-a: Usterka regulacji dawki paliwa doprowadzanej do wtryskiwacza. Przyczyną tego kodu DTC może być: -wystąpił błąd sterowania ciśnieniem w szynie paliwowej -brak paliwa w zbiorniku -ograniczenie przepływu pomiędzy pompą paliwa i zbiornikiem paliwa -niedrożny filtr paliwa...
Dziś sprawdziłem żarówką H7 zawór dawki według instrukcji podanej na stronie PUH Omega i żaróweczka zaświeciła , słychać było cyknięcie czyli wychodzi , że zawór jest sprawny. Sterownik jest sprawny , zawór dawki jest sprawny , a samochód nie odpala . Do pompy dochodzi paliwo, a na wtryskach ( lekko popuszczonych) nie ma paliwa przy kręceniu rozrusznikiem...
Na zimnym silniku na biegu jałowym jest: Wymagana dawka paliwa 9,2mm3 (tłoczona ilość paliwa); dawka paliwa na wtryskiwacz 7,6mg/skok (ilość wtryskiwanego paliwa na zawór wtryskowy i skok iglicy);
Uszkodzone koło dwumasowe pasowe jest słyszalne NAJBARDZIEJ na wolnych obrotach. Niech sprawdzą dokładnie...
sorry że krytykuje ale dla mnie to jest druciarstwo. mam zupełnie inny sposób "prawidłowego" montażu tranzystora. kto miał zrobiony przeze mnie sterownik, podejrzał do środka to wie o czym mówię. Nie będę tu kręcił swojego filmu jak ja to robię, bo dla osoby która chce tylko sobie naprawić sterownik to ten film i twój i mój może przynieść więcej strat...
Tak mierzyłem i pokazywało mi 0,4 Ohm - czyli może być uszkodzona ? Dodano po 1 Jak co? Podłączyc 12v i próbować odpalić No tak, ale ten zawór jest jednocześnie sterowaniem dawką paliwa - tak mi się wydaje.
Jakie jest zachowanie pompy z uszkodzonym czujnikiem jak w temacie oraz z niepodpiętym ? Pytam ponieważ mam dziwny objaw. Pompa po przekręceniu stacyjki podaje paliwo na wtryski przez chwilkę. Za każdym przekręceniem stacyjki słychać że auto próbuje zapalić. 3-4 wtryski i zaworek dawki przestaje pracować. Ponowny zapłon 3-4 wtryski i blokada itd. Zawory...
Witam kolego coś ten twój opis błędu nie pasuje do silnika DTL powinno być zawór nastawnika dawki, teraz tak uszkodzony zawór i sterownik a stało się to z powodu zatarcia tłoka przestawiacza kąta, pompa do roboty jak chcesz to zadzwoń postaram się pomóc.
Szukałem rozwiązania swojego problemu i tak trafiłem na ten temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... z którego sobie pożyczyłem zdjęcie. Mam od 6 lat Lublina który jest mułowaty no ale dorosłem do tego aby go poprawić. Dzisiaj wymieniałem świece żarowe bo ostatnio ciężko palił. Okazało się że dwie spalone. Teraz odpala o wiele łatwiej....
Witam! Właśnie walczę z pompą. Coś tu się nie zgadza, bo uszkodzony tranzystor steruje zaworkiem wysokiego ciśnienia (dawka, początek wtrysku), a nie zaworem przestawiacza, a poza tym tłok przestawiacza przesuwany jest ciśnieniem paliwa wiec zawór tylko je dozuje.
z czoła pompy powinieneś miez wkręcony zawór turbo ,,booster" taki ala grzybek z blasana sołona, jest on połączony zwężykiem z kolektorem dolotowym, ciśnienie w kolektorze poprzez ów wężyk wpada do boostera odkształaca membrany i powoduje przesunięcia sie tłoczka w nim i wtedy pompa zapodaje większą dawkę w funkcji ciśn doładowania, bardzo często membrany...
53253; za niskie ciśnienie zasilania w różnych warunkach roboczych.Jeden z zaworów przelewowych otwiera się za wcześnie lub zamknięty zawór odcinania paliwa, zapchany filtr paliwa, uszkodzona pompa podająca,wyciek z układu.Kod wyświetli sie w tedy gdy spadek ciśnienia będzie w czasie nie mniejszym niż 7s, w tedy sterownik ograniczy moc tak długo jak...
Znalazłem nieszczelność w zaworach sterujących EGR. Oprócz tego ustawiłem wolne obroty i linkę do skrzyni ustawiłem z lekkim luzem. Ustawiłem też jakieś ciśnienie oleju w skrzyni biegów na 2,9 bara, zgodnie z manualem. Pominąłem też uszkodzony zawór, przez który ciśnienie z kolektora dolotowego idzie na ALDA. Ciśnienie doładowania wynosiło 10 psi. Efekt...
Turbina nie da większego ciśnienia w trybie awaryjnym dopiero jak wzrośnie dawka paliwa ciśnienie wzrośnie a tryb awaryjny może być wywołany złym wskazaniem przez czujnik ciśnienia lub uszkodzonym wtrysku sterującym ,czujnik położenia wału gdyby był uszkodzony to nie odpali i czujnik temperatury powietrza bo gdy ma przerwany obwód pokarze wysoką temperaturę...
Świeca czarna czy mokra? Może masz uszkodzony przewód lub dalej coś w sterowniku i tu dwie opcje. Czarna sucha mimo ze jest iskra brak dawki paliwa. Czarna mokra bo wtrysk leje. Taki mam pierwszy pomysł. Ewentualnie po naprawie głowicy zawór ssący się nie domyka.
Na tej pompie nie ma wiele, zawór przelewowy, czujnik temp. paliwa i czujnik obrotów wałka pompy Jest jeszcze pamięć eeprom, to czarne gówienko z boku pompy:) ale to na pewno nie to. Posprawdzaj wszystkie + i -do ECU i EDU , przewody pomiędzy nimi i elementami na pompie(na zwarcie również), bezpiecznik F6 i + na przekaźniku zaworu dawki. Jak wszytko...
Podczas sprawdzenia napięcia przychodzącego do sterownika pompy w kostce w fordach pojawia się po przekręceniu kluczyka na kilka sekund. Nie jest to reguła, bo czasami jest po włączeniu zapłonu cały czas. Do sprawdzenia należy użyć żarówki dużej mocy, przy sprawdzaniu miernikiem możemy zostać oszukani. Zawór dawki można sprawdzić na krótko ale koniecznie...
Info z jednej ze strona na temat diagnozy PD. [ ]..."Jak sprawdzić stan pompowtryskiwaczy Oprócz wyczuwalnych objawów uszkodzonych pompowtryskiwaczy, takich jak nierówna praca silnika, szarpanie, brak pracy na wszystkich cylindrach, można z grubsza ocenić stan tych elementów za pomocą komputera, kabla diagnostycznego i oprogramowania VAG-COM. Korekcje...
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
zawór dawki paliwa zawór regulacji dawki paliwa zawór dawki paliwa bosch
grzejniki piwnicy macbook bateria osram quicktronic
daniel rakowiecki daniel rakowiecki
MINEBEA 23LM-C302-05 – parametry, schematy połączeń, sterowanie silnika krokowego NEMA 23 Zwarcie w alarmie VW Polo 9N 2002 - immobilizer nie działa