Iskrzy przy miedziany uzwojeniu. W którym miejscu (dokładnie) i w której chwili? Jeśli chodzi o blaszkę która idzie od uzwojenia to nie dołącza się po starcie, a po przeciazeniu. Gdy wróci na swoje miejsce (styka) to dalej zaczyna działać. Prawidłowo - taką ma funkcję. Myślałem, że poznałem zasadę działania tego wyłącznika, ale chyba nie. Po pierwsze...
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Czyli tak jak, typowy kompresor od lodówki :idea: Ten sam system rozruchu poprzez otwarcie styków przekaźnika rozruchowego po spadku prądu w uzwojeniu głównym. Niestety obawiam sie że silnik padł (spalił się). Wartości rezystancji na to wskazują. :cry:
Przeciez, napisalem co trzeba zrobic we wczesniejszym poscie. Oszacuj te parametry, zaloz cos co sobie poradzi. Prawdopodobnie zasilanie cewki jest 230V AC a obciazalnosc stykow 10 A wystarczy. potrzebujesz jedna pare stykow NO. NIE. to tak nie pracuje: Jak wspomniałem wyżej, jest to cewka prądowa z uzwojeniem grubym drutem , właczona w szereg z uzwojeniem...
i jeszcze sprawdzić czy silnik główny nie ma zimnego lutu na jednym uzwojeniu.......
Witam! Jeśli silnik jest "zerowany" (obudowa dołączona do "zera" instalacji) to prawdopodobnie masz niesymetryczne przebicie (zwarcie) jednego z uzwojeń do obudowy silnika. Również możliwe zwarcie miedzy uzwojeniem "głównym", a rozruchowym.
silnik pracuje ale martwi mnie temperatura bo jest pow 40C po dłuszszym dołożeniu ręki zaczyna lekko parzyć -chyba że te silniki tak mają Jak lekko parzy to wszystko ok. Ja jak podłączałem silnik, to też mnie dziwiło że się rozgrzewa (tak że lekko parzy), później jeszcze kilka podłączałem i wszystkie lekko parzyły (na wirowaniu), więc doszedłem do...
Uszkodzona cewka rozruchu, lub przerwa w jej obwodzie. Sprawdz omomierzem czy jest przejście pomiędzy kondensatorem a uzwojeniem głównym i rozruchowym silnika
Witam ! W tym agregacie napięcie zależne jest od obrotów silnika. Kondensator służy do wzbudzenia i ustala napięcie na uzwojeniu głównym na odpowiednim poziomie. Napięcie reguluje się śrubą na cięgle gaźnika pod obciążeniem. Agregat nie nadaje się do zasilania elektroniki. Pozdrawiam.
Witam . Silnik taki powinien posiadać kondensator rozruchowy. Uzwojenie 8Ω będzie uzwojeniem głównym ,natomiast uzwojenie 15Ω będzie uzwojeniem pomocniczym (rozruchowe).Jak wygląda ten silnik?.
Między czarnymi a białymi jest 0 Ω, Multimetrem Kolega izolacji nie sprawdzi. Ten pomiar wskazuje uszkodzenie silnika, zwarcie między uzwojeniem głównym a rozruchowym.
zmiana przewodów połączeniowych szczotek nie spowodowała zmiany kierunku obrotów. Rozebrałem częściowo silnik i to co zobaczyłem narysowałem i umieściłem w załączonym pliku Word. Podejrzewam, że mam tu do czynienia z silnikiem z uzwojeniem pomocniczym (zielony przewód). Z obudowy wychodzi jeden zielony, ale drugi jest zapewne połączmy z uzwojeniem głównym...
Czy jesteś jeszcze zainteresowany takim silnikiem? Prawdopodobnie ma przepalony termik na uzwojeniu głównym - prawdopodobnie nie ma oporu między niebieskim a czerwonym (lub żółtym).
