Najbardziej skutecznym sposobem naprawy, będzie przezwojenie uszkodzonego uzwojenia rozruchowego. Połączenie przezwanych zwojów jest bardzo kłopotliwe i nie zawsze przynosi pożądany rezultat. Pozdrawiam.
Witam. Więc w chwili rozruchu (nim silnik osiągnie pełne obroty),wówczas styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte ,to miernik powinien pokazać (0). Natomiast gdy silnik już pracuje ,to pojawi się napięcie jakie podałeś, w ten sposób to działa.Możesz w miejsce miernika podłączyć kontrolkę z żarówki 230V /15W,to stwierdzisz że podczas rozruchu kontrolka...
Myślałem nad usunięciem oryginalnego startera i zastosowaniu przekaźnika czasowego który po 3 s wyłączałby uzwojenie rozruchowe. Błąd. To w niczym nie pomoże. Ewentualnie może macie inne pomysły? Zastosować zawór zwrotny i presostat z zaworem upustowym jak w normalnych kompresorach.
Witam. Jest samo PTC. Jednak są kompresory (sprężarki), że oprócz wyłącznika rozruchowego mają dodatkowo kondensator.
Ten mechanizm zwierający to hamulec noża zapewne - w kosiarkach są silniki z fazą pomocniczą.
A czy jest sprawny-możesz sprawdzić bez tego przekaźnika. Do górnego "bolca" podłacz jeden z przewodów zasilajacych, natomiast drugi bezpośrednio do prawego"bolca", ale od niego musiszmieć dodatkowy IZOLOWANY przewód którym w momencie wkładania wtyczki do gniazda dołaczysz na 1-2 sekundy "bolec" lewy- zorientujesz sie jak sprężarka ruszy- natychmiast...
Oryginalny ma chyba 8 uF i jest on w kształcie kostki.
Ten twój przekaźnik to samoróbka . Dlatego się spalił silnik . Podany łącznik nadaje się do pracy z tym silnikiem. Czy nie potrzeba tam dodać jakiegoś kondensatora ?? Nie trzeba , silnik oryginalnie miał wyłącznik odśrodkowy lecz obecnie poprzez ten łącznik praca jego będzie identyczna.
Witam Tych silników na all.... jest DUŻO !!! :D Pozdrawiam
Dwa optotriaki i kondensator pomiedzy L2 i L3. Zasilanie z L1 i poprzez albo triak w L2 albo w L3. Takie to proste, że szkoda rysować. W takim ukladzie kondensator po otwarciu triakow NATYCHMIAST sie rozladuje. Oba triaki otwarte -stop. Tyle. To silnik asynchroniczny z kondensatorem pracy o SYMETRYCZNEJ budowie uzwojen, bo nawrotny. Namotałeś straszliwie...
Np. uzwojenie rozruchowe i uzwojenie pracy.
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Pozostaje jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
O większej...
Witam szanownych Kolegów. Dostałem do przezwojenia silnik jednofazowy indukcyjny (sprężarka powietrza :Bass Polska, stojąca zbiornik 100l) Uzwojenie aluminiowe jest totalnie zwęglone, że nie mogę go odwzorować. Było asymetryczne:16żł-uzw. pracy, 8żł- uzwojenie pomocnicze. Silnik bez wyłącznika rozruchowego, na stałe wpięty z uzwojeniem pomocniczym kondensator...
Czyli oprócz nowego kondensatora pasowało by uzwojenie rozruchowe nawinąć na nowo? Tego na odległość nie potrafię powiedzieć, chociaż przeważnie takie uzwojenia spalone wzrokowo daje się zdiagnozować. Przezwojenie samego uzwojenia rozruchowego w tym silniku jest czynnością mało wykonalną z racji sposobu ułożenia cewek. Część uzwojenia roboczego i rozruchowego...
Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
Jest tam wpiety wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik nabierze prędkości.
