Witam ponownie Wlasnie robie proby i tak przy zasilaniusilnika prad pocztkowo wynosi 1.3 A i po osiagnieciu obrotow wynosi 0,86 A Proby robilem przy zasilaniu nap 14 V i tak na uzwojeniu hamulca nap wynosilo ok 0.45V i reszta tj 13.5V na silniku. Dalsze proby przy nap znamionowym bede robil jutro bo jest juz troche pozno Pozdrawiam Wosiekpl
Moim zdaniem sensowniejszy będzie ogranicznik przepięć. Produkuje to wiele firm. Dla prawidłowego doboru niezbędne jest wyliczenie energii jaka gromadzi się w uzwojeniu hamulca. Do tego trzeba znać jego indukcyjność. Ale można popróbować metodą "maca". Dobierając ogranicznik nadmiarowo. Pozdrawiam
To teraz sprawdź rezystancję cewki tego hamulca. Może jest przerwa w uzwojeniu.
http://obrazki.elektroda.pl/6614578100_1... Z tego co udało mi się ustalić to tak powinien być podłączony ten silnik. Działa poprawnie tylko dziwnie się zachowuje przy hamowaniu. Po puszczeniu przełącznika i załączeniu się cieńkiego uzwojenia hamującego następuje bardzo krótkie ale silne zaiskrzenie na komutatorze i silnik zatrzymuje...
Smazyc jajka na tym bedziesz mogl. Dalej bede drazyl - co te ruskie wymyslily? Po co uzwojenie hamulca laczy sie szeregowo z uzwojeniem silnika. Z Twojego posta wynika, ze to dwa osobne uzwojenia. Czy to moze Twoje widzimisie? Nie wierze, ze uzwojenie hamulca jest zasilane 1V napiecia.
Do sprawdzenia silnik i hamulec bezpieczeństwa.
Pilarka ukosowa Bosh Zamówiłem stojan wg nr katalogowego w moim starym mam 3 kable. A w tym co przyszedł 2. Da to się jakoś odpalić? Bo już ręce opadają z tymi zwrotami. -Stary stojan ma jeden przewód bezpośrednio do szczotek(biały) omijający uzwojenia i dwa odczepy jeden cienkim drutem a drugi grubszym. No i drugą wsuwkę do szczotek (czerwoną) - nowy...
Co do tabliczki, to niestety silnik jej nie posiada, więc tym się nie wspomożemy. Danych hamulca też nie ma żadnych. Pojęcie impedancji nie jest mi obce, ale to nie zmienia faktu, że prąd płynący w uzwojeniach hamulca będzie znaczny.
Ten mechanizm zwierający to hamulec noża zapewne - w kosiarkach są silniki z fazą pomocniczą.
Witam. Mam piłę elektryczną Makita UC 3501a, dostałem ją troszkę zdekompletowaną z porozłączanymi przewodami i chciałbym to wszystko podłączyć. http://obrazki.elektroda.pl/4326694700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7860007700_1... Literami A,B,C,D oznaczyłem 4 końcówki wyprowadzeń uzwojeń stojana. Pomierzyłem omomierzem...
No to pozostało wykonać "zwalniak" elektromagnetyczny. Forma hamulca, który zostaje zwolniony przez podanie napięcia do elektromagnesu. Zamontowany rzecz jasna na wale silnika. I to jest poprawne rozwiązanie. Zapewnia zahamowanie również w przypadku zaniku zasilania. Uzwojenie cewki hamulca łączy się równolegle z uzwojeniem zasilania, żadnych przełączników,...
Do zacisków U1 i Z2 dołączasz kondensator. Żyła "N" według schematu, faza do zacisku "9" dla "podnoszenia" lub do zacisku Z2 dla "opuszczania".
Zrób "pralkowca" albo "amerykankę" zewrzyj wyjścia uzwojeń (zrób zwarcie) i energia generowana w uzwojeniu pójdzie w jego ogrzanie lub podłącz żarówki samochodowe i zobaczysz efekt swojego treningu. https://www.youtube.com/watch?v=wxi9U-FF...
MA być budżetowo czy profesjonalnie? Jak profesjonalnie to szukaj pod hasłem hamulec wiroprądowy. Jak budżetowo to dowolny alternator samochodowy. Do stojana podłączasz zespół rezystorów do obciążenia; regulując natężeniem prądu wzbudzenia uzyskujesz zmienne obciążenie na wale.
nie jestem pewny ale to z tył może być hamulcem pozdowienia
Krzychu, musisz przyznać, że jeśli ktoś jest zakochany w narzędziu (a lekko świadomy zagrożeń ze strony sprzętu wirującego) to po prostu rozepnie kabelek hamulca na wyłączniku. :) Przecież tak działały kiedyś miliony urządzeń przed inwazją głupoty. Uzwojenie hamulca pada pierwsze (jest cieńsze i głębiej), ale niestety z reguły nadpala izolację roboczego...
