2 szt-uzwojenie główne ( szybkie obroty) 2 szt uzwojenie główne (wolne obroty) 2 szt uzwojenie rozruchowe 1 masa
(at)drenei123 Silnik jednofazowy z kondensatorem pracy i kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kostki połączeniowe z reguły są takie same, tylko jednofazowy ma dwa mostki do zmiany kierunku obrotów, a trójfazowy trzy do przełączenia trójkąt gwiazda. W Twoim 6 wyjść to uzwojenie główne, uzwojenie pomocnicze i wyłącznik odśrodkowy.
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Wykorzystałbym to uzwojenie 2x8V gdyż to jest główne uzwojenie.
Odnajdź uzwojenie główne silnika za pomocą omomierza mierząc rezystancję pomiędzy punktem wspólnym uzwojeń a pozostałymi ( dwoma ) punktami w/g rysunku . Mniejszą rezystancję ma uzwojenie główne i je włączasz do sieci 230 V za pomocą wyłącznika . Na rysunku masz łącznik jednobiegunowy ( pojedynczy ) , ale ze względów bezpieczeństwa lepiej wyłączać w...
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Witam. Nie chce wprowadzać w błąd ale czy nie jest to przypadkiem opór rozruchowy taki jak w kątówkach? Pozdrawiam.
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Uzwojenie, które jest połączone w gwiazdę pracuje przy wolnych obrotach silnika. Aby zmieniać kierunki obrotów szybkich, należy zamieniać końce uzwojenia pomocniczego, albo uzwojenia głównego pokazanego na twoim schemacie.
Dwa cienkie żółte to bezpiecznik polimerowy zabezpieczający przed przegrzaniem silnika. Czerwony i czarny to uzwojenie główne, a zielony z białym pomocnicze dla kondensatora. A jak połączyć, to dostępne są dziesiątki schematów na Forum. :D
Musisz znaleźć przewód wspólny prawdopodobnie ten pojedynczy i do niego mierzyć pozostałe. Uzwojenia wolne(2uzwojenia) około 60Ω, uzwojenie pomcnicze wirówki około30Ω ,uzwojenie główne wirówki około 20Ω. Powodzenia
Przełożyłem kable na kondensatorze pracy. Zielony przewód uzwojenia pomocniczego zamieniłem z czarnym przewodem uzwojenia głównego, co skutkuje zmianą obrotów. Skutkuje również spaleniem uzwojeń jak będziesz dłużej takie doświadczenia przeprowadzał. Czy silnik może w ten sposób pracować? Nie.
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
U mnie sa inne kolory Wstawiłeś 3x to samo zdjęcie. Pokaż zdjęcie "innych kolorów" bo jak na razie nie wiadomo z czym masz problem - z uzwojeniem głównym czy z którymś z pomocniczych.
Witam Lodówka ma typowy indukcyjny 1-fazowy ,lub 3-fazowy,odkurzacz komutatorowy ,całkiem inna konstrukcja niż tych do lodówek.Silniki 1-fazowe w lodówkach mają oprócz uzwojenia głównego ,uzwojenie rozruchowe włączane za pomocą takiego przekaźnika rozruchwego,nie kondensatorem.
Witam ! W tym agregacie napięcie zależne jest od obrotów silnika. Kondensator służy do wzbudzenia i ustala napięcie na uzwojeniu głównym na odpowiednim poziomie. Napięcie reguluje się śrubą na cięgle gaźnika pod obciążeniem. Agregat nie nadaje się do zasilania elektroniki. Pozdrawiam.
Proszę bardzo ,cieszę się że jest Pan zadowolony z głośników. Mam nadzieję ze po grają długo. Pozdrawiam serdecznie.
Transoptor do podstawienia i i DP142 do sprawdzenia uzwojenie główne trafa ,zasilanie dostał chyba z nieba skoro dławik przepalony, ciekawe jak ruszy +B to co z szyną.
Ja tak kiedyś nawijałem wtórne w celu prawie całkowitego wypełnienia, jeden główny i dwa cieńsze by mieściły się między tym głównym.
