O które uzwojenie dokładnie ci chodzi o sttojan czy o wirniki???? Jeżeli chodzi o stojan to jest to bardzo ciekawe urządzenie bo patrząc od strony zacisków to nic innego jak stojan silnika 3 fazowego. Niestety jak wymontujesz stojan to sprawa wygląda nie ciekawie bo masz tam w zalezność i od model i producenta bardzowiela biegównów, przeplot uzwojeń...
Sprawdzenie oporu między wyprowadzeniami nie daje gwarancji zdatności do użytku regulatora. Dla sprawdzenia funkcjonowania lepiej wykorzystać schemat na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.pl/4823033200_1...
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Ad 1) A ten co chce założyciel topica założyć to jaki niby? Marelli! Ad 2) I w mondeo pada po zalaniu olejem. Moment przetnie pierścienie, jak dobrze pójdzie to i uzwojenie.
Właśnie jest tak jak piszesz.Czyli jak alternator nie pracuje kontrolka ładowania dostaje (-) przez regulator i uzwojenie wzbudzenia.W chwili gdy alternator ładuje na zacisku D+ pojawia się napięcie ,czyli (+),różnica potencjałów zanika i kontrolka gaśnie.
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Mój skuter ma alternator i rozrusznik w jednym urządzeniu. Nie magazynuje energii w kondensatorze. Wykorzystuje to do systemu start-stop. Nie pamiętam czy nawet uzwojenia nie są te same? Honda PCX. Ze schematu wynika że to prawdopodobnie te same uzwojenia.
Z tego co natrafiłem w książce"Maszyny elektryczne pojazdów samochodowych" Eugeniusza Kozieja wychodzi mi że jest to alternator z magnesami trwałymi zamiast uzwojenia wzbudzenia. Jeżeli potrzeba coś więcej proszę o e-mail mariusz144(at)vp.pl
Poszukuje schematu podłączenia alternatora http://obrazki.elektroda.pl/6813299300_1...
będę wdzięczny jak ktoś mi pomoże i wyśle schemat podłączenia alternatora z góry dziękuje Przeniosłem z: "Schematu/instrukcji/artykułu". <skryn>
To ciekawe że kierunkowskazy w Peugeocie Enduro są z alternatora. Gdy powiększysz schemat to widać opisane na nim C, L1, L2 i znak uziemienia na regulatorze. Regulator podłączasz dokładnie tak jak na schemacie, czyli do C uzwojenie alternatora (żółty przewód), gdzie dalej idzie na światła, kontrolki i klakson na prąd przemienny. Regulator musi mieć...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Zwracam się z prośbą o pomoc w podłączeniu alternatora. Kopałem troszkę w internecie nigdzie nie mogę znaleźć schematu. https://obrazki.elektroda.pl/5144825300_...
Witajcie mam troche dziwne pytanie, no ale chciałbym to naprawić . W zetorze wysiadł mi alternator. był to alternator który posiadał Regulator zewnętrzny. wychodziły z niego 4 kable . ( B+, -, M, R ) Dostałem od znajomego inny alternator jednak ten alternator ma tylko 3 wyjścia ( +, -, D+ ) nie mam pojęcia jak go podłączyć, prosiłbym o jakiś schemat,...
potzrebuje tranzystorowy układ regulacji napięcia w alternatorze(schemat ideowy) z góry dzięki
witam posiadam traktorek z silnikiem maluch jest tam także alternator z malucha i rozrusznik potrzebuje rysunek jak podłączyc alternator tak aby ładował akumulator, odpalanie na standardowej stacyjce z malucha i podłączenie zapłonu tak aby się rozłączał na stacyjce próbowałem wyciągnąć te elementy ze schematu z malucha ale nie jestem elektrykiem i nie...
Witam, potrzebuję jakiś schemat aby podłączyć alternator 24V do regulatora i kontrolki. Alternator ma takie wyjścia jak DF, D-, MP i wejście aby podłączyć prąd. Regulator ma takie wyjścia jak B+, B- i Wzb 67. Proszę o pomoc jak to podłączyć?