Albo źle dobrane kondensatory, albo duże obciążenie hamulca, albo uzwojenie uszkodzone, choć nowe podobno. Jak sprawdzić elektrycznie ten hamulec? Jest jeszcze jedna sprawa. W silnikach z hamulcem, czasami dochodzi do przerw w uzwojeniu wirnika. Tak, tak! Tego odlanego aluminium w żłobkach. Obrywa się boczny pierścień. A wtedy naprawy nie mają sensu....
Wiązka czterech kabli to zasilanie silnika a ta druga z dwoma kablami to zasilanie hamulca elektromagnetycznego. Musisz pomierzyć rezystancję pomiędzy przewodami w tej wiązce z której wychodzą cztery przewody. Do tych dwóch przewodów które mają najmniejszą rezystancję (będzie to uzwojenie pracy-robocze) podłączasz zasilanie. Pozostałe dwa przewody to...
Witam, W silnikach SEW, najczęściej jest napięcie 195VDC na hamulec. Po pierwsze należy sprawdzić, czy uzwojenie hamulca jest pojedyncze czy z odczepem. Następnie ustalić jakie jest napięcie pracy cewki. A po drugie dobrać mostek. Układów jest wiele tak więc może znajdziesz jakieś informacje na elektromagnesie hamulca.
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować...
Do sprawdzenia stojan. Jeśli ta piła posiada funkcję hamulca to często tak bywa, że uzwojenie hamulca jest spalone/przegrzane i uszkadza uzwojenie główne stojana. Druga możliwość to być może trzeba wytoczyć komutator wirnika na tokarce.
Podłącz zasilanie na początki uzwojenia, na krótko dla próby dla sprawdzenia silnika. Końce do szczotek tak jak opisałeś. Silnik musi wirować w poprawnym kierunku. Jeżeli nie to zamień podłączenie do szczotek wzajemnie. Szczotki mogły się zjechać z powodu uszkodzenia silnika. Uzwojenie hamulca jest połączone odwrotnie i zwiera nie zasilany silnik (puszczony...
Na tabliczce jest zaznaczony sterownik hamulca (BG 1.5) można go zasilać od 150 - 500 Vac, więc równie dobrze jak 230 Vac (L-N) można użyć zasilania 400 Vac (np. L1-L2); również to że ta "kostka" ma możliwość podpięcia "szybkiego" jak i "zwłocznego". Sterownik tak, a uzwojenie hamulca też od 150 -500 V?
Witam spalił mi się silnik trójfazowy posiadający hamulec, o ile silnik jest już przewinięty i pracuje poprawnie problemy są z hamulcem. W pierwotnej wersji był on wpięty z jednym uzwojeniem w szereg przez układ prostowniczy, wymyśliłem sobie że zastosuje zewnętrzne źródło zasilania tego hamulca a silnik przewinę tradycyjnie stąd moje pytanie jakim...
Sprawdz szczotki silnika mogą byc zużyte. - proszę nie wprowadzać w błąd. Może być uszkodzone uzwojenie silnika, kondensator rozruchowy, hamulec lub uszczelniacz między bębnem a silnikiem. (czy istnieje jakaś regulacja) ? - nie.
To teraz wszystko jasne. Teraz sprawdź czy uzwojenie hamulca ma przejście i na jakie napięcie (napis powinien być na hamulcu lub tabliczce znamionowej), bo to zależy jaki masz podłączyć prostownik. układ gretza czy podwaja-cz napięcia.Robiłem ostatnio silnik do maszynki do gałęzi i tam był silnik z hamulcem taki jak od kosiarki.
Element -U32 (LIS-xx) na schematach to element charakterystyczny dla wciągarek produkcji ABUS, jest to firmowe, autorskie opracowanie. Jest to rodzaj kontrolera pracy układu stycznikowego wciągarki z silnikiem dwubiegowym. Podstawowe zadania to zabezpieczenie czasowe przed zbyt szybkim nawrotem (zmianą kierunku) styczników -K21/-K22, co zabezpiecza...
Silnik hamowany zewnętrznym hamulcem nie będzie się grzał w momencie hamowania. Tylko hamowanie i rozpędzanie z falownika będzie powodowało nagrzewanie uzwojeniem. Czy masz zewnętrzne wymuszone chłodzenie?