Biały - czerwony 28.3 om Biały czarny 08.4 om Czerwony - czarny 36.1 Uzwojenie główne jest więc miedzy białym czarnym, pomocnicze między białym i czerwonym. Czyli zasilanie dajesz na przewody biały i czarny, kondensator między czerwony a czarny.
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
A właśnie, stwierdziłeś rezystancję ok. 3 Ω, a pomiędzy następnymi przewodami (∞ ). Nie daje Ci to do myślenia?. Pomijając schemat są tylko dwie sugestie: jedna to rezystancja jak na uzwojenie główne za mała (spalony, robi zwarcie), albo to uzwojenie gł. z uzwojeniem rozruchowym równolegle poprzez zwarty (gotowy do rozruchu) wyłącznik odśrodkowy....
Witam ! Na początek sprawdzić wszystkie możliwe rezystancje uzwojeń : głównego, zasilającego AVR, wirnika - wzbudzenia oraz rezystancje izolacji. Po upewnieniu się, że rezystancje są w normie , podać regulowane obce napięcie stałe na szczotki wirnika - wzbudzenia. Mierząc prąd wzbudzenia ustawić napięcie uzwojenia głównego / bez obciążenia / na wartość...
Kondensatory do silników mają pewną tolerancję pojemności tak, że może być 8 do 10 mikrofaradów zamiast 9. Jeżeli posiadasz omomierz, to zmierz oporności pomiędzy tymi trzema konektorami. Będzie łatwiej zgadnąć które jest uzwojenie główne a które rozruchowe. A pod pokrywką nie ma przypadkiem schematu podłączenia?
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
Silnik ma 6 wyprowadzen (dwa od kondensatora i 4 z uzwojeń), przesyłam, wyniki pomiarów: 1-2 : 65,5R 1-3: brak połączenia 1-4: brak połączenia 1-6: 0,5R kontakt 2-3: brak połączenia 2-4: brak połączenia 2-6: 65,6R 3-4: 59,4R 3-6: brak połączenia 4-6: brak połączenia 6-7: połączone 5 nie jest wyprowadzone. http://obrazki.elektroda.pl/4196294300_1...
W tym silniku bez rozbierania go nie da się zmienić kierunku obrotów ponieważ do tego żółtego przewodu podłączone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie główne(pracy)wewnątrz silnika i żeby zmienić kierunek obrotów trzeba te uzwojenia rozdzielić i wyprowadzić na zewnątrz silnika i dopiero wtedy będzie możliwość zmiany kierunku obrotów. Operacja rozdzielenia...
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
42 ohm to uzwojenie główne a 53 ohm to rozruchowe które jest zasilane poprzez kondensator - moze jest przebity lub ma przerwę spróbuj go podmienić na inny na krótkotrwały test możesz dać o zbliżonych pojemnościach niedokładnie tych samych ale napiecie msi miec to samo lub wyższe
Witaj. Jeśli chodzi o kondensator, to wyjaśnienie masz na samej tabliczce (tak przy okazji - wkleiłeś zdjęcie odwrotnie). Tabliczka informuje, że potrzebne są dwa kondensatory: CA: 100 µF / 320 V i CB: 14 µF / 500 V. Kondensator rozruchowy 100 µF przeznaczony jest do pracy krótkotrwałej (tylko chwilę po włączeniu). Kondensator 14 µF...
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Musi kolega tak uregulować by najpierw zębatka się zazębiła a potem wirnik dostał prąd z "elektromagnesu". Wygodnie jest to robić żaróweczką kontrolną zasilaną z akumulatora a podpiętą zamiast grubego kabla zasilającego; chwila zaświecenie żaróweczki oznacza włączenie. Powyższe postępowanie jest poprawne gdy jest to prosty układ, gdy jest uzwojenie...
