Możesz orientować się na ten schemat. https://obrazki.elektroda.pl/8985105100_... Dodano po 5 https://obrazki.elektroda.pl/2154478400_...
Masz schemat. Przez cewkę tego przekaźnika płynie prąd uzwojenia głównego, większy w czasie startu niż normalnie. Gdy prąd uzw. głównego spadnie do wartości nominalnej, przekaźnik ten otwiera styki. Do uzwojenia pomocniczego dołączony jest kondensator pracy, a ten przekaźnik ma włączać tylko kondensator rozruchu. Generalnie, o ile ten silnik nie będzie...
Było asymetryczne:16żł-uzw. pracy, 8żł- uzwojenie pomocnicze. Takiego układu uzwojeń silnika sprężarki nie znalazłem u siebie, nawet wymiary rdzenia się nie zgadzają. Dla przykładu coś takiego: 24 żłobki, długość rdzenia 91 mm, średnica wewnętrzna rdzenia 77 mm, średnica zewnętrzna rdzenia 145 mm. 2,2 kW, 2800 obr/min., kondensator 70 µF. Uzwojenie...
Nie ma opcji, przewinięcie uzwojenia bądź ruszanie ręcznie ;)
Witam. Jak możesz, to podaj typ silnika
Tutaj poznasz uzwojenie robocze http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic34... Pozdrawiam, to tylko jedna z wersji Zawsze można użyć tego http://www.elektroda.pl/rtvforum/search....
Rozkręć zobacz czy nie są popalone uzwojenia.
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Następny schemat: http://ovh.nowyelektronik.pl/cms.php?id_...
Najprościej to jednofazowy silnik indukcyjny + przekładania. Musi mieć wyprowadzone wszystkie uzwojenia. Np. silniki do bram jednofazowe mają już reduktory. Zmiana kierunku realizowana jest na 2 przekaźnikach.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
W silnikach jednofazowych są zazwyczaj dwa uzwojenia, u ciebie sa trzy - to zapewne silnik trójfazowy, brak kondensatora to potwierdza. Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Dokładnie - spalony jest.
( praca+rozruch na zasilanie, rozruch na kondensator, praca na zasilanie i kondensator). Nie bardzo rozumiem ten zapis. Nie wiem jak masz podłączone uzwojenie rozruchowe i kondensator. Wg mnie powinno być zasilane poprzez kondensator, pozostaje otwarta sprawa czy ten tandem uzwojenie rozruchowe + kondensator mają być podłączone na stałe pod napięcie...
w linku który podałem pada jego nazwa , dokładnie jest to kondensator rozruchowy ..... do silnika jednofazowego jako uzwojenie pomocnicze rozruchowe. Możesz mieć 2 oddzielne pod warunkiem , że nie będzie przeszkadzała Ci ich wielkość zajmowanego miejsca
Uzwojenie główne: 2,6Ω, uzwojenie pomocnicze (z kondensatorem lub wyłącznikiem rozruchowym) - 3,8Ω. Takie oporności są prawidłowe, ze sprawności silnika wynika, że oporność "ohmowa" uzwojenia głównego powinna być 5-10% impedancji liczonej jako Z=U²/P .
Witam. Silnik nie jest uszkodzony. Uzwojenie robocze 18Ω , uzwojenie rozruchowe 78Ω. Silnik zapewne do pracy dorywczej i pracy w określonym kierunku obrotów. Silniki mające możliwość pracy nawrotnej mają jednakowe uzwojenia. Pzdr. Tu są katalogi, może będzie ten typ: http://www.besel.pl/index.php?section=2&...
Tak. 4cewki 72zw DNEe 0,7mm 4x 2cewki po 30zw, dwoma drutami jednocześnie DNEe 0,95mm. Schemat tak jak na stronie.
Działa bardzo dobrze. Jeszcze raz dzięki . Trochę kasy zaoszczędzone. Zamykam temat.
Witam Rezystancja między zaciskami kondensatora w silniku jednofazowym wynosi 28Ω. Silnik ma uzwojenie robocze i pomocnicze z kondensatorem. Czy tak zmierzona rezystancja to rezystancja szeregowo połączonych tych dwóch uzwojeń? Dodatkowo wskazuje otwarty obwód między przewodem fazowym i neutralnym. Czy to oznacza, że uzwojenia są w porządku, a...