Odkręć uzwojenie główne od zacisków ,sprawdź jego ciągłość .Wyczyść wszystkie przewody i mostki dochodzące do zacisków , sprawdź ciągłość uzwojenia pomocniczego . Jeśli posiadasz induktor sprawdź nim czy nie ma przebicia między uzwojeniem głównym a uzwojeniem pomocniczym .
(at)bogkup Sugeruję przezwojenie na Cu, wyliczenie prawidłowej wartości pojemności kondensatora pracy. Można to zrobic także metodą prób i błędów dołączając kilka kondensatorów po np. 20 µF i dążąc do jak najmniejszego prądu w uzwojeniu głównym. Te silniki w oryginale to kompletna pomyłka :cry: . I jeżeli to kompresor jednocylindrowy, to silnik...
Nie wiem jak go jeszcze mogę sprawdzić Głównym objawem uszkodzenia, jest mniejsza prędkość obrotowa i intensywne grzanie się - to z powodu zwarcia w uzwojeniu.
Witam. W klimatyzatorze MSH-024A mam uszkodzoną sprężarkę, oryginalna Bristol H23B263ABCA pracująca na czynniku R22. Jako, że ceny i dostępność tej sprężarki czynią naprawę mało opłacalną (mieszkam w USA), o ile w ogóle możliwa, zastanawiam się nad zamontowaniem sprężarki Samsunga UG5A240IUAEM i napełnieniu układu czynnikiem R410. Druga ewentualność...
Odnajdź uzwojenie główne silnika za pomocą omomierza mierząc rezystancję pomiędzy punktem wspólnym uzwojeń a pozostałymi ( dwoma ) punktami w/g rysunku . Mniejszą rezystancję ma uzwojenie główne i je włączasz do sieci 230 V za pomocą wyłącznika . Na rysunku masz łącznik jednobiegunowy ( pojedynczy ) , ale ze względów bezpieczeństwa lepiej wyłączać w...
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
Co prawda to nie typowe AGD, ale wydaje mi się najbardziej odpowiedni dział. Mam kompresor jun air 4-25 na sprężarce tzw. M4 produkcji aspera. Poszukuje do niej startera (klixon) i zabezpieczenia termicznego. Elementy uległy uszkodzeniu w wyniku zwarcia na uzwojeniu głównym silnika (trafił do przewinięcia). Oryginalne part numery to 4610700 (over load...
W Wikipedii znalazłem coś takiego: "W przypadku silnika jednofazowego, zmianę kierunku obrotów silnika uzyskuje się poprzez przełączenie kondensatora rozruchowego z jednego uzwojenia na drugie. Wówczas uzwojenie pracujące jako główne zamienia się w pomocnicze (rozruchowe), a pracujące wcześniej jako pomocnicze, staje się uzwojeniem głównym dając w rezultacie...
Po symbolu opisach i schematach w necie wynika że to coś przez kilka sekund podaje napięcie na uzwojenie rozruchowe silnika i przełącza na uzwojenie główne
Mógłbyś wytłumaczyć dlaczego w ten sposób. Nie za bardzo rozumiem schematu na dekielku. Pozdro Zmianę obrotów silnika uzyskujesz zmieniając podłączenie uzwojenia rozruchowego - dokładnie prześledź schemat i sam zrozumiesz. Najpierw masz podłączone do bezpośredniego zasilania koniec uzwojenia rozruchowego Z2 mostkiem z uzwojeniem głównym (roboczym)...
Mam problem ze znalezieniem uzwojeń silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym. Podaj dane silnika z tabliczki znamionowej , bo będziemy tu dyskutować o karabinach z krzywymi lufami do lata.
Rozumiem że temat jest jeszcze aktualny. Czytając wszystkie informacje wydaje mi się, że może to byc silnik jednofazowy z uzwjeniem pomocniczym kondensatorowym. Silniki jednofazowe mogą miec jednakowe opornosci na uzwojeniu głównym i pomocniczym. Jaka jest moc silnika, albo jaka ci wyszła rezystancja z pomiarów to podam ci wartosc przybliżona kondensatora....
