Nie ma opcji, przewinięcie uzwojenia bądź ruszanie ręcznie ;)
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Witam. To jest jednofazowy silnik od pralki,,Frani'' Istnieje mozliwosc zmiany kierunku obrotów poprzez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego.
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Trzeba posiadać miernik i pomierzyć poszczególne uzwojenia, wyłącznik odśrodkowy. Jest on oczywiście normalnie zamknięty. Jak w silniku frani oczywiście ;-) Z silnika wychodzi 5 przewodów czy 6?
Witam w atlasie są tylko schematy połączeń a w poradniku są dane ale silników typowych a ty chcesz zrobić nietypowy. Proponował bym wykorzystać te dane co są w silniku tzn. liczba zwoi i przykrój drutu zdejmij z istniejącego uzwojenia roboczego i nawiń standardowo podwójną cewką na poskoku 6:8
Rozkręciłem i faktycznie jest uszkodzone uzwojenie chyba od rozruchu.
To, że jest zdublowany, to ja wiem, ale w takim silniku muszą być jeszcze dwie rezystancje poszczególnych uzwojeń i jedna rezystancja będąca sumą dwóch poprzednich. Myślałem, że odniosłeś się do zerowej rezystancji między białymi. Bo wiadomo, że między białym (którymkolwiek), a czerwonym ma być suma rezystancji obu uzwojeń.
Uzwojenie rozruchowe jest spalone.
Proszę Pana wyraźnie widać iż bez dostania się do drugiego końca uzwojenia pomocniczego nie ma Pan szans zmienić kierunku wirowania tego silnika .Niech Pan przyjrzy się schematowi i zastanowi się jak jest połączone uzwojenie pomocnicze. Pozdrowionka.
Witam. Należy sprawdzić kondensator rozruchowy, jak również należy zrobić pomiar uzwojeń.
Jeśli nie znasz zasady działania silnika jednofazowego, to mogę dołożyć, ze czasem" twardy start" stosowałem, by upewnić się, że uzwojenie pracy jest dobre/sprawne, a nie ze tyko buczy. Silnik(np. od pralki frani) mocowałem w imadle, na osi silnika nawinąłem kilka zwoi sznurka, pociągałem żeby silnik zaczął się obracać, po czym podawałem napięcie na...
Witam. Pilnie potrzebuje informacji, jakie łożyska były stosowane w silnikach do frani z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego i jeżeli można to jaka jest średnica wałka napędowego. Z góry dziękuję. Pozdrawiam.
Witam. Ponieważ nie jestem zbyt biegły w rysowaniu,to odpowiem ,jak potrafię najlepiej opisowo.W silniku tym jest 4 cewki 2 wu stopniowe(mała i duża ). Duże sąsiadują ze sobą w żłobkach.W takim ułożeniu zostają puste żłobki (niejako w środkach tych cewek) gdzie mieści się jednostopniowe uzwojenie rozruchowe. Kierunek nawinięcia cewek jest zawsze ten...
No nie bardzo bo będzie słaby. Na tabliczce masz wyraźnie nadrukowane że dedykowany jest 16uF. Tak to prawda ze jak zakręcisz wałem to ruszy jednak albo wyhamuje albo będzie się wolno obracał co grozi spaleniem uzwojeń.
Silnik pracuje już 14 godzin, obciążony wentylatorem, przy prądzie 1,6 A. Uzwojenie ma 110°C. Poczekamy zobaczymy.
Dzięki wik12 za odpowiedz. Mam jeszcze pytanie czy ma ktoś jakąś instrukcje do tego silnika "PREDOM EDA AK11 230V 180W" od tzw. "Frani". Potrzebował bym schemat jak są realizowane uzwojenia i wyprowadzenia lub jakiś manual. Szukałem w Google lecz nie jestem w stanie znaleźć.
Wystarczy zamienić końce uzwojenia rozruchowego.
