Lecz teraz mam problem, ponieważ takie bezpośrednie sterowanie prądem z tych ogniw się nie uda, ponieważ jest to bardzo małe naapięcie. Więc trzeba zastosować dwa subminiaturowe wzmacniacze tranzystorowe. W książce jest podane,że mogą to być (TG5, 0C71, TG6, TG50) lecz jest to stara książka i tych tranzystorów nie kupię. Do tego układu muszą być jeszcze...
32 Ω - uzwojenie hamulca.
Do zacisków U1 i Z2 dołączasz kondensator. Żyła "N" według schematu, faza do zacisku "9" dla "podnoszenia" lub do zacisku Z2 dla "opuszczania".
Witam Powracam ponownie do tego tematu bowiem wykonalem uklad wg schematu http://home.att.net/~wzmicro/3525.html ale niestety nie dziala , tzn za pomoca potencjometrow VR1 i VR3 mam mozliwosc regulacji napiecia wyjsciowego ale za pomoca VR2 niestety nie reguluje cie czestotliwosc a co za tym idzie i obroty silnika. Chodzi mo o to ze potrzebuje zasilacz...
Jak odłączam żółte kable od szczotek, ciągle mam 6 Ω między pinami 3 i 4. (Nie powinno to przerywać obwodu?) Tak, w zasadzie powinno to przerwać obwód o ile piny 3 i 4 odpowiadają za szczotki? A badałeś co się w tym samym czasie dzieje z pozostałymi pinami 1 i 2 oraz 5 i 6? Zapewne nie, bo przyjąłeś że 3 i 4 są od szczotek... A może 5 i 6 są od szczotek?...
Smazyc jajka na tym bedziesz mogl. Dalej bede drazyl - co te ruskie wymyslily? Po co uzwojenie hamulca laczy sie szeregowo z uzwojeniem silnika. Z Twojego posta wynika, ze to dwa osobne uzwojenia. Czy to moze Twoje widzimisie? Nie wierze, ze uzwojenie hamulca jest zasilane 1V napiecia.
Sprawdz szczotki silnika mogą byc zużyte. - proszę nie wprowadzać w błąd. Może być uszkodzone uzwojenie silnika, kondensator rozruchowy, hamulec lub uszczelniacz między bębnem a silnikiem. (czy istnieje jakaś regulacja) ? - nie.
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Krzychu, musisz przyznać, że jeśli ktoś jest zakochany w narzędziu (a lekko świadomy zagrożeń ze strony sprzętu wirującego) to po prostu rozepnie kabelek hamulca na wyłączniku. :) Przecież tak działały kiedyś miliony urządzeń przed inwazją głupoty. Uzwojenie hamulca pada pierwsze (jest cieńsze i głębiej), ale niestety z reguły nadpala izolację roboczego...
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Witam, W silnikach SEW, najczęściej jest napięcie 195VDC na hamulec. Po pierwsze należy sprawdzić, czy uzwojenie hamulca jest pojedyncze czy z odczepem. Następnie ustalić jakie jest napięcie pracy cewki. A po drugie dobrać mostek. Układów jest wiele tak więc może znajdziesz jakieś informacje na elektromagnesie hamulca.
Podłącz 3 fazy do pojedynczych wyprowadzeń (początki uzwojeń; końce masz zwarte blaszkami - klasyczny układ gwiazdy). Zasilanie hamulca przez mostek prostowniczy (dodatkowy blok) masz podłączone pod początek pierwszego uzwojenia i odczep środka gwiazdy (na hamulec idzie w ten sposób ok. 200 Vdc). Jeżeli słychać pracę hamulca (stuk przy włączaniu i kolejny...
Witam. Silnik jednofazowy z hamulcem. Uzwojenie robocze R=3,2Ω, uzwojenie rozruchowe R=3,5Ω, kondensator 120µF nie startuje. Po zakręceniu wałem pracuje w wybranym kierunku. Prąd uzw. rob. I=10A. Co może być nie tak? Hamulec jest zwalniany polem uzwojeń. Brak tabliczki znamionowej. Uzwojenia w stanie fabrycznym można powiedzieć, nie widać śladów przegrzania.
Do sprawdzenia stojan. Jeśli ta piła posiada funkcję hamulca to często tak bywa, że uzwojenie hamulca jest spalone/przegrzane i uszkadza uzwojenie główne stojana. Druga możliwość to być może trzeba wytoczyć komutator wirnika na tokarce.
