(at)drenei123 Silnik jednofazowy z kondensatorem pracy i kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kostki połączeniowe z reguły są takie same, tylko jednofazowy ma dwa mostki do zmiany kierunku obrotów, a trójfazowy trzy do przełączenia trójkąt gwiazda. W Twoim 6 wyjść to uzwojenie główne, uzwojenie pomocnicze i wyłącznik odśrodkowy.
Proszę bardzo ,cieszę się że jest Pan zadowolony z głośników. Mam nadzieję ze po grają długo. Pozdrawiam serdecznie.
Jednocześnie silnik wolno się rozpędza, tak jakby nie miał kondensatora rozruchowego. Czy silnik może w ten sposób pracować? Wolny rozruch nie jest problemem. Silnik nie startuje pod obciążeniem. Czy przy takim podpięciu z silnikiem może coś się stać? Czy silnik nie traci mocy? Tym przełączeniem zamieniłeś role uzwojeń: główne > pomocnicze, a pomocnicze...
Jeśli dysponujesz miernikiem, to zmierz rezystancję pomiędzy poszczególnymi wyprowadzeniami z silnika. Stawiam, że to będzie silnik z fazą pomocniczą. Jeśli tak, to zapewne jeden przewód wyprowadzony z silnika będzie wspólnym, a dwa pozostałe to uzwojenie główne i pomocnicze. Do przewodu wspólnego daj sobie jeden przewód zasilający przez bezpiecznik....
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
Rezystancja mniejsza jest na uzwojeniu głównym (roboczym) a większa na uzwojeniu pomocniczym (rozruchowym). Mechanizm na wirniku to wyłącznik odśrodkowy. Zasilanie podłączasz pod przewody z mniejszą rezystancją czyli do uzwojenia głównego. Teraz jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz do jednego z końców uzwojenia głównego (obojętnie do której...
Z tego co pamiętam to jeden koniec uzwojenia pomocniczego podłączasz z uzwojeniem głównym a drugą końcówkę pomocniczego szeregowo przez wyłącznik odśrodkowy z kondensatorem i do drugiej końcówki uzwojenia głównego a na główne zasilanie. Jeśli A-B to uzwojenie główne C-D to uzwojenie pomocnicze E-F to wyłącznik odśrodkowy G-H to kondensator to podłączasz...
Witam. Nie chce wprowadzać w błąd ale czy nie jest to przypadkiem opór rozruchowy taki jak w kątówkach? Pozdrawiam.
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Jeśli biało-czerwony jest osobno a pozostałe parami, to najprawdopodobniej masz tak: Biało-czerwony: wspólny Szary i brązowy: uzwojenia prania Niebieski: uzwojenie główne wirowania Pomarańczowy: uzwojenie pomocnicze wirowania
Podejrzewam, że bez dostanie się do połączeń wewnątrz silnika nie zmienisz kierunku wysokich obrotów. Uzwojenie główne ma inną oporność niż uzwojenie pomocnicze. Jak podasz napięcie sieciowe na pomocnicze, to je spalisz.
Silnik ma 6 wyprowadzen (dwa od kondensatora i 4 z uzwojeń), przesyłam, wyniki pomiarów: 1-2 : 65,5R 1-3: brak połączenia 1-4: brak połączenia 1-6: 0,5R kontakt 2-3: brak połączenia 2-4: brak połączenia 2-6: 65,6R 3-4: 59,4R 3-6: brak połączenia 4-6: brak połączenia 6-7: połączone 5 nie jest wyprowadzone. http://obrazki.elektroda.pl/4196294300_1...
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Uzwojenia masz dwa - główne i pomocnicze nawinięte cieńszym drutem, oraz zaciski bezpiecznika termicznego 1 i 2 (zwarcie 0 Ω). Zasilanie do uzwojenia 22 Ω, kondensator do uzwojenia 29 Ω. Czyli: Zasilanie 1 i 5 2 i 3 zmostkowane 4 i 5 zmostkowane 2 i 7 kondensator.
Zakładamy, że te przewody są źle podpięte. Ustal, gdzie zaczyna się uzwojenie główne i pomocnicze. Użyj ohmometru i przy rozłączonych przewodach zmierz jedno i drugie uzwojenie. To z wyższą rezystancją będzie pomocnicze, z niższą główne. Potem pierwszy lepszy schemat, jak podłączyć silnik jednofazowy, odpowie Ci na pytanie, jak to podłączyć.