Witam! Zamieszczam schemat uzwojenia stojana podróbki agregatu Honda EM 5500CXS. Aluminiowe uzwojenie zastąpione miedzianym. Kontrola napięcia na jednej fazie. Prądnicę tego agregatu obecnie przezwajałem. Napięcia poszczególne kształtują się następująco: - uzwojenie główne - 3x400V , 3 po 230 V; - napięcie pomiarowe - odniesienia / odczep z uzwojenia...
Witam ! Jest to silnik prawdopodobnie od pralki POLAR. A właściwie są to dwa silniki w jednej obudowie: 1. silnik wysokoobrotowy ( około 2700obr/min) czarny-szary-9,5 om - uzwojenie główne żółty-szary-18 om - uzwojenie pomocnicze żółty-czarny-26 om - suma oporności obu uzwojeń 2. silnik wolnoobrotowy, około 400obr/min Ten silnik miał trzy uzwojenia...
Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy. Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
Tyle że hmmm co to jest, gdzie to jest, i cz jak na to popatrzę to czy będę mógł stwierdzić że nie działa właściwie? Przekażnik rozruchowy nasadzony jest na styki agregatu i załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu - cewkę ma zwykle włączoną w szereg z uzwojeniem głównym, gdy prąd w tym uzwojeniu spada to uzwojenie rozruchowe jest odłącznane....
Witam ! Oto Twój schemat połączeń silnika: https://obrazki.elektroda.pl/1020583300_... Tu mnie zastanawia czy to Twoja pomyłka czy fabryki ? Chodzi mi przewody: pomarańczowy U3 zielony U3 kawowy R2 niebieski R2 ( kolory przewodów mnie nie interesują ). Powinny mieć oznaczenia: R1, R2, U3 i U4. Zasilanie podłącza się na S-S. ( sieć)...
Cewka rozruchowa jest wewnątrz agregatu. Zasilanie L i N na dole schematu. Styki na termostat zwierasz. PTC, to tak zwany pozystor. Rezystor który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. Tutaj pełni funkcję włącznika rozruchu. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez uzwojenie główne oraz przez rozruchowe poprzez PTC. Po krótkim czasie...
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Pary wyprowadzeń należące do danego uzwojenia oraz odłącznika odśrodkowego (sprawdź po pierwszym uruchomieniu czy jest sprawny, gdyż w przypadku przeciwnym bardzo szybko z wnętrza tego silnika "zadymi") łatwo rozpoznać poprzez pomiar rezystancji. Uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego które należy połączyć szeregowo z w/w...
moc odbierana jest poprzez szczotki z wirnika. Nie, przez uzwojenie główne trójfazowe stojana :D To jest prądnica synchroniczna czy asynchroniczna ?
Przestal mi dzialac wyciag z lazienki , bylem pewien ze silnik sie spalil i go odlaczylem , potem okazalo sie ze czujnik temperatury zabezpieczajacy w silniku sie spalil . BLUE -> BLACK - 30 OHM Na darmo ten czujnik się nie spalił. Poza tym silnik 13W, 0,15A więc rezystancja uzwojenia głównego 30Ω nie ma racji bytu. Szukaj nowego silnika.
Tv Toshiba 2812DD po wymianie tafopowielacza jest obraz ale po bokach pozostaja pasy szerokości 4cm . W trybie serwisowym mimo rozszerzenia na max nie da się tego zlikwdować. Najbardziej prawdopodobne, że indukcyjność uzwojenia głównego jest za mała. Zwiększ wartość kondensatora powrotu, zmniejsz kondensatora S. Przy tym kontroluj wartość WN i Uż.
Jeżeli silnik ma coś napędzać poprzez pasek klinowy wystarczy obrócić silnik o 180 stopni.( tzn. jego mocowanie do podstawy)
Chińskie agregaty to istny totolotek i musisz ustalić jaki uklad uzwojeń ma prądnica . Typ 1 3F +N /gwiazda/ uzwojenie główne twornika z odczepami do pomiaru napiecia + uzwojenie wzbudne /niebieskie/ + uzwojenie do ladowania aku .Każde z tych uzwojeń są niezależne Typ 2 podobnie jak w pierwszym ale dwa niezależne uzwojenia 3 fazowe w gwiazdę .Reszta...
