Oprócż samej impedancji kondensator z uzwojeniem silnika tworzy układ LC - który przesuwa w fazie prąd w jednym z uzwojeń (tworząc układ dwufazowy) - za mała lub za duża pojemność spowoduje nieprawidłowe przesunięcie "faz" i słabnięcie silnika. Kondek ma być jak fabryczny.
Hallotron sprawdzałeś? Nie grzeją się uzwojenia silniczka? Jak układ drivera silnika?
Sama idea jest dobra, gorzej z wykonaniem. Powinien być dławik i powinien być rezystor. Rezystor bocznikowany jest tranzystorem regulacyjnym. Fizyki nie przeskoczysz, gdzieś ta energia musi się rozładować innaczej pójdzie w uzwojenia wirnika.
Chciałem się tylko zapytać jakim czujnikiem/układem zrobić taki pomiar temperatury na uzwojeniu silnika Praktycznie możesz zastosować dowolny czujnik. Wszystko zależy od wielkości silnika. Skoro to ma być do zabawy, to może być termistor, dioda, układ scalony typu DS18B20, LM35, KTYxx itp. itd.
225 Ohmów to cewka tacho i poza układem nie działa więc z nim nie kombinuj bo skasujesz cewkę tacho! Silnik pewnie ma jeszcze kondensator i on musi być wpięty w układ zasilania silnika a te 22,5 Ohma to uzwojenie robocze ale bez tego drugiego uzwojenia zasilanego poprzez kondensator silnik nie ruszy. Fotki zrobione z dużej odległości i trudno dojrzeć...
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Jedenaście postów - a dopiero ostatnie ocierają się o istotę sprawy! Schemat oryginalny jest 100% OK. W tym układzie każda gałązka termika jest w szereg z jednym uzwojeniem silnika. Czy jest układ gwiazdy, czy trójkąta - ochrona jest zapewniona. Jeśli termik będzie na zasilaniu, to rzeczywiście trzeba go nastawić na prąd znamionowy, czyli 1,73x nastawa...
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
Silniki krokowe dzielimy na dwa rodzaje : - bipolarne ( 4 końcówki ) - unipolarne (5 lub 6 końcówek ) do tego dochodzi silnik krokowy uniwersalny o 8 końcówkach który może być połączony w układ unipolarny lub bipolarny podobnie można zrobić z silnikiem unipolarnym 6 końcówkowym wykorzystując tylko dwa uzwojenia tworzymy układ bipolarny . Sterownik z...
Kolega nie miesza autorowi w głowie, przewody są cztery ale dwa z nich wychodzą z tego samego punktu uzwojenia. Ten układ jest tak powszechny, że nie ma tu nad czym dyskutować.
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
triak działa w układzie obrotów . Iskrzenie (silne) sugeruje przepalone uzwojenie wirnika
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Ja mam pytanie do hamowania "przeciwprądem".Czy taki sposób wpływa na stan uzwojenia silnika (ew.spalenie uzwojenia) ?
Witam. Wpisz w wyszukiwarkę : "Układ Dahlandera 2 uzwojenia, 2 kierunki, 2 prędkości". Pozdrawiam Janek.
Witam, 1. drugi koniec uzwojenia wtórnego jest połączony z uzwojeniem pierwotnym i to właśnie przez nie łączy się z masą. 2. pojemność elektryczna.
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
W standardowym silniku IEC nie ma możliwości podłączyć silnika inaczej niż w gwiazdę lub trójkąt. Takie kombinacje są możliwe wyłącznie w silniku standardu NEMA (amerykańskim) z 9- lub 12-ma wyprowadzeniami. Na każdą fazę przychodzą dwa uzwojenia. Aczkolwiek uzwojenia łączy się szeregowo lub równolegle w układ gwiazdy lub trójkąta. Pytanie tylko po...
Bzdury, brednie, kolejne forumowe techniczne herezje !! Jaka jest rezystancja ( !) uzwojeń silnika ? Czyli jaki przez jego uzwojenia popłynie prad stały po dołączeniu do niego 400 VDC ??????? Robi się takie hamowanie i jest dość ono proste, ale - używa się transformator o tak dobranym napięciu wtórnym, by przy prądzie stałym płynącym przez tylko dwa...
