To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
ohm co ciągle i większości jest to co to jest połączenie w szereg z jakimś uzwojeniem ? Dopisałem
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Czeski błąd. Oczywiście R = 1. Przejścia nie ma pomiędzy obudową a uzwojeniem.
Silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. 220 V 600 W 2920 obr./min. Waga 14,5 kg. Porównaj ze swoim. Podobne silniki były produkowane dla mniejszej mocy. https://obrazki.elektroda.pl/7133249000_...
wyłącznik odśrodkowy z cewką rozruchową - proszę poznać jego budowę i dopiero wtedy odpowiadać. Silnik był wykorzystywany we wcześniejszych pralkach Skrót myslowy- a cewka nie jest uzwojeniem?
Jaki prąd pobiera silnik po włączeniu ?. Jeśli 0A to uszkodzony bezpiecznik termiczny 135 stopni. Jeśli bezpiecznik i uzwojenie robocze działają, włączenie silnika z wadliwym uzwojeniem rozruchowym lub uszkodzonym kondensatorem powinno spowodować brzęczenie i brak obrotu - wirnik spróbuje rozpocząć ruch z szarpnięciami , ale zacznie się obracać dopiero...
Rozkręć zobacz czy nie są popalone uzwojenia.
Następny schemat: http://ovh.nowyelektronik.pl/cms.php?id_...
jak sterować silnikiem jednofazowym Kolega by może podał typ silnika, tu mamy schemat dla silnika z uzwojeniem rozruchowym.
Witam! Tu jest wszystko wyjaśnione : http://obrazki.elektroda.net/76_11883264... Pozdrawiam
http://obrazki.elektroda.pl/7247167900_1... Prawidłowe podłączenie silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym wygląda tak jak powyżej. W celu zmiany kierunku obrotów wystarczy zamienić miejscami wyprowadzenia jednego z uzwojeń. Schemat, który zamieściłeś jest całkiem bez sensu, co słusznie zauważyłeś. Wprawdzie w silniku coś tam...
No to coś nie tak z uzwojeniem.
W tym silniku warto by spróbować zastosować falownik jednofazowy ,odłączyć wyłącznik odśrodkowy .Uzwojenie rozruchowe/pomocnicze/ dałbym jednak w szereg z kondensatorem o mniejszej pojemności niż 200 mikrofaradów i połączył go tak jak był poprzednio tylko bez wyłącznika .I sterować nim falownikiem /są takie dostępne nie dużej mocy/ ,kontrolować temperaturę...
Z reguły uzwojenie rozruchowe powinno posiadać większą rezystancje. Oto schemat. http://obrazki.elektroda.net/7_122298668... Dodano po 19 Tutaj lepsza jakość zdjęcia http://obrazki.elektroda.net/7_122298799...
Mam cztery przewody w silniku jednofazowym z uzwojeniem pomocniczym i kondensator. Mieszam już tymi końcówkam dwa tygodnie i zawsze kręci Mi się on w lewo.Niemożliwe. Chyba przezwoję na trójfazowy i będzie spoko.
wkleiłem zdjęcie - link na górze Silnikk odpalony
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
strikexp :arrow: Nie kumutatorowy , lecz komutatorowy ! Faktycznie z tym prostownikiem to bzdura bo kierunek prądu i pola magnetycznego się zmienia ale kierunek siły pozostaje ten sam. Prostownik jest zbędny. Co jednak nie zmienia faktu że silnik jednofazowy kumutatorowy to w właściwie silnik DC. Kolejne bzdury, skończ wreszcie kolego się ośmieszać!...
Przełożyc przewod kondensatora z W2 na V2 i tyle. Blaszki / zworki pozostawić jak są, czyli ,,pionowo". To jest silnik jednofazowy z kondensatorem pracy o symetrycznych uzwojeniach (jak trójfazowy), i w pełni nawrotny.
masz kolego uszkodzony wirnik, ma on zwarcie w uzwojeniu
Co znaczy jednego obwodu i drugiego? Mam rozumieć, że są 2 uzwojenia? Brak przejścia między jednym i drugim? Jeśli tak to jest jednofazowy silnik z uzwojeniem rozruchowym. Będziesz potrzebował do uruchomienia jeszcze kondensator rozruchowy-szacuję, że około 1µF. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem pracy, a to o większej rozruchowym....