Jak w temacie, alternator z wtyczką 4-ropinową, potrzebuję schemat wewnętrzny, oraz połączenia z resztą instalacji ( tzn wycinek schematu z obwodami ładowania i lampki). Cokolwiek - Z Opla Astry czy Corsy z pierwszej połowy lat '90, byle diesel.
Witam czy ktoś z Państwa mógłby mi powiedzieć jak to dokładnie podłączyć, widziałem sporo schematów ale żaden nie pasuje mi do mojego przypadku http://obrazki.elektroda.pl/8597918900_1... http://obrazki.elektroda.pl/8989543300_1...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam,szukam szukam i nie mogę wyszukać mianowicie chciałbym sobie zrobić regulator napięcia. Alternator daje 60V 2 fazowy (2 kabelki wychodzą) na regulator , akumulator mam 5ah, regulator utopiony w oleju, znalazłem kilka schematów ale nikt nie pisze o wartościach poszczególnych elementów. Jeśli ktoś łaskaw proszę o schemacik i wartości (parametrów)...
Witam serdecznie Czy mozecie mi rozrysowac schemat takiego alternatora - sklada sie on z 11 diod 8 mocy i 3 wzbudzenia. Stojan 4 przewodowy.
Potrzebny mi jest schemat podłączenia alternatora 24V (MTZ). są dwa wyjścia: + i D (rosyjskie).
witam jak w temacie nie wiem jak podłączyc te wszystkie kabelki do alternatora żeby ładowanie było bo dopiero co wymieniłem wirnik i teraz nie wiem jak to zrobić pomóżcie
Witam mam alternator, rozrusznik i regulator napięcia własnie z tego samochodu chciał bym to jakoś podłączyć znalazłem schemat elektryczny samochodu ale nie mogę się w tym połapać. Prosił bym o schemat z alternatorem, rozrusznikiem i włącznikiem do rozrusznika, akumulatorem, regulatorem napięcia, kontrolką i stacyjka (wyłącznikiem), bezpiecznikiem i...
Witam. Potrzebuje schemat układu, którego działanie polegało by na regulacji napięnia poprzez podniesienie obrotów silnika. A dokładnie układ działał by tak: Jeżeli napięcie w instalacji samochodu spadnie poniżej zadanej wartości np. 12V układ poda na wyjściu napiecie (czyli to, poniżej zadanej wartości) przez żądany czas np. 30s bez względu na napiecie...
Witam, Poszukuję schematu aby zrobić ograniczenie prądowe. Źródłem jest alternator w silniku zaburtowym (akcja będzie działa się na łodzi) o napięciu 12V i natężeniu do 10A. Do tego chcę podłączyć dwa urządzenia i akumulator jako zasilanie awaryjne. Akumulator jest żelowy o napięciu 12V i pojemności 7Ah. Jeśli chodzi o zasilanie tych dwóch urządzeń...
Witam Mam problem z połączeniem wentylatora nagrzewnicy w Zetor 6011 oraz nie wiem jak powinno wyglądać połączenie od stacyjki do rozrusznika i nowego alternatora z wbudowanym regulatorem napięcia. Jest ktoś w stanie napisać lub namalować jak to ma dokładnie być. Dodam że mam dwa wentylatory. I jeszcze pytanko podłączyłem pływak baku paliwa chciałem...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Ok schemat mozna rozrysowac patrząc na uzwojenie , diody i regulator. PS są trudniejsze alternatory.
W jaki sposób kolega zasila ten moduł? Jeżeli z transformatora 50Hz podłączonego do uzwojenia alternatora co sugeruje drugi schemat to sytuacja nie powinna się zmienić w stosunku do klasycznego zapłonu CDI. EDIT: Tak. Q2 służy do blokowania pracy przetwornicy. Blokuje w czasie trwania dodatniej części sygnału z impulsatora, ale też zapewnia stabilizację/ograniczenie...