To najprawdopodobniej część wyłącznika odśrodkowego, służącego do odłączania uzwojenia pomocniczego po rozpędzeniu wirnika. Popytaj w serwisach AGD, może znajdziesz taniej niż w sklepie, bo w sklepie może faktycznie kosztować z 50 zł.
czy silnik we frani 120w może pracowac bez wentylatora i czy takie obciążenie nie będzie groziło spaleniem uzwojenia
Co by nie napisali na silniku to badziew. Miałem taki w swojej i w końcu nie wytrzymałem. Założyłem pralkowca od poczciwej Frani https://sprzedajemy.pl/silnik-frania-swi... kupionego za 20 zł. Nie polecam nowszej generacji SED-110-4 bo nie ma zamkniętej obudowy. Materiał lepiej trzymać...
A nie jest to przypadkiem odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego jak kiedyś u nas w silnikach od Frani? Jak by można to prosił bym o zdjęcie tabliczki znamionowej silnika ( jak potwierdzi się moje przypuszczenie to tylko raczej u producenta silnika).
Wszystkie przewody są tej samej grubości. Ogarnąłem to Panowie. Jedno Uzwojenie miało 11 Ohm a drugie 17. Zamienię przewody miejscami z uzwojenia 17 Ohm i jest gitara:)
Witam Jeżeli to silnik z starej Frani ,to on pracował bez kondensatora ,lecz miał wyłącznik odśrodkowy uzwojenia wzbudzenia.Daj dla pewności zdjęcie całego silnika.Zrób pomiar uzwojeń silnika to dużo wyjaśni.
WiesiekU regulacja silnika od "frani" nie wchodzi w grę ponieważ ten typ silnika ma wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego i przy zmniejszaniu prędkości po prostu uzwojenie rozruchowe będzie cały czas "pod prądem" Pozdrawiam.
Silnik może być zakleszczony jeżeli nie rusza się dlatego dym leci bo się przepala uzwojenie i klej na nim.Ja miałem silnik zalany w frani i nic się nie działo pracował długo dopóki nie spaliło się uzwojenie.taki silnik widziałem kiedyś na alegro był za 30 zł.Za te pieniądze mozna naprawic
Złe połączenie, podłącz przewód biały nie do czerwonego tylko do zielonego. Zmiana obrotów to zamiana przewodów uzwojenia pracy zielonego z czerwonym lub przewodów uzwojenia rozruchowego żółtego z białym.
Silnik "FRANI" ma jedno z uzwojeń włączone szeregowo z kondensatorem, dlatego dobór odpowiedniego kondensatora może być kłopotliwy. Czy rozważałeś zastosowanie transformatora?
Tak można. Niebieski , to wyłącznik odśrodkowy, Zółty rozruch (chyba) Czerwony uzwojenie pracy. Do bramy lepiej nadawał będzie się silnik z kondensatorem.
A mnie się wydaje jednak ze ten silnik nie jest 3 fazowy a 1 fazowy z uzwojeniem wzbudzenia coś jak we frani a kostka przyłączeniowa standardowa 6 połączeń to by się zgadzało. 2 uzwojenia oraz styki wyłącznika ośrodkowego. Ze zmianą kierunku wirowania z kondensatorem.
W twojej Frani kondensatora nie potrzebujesz (silnik masz z wyłącznikiem odśrodkowym i uzwojeniem pomocniczym o zwiększonej rezystancji), więc kondensator odrzucasz, dwa przewody z czasówki (biały i niebieski) łączysz do silnika.
Silnikowi brakuje kondensatora rozruchowego To jest silnik od Frani starszej wersji, w oryginale ma wewnątrz wyłącznik odśrodkowy i uzwojenie rozruchowe (cienki drut) z nim współpracujące. W wiązce brak przewodów od wyłącznika- albo silnik zdekompletowany, albo ucięte w środku przewody, albo po przezwojeniu na wersję pod kondensator rozruchowy. Test...
Tu masz ten sam silnik - http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... Dodano po 4 W pierwszej kolejności sprawdziłbym ten kondensator czy w ogóle trzyma pojemność i nie ma przebicia . To ustrojstwo jest z lat 60-tych . Wygląda jak silnik ze starej frani . :| Popieram ale jeszcze przydało by się posprawdzać uzwojenia. Przy uruchamianiu pamiętaj...