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
Silnika nie, co najwyżej termik w uzwojeniu.
To silnik typ 300 (prawdopodobnie) od Polskiego odkurzacza. Szczotki są podłączone przez stojan, a on bezpośrednio do sieci. Niestety stojan do wyrzucenia lub przezwojenia. Co do podłączenia to jest to bardzo proste. Przewody podłączamy do niego ,,po przekątnej". Mogę Ci to rozrysować. Silnik może pracować bez kondensatora. Z tego co widzę nawet, to...
Rzeczywiście, powyższy sterownik nie pozwala na zmianę kierunku obrotów silnika jednofazowego. Rozwiązałem to poprzez dodanie 2 przekaźników sterowanych poprzez ten na płytce. One zamieniają N i L w uzwojeniu rozruchowym silnika.
Spróbuj nawinąć kilka zwoi sznurka na ośkę silnika. Silnik zamocuj w imadle. Podłącz jedno z uzwojeń do sieci i mocno pociągnij za sznurek. Jeśli wystartuje i będzie ładnie chodził, to to uzwojenie jest ok. Podobnie zrób na drugim uzwojeniu.
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
A co się stało ze starym uzwojeniem tego silnika?
Jezeli masz silnik trojfazowy wykorzystywany jako jednofazowy z dodatkowym kondensatorem to wtedy masz wszedzie identyczne uzwojenia i mozna zamieniac je miedzy soba. Natomiast w typowym silniku jednofazowym z dodatkowym uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem pomocniczym to raczej nie jest mozliwe.
Nikt nie ma pomysłu ? To może lepiej będzie przewinąć cały silnik na trójfazowy (połączyć uzwojenia w trójkąt) i dobrać jakieś kondensatory (3 zaciski na tabliczce powinny chyba wystarczyć) , pomimo że są spalone tylko uzwojenia rozruchowe w obu posiadanych silnikach (o dziwo rozruch następuje na samym uzwojeniu roboczym )
Jestem prawie pewny że to silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. Wątpliwe że to będzie działało z falownikiem.
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
Potwierdzam, absolutnie nie. PS. Jest to jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym uzwojeniem pomocniczym.
Silniki z uzwojeniem rozruchowym jednofazowe, czasami nazywa sie silnikami dwufazowymi, poniewaz drugie uzwojenie rozruchowe przesuniete jest w czasie ( dzieki temu silnik zaczyna sie krecic ). Wlanczac mozna na kazdej predkosci do zasilania tylko , ze silnik bedzie mial mniejsza moc na wale.
silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. Czyli indukcyjny klatkowy, to tylko falownik
To w takim razie prawdopodobnie masz zwarcie między zwojowe na uzwojeniu pomocniczym.
Z odpowiedzi na założony przeze mnie temat wynika, że nie można zastosować softstartu do silnika jednofazowego z uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem. Problem rozwiązany./
Niestety..., silnik grzeje się mimo że podłaczałem go na wszystkie możliwe sposoby..., wiec albo wyrobione łożyska albo zwarcie na uzwojeniu. Silnika nie da się użytkować.
Ogólnie, to przezwojenie(przewiniecie ) silnika jest możliwe. Najprościej to zrobić takim samym drutem, tą samą ilością zwoi, a to oznacza , że uzwojenie będzie połączone w gwiazdę. Można oczywiście wyprowadzić początki i końce uzwojenia, wtedy byłoby możliwe połączenie uzwojeń w trójkąt. Dobry, praktykujący przewijacz, być może potrafiłby przeliczyć...
Silnik jest jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. 2 kondensatory silnika okazały się alternatywą dla jednego większego kondensatora. Podpiąłem silnik według schematu w oparciu o wasze uwagi i śmiga jak szalony. Dziękuję za pomoc.