Witaj. Jeśli chodzi o kondensator, to wyjaśnienie masz na samej tabliczce (tak przy okazji - wkleiłeś zdjęcie odwrotnie). Tabliczka informuje, że potrzebne są dwa kondensatory: CA: 100 µF / 320 V i CB: 14 µF / 500 V. Kondensator rozruchowy 100 µF przeznaczony jest do pracy krótkotrwałej (tylko chwilę po włączeniu). Kondensator 14 µF...
Jeżeli silnik ma coś napędzać poprzez pasek klinowy wystarczy obrócić silnik o 180 stopni.( tzn. jego mocowanie do podstawy)
Dwa cienkie żółte to bezpiecznik polimerowy zabezpieczający przed przegrzaniem silnika. Czerwony i czarny to uzwojenie główne, a zielony z białym pomocnicze dla kondensatora. A jak połączyć, to dostępne są dziesiątki schematów na Forum. :D
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
Patrząc na Twoje zdjęcie z #1 i na to z linku widać różnicę w podłączeniu przewodu zasilającego. https://obrazki.elektroda.pl/4159549400_... Na zdjęciach z linku również widać, że w silniku zastosowano przełącznik odśrodkowy. Za pomocą omomierza, należałoby sprawdzić, które uzwojenie jest którym (główne, pomocnicze).
U mnie sa inne kolory Wstawiłeś 3x to samo zdjęcie. Pokaż zdjęcie "innych kolorów" bo jak na razie nie wiadomo z czym masz problem - z uzwojeniem głównym czy z którymś z pomocniczych.
W tym modelu nie da się zmienić obrotów bez ingerencji w uzwojenie. Musiały by być 4 przewody, a są tylko 3. Uzwojenie główne, pomocnicze z kondensatorem i wspólny. Chyba, że obydwa uzwojenia są takie same. Da się zrobić zdjęcie z wnętrza silnika?
(at)crusader 17 Sprawdź styki wyłącznika odśrodkowego i mechanizmu na wale. (!!) W tym silniku jest on niesamowicie tandetny. Kondensatory, szczególnie rozruchowe (200 µF) także są beznadziejnej jakości. Wał się obraca, nie jest zablokowany ? Silnik ma dwa uzwojenia - główne i pomocnicze, do którego podłączony jest na stałe kondensator pracy,...
żeby silnik jednofazowy obracał w dwie strony to to musi mięć wyprowadzone po dwie końcówki od uzwojenia głównego i pomocniczego, jeśli są tylko trzy to trzeba rozciąć i wyprowadzić drugi koniec uzwojenia pomocniczego
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
Sprawdzić należy połączenia fazy głównej i pomocniczej (rozruchowej) tzn. połączenia uzwojenia połączonego z zasilaniem przez kondensator. Sprawdzić uzwojenie główne, pomocnicze i kondensator, ewentualnie wymienić.
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Czy oba uzwojenia są takie same ? Ilość zwojów, średnica drutu ? Tego nie wiesz, nawet nie sprawdziłeś oporności uzwojeń, nie pokazałeś uzwojeń. Mam wątpliwości bo schemat pokazuje jedno uzwojenie główne i dwa uzwojenia pomocnicze połączone szeregowo, dlaczego producent tak narysował schemat ?
Biały - czerwony 28.3 om Biały czarny 08.4 om Czerwony - czarny 36.1 Uzwojenie główne jest więc miedzy białym czarnym, pomocnicze między białym i czerwonym. Czyli zasilanie dajesz na przewody biały i czarny, kondensator między czerwony a czarny.
Witam ! Jest to silnik prawdopodobnie od pralki POLAR. A właściwie są to dwa silniki w jednej obudowie: 1. silnik wysokoobrotowy ( około 2700obr/min) czarny-szary-9,5 om - uzwojenie główne żółty-szary-18 om - uzwojenie pomocnicze żółty-czarny-26 om - suma oporności obu uzwojeń 2. silnik wolnoobrotowy, około 400obr/min Ten silnik miał trzy uzwojenia...
Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować z odłączonym kondensatorem rozruchowym i od razu wszystko stanie się jasne. Silniki od pralek miały najczęściej kondensator pracy a nie rozruchowy i ta dodatkowa faza była podłączona na stałe. Praca na jednym uzwojeniu nie musi być...
Witam. Silnik ten jest klatkowy z kondensatorem pracy. Posiada dwa uzwojenia fazę główną (rezystancja mniejsza)i fazę pomocniczą (rezystancja większa). Fazę główną przyłącza sie do napięcia 230V.Natomiast fazę pomocnicza też przyłącz sie do napięcia 230V ale w szereg włącza sie kondensator. Zmiana przewodów początku z końcem którejkolwiek z faz daje...
https://obrazki.elektroda.pl/2934347200_... W tego typu silnikach są dwa uzwojenia: główne i pomocnicze. Kondensator pracuje szeregowo z uzwojeniem pomocniczym, co widać na schemacie. W celu właściwego podłączenia kondensatora należy więc rozszyfrować budowę tego silnika (rozpoznać uzwojenia). Wskazówki: - należy przy odłączonym kondensatorze...
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Silnik ma dwa uzwojenia, główne i pomocnicze Bzdury bzdury, bzdury! Albo silnik indukcyjny z uzwojeniami pracy i uzwojeniem rozruchowym. I przede wszystkim kondensatorem! Albo silnik komutatorowy szeregowy. Tutaj widzę po wielkości, i mocy samego silnika jest to silnik komutatorowy szeregowy. Silnik indukcyjny o takiej mocy byłby kilka razy większy....
Pozwolę sobie na chwilę dedukcji. Trafo pochodzi ze wzmacniacza tranzystorowego więc zapewne główne uzwojenia zasilające to te 72V. 20V to zasilanie pomocnicze o znikomej wydajności prądowej. Więc jak najbardziej się nie nadaje
Odkręć uzwojenie główne od zacisków ,sprawdź jego ciągłość .Wyczyść wszystkie przewody i mostki dochodzące do zacisków , sprawdź ciągłość uzwojenia pomocniczego . Jeśli posiadasz induktor sprawdź nim czy nie ma przebicia między uzwojeniem głównym a uzwojeniem pomocniczym .
Z teorii wiedziałem, że silnik indukcyjyn 1 fazowy wytwarza pulsujące pole magnetyczne a bez wirującego pola magnetycznego nie może ruszyć. Ale jeśli z silnika mamy wyprowadzone: a)4 przewody, dajmy U1, U2, uzwojenia główne, V1,V2, uzwojenia pomocnicze. To kondesator podpinamy np. pod U2 i V1 a zasilanie dajemy na U1 i V2? 3 przewody (kondesator już...
W Wikipedii znalazłem coś takiego: "W przypadku silnika jednofazowego, zmianę kierunku obrotów silnika uzyskuje się poprzez przełączenie kondensatora rozruchowego z jednego uzwojenia na drugie. Wówczas uzwojenie pracujące jako główne zamienia się w pomocnicze (rozruchowe), a pracujące wcześniej jako pomocnicze, staje się uzwojeniem głównym dając w rezultacie...
Witam ponownie ! Jeszcze raz, w tego typie prądnicy napięcie zależne jest od kondensatora i obrotów silnika tj, prędkości synchronicznej 3000 obr/min. Jeśli to Ty rozbierałeś agregat to jedną parę konektorów odpinałeś od kondensatora. Ta prądnica ma na stojanie dwa niezależne uzwojenia : główne i pomocnicze zwarte przez kondensator .
Ależ tu spaghetti w tej skrzynce zaciskowej. idą do niego 4 kable ze skrzynki. Z PE oczywiście. Jeżeli od poczatku były dwa kondensatory , to silnik musi posiadać wewnętrzny wyłącznik odśrodkowy rozruchu. Faktycznie beznadziejnej jakości kondensatory i o troche zbyt niskim napięciu pracy. Najprawdopodobniej zamieniono miejscami kondensator rozruchowy...
Witam ! Przy połączeniu w gwiazdę (rozpatrując jedno napięcie) 230V przechodziło przez dwa uzwojenia połączone szeregowo, był większy opór, mniejsza moc. Przy połączeniu w trójkąt 230V przechodzi przez jedno uzwojenie ( robocze, główne ), pozostałe dwa uzwojenia połączone szeregowo i kondensator pełnią rolę obwodu pomocniczego. Gdzieś na forum widziałem...