Oj wcześniej namieszałem, jeżeli jest to silnik od starej "Frani" to nie mam on żadnych kondensatorów rozruchowych. Wewnątrz w silniku jest wyłącznik odśrodkowy który wyłącza uzwojenie rozruchowe kiedy silnik nabierze odpowiednich obrotów. Musisz znaleźć uzwojenie pracy - ma najniższą rezystancje i pod to uzwojenie podłączyć 230V, jeżeli wszystko będzie...
Dzięki za porady. Spróbuje coś zmocić z silnikiem od frani- tak dla zabawy a tamten po prostu wyrzucę
Nic z tego nie będzie. Ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy potrzebny do rozruchu. Spadek obrotów, będzie powodował włączanie się uzwojenia rozruchowego ,aż się to uzwojenia spali po kilku następujących po sobie rozruchach. Do tego silnika, jeśli to on musi być, zastosuj przekładnię pasową, tak, by uzyskać odpowiednie obroty.
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
Zamienić przewody doprowadzające prąd do uzwojenia rozruchowego silnika.
silniki od pralki tzw. Frani nawijało się kiedyś uzwojenie rozruchowe 75%w prawo w 25% w lewo aby przy rozruchu miały większy moment rozruchowy i dlatego może kondensator 16µF może nie pasować . musiałbyś spróbować o 50% pojemność zwiększyć lub zmniejszyć ja bym podłączył 22µF ale takiego i z takim uzwojeniem jeszcze nie próbowałem musisz...
czy ten silnik potrzebuje kondensator? A czy w schematach silnika widzisz oznaczenie kondensatora, albo wspomniane jest to w danych silnika? Gdybym znał się na tym, to bym nie pytał. :p W tym silniku niema kondensatora, jest za to wyłącznik odśrodkowy. Kiedy silnik jest w stanie spoczynku styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte. Jak silnik się rozpędzi...
Nie, do tego silnika nie potrzeba kondensatora, najprawdopodobniej uszkodzone (spalone) jest uzwojenie rozruchowe. Silnik ten ma dwa uzwojenia: - główne , które napędza silnik - rozruchowe , które pozwala silnikowi wystartować Zwykle uzwojenie rozruchowe daje się wymienić (przezwoić) bez naruszania uzwojenia głównego.
Aby ten silnik działał musi mieć sprawny wyłącznik odśrodkowy oraz sprawne uzwojenie rozruchowe. Sprawdź uzwojenie rozruchowe czy ma obwód (może spalone). Natomiast co do tego przypadku to Jeszcze zauważyłem że on po ponownym uruchamianiu bez obciążenia zmienia kierunek obrotów. Co jakieś drugi, trzecie uruchomienie. ten typ silników bez uzwojenia rozruchowego...
Jak się nie da to jedynie 30zł wyrzuconych w błoto za kondensator. Kolego MonikaMarcin , za te 30 zł kupisz silnik od pralki "Frani" i z tą szatkownicą będzie pracował. Znam to z autopsji.
Ech jak czytam to aż mnie bierze... Więc do rzeczy - silnik z frani miał de fakto moc 180W popularne były z wyłącznikiem ośrodkowym odłączającym uzwojenie wzbudzenia i tu było 180W potem po rozpędzeniu się odłączało się automatycznie uzwojenie wzbudzenia i silnik pobierał jakies 90 do 100W ! Tym typem nie potniesz długo bo spali się uzwojenie wzbudzenia......
Hm... dla prądnicy 8kW 5% strat to 400W, kiedyś tyle miała kuchenka elektryczna i można było na niej gotować. Gdyby 1/4 mocy była tracona, to przy mocy wyjściowej 8kW dawałoby to 2.7kW, a to już jest porządny grzejnik. Te 180kG żelaza i miedzi 400W rozproszyło by swoimi gabarytami. 400W to dobra lutownica oporowa jest. Straty wywołane prądami wirowymi...
Witam. Potrzebuję pomocy. Przemianowałem silnik 3f 1,1kW na prądnicę - działa elegancko,ale jest za duży na moje potrzeby. Mój silnik spalinowy nie ukręca tak dużej prądnicy - 1,5 km. Czy nie dało by się przemianować silnika od frani (tego z aparatem odśrodkowym, 180W, 220V, 1440obr/min) na prądnicę 220V ze wzbudzaniem kondensatorowym, albo prądem stałym...