Silnik jednofazowy powinien mieć dwa uzwojenia - jedno z nich jest łączone wprost do sieci, drugie przez kondensator. Sprawdź, gdzie jest podłączana sieć i pomierz oporności, żeby ustalić, co gdzie jest.
jakby brak jednej fazy lub w silniku jesli to silnik jednofazowy nie załacza sie uzwojenie rozruchowe uzwojenie to załacza taki wyłacznik odsrodkowy umiejscowiony z tyłu silnika za wiatrakiem
Ostatnie pytanie, czy ten silnik może pracować na 3 fazach? Nie ma takiej możliwości, tu jest uzwojenie jednofazowe.
1. Nie powinieneś na nie podawać 400V, bo są na 230V ;) Niektóre falowniki maja możliwość ograniczenia napięcia na wyjściu, ale musisz sam to sprawdzić. 2. To są silniki jednofazowe z dwoma uzwojeniami, normalny falownik jest dla trój-uzwojeniowych, więc jest szansa że dobrze to nie zadziała. Były tu już różne historie na forum. 3. Bezpieczniej jest...
Witam Sądzę że jest to silnik 3-fazowy z hamulcem.Hamulec jednofazowy.
Witam. Nie wiem dlaczego Kolega nie bierze pod uwagę, że w każdym silniku jednofazowym osie uzwojeń dwufazowych są przesunięte w przestrzeni o kąt prawie 90 stopni. Dopiero do tego, aby powstał moment początkowy koniecznym jest również przesunięcie prądów płynących przez te uzwojenia w czasie i tutaj nasuwa się pewna wątpliwość co do pojemności kondensatora.
Tak w silniku trojfazowym po przepieciu w trójkąt i dołożeniu kondensatora można uznać dowolne uzwojenie za rozruchowe ale tam są trzy IDENTYCZNE uzwojenia. W silnikach jednofazowych uzwojenie rozruchowe jest nawinięte inną średnicą drutu
Jeśli na tabliczce znamionowej jest - silnik 1-fazowy 220V to po przełączeniu na 380 zrobi bum a w najlepszym wypadku będzie buczał i grzał się. Jak chcesz eksperymentować to załóż małe bezpieczniki w każdej fazie np 4A. Ułożenie uzwojeń silnika jednofazowego na stojanie nie pozwala na pracę 3 fazową , i są tylko 2 uzwojenia a nie 3. Pozdrawiam.
Witam ! 220/380V________1.33/0.77 A Silnik trój fazowy, w naszym kraju trzeba go połączyć w gwiazdę i zasilać napięciem 3x400V Pozdrawiam. Stefan
Jeśli byś się dobrze przyglądnął stojanowi to zakładam, że silnik posiada dwa uzwojenia nie musiałbyś zakładać, bo wyraźnie widać dwa rodzaje uzwojenia: po zewnętrznej uzwojenie robocze i od środka , bliżej wirnika uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie robocze ma być włączone na stale, a rozruchowe poprzez wyłącznik odśrodkowy. Wystarczy teraz rozpoznać kolory...
Moc 50 kW na jednej fazie??? Na początek sprawdzić czy kondensator nie jest przebity i zmierzyć rzeczywistą pojemność. Znając życie, uszkodzenie uzwojenia silnika. Chińczyki robią silniki na uzwojeniu aluminiowym w emalii o kolorze miedzi. Uzwojenie aluminiowe ma tendencje do ocierania się podczas pracy i powodowania zwarć międzyzwojowych lub nawet...
Tu wystarczy zamiana mostków, zamiast poziomo należy założyć je pionowo. Zasilanie na te same zaciski co dotychczas.
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
jak w silniku jednofazowym zmienić obroty ? Zamienić miejscami końcówki uzwojenia rozruchowego.
same przewody uzwojenia rozruchowego.
Silnik jednofazowy z wyłącznikiem odśrodkowym. Przed próbami podłączenia, warto sprawdzić rezystancję izolacji i pomierzyć uzwojenia.
To zależy jakim napięciem go zasilasz. Jeśli trójfazowym 3x400V to kolega już napisał ,jeśli jednofazowym to musisz przełączyć uzwojenia w trójkąt i włączyć odpowiednio kondensator.