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Witam ! Oto Twój schemat połączeń silnika: https://obrazki.elektroda.pl/1020583300_... Tu mnie zastanawia czy to Twoja pomyłka czy fabryki ? Chodzi mi przewody: pomarańczowy U3 zielony U3 kawowy R2 niebieski R2 ( kolory przewodów mnie nie interesują ). Powinny mieć oznaczenia: R1, R2, U3 i U4. Zasilanie podłącza się na S-S. ( sieć)...
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Witaj! Prawdopodobnie uszkodzony jest kondensator współpracujący z silnikiem głównym. O ile dobrze pamiętam to ma mieć 16µF i powinien być gdzieś na dole pralki. Nie chodzi o kondensator na zasilaniu (przeciwzakłóceniowy). Sprawdź czy są przejścia na uzwojeniach silnika głównego ale niestety wartości rezystancji nie pamiętam. Pozdrawiam.
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
uzwojenie główne silnika jest chyba w porządku Silnik jest spalony, do przezwojenia.
Podłącz na chwile napięcie stałe na uzwojenia główne silnika. Możesz wykorzystać napięcie 230V i wyprostować przez mostek prostowniczy.
Ok. Można jeszcze sprawdzić prąd w uzwojeniu głównym.Podaj napięcie na silnik z tym kondensatorem który masz i pomóż mu (pokręcając ręką ) "wejść "na pełne obroty . TYLKO ZACHOWAJ OSTROŻNOŚĆ !!!!. Pomiary prądu w uzwojeniach głównym będzie pomocne do ustalenia mocy silnika.
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
Witam. R uzwojenia głównego jest nieskończenie wysokie ...i wszystko jasne - silnik nie ruszy na jednym uzwojeniu. Radzę jeszcze raz sprawdzić i kupić nowy. Pozdrawiam.
Możemy założyć, że głównym uzwojeniem tego silnika jest uzwojenie robocze o mniejszej oporności-mierzonej omomierzem.Natomiast uzwojenie o większej oporności mierzonej jw.jest uzwojeniem rozruchowym i na to uzwojenie nie należy podawać napięcia bez przesunięcia fazowego w stosunku do podawanego napięcia na uzwojenie główne-robocze.Dawniej uzwojenie...
Witam. Śledząc niniejszy wątek regulacji obrotów silnika pompy C.O. zastanawiam się jak rozwiązano problem sterowania obrotami dmuchawy? W dmuchawie, którą posiadam jest silnik z jednym głównym uzwojeniem i dodatkowym zbocznikowanym kondesatorem. Tym silnikiem steruje sterownik typu "komfort" wyprodukowany przez firmę "Elster". Instrukcja obługi podaje,...
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
https://obrazki.elektroda.pl/7927297700_... Na różnych forach internetowych, w tym naszym, co trochę pojawiają się konstrukcje kompresorów bazujących na sprężarkach z lodówek. Czytając ich opisy lub komentarze, na przykład: Rurka tłocząca powinna być wygięta do góry, wtedy większość wyplutego oleju wracałoby tam, gdzie jego miejsce....
https://obrazki.elektroda.pl/2934347200_... W tego typu silnikach są dwa uzwojenia: główne i pomocnicze. Kondensator pracuje szeregowo z uzwojeniem pomocniczym, co widać na schemacie. W celu właściwego podłączenia kondensatora należy więc rozszyfrować budowę tego silnika (rozpoznać uzwojenia). Wskazówki: - należy przy odłączonym kondensatorze...
Witam! Walczę i nie mogę dojść do ładu z tym wystartowaniem tego silnika. :) Udało mi się go ruszyć jednak na uzwojeniu pomocniczym (po chwili pojawił się dym :D ), a jak podłączam teoretycznie na na głównym silnik buczy. Nie ma ktoś schematu połączeń? Dodam, że do silnika podłączona jest cewka. Pozdrawiam!
