Witam. to tylko z jednego uzwojenia uzyskałem pomiar i ciągłość Nie podałeś co wskazał miernik. Zmierzyłem, to jak wspomniałem wcześniej jedno tylko uzwojenie pokazało pomiar.Nie wiem czy to dobrze mierzyłem.Na obrazku zaznaczyłem pomiar od v - y. Nie podałeś jak wykonywałeś pomiar, więc trudno stwierdzić, czy dobrze to robiłeś; z podanego przez Ciebie...
Rozkręć zobacz czy nie są popalone uzwojenia.
Następny schemat: http://ovh.nowyelektronik.pl/cms.php?id_...
Możesz orientować się na ten schemat. https://obrazki.elektroda.pl/8985105100_... Dodano po 5 https://obrazki.elektroda.pl/2154478400_...
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
wkleiłem zdjęcie - link na górze Silnikk odpalony
W innym urządzeniu przełącznik lewo/prawo był tak zrobiony. https://obrazki.elektroda.pl/7931288100_... L1 i L2 to uzwojenia silnika. Uzwojenia są identyczne.
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Nie ma opcji, przewinięcie uzwojenia bądź ruszanie ręcznie ;)
Jeśli byś się dobrze przyglądnął stojanowi to zakładam, że silnik posiada dwa uzwojenia nie musiałbyś zakładać, bo wyraźnie widać dwa rodzaje uzwojenia: po zewnętrznej uzwojenie robocze i od środka , bliżej wirnika uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie robocze ma być włączone na stale, a rozruchowe poprzez wyłącznik odśrodkowy. Wystarczy teraz rozpoznać kolory...
Było asymetryczne:16żł-uzw. pracy, 8żł- uzwojenie pomocnicze. Takiego układu uzwojeń silnika sprężarki nie znalazłem u siebie, nawet wymiary rdzenia się nie zgadzają. Dla przykładu coś takiego: 24 żłobki, długość rdzenia 91 mm, średnica wewnętrzna rdzenia 77 mm, średnica zewnętrzna rdzenia 145 mm. 2,2 kW, 2800 obr/min., kondensator 70 µF. Uzwojenie...
Najprościej to jednofazowy silnik indukcyjny + przekładania. Musi mieć wyprowadzone wszystkie uzwojenia. Np. silniki do bram jednofazowe mają już reduktory. Zmiana kierunku realizowana jest na 2 przekaźnikach.
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Jeśli na tabliczce znamionowej jest - silnik 1-fazowy 220V to po przełączeniu na 380 zrobi bum a w najlepszym wypadku będzie buczał i grzał się. Jak chcesz eksperymentować to załóż małe bezpieczniki w każdej fazie np 4A. Ułożenie uzwojeń silnika jednofazowego na stojanie nie pozwala na pracę 3 fazową , i są tylko 2 uzwojenia a nie 3. Pozdrawiam.
Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Witam ! 220/380V________1.33/0.77 A Silnik trój fazowy, w naszym kraju trzeba go połączyć w gwiazdę i zasilać napięciem 3x400V Pozdrawiam. Stefan
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Jak jesteśmy przy oporności uzwojeń silników jednofazowych, to mam zapytanie. Kupiłem kosiarkę elektryczną wg oświadczeń sprzedawcy o mocy 2600 W, 230 V AC 50 Hz Dzisiaj kosiłem 30 cm wysoką trawę, a miernik pokazał max. pobór prądu 725,1 W, przy czym chwilami słyszałem jak, obroty malały. https://obrazki.elektroda.pl/2121431800_...
Ostatnie pytanie, czy ten silnik może pracować na 3 fazach? Nie ma takiej możliwości, tu jest uzwojenie jednofazowe.
A trzecia para ? Przepraszam, a gdzie ta trzecia para? Pisz tu jednoznacznie, a nie półgębkiem i monosylabami ... :idea: :cry:
same przewody uzwojenia rozruchowego.