Lecz teraz mam problem, ponieważ takie bezpośrednie sterowanie prądem z tych ogniw się nie uda, ponieważ jest to bardzo małe naapięcie. Więc trzeba zastosować dwa subminiaturowe wzmacniacze tranzystorowe. W książce jest podane,że mogą to być (TG5, 0C71, TG6, TG50) lecz jest to stara książka i tych tranzystorów nie kupię. Do tego układu muszą być jeszcze...
Witam. Silnik jednofazowy z hamulcem. Uzwojenie robocze R=3,2Ω, uzwojenie rozruchowe R=3,5Ω, kondensator 120µF nie startuje. Po zakręceniu wałem pracuje w wybranym kierunku. Prąd uzw. rob. I=10A. Co może być nie tak? Hamulec jest zwalniany polem uzwojeń. Brak tabliczki znamionowej. Uzwojenia w stanie fabrycznym można powiedzieć, nie widać śladów przegrzania.
Jak opróżniasz kosz to czasem trzeba włozyć łapkę żeby pozbyć sie reszty trawy, która zablokowała wylot do kosza. Po to jest hamulec żeby zatrzymać nóż jak najszybciej po wyłączeniu kosiarki. Bez zasilania hamulec trzyma to i ciężko sie kręci. Ja obstawiam kolego kondensator w uzwojeniu rozruchowym i to może byc przyczyna buczenia silnika.
Czyli silnik od miksera załatwia sprawę i może łatwo spełnić funkćję hamulca ;-) och zapomniałem w mikserze są dwa uzwojenia i hamulca nie będzie ale przekładnia ślimakowa ten problem załatwia.
BS 4244 Czujnik prędkości obrotowej przy osi tylnej z prawej strony ma zwarcie w uzwojeniu RS 1507 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ma zwarcie z masą BS - Układ sterowania hamulcami RS - Układ sterowania retarderem
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
[quote="marcpfs"]Na kazdym uzwojeniu pokazuje 25 om. /quote] Luz na łożyskach i stąd taki efekt.
jest ważne żeby to było napięcie stałe a nie zmienne, nie musi być wygładzone. mam w pracy nowsze i starsze wersje takich samych maszyn, w starych jest tylko mostek prostowniczy, w nowych jest mostek + kondensator szeregowo z rezystorem(układ gasikowy) silniki DC w naszych maszynach po ok.63kW rozpędzają się do 3000obr/min po czym hamują gwałtownie...
Najprościej i chyba najtaniej byłoby umieścić silnik na obrotowej (wahliwej) podstawie i mierzyć moment na obudowie np. przy pomocy wagi. Wał silnika hamować jakimś hamulcem tarciowym, prądnicą albo np. silnikiem indukcyjnym z uzwojeniem zasilanym z regulowanego DC.
Możliwości jest kilka, te dwa zaciski to może być cewka hamulca, wentylator chłodzący lub termistor w uzwojeniach, ale wszystko to powinno być uwzględnione na tabliczce znamionowej silnika.
Po pierwsze i bardzo ważne: kosiarka po zdemontowaniu hamulca wyhamuje ale tylko w trawie , kolega miał przez to założone kilkanaście szwów na ręce bo o tym zapomniał i próbował przenieść kosiarkę ze zdemontowanym hamulcem z chodnika, co do zwarć w uzwojeniach rozruchowych to możliwe, zmierz ten prąd jak możesz. Dodano po 3 To wirnik jest w porządku,...
Silniki są razem z hamulcami (tzn. mały układzik który podaje napięcie stałe na uzwojenia), Hamulce są firmy flender himmler. Niestety do maszyny nie ma żadnych schematów. Wszystko trzeba by podpiąć od 0. Silniki są 3fazowe, ale na 100% były podłączone pod 230V. Spisz wszystko co się da z tabliczek znamionowych. Silniki Y czy Δ Po co dwa silniki...
Pierwsze załączenie spowodowane jest prądem bazy od strony rezystora M22/1W. Tranzystor zaczyna przewodzić i rozpoczyna się przepływ prądu kolektora w uzwojeniu pierwotnym. W tym samym czasie w uzwojeniu wtórnym (po stronie w. n.) indukuje się napięcie o kierunku wynikającym z zaznaczoneych początków uzwojeń. Zatem w fazie rozpoczynania przewodzenia...
no i po temacie, zrobił ktoś z niego 2p=8/2p=4 z przełączalnym uzwojeniem, tyle tylko że nie za dobrze ;). Pozdrawiam.