Witam ! Oto Twój schemat połączeń silnika: https://obrazki.elektroda.pl/1020583300_... Tu mnie zastanawia czy to Twoja pomyłka czy fabryki ? Chodzi mi przewody: pomarańczowy U3 zielony U3 kawowy R2 niebieski R2 ( kolory przewodów mnie nie interesują ). Powinny mieć oznaczenia: R1, R2, U3 i U4. Zasilanie podłącza się na S-S. ( sieć)...
Zapewne jedno uzwojenie główne i jedno pomocnicze. Zmierz chociaż oporność, z zasady pomocnicze ma trochę większą.
Moim zdaniem jest to wyłącznik Watta. Silnik oprócz uzwojenia głównego ma jeszcze uzwojenie pomocnicze wraz z kondensatorami. Uzwojenie główne podłączone jest na stałe do przewodu zasilającego, a uzwojenie pomocnicze przez tenże wyłącznik. Gdy silnik rozkręci się wyłącznik ten odłącza uzwojenie pomocnicze które jest niepotrzebne przy pracy bo służy...
Jaką planujesz przekładnię transformatora? Trafo już zrobiłem. Przekładnia dla głównego uzwojenia to 1:3. Dla pomocniczego ok. 1:12,5. Pozdrawiam, A.
Tak jedno uzwojenie jest główne(pracy), drugie pomocnicze(rozruchowe). Jaki jest to do oceny po pomiarach.
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Musisz zidentyfikować przewody wychodzące z silnika (uzwojenie główne U1-U2, uzwojenie pomocnicze Z1-Z2, wyłącznik odśrodkowy X1-X2). Tu masz schemat:
Witaj. Odwrócenie kierunku podłączenia uzwojenia pomocniczego na pewno rozwiązałoby sprawę kierunku wirowania. Prostsza mogłaby być zamiana ról tych uzwojeń, podobnie jak to ma miejsce w przypadku uzwojeń wolnoobrotowych. Sprawdzałem wiele lat temu, że silnik podłączony w ten sposób działa. Dla pewności jednak zmierz rezystancje obu tych uzwojeń, czy...
Również skłaniam się ku temu, że ktoś podłączył przewód trzyżyłowy, zamiast czterożyłowego i ochronny (żółtozielony) wykorzystał jako fazowy (na schemacie czarny). Jeżeli tak, to pompa jest w tej chwili pozbawiona ochrony. żółto-zielony pełni rolę przewodu do uzwojenia pomocniczego Raczej głównego, pomocnicze jest w zacisku nr 6.
AVE... Typ tranzystora nie ma większego znaczenia, jeśli tylko uda Ci się zapewnić wystarczające napięcie by go otworzyć. Układ na tranzystorach NPN prawdopodobnie mógłby startować już od 0,7-0,8V, jak pokrewne układy Joule Thief. Z MOSFETami jest odrobinę trudniej, bo większość wymaga wyższego napięcia na bramce. Przykładowe wartości zaczynają się...
Zastosowałbym kondensator silnikowy 0,5 uF (na napięcie minimum 400 V), całość podpiął według schematu z #11. Zmierzyłbym też prądy pobierane przez uzwojenie główne i pomocnicze, tak żeby zobaczyć czy wszystko gra.
Kolego mam nadzieję że schemacik w załączniku pomoże. Ale przed zabraniem się do przełączania czegokolwiek, proponuję wykonać pomiary rezystancji aby upewnić się które uzwojenie jest głównym a które pomocniczym. Uzwojenie pomocnicze potrzebne do rozruchu ma zawsze większą rezystancję od uzwojenia pracy. Poza tym ten temat był wiele razy poruszany na...
