Witam . Nie jestem na 100% pewny, bo to dawne czasy, ale chyba była wersja wyłączników do "kręcenia w około: 0 -rozruch -praca ,0- rozruch -praca.itd.
Witam szanownych Kolegów. Dostałem do przezwojenia silnik jednofazowy indukcyjny (sprężarka powietrza :Bass Polska, stojąca zbiornik 100l) Uzwojenie aluminiowe jest totalnie zwęglone, że nie mogę go odwzorować. Było asymetryczne:16żł-uzw. pracy, 8żł- uzwojenie pomocnicze. Silnik bez wyłącznika rozruchowego, na stałe wpięty z uzwojeniem pomocniczym kondensator...
Następny schemat: http://ovh.nowyelektronik.pl/cms.php?id_...
Rozkręć zobacz czy nie są popalone uzwojenia.
To co narysowałeś to silnik z kondensatorem połączonym szeregowo. To nie ma prawa prawidłowo działać, będzie się obrać kiedy mu ręcznie pomożesz, ale mocy tam jest "zero". Pokaż tabliczkę tego silnika.
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
wkleiłem zdjęcie - link na górze Silnikk odpalony
W innym urządzeniu przełącznik lewo/prawo był tak zrobiony. https://obrazki.elektroda.pl/7931288100_... L1 i L2 to uzwojenia silnika. Uzwojenia są identyczne.
Nie ma opcji, przewinięcie uzwojenia bądź ruszanie ręcznie ;)
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Witam ! 220/380V________1.33/0.77 A Silnik trój fazowy, w naszym kraju trzeba go połączyć w gwiazdę i zasilać napięciem 3x400V Pozdrawiam. Stefan
Ostatnie pytanie, czy ten silnik może pracować na 3 fazach? Nie ma takiej możliwości, tu jest uzwojenie jednofazowe.
Najprościej to jednofazowy silnik indukcyjny + przekładania. Musi mieć wyprowadzone wszystkie uzwojenia. Np. silniki do bram jednofazowe mają już reduktory. Zmiana kierunku realizowana jest na 2 przekaźnikach.
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
(at)drenei123 Silnik jednofazowy z kondensatorem pracy i kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kostki połączeniowe z reguły są takie same, tylko jednofazowy ma dwa mostki do zmiany kierunku obrotów, a trójfazowy trzy do przełączenia trójkąt gwiazda. W Twoim 6 wyjść to uzwojenie główne, uzwojenie pomocnicze i wyłącznik odśrodkowy.
same przewody uzwojenia rozruchowego.
Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
ohm co ciągle i większości jest to co to jest połączenie w szereg z jakimś uzwojeniem ? Dopisałem
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
To zależy jakim napięciem go zasilasz. Jeśli trójfazowym 3x400V to kolega już napisał ,jeśli jednofazowym to musisz przełączyć uzwojenia w trójkąt i włączyć odpowiednio kondensator.
jakby brak jednej fazy lub w silniku jesli to silnik jednofazowy nie załacza sie uzwojenie rozruchowe uzwojenie to załacza taki wyłacznik odsrodkowy umiejscowiony z tyłu silnika za wiatrakiem
Silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. 220 V 600 W 2920 obr./min. Waga 14,5 kg. Porównaj ze swoim. Podobne silniki były produkowane dla mniejszej mocy. https://obrazki.elektroda.pl/7133249000_...
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
W silniku jednofazowym zmieniasz zasilanie początek z końcem uzwojenia rozruchowego poznasz go po tym że ma wieksza oporność od uzwojenia pracy .
W silnikach jednofazowych są zazwyczaj dwa uzwojenia, u ciebie sa trzy - to zapewne silnik trójfazowy, brak kondensatora to potwierdza. Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Dokładnie - spalony jest.
Silnik SZFe 112a 4A; moc 1,5 kW; 1460 obr/min; prąd znamionowy 13,2 A. Pojemność kondensatorów około 200µF/320V każdy. Jeśli wyciekł elektrolit należy sprawdzić stan uzwojenia rozruchowego, bo prawdopodobnie silnik pracował dłuższy czas na rozruchu, co dla uzwojenia potrafi być zabójcze.
A trzecia para ? Przepraszam, a gdzie ta trzecia para? Pisz tu jednoznacznie, a nie półgębkiem i monosylabami ... :idea: :cry:
Może to być wina kondansatora ,ale należy jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
żeby silnik jednofazowy obracał w dwie strony to to musi mięć wyprowadzone po dwie końcówki od uzwojenia głównego i pomocniczego, jeśli są tylko trzy to trzeba rozciąć i wyprowadzić drugi koniec uzwojenia pomocniczego
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
A czy jest możliwość uruchomienia tego silnika bez uzwojenia rozruchowego?