Do hamowania mogą być prądy wirowe w aluminiowej płycie obracającej się w polu elektromagnesu, siła hamowania będzie proporcjonalna do szybkości i do kwadratu prądu w uzwojeniu; do tego miernik obrotów z odczytem na Arduino i z tego Arduino sterowanie tym prądem. Przy bardzo małych obrotach prądy wirowe nie dadzą dużego momentu siły, i jeśli jest potrzebny,...
Przy wyłączonej kosiarce nóż ma się ciężko obracać, to jest rola hamulca mechanicznego. Zaś po włączeniu silnika tenże hamulec przciągany jest do wirnika i odblokowuje go. Możliwe że masz uszkodzony kondensator rozruchowy - objawy by się zgadzały lub zwarcie w uzwojeniu silnika. To wyjaśniałoby brak mocy. Poza tym kosiarki elektryczne nie są prznaczone...
Tam jest wirnik klatkowy? Jeżeli tak to wkładanie go w jakikolwiek sposób nie zmieni kierunku wirowania. Kierunek jest determinowany przez przesunięcie strumieni magnetycznych z obu uzwojeniach. Samego silnika w rękach nie miałem więcej z ewentualnym hamulcem to nie wiem jak jest.
Tam nie ma żadnego hamulca. Hamowanie jest elektryczne odwrotnym podłączeniem jednego uzwojenia (a więc i nie ma możliwości pracy z załączonym hamulcem, bo uzwojenia nie da się jednocześnie podłączyć w jedną i drugą stronę).
Witam wszystkich. Ja również załączam 3 zdjęcia podajnika jaki zbudowałem do migomatu. Jako źródło prądu do spawania wykorzystam prostownik spawalniczy Bester 3fazowy.Podajnik ma silnik 65W 24V, koniecznie muszę dorobić jeszcze hamulec cierny oraz wstawić dla lepszej stabilizacji prądu albo dławik, który muszę wykonać albo baterię kondensatorów około...
A nie możesz dać większego mostka i przykręcić do obudowy metalowej? Mógłbym oczywiście, ale to niekoniecznie temperatura mostka go niszczy, a przeciążenie spowodowane przykładowo uszkodzeniem samej cewki hamulca. Mostek niestety bierze całe zwarcie na uzwojeniach na siebie i strzelają diody. Niestety silnik pracuje w układzie, gdzie normalnie podczas...
Hamulec ten jest na tyle prosty że usprawnianie go to tylko jego całkowita eliminacja niebezpieczna dla użytkownika . Jego konstrukcja wygląda tak że na tarczy łożyskowej wokół łożyska są umieszczone małe klocki hamulcowe do których jest dociskana sprężyną umieszczoną na osi wirnika mała tarcza najczęściej wytłoczona z blachy w formie miseczki stale...
Procedura sprawdzenia napędu wykluczająca kolejne elementy. Co można sprawdzić bez rozkręcenia napędu? Jeśli zatrzymanie napędu nie nastąpiło w krańcowym położeniu i zarówno przy podnoszeniu, jak i opuszczaniu słychać buczenie silnika, można sprawdzić omomierzem, czy nie są uszkodzone oba uzwojenia. Trzeba oczywiście odłączyć zasilanie napędu. Pomiędzy...
Schemat jak najbardziej poprawny. Teraz wszystko widać. To oczywiście drugie z opisanych przeze mnie wczoraj rozwiązań. Na 100% musisz wymienić 4µ7/50V (najlepiej na 47µ). Jeśli przyjrzysz się uważnie schematwi to zauważysz dość przejrzysty układ - rodzaj hamulca. To: dioda (tuż od uzwojenia do 4µ7), rezystor 1K + kond. 4µ7 oraz...
Nie znam akurat tego urządzenia więc bazuję na domysłach. Myślę tu o hamulcu elektrycznym. Po wyłączeniu zwierane jest część lub całe uzwojenie silnika. Zadziałanie hamulca powinna powodować zarówno ta rączka z przodu jak i normalne wyłączenie urządzenia.
Wszystko zależy od tego na jakim generatorze chcesz oprzeć projekt. 2 KVA to turbina wiatrowa o rozpiętości łopat co najmniej 3 do 6 metrów w zależności od przekładni. Jakie napięcie ma generować przy minimalnym wietrze ? I co kolega ma na myśli o zabezpieczeniach grzałkami ? Czy chodzi o zabezpieczenie przed silnym wiatrem ? W przemysłowych generatorach...