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Kondensator rozruchowy jest połączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym. Z prawa Ohma wynika, że im większa jest oporność w obwodzie (przy tym samym napięciu), tym mniejszy prąd w nim płynie. Oporność kondensatora(Rc) przy prądzie zmiennym zależy od jego pojemności(C) i częstotliwości(f) prądu jaki przez niego płynie. Rc = 1÷2πfC i dalej I = U÷Rc...
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Witam. Pacjent to mały osuszacz domowy z sprężarką AVS30U około 200 W. Nie startuje tylko buczy. Pomierzone oporności na pinach sprężarki. Uzwojenie pracy jest ok. Uzwojenie rozruchowe przerwane. Czy da się wystartować sprężarkę dokładając np. kondensator do uzwojenia? Wymiana sprężarki raczej mija się z celem. Pozdrawiam
Objawy świadczą o uszkodzeniu uzwojenia rozruchowego.
Jeśli pompa jest z silnikiem 3-faz to brak 1-fazy na uzwojeniu silnika. Jeśli to silnik 1-faz to nie pracuje uzwojenie rozruchowe. Z uzwojeniem rozruchowym szeregowo jest wpięty wyłącznik odśrodkowy lub kondensator. Uzwojenie rozruchowe może pracować tylko w czasie rozruchu i wtedy wyłącznik odśrodkowy rozłącza go gdy silnik osiągnie już określone obroty...
Jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym z kondensatorem zgodnie z tabliczką. Zmierz dobrze uzwojenia.
Witam! Tu jest wszystko wyjaśnione : http://obrazki.elektroda.net/76_11883264... Pozdrawiam
W/g mnie skrót na uzwojeniu rozruchowym. Jeśli ten silnik rusza bez tego to może jakiś czas pochodzi. Mam od wielu lat podobną sytuację w szlifierce. Muszę ją rozkręcić wstępnie , bo uzwojenie rozruchowe jest nadpalone z powodu uszkodzonego przekaźnika rozruchu.
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
same przewody uzwojenia rozruchowego.
Wyczytałem, że jest to zasługa zabezpieczenia agregatu - pozystor Nie, to nie zasługa "zabezpieczenia", choć faktycznie, chodzi o pozystor. Pozystor jest tu elementem załączającym uzwojenie rozruchowe na krótki czas (po nagrzaniu się pozystora, jego rezystancja rośnie, w wyniku czego prąd uzwojenia rozruchowego szybko maleje). Element ten pozostaje...
uzwojenia rozruchowego " AMEN.... A tu jest takie ? Jak ktoś nie rozumie podstaw elektrotechniki to niech idzie kury szczać wyprowadzać....... Tak, tak, oczywiście. Spotkamy się przy kurniku.
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
W moim kompresorze o mocy 1.1KW jest kondensator 15uF. Kondensator ten jest kondensatorem na stale podlaczonym do uzwojenia rozruchowego. Wnioskujac z mocy byc moze, ze powinien byc okolo 30uF. Najlepiej potem sprawdzic po podlaczeniu jaki jest prad na uzwojeniu glownym, a jaki na uzwojeniu rozruchowym. Jesli prad bedzie za duzy nalezy zmniejszyc pojemnosc.
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Uzwojenie rozruchowe działa tylko w czasie rozruchu silnika i jest przewidziane do pracy krótkotrwałej(duży prąd-grzeje się) a uzwojenie pomocnicze, to też uzwojenie rozruchowe, ale tak obliczone,żeby mogło pracować ciągle,a tym samym zwiększać moc silnika. czy sam kondensator (przesunięcie fazowe o kąt 90*) załatwia sprawę ? Właśnie o to chodzi.
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
Ta blaszka to bimetaliczny wyłącznik uzwojenia rozruchowego.
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Czy jest tam wyłącznik odśrodkowy ? Wtedy 2 przewody - uzwojenie pracy, 2 przewody -uzwojenie rozruchowe i 2 przewody wyłącznik odśrodkowy.