Powitać! Wg schematu wygląda, że ten alternator w ogóle nie ma diod wzbudzenia. Regulator sam wykrywa stan kiedy uzwojenie wzbudzenia zaczyna wirować i dopiero wtedy włącza prąd wzbudzający pobierając go z akumulatora. Takie podejście umożliwia odciążenie rozrusznika przy starcie (i akumulatora co zatem idzie). Twój alternator jest 105 A (!!!) czyli...
https://obrazki.elektroda.pl/8114499200_... https://obrazki.elektroda.pl/4767750800_... Zdejmij plastikową osłone z alternatora , następnie pomierz wszystkie uzwojenia . Jeśli wszystko ok to dołącz dodatkowe diody wzbudzeniowe tak jak na schemacie i zakup regulator taki jak na zdjęciu. Będziesz mieć nieśmiertelne ładowanie...
Żarówka kontrolna nie ma 5W -taka jest w światłach pozycyjnych. Żarówka kontrolki ma 2W. Założenie żarówki 5W powoduje wytopienie gniazda kontrolki. Poza tym ten schemat dla sześciu diod będzie inny. Bzdura totalna. Tak się robiło w maluchach by się wzbudzał bez gazowania. Nawet jak bym podłączył H4 pomijając to że się nie zmieści to też w normalnych...
Alternator jest uszkodzony i tyle. Parę słów tytułem wyjaśnienia czemu. Sygnał DF czyli napięcie na uzwojeniu wirnika (a właściwie to częstotliwość jego załączania/ wyłączania) to informacja na podstawie której ecu wylicza procentowe obciążenie alternatora, można sobie zobaczyć w blokach pomiarowych na vag-u (gr 016 generator load), sterownik nie ma...
No, to Ci nie wyjdzie nic dobrego: regulator napiecia współpracujący z alternatorem (lub prądnicą) działa w ten sposób, że jeżeli napiecie podawane na regulator jest niższe od napiecia progowego, to regulator powoduje przepływ prądu przez uzwojenie wzbudzenia prądnicy (lub alternatora). Gdybyś chciał to wykorzystac do regulacji napięcia zasilacza sieciowego,...
Sygnał musisz wziąć ze środka gwiazdy uzwojenia, czyli z punktu połączenia trzech uzwojeń. Raczej na pewno nie! Sygnał W, bo tak się on zowie, to nie środek gwiazdy, a wyprowadzona jedna faza. http://obrazki.elektroda.pl/7021068700_1...
1) wstukałem w google "schemat uzwojeń alternatora" kliknąłem na grafikę i wyskoczyło mnóstwo schematów z połączeniami w gwiazdę i pewnie tak ma połączone uzwojenia twój alternator 2) Napięcie wzbudzenia na pewno w granicach 0...15V i raczej na pewno musisz to ograniczać prądowo np opornikiem 3) Obciążenie moim zdaniem powinno być, aby nie wyindukowało...
Koledzy dzieki wielkie za info , viper 555 szczególne dzieki za schemat on wszystko wyjaśnia ,
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
Co sprawdzałeś po rozebraniu alternatora? Sprawdziłeś uzwojenia, diody ? Potrzebny będzie jakiś schemat, żeby sprawdzić te ,,4 przewody". Daj zarobić komuś kto się na tym zna, zanim więcej bałaganu nie narobisz.
Kolorystyka standardowa: zielony - masa czarny - zasilanie po stacyjce czerwony - akumulator, czarnoczerwony - zasilanie modułu niebiesko biały - impulsator żółty i biały - wyjścia uzwojeń "alternatora" (znajdź sobie dokładnie na schematach, który to odczep na światła, nie pamiętam w tej chwili) żółty i różowy w regulatorze - wejścia I właśnie to mnie...
to czytając schemat w ten sposób oba uzwojenia wirnika będą na masię, to po co wogóle wtedy wirnik ??