A czy jest możliwość uruchomienia tego silnika bez uzwojenia rozruchowego?
W silniku jednofazowym zmieniasz zasilanie początek z końcem uzwojenia rozruchowego poznasz go po tym że ma wieksza oporność od uzwojenia pracy .
Skoro są trzy wyprowadzenia i jest to silnik jednofazowy to znaczy że końce uzwojenia roboczego i rozruchowego są połączone razem. Silniki tego typu muszą mieć wpięty kondensator rozruchowy szeregowo z uzwojeniem rozruchowym. Trzeba omomierzem sprawdzić gdzie są jakie wyprowadzenia. Przydałoby się więcej informacji jak działa ten amatorski starter do...
Jeśli chodzi o sam silnik, to zwykły silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami połączonymi równolegle czyli początki uzwojeń spinasz razem i szeregowo z bezpiecznikiem termicznym do L, końce uzwojeń łączysz poprzez kondensator i z jednej odnogi idziesz do N. Włącznik wpinasz według jego przeznaczenia.
wkleiłem zdjęcie - link na górze Silnikk odpalony
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
W uzwojeniu pomocniczym musi pojawić się po załączeniu silnika prąd przesunięty w fazie względem pądu w uzwojeniu głównym. Efekt ten można uzyskać przez dołączenie do tego uzwojenia kondensatora. Zapewnia to większy moment rozruchowy w chwili startu silnika Po wykonaniu rozruchu musi to uzwojenie być odłączone. Resztę szukaj w googlach.
Z tych danych dotyczących silnika, domyślam się, ze jest w nim urządzenie rozruchowe( czy wyłącznik odśrodkowy? tego nie wiem). Zatem to mogło ulec uszkodzeniu, lub spaliło się uzwojenie rozruchowe. Jest też możliwość, że kondensator rozruchowy się uszkodził.
Z tabliczki silnika nie wynika jak są połączone jego uzwojenia. Falownik z zasilaniem jednofazowym generuje napięcie 3x230V i możesz go zastosować do silników, które przy napięciu 3x400V mają połączone uzwojenia w gwiazdę i istnieje możliwość przełaczenia ich w trójkąt (tzn maja wyprowadzone na tabliczkę zaciskową 6 końców uzwojeń). Jeśli chcesz regulować...
http://obrazki.elektroda.net/36_12206155... Aby uruchomić silnik trójfazowy z sieci jednofazowej łączymy uzwojenia stojana w trójkąt i zgodnie ze schematem włączamy kondensator przyjmując jego pojemność równą 70µF na 1kw.
Jak jesteśmy przy oporności uzwojeń silników jednofazowych, to mam zapytanie. Kupiłem kosiarkę elektryczną wg oświadczeń sprzedawcy o mocy 2600 W, 230 V AC 50 Hz Dzisiaj kosiłem 30 cm wysoką trawę, a miernik pokazał max. pobór prądu 725,1 W, przy czym chwilami słyszałem jak, obroty malały. https://obrazki.elektroda.pl/2121431800_...
W innym urządzeniu przełącznik lewo/prawo był tak zrobiony. https://obrazki.elektroda.pl/7931288100_... L1 i L2 to uzwojenia silnika. Uzwojenia są identyczne.
(at)Jerzy Cieślański Zmierzyć ! Zmierzyc rezystancję uzwojeń, ponieważ w silniku ewidentnie jednofazowym, a taki tu widzimy, rezystancja uzwojenia głównego różni się znacznie od rezystancji uzwojenia pomocniczego. Jest mniejsza. Ten silnik może, ale nie musi posiadać wyłącznik odśrodkowy rozruchu, co sugeruje sześć wyprowadzeń z silnika. Jezeli dwa...
Witam. Jeżeli schemat który zamieściłeś jest prawidłowy. To nie będzie łatwo. Ten typ silnika niema puszki przyłączeniowej, przewody wychodzą bezpośrednio, więc bez prucia i szycia uzwojenia się nie obejdzie. Jest do ogarnięcia ale pracochłonne.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Jest tak jak piszesz są 2 przyciski obwód sterowniczy jasny. Zmierze odporność uzwojeń bo akurat wtedy nie miałem przyrządu. Zastanawia mnie tylko jeżeli biały przewód z mostka końca uzwojeń wchodzi do silnika A jego druga strona idzie na styki pomocnicze wyłącznika to czy w silniku nie ma jakiejś dodatkowej cewki,uzwojenia np jak w silniku jednofazowym...