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Czeski błąd. Oczywiście R = 1. Przejścia nie ma pomiędzy obudową a uzwojeniem.
Uszkodzony przekaźnik rozruchowy. Zwierający pod napieciem kondensator pracy. Uszkodzone uzwojenie silnika.
Wszystko zalezy jak sobie ponumerujesz uzwojenia, czy wyprowadzenia. Numery to jest rzecz umowna.
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ? Zamienić miejscami końcówki uzwojenia rozruchowego.
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
Silnik jednofazowy powinien mieć dwa uzwojenia - jedno z nich jest łączone wprost do sieci, drugie przez kondensator. Sprawdź, gdzie jest podłączana sieć i pomierz oporności, żeby ustalić, co gdzie jest.
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
Witam! Tu jest wszystko wyjaśnione : http://obrazki.elektroda.net/76_11883264... Pozdrawiam
Tak w silniku trojfazowym po przepieciu w trójkąt i dołożeniu kondensatora można uznać dowolne uzwojenie za rozruchowe ale tam są trzy IDENTYCZNE uzwojenia. W silnikach jednofazowych uzwojenie rozruchowe jest nawinięte inną średnicą drutu
Co znaczy jednego obwodu i drugiego? Mam rozumieć, że są 2 uzwojenia? Brak przejścia między jednym i drugim? Jeśli tak to jest jednofazowy silnik z uzwojeniem rozruchowym. Będziesz potrzebował do uruchomienia jeszcze kondensator rozruchowy-szacuję, że około 1µF. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem pracy, a to o większej rozruchowym....
w linku który podałem pada jego nazwa , dokładnie jest to kondensator rozruchowy ..... do silnika jednofazowego jako uzwojenie pomocnicze rozruchowe. Możesz mieć 2 oddzielne pod warunkiem , że nie będzie przeszkadzała Ci ich wielkość zajmowanego miejsca
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Witam - czyli na razie jest bałagan , lużne przewody . Proponuję kupić i zamontować odpowiednią tabliczkę zaciskową -kostkę i ją odpowiednio podłączyć . Proszę napisać jakie oznaczenia i na jakich kolorach one są ? Natomiast co wiemy biały - biały 0Ω wyłącznik uzwojenia pomocniczego Czerwony - czerwony 32Ω uzwojenie pracy . Czarny - czarny 73Ω uzwojenie...
wyłącznik odśrodkowy z cewką rozruchową - proszę poznać jego budowę i dopiero wtedy odpowiadać. Silnik był wykorzystywany we wcześniejszych pralkach Skrót myslowy- a cewka nie jest uzwojeniem?
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Działa bardzo dobrze. Jeszcze raz dzięki . Trochę kasy zaoszczędzone. Zamykam temat.
Witam ! Przykładowy schemat silnika kosiarki: http://obrazki.elektroda.pl/3142546200_1... Twój schemat - "plus" umowny i C1 są razem połączone rezystancja 2omy to prawdopodobnie błąd Twojego miernika. Uzw. robocze - przeważnie ma mniejszą rezystancję od uzw. pomocniczego. Silniki elektryczne i inne urządzenia elektryczne jeśli są wilgotne...
Mniejsza rezystancja to uzwojenie pracy A ta większa rezystancja to z jakiego uzwojenia.
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
Uzwojenia masz dobre oporności.
Nie miałem do czynienia z tym konkretnym modelem, ale ogólnie silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia- robocze i pomocnicze. W tym silniku pewnie jest tak samo. Do uzwojenia pomocniczego włącza się w szereg kondensator.
No tak teraz widzę że to silnik od frani i on ma wyłącznik odśrodkowy do rozłączania uzwojenia rozruchowego, poszukaj inny silnik.
strikexp :arrow: Nie kumutatorowy , lecz komutatorowy ! Faktycznie z tym prostownikiem to bzdura bo kierunek prądu i pola magnetycznego się zmienia ale kierunek siły pozostaje ten sam. Prostownik jest zbędny. Co jednak nie zmienia faktu że silnik jednofazowy kumutatorowy to w właściwie silnik DC. Kolejne bzdury, skończ wreszcie kolego się ośmieszać!...
jak sterować silnikiem jednofazowym Kolega by może podał typ silnika, tu mamy schemat dla silnika z uzwojeniem rozruchowym.
Witam Jak pracuje bez pasków,jaki prąd pobiera,kondensatory jeżeli stare (brak pojemności )też mają wpływ na pracę silnika.Może być już przypalone uzwojenie.
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
Jeśli na tabliczce znamionowej jest - silnik 1-fazowy 220V to po przełączeniu na 380 zrobi bum a w najlepszym wypadku będzie buczał i grzał się. Jak chcesz eksperymentować to załóż małe bezpieczniki w każdej fazie np 4A. Ułożenie uzwojeń silnika jednofazowego na stojanie nie pozwala na pracę 3 fazową , i są tylko 2 uzwojenia a nie 3. Pozdrawiam.