A styki załączające uzwojenie pierwotne trafa głównego? w tym migu podajnik jest zasilany z trafa głównego.
(at)crusader 17 Sprawdź styki wyłącznika odśrodkowego i mechanizmu na wale. (!!) W tym silniku jest on niesamowicie tandetny. Kondensatory, szczególnie rozruchowe (200 µF) także są beznadziejnej jakości. Wał się obraca, nie jest zablokowany ? Silnik ma dwa uzwojenia - główne i pomocnicze, do którego podłączony jest na stałe kondensator pracy,...
silnik pracuje ale martwi mnie temperatura bo jest pow 40C po dłuszszym dołożeniu ręki zaczyna lekko parzyć -chyba że te silniki tak mają Jak lekko parzy to wszystko ok. Ja jak podłączałem silnik, to też mnie dziwiło że się rozgrzewa (tak że lekko parzy), później jeszcze kilka podłączałem i wszystkie lekko parzyły (na wirowaniu), więc doszedłem do...
Witam ponownie ! Ten regulator kontroluje 3x 18 V międzyfazowo z odczepów uzwojenia głównego i ma większe wymiary montażowe tzn 140 mm między otworami.
Uzwojenia masz dwa - główne i pomocnicze nawinięte cieńszym drutem, oraz zaciski bezpiecznika termicznego 1 i 2 (zwarcie 0 Ω). Zasilanie do uzwojenia 22 Ω, kondensator do uzwojenia 29 Ω. Czyli: Zasilanie 1 i 5 2 i 3 zmostkowane 4 i 5 zmostkowane 2 i 7 kondensator.
Witam ! Przy połączeniu w gwiazdę (rozpatrując jedno napięcie) 230V przechodziło przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, był większy opór, mniejsza moc. Przy połączeniu w trójkąt 230V przechodzi przez jedno uzwojenie ( robocze, główne ), pozostałe dwa uzwojenia połączone szeregowo i kondensator pełnią rolę obwodu pomocniczego. Gdzieś na forum widziałem...
Witam ! Silnik na zdjęciu to SOFe 90L4 Wiefamel-Poznań. Silniki z kapą kołnierzową były produkowane do hydroforów z Grudziądza. 1,1kW, 1470obr/min. Przewody czerwony i czarny to uzwojenie główne, pozostałe dwa to uzw. pomocnicze. Ze silnika powinny wychodzić jeszcze dwa przewody, z wyłącznika odśrodkowego. Schemat jet na forum, jak go znajdę, wkleję....
Zmień trafo - przynajmniej na HG. Przypuszczam, że na tym trafie masz problem z impulsami ssc i z właściwym odchylaniem w pionie. To się zgadza. Najczęściej problem polega na nieprawidłowym poziomie impulsów na uzwojeniu kontrolnym, które służą m.in. do wytwarzania SSC. W razie reklamacji w sklepie, dowiadujesz się, że trafo jest zamiennikiem, ale...
Najlepiej byłoby odseparować zasilanie przedwzmacniacza. Osobne uzwojenie na transformatorze głównym, lub osobny (małej mocy) transformator i zasilacz.
Pytanie czy wtedy układ przełączania będzie działał? Będzie działać. Dało by się nawet wykorzystać uzwojenia głównego zasilacza, jak się chwilę pomyśli.
Zakładamy, że te przewody są źle podpięte. Ustal, gdzie zaczyna się uzwojenie główne i pomocnicze. Użyj ohmometru i przy rozłączonych przewodach zmierz jedno i drugie uzwojenie. To z wyższą rezystancją będzie pomocnicze, z niższą główne. Potem pierwszy lepszy schemat, jak podłączyć silnik jednofazowy, odpowie Ci na pytanie, jak to podłączyć.
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
Po wymianie trafa odbiornik, działa kupiłem w aswo Indukcyjność uzwojenia pierwotnego w nowym 0.182mili H.