W silnikach jednofazowych są zazwyczaj dwa uzwojenia, u ciebie sa trzy - to zapewne silnik trójfazowy, brak kondensatora to potwierdza. Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Dokładnie - spalony jest.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
W silniku jednofazowym zmieniasz zasilanie początek z końcem uzwojenia rozruchowego poznasz go po tym że ma wieksza oporność od uzwojenia pracy .
(at)drenei123 Silnik jednofazowy z kondensatorem pracy i kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Kostki połączeniowe z reguły są takie same, tylko jednofazowy ma dwa mostki do zmiany kierunku obrotów, a trójfazowy trzy do przełączenia trójkąt gwiazda. W Twoim 6 wyjść to uzwojenie główne, uzwojenie pomocnicze i wyłącznik odśrodkowy.
Czyli na czas rozruchu jest tylko zwiększana pojemność, ale nie są przełączane uzwojenia?
A czy jest możliwość uruchomienia tego silnika bez uzwojenia rozruchowego?
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
To zależy jakim napięciem go zasilasz. Jeśli trójfazowym 3x400V to kolega już napisał ,jeśli jednofazowym to musisz przełączyć uzwojenia w trójkąt i włączyć odpowiednio kondensator.
żeby silnik jednofazowy obracał w dwie strony to to musi mięć wyprowadzone po dwie końcówki od uzwojenia głównego i pomocniczego, jeśli są tylko trzy to trzeba rozciąć i wyprowadzić drugi koniec uzwojenia pomocniczego
1. Nie powinieneś na nie podawać 400V, bo są na 230V ;) Niektóre falowniki maja możliwość ograniczenia napięcia na wyjściu, ale musisz sam to sprawdzić. 2. To są silniki jednofazowe z dwoma uzwojeniami, normalny falownik jest dla trój-uzwojeniowych, więc jest szansa że dobrze to nie zadziała. Były tu już różne historie na forum. 3. Bezpieczniej jest...
Bardzo proszę o schemat uzwojeń silnika jednofazowego trzybiegowego od silnika okapu firmy Amica.Silnik ma wyprowadzonych sześć końcówek,żółta,czerwona,czarna ,biała,brązowa,niebieska. Dziękuję.
Witam. Silnik nie jest uszkodzony. Uzwojenie robocze 18Ω , uzwojenie rozruchowe 78Ω. Silnik zapewne do pracy dorywczej i pracy w określonym kierunku obrotów. Silniki mające możliwość pracy nawrotnej mają jednakowe uzwojenia. Pzdr. Tu są katalogi, może będzie ten typ: http://www.besel.pl/index.php?section=2&...
Tutaj poznasz uzwojenie robocze http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34... Pozdrawiam, to tylko jedna z wersji Zawsze można użyć tego http://www.elektroda.pl/rtvforum/search....
Witam Sądzę że jest to silnik 3-fazowy z hamulcem.Hamulec jednofazowy.
Tak w silniku trojfazowym po przepieciu w trójkąt i dołożeniu kondensatora można uznać dowolne uzwojenie za rozruchowe ale tam są trzy IDENTYCZNE uzwojenia. W silnikach jednofazowych uzwojenie rozruchowe jest nawinięte inną średnicą drutu
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ? Zamienić miejscami końcówki uzwojenia rozruchowego.
Mniejsza rezystancja to uzwojenie pracy A ta większa rezystancja to z jakiego uzwojenia.
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
Uszkodzony przekaźnik rozruchowy. Zwierający pod napieciem kondensator pracy. Uszkodzone uzwojenie silnika.
Moc 50 kW na jednej fazie??? Na początek sprawdzić czy kondensator nie jest przebity i zmierzyć rzeczywistą pojemność. Znając życie, uszkodzenie uzwojenia silnika. Chińczyki robią silniki na uzwojeniu aluminiowym w emalii o kolorze miedzi. Uzwojenie aluminiowe ma tendencje do ocierania się podczas pracy i powodowania zwarć międzyzwojowych lub nawet...