W pierwszej kolejności sprawdź te połączenia bo makabrycznie wyglądają ,potem pomierz uzwojenie rozruchowe jego oporność i na koniec uzwojenie główne .
Witam ! Uzwojenie o mniejszym oporze ( nawinięte grubszym drutem ) jest uzwojeniem roboczym/głównym. Cieńszym drutem o większym oporze jest nawinięte uzwojenie rozruchowe/pomocnicze. Mam nadzieję że pierścień wyłącznika odśrodkowego ze stykami/przewodami przykręcasz do kapy silnika na stałe ? Pozdrawiam. Stefan
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
Stara zasada. Uzwojenie główne ma ok, dwa razy mniejszą rezystancję niż rozruchowe. Poszukaj na "elektrodzie" temat był ćwiczony kilka razy...
I tak zrobiłem. Uzwojenie rozruchowe usunąłem całkowicie - wyciąłem i wybiłem. Teraz silnik sam startuje. Jak to możliwe? :) Pytam się bo nie znam się a to mnie zainteresowało. Przedtem musiałem mu pomóc ręką a teraz na samym uzwojeniu głównym sam startuje... Fakt, że przesmarowałem łożyska i zwróciłem uwagę na to by wirnik obracał się z jak najmniejszym...
Przykładowy wciągnik jednofazowy z wózkiem, gdzie silnik ma dwa kondensatory, jeden z nich odłączany Tylko dlaczego oba silniki są opisane jako 3~ ??? Jednak w tym urządzeniu silniki były dobrane do ciężkiego rozruchu "podpieranego" dodatkowym kondensatorem. Podobne rozwiązanie zasilania silnika 1F stosowano czasami w klimatyzatorach większej mocy...
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Musisz znaleźć przewód wspólny prawdopodobnie ten pojedynczy i do niego mierzyć pozostałe. Uzwojenia wolne(2uzwojenia) około 60Ω, uzwojenie pomcnicze wirówki około30Ω ,uzwojenie główne wirówki około 20Ω. Powodzenia
Witam. Przymierzam się do budowy małej elektrowni wiatrowej. Zacząłem od kombinacji jak najtaniej i najprościej zrobić wolnoobrotowy generator. Wpadł mi w ręce jednofazowy silnik indukcyjny od napędu wyciągu wentylacyjnego. Jest to silnik z fazą pomocniczą zasilaną przez kondensator. Gdy zacząłem teoretyczną analizę działania takiego silnika zauważyłem,...
Elektromagnes rozrusznika posiada dwa uzwojenia, główne i podtrzymujące, oba ich początki są podłączone do zacisku uruchamiającego rozrusznik, koniec głównego jest podłączony do śruby łączącej elektromagnes z silnikiem rozrusznika, koniec podtrzymującego do masy. W momencie uruchamiania rozrusznika stacyjką pracują oba uzwojenia, wciągają rdzeń do środka...
(at)machefi i co to ma do rzeczy ? Przez 2uF nie powinno być takiego problemu ;) 5µF proponowane przez Ciebie to 60% więcej pojemności od zastosowanej przez producenta silnika pompy. Silnik będzie się grzał i nie będzie miał mocy znamionowej. Producent dobierając pojemność kondensatora rozruchowego dąży do tego, aby silnik miał najkrótszy czas...
Może ktoś ma namiary na zakład, gdzie przewiną taki silnik z oboma uzwojeniami?. Może będzie się to nawet opłacać. Pytałem już w innym zakładzie i też zrobi tylko uzwojenia główne.
https://obrazki.elektroda.pl/8986601300_... Macie czytelną rozpiskę tego układu. (at)Krzysztof Reszka Nie tylko, klixonem w USA nazywany jest przekaźnik startowy np. kompresora. 5 i U1 uzwojenie rozruchowe silnika U1 i U2 uzwojenie główne silnika i zarazem zasilanie. Reszta wiadoma - CS Kondensator rozruchowy CR - kondensator pracy....