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Myślę że podłączenie według mojego rysunku jest prawidłowe jak zauważył kolega Sp3ots .Kondensator musi być podłączony do zacisków (U,Y),wówczas przez przełączanie zworek uzyskamy zmianę obrotów silnika.Schemat jest na kartce na dekielku,który zacisk jest który. Dodano po 19 Na rysunku jest zaznaczone do których zacisków jest podłączone uzwojenie główne...
Elektromagnes rozrusznika posiada dwa uzwojenia, główne i podtrzymujące, oba ich początki są podłączone do zacisku uruchamiającego rozrusznik, koniec głównego jest podłączony do śruby łączącej elektromagnes z silnikiem rozrusznika, koniec podtrzymującego do masy. W momencie uruchamiania rozrusznika stacyjką pracują oba uzwojenia, wciągają rdzeń do środka...
Pokaż tabliczkę zaciskową. Wykonałem pomiary rezystancji na zaciskach : uzwojenie główne A1-A2 5,1 Ohma rezystancja pomiędzy T2 -A1 23,4 Ohma rezystancja pomiędzy T2-A2 18,5 Ohma Po rozwarciu styku wyłącznika odśrodkowego pomiędzy T2 i A1 lub A2 przerwa. Gdzie w Twoich pomiarach podział się zacisk T3? Dodano po 1 A powinno być 20 bo to 740W czyli 1...
W świetle wykonanych Twoich pomiarów oraz karty katalogowej wynika,że sprężarka jest do wymiany. Zwarte zwoje w uzwojeniu głównym co jest wynikiem grzania się sprężarki a następnie zadziałaniu zabezpieczenia termicznego.
Witam ! Co dokładnie jest spalone : przedwzbudnica , wzbudnica czy uzwojenie główne ? Mostek prostowniczy sprawdzony ? Jakie są powody konieczności przezwojenia prądnicy ? W centralnej Polsce może mógłbym pomóc .
Wystarcza dwa styczniki z cewkami na 220VAC. Tu chodzi o to, by odwrócić polaryzacje jednego z uzwojeń. Nie wystarczy, uzwojenie główne w tym silniku jest podzielone na pół. Te połówki na rozruchu łączone są szeregowo, a na pracy równolegle. Dlatego właśnie, te przełączniki są tak rozbudowane. Tu muszą być trzy styczniki. Jednak prąd stały tam zbędny,...
Czy oba uzwojenia są takie same ? Ilość zwojów, średnica drutu ? Tego nie wiesz, nawet nie sprawdziłeś oporności uzwojeń, nie pokazałeś uzwojeń. Mam wątpliwości bo schemat pokazuje jedno uzwojenie główne i dwa uzwojenia pomocnicze połączone szeregowo, dlaczego producent tak narysował schemat ?
Myślę, że da się zastosować dowolny transformator dający napięcie wtórne 210-220V wbudowany dodatkowo do wzmacniacza. Miejsca w środku jest dość. Wystarczy odłączyć od anody D3 uszkodzone uzwojenie ATX1, który może zostać w układzie i do anody D3 podłączyć jeden koniec uzwojenia wtórnego dodatkowego transformatora. Drugi koniec tego uzwojenia łączymy...
W Wikipedii znalazłem coś takiego: "W przypadku silnika jednofazowego, zmianę kierunku obrotów silnika uzyskuje się poprzez przełączenie kondensatora rozruchowego z jednego uzwojenia na drugie. Wówczas uzwojenie pracujące jako główne zamienia się w pomocnicze (rozruchowe), a pracujące wcześniej jako pomocnicze, staje się uzwojeniem głównym dając w rezultacie...
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Witam . Prądnica to taka sama jak w agregacie PAD16 . Podstawa to rezystancja izolacji . Na wirniku masz dwa uzwojenia . Uzwojenie główne 3 fazowe i uzwojenie dodatkowe prądu stałego które zasila poprzez rezystor nastawny uzwojenie wzbudzenia znajdujące się na stojanie . Rezystor nastawny to jakieś 4 omy. . Poniżej schemat . https://obrazki.elektroda.pl/5921468000_...