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Co do hamulca - napięcie pracy będzie podane na cewce hamulca. Dwa czarne przewody to prawdopodobnie wyprowadzone środki gwiazd uzwojeń- proponuję pomierzyć rezystancje pomiędzy 1U1, 1V1, 1W1 a 2Y i 8Y oraz 2U1, 2V1, 2W1 a 2Y i 8Y oraz 2Y a 8Y. Może się też okazać że 2Y-8Y to dodatkowe uzwojenie do zasilania hamulca.
Być może kolega Krzysztof10 ma rację z tą niesymetrycznością sam jestem ciekaw? Korci mnie trochę bo mam alternator od stara 200 z magnesami na wirniku i uzwojeniem trójfazowym ,żeby nawinąć dodatkowy stojan z uzwojeniem dwufazowym ,przełożyć i zobaczyć co będzie . Zobaczymy jak czasu starczy to spróbuję Co do przejścia kabli przez gondolę w dół w moim...
Potrafi mi ktoś połączyć uzwojenia na stojanie z drugiej strony? Tam nie ma żadnych połączeń. Oraz które są rozruchowe uzwojenia a które normalne? Cewki składające się z czterech zezwojow, to uzwojenie główne (robocze). Cewka składająca się z dwóch zezwojow, to uzwojenie pomocnicze. Średnio wychodzi 75 zwojów na każdy złobek całkiem ciasno.I jeszcze...
Odpowiem może pokrętnie: wczoraj naprawiałem hamulec silnika 5 kW taka kostka zwierającą uzwojenia po zaniku napięcia zasilania, podobnie jak u Ciebie odpadł kawałek plusika zasłaniający strukturę. Układ pracował ponad rok w tych samych warunkach eksploatacji oraz otoczenia i mogę analizować dlaczego? Pominąłem ten element z oczywistych względów.
podłączyć jedno z uzwojeń np. 1u1, 1v1, 1w1. i hamulec wpiąć do tego uzwojenia pod 1u1 jak dobrze rozumiem tak ? to wtedy hamulec będzie wpięty z 2 faz 1w1 u 1u1 ? i wtedy silnik będzie pracował bez problemu ?
Tak, z innego chodzi normalnie. Dodano po 5 I mam jeszcze jedno pytanie. Z uzwojenia transformatora z zacisków 120 V podpinam drugi transformator który ma uzwojenie 110 V i zmienia na 24 V. Wstawiam mostek (o parametrach jak poprzednie) oraz kondensator (parametry jak wyżej) i mierzę napięcie, spodziewam się coś koło 24 V dc a mam 40 V dc. Trochę to...
Witam , składam sobie piłę stołowa na garażu i mam z tym kilka pytań , chce zakupić silnik 220/380 2.2kw 2800obr i chciałbym do niego dodać hamulec czy istnieje taka opcja ( silnik jest bez hamulca produkcji rosyjskiej), czy do takiego silnika można dodać dual capacior bo pewnie nie będzie miał uzwojenia rozruchowego. Pozdrawiam
Jeśli nie ma falownika to pewnie wystarczy moduł hamulca podłączyć pod przewody zasilające uzwojenia silnika. Jeśli te 230Vbr to zasilanie dla modułu to jeden przewód na gwiazdę a drugi na fazę. Z tej dokumentacji ciężko mi odczytać pod jakie zaciski co trzeba podłączyć. Zrób zdjęcie środka puszki przyłączeniowej to pewnie rozwieje wszelki wątpliowości....
1.Cały włacznik sprawidziłem i jest sprawny 2.Włacznik podłączyłem na boku bez silnika i cewka pięknie trzyma po włączeniu start. 3.Czyli styk pomoczniczy jest jeszcze wprowadzony do silnika aby w przypadki uszkodzenia silnika nie dało się włączyć....tak myślę. 4.W silniku jest termik ale u mnie sprawny i przewodzi. 5.Teraz trzeba rozpracować uzwojenia...
To nie jest czasem taka wyciągarka z marketu za 500zł? Parametry bardzo pasują. Jest jeszcze możliwość zastosowania hamulca z luzownikiem, na wale silnika. Tarcza hamulcowa jest zamocowana do wału. Obejmuje ją hamulec szczękowy. Stale zaciśnięty. Po podaniu napięcia na silnik, podłączony do uzwojenia luzownik elektromagnetyczny otwiera hamulec. Po zaniku...
Witam Posiadam silnik o nap zasilania 27 Vdc 13000 rpm 15 W. Silnik ten ma trzy punkty do podłączenia napięcia zasilającego. Jeden jest wspólny i pozostałe dwa dla kierunków lewo i prawo. Z tego co się dowiedziałem , może być także zasilany napięciem zmiennym. Problem jaki mam z tym silnikiem to że w celu obniżenia obrotów podaję napięcie około 15 Vdc...
