Oczyść mechanicznie przewód. Wkręć bezpośrednio w klemę. Przewód ładnie ci się wciśnie w ołów, dając dobry kontakt. Nie używaj kwasu solnego bo za jakiś czas zobaczysz piękne wykwity utlenionej miedzi.
aku się rozładowuje na postoju czy słabe ładowanie czy stary aku ? Stary problem to klemy utlenione i inne napięcie na klemach, a inne na bolcach aku. Rozruch przy włączonych światłach to doskonała diagnostyka, czy klemy utlenione, czy aku złom. Światla przygasają i już znamy problem i jego źródło. Inny problem to brak masy. OBD2 na bluetootha jest...
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Witam, dzisiaj mialem problem z odpaleniem auta. Miernikiem sprawdzilem spadek napiecia na klemie plusowej +2v. Klema grzala sie. Zaciekawila mnie jedna rzecz, klema grzeje sie tym bardziej o ile wiekszy bedzie opor ( utlenienie klemy). Przeciez moc jest tym wieksza im mniejszy opor. Nawet laczac ze soba szeregowo reztstory np. 10ohm i 10 ohm to na...
Kolego jeśli uruchomisz silnik, to światło zarówno drogowe jak i mijania masz z prądnicy. Pozostałe odbiorniki takie jak: kierunki, stop, sygnał i rozrusznik działają z akumulatora. Sprawdź bezpiecznik (w niektórych skuterach może być ich 2 lub więcej) i czy tzw. klemy nie są utlenione (zanieczyszczone). Ponadto sprawdź kable przy reglerze oraz sprawność...
Napięcie było mierzone na słupkach biegunów akumulatora? Właśnie, pomiar należy wykonać na słupkach a nie na klemach. Przy utlenionym złączu klema-słupek prąd ładowania może być niski.
Wielokrotnie spotykam się z takimi sytuacjami. Jakość kabli to podstawa ale i sam kontakt zacisków (żabek) do klem czy przewodów instalacji samochodu jest bardzo ważny. Tak czy owak trzeba nałożyć i poruszać tak aby kolcami żabek przerwać (przebić) utlenioną warstwę klem. W wyniku tego powinniśmy mieć porządny styk a tym samym niezawodnąpróbę rozruchu....
Mogły czujniki się przestawić, sprawdź czy mikrofony są ustawione na tył samochodu. Czasami przyczyną są też spadki napięć, warto sprawdzić kondycję podłączenia masy i plusa, przeczyścić styki bezpiecznika na zasilaniu i klemy (był odłączany akumulator, może się utleniły)
Nie grzeją Ci się przypadkiem przewody na plusowej klemie? U mnie objawy były podobne i po odpaleniu auta po kilku minutach nie można było dotknąć plusowej klemy. Niby fabrycznie pozaciskane ale pewnie coś się utleniło i był taki efekt.
10.09.2012: Panowie problem rozwiązany! Na szczęście wyłączając silnik podczas rozruchu nic sie nie uszkodziło. Nie było zwarcia w aku ani spalonych bezpieczników klem. Po prostu akumulator mial za mala moc rozruchowa. Kupiłem prostownik, podłączyłem akumulator i po 9h wyskoczyło "naładowany" po zamontowaniu aku okazało się, ze autko pali na dotyk....
w sprawnym 1.37v Jarek, ktoś sugerował wcześniej, że mierzyłeś względem obudowy, która była utleniona, co może być prawdą. Dla pewności warto zmierzyć ponownie dotykając konstrukcji auta bez farby / lepiej uziemionego miejsca, ewentualnie "-" klemy akumulatora. Wiem, że w niesprawnym aucie było mierzone podobnie, bez obciążenia i względem korpusu alternatora...
Witaj! Z tego co opisujesz to mi wygląda na utlenienie się kabla w ołowianej klemie/złącze+/ Odpada, kabel główny ładowania tak jak mówiłem jest nowy. Klemy też są nowe. Wziąłem nawet "na grubasa" zrobiłem masę drugim kablem 8mm i dalej żadnej zmiany. Spadek na kablu głównym ładowania w przedziale 0,2-0,4 V, więc to nie to.
Ten z kolei twierdzi że alternator nie ma siły przepchnąć prądu bo jest problem ze stykiem. Coś w tym jest bo Alternator sie strasznie grzeje oraz plusowa klema przy akumulatorze. Nie podoba mi się ta gorąca klema. Być może fabryczne zagnieceni się utleniło, masz możliwość sprawdzenia lub wymiany tej klemy? Alternator pozbawiony bufora w postaci akumulatora...
Koledzy teoria u utlenionych bąź zasiarczonych klemach odpada . Akumulator jest nowy założony tydzień wcześniej niż radio . Silnik to diesel V6 2,5 . Samochód odpala bez problemu pomimoże w momencie rozruchu (załaczenia rozrusznika) napięcie w piku spada poniżej 9 Volt . Ten pik wystarczy żeby wyłączyć radio . Napięcie akumulatora mierzyłem Metexem...