Dwa cienkie żółte to bezpiecznik polimerowy zabezpieczający przed przegrzaniem silnika. Czerwony i czarny to uzwojenie główne, a zielony z białym pomocnicze dla kondensatora. A jak połączyć, to dostępne są dziesiątki schematów na Forum. :D
Nie, do tego silnika nie potrzeba kondensatora, najprawdopodobniej uszkodzone (spalone) jest uzwojenie rozruchowe. Silnik ten ma dwa uzwojenia: - główne , które napędza silnik - rozruchowe , które pozwala silnikowi wystartować Zwykle uzwojenie rozruchowe daje się wymienić (przezwoić) bez naruszania uzwojenia głównego.
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Trochę spóźniona wypowiedz, ale… Ja do tego silnika zastosowałbym kondensator rozruchowy 100 mikrofaradów a wartość kondensatora roboczego dobrałbym mierząc prąd w fazie głównej i pomocniczej tzn. tak, aby na biegu luzem bez obciążenia w uzwojeniu głównym prąd miał wartość jak najmniejszą a w uzwojeniu pomocniczym z kondensatora płynął prąd znamionowy.
Witam! Spalił mi się silnik w kosiarce elektrycznej. postanowiłem go samemu przewinąć myślę ze dam rade, uczę się za elektryka wiec może będę miał trochę łatwiej:) Zastanawiam się czy nie zwiększyć jego mocy, mianowicie nawinąć mniejsza liczbę zwoji ale drutem o większej średnicy na uzwojeniach głównych co o tym myślicie, uzwojenia pomocnicze zostawić...
Witam. Sprawa dotyczy silnika 1f z kondensatorem pracy. Tabliczka znamionowa nieczytelna. Po włączeniu i zakręceniu wirnikiem, aby uruchomić silnik, prąd uzwojenia głównego bez kondensatora 2,8A. Z wyliczeń przyjmując coś fi na poziomie 0,7, to silnik ma 0,45kW. Zrobiłem pomiary na kondensatorach 12mikro/450V i 16mikro/450V. Prąd w uzwojeniu pomocniczym...
Witam. Jeśli zanik obrotów rewersyjnych powoduje ilość wsadu do bębna w takim przypadku może być winny silnik główny, uszkodzone uzwojenie prania.
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Sprobuj podłączyć falownik 220VAC do wyprowadzeń stojana tak jak by to był silnik trójfazowy, po odłączeniu kondensatora i wył. odśrodkowego. Przy stosunkowo małej różnicy impedancji uzwojeń głównego i pomocniczego powinno to działać. Żaden inny regulator, np fazowy nie nadaje się do tego silnika.
Witam. Rozumie z tytułu postu ze silnik pochodzi z podajnika śrubowego pieca ? Dobranie kondensatora dla silnika 1 fazowego z uzwojeniem pomocniczym nie jest to proste gdyż maja to uzwojenie inne niż uzwojenie główne - nie można się kierować mocą uzwojenie głównego przy doborze kondensatora pracującego z uzwojeniem pomocniczym. Właściwie trzeba znać...
Chciałem zauważyć że jest to silnik 3-fazowy a nie jedno. Przewody masz pokolorowane jak podłączyć. Szary czarny i brązowy masz fazy, niebieski zerowanie zielono-żółty uziemienie a te dwa białe przewody są to przewody sygnałowe Dobrze, dobrze, co !!! Bez bzdur proszę! Musisz rozrysowac nam te połaczenia, bo w tej chwili nic nie widać w tym spaghetti....