Witam Ponownie chcialem powrocic do tematu zasilania silnika i pomyslalem czy taki pomysl by sie sprawdzil. Otoz na osi silnika zamontowany jest hamulec ( jeszcze nie zmierzylem nap zasilajacego ) ktory podejzewam ze zasilany jest pelnym znamionowym napieciem tzn 27V. Tak wiec uzwojenie hamulca mam zamiar odlaczyc od silnika i zasilacz odrebnym napieciem...
Witam Posiadam pilarkę do drewna o mocy 1500W. Sprzedawana pod różnymi nazwami, w różnych sklepach internetowych, stacjonarnych i aukcjach. Pilarka posiada silnik komutatorowy. Spaliło mi szczotki, wyciągnąłem silnik i zawiozłem do zakładu przezwajania silników. Diagnoza następująca: Wirnik nieuszkodzony, ale stojan posiada po dwa uzwojenia na każdej...
Może hamulec, drugim końcem wpięty pod punkt gwiazdowy uzwojenia? (at)busztomasz, czyj ten wynalazek? Proofy? V.
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Niestety Kolega nie posiada odpowiedniego zasilacza 110 VDC To nie problem by kupić. A czy przypadkiem by taki silnik mógł pracować na prądzie zmiennym nie powinniśmy odwinąć na uzwojeniu wzbudzenia silnika, jeśli będzie miał mniejsze obroty jak sugerujesz? Tak więc dalej obstawał bym za dostarczeniem mu jednak tych wymaganych wartości.
Witam. Zastosowałem do uruchamiania hydraulicznej pompy hamulców przyczepy siłownik liniowy "Zrób to sam" z zastosowaniem silniczka DC 12 V, 3 A, M7b od wycieraczek Syreny. Normalnie jest to silniczek dwubiegowy (wolne, szybkie), szeregowo bocznikowy, jeszcze z uzwojeniem hamującym dla wolnych obrotów. Oryginalnie w Syrenie poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/2575370800_...
Ten właśnie jest hamulcem prądu stałego. Zasilanie cewki odbywa się poprzez prostownik/moduł hamulca- to ten drugi blok od lewej, od strony zacisków uzwojenia silnika. Podobne serie motoreduktorów SEWa stosujemy w napędach suwnicowych. Żaden nie ma hamulca trójfazowego, to historyczne rozwiązanie. V
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
Tak właściwie to co dolega temu silnikowi? Sprawdź kondensator dołączony do uzwojeń silnika (jeśli jest uszkodzony to silnik nie ruszy). Możliwe jest też że razem z hamulcem jest połączony wyłącznik uzwojenia rozruchowego (o ile twój silnik akurat posiada takie rozwiązanie). Tak właściwie to można zdemontować ten hamulec silnika, ale jak coś to ja ci...
Owszem, autorowi chodziło o dobezpieczanie silników za falownikiem i potencjalnym efektem przerwania obwodu podczas pracy układu. Tak wygląda zastosowanie czterech niewyimaginowanych wyłączników silnikowych za falownikiem w klasycznym układzie napędu suwnicy. https://obrazki.elektroda.pl/7280667500_... Zestyki pomocnicze wyłączników,...
Darius, rozumiem, że chodzi Ci o to, aby silnik odwijania folii utrzymał się w miejscu? Rezystor hamowania ma za zadanie rozproszyć w postaci ciepła energię zgromadzoną w uzwojeniach silnika. Dzięki temu można zastosować krótszą rampę hamowania bez obawy o wzrost napięcia w obwodzie DC falownika. Żeby do falownika podłączyć rezystor, musi być on wyposażony...
Witam Są silniki z hamulcami elektromagnetycznymi, które po odłączeniu zasilania hamują wirnik, hamulec może być zasilany z odczepu uzwojenia silnika lub mieś własne zasilanie. Nie wiem czy silniki krokowe są z takim hamulcem.
Jest to silnik jednofazowy 950W z kondensatorem 40uF,przystosowany do ruchu lewo-prawo (góra-dół) za pomocą odpowiedniego przełącznika w manipulatorze. Po zasterowaniu góra lub dół słychać jedynie klepnięcie hamulca o wirnik i nic poza tym. Zdemontowałem silnik i zdjąłem hamulec z wału, by można było swobodnie obracać wirnikiem i obserwować go po podaniu...