Zobacz sobie na schemat wewnętrzny alternatora, tylko tam masz uzwojenie wzbudzenia, a tutaj magnesy stałe.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów. Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę. Światła według tego nieczytelnego...
[url=https://obrazki.elektroda.pl/66_123... schemat nijak się niema do tego alternatora przewód wychodzi od jednego uzwojenia stojana bez prostownika ,a tu śrubka wychodzi od regulatora przydał by się schemat tego regulatora ewentualnie jeśli by ktoś miał to cudo i oscyloskop coby zmierzyć to wyjście.
Przedstawiam schemat obrotomierza do diesla biorącego sygnał z uzwojenia alternatora, jako prądnicy prądu zmiennego, w której częstotliwośc zależna jest od obrotów silnika. Rozwiązanie stosowane przez producentów samochodów.
Kurcze , wybaczcie mi moje dyletanctwo w tej dziedzinie , jestem tylko elektromechanikiem bez praktyki ( ale nie w tym rzecz ) . Na pierwszym schemacie widzę że uzwojenie alternatora jest połączone z masą , czego u mnie nie ma . No i jest to chyba alternator obcowzbudny ... poprawcie mnie jeśli się mylę.
Kol. Rycho T, rzeczywiście zapłon nie potrzebuje akumulatora, nie zauważyłem zacisku "ground" na schemacie. Niemniej czy spadek napięcia do 12V na obrotach biegu jałowego nie wydaje się podejrzany? Jedyne odbiorniki to sprzęgło elektromagnetyczne, światła i kontrolki. Czy te odbiorniki były wyłączone, czy coś innego w instalacji stwarzało duże obciążenie?...
Tak, taka jest konstrukcja alternatora i ładowania. Ładowanie jest uzależnione od napięcia na światłach, w takim dużym skrócie myślowym można powiedzieć że napięcie ładowania jest niemal równe napięciu na oświetleniu. Nie jest to jednak w pełni właściwa interpretacja tego zjawiska, musiałbym się sporo rozpisać aby wytłumaczyć to zachowanie we wszystkich...
Alternator samochodowy jest samowzbudny - tzn. na starcie (bez prądu wzbudzenia) robi wystarczająco dużo prądu, żeby zasilić uzwojenie wzbudzenia:) Przyjrzyj się schematowi alternatora np. z Fiata 125p - tam uzwojenie wzbudzenia nie jest zasilane z akumulatora, lecz z uzwojeń alternatora, poprzez osobny zestaw diod prostowniczych. Dzięki temu przez...
P i Y to wzbudzanie alternatora Zmierz omomierze przejście uzwojenia pozostałe dwa też tylko tym razem od masy. Do pomiaru odłącz wtyczkę od alternatora i mierz na nim samym.
Pytanie zasadnicze, czy stator posiada uzwojenie jednofazowe z odczepem, czy "dwufazowe" (cewka bezmasowa)? Uważam że schemat ze zdjęcia może wprowadzać w błąd. Po pierwsze, jeśli jest standardowe uzwojenie jednofazowe, to światła są zasilane z alternatora z przewodu żółtego i tylko w taki sposób można je podłączyć. Po drugie, jeśli jest uzwojenie bezmasowe,...
Obrotomierz Rieju pobiera sygnał z uzwojenia alternatora (światła) lub z uzwojenia zasilania CDI. Musiałbym sprawdzić w schematach. Natomiast YBR ma zapłon DC-CDI. Można się podłączyć do wyjścia na cewkę WN, ale będzie to działało tylko z obrotomierzem starego typu. Dodano po 7 Obrotomierz pobiera sygnał z alternatora. Trzeba by spróbować podłączyć...
(at)jdubowski a alternatory 8-diodowe? https://obrazki.elektroda.pl/3986118900_... Albo 11-diodowe? https://obrazki.elektroda.pl/8491511700_... Swoją drogą, jaka jest korzyść z prostowania napięcia punktu neutralnego uzwojenia? Mniejsze tętnienia?