Rezystancje uzwojeń są w normie. Jakim miernikiem sprawdzałeś przebicie? Sprawdź jeszcze przebicie między uzwojeniem pracy i rozruchowym.
Kierunek obrotów silnika nie zmienił się ot tak sam z siebie, bezpiecznik też bez przyczyny nie zadziałał. Trzeba szukać właściwej przyczyny problemu. Silnik mógł zmienić kierunek tylko po zwarciu w uzwojeniach, innej przyczyny nie widzę. W takim przypadku powinien wzrosnąć prąd pobierany przez silnik.
Mam problem ze znalezieniem uzwojeń silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym. Podaj dane silnika z tabliczki znamionowej , bo będziemy tu dyskutować o karabinach z krzywymi lufami do lata.
W uzwojeniu roboczym płynie prąd 7A (na biegu jałowym), a jaki prąd powinien płynąć w uzwojeniu pomocniczym ? Po podłączeniu kondensatora 25 uF w uzwojeniu pomocniczym płynie 2A.
http://obrazki.elektroda.pl/7264551600_1... W prawo zwarte: U2>Z2 / X1>Z1 W lewo zwarte: Z2>X1 / U2>Z1 Schemat jest poprawny (tylko kierunki zamieniłeś) http://obrazki.elektroda.pl/2566549800_1... Jeżeli na oryginalnych zworach pracuje poprawnie to coś twój przełącznik nie "styka" drugie,czyli rozruchowe jest zasilone...
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Witam Proszę o wskazówki jak zmienić kierunek obrotów w silniku jednofazowym komutatorowym. Znajdowałem porady w "szukajce", ale dotyczyły one silników jednofazowych z uzwojeniem pomocniczym, a silniki komutatorowe z pewnością nie są w nie wyposażone. Pozdrawiam
miedzy czarnym a resztą nic. Czyli padnięty silnik. Może mieć uszkodzony taki "termik" w uzwojeniu - bo one często padają (jeśli ten silnik ma takie cudo).
Bez odczytania danych z tabliczki nie wiadomo nic ! Równie dobrze może to być silnik jednofazowy z uzwojeniem pomocniczym zasilanym przez kondensator.
Witam. Mam następujący problem, otóż posiadam silnik jednofazowy 230 V 1.1 kW z kondensatorem 20µF, wymontowanym z kosiarki elektrycznej. Rozebrałem go celem wymiany łożysk bo stare dosłownie "stanęły". Po złożeniu i uruchomieniu silnik rusza normalnie, jednak strasznie grzeje się bez obciążenia, po minutach jest już gorący. Myślałem że to może...
Dostałem silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. Ma dwa uzwojenia 28Ω i 58Ω połączone. z silnika wychodzą trzy przewody a na tabliczce ma wartość pojemności 6µF/600V. Jak podłączyć i które jest uzwojeniem roboczym a które rozruchowym. W internecie znalazłem sprzeczne odpowiedzi.
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Sprawdz omomierzem czy sa sprawne uzwojenia i tez wzgledem obudowy .Uzwojenie niskooporowe jest to uzwojenie glowne , a wysokooporowe jest to uzwojenie rozruchowe ktore laczy sie szeregowo z kondensatorem .Podejrzewam ze uzwojenie rozruchowe jest uszkodzone i dlatego silnik chodzi jak chce w ktora strone ewentualnie moze jest tez wylacznik osrodkowy...
i To wystarczy ???
Poszukuję silnika o następujących parametrach: Silnik asynchroniczny jednofazowy z uzwojeniem pomocniczym zwartym. YJ58 - 12A 220 - 240 V, 50 Hz Silnik napędzający śmigło dmuchawy Termowentylatora Ravanson FH-105
silnik ma tylko obroty prawe, jest to jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym uzwojeniem pomocniczym
Musisz zbadać, czy silnik posiada fizycznie uzwojenia 3 sztuki jak trójfazowy U V W, odczep zworę i kondensator, a następnie zmierz rezystancję na każdym uzwojeniu i między uzwojeniami. Może to być silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i kondensatorem, tylko wykorzystali złącze od 3 faz. Albo to silnik z uzwojeniami trójfazowymi przystosowany do zasilania...