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
jakby brak jednej fazy lub w silniku jesli to silnik jednofazowy nie załacza sie uzwojenie rozruchowe uzwojenie to załacza taki wyłacznik odsrodkowy umiejscowiony z tyłu silnika za wiatrakiem
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
Silnik jednofazowy powinien mieć dwa uzwojenia - jedno z nich jest łączone wprost do sieci, drugie przez kondensator. Sprawdź, gdzie jest podłączana sieć i pomierz oporności, żeby ustalić, co gdzie jest.
Witam Jak pracuje bez pasków,jaki prąd pobiera,kondensatory jeżeli stare (brak pojemności )też mają wpływ na pracę silnika.Może być już przypalone uzwojenie.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
czy silnik we frani 120w może pracowac bez wentylatora i czy takie obciążenie nie będzie groziło spaleniem uzwojenia
Uzwojenie robocze zawsze ma większą moc czyli mniejszą rezystancję. Ważne jest czy uzwojenie jest tylko rozruchowe (pracuje tylko przy rozruchu i powinno być rozłączane) czy jest to "sztuczna faza" Gdybyś chciał zmienić kierunek obrotów - zamieniasz początek i koniec (łączysz odwrotnie) jednego uzwojenia. W sumie obojętne którego uzwojenia.
Witam ! Przykładowy schemat silnika kosiarki: http://obrazki.elektroda.pl/3142546200_1... Twój schemat - "plus" umowny i C1 są razem połączone rezystancja 2omy to prawdopodobnie błąd Twojego miernika. Uzw. robocze - przeważnie ma mniejszą rezystancję od uzw. pomocniczego. Silniki elektryczne i inne urządzenia elektryczne jeśli są wilgotne...
Silnik SZFe 112a 4A; moc 1,5 kW; 1460 obr/min; prąd znamionowy 13,2 A. Pojemność kondensatorów około 200µF/320V każdy. Jeśli wyciekł elektrolit należy sprawdzić stan uzwojenia rozruchowego, bo prawdopodobnie silnik pracował dłuższy czas na rozruchu, co dla uzwojenia potrafi być zabójcze.
Silnik nie kompletny, brak uzwojenia rozruchowego.
Z tabliczki silnika nie wynika jak są połączone jego uzwojenia. Falownik z zasilaniem jednofazowym generuje napięcie 3x230V i możesz go zastosować do silników, które przy napięciu 3x400V mają połączone uzwojenia w gwiazdę i istnieje możliwość przełaczenia ich w trójkąt (tzn maja wyprowadzone na tabliczkę zaciskową 6 końców uzwojeń). Jeśli chcesz regulować...
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Tak. 4cewki 72zw DNEe 0,7mm 4x 2cewki po 30zw, dwoma drutami jednocześnie DNEe 0,95mm. Schemat tak jak na stronie.
Uzwojenia masz dobre oporności.
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
W takim razie musisz te uzwojenia zmierzyć coś nie tak już mi brakuje pomysłów.
Wszystko zalezy jak sobie ponumerujesz uzwojenia, czy wyprowadzenia. Numery to jest rzecz umowna.
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
Działa bardzo dobrze. Jeszcze raz dzięki . Trochę kasy zaoszczędzone. Zamykam temat.
Witam koleżanki i kolegów. Mam pewien problem z silnikiem indukcyjnym i chciałbym się dowiedzieć czy wszystkie silniki jednofazowe indukcyjne o jednakowej mocy mają taką sama lub bardzo zbliżona rezystancję uzwojenia roboczego i pomocniczego? Jeżeli tak to może mi ktoś podać jaka powinna być ich rezystancja lub w jakich granicach powinna się mieścić....
sprawdź rezystancję izolacji induktorem miedzy fazami uzwojenia oraz między uzwojeniem a obudową .Wartość oporu powinna być wyższa niż 10Mohm. niższa wartość może świadczyć o uszkodzeniu lub zawilgoceniu uzwojenia .
Może to być wina kondansatora ,ale należy jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
Nestety po takim przełączeniu silnik w ogóle nie startuje, buczy tak jak by nie działało uzwojenie rozruchowe......