Witam ! Silnik na zdjęciu to SOFe 90L4 Wiefamel-Poznań. Silniki z kapą kołnierzową były produkowane do hydroforów z Grudziądza. 1,1kW, 1470obr/min. Przewody czerwony i czarny to uzwojenie główne, pozostałe dwa to uzw. pomocnicze. Ze silnika powinny wychodzić jeszcze dwa przewody, z wyłącznika odśrodkowego. Schemat jet na forum, jak go znajdę, wkleję....
|-------NNNNNN------| -12ohm uzwojenie główne |-------NNNNN--C----| -24ohm uzwojenie pomocnicze |xxxxxxxxxxxxxxxx| |xxxxxxxxxxxxxxxx| |xxxxxxxxxxxxxxxx| oxxxxx220Vxxxxxxo Przewód wspólny x-puste pola NNN-uzwojenia C -kondesator
Witam . Silnik taki powinien posiadać kondensator rozruchowy. Uzwojenie 8Ω będzie uzwojeniem głównym ,natomiast uzwojenie 15Ω będzie uzwojeniem pomocniczym (rozruchowe).Jak wygląda ten silnik?.
Zaciski X1-X2 sprawdzaj na wyłączonym silniku z zasilania(230V),najlepiej miernikiem (multimetrem pozycji Ω). Uzwojenia; główne i pomocnicze ,zwłaszcza to drugie ,również Multimetrem.
https://obrazki.elektroda.pl/5496555500_... 1 - uzwojenie główne, wysokonapięciowe. 2 - uzwojenie pomocnicze. 3 - uzwojenie wtórne. Kondensator - 100 nF lub więcej. Zwykły, nie elektrolityczny, Dioda "szybka" - impulsowa. Miejsca wyprowadzeń uzwojeń 1 i 2 mogą się różnić od tych na rysunku. Trzeba je zlokalizować omomierzem. 1 ma największą...
Pięknie się broni Kolega :D , tylko zapomniał, jak to jest z tym kondensatorem, impedancją uzwojenia z nim współpracującego no i całość w rezonansie dla 50 Hz. Dlatego też silniki asynchroniczne klatkowe do pracy z kondensatorem, czyli jednofazowe maja różne impedancje uzwojenia głównego i pomocniczego. . Mogą też mieć symetryczne (nie różne impedancje)...
Bez pomiaru rezystancji między wyprowadzeniami się nie obejdzie, żeby ustalić które jest uzwojenie główne, a które pomocnicze (rozruchowe). Ciekawe, że silnik jest na napięcia 220V i 110V. Tak na pierwszy rzut oka to do przewodów w białej izolacji powinien być podłączony kondensator, a czarne przewody to wyprowadzenie zasilania z odczepem na 110V, ale...
Ilustracji nie mam ale myśle że chodzi ci o następujący układ: Stojan prądnicy jak w normalnym generatorze synchronicznym z dołączonym kondensatorem równolegle do zacisków uzwojenia (przyjąłem że chodzi o jednofazową). wirnik składa się z dwóch części, głównej synchronicznej z uzwojeniem wzbudzenia i pomocniczej asynchronicznej z uzwojeniem, o liczbie...
Chodziło mi o transformator co jest na płytce ma dwa dojścia tak uzwojenie główne i pomocnicze i na jednym jest prawie 700v a na drugim 0 czemu tak ?
a czy jest możliwe, że przez zwarcie i tym samym niższą oporność mogłem uznać uzwojenie pomocnicze za główne? tylko czy na pomocniczym silnik ruszy?
Witam ! Uzwojenie o mniejszym oporze ( nawinięte grubszym drutem ) jest uzwojeniem roboczym/głównym. Cieńszym drutem o większym oporze jest nawinięte uzwojenie rozruchowe/pomocnicze. Mam nadzieję że pierścień wyłącznika odśrodkowego ze stykami/przewodami przykręcasz do kapy silnika na stałe ? Pozdrawiam. Stefan
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
Aby uniknąć powtarzających się tematów o podłączenie silnika indukcyjnego dwubiegowego, podam może prosty algorytm do wyznaczania przewodologii takiego silnika na podstawie pomiarów rezystancji. Algorytm działa dla prawie wszystkich silników tego typu. 1. Weźmy sobie takie wyniki pomiarów (pierwsza kolumna to pary numerów wyprowadzeń, mogą być też pary...
.... w budowie niczym sie nie różni są tylko inne liczby zwoi to jakie wasza firma produkuje te pradnice??? 1-fazowe mają uzwojenie główne i pomocnicze przesunięte o kąt 90° co ciekawe uzwojenie pomocnicze zajmuje więcej miejsca w stojanie żadko bywa 1/1 czasami jest stosunek pomocniczego do głównego jest 2/1. łączy sie początki uzwojeń a do końców...
