czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
jak nie to ,to zwarte uzwojenie,silnik do wymiany lub przezwojenia ale sprawdż jeszcze łożyska może są tak zapieczone że ledwo kręci
Google -> "silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym"
Czytaj ostatnie zdanie, łopatologicznie napisane, masa diody czyli katoda... Dobrze, że tworzenie norm i przepisów zajmują się osoby bardziej pojęte ;). Dokładnie tak to ma działać, przerwanie żyły pilota, a w tym przypadku np przegrzanie silnika i zadziałanie czujnika wewnątrz uzwojenia, ma spowodować stan awarii w formie "zanik supo" i przerwanie...
Nie chodzi mi o zatrzymany wirnik tylko oczywiscie o moment przyspieszania silnika Podczas przyspieszania jest ta sama opcja co przy zwartym uzwojeniu. Silnik tak czy siak musi wystartować z prędkością kątową równą 0. No chyba, że mówimy o sytuacji, gdzie wirnik silnika już się kręci i wtedy uruchamiamy zasilanie.
To może być termicznie przypalony brud. Gdyby uzwojenia były zwarte, silnik by nie ruszył, a bezpieczniki by poleciały. Negatywny wpływ na temperaturę to ma.
Zwarcie uzwojenia silnika agregatu.
Nie. To silnik z uzwojeniem rozruchowym zwartym.
Masakra ile pracy. Jaki potężny szrot dorwałeś :D. Warto chociaż przy tym pracować czy to tak z nudów przy tym siedzisz? Miałem klienta który dorwał na olx uszkodzoną hulajkę Xiaomi M365 za 400zł i szczęśliwy przywiózł mi do naprawy. Okazało się że silnik spalony - zwarte uzwojenia do osi, uszkodzony przewód silnika, zwarte dwa tranzystory silnika,...
W innym urządzeniu przełącznik lewo/prawo był tak zrobiony. https://obrazki.elektroda.pl/7931288100_... L1 i L2 to uzwojenia silnika. Uzwojenia są identyczne.
Raz że pogięłeś tarcze turbin przy rozkręcaniu - pewnie z tego tytułu coś trze. Zejście silnika z obrotów trakcie pracy, to niestety zwarcie w uzwojeniu.
Eeo Twój silnik ma fabryczne uzwojenie.Ktoś wyciągnął dodatkowe przewody które normalnie były zwarte na uzwojeniu wewnątrz silnika. winyl2 Twój silnik był pewnie przezwajany i stąd masz trzy przewody.Po dokładnym obejrzeniu uzwojenia można stwierdzić jak jest połączony.Jeżeli są wyprowadzone trzy przewody uważam że śmiało możesz podłączyć do sieci.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Silnik ma regulację opartą na odczepach, próbując załączyć kilka na raz zrobił byś zwarcia pomiędzy uzwojeniami, silnik pracował by jak zwarty transformator ponieważ te uzwojenia są w jednym obwodzie magnetycznym. https://obrazki.elektroda.pl/8873617900_...
Mniejsza rezystancja nie ma wplywu na to ze silnik stoi. Jezeli uzwojenie mialoby zwarcie (czesciowe lub calkowite) to silnik rozpedzalby sie tylko na chwile albo predkosc obrotowa bylaby za duza. Powtorze jeszcze raz pytanie: sprawdziles sam silnik?
Jak nie kondensatory to zobacz zwarcie w uzwojeniu silnika lub coś z silnikiem?
Silnik przeważnie jak kapitan okrętu - schodzi ostatni. Grzał się - co było łatwe do sprawdzenia chyba? A ten fakt pominąłeś podczas diagnozy. Samo grzanie się mogło wynikać z kilku powodów - albo zwarcie w uzwojeniach, albo na komutatorze, W tym drugim wypadku wystarczyłoby porządnie wymyć komutator i przestrzenie między lamelkami. Dopiero zwarcie...
Są trzy możliwości 1. Brak pojemności kondensatora ( dlaczego silnik startuje? ). 2. Częściowa utrata pojemności ( silnik może startować bez obciążenia gorzej z obciążeniem ). 3. Zwarcie na kondensatorze ( Silnik nie startuje, "buczy", znacznie się grzeje ). Nie zapomnij kolego również o silniku on posiada uzwojenie robocze i tzw. "rozruchowe" możliwe...
Witam Jest to silnik indukcyjny z uzwojeniem zwartym (lub zwojem zwartym). Tu możesz przeczytać o tym silniku: http://www.old.imnipe.pwr.wroc.pl/wydawn...