No to teraz (teoretyzując) sprawa jednak skłania mnie ku tezie o przebiciu z uzwojenia głównego 230V do uzwojenia podającego 105V na AVR-a, bo trudno czym innym tłumaczyć ,,wybuchowe'' zachowanie AVR-a po zasileniu ze stojana, skoro przedtem /będąc zasilany z zasilacza/ pracował poprawnie....
(at)machefi i co to ma do rzeczy ? Przez 2uF nie powinno być takiego problemu ;) 5µF proponowane przez Ciebie to 60% więcej pojemności od zastosowanej przez producenta silnika pompy. Silnik będzie się grzał i nie będzie miał mocy znamionowej. Producent dobierając pojemność kondensatora rozruchowego dąży do tego, aby silnik miał najkrótszy czas...
Jeśli nie masz "krzywych rąk" (czytaj: jeśli masz odrobinę smykałki do majsterkowania) to z powodzeniem sam nawiniesz dodatkowe uzwojenie 2x17VAC na toroidzie 300VA. To niewielka ilość drutu w emalii fi ok. 0,2-0,3mm przewiniętego na proste "kopytko" o średnicy takiej oby swobodnie mieściło się w oknie toroidu, kilkanaście minut roboty, trochę taśmy,...
Uzwojenie rozruchowe nie jest aktywne w czasie startu - może jest przerwa na wyłączniku odśrodkowym. Same uzwojenie główne przy rozruchu może powodować start, ale z przypadkowym kierunkiem obrotów.
Pozwolę sobie na chwilę dedukcji. Trafo pochodzi ze wzmacniacza tranzystorowego więc zapewne główne uzwojenia zasilające to te 72V. 20V to zasilanie pomocnicze o znikomej wydajności prądowej. Więc jak najbardziej się nie nadaje
Agregaty lodówkowe miały i pewnie nadal mają rezystancyjne fazy rozruchowe. Występują tam dwa uzwojenia: -główne - robocze, -rozruchowe rezystancyjne wykonane cieńkim drutem, częściowo bifilarne, odłączane po dokonaniu rozruchu przekaźnikiem prądowym umieszczonym na zaciskach w puszce na obudowie agregatu. Wygląda na to, że stosowanie softstartów jak...
Witam. Silnik ten jest klatkowy z kondensatorem pracy. Posiada dwa uzwojenia fazę główną (rezystancja mniejsza)i fazę pomocniczą (rezystancja większa). Fazę główną przyłącza sie do napięcia 230V.Natomiast fazę pomocnicza też przyłącz sie do napięcia 230V ale w szereg włącza sie kondensator. Zmiana przewodów początku z końcem którejkolwiek z faz daje...
Stara zasada. Uzwojenie główne ma ok, dwa razy mniejszą rezystancję niż rozruchowe. Poszukaj na "elektrodzie" temat był ćwiczony kilka razy...
żeby silnik jednofazowy obracał w dwie strony to to musi mięć wyprowadzone po dwie końcówki od uzwojenia głównego i pomocniczego, jeśli są tylko trzy to trzeba rozciąć i wyprowadzić drugi koniec uzwojenia pomocniczego
To jest silnik wielofazowy. Cały układ pracuje impulsowo. T1305 podają impulsy napięcia na wszystkie cztery driver-y, ale wysterowany jest tylko jeden albo dwa, ponieważ po drodze do baz są układy (1-8) - hallotrony?, dodatkowe uzwojenia? - które zajmują się komutacją tych impulsów na poszczególne elementy. Uzwojenia główne (9-13) generują SEM samoindukcji....
Kolory przewodów od miernika nie mają znaczenia, ale niech kolega kobert łączy tak jak napisałem ;) Skoro jest "1" to jest przerwane uzwojenie główne cewki magneta, cewka świateł jest sprawna - opór około 5 omów (zakładam że kolega dokonuje prawidłowo pomiarów). Cewka świateł nie nadaje sie do zasilania CDI.