W nowoczesnych silnikach elektrycznych przyjęto system oznaczania uzwojeń U, V i W, a ich wyjścia oznaczane są cyfrą 1 - początek uzwojenia i cyfrą 2 - jego koniec, czyli uzwojenie U ma dwa wyjścia: U1 i U2, uzwojenie V - V1 i V2, a uzwojenie W ( 3F silnik)-W1-W2. Podane przez Ciebie wyniki pomiarów lub są wątpliwe, lub masz nie typowe oznaczenia przewodów...
Nic się nie stanie w silnikach jednofazowych, też nic się nie dzieje. Uzwojenie podłączone przez kondensator jest uzwojeniem pomocniczym/rozruchowym nadającym kierunek obrotów. Według mnie nie ma sensu grzebać w płycie, by zmienić kondensator, bo to niewiele zmieni. Szczególnie przy tak małym silniku.
Czyli na czas rozruchu jest tylko zwiększana pojemność, ale nie są przełączane uzwojenia?
Do sprawdzenia napiecie pod obciążeniem kondensator ,element wykonawczy w sterowniku i jaki rodzaj podajnika .
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
W takim razie musisz te uzwojenia zmierzyć coś nie tak już mi brakuje pomysłów.
Witam Silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia jedno uzwojenie główne (robocze) i drugie uzwojenie pomocnicze (rozruchowe)przeważnie nawijane cieńszym drutem i właśnie to drugie połączone jest szeregowo przez kondensator z pierwszym uzwojeniem Na kostce masz 4 styki 1 -1 drut nawojowy 2- 2 druty nawojowe 3- mostek z drugim 4- 3 druty nawojowe kondensator...
Silnik SZFe 112a 4A; moc 1,5 kW; 1460 obr/min; prąd znamionowy 13,2 A. Pojemność kondensatorów około 200µF/320V każdy. Jeśli wyciekł elektrolit należy sprawdzić stan uzwojenia rozruchowego, bo prawdopodobnie silnik pracował dłuższy czas na rozruchu, co dla uzwojenia potrafi być zabójcze.
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
W tym silniku warto by spróbować zastosować falownik jednofazowy ,odłączyć wyłącznik odśrodkowy .Uzwojenie rozruchowe/pomocnicze/ dałbym jednak w szereg z kondensatorem o mniejszej pojemności niż 200 mikrofaradów i połączył go tak jak był poprzednio tylko bez wyłącznika .I sterować nim falownikiem /są takie dostępne nie dużej mocy/ ,kontrolować temperaturę...
Z tego co przy puszczam w silniku są dwa uzwojenia z czego do uzwojenia pomocniczego w jeden koniec uzwojenia są połączone dwa kondensatory z tym że 50uf działa na stałe (i daje od razu przesunięcie fazowe) a 160uf (rozruchowy) rozłącza się po uruchomieniu. Uzwojenie główne nie ma kondensatora. W tym silniku nie ma uzwojenia pomocniczego. Aby silnik...
oraz wyłącznik odśrodkowy . Masz dwa uzwojenia główne, bo silnik jest dwunapięciowy, są łączone szeregowo albo równolegle, oraz uzwojenie pomocnicze do kondensatorów. Co do wyłącznika odśrodkowego, trzeba sprawdzić czy silnik go posiada, ale raczej wątpię, zbyt mała moc, za to w pełni nawrotny.
I od razu jaśniej w głowie:) A jakie są konsekwencje takiego sposobu zmiany kierunku obrotów w zwykłym jednofazowym silników, w którym oba uzwojenia nie są identyczne?
Musisz zbadać, czy silnik posiada fizycznie uzwojenia 3 sztuki jak trójfazowy U V W, odczep zworę i kondensator, a następnie zmierz rezystancję na każdym uzwojeniu i między uzwojeniami. Może to być silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i kondensatorem, tylko wykorzystali złącze od 3 faz. Albo to silnik z uzwojeniami trójfazowymi przystosowany do zasilania...