Ten mechanizm zwierający to hamulec noża zapewne - w kosiarkach są silniki z fazą pomocniczą.
Podłącz zasilanie na początki uzwojenia, na krótko dla próby dla sprawdzenia silnika. Końce do szczotek tak jak opisałeś. Silnik musi wirować w poprawnym kierunku. Jeżeli nie to zamień podłączenie do szczotek wzajemnie. Szczotki mogły się zjechać z powodu uszkodzenia silnika. Uzwojenie hamulca jest połączone odwrotnie i zwiera nie zasilany silnik (puszczony...
Piła zrobiona, wszystko działa. :D Dziękuję bardzo za schematy. Potwierdziły moje przypuszczenia i rozwiały wątpliwości . Piła ma faktycznie silnik szeregowy a właściwie raczej szeregowo bocznikowy ( uzwojenie hamulca w jako bocznik).
To teraz sprawdź rezystancję cewki tego hamulca. Może jest przerwa w uzwojeniu.
Na tabliczce jest zaznaczony sterownik hamulca (BG 1.5) można go zasilać od 150 - 500 Vac, więc równie dobrze jak 230 Vac (L-N) można użyć zasilania 400 Vac (np. L1-L2); również to że ta "kostka" ma możliwość podpięcia "szybkiego" jak i "zwłocznego". Sterownik tak, a uzwojenie hamulca też od 150 -500 V?
Jeśli nie ma falownika to pewnie wystarczy moduł hamulca podłączyć pod przewody zasilające uzwojenia silnika. Jeśli te 230Vbr to zasilanie dla modułu to jeden przewód na gwiazdę a drugi na fazę. Z tej dokumentacji ciężko mi odczytać pod jakie zaciski co trzeba podłączyć. Zrób zdjęcie środka puszki przyłączeniowej to pewnie rozwieje wszelki wątpliowości....
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Odpowiem może pokrętnie: wczoraj naprawiałem hamulec silnika 5 kW taka kostka zwierającą uzwojenia po zaniku napięcia zasilania, podobnie jak u Ciebie odpadł kawałek plusika zasłaniający strukturę. Układ pracował ponad rok w tych samych warunkach eksploatacji oraz otoczenia i mogę analizować dlaczego? Pominąłem ten element z oczywistych względów.
To teraz wszystko jasne. Teraz sprawdź czy uzwojenie hamulca ma przejście i na jakie napięcie (napis powinien być na hamulcu lub tabliczce znamionowej), bo to zależy jaki masz podłączyć prostownik. układ gretza czy podwaja-cz napięcia.Robiłem ostatnio silnik do maszynki do gałęzi i tam był silnik z hamulcem taki jak od kosiarki.
Do sprawdzenia silnik i hamulec bezpieczeństwa.
Moim zdaniem sensowniejszy będzie ogranicznik przepięć. Produkuje to wiele firm. Dla prawidłowego doboru niezbędne jest wyliczenie energii jaka gromadzi się w uzwojeniu hamulca. Do tego trzeba znać jego indukcyjność. Ale można popróbować metodą "maca". Dobierając ogranicznik nadmiarowo. Pozdrawiam
Czyli silnik od miksera załatwia sprawę i może łatwo spełnić funkćję hamulca ;-) och zapomniałem w mikserze są dwa uzwojenia i hamulca nie będzie ale przekładnia ślimakowa ten problem załatwia.
http://obrazki.elektroda.pl/6614578100_1... Z tego co udało mi się ustalić to tak powinien być podłączony ten silnik. Działa poprawnie tylko dziwnie się zachowuje przy hamowaniu. Po puszczeniu przełącznika i załączeniu się cieńkiego uzwojenia hamującego następuje bardzo krótkie ale silne zaiskrzenie na komutatorze i silnik zatrzymuje...
No to pozostało wykonać "zwalniak" elektromagnetyczny. Forma hamulca, który zostaje zwolniony przez podanie napięcia do elektromagnesu. Zamontowany rzecz jasna na wale silnika. I to jest poprawne rozwiązanie. Zapewnia zahamowanie również w przypadku zaniku zasilania. Uzwojenie cewki hamulca łączy się równolegle z uzwojeniem zasilania, żadnych przełączników,...