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
Witam ! Rzeczywiście jakieś nietypowe ustrojstwo.Jedyne co ci pozostaje to próba przewinięcia uzwojenia które wykazuje zwarcie. Prawdopodobnie w tym silniku są tylko dwa uzwojenia nawinięte na wspólnym karkasie. Można to sprawdzić po rozebraniu silniczka,trzeba go delikatnie rozpiłować w miejscach zgrzania. Jeżeli jest tak jak mówię ,to z przewinięciem...
Silnik na stół i sprawdzic bezpośrednio szczotki w szereg z uzwojeniem i zasilanie na drugie końce uzwojenia
Uzwojenie wirowania zwarte, stąd ta rezystancja. Silnik do przezwojenia, a cena zależna od regionu kraju - i tyle.
Może jakieś zwarcie w uzwojeniu silnika?
Twój silnik od suszarki, jest silnikiem asynchronicznym prądu przemiennego ze zwartym uzwojeniem rozruchowym. Prędkość obrotową w takich silnikach można regulować za pomocą przemienników częstotliwości, czy falowników. Ale to nie są urządzenia proste. http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_elek...
Właśnie wyświetla błąd e2. Zużyciu uległy szczotki silnika, zwarły uzwojenie i spaliły je. Silnik jest naprawiony, a błąd wciąż aktywny. Dlatego szukam pomocy.
Jeśli są zwarte zwoje w jednym uzwojeniu fazowym, to przy połączeniu w trójkąt mamy zwarcie dwóch wyjść falownika. Jeśli przepniemy w gwiazdę, to w szereg ze zwartym uzwojeniem dajemy dobre i bezpośredniego zwarcia dwóch wyjść falownika nie ma. Oczywiście silnik nie będzie działał prawidłowo, a przeciążenie i tak wystąpi.
Silniki zwarte czyli najprawdopodobniej Twój, mają dwa w zasadzie niezależne uzwojenia ( do czasu usterki -zwarcia ) mogą "wirować" prawie normalnie przy uszkodzonym uzwojeniu "wolnych " obrotów. Należy poza układem pralki podłączyć silnik do prądu i zmierzyć prądy pobierane w obu kierunkach " wolne" i podczas pracy uzwojenia szybkich obrotów. Prądy...
Opis diagnozy jest co najmniej dziwny. Cytat: "Wg diagnozy serwisanta winna jest pompa, która rzekomo ma przebicie na uzwojeniu Serwisant od sterownika postawił taką diagnozę w oparciu o pomiar rezystancji na zaciskach doprowadzających napięcie do pompy, tj. pomiędzy zaciskami N oraz L. Wartość pomiaru wynosiła 0,7 kΩ. " Chyba że miał na myśli...
Nie wiem jak go jeszcze mogę sprawdzić Głównym objawem uszkodzenia, jest mniejsza prędkość obrotowa i intensywne grzanie się - to z powodu zwarcia w uzwojeniu.
Rozlacz mostki i zmierz rezystancje kazdej z cewek tzn U1-U2, V1-V2, W1-W2. Jezeli nadal jest roznica taka duza to oznacza ze jest skrot uzwojenia - zwarcie miedzy zwojowe. Silnik pracuje niepelnofazowo po dluzszej pracy moze sie spalic. Jezeli masz miernik cegowy to mozesz sprawdzic czy rowno sa obciazone fazy.
że jak mam tak podłączony, to bez paska chodzi idealnie. Ten "pasek" zamyka uzwojenia. Bez niego silnik sprawny nie ma prawa chodzić. bo układ elektryczny jest otwarty. W tym układzie, powinien być zamknięty w tzw. "Gwiazdę". Jeżeli chodzi bez "paska" to albo szukaj nowego silnika, albo daj go do przezwojenia, bo to oznacza zwarcie w uzwojeniu. Albo...
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
Driver można uszkodzić na wiele sposobów, ale najpopularniejsze to niepodłączenie kondensatora 100uF lub usytuowanie go za daleko od drivera. Powinien być tuż przy pinach zasilania. Inny sposób to od- lub podłączanie cewek silnika przy obecności zasilania drivera. Jeszcze inny to podłączenie silnika ze zwartym uzwojeniem. Jest tego więcej, ale płytka...
A w jakim celu chcesz to łączyć? Jak połączysz tak jak napisałeś to zewrzesz uzwojenia silnika.