Tylko, że napięcie pomocnicze pojawi się dopiero wtedy gdy załączy się główne uzwojenie (napięcie o odpowiedniej polaryzacji pokazuje się tam dopiero w fazie przekazywania energii na stronę wtórną, czyli po wyłączeniu MOSFET'a). Czyli musi być załączony MOSFET, a MOSFET się nie załączy dopóki sterownik nie dostanie napięcia. I właśnie w pierwszej fazie...
Kondensator jest po to żeby zapewnić przesunięcie pól od uzwojenia głównego i pomocniczego o 90*. I jak był 15uF to taki zastosuj.
Witam, posiadam silnik z dwoma kondensatorami, jeden rozruchowy wyłączany wyłącznikiem odśrodkowym, drugi roboczy. Zmiana ułożenia mostków z pionowego na poziome przynosi efekt w zmianie kierunku obrotów, ale chodzi mi o coś praktyczniejszego. Chciałbym zmieniać kierunki obrotów przełącznikiem, lewo prawo. Znalazłem coś takiego "włącznik 1 faz prawo...
Sytuacja się trochę rozwiązała. Gdy obciążyłem główne napięcie 36V rezystorem 360R na stałe to napięcie spadło do 33V ale za to na uzwojeniu tym pomocniczym ustaliło się 25V i jest odporne na obciążenia. Pozostała jeszcze sprawa dlaczego pomimo większej liczby zwojów jest niższe napięcie. Przy małym obciążeniu będzie małe wypełnienie, czyli nawet jak...
Rozumiem że temat jest jeszcze aktualny. Czytając wszystkie informacje wydaje mi się, że może to byc silnik jednofazowy z uzwjeniem pomocniczym kondensatorowym. Silniki jednofazowe mogą miec jednakowe opornosci na uzwojeniu głównym i pomocniczym. Jaka jest moc silnika, albo jaka ci wyszła rezystancja z pomiarów to podam ci wartosc przybliżona kondensatora....
Witam. Czy ktoś potrafi wyjaśnić zjawisko wzrostu prądów w gałęzi głównej i pomocniczej w silniku indukcyjnym jednofazowym z kondensatorem rozruchowym i kondensatorem pracy? Prąd główny silnika dla napięcia 230V podczas badań wyniósł ok 5A, natomiast w fazie głównej zmierzona wartość to ponad 7A, a w pomocniczej 6A. Jak to możliwe, że 5A rozpływa się...
Witam! Silnik ma 2 uzwojenia. Jeśli oba uzwojenia mają taką sama oporność, to "pierwsze' końce uzwojeń łączysz razem a między 'drugie' końce uzwojeń włączasz kondensator. Sieć łączysz do punktu wspólnego uzwojeń (końce "pierwsze"), i do KTÓREGOKOLWIEK "drugiego" końca uzwojeń. Widzisz trójkąt: dwie cewki i kondensator między nimi jako trzeci bok. Z...
Witam ale czy mierzyłeś na rozłączonych końcach uzwojeń??miałeś rozpięte??? - uzwojenie główne praca- uzwojenie pomocnicze --wyłącznik odśrodkowy . Tak jak koledzy pisali wieksza oporność uzwojenie rozruchu w szeregu z wyłącznikiem odśrodkowym oraz uzwojenie pracy mniejsza oporność zastanawia mnie tylko to co piszecie o kondensatorze przy takim siniku...
Trzeba wydzielić uzwojenie pomocnicze i zmienić w nim kierunek płynięcia prądu. Czyli miernik w rękę i rozłączyć w tabliczce,znależć uzwojenie i odwrócić końce jego,nast w taki zam sposób poskładać wszystko. Gorzej będzie jak łączenia uzwojenia głównego i pomocniczego dokonano na stojanie,wtedy można próbować rozłączyć na stojanie ,ale wiąże się to...