Musisz zbadać, czy silnik posiada fizycznie uzwojenia 3 sztuki jak trójfazowy U V W, odczep zworę i kondensator, a następnie zmierz rezystancję na każdym uzwojeniu i między uzwojeniami. Może to być silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i kondensatorem, tylko wykorzystali złącze od 3 faz. Albo to silnik z uzwojeniami trójfazowymi przystosowany do zasilania...
w linku który podałem pada jego nazwa , dokładnie jest to kondensator rozruchowy ..... do silnika jednofazowego jako uzwojenie pomocnicze rozruchowe. Możesz mieć 2 oddzielne pod warunkiem , że nie będzie przeszkadzała Ci ich wielkość zajmowanego miejsca
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
No tak teraz widzę że to silnik od frani i on ma wyłącznik odśrodkowy do rozłączania uzwojenia rozruchowego, poszukaj inny silnik.
Mam problem ze znalezieniem uzwojeń silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym. Podaj dane silnika z tabliczki znamionowej , bo będziemy tu dyskutować o karabinach z krzywymi lufami do lata.
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
Może nie znam wszystkich silników jednofazowych 1,1 kW(polskich ),ale: Osobiście posiadam dwa silniki jednofazowe 1,1 kW jeden z kondensatorem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym od pompy wody ,a drugi tylko z kondensatorem pracy . Z tego co znam jedne miały wył.odśrodkowy, a te drugie-przekaźnik,który odłączał uzw.rozruchowe(gdy spadł prąd rozruchu).Nie...
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Witam Rezystancja między zaciskami kondensatora w silniku jednofazowym wynosi 28Ω. Silnik ma uzwojenie robocze i pomocnicze z kondensatorem. Czy tak zmierzona rezystancja to rezystancja szeregowo połączonych tych dwóch uzwojeń? Dodatkowo wskazuje otwarty obwód między przewodem fazowym i neutralnym. Czy to oznacza, że uzwojenia są w porządku, a...
Zamień miejscami początek z końcem jednego z uzwojeń.
( praca+rozruch na zasilanie, rozruch na kondensator, praca na zasilanie i kondensator). Nie bardzo rozumiem ten zapis. Nie wiem jak masz podłączone uzwojenie rozruchowe i kondensator. Wg mnie powinno być zasilane poprzez kondensator, pozostaje otwarta sprawa czy ten tandem uzwojenie rozruchowe + kondensator mają być podłączone na stałe pod napięcie...
Ze szkicu nie bardzo wiem, który jest "drugi koniec" w stosunku do lewego skrajnego zielonego. Biały? Drugi zielony? A dlaczego żółte są 2? Jeżeli to te 2 zielone są od uzwojenia pomocniczego, to trzeba je zamienić miejscami.
Do sprawdzenia napiecie pod obciążeniem kondensator ,element wykonawczy w sterowniku i jaki rodzaj podajnika .
Raczej się nie sprawdzi. Uzwojenia i konstrukcja tego silnika (jego uzwojeń przede wszystkim) nie predystynuje go do pracy z kondensatorem jako jednofazowy. Możesz oczywiście spróbować, ale efekty beda mizerne. Mimo wszystko jednak, to stary silnik, przeleżany, pomiar izolacji bezwzględnie, to po pierwsze i rezystancji uzwojeń. Pożycz gdzieś przyrządy...
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
I od razu jaśniej w głowie:) A jakie są konsekwencje takiego sposobu zmiany kierunku obrotów w zwykłym jednofazowym silników, w którym oba uzwojenia nie są identyczne?
Witam ! (at)slawussj czy Ty naprawdę nie widzisz różnicy ? W2 to Z2 OK. Popatrz na zworki: Silnik ma zworki na Z1 - V1, V2 - U2, a na schemacie jest Z2 (W2)-U2 i U1-V1. Zworki są po drugiej stronie tabliczki zaciskowej. Krzysiek ma rację, aby silnika nie uszkodzić trzeba rozpoznać gdzie są uzwojenia, kondensatory.