Jest to silnik z uzwojeniem rozruchowym wyłączanym wyłącznikiem odśrodkowym, po osiągnięciu odpowiednich obrotów.
Czyli tak jak, typowy kompresor od lodówki :idea: Ten sam system rozruchu poprzez otwarcie styków przekaźnika rozruchowego po spadku prądu w uzwojeniu głównym. Niestety obawiam sie że silnik padł (spalił się). Wartości rezystancji na to wskazują. :cry:
Nie ma opcji, przewinięcie uzwojenia bądź ruszanie ręcznie ;)
Było asymetryczne:16żł-uzw. pracy, 8żł- uzwojenie pomocnicze. Takiego układu uzwojeń silnika sprężarki nie znalazłem u siebie, nawet wymiary rdzenia się nie zgadzają. Dla przykładu coś takiego: 24 żłobki, długość rdzenia 91 mm, średnica wewnętrzna rdzenia 77 mm, średnica zewnętrzna rdzenia 145 mm. 2,2 kW, 2800 obr/min., kondensator 70 µF. Uzwojenie...
sprawdź rezystancję izolacji induktorem miedzy fazami uzwojenia oraz między uzwojeniem a obudową .Wartość oporu powinna być wyższa niż 10Mohm. niższa wartość może świadczyć o uszkodzeniu lub zawilgoceniu uzwojenia .
Witam. Szukam silnika jednofazowego z Uzwojeniem Pomocniczym (marka,model) takiego żebym mógł zmienić kierunek obrotów . Nie znam się dobrze na silnikach i nie mogę znaleźć na Google :( . Moc do 0.5 kW .
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
W/g mnie skrót na uzwojeniu rozruchowym. Jeśli ten silnik rusza bez tego to może jakiś czas pochodzi. Mam od wielu lat podobną sytuację w szlifierce. Muszę ją rozkręcić wstępnie , bo uzwojenie rozruchowe jest nadpalone z powodu uszkodzonego przekaźnika rozruchu.
Tzw. rozruchowy, bo potrzebne jest magnetyczne pole wirujące po obwodzie stojana, aby silnik się kręcił...do tego właśnie służą uzwojenia pomocnicze w silnikach jednofazowych, zasilane przez kondensator(aby uzyskać przesunięcie fazy prądu w tym uzwojeniu).
Witam ! 220/380V________1.33/0.77 A Silnik trój fazowy, w naszym kraju trzeba go połączyć w gwiazdę i zasilać napięciem 3x400V Pozdrawiam. Stefan
Byłoby logiczne i poprawne, gdybyś wraz z pytaniem o rezystancję uzwojeń zamieścił wyniki własnych pomiarów rezystancji między wyprowadzeniami uzwojeń z orientacją na ich kolor. Należało również poinformować, z jakim rozruchem ten silnik - z uzwojeniem rozruchowym, które po uruchomieniu wyłączane, z uzwojeniem rozruchowym, stale załączonym, z roboczym...
Schemat połączeń silnika z siecią jest poprawny może jeszcze być problem tego kondensatora z tym uzwojeniem ,czy ono po rozruchu nie jest czymś odłączane. Są różne rozwiązania i trudno tutaj doradzać nie znając jak silnik ten był przed przezwojeniem uruchamiany i łączony z zasilaniem.
Ostatnie pytanie, czy ten silnik może pracować na 3 fazach? Nie ma takiej możliwości, tu jest uzwojenie jednofazowe.
Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
Najprościej to jednofazowy silnik indukcyjny + przekładania. Musi mieć wyprowadzone wszystkie uzwojenia. Np. silniki do bram jednofazowe mają już reduktory. Zmiana kierunku realizowana jest na 2 przekaźnikach.
Silnik na zdjęciu to silnik jednofazowy indukcyjny z uzwojeniem pomocniczym zwartym (shaded-pole). Popularne rozwiązanie w systemach HVAC (wentylacja, ogrzewanie, klimatyzacja). Wadą jest niska sprawność - ok. 20-30%. Zaleta - cena (taniej kupić niż cokolwiek naprawić). A jeśli chodzi o regulację dla silników indukcyjnych - jednofazowych (z uzwojeniem...