Może to być wina kondansatora ,ale należy jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
odłącz kondensator i sprawdź oporność uzwojenia pracy i uzwojenia rozruchowego.
Kondesator wymień na taki jaki był , 22 uF ponieważ kondesator obsługuje uzwojenie rozruchowe sinika , jak jest dobrze dobrany to po rozruchu podczas pracy normalnej silnika płynie przez uzwojenie rozruchowe minimalny prąd jeśli jednak jest źle dobrany kondesator ten prąd ma dużo większą wartość co może doprowadzić z czasem do uszkodzenia silnika.
Trzeba mu pomóc wystartować ręcznie i wtedy już działa normalnie. Przyczyn kilka: 1. Wyłącznik odśrodkowy - sprawdzić czy zwiera styki i czy po zakręceniu wałkiem rozwiera styki. 2. Stan łożysk i zwrócenie uwagi czy łożysko nie ma luzu w obsadzie łożyskowej. 3. Uzwojenie rozruchowe. Kondensatora nie widać to musi być wyłącznik odśrodkowy z cewka rozruchowa...
Cewka rozruchowa jest wewnątrz agregatu. Zasilanie L i N na dole schematu. Styki na termostat zwierasz. PTC, to tak zwany pozystor. Rezystor który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. Tutaj pełni funkcję włącznika rozruchu. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez uzwojenie główne oraz przez rozruchowe poprzez PTC. Po krótkim czasie...
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Rozumiem że dłuższa praca na uzwojeniu rozruchowym także spowoduje spalenie uzwojenia? Tak, dłuższy rozruch jednorazowo, czy kilka/kilkanaście rozruchów w krótkim czasie skończy się dymem.
Takie objawy są bardzo często związane z uszkodzonym kondensatorem - a dokładniej ze zbyt małym prądem rozruchowym - co powoduje że silnik stoi i buczy (ma zasilanie) ale nie startuje bo przez uzwojenie rozruchowe nie przepływa odpowiednia wartość prądu. Czasem silnik ustawi się w takiej pozycji że minimalne drgnięcie wirnika go "rozkręci" - najczęściej...
Tak. Może uszkodzić uzwojenie rozruchowe czyli sprężarkę. Masz możliwość odczytania wszystkich parametrów wraz z modelem ze sprężarki?
Przewody oznaczone literkami "R" to uzwojenie rozruchowe, a sposób ułożenia blaszek decyduje o kierunku wirowania wirnika - popatrz na opis.
2 szt-uzwojenie główne ( szybkie obroty) 2 szt uzwojenie główne (wolne obroty) 2 szt uzwojenie rozruchowe 1 masa
Zaraz, zwiększyć pojemność? Zakładając że przy zwiększeniu częstotliwości z 50Hz do 60Hz uzwojenie pracy zwiększy reaktancję o 20% to przesunięcie fazowe prądu zwiększy się (o ile nieważne). Podobnie musi być z uzwojeniem rozruchowym. Za to zmiana kondensatora na pojemniejszy znacząco zmniejszy jego reaktancję (raz, z powodu częstotliwości, dwa z powodu...
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Ja bym zostawił te 35uF na uzwojeniu roboczym, a na rozruchowym dałbym jakieś 70-80uF. Z tego co kojarzę, to silniki tej mocy mają właśnie takie pojemności na uzwojeniu rozruchowym
Biały Wspólny Żółty zielony małe obroty Czerwony i niebieski Wysokie obroty (czerwony uzwojenie rozruchowe , niebieski uzw.główne )
Masz tam schemat. Jak zmienić, zamienić początek z końcem, miejscami przewody od uzwojenia rozruchowego. I wirnik kręci w przeciwna stronę co dotychczas.
Pamiętam, że we franiach były wyłaczniki odśrodkowe, które odłączały uzwojenie rozruchowe po starcie, może to taki silnik?
Jak buczy to spróbuj ruszyć oś ręką. Jak wystartuje to uzwojenie rozruchowe szlag trafił.