Najlepsza rada - kup sprawny alternator. Podłączenia mostka trójfazowego pod uzwojenie nikt Ci z osobna nie będzie tłumaczył, tym bardziej że w sieci bez problemu znajdziesz schemat wewnętrzny typowego alternatora. Wirnik sprawny ?
wytrzelił bezpiecznik i tyrystor w Avr. Popłynął jakiś duży prąd wsteczny? Raczej przepięcie. Nie dopisałem w poprzednim poście. Ze schematu wynika że napięcie 12V, podawane jest dopiero wtedy gdy alternator zaczyna ładować akumulator. Uproszczony schemat podłączenia uzwojenia wzbudzania z pominięciem przekaźnika K6 ( styki 30 - 87b ). https://obrazki.elektroda.pl/4790236800_...
Napiencie W to jest wyjście na obrotomierz . A pobieane jest z jednej fazy uzwojenia stojana omijając diody prostownicze.
Na tej stronie jest schemat ideowy fabrycznego regulatora oraz schemat regulatora przerobionego zeby dawal 14,4V a nie 14V. Moznaby wzmocnic stopien mocy tak aby mogl zasilac dwa uzwojenia twrnika ?
Z kontrolką ładowania i ciśnienia oleju nie ma problemu: alternator, który nie ładuje, ma na zacisku D+ masę (poprzez uzwojenie wirnika, szczotki i regulator), czujnik ciśnienia oleju, przy jego braku również jest zwarty, problem jest tylko z lampką, która sygnalizuje zbyt wysoką temperaturę, ten czujnik zwiera dopiero powyżej pewnej temperatury. Można...
Ja jeszcze nie spotkałem alternatora z uzwojeniem połączonym w trójkąt. Mógł bym prosić w jakim pojeździe lub maszynie pracuje coś takiego?
Skoro przepięcie zniszczyło wszystkie moduły w motocyklu, to raczej miałeś tam moduł DC-CDI zasilany z instalacji 12V W alternatorze jest tylko 3-fazowe uzwojenie instalacji 12V, bez wysokonapięciowej cewki zasilającej cdi
Chyba też się psuje, bo sprawdzałem napięcia na wyprowadzeniach uzwojeń (wirnik zasilany 12V, około 500obr/min). Na wyprowadzeniach 1-2 jest napięcie, 3-4 nie ma napięcia, 5-6 jest napięcie. Nie wiem jak te uzwojenia są łączone wewnątrz stojana, bo wtedy pewniej bym to zdiagnozował. Może ktoś zna schemat łączenia tych uzwojeń. Będę bardzo wdzięczny.
Jak to do ładowania uzywa sie tylko prostownika. W alternatorze regulator reguluje prad podawany na uzwojenie wirnika , w prądnicach zazwyczaj w moto japonskich jest 3 fazowa, i regulator jest zrobiony na 3 tyrystorach, Ja mam Kawasaki i mam pradnice 3 fazową Panowie przecież do ładowania aku, nie wystarczy tylko prostownik bo napiecie na mojej prądnicy...
Z tym wyłącznikiem zapłonu sobie poradziłem, potrzebuję schemat elektryczny całości. http://obrazki.elektroda.net/81_12724008... Widok alternatora http://obrazki.elektroda.net/31_12724034... Alternator ma dwa uzwojenia i dwa wyprowadzenia jedno zakończone diodą. Jedno uzwojenie jest grubsze. Obydwa uzwojenia połączone są z masą z jednej strony...
A co tu rozumieć ? Prymitywnie proste, musi być prądnica/alternator z uzwojeniem trójfazowym i tyle. Do czego chcesz to założyć?
alternator uzwoić uzwoić alternator uzwoić stojan alternator
ściemniacz żarówek ledowych odstraszacz komary daewoo wolne obrót
Schemat podłączenia kondensatora w Elektromet KWP 25 Skoda Fabia 2001: Przygasanie świateł i falujące obroty