Ten, kto przezwijał silnik, mógł nie podłączyć odpowiednio uzwojenia rozruchowego silnika, lub się pomylił. Trzeba pomierzyć rezystancję cewek, uzwojenie robocze powinno mieć ok. 2-3 ohm, rozruchowe średnio dwa razy więcej ok. 5-7. Na początek sprawdź miernikiem te wartości. Kondensator to z tego co widzę 60 mikro, lub dwa połączone równolegle po 30....
W kranzle jest dużo łatwiej, silniki posiadają pokrywy z obu stron, karcher tylko z 1 strony, aby cokolwiek próbować trzeba wyjąć stojan z obudowy aluminiowej. Twój był silnikiem 3 fazowym na 110V, nasz przedmiotowy jest jednofazowym z uzwojeniem rozruchowym i kondensatorem 140uF!, sprawdziłem w dokumentacji. Co do fachowców od silników, na pewno u...
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
I to wszystko powoduje, że prąd rozruchowy sięga wartości 5 - 7 razy większej niż prąd znamionowy. W silniku 3 fazowym pod obciążeniem podczas startu, jakiej wielokrotności prądu znamionowego mogę spodziewać się? Albo o ile procent prąd rozruchowy jest mniejszy względem silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym z kondensatorem (czyli mojego)?
Jeżeli dobrze zmierzyłeś rezystancję to uzwojenie na pewno jest uszkodzone. Czy dobrze dobrałem kondensator pracy, może należy wrzucić 16uF ? Był 8 µF, dałeś 10 µF, teraz myślisz o 16 µF? Nie możesz sobie ot tak zmieniać pojemności, poza tym zmiana kondensatora w silniku z uszkodzonym uzwojeniem nic Ci nie da.
(at)jaspi85 A teraz poczytaj w internecie jak działa silnik indukcyjny, nawet trójfazowy. A potem jak działa silnik indukcyjny jednofazowy ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. Tam nie ma żłobków, jest tylko jedna para biegunów a wirnik to kawałek metalu w którym obniżono wpływy prądów wirowych. Nawet jakbyś na wirnik nakleił magnesy w dowolny sposób...
same przewody uzwojenia rozruchowego.
dzieki że dołaczyłeś, ale nie jest to odpowiedź na pytania - takie zdania są szeroko cytowane w wielu sieciowych opracowaniach 50 hz - ok rozpędziłem się. Co rozumiesz pod przełaczaniem szczotek względem stojana ? Normalnie/Zwykle są one połączone szeregowo z uzwojeniem stojana ?
Moc 50 kW na jednej fazie??? Na początek sprawdzić czy kondensator nie jest przebity i zmierzyć rzeczywistą pojemność. Znając życie, uszkodzenie uzwojenia silnika. Chińczyki robią silniki na uzwojeniu aluminiowym w emalii o kolorze miedzi. Uzwojenie aluminiowe ma tendencje do ocierania się podczas pracy i powodowania zwarć międzyzwojowych lub nawet...
Witam, posiadam silnik (wiatrak) który chłodził urządzenie chłodnicze. Po podłączeniu do sieci działa jak hamulec. Wirnika wtedy nie można obrócić. . Silnik jest jednofazowy. Czy to jest silnik klatkowy? http://obrazki.elektroda.pl/6205518700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3889148200_1... Na drugim zdjeciu : po lewej...
A trzecia para ? Przepraszam, a gdzie ta trzecia para? Pisz tu jednoznacznie, a nie półgębkiem i monosylabami ... :idea: :cry:
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Kol.trochę spokojniej pytanie jest mało precyzyjne nie wiemy czy chodzi o zasadę działania silnika czy w jaki sposób wylewa wodę Ja myślę że bardziej o to drugie bo działanie silnika jednofazowego ze zwartym uzwojeniem rozruchowym to chyba kol.Szym3k przerabiał w szkole
Regulator napięcia od motocykla, tzw. „dwufazowy” do alternatora jednofazowego z uzwojeniem bezmasowym. Ewentualnie regulator trójfazowy.