Dziwne to dla mnie skoro to goła miedz czy może się mylę i jest jakaś izolacja. Oczywiście, że jest izolacja. Inaczej byłoby jedno wielkie zwarcie pomiędzy zwojami.
To jest tak z rysunku ideowego wynika że jest to silnik 3 fazowy przerobiony na 1 fazowy. Pomiar rezystancji między stykami U i X \ V i Y oraz Z i W powinien wynosić około 2 ohmów. Sprawdź czy do masy silnika (obudowy) z zacisków tabliczki (XYZUVW) nie ma przebicia. Według twego opisu na 2 fazach nie pokazuje żadnych przepływów to silnik ma spalone...
Prawdopodobnie uszkodzone uzwojenie silnika. Przejrzyj połączenia i uzwojenia.
Wrzuć w google: Silnik indukcyjny z pomocniczym uzwojeniem zwartym , znajdziesz wszystko na ten temat, np. http://www.komel.katowice.pl/ZRODLA/FULL...
To jest zwykły włącznik termiczny, nie ma na nim minusa. Odłącz silnik wentylatora bo na nim masz stałą masę i leci przez uzwojenie silnika na włącznik.
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Prawdopodobnie z kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym , daj zdjęcie i będzie wszystko wiadomo. Dodano po 1 Uzwojenie pracy to U i ma mniejszą rezystancje niż uzwojenie rozruchu, wyłącznik jest zwarty(prawdopodobnie X).
Tym samym wylacznikiem (wylacznikiem, przekaznikiem, niewazne) zewrzyj jego uzwojenie twornika bezposrednio, albo przez odpowiedni rezystor. Tym samym silnik stanie sie generatorem i bedzie hamowal. Kazik
Międzyzwojowe zwarcia uzwojenia wrnika.
Sprzedaj . Możesz oddzielnie odzyskać miedź i żeliwo. Zwarcie uzwojeń w jednym uzwojeniu znaczy zakłócenia pracy w drugim uzwojeniu. Bo rdzeń stojana jest wspólny.
klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Czy aby czasem 22R za pomoca ktorego emitery mostkow tranzystorowych laczysz z masa to nie za duzo? Przez te rezystory plynie caly prad uzwojenia. Celem jest pomiar pradu a zarazem minimalizacja strat mocy. Reasumujac rezystor 1R Vref 0,8v. W chwili obecnej prad uzwojenia masz ograniczony suma rezystancji uzwojenia i 22R gdzie 22R to duzo wiecej niz...
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
Może być zwarcie międzyzwojowe w uzwojeniu po stronie pierwotnej. Jaki jest prąd jałowy z wstawionym wirnikiem i bez niego?
Z tej kartki odczytuję, że pomiędzy dwoma fazami silnika wyszła ci rezystancja zero. To oznacza że silnik na przewodach tej fazy jest zwarty. Jednak nie do końca rozumiem tych pomiarów na kartce bo są bardzo nieintuicyjne. Na zdjęciu które wysłałeś wcześniej też widzę że jedno uzwojenie ma o wiele ciemniejszy kolor drutu nawojowego co może świadczyć...
Na razie sprawdziłem... Oporność grzałki względem masy Czym :?: Sprawdź, czy silnika uzwojenia nie mają zwarcia do masy. Osusz go i przedmuchaj z pyłu grafitowego. Na początek jednak wymieniłbym na Twoim miejscu grzałkę na nową.
Witam ! Pierwszy krok to demontaż silnika aby zobaczyć jak wygląda uzwojenie. Dobranie się do 1/4 ( jednej cewki jednej fazy ) może być bardzo trudne. 1. Impregnacja uzwojenia. 2. Stosunkowo cienki drut.
czy ten silnik potrzebuje kondensator? A czy w schematach silnika widzisz oznaczenie kondensatora, albo wspomniane jest to w danych silnika? Gdybym znał się na tym, to bym nie pytał. :p W tym silniku niema kondensatora, jest za to wyłącznik odśrodkowy. Kiedy silnik jest w stanie spoczynku styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte. Jak silnik się rozpędzi...
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
uzwojenie stojana jest innego koloru To zły znak. Prawdopodobne zwarcie międzyzwojowe.
Dzień dobry, Informacja dla osób szukających przyczyny uszkadzania się falownika. Trzeba sprawdzić indukcyjność uzwojeń między fazami lub po prostu nieco porozsuwać druty uzwojeń tuż przy łączeniach wszystkich zwoi. W moim przypadku na uzwojeniu silnika tuż przy łączeniu między poszczególnymi uzwojeniami na silniku były zwarte uzwojenia. Słabo emaliowany...