Czyli przewodów od przełącznika nie odpinałeś? To że zaśmierdziało z silnika to nie jest dobry objaw. By upewnić się że brązowy jest rozruchowym ,najlepiej jest zrobić pomiar rezystancji między tymi trzema przewodami z silnika. Według przewód brązowy jest uzwojeniem głównym ,natomiast czarny rozruchowym . Być może się mylę ,nie mając wartości między...
Przestal mi dzialac wyciag z lazienki , bylem pewien ze silnik sie spalil i go odlaczylem , potem okazalo sie ze czujnik temperatury zabezpieczajacy w silniku sie spalil . BLUE -> BLACK - 30 OHM Na darmo ten czujnik się nie spalił. Poza tym silnik 13W, 0,15A więc rezystancja uzwojenia głównego 30Ω nie ma racji bytu. Szukaj nowego silnika.
Musisz zidentyfikować przewody wychodzące z silnika (uzwojenie główne U1-U2, uzwojenie pomocnicze Z1-Z2, wyłącznik odśrodkowy X1-X2). Tu masz schemat:
Jest to chyba silnik indukcyjny asynchroniczny z uzwojeniem rozruchowym + kondensator. Można by w przewód idący do zasilania uzwojenia głównego dać regulator silnikowy. Na znanym portalu aukcyjnym widziałem kilka dni temu za 30zł dość przyzwoity na inteligentnym układzie regulator obrotów silnika, poszukaj. Mam nadzieję że obroty silnika nie będą musialy...
Wystarcza dwa styczniki z cewkami na 220VAC. Tu chodzi o to, by odwrócić polaryzacje jednego z uzwojeń. Nie wystarczy, uzwojenie główne w tym silniku jest podzielone na pół. Te połówki na rozruchu łączone są szeregowo, a na pracy równolegle. Dlatego właśnie, te przełączniki są tak rozbudowane. Tu muszą być trzy styczniki. Jednak prąd stały tam zbędny,...
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
przepraszam za pewną nieścisłośc , mówiąc o kolorach miałem na myśli przewody wychodzące z silników a nie z listwy "TERMINAL BLOCK", bo na tej listwie faktycznie RED - to przewód neutralny a BLK i BLU to przewody fazowe, jest to trochę dziwny układ połączeń że punktem wspólnym uzwojeń silnika jest faza a nie zero ale nie zmienia to faktu że schemat...
Witam Trójkąt i kondensator - w sieci jednofazowej 230V, czyli o,key. A masz czym zmierzyć prądy w uzwojeniu głównym i pomocniczym, może to wyjaśni przyczynę nadmiernego nagrzewania uzwojeń, np. kleszcze (cęgi) Dietza. Pozdrawiam
Witam . Pojemność kondensatora 100µF /320V ,według tabliczki znamionowej . Oczywiście wskazany pomiar uzwojeń by określić uzwojenia (rozruchowe i główne).
U mnie było podobnie więc podłączyłem na ostro do sieci uzwojenie główne ruszyłem silnikiem i ruszył, wcześniej nie pomagało i dopiero teraz wiem dlaczego, kondensator powodował zwarcie, więc blokowało silnik i mnie to trochę zbiło z tropu. Dzięki wielkie za szybką odpowiedź
Witam Jak szczotki są ustawione w osi neutralnej to większych obrotów nie da się uzyskać. Jak silnik jest wzbudzany uzwojeniem to można spróbować obniżyć pole główne przez wtrącenie dodatkowej rezystancji w obwód wzbudzenia czyli zmniejszyć wartość napięcia zasilania. Przy połączeniu szeregowym trzeba dobrać rezystor dopięty równolegle do uzwojenie...
Jest to silnik jednofazowy Wstępna ocena dostępnych informacji: Z Twojego pytania wynika, że mierzysz przejście (ciągłość obwodu) między zaciskami U2 i V2 w silniku jednofazowym . Zastanawiasz się, czy obecność przejścia między tymi zaciskami jest prawidłowa, zwłaszcza że silnik jest podłączony zgodnie ze schematem i pracuje w lewą stronę. Pytania...