Doszedłem do tego co się zadziało. Okazuje się, że na klemie + akumulatora jest zestaw 6 dodatkowych bezpieczników z czego 2 odpowiada za zasilanie skrzynki bezpieczników/przekaźników w środku. Jeden bezpiecznik 80A się utlenił i przepalił, część skrzynki bezpieczników nie była zasilana i jakiś geniusz podłączył zasilanie cieniutkim kabelkiem z zasiania...
Witam Krajana (też kiedyś mieszkałem w Starachowicach) Z takim przypadkiem spotkałem się już kilka razy i to w właśnie w Maloneyu :). Główną przyczyną był namiar zabepieczenia antykorozyjnego między zaciskiem kabla masowego a karoserią (spadek napięcia). Jeżeli to nie pomoże to trzeba jeszcze sprawdzić: - połącznie masowe świateł (czy nie są utlenione)...
Rozumiem, jeżeli chodzi o nadmierne spalanie, ważna jest kondycja sond Lambda, czy potrzebuje masy z tłumika, który koroduję i nie ma połączenia, czy taka sonda lambda bierze masę z odrębnego kabla. Co do wentylatora to warto by było podłączyć komputer i sprawdzić jaką temperaturę widzi sam komputer podczas startu na zimnym silniku, może po prostu padł...
Jeżeli po zdjęciu klemy na akumulatorze jest 13,15V, a po założeniu klemy jest 12,75V, to znaczy, że coś musi obciążać ten akumulator - i to nie jest klema, tylko pobór prądu ! Amperomierz należy włączyć między zdjętą klemę, a końcówkę akumulatora, z której została zdjęta. Jeżeli prowizoryczne dołączenie amperomierza nie wykazuje przepływu prądu, to...
Jeśli chodzi o radio to jest to JVC Kameleon podłączony pod stały plus z kostki, żadnych dodatkowych odbiorników nie mam. Prąd jest pobierany tylko przez te 3 elementy które wymieniłem. Klemy czyste, masy sprawdzone-wyczyszczone są ok-instalacja elektryczna ogólnie również przejrzana-nigdzie nie znalazłem jakichś nieprawidłowości w postaci utlenionych...
Witaj, to mi wygląda na uszkodzony moduł BSI - bodajże. Odłącz klemę minusową, rozepnij tą kość, przeglądnij, czy nie tam coś utlenione. Jeśli nie, to moduł do naprawy, a często do wymiany.
Witam. Nie wiem czy piszę w dobrym dziale, ale chciałbym przedstawić swój problem w nadziei, że ktoś mi podpowie gdzie tkwi problem. Zaczynając od początku sytuacja zaczęła się w następujący sposób Samochód Renault Megane coupe 16.16v 2000r. z komputerem. Swojego czasu straciłem prędkościomierz w rozmowie z mechanikiem udzielił mi wskazówki, że prędkość...
Świece żarowe pobierają znaczny prąd, jeśli w układzie ładowania jest gdzieś słaby styk, będzie to powodowało spadki napięcia i brak ładowania. Dopóki nie wykonasz pomiarów o które proszono, dalsza dyskusja nie ma sensu. Potem można ew. sprawdzić prąd pobierany przez układ wstępnego podgrzewania, być może jest w nim jakieś zwarcie i pobiera zbyt duży...
Post trochę stary, ale może pomogę. Nie słuchaj o jakichś przepustnicach i ich czyszczeniu z kurzów i innego syfu. Generalnie taką poradę dają ludzie którzy nie mają pojęcia o mechanice. Przepustnica aby dławić silnik, czy też wpływać na jego działanie musiałaby mieć ograniczone światło bardzo grubo (pewnie min 30-40%) lub totalnie się zacinać (np ze...
1. Sprawdź przewód masowy odchodzący od klemy, w tym aucie lubił on pęknąć - słaba masa mogła by tłumaczyć problemy z ECU. 2. Możesz podmienić/wymienić czujnik położenia wału - koszt ok 50pln. To też standardowa usterka. Objawy są właśnie takie że silnik jak sjest zimny jest ok, jak się rozgrzeje potrafi się wyłączyć po ostygnięciu - 5/10 min można...
Ładowanie aku bez odłączania jest obarczone ryzykiem . Jeżeli nastąpi awaria prostownika i napięcie wtórne wzrośnie , możesz uszkodzić elementy elektroniczne w aucie . Pozatym klemy muszą mieć idealny styk z słupkami aku , nie ma dobrego styku elektrody będą się utleniały. Podsumowanie ; może się nic nie stanie a może...
Jak byłem rok temu w niemieckim ASO BMW to mechanik pokazywał mi utlenione przewody masowe na spodzie auta, ale to chyba nie może być problem, bo przecież rozrusznik jest przykręcony do silnika, czyli masę ma idealną. Klema pirotechniczna wydaje się w porządku, przejście plusa przez podłogę jest chyba beż łączeń, nie wiem już gdzie szukać problemu....