W silniku jednofazowym zmieniasz zasilanie początek z końcem uzwojenia rozruchowego poznasz go po tym że ma wieksza oporność od uzwojenia pracy .
Pojemność kondensatora oznacza wielkość prądu. Czyli jeśli będzie nie dostosowana do silnika to w zależności od jego funkcji oznacza grzanie silnika lub niski moment rozruchowy. W przypadku zastosowania do rozruchu ma to mniejsze znaczenie ale ma. Weź jeszcze pod uwagę, że są silniki ze zwartym uzwojeniem rozruchowym.
Niegdyś w Nowym Elektroniku był falownik dla silnika jednofazowego na 4 MOSFETACH zdaje się IRF840 w mostku H. Ale silnik zasilany był i tak prostokątem, niby to działało, no ale... Firmą która produkuje falowniki 1faz/1faz jest Invertek. Modele Optidrive E2 przeznaczone są do silników jednofazowych z kondensatorem pracy (PSC) i uzwojeniem pomocniczym...
Pytanie zasadnicze, czy aby na pewno pompa jest trójfazowa? Czy po rozebraniu silnika kolega zauważył może wyłącznik odśrodkowy połączony z uzwojeniem stojana bo to wskazywało by na silnik jednofazowy? Ewentualnie tabliczka znamionowa rozwiała by tą wątpliwość.
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
no faktycznie kolega pomylił dział , ale mogę zasugerowac wymianę kondensatora rozruchowego . Każdy silnik jednofazowy z uzwojeniem pomocniczym wymaga kondensatora żeby napięcie na uzwojeniu było przesunięte w fazie o 120 stopni więc jeśli pojemność wyparuje to silnik niestety bardzo wolno kręci lub wcale nie ruszy , ale bujnięcie wprawi go w ruch.
Jeśli poprawnie przeczytałeś moc silnika to dla 400 W opór uzwojeń co najmniej do 10 razy powinny być mniejszy. To jest silnik jednofazowy z rozruchowym uzwojeniem i rozruchowym kondensatorem. Robocze uzwojenie ma mniejszy opór. Zmierz jeszcze raz opór. Czy znasz pojemność rozruchowego kondensatora?
a może podłączenie gwiazda trójkąt by pomogła? A jakie tu jest? ondensatory służą do hamowania dynamicznego. to akurat racja. Tylko tu prawdopodobnie zachodzi taki przypadek, ze silnik trójfazowy pracuje jako jednofazowy z kondensatorem pracy. Połączenia i styki do sprawdzenia. Czy może być tak, że silnik pracuje tylko na dwóch uzwojeniach? Jakie byłby...
A czy jest możliwość uruchomienia tego silnika bez uzwojenia rozruchowego?
Tak ogólnie - w jednofazowym silniku indukcyjnym (zwlaszcza dwukierunkowym) większej mocy sa dwa kondensatory - pracy (czyli w Rox-ie Run Capacitor) który produkuje przesunięcie fazowe na uzwojeniach aby silnik w ogole kręcił, i Boost Capacitor czyli kondek rozruchowy - który narzuca większe przesunięcie fazy dla ułatwienia startu. Ten drugi wystepuje...
Z tego co przy puszczam w silniku są dwa uzwojenia z czego do uzwojenia pomocniczego w jeden koniec uzwojenia są połączone dwa kondensatory z tym że 50uf działa na stałe (i daje od razu przesunięcie fazowe) a 160uf (rozruchowy) rozłącza się po uruchomieniu. Uzwojenie główne nie ma kondensatora. W tym silniku nie ma uzwojenia pomocniczego. Aby silnik...
silnik jednofazowy uzwoić silnik jednofazowy uzwoić stojan schemat uzwoić silnik jednofazowy
zespół parzenia żarówka omnilux honda accord gaśnie
parkside szczotki parkside szczotki
Jak szybko schłodzić laptop? Skuteczne metody Nasadki udarowe: wytrzymałość i efektywność momentu obrotowego