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
Byłoby logiczne i poprawne, gdybyś wraz z pytaniem o rezystancję uzwojeń zamieścił wyniki własnych pomiarów rezystancji między wyprowadzeniami uzwojeń z orientacją na ich kolor. Należało również poinformować, z jakim rozruchem ten silnik - z uzwojeniem rozruchowym, które po uruchomieniu wyłączane, z uzwojeniem rozruchowym, stale załączonym, z roboczym...
Przeczytaj oba tematy. Może uda Ci się rozdzielić wyprowadzenia uzwojeń. Wtedy jest szansa na sukces
http://obrazki.elektroda.net/36_12206155... Aby uruchomić silnik trójfazowy z sieci jednofazowej łączymy uzwojenia stojana w trójkąt i zgodnie ze schematem włączamy kondensator przyjmując jego pojemność równą 70µF na 1kw.
Jeśli chodzi o sam silnik, to zwykły silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami połączonymi równolegle czyli początki uzwojeń spinasz razem i szeregowo z bezpiecznikiem termicznym do L, końce uzwojeń łączysz poprzez kondensator i z jednej odnogi idziesz do N. Włącznik wpinasz według jego przeznaczenia.
(at)krzysiek7 A gdzie one są? Wygląda to tak, jakby szanowny Autor wyrwał doprowadzenia z silnika. to jest popularny chiński silnik, stosowany powszechnie w kompresorach. Najprawdopodobniej uzwojenia połączone wewnatrz. cewka startująca silnika Pewnie uzwojenie rozruchowe w/g tego RoBota.
W tym silniku warto by spróbować zastosować falownik jednofazowy ,odłączyć wyłącznik odśrodkowy .Uzwojenie rozruchowe/pomocnicze/ dałbym jednak w szereg z kondensatorem o mniejszej pojemności niż 200 mikrofaradów i połączył go tak jak był poprzednio tylko bez wyłącznika .I sterować nim falownikiem /są takie dostępne nie dużej mocy/ ,kontrolować temperaturę...
Wyraźne to ono jest. Brązowe i niebieskie zasilanie przez włącznik = biały i brązowy, dwa czerwone do kondensatora. Czego tam nie widać? Mam rozebrać aż do uzwojenia?
To proszę wytłumaczyć dlaczego uzwojenie w tym silniku nie może pracować ciągle z kondensatorem pracy? Bo ma to uzwojenie zupelnie inaczej rozlozone w stojanie wzgledem uzwojenia pracy.
Wykonaj zdjęcie silnika tak aby było widać jak wychodzą przewody z uzwojenia. Omomierz w dłoń i wykonaj pomiary aby poznać jakie kolory przewodów dotyczą jakiego uzwojenia.
Zamień początek z końcem jednego z uzwojeń.
Witam . W załączniku jest uproszczony schemat połączeń uzwojenia tego silnika . Uzwojenie robocze jest nawinięte grubszym drutem . Pozdrawiam .
Jest tak jak piszesz są 2 przyciski obwód sterowniczy jasny. Zmierze odporność uzwojeń bo akurat wtedy nie miałem przyrządu. Zastanawia mnie tylko jeżeli biały przewód z mostka końca uzwojeń wchodzi do silnika A jego druga strona idzie na styki pomocnicze wyłącznika to czy w silniku nie ma jakiejś dodatkowej cewki,uzwojenia np jak w silniku jednofazowym...
Co innego uzwojenie rozruchowe w silniku jednofazowym,a co innego uzwojenia silnika 3 fazowego. Do pracy ciągłej silni 3 fazowy wymaga podłączenia kondensatora na stałe.
silnik jednofazowy uzwojenia silnik jednofazowy schemat uzwojenia silnik jednofazowy jednakowe uzwojenia
ochronniki słuchu kasowanie master telefon blokować
Czy zasilacz o zbyt dużej mocy jest szkodliwy? Pompa w studni głębinowej włącza się co 2 sekundy