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
Wszystko zalezy jak sobie ponumerujesz uzwojenia, czy wyprowadzenia. Numery to jest rzecz umowna.
A trzecia para ? Przepraszam, a gdzie ta trzecia para? Pisz tu jednoznacznie, a nie półgębkiem i monosylabami ... :idea: :cry:
Silnik jednofazowy zmiana obrotów -> szukaj. Podpowiedź- uzwojenie główne, pomocnicze (rozruchowe), które zamienia się miejscami (początek- koniec), omomierz, nie ma czegoś takiego jak zero ochronne. Poszukasz czy mam zostawić wszystko i poświęcić swój czas żeby wklepać w wyszukiwarkę- Ty możesz zrobić to samo. Mój syn powiedziałby rusz chłopie dupę...
Co znaczy jednego obwodu i drugiego? Mam rozumieć, że są 2 uzwojenia? Brak przejścia między jednym i drugim? Jeśli tak to jest jednofazowy silnik z uzwojeniem rozruchowym. Będziesz potrzebował do uruchomienia jeszcze kondensator rozruchowy-szacuję, że około 1µF. Uzwojenie o mniejszej rezystancji będzie uzwojeniem pracy, a to o większej rozruchowym....
Jeśli tak to faktycznie uzwojenia mają tą samą rezystancję.Bo w silnikach jednofazowych uzwojenie robocze ma mniejszą rezystancję.Ale w tym przypadku powyżej podane sposoby by się nadawały-próby,prawdopodobnie nie uzyska się dobrych parametrów.Ale widzę inne wyjście-tego typu silnik jest bardzo!!!! wartościowym podzespołem który można sprzedać i w to...
Nie wiem skąd 90 stopni, doprecyzujesz co to za wartość chyba że na myśli pole wirowe w 3f o przesunięciu 120 stopni.. Cały wątek dotyczy silnika jednofazowego, który ma uzwojenia przesunięte fizycznie względem siebie o 90*, dlatego optymalne przesuniecie fazowe pomiędzy prądami uzwojeń to właśnie 90*. Problem w tym, że impedancja kondensatora, a tym...
Silnik repulsyjny, jednofazowy silnik elektryczny, w którym uzwojenie stojana zasilane jest z sieci prądu zmiennego, a szczotki na komutatorze są zwarte i przestawialne, co umożliwia zmianę kierunku i prędkości obrotów.
Witam. Kolego sp3ots, chyba mógłbyś mi pomoc, mam silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i prawdopodobnie uszkodzonym wyłącznikiem odśrodkowym, albo jest to termik, w każdym bądź razie jest cały czas zwarty, nie mam możliwości zajrzenia w ten silnik, od wyłącznika idą dwa przewody N, ale wyłącznik był wymieniony zanim ja zająłem się tym sprzętem, sprzęt...
żeby silnik jednofazowy obracał w dwie strony to to musi mięć wyprowadzone po dwie końcówki od uzwojenia głównego i pomocniczego, jeśli są tylko trzy to trzeba rozciąć i wyprowadzić drugi koniec uzwojenia pomocniczego
Witam. Silnik jednofazowy z hamulcem. Uzwojenie robocze R=3,2Ω, uzwojenie rozruchowe R=3,5Ω, kondensator 120µF nie startuje. Po zakręceniu wałem pracuje w wybranym kierunku. Prąd uzw. rob. I=10A. Co może być nie tak? Hamulec jest zwalniany polem uzwojeń. Brak tabliczki znamionowej. Uzwojenia w stanie fabrycznym można powiedzieć, nie widać śladów przegrzania.
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty.
Silnik z kondensatorem posiada dwa uzwojenie. Należy zamienić początek z końcem jednego z uzwojeń. W silniku z uzwojeniem rozruchowym należy wykonać to samo, czyli również zamienić końce jednego z uzwojeń.
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
Może to być wina kondansatora ,ale należy jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
Silnik ma regulację opartą na odczepach, próbując załączyć kilka na raz zrobił byś zwarcia pomiędzy uzwojeniami, silnik pracował by jak zwarty transformator ponieważ te uzwojenia są w jednym obwodzie magnetycznym. https://obrazki.elektroda.pl/8873617900_...