Witam Trójkąt i kondensator - w sieci jednofazowej 230V, czyli o,key. A masz czym zmierzyć prądy w uzwojeniu głównym i pomocniczym, może to wyjaśni przyczynę nadmiernego nagrzewania uzwojeń, np. kleszcze (cęgi) Dietza. Pozdrawiam
ten drugi bando był od wieży sony w instrukcji której wyczytałem, że pobierała 140W ten a ten pierwszy od philipsa jest napisane w instrukcji że 65w Transformatory z wież, wzmacniaczy audio itp mają tą cechę iż zaprojektowane są dla zasilania większością swej mocy wzmacniacza końcowego przy pomocy jednego z uzwojeń często wyposażonego w odczep środkowy....
1-2 uzwojenie główne 2-3 uzwojenie pomocnicze Między 1-2 podpinasz 230V, między 1-3 kondensator pracy. Wkradła mi się pomyłka, kondensator tak jak podał kolega kris669, czyli 1-3 a nie tak jak napisałem 2-3. Poprawiłem.
Znane mi silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia - uzwojenie główne ma dużą mniejszą oporność, niż uzwojenie pomocnicze. Kolego to nie jest silnik jednofazowy. Jedno co go odróżnią od silnika standardowego trójfazowego to to że ma specyfikę pracy przy innych częstotliwościach niż 50 Hz .
Witam posiadam dmuchawę kominkową marki DOSPEL kom600 i mam problem taki iż silnik nie chce ruszyć i w dodatku buczy. Jest to silnik indukcyjny jednofazowy z kondensatorem 2,0µF 250V. czy jest to kondensator pracy czy rozruchowy sprawdzałem oporność uzwojenia twornika i uzwojenia pomocniczego . R uzwojenia pomocniczego wynosi 257Ω R uzwojenia...
Spaliła się cześć uzwojenia stojana w małym agregacie. Odpowiada ona za zasilanie elektroniki inwertera. Pozostałe uzwojenia, w tym główne nie są uszkodzone. Uszkodzenia widoczne na zdjęciu. Najchętniej Warszawa i jej zachodnie okolice. 1257335 1257336
Już wiem, że 12µF tylko dalej nie wiem gdzie podłączyć? Tak jak każdy inny z uzwojeniem głównym i rozruchowym (pomocniczym)- proszę skorzystać z wyszukiwarki.
Częściowo ogarnięte jutro dam znać czy sprężarka ruszyła -Przewody /mały opór-grubszy drut/to jest zasilanie 230V- /uzwojenie GŁ/.Natomiast przewody /większa rezystancja,cieńszy drut/ to uzwojenie pomocnicze -rozruchowe/grubsze do sieci,natomiast jedna końcówka rozruchowego razem z jedną końcówką głównego.a druga końcówka poprzez kondensator z drugą...
Witam :) wymieniłem diody we wirniku tak w razie czego chociaż stare wydawały sie być ok, kondesator też wymieniłem i bez żadnego rezulatatu. Kolego Romulus7874 gdzie trzeba przyłożyć to napięcie do uzwojenia głównego czy pomocniczego tego co kondesator jest w piety? I podpiąć na wyłączonym agregacie czy na włączonym? ;) Dzięki za odpowiedzi ;)
Co należy więc zrobić ? Najlepiej odpiąć wszystko i ustalić końce poszczególnych uzwojeń oraz pomierzyć rezystancje. Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cienkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję. W tym silniku to będzie: zielony-żółtozielony - końce Z1,Z2. Wartość rezystancji 304 Ohm (uzwojenie pomocnicze). brązowy-zielony...
Uzwojenie główne( V/Z - U ) 25 ohm Uzwojenie pomocnicze ( V/Z- W ) 30 ohm Razem ( U - W) 55ohm .Powodzenia
Jedno uzwojenie ma 42Ω, drugie uzwojenie ma 22Ω. Żadne uzwojenie nie ma przejścia do masy. Więc silnik jednofazowy klatkowy? Kondensator 8µF wystarczy? Zatem 22 Ω uzwojenie główne, 42 Ω pomocnicze. Nie, nie wystarczy, powinno być ok. 16 µF / 400 VAC
Myślę, że można popróbować. Szczególnie jeśli masz 90/16 i nie musisz go kupować. 2x19,8V (90/16) podłącz zamiast 2x19V (90/11) Pewnym problemem jest napiecie pomocnicze 37V (90/11). Nie możesz wykorzystać do tego uzwojenia głównego 2x19,8V (90/16). Należy zastanowić się nad pozostałymi napięciami TS90/16 (pomocniczymi): 16,0V/0,2A 39,0V/0,02A 27,0V/0,06A...