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
Kilkukrotnie wymieniałem kondensatory w silnikach jedno fazowych jednak nigdy nie dawały one efektu przygasania światła. Instalacja do wymiany w Twoim Domku :cry: . Kondensatora oczywiście jeszcze nie wymieniłeś ? Jeżeli po wymianie tak duży pobór prądu sie utrzyma, to silnik jest spalony / zwarte uzwojenia.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Jak masz miernik to sprawdz uzwojenia. Dostał zwarcia. na rozruchowym.
Witam ! Czy silnik buczy ? czy silnik nie reaguje na zasilanie ? Jeśli nie reaguje na zasilanie to może być przerwa w uzwojeniu, uszkodzenie wyłącznika wykluczyłeś sam. Jeśli silnik buczy to przyczyn może być kilka: zwarcie uzwojenia silnika, uszkodzenia kondensatora i uszkodzenie mechaniczne np. zatarcie łożysk lub wyrobienie się ułożyskowania. Pozdrawiam....
Teraz sobie przypomniałem że takie objawy miałem kiedyś przy zwartym uzwojeniu silnika - to może być to, ponieważ, jak twierdzisz, jest to drugi moduł. Dziwne że są uszkodzone w ten sam sposób. A silnik się pewnie bardzo grzeje?
Mogą być upalone mosfety w sterowniku, przepalone ścieżki, usterka w obwodzie pomiaru prądu przed półmostkami, uszkodzone obwody pomiaru pozycji silnika itp. Zależy co z czym zwarło i czy nie doprowadziło to do upalenia uzwojenia silnika. Teoretycznie nie powinno ale są wyjątki.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
W silnikach jednofazowych są zazwyczaj dwa uzwojenia, u ciebie sa trzy - to zapewne silnik trójfazowy, brak kondensatora to potwierdza. Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Dokładnie - spalony jest.
Problem polega na tym, że silnik bardzo mocno się nagrzewa, A to, że się nagrzewa, to może być uszkodzona izolacja uzwojenia czyli zwarcie miedzyzwojowe.
Przy podłączeniu baterii jej BMS może wykrywać zwarcie i odłączać zasilanie. Sprawdź czy na tranzystorach nie masz zwarcia. Kiedyś naprawiałem podobny sterownik, oba tranzystory na jednym torze padly a winowajcą okazało się uszkodzone jedno uzwojenie w silniku.
Sprawdź miernikiem, czy transformator zasilający nie ma zwarcia na uzwojeniu pierwotnym (sieciowym). Poza tym coś brzydko wygląda jeden z tranzystorów (chyba - słabe zdjęcie - to te 2 przeciwpołożne elementy nad przekaźnikami) zasilających silnik - górny - albo wymieniony albo przegrzany.
No to jeszcze "szóstka w totka" - miałem podobny przypadek w silniku pralki elektrycznej, uszkodzona izolacja uzwojenia, przy zimnym silniku (zaraz po włączeniu) nic się nie działo ale po nagrzaniu następowało zwarcie międzyzwojowe, siadała moc silnika i obroty. Po ostudzeniu historia się powtarzała. Jeżeli nie to, to się poddaję, nie mam więcej pomysłów.
duża różnica oporności uzwojeń może świadczyć o zwarciu w cewce roboczej? Nie. To normalna sytuacja, uzwojenia robocze i pomocnicze nie są identyczne. Zwarć międzyzwojowych nie wykryjesz omomierzem. Jedynie znając prąd jałowy sprawnego silnika i porównując ze swoim silnikiem można to wykryć. Ewentualnie prąd jałowy jeśli nie jest większy niż kilkanaście...
Gdyby nie było różnicy po między silnikiem klatkowym a pierścieniowym to po co by nawijano uzwojenia taśmą, wyprowadzano ich końców do pierścieni i bawiono się w pierścienie i resztę? Druga sprawa to samo wykonanie silnika. Silnik silnikowi nie równy. Inaczej jest konstruowany taki w którym start/stop odbywa się co minutę a inaczej do wentylatora. Przeciążenie...
Od strony gniazda wyjściowego powinien być bezpiecznik. zobacz czy nie "wyskoczył". Te prądnice mają tylko uzwojenia i kondensatory, nie ma regulatora... Po uruchomieniu silnika nie ma żadnego napięcia na uzwojeniach? Może "rozmagnesowałeś" prądem przemiennym wirnik, spróbuj zasilić któreś uzwojenie z akumulatora samochodowego szeregowo przez jakąś...