Nie koniecznie, uzwojenie pracy podłączone na stałe do sieci a uzwojenie rozruchowe włączać tylko na chwilę aby silnik ruszył.
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
Uszkodzony kondensator - powoduje on przesunięcie pola potrzebnego do startu silnika, jest połączony z uzwojeniem rozruchowym.
W takim razie jedna z tych rezystancji jest zbyt niska, chodzi o uzwojenie rozruchowe. Bardzo prawdopodobne, że właśnie ono jest uszkodzone. Jak silnik rozbierzesz powinno być to widać.
Jezeli sa 2 termostaty sprawdz termostat chlodziarki jezeli 1 to trzeba sie skupic na sprezarce\zwarcie uzwojenia rozruchowego\ pomiar pradu rozruchowego sprezarki
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
Tyle że hmmm co to jest, gdzie to jest, i cz jak na to popatrzę to czy będę mógł stwierdzić że nie działa właściwie? Przekażnik rozruchowy nasadzony jest na styki agregatu i załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu - cewkę ma zwykle włączoną w szereg z uzwojeniem głównym, gdy prąd w tym uzwojeniu spada to uzwojenie rozruchowe jest odłącznane....
Nie dziwota przy takim zapyleniu zapewne zatarty . Rozłączyć silnik od pompy i puścić może już spalone uzwojenie rozruchowe przy takim użytkowaniu .
Franie miały uzwojenie rozruchowe dołączane wyłącznikiem odśrodkowym. Z Kielc tak, ale nie z Myszkowa. Czy to padł kondensator rozruchowy? Tak, albo rozłączył się przewód przy nim lub przy silniku.
czy w silniku są oddzielne uzwojenia odpowiedzialne za obroty lewo / prawo Nie. Programator zmienia sposób podłączenia tego samego uzwojenia rozruchowego.
Gdy jest odśrodkowy wyłącznik no to po rozruchu musisz nim rozłączyć uzwojenie rozruchowe? Teraz już powinieneś mieć z górki bo linków znajdziesz pełno na rozwiązania z dwoma czy z jednym kondensatorem itd itp np. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.youtube.com/watch?v=cKMdjQKD...
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
Witam U siebie mam uzwojenie rozruchowe-dane jak u Ciebie ,a robocze 2×30zwoi drut φ0,95.Pozdrawiam
Z wyglądu ta sprężarka przypomina mi stare NRD-owskie firmy VEB dkk SCHARFENSTEIN. Patrząc na zdjęcie sprężarki naklejka z parametrami jest z drugiej strony. Może da się to jakoś odczytać? Ze sprężarki wychodzą trzy bolce do podłączenia zespołu rozruchowego. Dolny bolec jest wspólny dla obydwu uzwojeń silnika. Górny lewy (patrząc na zdjęcie) to wyjście...
3.8Ω środek - lewy - uzwojenie rozruchowe tutaj daj szeregowo kondensator. 2.2 Ω środek - prawy - uzwojenie robocze. Schematy są na elektrodzie i w Googlach :P Pozdro Marcin
U, V - uzwojenie robocze. W, Z - uzwojenie rozruchowe. Połącz tak, jak w temacie z linku który zamieściłem wcześniej i będzie dobrze.
Złe połączenie, podłącz przewód biały nie do czerwonego tylko do zielonego. Zmiana obrotów to zamiana przewodów uzwojenia pracy zielonego z czerwonym lub przewodów uzwojenia rozruchowego żółtego z białym.
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
W silnikach z jednym kondensatorem, uzwojenie rozruchowe było po rozruchu odłączane. Później zastosowano drugi kondensator włączony tak jak opisałem i w ten sposób podczas pracy wykorzystano uzwojenie rozruchowe jako uzwojenie pomocnicze, dzięki temu wzrosła moc silnika. Schemat kolegi sp3ots jest prawidłowy dla silnika z jednym kondensatorem, Twój...