W niektórych sterownikach sygnał z czujnika hamulca odłącza tylko zasilanie samego silnika, w innych- odłącza zasilanie, i jednocześnie uruchamia układ zwierający uzwojenia silnika, tworząc przez to układ samo-hamowalny silnikiem. Rozwiązania takie były stosowane nawet w napędach starszego typu>silnik szczotkowy zasilany modulatorem PWM.
Silnik będzie pracował, jego napięcie uzwojenia fazy jest na 400V/przy trójkącie ma na fazie 400V/. Przy zapisie 660/380 na tabliczce producenci podają sposób połączenia - gwiazda/trójkąt. Dla gwiazdy przy napięciu 660V na fazie silnika mamy 380V. Silnik taki można uruchamiać za pomocą układu gwiazd-trójkąt, bo jego uzw. jest na napięcie 380V. Przy...
Moja propozycja sterowania silnikiem: http://obrazki.elektroda.net/91_12261387... Napisz, czy ten silnik ma magnesy stałe czy osobne uzwojenie wzbudzenia (od tego zależy układ sterowania).
Silnik o takich parametrach posiada moment trzymający w granicach 0,4-0,6 Nm więc spokojnie może za pomocą śrub przesuwać po prowadnicach poziomych kilka kilogramów (należy pamiętać o odpowiednim doborze parametrów przyśpieszania i hamowania), również ruch pionowy nie powinien stanowić problemu. Co do parametrów zasilania to faktycznie silniki krokowe...
To jest silnik z tabliczką zaciskową w amerykańskim standardzie NEMA. Sześć uzwojeń wyprowadzonych niezależnie na zaciski. Przy 220 V masz po dwa uzwojenia połączone równolegle ze sobą, układ połączeń w gwiazdę. Jest to silnik trójfazowy, przerabianie go na jedną fazę może okazać się nieskuteczne, wymaga odpowiedniego dopasowania pojemności kondensatora....
O prądzie mierzonym decyduje uzwojenie kontaktronu a nie jego styki. Zmieszczę układ w paczce po papierosach oprócz zasilacza.
(at)PawelPawel125 Silnik o tej mocy i na to napięcie to z pewnością silnik reluktancyjny. W tego typu silniku prawidłowa regulacja obrotów jest niemal niemożliwa, przynajmiej układem fazowym, jaki użyłes. Silnik zawsze bedzie hałasowal, mniej czy wiecej, a podłaczenie kondensatora równolegle narazi uzwojenie silnika na spalenie. Reklama tego kitu,...
Witam... Nie czytałem pdf-a więc może się powturzę :-). L297 służy do sterowania silnikiem krokowym a dokładniej do zamiany sygnałów step i dir na poszczególne fazy w uzwojeniach silnika - to z grubsza bo nie w tym rzecz. Układ ten także kontroluje (ogranicza) prąd płynący przez uzwojenia silnika w ten sposób: 1. Włącza pełne zasilanie na konkretne...
Sprawdziłem, ten układ, to licznik dekadowy i jest połączony z pinami spiętymi zworką Zapewne realizuje opóźnienie. Może płytka ma za zadanie ochronić silnik przed zbytnim przeciążeniem. Możliwe. Trzeba by rozrysować układ. A może załącza uzwojenie rozruchowe. Zgaduję tylko. Znalazłem Ci jeszcze takie coś: https://www.clasohlson.com/medias/sys_ma...
Możesz zastosować styczniki, ale taniej wyjdzie na przełączniku L-0-P do silników 3-fazowych. Styki L1-U1 załączają zasilanie, a L2, L3, V1, W1 zmieniają kierunek obrotów poprzez zmianę dołączenia wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego. W tym układzie w poz "0" odłączana jest tylko jedna żyła przewodu zasilającego.
Silnik jak widać jest przystosowany do układu rozruchowego "Gwiazda-Trójkąt", umieszczonego w szafie sterowniczej. Czyli - wyłącznik główny - może być rozłącznik bezpiecznikowy. Stycznik załączający, styczniki przełączające końce uzwojenia gwiazda-trójkat. 55 kW to już solidna porcja mocy. Jeden z przewodów podłączasz pod wyjście stycznika załączającego....
Nie wiemy jaki to silnik, tu przykład sterowania dla silnika z uzwojeniem rozruchowym .