Do sprawdzenia napiecie pod obciążeniem kondensator ,element wykonawczy w sterowniku i jaki rodzaj podajnika .
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
http://obrazki.elektroda.net/36_12206155... Aby uruchomić silnik trójfazowy z sieci jednofazowej łączymy uzwojenia stojana w trójkąt i zgodnie ze schematem włączamy kondensator przyjmując jego pojemność równą 70µF na 1kw.
( praca+rozruch na zasilanie, rozruch na kondensator, praca na zasilanie i kondensator). Nie bardzo rozumiem ten zapis. Nie wiem jak masz podłączone uzwojenie rozruchowe i kondensator. Wg mnie powinno być zasilane poprzez kondensator, pozostaje otwarta sprawa czy ten tandem uzwojenie rozruchowe + kondensator mają być podłączone na stałe pod napięcie...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
Silnik nie kompletny, brak uzwojenia rozruchowego.
(at)krzysiek7 A gdzie one są? Wygląda to tak, jakby szanowny Autor wyrwał doprowadzenia z silnika. to jest popularny chiński silnik, stosowany powszechnie w kompresorach. Najprawdopodobniej uzwojenia połączone wewnatrz. cewka startująca silnika Pewnie uzwojenie rozruchowe w/g tego RoBota.
Nestety po takim przełączeniu silnik w ogóle nie startuje, buczy tak jak by nie działało uzwojenie rozruchowe......
W takim razie musisz te uzwojenia zmierzyć coś nie tak już mi brakuje pomysłów.
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Kolega nie miesza autorowi w głowie, przewody są cztery ale dwa z nich wychodzą z tego samego punktu uzwojenia. Ten układ jest tak powszechny, że nie ma tu nad czym dyskutować.
W/g mnie skrót na uzwojeniu rozruchowym. Jeśli ten silnik rusza bez tego to może jakiś czas pochodzi. Mam od wielu lat podobną sytuację w szlifierce. Muszę ją rozkręcić wstępnie , bo uzwojenie rozruchowe jest nadpalone z powodu uszkodzonego przekaźnika rozruchu.
czy silnik we frani 120w może pracowac bez wentylatora i czy takie obciążenie nie będzie groziło spaleniem uzwojenia
Moc 50 kW na jednej fazie??? Na początek sprawdzić czy kondensator nie jest przebity i zmierzyć rzeczywistą pojemność. Znając życie, uszkodzenie uzwojenia silnika. Chińczyki robią silniki na uzwojeniu aluminiowym w emalii o kolorze miedzi. Uzwojenie aluminiowe ma tendencje do ocierania się podczas pracy i powodowania zwarć międzyzwojowych lub nawet...
Uzwojenie robocze zawsze ma większą moc czyli mniejszą rezystancję. Ważne jest czy uzwojenie jest tylko rozruchowe (pracuje tylko przy rozruchu i powinno być rozłączane) czy jest to "sztuczna faza" Gdybyś chciał zmienić kierunek obrotów - zamieniasz początek i koniec (łączysz odwrotnie) jednego uzwojenia. W sumie obojętne którego uzwojenia.
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
Z tabliczki silnika nie wynika jak są połączone jego uzwojenia. Falownik z zasilaniem jednofazowym generuje napięcie 3x230V i możesz go zastosować do silników, które przy napięciu 3x400V mają połączone uzwojenia w gwiazdę i istnieje możliwość przełaczenia ich w trójkąt (tzn maja wyprowadzone na tabliczkę zaciskową 6 końców uzwojeń). Jeśli chcesz regulować...
Ze szkicu nie bardzo wiem, który jest "drugi koniec" w stosunku do lewego skrajnego zielonego. Biały? Drugi zielony? A dlaczego żółte są 2? Jeżeli to te 2 zielone są od uzwojenia pomocniczego, to trzeba je zamienić miejscami.
sprawdź rezystancję izolacji induktorem miedzy fazami uzwojenia oraz między uzwojeniem a obudową .Wartość oporu powinna być wyższa niż 10Mohm. niższa wartość może świadczyć o uszkodzeniu lub zawilgoceniu uzwojenia .
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
W tym silniku warto by spróbować zastosować falownik jednofazowy ,odłączyć wyłącznik odśrodkowy .Uzwojenie rozruchowe/pomocnicze/ dałbym jednak w szereg z kondensatorem o mniejszej pojemności niż 200 mikrofaradów i połączył go tak jak był poprzednio tylko bez wyłącznika .I sterować nim falownikiem /są takie dostępne nie dużej mocy/ ,kontrolować temperaturę...
Rzeczywiście, powyższy sterownik nie pozwala na zmianę kierunku obrotów silnika jednofazowego. Rozwiązałem to poprzez dodanie 2 przekaźników sterowanych poprzez ten na płytce. One zamieniają N i L w uzwojeniu rozruchowym silnika.