Cos przesadzasz Silnik 750W Przyjmijmy prąd roboczy 5A Prąd rozruchu 15A Prąd dodatkowego uzwojenia rozruchowego nie powinien przekroczyc 2A. Pytanie do autora postu, niech zmierzy. R 15 powinien wystarczyć.
Dolny styk uzwojenie robocze i rozruchowe.Górne prawe rozruchowe lewe robocze.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Co znaczy jednego obwodu i drugiego? Mam rozumieć, że są 2 uzwojenia? Brak przejścia między jednym i drugim? Jeśli tak to jest jednofazowy silnik z uzwojeniem rozruchowym. Będziesz potrzebował do uruchomienia jeszcze kondensator rozruchowy-szacuję, że około 1µF. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem pracy, a to o większej rozruchowym....
Szlifierka "ТОМСК1 У4.2", zasilana jednofazowo, ma uzwojenie rozruchowe załączane rozrusznikiem przyciskowym o specjalnej konstrukcji. Rozruszniki tego typu - "Пуска ... нажимl... ПНВ-30", przyciskiem...
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Załóż tak jak na zdjęciu 4 , jest to element rozruchowy i działa na zasadzie siły odśrodkowej w momęcie rozpędzania się wirnika siła odsrodkowa rozłącza uzwojenie rozruchowe
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Jak rozumiem, jest to silnik jednofazowy na 230 V. Jeśli tak, to użyj multimetru i zmierz opór elektryczny między niebieskim przewodem a czarnym i brązowym. Żyła, na której będzie większa oporność względem niebieskiego przewodu, to najprawdopodobniej końcówka uzwojenia rozruchowego i tutaj powinien być wpięty kondensator (drugie wyprowadzenie kondensatora...
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
Ja mam pytanie czy gdy byś nadał jej pęd ręcznie [ mocno zakręć wirnikiem w kierunku pracy silnika] i czy wtedy będzie chodził . Jeżeli tak to jak kolega wcześniej wspomniał kondensator lub uzwojenie rozruchowe . Pozdrawiam
Jak buczy a nie robi zwarcia to jest spora nadzieja, że silnik żyje. Jednak pewność będzie po podłączeniu startera, ponieważ nie wiemy w jakim stanie jest uzwojenie rozruchowe.
A może problem leży w silniku?? 1.1 kW powinien spokojnie dawać radę z taką sprężarką. Sprawdź podłączenie i pojemność kondensatora/kondensatorów. W skrócie: w takim silniku jest uzwojenie rozruchowe,uzwojenie pracy,wyłącznik odśrodkowy,kondensator rozruchowy i w nowszych silnikach występuje kondensator pracy. Trafiłem raz tak że ktoś podłączył silnik...
Kierunek obrotów spokojnie możesz zmieniać. Uzowjenie robocze ma punkt wspólny z rozruchowym. Drugi koniec rozruchowego jest podłączany do kondensatora. Zamień końce uzwojenia rozruchowego tzn koniec który był podłączony do kondensatore podłącz do uzwojenia roboczego a koniec który był podłączony do roboczego podłącz do kondensatora. Chyba załapiesz...
Jeśli byś się dobrze przyglądnął stojanowi to zakładam, że silnik posiada dwa uzwojenia nie musiałbyś zakładać, bo wyraźnie widać dwa rodzaje uzwojenia: po zewnętrznej uzwojenie robocze i od środka , bliżej wirnika uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie robocze ma być włączone na stale, a rozruchowe poprzez wyłącznik odśrodkowy. Wystarczy teraz rozpoznać kolory...
uzwoić rozruchowy kondensator wyłącznik uzwoić rozruchowy spalić uzwoić rozruchowy
żarówka szperacz stawianie systemu oznaczać kontrolka deska
vaillant atmomag serwomotor elizabeth schemat
Rewen – błąd ERR na wadze elektronicznej: przyczyny, reset, kalibracja, serwis Opel Meriva A – podłączenie kabli do wentylatorów chłodnicy, pinologia, kolory przewodów