Rozłożyłem dziś magnetofon , silnik sprzęgło , koło zamachowe zdemontowane na części pierwsze . Wyczyściłem , naoliwiłem filcowe wkładki w silniku złożyłem i uruchomiłem. Pracuje zauważalnie ciszej jednak słyszalnie. Czy powodem tego dźwięku może być zmienne pole magnetyczne powstające w uzwojeniach stojana i oddziałowujące na namagnesowane nabiegunniki...
mam mały projekcik związany ze zmianą kierunku obrotów jednofazowych silników AC 230 V 50 Hz z uzwojeniem głównym i "słabiutkim" rozruchowym w zakresie mocy 0,2-0,9 kW. Nie możesz niczego znaleźć, bo tego się po prostu nie robi. Jeśli zachodzi konieczność częstej zmiany kierunku obrotów, stosuje się silniki o innej konstrukcji. Uczenie psa, żeby jadał...
Witam, Posiadam typowy agregat dwusuwowy 650W. Pechowo zatankowany starym paliwem, zapewne ze zbyt dużą ilością oleju. Bardzo kopciło, zaczęło zalewać świece, zaduszało silnik. Paliwo zlane, bak uzupełniony nową mieszanką. Silnik jednak ma zbyt wysokie obroty, strzela . Na uzwojeniu głównym było nawet 450V. Był czyszczony gaźnik. Z góry dziękuję za...
1) Skutki włączenia Straty w żelazie zależą od kwadratu częstotliwości. Jeżeli silnik / trafo włączysz do sieci o wyższej częstotliwości - będzie nieciekawie. Spadnie sprawność, urządzenia będą się przegrzewały. Przy obniżonej częstotliwości - będą pracować. W przypadku silnika stosuje się przy obniżonej częstotliwości sterowanie w trybie U/f (U/f =...
ten kondensator wraz z dodatkowym uzwojeniem,pracuje stale, również po rozruchu. Dzięki takiemu rozwiązaniu silnik taki ma trochę większą moc, niżby miał na samym uzwojeniu "pracy". Ale kondensator nie jest po to by zwiększać moc, choć być może i jest trochę większa, jak napisałeś, ale uzasadnienia takiej tezy nie znam. Służy on do przesunięcia fazy...
Witam, mam problem z silnikiem głównym Diany. Po wymianie łożysk silnik nie kręci. (podanie napięcia powoduje "złapanie" wirnika i silnik buczy). Dowiedziałem się że silnika nie można po prostu skręcić ponieważ wirnik musi być centralnie w osi i trzeba wyregulować szpilkami mocującymi obudowę. Ponieważ po zabudowaniu jest to dość trudne chciałem podłączyć...
Twierdze nadal że silnik ma zwarcie miedzyzwojowe i to na uzwojeniach pomociczych i głównych wirówki. Pprzyczną mogło być wcześniejsze zalanie silnika wodą lub jego nadmierne przeciążenie np na wirowaniu z częścią niewylanej wody [zanieczyszczony filtr itp.]Sprawdż omomierzem pojedynczy przewód na wtyczce sinika z ostatnimi stykami powinno być około...
No to się dziś "nadowiadywałem"!! komutator działa jak prostownik! tego nie wiedziałem Czy ten schemat 3 w kolejności to jest to co mi pomoże? http://obrazki.elektroda.pl/3188806300_1... Czyli jeśli dobrze rozumuje drugi kabel zasilający podłączam do "szcz2" z mojego rysunku? cyt.: silnik szeregowo-bocznikowy – o uzwojeniu wzbudzenia...
Witam ! Jest to silnik prawdopodobnie od pralki POLAR. A właściwie są to dwa silniki w jednej obudowie: 1. silnik wysokoobrotowy ( około 2700obr/min) czarny-szary-9,5 om - uzwojenie główne żółty-szary-18 om - uzwojenie pomocnicze żółty-czarny-26 om - suma oporności obu uzwojeń 2. silnik wolnoobrotowy, około 400obr/min Ten silnik miał trzy uzwojenia...