Co należy więc zrobić ? Najlepiej odpiąć wszystko i ustalić końce poszczególnych uzwojeń oraz pomierzyć rezystancje. Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cienkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję. W tym silniku to będzie: zielony-żółtozielony - końce Z1,Z2. Wartość rezystancji 304 Ohm (uzwojenie pomocnicze). brązowy-zielony...
Oczywiście kolega E2rd.o ma rację,nie doczytałem dokładnie wypowiedzi kolegi Osiniak75 ,uzwojenie główne ma mniejszą rezystancję od uzwojenia rozruchowego.
Z problemem wyłącznika 230-400V można poradzić sobie zamieniając go na łącznik krzywkowy Łk15 - 4-ro segmentowy. Czyli taki który ma wszystkie styki rozwarte na "0" cztery zwarte na Lewo i cztery(inne)zwarte na Prawo. Uzwojenie główne transformatora to 3-4 . Oczepy "5" i "6" przedłużają uzwojenie główne w celu zmniejszenia prądu. Ale to przedłużenie...
W teori tak, ale w praktyce to prąd bazy będzie strasznie niski i tranzytory mogą wogóle się nie otworzyć. Mosfety są sterowane napięciowo co umożliwia budowę takiej przetwornicy, a bipolarne są sterowane prądowo i dlatego rezystory mają mają rezystancję, a układ jest kluczowany oddzielnym uzwojeniem. Zdażają się przetwornice PP na bipolarnych sterowanie...
Prawdopodobnie już zdiagnozowałeś usterkę. Objaw charakterystyczny dla zwarcia lub przerwy w uzwojeniu ewentualnie utratą przewodzenia na diodach głównych. Naprawa to wymian lub przewinięcie stojana.
Praktycznie wszystkie elektromagnesy rozruszników posiadają 2 uzwojenia: główne i podtrzymujące
Łapki są sterowane dużym silnym elektromagnesem z ruchomym rdzeniem. W jednych są dwa uzwojenia-jedno główne powodujące ruch, a drugie słabsze powodujące trzymanie łapy. Normalnie to słabsze uzwojenie trzymające jest zwarte stykiem i zasilanie wchodz po nacisnięciu guzika na cewkę główną, po zadziałąniu styk sprzężony z łapą rozwiera się i w szereg...
jeśli wiesz które to uzwojenie rozruchowe to po prostu je odłącz i nawiń na wałek silnika kawałek mocnego sznurka i jak go mocno rozbujasz szybko włącz zasilanie (najlepiej gdyby ktoś ci pomógł) i jeśli wejdzie na obroty i nadal będzie się mocno grzał to masz coś nie tak z uzwojeniem głównym ale jeśli będzie miał pracę prawidłową to prawdopodobnie wyłącznik...
Warto założyć, jak masz zasilany podajnik z uzwojenia roboczego transformatora głównego. Ograniczysz właśnie w ten sposób nierównomierność posuwu. Kombinowałem ze stabilizowaniem napięcia do zasilania silniczka, najlepsze efekty daje PWM. Arek, w małym dychawicznym migu, to tą synergię można o kant... potłuc.
Ze szczotek do przełącznika zmiany obrotów, od włącznika zmiany obrotów do uzwojenia stojana. Wyjścia stojanu do włącznika głównego. sprawdź jeszcze podłączenie kondensatora zbierającego kometę z wirnika i szczotek. No i hula.
Ja to bym od razu sprawdził uzwojenia pierwotne głównego transformatora. Jest 3.3V na przycisku Power On/Standby?
uzwoić główny pomocniczy uzwoić rozruchowy główny uszkodzić uzwoić główny
yamaha filtr powietrza minus delta wyciszyć silnik
megaman zarowka megaman zarowka
Stukot w silniku Mazda 3 2.5L 2010 - przyczyny Piła Dolpima PS 190 - falowanie obrotów i gaśnięcie