Pilarka ukosowa Bosh Zamówiłem stojan wg nr katalogowego w moim starym mam 3 kable. A w tym co przyszedł 2. Da to się jakoś odpalić? Bo już ręce opadają z tymi zwrotami. -Stary stojan ma jeden przewód bezpośrednio do szczotek(biały) omijający uzwojenia i dwa odczepy jeden cienkim drutem a drugi grubszym. No i drugą wsuwkę do szczotek (czerwoną) - nowy...
Tam nie ma żadnego hamulca. Hamowanie jest elektryczne odwrotnym podłączeniem jednego uzwojenia (a więc i nie ma możliwości pracy z załączonym hamulcem, bo uzwojenia nie da się jednocześnie podłączyć w jedną i drugą stronę).
Bremsgerat to hamulec i na pewno działa tak, że po komendzie STOP zasila przez chwilę uzwojenie silnika prądem stałym (wyprostowanym z sieci, napięcie rzędu 20V) celem szybkiego zatrzymania. Przy zaniku zasilania sieciowego (brak hamowania) piła powinna kręcić się wyraźnie dłużej. Czasem stosowany jest osobny zasilacz DC.
MA być budżetowo czy profesjonalnie? Jak profesjonalnie to szukaj pod hasłem hamulec wiroprądowy. Jak budżetowo to dowolny alternator samochodowy. Do stojana podłączasz zespół rezystorów do obciążenia; regulując natężeniem prądu wzbudzenia uzyskujesz zmienne obciążenie na wale.
Zrób "pralkowca" albo "amerykankę" zewrzyj wyjścia uzwojeń (zrób zwarcie) i energia generowana w uzwojeniu pójdzie w jego ogrzanie lub podłącz żarówki samochodowe i zobaczysz efekt swojego treningu. https://www.youtube.com/watch?v=wxi9U-FF...
Musisz połączyć dwa przewody ze sobą na zaciskach kondensatora. Niestety nie wiem który jest rozruchowy, trzeba by było znaleźć omomierzem uzwojenie o większej oporności to będzie rozruchowe i trzeba go podłączyć do sieci szeregowo poprzez kondensator.
Albo źle dobrane kondensatory, albo duże obciążenie hamulca, albo uzwojenie uszkodzone, choć nowe podobno. Jak sprawdzić elektrycznie ten hamulec? Jest jeszcze jedna sprawa. W silnikach z hamulcem, czasami dochodzi do przerw w uzwojeniu wirnika. Tak, tak! Tego odlanego aluminium w żłobkach. Obrywa się boczny pierścień. A wtedy naprawy nie mają sensu....
Co do hamulca - napięcie pracy będzie podane na cewce hamulca. Dwa czarne przewody to prawdopodobnie wyprowadzone środki gwiazd uzwojeń- proponuję pomierzyć rezystancje pomiędzy 1U1, 1V1, 1W1 a 2Y i 8Y oraz 2U1, 2V1, 2W1 a 2Y i 8Y oraz 2Y a 8Y. Może się też okazać że 2Y-8Y to dodatkowe uzwojenie do zasilania hamulca.
Nie znam akurat tego urządzenia więc bazuję na domysłach. Myślę tu o hamulcu elektrycznym. Po wyłączeniu zwierane jest część lub całe uzwojenie silnika. Zadziałanie hamulca powinna powodować zarówno ta rączka z przodu jak i normalne wyłączenie urządzenia.
Ten właśnie jest hamulcem prądu stałego. Zasilanie cewki odbywa się poprzez prostownik/moduł hamulca- to ten drugi blok od lewej, od strony zacisków uzwojenia silnika. Podobne serie motoreduktorów SEWa stosujemy w napędach suwnicowych. Żaden nie ma hamulca trójfazowego, to historyczne rozwiązanie. V
Może hamulec, drugim końcem wpięty pod punkt gwiazdowy uzwojenia? (at)busztomasz, czyj ten wynalazek? Proofy? V.
Wiązka czterech kabli to zasilanie silnika a ta druga z dwoma kablami to zasilanie hamulca elektromagnetycznego. Musisz pomierzyć rezystancję pomiędzy przewodami w tej wiązce z której wychodzą cztery przewody. Do tych dwóch przewodów które mają najmniejszą rezystancję (będzie to uzwojenie pracy-robocze) podłączasz zasilanie. Pozostałe dwa przewody to...