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Witam. Jest to silnik z pomocniczym uzwojeniem zwartym i waśnie one powodują nagrzewanie silnika,co dla tego typu jest zjawiskiem normalnym. Właśnie dlatego w większości były stosowane wentylatory. Pozdrawiam.
Opisz problem trochę dokładniej i jaśniej. Jeśli po włączeniu jest zwarcie i wyłącza bezpieczniki trzeba sprawdzić miernikiem uzwojenia silnika.
W pierwszej kolejnosci do sprawdzenia kostka pod stacyjka a pozniej sam rozrusznik czyli tulejki, automat lub czy nie ma gdzies zwarcia rozrusznik miedzy uzwojeniem stojana a stojanem. Pozdrawiam.
Są tam stosowane silniki indukcyjne ze zwartym uzwojeniem pomocniczym. Pozdrawiam
Prawdopodobnie udzkodzenie silnika. Serwo broniac sie przed uszkodzeniem przez prwadopodobne zwarcie uzwojenia wystawilo blad F2816 wstrzymujac proces uruchamiania. Przy kilkukrotnej probie wystapilo oszukanie ukladow zabezpieczenia ( lub ich uszkodzenie - taki pech ) i maszyna wystartowala z wiadomym skutkiem. Czy dym poszedl z mudulu serwa czy silnika...
lada zaczęła działać poprawnie... na obudowie mam wszędzie fazę Rozumiem skrót myślowy ale brzmi dziwnie, w takich wypadkach niestety trzeba powycierać kurz łokciami i podłączyć sprężarkę (najlepiej bez podpiętego silnika wentylatora) bezpośrednio pod 230v i sprawdzić czy ma przebicie (zamienić też na próbę przewody zasilające) a potem stopniowo podłączać...
Wystarczy, że w styczniku wykorzystasz złacze NC do zwierania stykow silnika. Po wyłączeniu zasilania silnika z wkrętarki aby go zatrzymać, trzeba zewrzeć jego uzwojenia.
O złym przewinięciu nie ma mowy, to profesjonalna firma gdzie za regenerację jednego zapłacono około 4 tysiące. Każdemu, nawet mistrzowi, czasem może się przytrafić kiks. na najwyższym biegu gdzie opornica jest już pomijana i na obydwa silniki idzie pełna moc czyli pierścienie ślizgowe są zwarte to tylko jeden silnik się momentalnie grzeje. Więc z...
Niestety..., silnik grzeje się mimo że podłaczałem go na wszystkie możliwe sposoby..., wiec albo wyrobione łożyska albo zwarcie na uzwojeniu. Silnika nie da się użytkować.
serwo wraca do pozycji Start . Po uruchomieniu jest możliwe zmniejszenie prędkości lub zwiększenie do max. Jeżeli przekombinujesz z krańcówkami to przy predkości 0 obr/min przez uzwojenia prawdopodobnie popłynie prąd zwarcia ( nie robiłem takich eksperymentów ). jeśli dobrze pamiętam to w silniku takim są 24 szczotki które trzeba okresowo wymieniać....
Konkretnie jakiego? Uzwojenie silnika może ulec następującym uszkodzeniom: - przerwa w uzwojeniu, sprawdzamy poprzez pomiar rezystancji uzwojenia (zakres na omomierzu od kilku do kilkuset omów) - zwarcie uzwojenia (jakość izolacji uzwojenia) do korpusu silnika, sprawdzamy poprzez pomiar np. induktorem (zakres MΩ).
Podejrzewam, że jest zwarcie w uzwojeniu rozruchowym. Czasami wyłącznik odśrodkowy potrafi się zwęglić i też daje podobne objawy. Tak czy inaczej, bez rozebrania silnika pewnie się nie obędzie. Możesz dla pewności najpierw sprawdzić czy kondensator nie ma zwarcia. Jeśli chodzi o typ silnika to jest to SOFe 90.
Witam. Takie objawy sugerują zwarcie w uzwojeniu silnika. Można go przewinąć i przy okazji wymienić łożyska. Będzie ciszej pracował. Pozdrawiam Jurek.
Silnik się grzeje, gdy ma za dużą pojemność kondensatora pracy. Pogięcie kondensatora nie zwiększy jego pojemności, więc przyczyna musi być inna. Albo zwarcie w uzwojeniu, albo za bardzo obciążony.