Czy to jest sterownik rolet/żaluzji ? Miałeś silnik prądu przemiennego ( dwa uzwojenia dla kierunków) a próbujesz zaadaptować silnik DC ?
Powodem wyłączania sprężarki jest nadmiarowy przekaźnik termiczny, a przyczyną jego zadziałania jest uszkodzone uzwojenie silnika sprężarki lub wadliwe działanie układu rozruchowego sprężarki Dodano po 10 Jezeli termostat sie niedawno zepsuł to sprężarka jeszcze nie ostygła),zestaw rozruchowy sprężarki lub sprężarka. Dodano po 3 jeżeli agregat cały...
Jeżeli ma możliwość przełączania gwiazda/trójkąt to rozumiem iż jest to silnik trójfazowy (może to założenia to błąd). W silnikach trójfazowych zawsze występuje napięcie międzyfazowe o wartości 400V. W układzie gwiazda pod takim napięciem pracuje dwa uzwojenia a przy połączeniu w trójkąt jedno. Mam nadziej iż dobrze to jeszcze pamiętam iż w takich silnikach...
Było asymetryczne:16żł-uzw. pracy, 8żł- uzwojenie pomocnicze. Takiego układu uzwojeń silnika sprężarki nie znalazłem u siebie, nawet wymiary rdzenia się nie zgadzają. Dla przykładu coś takiego: 24 żłobki, długość rdzenia 91 mm, średnica wewnętrzna rdzenia 77 mm, średnica zewnętrzna rdzenia 145 mm. 2,2 kW, 2800 obr/min., kondensator 70 µF. Uzwojenie...
Poczytaj o układach Dahlandera. Prawdopodobnie silnik ma dwa uzwojenia. Jak gdyby były dwa silniki. Jeden o dwóch parach biegunów a drugi o czterech parach. Każde z uzwojeń jest połączone w gwiazdę. Wystarczy wykorzystać tylko jedno z nich. Spróbuj podłączyć zasilanie do grupy oznaczonej 1 poprzez termik dla bezpieczeństwa i obserwuj prędkość obrotową....
Jeżeli nie da się wymienić guzika/przycisku na przełącznik trzy pozycyjny, można skorzystać z tego układu załączającego: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Styk b2 w przekażniku B w tym układzie z linku powinien być przełączny i będzie załączać przekażniki służące do zmiany obrotów. Uzwojenia przekażników A i B w tym układzie...
Witam. Na prośbę adamjur1 zabieram głos w sprawie w/w silnika. Silnik Schragiego, mimo swojego skomplikowania, jest silnikiem symetrycznym i prądy w fazach muszą być jednakowe, również w stojanie, którego uzwojenie jest uzwojeniem wtórnym silnika. Prądy w tym uzwojeniu są znacznie wyższe niż zasilające. 50-60 A jest ok, ale muszą płynąć we wszystkich...
Witam. Układ połączeń w załączniku. Jeśli silnik ma trzy wyprowadzenia, to musisz znaleźć największą oporność uzwojeń ( będzie to suma rezystancji) i określisz wejścia uzwojeń. Znając wejścia, określisz uzwojenie robocze (z mniejszym oporem) i uzwojenie rozruchowe. http://obrazki.elektroda.net/48_12020480... Pzdr.
Witam. Gość, który przewijał silnik zalecił, by uzwojenie rozruchowe podpiąć poprzez zwykły wyłącznik dzwonkowy. Dość kłopotliwe w używaniu , można ponownie spalić silnik . Gdybym znał zasadę działania owego stycznika zrobił bym układ zastępczy. Zasada działania : Podajesz napięcie na uzwojenie robocze i jednocześnie przez kilka sekund na uzwojenie...
Pomierz omomierzem czy zaciski u1, v1, w1 mają połączenia z zaciskami u2, v2, w2. Jeżeli tak, to silnik ma uzwojenia w układzie Dahlandera.
Witam ! Przy połączeniu w gwiazdę (rozpatrując jedno napięcie) 230V przechodziło przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, był większy opór, mniejsza moc. Przy połączeniu w trójkąt 230V przechodzi przez jedno uzwojenie ( robocze, główne ), pozostałe dwa uzwojenia połączone szeregowo i kondensator pełnią rolę obwodu pomocniczego. Gdzieś na forum widziałem...