X1-X2 na przejście ,U1-U2 miernik ustawiony na Ω, Z1-Z2 miernik ustawiony na Ω . Wartość U1-U2 mniejsza od pomiaru na Z1-Z2.Każde uzwojenie ;pomiar względem obudowy silnika(korpus) wartość (∞) ,lub MΩ .
Z reguły uzwojenie rozruchowe powinno posiadać większą rezystancje. Oto schemat. http://obrazki.elektroda.net/7_122298668... Dodano po 19 Tutaj lepsza jakość zdjęcia http://obrazki.elektroda.net/7_122298799...
Witam Rezystancja między zaciskami kondensatora w silniku jednofazowym wynosi 28Ω. Silnik ma uzwojenie robocze i pomocnicze z kondensatorem. Czy tak zmierzona rezystancja to rezystancja szeregowo połączonych tych dwóch uzwojeń? Dodatkowo wskazuje otwarty obwód między przewodem fazowym i neutralnym. Czy to oznacza, że uzwojenia są w porządku, a...
Tu wystarczy zamiana mostków, zamiast poziomo należy założyć je pionowo. Zasilanie na te same zaciski co dotychczas.
Witam. Jeżeli silnik posiada dwa kondensatory, to jeden jest kondensatorem pracy, drugi jest rozruchowym. Taki silnik posiada wyłącznik odśrodkowy,który należy sprawdzić (jego styki).Do sprawdzenia kondensatory, jak również uzwojenia.
Może nie znam wszystkich silników jednofazowych 1,1 kW(polskich ),ale: Osobiście posiadam dwa silniki jednofazowe 1,1 kW jeden z kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym od pompy wody ,a drugi tylko z kondensatorem pracy . Z tego co znam jedne miały wył.odśrodkowy, a te drugie-przekaźnik,który odłączał uzw.rozruchowe(gdy spadł prąd rozruchu).Nie...
To wiertarka typu "marketowego", nawet nieco podobna do Parkside, z silnikiem jednofazowym 230V- objawy wskazują na padnięty kondensator rozruchowy (najpewniej) lub uszkodzone uzwojenie silnika. V. Jak można ją porównać do marketówek. Sprzęt porządny z 1983r. . Solidna waga i praca nawet z wiertłem 16 mm. Żeby ją wykonać trzeba przetopić kilka marketówek....
Witam ! (at)slawussj czy Ty naprawdę nie widzisz różnicy ? W2 to Z2 OK. Popatrz na zworki: Silnik ma zworki na Z1 - V1, V2 - U2, a na schemacie jest Z2 (W2)-U2 i U1-V1. Zworki są po drugiej stronie tabliczki zaciskowej. Krzysiek ma rację, aby silnika nie uszkodzić trzeba rozpoznać gdzie są uzwojenia, kondensatory.
No to coś nie tak z uzwojeniem.
Silnik ma 6 wyprowadzen (dwa od kondensatora i 4 z uzwojeń), przesyłam, wyniki pomiarów: 1-2 : 65,5R 1-3: brak połączenia 1-4: brak połączenia 1-6: 0,5R kontakt 2-3: brak połączenia 2-4: brak połączenia 2-6: 65,6R 3-4: 59,4R 3-6: brak połączenia 4-6: brak połączenia 6-7: połączone 5 nie jest wyprowadzone. http://obrazki.elektroda.pl/4196294300_1...
To silnik typ 300 (prawdopodobnie) od Polskiego odkurzacza. Szczotki są podłączone przez stojan, a on bezpośrednio do sieci. Niestety stojan do wyrzucenia lub przezwojenia. Co do podłączenia to jest to bardzo proste. Przewody podłączamy do niego ,,po przekątnej". Mogę Ci to rozrysować. Silnik może pracować bez kondensatora. Z tego co widzę nawet, to...
duża różnica oporności uzwojeń może świadczyć o zwarciu w cewce roboczej? Nie. To normalna sytuacja, uzwojenia robocze i pomocnicze nie są identyczne. Zwarć międzyzwojowych nie wykryjesz omomierzem. Jedynie znając prąd jałowy sprawnego silnika i porównując ze swoim silnikiem można to wykryć. Ewentualnie prąd jałowy jeśli nie jest większy niż kilkanaście...
silnik jednofazowy uzwoić silnik jednofazowy uzwoić stojan schemat uzwoić silnik jednofazowy
ekspres bosch wyczyść zaparzacz gorący elektrozawór zmywarka whirpool uszkodzony moduł
boiler elektryczny sterownik smarta
Świecący FIS 1/2 po wyjęciu kluczyka w Passat B5 2001 Schemat podłączenia mikrofonu Yosan CB-100