... albo zwarcie w uzwojeniu silnika ale przeważnie niechęć do startu to kondensator
Co masz na mysli, w domu to jedynie ciagłość uzwojenia ? W warunkach warsztatowych można sprawdzić jeszcze na ewentualność zwarcia zwojowego, czy sprawdzić wirnik. A w tym silniku jak się domyślam, nie ma wyłącznika odśrodkowego, bo wtedy jeszcze jest to do sprawdzenia.
Żeby zweryfikowac mechanikę musisz rozkręcić siłownik żeby sie dowiedzieć - może jest niesymetrycznie zjechana zebatka na śrubie i przekłądnia blokuje się w jedną stronę. Jednak wszystko wygląda na zwarcie w stojanie silniczka siłownika (nawet na zablokowanym siłowniku - która to blokada stanowi zresztą część normalnej pracy siłownika, np na dobiciu...
Jak buczy a nie robi zwarcia to jest spora nadzieja, że silnik żyje. Jednak pewność będzie po podłączeniu startera, ponieważ nie wiemy w jakim stanie jest uzwojenie rozruchowe.
Masa i wyprowadzony konektor połączone są najczęściej do końców uzwojenia pierwotnego, którego zwarcie wyłącznikiem zewnętrznym powoduje zatrzymanie silnika. Uzwojenie ma rezystancję najwyżej pojedynczych omów, więc miernik podręczny pokaże "zwarcie".
Uzwojenia masz dwa - główne i pomocnicze nawinięte cieńszym drutem, oraz zaciski bezpiecznika termicznego 1 i 2 (zwarcie 0 Ω). Zasilanie do uzwojenia 22 Ω, kondensator do uzwojenia 29 Ω. Czyli: Zasilanie 1 i 5 2 i 3 zmostkowane 4 i 5 zmostkowane 2 i 7 kondensator.
Zainteresuj się miejscem na uzwojeniu z trzeciego zdjęcia, jeśli mnie wzrok nie myli masz tam zwarcie między uzwojeniem pracy, a uzwojeniem pomocniczym.
Jeśli sinik po podłączeniu na krótko jest sprawny, to ostatecznie możesz pominąć tą płytkę i podłączyć silnik bez elektroniki. Odkurzacz będzie pracował pełą mocą. Dokładnie sprawdź sinik bo takie przepalenie jak pokazujesz może być spowodowane zwarciem uzwojenia silnika, a wtedy faktycznie najlepiej nakarmić nim kosz na śmieci:D Powodzenia.
Rezystancja uzwojenia wirnika silnika jest bardzo mała, około 1÷1,5Ω. Na mierniku może to wyglądać jak zwarcie. Jeżeli są odcięte ścieżki do przekażnika, niema obaw, zwarcia nie będzie. Dla tego przy nie ruchomym wirniku (w czasie rozruchu) płynie maksymalny prąd, tzw. "prąd zwarcia", ograniczony tylko tą rezystancją uzwojenia. Gdy silnik już się...
Jakie byłyby konsekwencje tego gdybym np. cewki (oczywiście wszystkie) nawijał na 50 zwojów a nie na 78 zwojów czyli tak jak jest teraz. Czy silnik miałby wtedy tylko mniejszą moc i obroty ale by działał poprawnie? Moc na pewno zmniejszyłaby się, obroty teoretycznie nie powinny ulec zmianie, ale nie wiadomo,czy długo by pochodził, bo pewnie przegrzałoby...
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
nie można zwierać wyjść silnika FM (wentylatora), C1 jest dla niego kondensatorem rozruchowym, tak samo jak C2 jest kondensatorem rozruchowym dla COMP ( sprężarki), jak poprzednik mój wspomiał ten element to poprostu listwa zaciskowa, a przewody: RED(czerwony) - to zasilanie uzwojenia roboczego, BLK(czarny) - przewód neutralny (zerowy), YEL(żólty)-...
Witam. Wydajemi się że jak "buczy"(i lekko drga), to może mieć zwarte zwoje lub odwrotnie połączoną cewke (zezwój) na uzwojeniu roboczym. Niestety nie mam danych tego silnika-po prostu spisz dane przy wyzwajaniu i porównaj to z tym co pisze kol.Topolski Mirosław.Jak masz elektromagnes do kontroli to sprawdż czy nie masz zwarcia.
silnik zewrzeć uzwoić zewrzeć uzwoić silnik trójfazowy zewrzeć uzwoić spawarka
wykrywanie dźwięku pulsuje dioda termostat podłączyć termet
Problemy z osadzeniem tonera w Xerox 6605 Dym i zapach spalenizny w malakserze - co robić?