Jest taka możliwość: w kołach zamontować silniki, usunąć cały mechanizm przenoszenia napędu (skrzynia biegów, sprzęgło, wał, mechanizm różnicowy), dodać prądnicę i układ automatycznej regulacji gazu. I uzyskujemy pojazd bez pedału gazu, sprzęgła, dźwigni zmiany biegów - mamy tylko jedną dźwignię do regulacji szybkości (i kierunku) jazdy, resztę robi...
Ten rozrusznik ma oznaczenie D6RA.Charakterystyczną rzeczą jest to ze wirnik posiada komutator talerzowy.Częstym błedem jest to ze wymienia się szczotki,a nie wyrówna się powierzchni komutatora.Nastepnym błedem jest niewycięcie miki z pomiędzy wycinków komutatora.Powoduje to iskrzenie,a tym samym wzrost temperatury. Jeżeli by płynął za duzy prąd w obwodzie...
Chciałem zauważyć że jest to silnik 3-fazowy a nie jedno. Przewody masz pokolorowane jak podłączyć. Szary czarny i brązowy masz fazy, niebieski zerowanie zielono-żółty uziemienie a te dwa białe przewody są to przewody sygnałowe Dobrze, dobrze, co !!! Bez bzdur proszę! Musisz rozrysowac nam te połaczenia, bo w tej chwili nic nie widać w tym spaghetti....
Sześć połączeń w kostce to: 1. Uzwojenie 2. Szczotki 3. Prądnica tachometryczna Należy połaczyć szeregowo szczotki z uzwojeniem. Jeżeli w takim połaczeniu iskrzy to może byc uszkodzony silnik(wirnik). W takim przypadku elektronika odłaczy prace silnika. To może być przyczyną że nie pracuje. PS. Silniki w tych pralkach nie posiadaja hamulców. Hamulce...
Wyłącza bo jest zwarcie, (...) Będę musiał sprawdzić silnik. Trochę to mało logiczne, bo jak pisałeś, silnik działa poprawnie zarówno w trójkąt jak i podwójną gwiazdę. Gdyby było zwarcie wybijało by natychmiast bezpieczniki na wejściu. Tak jak koledzy wyżej wspominają objaw "buczenia" wygląda na brak jednej z faz na silniku, lub zablokowanie wału hamulcem...
Witam Silnik kosiarki elektrycznej buczy ale bardzo wolno kręci i grzeje się wirnik i stojan. Kondensator nie ma przebicia (nie mierzyłem pojemności), hamulec działa prawidłowo. Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Silnik zachowuje się tak samo...
Witam Powracam do tematu sterownika do mojego silnika.Rozebrałem go aby sprawdzić połączenia i sa takie: minus podawany jest poprzez jedną szczotką na wirnik. Z niego poprzez drugą podawane jest na wspolny punkt dwóch uzwojeń . Uzwojenia sa w formie pół ksieżyca. W zależności na które podawany jest plus zasilania silnik kręci się w prawo albo w lewo.Każde...
Nie podajesz danych kosiarki(producent,model,typ silnika).Jeśli podmieniłeś kondensator i jest to samo to do sprawdzenia łożyska i uzwojenie silnika,sprawdż też czy przypadkiem nie blokuje hamulec.
Na razie chcę to sprawdzić jak się w praktyce zachowuje. Testowo sprawdzę jeden silnik i zobaczę, czy to uderzenie jest faktycznie takie młotkowe i destrukcyjne - gorsze od standardowego hamulca elektromagnetycznego chyba nie?? W sieci znalazłem laboratorium z "Hamowanie prądem stałym jest mniej skuteczne w porównaniu z hamowaniem przeciwprądem, ale...
Coś mi świta, że skupiliśmy się na falowniku, a problem może leżeć po stronie generatora. Trzeba zacząć od początku obwodu i znać możliwości generatora. z falownikiem też jest coś nie tak, bo hamulec się włącza na obu falownikach na 22V i 44V nawet przy zerowym obciążeniu w ustawieniach. może być jeszcze problem z podłączeniem, ale sprawdzę też generator...
Wciągarka jest bez styczników, sterowana jest bezpośrednio napięciem 400V. Dziwne jest to dlaczego silnik był nagrzany, można powiedzieć ze nie tylko uzwojenie a nawet obudowa była gorąca. Sprawdziliśmy hamulec, ale tez w porządku.
generalnie przy silnikach pierscieniowych które są stosowane do regulacji prędkości obrotowej nie stosuje się hamulców jesli zas jest hamowanie tak njak np musi to byc zachowane w suwnicach są zwalniaki elektromagnetycznei one hamują mozesz takze zdobyć hamulec zakładany na tył silnika w miejsce wentylatora wówczas wraz z podaniem napięcia na uzwojenie...