Znane mi silniki jednofazowe mają dwa uzwojenia - uzwojenie główne ma dużą mniejszą oporność, niż uzwojenie pomocnicze. Kolego to nie jest silnik jednofazowy. Jedno co go odróżnią od silnika standardowego trójfazowego to to że ma specyfikę pracy przy innych częstotliwościach niż 50 Hz .
Silnik nie kompletny, brak uzwojenia rozruchowego.
Mylisz pojęcia. Przełącznik lewo- prawo stosuje się do zmiany obrotów w silniku trójfazowym. W silniku jednofazowym trzeba zamienić miejscami koniec i początek uzwojenia rozruchowego, lub uzwojenia pracy i wtedy zmienia się kierunek obrotów, ale tego nie zrobisz na przełączniku krzyżowym.
Uzwojenia masz dobre oporności.
Mam problem ze znalezieniem uzwojeń silnika jednofazowego z uzwojeniem pomocniczym. Podaj dane silnika z tabliczki znamionowej , bo będziemy tu dyskutować o karabinach z krzywymi lufami do lata.
Aby była możliwość zmiany obrotów w twoim silniku z silnika muszą wychodzić 4 przewody.Przewody S2 i S3 to uzwojenie pracy , S1 początek uzwojenia pomocniczego - koniec połączony jest na stałe w silniku z S2 . Pozdrawiam.
Co innego uzwojenie rozruchowe w silniku jednofazowym,a co innego uzwojenia silnika 3 fazowego. Do pracy ciągłej silni 3 fazowy wymaga podłączenia kondensatora na stałe.
Ogólnie na rynku dostępne są jedynie falownik Inverteka [url=http://www.falowniki.com/index.php?... ODE 2 o których wspominałeś. Dosyć długo zajmowałem się tematyką napędów silników jednofazowych i ogólnie konkluzja jest taka, że działaniem długofalowym powinno być wymiana silnika na trójfazowy+kupno odpowiedniego...
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
Stojan posiada dwa uzwojenia, problem w tym że oba uzwojenia mają tą samą rezystancje 0,5Ohm. Czy jest możliwość uruchomienia tego silnika bez elektroniki? Nie ma możliwości, to silnik reluktancyjny.
Ze szkicu nie bardzo wiem, który jest "drugi koniec" w stosunku do lewego skrajnego zielonego. Biały? Drugi zielony? A dlaczego żółte są 2? Jeżeli to te 2 zielone są od uzwojenia pomocniczego, to trzeba je zamienić miejscami.
Witam ! Przykładowy schemat silnika kosiarki: http://obrazki.elektroda.pl/3142546200_1... Twój schemat - "plus" umowny i C1 są razem połączone rezystancja 2omy to prawdopodobnie błąd Twojego miernika. Uzw. robocze - przeważnie ma mniejszą rezystancję od uzw. pomocniczego. Silniki elektryczne i inne urządzenia elektryczne jeśli są wilgotne...
To silnik jednofazowy, ma tylko dwa uzwojenia, nie będzie pracował na trzech fazach. Silnik trójfazowy ma 3 uzwojenia o jednakowej rezystancji. A można wiedzieć skąd masz napięcie 3x230V, mi się wydaje że masz jednak 3x400V.
Dostałem silnik jednofazowy z uzwojeniem rozruchowym. Ma dwa uzwojenia 28Ω i 58Ω połączone. z silnika wychodzą trzy przewody a na tabliczce ma wartość pojemności 6µF/600V. Jak podłączyć i które jest uzwojeniem roboczym a które rozruchowym. W internecie znalazłem sprzeczne odpowiedzi.
Przeczytaj oba tematy. Może uda Ci się rozdzielić wyprowadzenia uzwojeń. Wtedy jest szansa na sukces
A zmiana połączeń spowoduje zmanę kierunku wirowania pola magnetycznego. Na tabliczce widać tylko zaciski a ramki uzwojeń są w wewnątrz bez schematu uzwojeń można tylko się domyślać jaki jest układ.
silnik jednofazowy schemat uzwojenia silnik jednofazowy jednakowe uzwojenia silnik jednofazowy uzwojenia stojana
intel 855gm przycisk centralny rolety maksymalny obrót silnik
oznaczenie tyrystor spawanie plastiku
Zwiększenie obrotów wirowania w pralkach Candy Paski informacyjne na telewizorze: EPG i OSD