Witam ! Pokaż zdjęcie tabliczki zaciskowej, Nie podłączaj silnika tak jak napisałeś. Dlaczego sądzisz ze ten silnik ma hamulec ? -1,5 oma uzw. robocze -6 omów uzw. pomocnicze -0.3 oma wyłącznik odśrodkowy Do zwojenia roboczego podłącza się 230V Uzwojenie pomocnicze, wyłącznik odśrodkowy i kondensator łączymy szeregowo i ten szereg łączymy do tego samego...
podłączyć jedno z uzwojeń np. 1u1, 1v1, 1w1. i hamulec wpiąć do tego uzwojenia pod 1u1 jak dobrze rozumiem tak ? to wtedy hamulec będzie wpięty z 2 faz 1w1 u 1u1 ? i wtedy silnik będzie pracował bez problemu ?
Przy zamienionych końcówkach silnik przy skojarzeniu w gwiazdę nigdy nie osiąga nominalnych obrotów ponieważ dwie fazy pracują w układzie silnikowym natomiast trzecia w układzie hamulca. Przy skojarzeniu w trójkąt może osiągać obroty nominalne, ale pracuje na dwóch fazach, prąd jednej fazy jest równy zero. Jeżeli tak się nie dzieje to należy podejrzewać...
Witam , składam sobie piłę stołowa na garażu i mam z tym kilka pytań , chce zakupić silnik 220/380 2.2kw 2800obr i chciałbym do niego dodać hamulec czy istnieje taka opcja ( silnik jest bez hamulca produkcji rosyjskiej), czy do takiego silnika można dodać dual capacior bo pewnie nie będzie miał uzwojenia rozruchowego. Pozdrawiam
Witam Silnik kosiarki elektrycznej buczy ale bardzo wolno kręci i grzeje się wirnik i stojan. Kondensator nie ma przebicia (nie mierzyłem pojemności), hamulec działa prawidłowo. Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Silnik zachowuje się tak samo...
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować...
Demontaż hamulca i pozycja pracy tego silnika nie ma wpływu na rozruch. Możliwe przyczyny: 1. Krzywo zamontowana jedna lub obie tarcze łożyskowe i w konsekwencji ocieranie wirnika o stojan. 2. Poprzeczny luz łożysk w tarczach łożyskowych i w konsekwencji również ocieranie wirnika o stojan. 3. Uszkodzone uzwojenie. 4. Uszkodzenie klatki wirnika (uszkodzenie...
To nie jest czasem taka wyciągarka z marketu za 500zł? Parametry bardzo pasują. Jest jeszcze możliwość zastosowania hamulca z luzownikiem, na wale silnika. Tarcza hamulcowa jest zamocowana do wału. Obejmuje ją hamulec szczękowy. Stale zaciśnięty. Po podaniu napięcia na silnik, podłączony do uzwojenia luzownik elektromagnetyczny otwiera hamulec. Po zaniku...
Schemat jak najbardziej poprawny. Teraz wszystko widać. To oczywiście drugie z opisanych przeze mnie wczoraj rozwiązań. Na 100% musisz wymienić 4µ7/50V (najlepiej na 47µ). Jeśli przyjrzysz się uważnie schematwi to zauważysz dość przejrzysty układ - rodzaj hamulca. To: dioda (tuż od uzwojenia do 4µ7), rezystor 1K + kond. 4µ7 oraz...
Element -U32 (LIS-xx) na schematach to element charakterystyczny dla wciągarek produkcji ABUS, jest to firmowe, autorskie opracowanie. Jest to rodzaj kontrolera pracy układu stycznikowego wciągarki z silnikiem dwubiegowym. Podstawowe zadania to zabezpieczenie czasowe przed zbyt szybkim nawrotem (zmianą kierunku) styczników -K21/-K22, co zabezpiecza...
podłączyć uzwoić hamulec alternator uzwoić temperatura uzwoić
zdjąć obudowę pieca junkers filtr mostkiem wiena wiatrak domowy
AVG AntiVirus – usuwanie wirusa czy kwarantanna? Oglądanie plików po detekcji Partner P145107HRB Briggs & Stratton 14,5 HP – gaśnie na małym gazie, czyszczenie gaźnika, filtr paliwa