Tak, obciążenie albo zwarcie w uzwojeniu stawia naturalnie opór w obrocie koła magnesowego, ale przy takiej mocy cewek i magnesach ferrytowych to jest za mało, aby to czuć przy kręceniu ręką. Dużo bardziej odczuwalne byłoby na wyższych obrotach. Co innego w silnikach synchronicznych z wirnikiem z magnesem stałym neodymowym - zwarcie uzwojeń daje taki...
W kazdym samochodzie sprawnym jest hamulec reczny .O wiele prosciej jest zrobic to na przekazniku wlaczonyn z jednej strony pod stacyjke np . do radia lub ukladu zaplonowego o drugi koniec uzwojenia przekaznika do wylacznika hamulca recznego .Jesli hamulec jest zaciagniety swiatla sie nie swieca , a jesli bedziemy ruszac to zwalniamy hamulec i swiatla...
Element nr. 3 jest hamulcem i jutro z samego rana zmienię trójkąt w gwiazdę na silniku i podłączę pod wspólny styk na silniku przewód "bl" zapomniałem wcześniej dodać że silnik ani układ nie posiada termistorów domyślam się że ten układ termistorowy jest jako termik. Zmiana połączenia z trójkąta na gwiazdę spowoduje znaczny spadek mocy na silniku,...
http://obrazki.elektroda.pl/6943791500_1... Witam, chciałem przedstawić urządzenie, które powstało blisko rok temu do kalibracji wtryskiwaczy przeznaczonych do samochodowej instalacji gazowej. Założenia Dokładność ustawienia skoku do 0,01mm. Prostota w obsłudze oraz wyeliminowanie błędu człowieka. Mechanika W pierwszej formie urządzenie...
Bremsgerat to hamulec i na pewno działa tak, że po komendzie STOP zasila przez chwilę uzwojenie silnika prądem stałym (wyprostowanym z sieci, napięcie rzędu 20V) celem szybkiego zatrzymania. Przy zaniku zasilania sieciowego (brak hamowania) piła powinna kręcić się wyraźnie dłużej. Czasem stosowany jest osobny zasilacz DC.
być może że jest tam hamulec, łatwo to stwierdzisz jeżeli spróbujesz obrócić wałem silnika, jeżeli wał nie da się obrócić to znaczy że jest zahamowany, radziłbym Tobie zacząć uruchamianie przy niższym napięciu od znamionowego i podać zasilanie do tego uzwojenia 47 ohm to prawdopodobnie jest ten hamulec, tam gdzie masz 0,7 ohm to prawdopodobnie masz...
jakieś sugestie gdzie posprawdzać, zaznacz mi na schemacie jeśli możesz od czego zacząć, a dodam jeszcze ze jakiś burak który kopał przy tym magnetofonie wkręcił za długa śrubę do elektromagnesu i uszkodził uzwojenie tego w szufladzie który zwalnia hamulce rolek i tym samym było zwarcie , śrubę oczywiście wykręciłem ale musiała ona nieźle namieszać.
Witam Koledzy Czy ktoś wie jakie powinny być opory uzwojeń. Padł kondensator /wymieniony/ ale uzwojenia lekko przegrzane. Wirnik kręci się lekko, hamulec sprawny ale wg. mnie grzeje się trochę zbyt mocno i to na biegu luzem. Fotka silnika w załączniku. Z góry dzięki za pomoc.
Witam Tak jak wyżej napisano należy sprawdzić hamulec i kondensator, mało prawdopodobne by uszkodzony był silnik. Z opisu wynika że uruchamia się - grzanie się to wynik pracy uzwojenia rozruchowego nie jest przełączany lub cały czas działa hamulec. Życze powodzenia czdr
Silnik tak jak pisze kolega dwubiegunowy połączenie tylko w gwiazdę 1,2,3 pierwszy bieg a 4,5,6 drugi bieg, kierunek obrotów zmieniasz zamieniając dwie fazy miejscami. Połączenie 3,4 to cewka hamulca, napięcie 24 V stałe, a 7,8 to nie czujnik temperatury a termik. Służy on do blokady automatyki styczników przełączających uzwojenia poprzez przerwanie...
zalać uzwoić temperatura uzwoić sznurek uzwoić
toyota corolla akumulator instrukcja angielski kenwood mikroamperomierz pomiar
gramofon daniel obroty gramofon daniel
AC and DC Electrical Work Hazards: OSHA, NFPA 70E, Arc-Flash, EV, BESS, Fatality Stats Audi Q7 4L błąd sterownika 00003 – brak lub niepoprawne nastawy podstawowe/adaptacja