Jedynym rozwiązaniem jest pomiar uzwojeń jak podpowiada kolega Osiniak75 . Ja bym zmierzył oprność pomiędzy poszczególnymi przewodami, to o większej rezystancji było by główne, to o mniejszej pomocnicze Jednak to uzwojenie o większej rezystancji jest pomocnicze, a to o mniejszej główne.
No teraz już wszystko jasne. Z silnika wyprowadzone są cztery przewody, uzwojenie główne na zaciski W1 i W2, uzwojenie pomocnicze na zaciski V1 i U1. Reszta zacisków nie ma znaczenia, to tylko "kostki połączeniowe". Uzwojenie pomocnicze jest i musi być połączone szeregowo z kondensatorem. Zmiana kierunku obrotów polega na zmianie kierunku przepływu...
zmierz rezystancję uzwojeń i to uzwojenie które ma mniejszą rezystancję to jest uzwojenie główne i podłącza się je do gniazda wyjściowego natomiast uzwojenie z większą rezystancją to uzwojenie pomocnicze i je podłącza się równolegle z uzwojeniem głównym ale poprzez kondensator około 30-50uF. jeśli napięcie będzie zbyt wysokie to należy zmniejszyć pojemność...
Witam! Twój silnik ma uzwojenie główne o oporności 275Ω włączone wprost do 230V i uzwojenie pomocnicze 335Ω, które powinno być łączone z szeregowym kondensatorem - w tej konfiguracji też do 230V. Zamiana końcówki uzwojenia pomocniczego dołączonego do kondensatora zmienia kierunek obrotów. Tu schemat: Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków...
Witam ! Do pracy ten silnik nie potrzebuje kondensatora, chyba że był przewijany ? Normalnie ten silnik ma jedno uzwojenie główne i jedno uzwojenie pomocnicze odłączane wyłącznikiem odśrodkowym widocznym na fotografi z lewej strony. proszę sprawdzić wyłącznik odśrodkowy. Jedna część na ośce wirnika powinna pod wpływem narastających obrotów odłączyć...
Z ciekawości, czy jest tam pod obudową kondensator? Dodano po 4 W dmuchawach pieców jest zazwyczaj silnik jednofazowy indukcyjny ze zwojem zwartym. Jeśli masz kondensator, to fazowo steruje się uzwojenie główne a pomocnicze z kondensatorem bezpośrednio do sieci. Daje trochę lepsze efekty. Dodano po 7 Przy sterowaniu napięciowym silników jednofazowych...
Trochę spóźniona wypowiedz, ale… Ja do tego silnika zastosowałbym kondensator rozruchowy 100 mikrofaradów a wartość kondensatora roboczego dobrałbym mierząc prąd w fazie głównej i pomocniczej tzn. tak, aby na biegu luzem bez obciążenia w uzwojeniu głównym prąd miał wartość jak najmniejszą a w uzwojeniu pomocniczym z kondensatora płynął prąd znamionowy.
Witam. A niech m ktoś powie jaki sens ma zasilanie silnika jednofazowego z 3 faz??? Chyba że z nudów. Jednakowa rezystancja uzwojeń nie świadczy o tym że są symetryczne - wszyscy znają zasadę działania silnika indukcyjnego i wiedzą że przynajmniej na czas rozruchu potrzebne jest pole wirujące najlepiej kołowe a co za tym idzie uzwojenia muszą być rozłożone...
Według tego schematu wyszło mi że: zielony(II) i żółty to uzwojenie główne czerwony i żółty to uzwojenie pomocnicze zielony(I) i żółty, czarny i żółty to uzwojenia rewersów. Czyli jeżeli chciałbym uzyskać prędkość wirowania to gdzie podaję 230 V a gdzie wpinam kondensator ?
uzwoić pomocniczy podłączyć uzwoić pomocniczy uzwoić główny
skasować licznik bizhub skoda nawigacja przekładnia hydrostatyczna
prosty pomiar pojemności kondensatora schemat instalacji elektrycznej
T.Amp TA 1050 MK-X: Dane techniczne i realna moc Regulacja gaźnika pilarki Faworyt RG 5300 18 krok po kroku