Ten akumulator jest już pewnie "zmęczony". Na drugim zdjęciu widać "zapocone" miejsce wokół bieguna ujemnego, spowodowane nieszczelnością pomiędzy biegunem a obudową. Elektrolit wyciekał w tym miejscu, powodując utlenianie się klemy i bieguna, a musiało się to dziać już dłuższy czas. Elektrolit na obudowie akumulatora, jak dobrze pamiętam, powoduje...
Kamil1959 nie wiedziałeś o ty, ze klemy akumulatora pokrywa się smarem, po to aby ołów się nie utleniał?
Jakie napięcie na akumulatorze? Próbowałeś odpalać na kable? To, że kręci nie oznacza, że akumulator jest sprawny. Poza tym bywa, że punkty masowe utleniają się, korodują i trzeba je sprawdzić? Akumulator masz poprawnie osadzony, zamocowany, może on w czasie jazdy się poruszył i klemy nie stykają poprawnie?
Zależy od tego gdzie to będzie, w domu, w szafce przyłączeniowej lub narażone na niską temperaturę? Ja bym pomyślał o jakimś bitumie lub wazelinie, tak jak się zabezpiecza klemy w samochodzie.
Kiedyś w wózkach stosowało się kwasowe bo tylko takie były. Dziś stosuje się żelowe, bo są czyste, nie kipią kwasem, nie utleniają się im klemy, nie parują śmierdzącym siarkowodowem i nie wybuchają. Poza tym chyba nie ma przeciwwskazań.
Biały osad to skutek utleniania, czasem jak aku się kończy, jest dużo kwaśnych oparów z aku i wtedy utlenianie jest większe niż normalnie. Oczyść klemy na zewnątrz i solidnie w środku podobnie jak zaciski aku. załóż je, a z wierzchu posmaruj wazeliną techniczną żeby odciąć je od szkodzliwych oparów. Ładowanie masz raczej ok, alternator sprawny, prąd...
Im drobnej tym lepiej, masz tylko zeszklić tak by czyste było a nie zetrzeć za bardzo bo będzie problem z kontaktem. Całość klemy i elektrody wazeliną nasmaruj. Nic nie będzie się utleniać, będzie dobrze. Wazeliną oczywiście techniczną.
U nas się stosowało tylko zwykły towot. Z tym, że przed zakręceniem żyły w zacisku delikatnie mazało się koniec żyły Al/Cu, tak żeby nie dochodziło do utleniania. Następnie po skręceniu zacisku, minimalną ilość dawaliśmy między płaskowniki. Wtedy od frontu widać, czy trzeba dokręcać. Co najważniejsze, towot nie powinien dochodzić do żyły. Myślę, że...
Witam. Kolego, z tego co zrozumiałem to masz teraz jakieś stare świece, ja bym mimo wszystko radził wymienić na nowe. Przestrzegam przed stosowaniem świec z długim gwintem, po pewnym czasie możesz mieć problemy z ich wykręceniem. Sprawdź też złącza od czujnika przy kole pasowym i module zapłonowym, styki mogą być luźne lub utlenione. Podobne objawy...
Jak rozbierzesz na drobne to pewnie juz ponownie nie poskładasz, Ogólnie to czas i chemia na wyczyszczenie tych potków wyjdzie drożej niż ich wymiana (przy takiej ilości to można juz zamówić hurtowo to będą taniej i to sporo taniej) ja potki odtłuszczam, potem kontaktem, a na koniec specjalnym smarem (podobny sie stosuje na klemy przy akumulatorze w...
Sprzedawca przyjął akumulator na reklamację dopiero po długiej i emocjonalnej dyskusji. Dopiero w domu, po zdjęciu plastikowych kapturków, zauważyłem że na bolcu minusowym była jakaś taka szadź lub szron.... co to mogło być??? Na plusowym bolcu takich zmian nie było. Sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację - zawsze. Jak reklamowałeś na rękojmię,...
Tak, tak, śmiało, pomysł z minionej epoki. A nierównomierne obciążenie akumulatorów to akurat też jest istotny problem: jeden się gotuje, a drugi niedoładowany, a później obydwa akumulatory trupy, do wymiany, może dwa latka wytrzymają. Oświetlenie, radiostacja, to trochę prądu pobiera. Szczerze mówiąc, to najbardziej partackie podłączenie jakie może...
utlenione przewody utlenione styki luźne klemy
układ bezciśnieniowy podłączenie komputer honda accord ładowarka wallbox
inwerter wyspowy dewalt dcb107
Audi 80 B4 2.0 ABT – obecność obrotomierza, wersje liczników, retrofit, sygnał TD Audi 80 B4 ABT 90KM – zamiana licznika z zegarem na licznik z obrotomierzem, VDO/UN4, montaż, piny