(at)bb84 Po pierwsze nie "termistor" a pozystor PTC, a po drugie poszukaj w Sieci pod hasłem "Klixton". To jest przekaźnik typu prądowego, którego uzwojenie włączone jest szeregowo z uzwojeniem roboczym kompresora. Podczas rozruchu przez to uzwojenie płynie duży prąd i kotwica zwiera styki włączając w obwód uzwojenie rozruchowe (lub i kondensator rozruchu)....
Witam ! Jeśli prawidłowo dokonałeś pomiary to nastąpiło zwarcie między uzwojeniem roboczym a pomocniczym. Najczęściej zwarcie to występuje na czołach uzwojenia, gdyż tutaj druty się krzyżują. Brak przekładek izolacyjnych , nowa technologia impregnacji uzwojeń i przypuszczam że uzwojenie aluminiowe , pod wpływem temperatury i drgań spowodowało zwarcie....
Taki sobie klamot paroletni. Wymieniono moduł główny, wymieniono falownik pompy myjącej (nowe podzespoły), sprawdzono uzwojenie silnika BLDC (cyrka 56Ω na trzech uzwojeniach), sprawdzono korpus wirnika, brak wżerów, brak luzów poprzecznych, a ta franca, co szóste mycie pokazuje błąd wspomniany na początku. O co tu kaman? Wiem, że ten błąd dotyczy...
do dwóch tranzystorów (nie wiem jak to się nazywa szczerze mówiąc - takie spore "walce" ?) Z tego wynika że jest to bateria kondensatorów, widocznie są dwa połączone. To są kondensatory rozruchowe.Widocznie to jednofazowa pilarka, kondensatory służą do przesunięcia fazowego w uzwojeniu rozruchowym.Silnik ma dwa uzwojenia , jedno główne do pracy a drugie...
Witam! Czy silnik OKC2-2/12DK ma identyczne uzwojenia główne i pomocnicze? Jeżeli tak, to mógłbym ten silnik uruchomić na duzych obrotach, ale w drugą stronę. Dołączam schemat.
2 szt-uzwojenie główne ( szybkie obroty) 2 szt uzwojenie główne (wolne obroty) 2 szt uzwojenie rozruchowe 1 masa
Podaj nazwy sterownika i silnika. Zmierz rezystancje między wiązkami przewodów wychodzących z silnika. zazwyczaj przewody uzwojeń są najgrubsze i mają jednakową rezystancję między sobą, bo oczywiście zużywają najwięcej mocy, ale reszta też do czegoś służy więc nazwa silnika będzie bardzo przydatna. Myślę że możesz nie podołać z podłączaniem poprawnie...
Z ciekawości, czy jest tam pod obudową kondensator? Dodano po 4 W dmuchawach pieców jest zazwyczaj silnik jednofazowy indukcyjny ze zwojem zwartym. Jeśli masz kondensator, to fazowo steruje się uzwojenie główne a pomocnicze z kondensatorem bezpośrednio do sieci. Daje trochę lepsze efekty. Dodano po 7 Przy sterowaniu napięciowym silników jednofazowych...
Patrząc na Twoje zdjęcie z #1 i na to z linku widać różnicę w podłączeniu przewodu zasilającego. https://obrazki.elektroda.pl/4159549400_... Na zdjęciach z linku również widać, że w silniku zastosowano przełącznik odśrodkowy. Za pomocą omomierza, należałoby sprawdzić, które uzwojenie jest którym (główne, pomocnicze).
uzwoić główny uszkodzić uzwoić główny uzwoić rozruchowy główny
satel czujka pożarowa pilot toyota baterie update retry
Wireshark nie wyświetla interfejsów sieciowych - przyczyny i rozwiązania Jak wgrać system do NA07A39DVW0702?