Sprawdziłem wpięcie bezpośrednio bez układu sterującego na silniku którego nie rozebrałem na części pierwsze jedynie odłączyłem drugą przekładni. Niestety silnik jedynie buczy ale nie jest w stanie ruszyć. Sprawdzałem na 2 kondensatorach 4uF które kupiłem na aukcji allegro. Sądzę wiec że problem jest po stronie samego silnika. albo cos sie stało z uzwojeniem,...
rozumiem że ma to być 5V/2A prądu przemiennego? nie , bo zniszczysz stopień mocy ULN-na i przy okazji układ z którego jest sterowany , masz poprawny schemat pokazany wyżej można przyjąć założenia przedstawione wcześniej , ale przy normalnej pracy wartości prądu będą zupełnie inne i w głównej mierze zależne od częstotliwości zmian sekwencji sterowania...
Nie rozumiem dlaczego na nim powinno być 400V skoro uzwojenia są połączone międzyfazowo (niezbyt fachowo napisane zapewne), a napięcie międzyfazowe w sieci 400/690 to 690V. Tabliczki znamionowej nie mam, ponieważ rozważam po prostu z czego wynikają te napięcia Napięcie zasilania masz 400V, wytrzymałość uzwojeń w trójkącie masz 400V w gwieździe masz...
Witam . Nie musi to być galwanometr , wystarczy miernik uniwersalny , najlepiej analogowy z pomiarem miliwoltów , lub mikroamper . Akumulator podłączmy do przyjętego początku uzwojenia jednej z faz , a koniec tego uzwojenia podłączamy do drugiego zacisku akumulatora , ale nie na stałe tylko dotykamy i przerywamy rytmicznie obwód . Miernik dołaczamy...
Witam. Pooglądałem sobie fotki ale wiele z nich nie wynika. Silnik jest asynchroniczny z uzwojeniem rozruchowym. Przy programie pranie obroty silnika są stosunkowo małe. Uzwojenie rozruchowe pewnie jest wydzielone i w celu zmiany kierunku obrotów końce tego uzwojenia są włączane naprzemiennie. Tak jak ktoś wyżej napisał to uzwojenie można po uruchomieniu...
Odpowiem może pokrętnie: wczoraj naprawiałem hamulec silnika 5 kW taka kostka zwierającą uzwojenia po zaniku napięcia zasilania, podobnie jak u Ciebie odpadł kawałek plusika zasłaniający strukturę. Układ pracował ponad rok w tych samych warunkach eksploatacji oraz otoczenia i mogę analizować dlaczego? Pominąłem ten element z oczywistych względów.
Popieram ten schemat napięć i prądów jako jedną z opcji. Trzeba silnik spróbować na początek na mniejszych napięciach niż znamionowe a potem stopniowo na coraz wyższych w dwóch konfiguracjach raz w układzie szeregowym a potem równoległym i ocenić prądy i moce pobierane przez poszczególne uzwojenia oraz siłę silnika w obu przypadkach. Potem się wybierze...
No może uzwojenie jest już w nienajlepszym stanie i ma upływność, ale by to stwierdzić potrzeba tego pomiaru, co pisałem. Neonówka świeci, bo ta upływność to np. sto kilo Omó, co nie przekreśla jeszcze przydatności tego uzwojenia. Według starych przepisów ta wartość to 1000 Omów na Volt.
Proszę o pomoc w podłączeniu silnika Silnik napędza małą tokarkę Zuch, którą niedawno kupiłem. Rozruch silnika wygląda następująco: 1. włączyć wyłącznikiem 0 na 1, silnik buczy, 2. nacisnąć guzik, który spina dwa dodatkowe przewody jak guzik od dzwonka drzwi 3. silnik startuje. Czy jest możliwość przerobienia tak, żeby silnik startował tylko z wyłącznika...
układ przełączać uzwoić silnik pomiar uzwoić zewrzeć uzwoić silnik
domofony breloki panasonic przeniesienie przeniesienie megane odpalić
agregat inwerterowy freelander schemat
Zmiana kanałów podczas nadawania w Alan 28 Jak podnieść obroty silnika na biegu jałowym w Mercedesie A-Klasa 1.7 CDI?