Nie dowcipkuj. Opiłki bardzo szybko dostaną się do uzwojeń i będziesz miał wielkie bum. Ten silnik nie nadaje się jako napęd do szlifierki.
"W silniku 1fazowym z wyłącznikiem odśrodkowym-takim jak u ciebie zmianę kierunku obrotów uzyskuje się przez zamianę końcówek uzwojenia rozruchowego,jeśli wychodzą 3przewody to niestety musisz rozebrać silniczek" Panowie , wyłącznik odsrodkowy jest w silniku od pralki Frani ! NIE w automacie... Dodano po 8 Co do "miszmasz" z połaczeniami ... Tam raczej...
Witam mam ważne pytanie do osób które przerobiły już silnik na prądnicę i chcą podzielić się danymi. 1 Jakiej grubości zastosowaliście magnesy i jakie napięcie udało się uzyskać z oryginalnego uzwojenia?? 2 Jaką oporność mają uzwojenia poszczególnych Faz , i jaki prąd udaje się uzyskać? Ja zbudowałem małą prądnicę z silnika od pralki frani i dałem cztery...
Witam serdecznie. Sam miałem 8 silników wyglądających tak jak ten u autora tematu. Miałem zarówno bez podstawki jak i również z podstawką po bokach lub na dole. Silnik ten miał 180 W mocy i 1380 obrotów. Nie potrzebował kondensatora rozruchowego ponieważ ma wewnętrznie zamontowany odśrodkowy rozruch o którym wspomnieli koledzy już troszkę wyżej. Niestety...
Ten silnik musi mieć kondensator 7,5 µF podłączony razem z uzwojeniem pomocniczym na stałe. Podłaczenie innego kondensatora spowoduje uszkodzenie uzwojenia pomocniczego.
Aby zmienić kierunek obrotów należy na tabliczce zaciskowej zamienić miejscami wyprowadzenia uzwojenia rozruchowego. Ten sam efekt uzyskasz zmieniając miejscami połączenie uzwojenia roboczego.
Witam ! Proszę poradę czy w silniku od pralki Frani z odśrodkowym wyłącznikiem rozruchowym , można w jego miejsce wbudować kondensator ? Silnik ma nieczytelną tabliczkę . Silnik ten chciałem zastosować do napędu maszynki do mięsa.Przy tym działaniu opór maszynki jest dość różnoraki., i często może chwilowo wzrastać duży opór powodując spadek obrotów...
Czy to na pewno silnik trójfazowy? Zdjęcie prawdopodobnie przedstawia odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Po osiągnięciu odpowiednich obrotów silnika, uzwojenie rozruchowe jest odłączane. Takie lub podobne wyłączniki były stosowane w jednofazowych silnikach pralek Frania.
Napisałem że może być podłączony w γ ponieważ po przezwojeniu fachman nie wyprowadził końców uzwojeń tylko połączył je razem w środku i schował. Czyli miałby jakieś 250W, będzie trochę mocniejszy od silnika starej Frani. Dzięki za odpowiedzi, może ktoś odpowie jaki to konkretnie typ silnika.
żadne drogie rozwiązania niewchodzą w rachubę Jeżeli nieuda się odpalić tego silnika to wezmę ze złomu silnik od Frani i będzie po staremu tak jak było Liczyłem tylko na to że ten silnik będzie mocniejszy niż ten od pralki po nowym roku udam się do sklepu po ten kondensator i sprawdzę co i jak
Wygląda na to że jest to silnik z aparatem odśrodkowym (pracuje bez kondensatora).Skoro rusza po napędzeniu ręką to oznacza że: -ma spalone uzwojenie rozruchowe lub -aparat odśrodkowy nie łączy na stykach Rozbierz go i zobacz ,na deklu powinna być blaszka ze stykiem może wystarczy przeczyścić styki
witam ,prawdopodobnie uszkodzoe uzwojenie rozrucowe silnik do przezwojenia .Po rozebraniu obudowy będzie widoczne uzwojenie i ewentualne nadpalenie
Zmieniłem obroty w silniku poprzez obrócenie stojana (miałem wyprowadzone tylko trzy przewody), dołożyłem większy kondensator tj. 12 mikrofarada. Silnik teraz już ładnie startuje, ale jednak grzeje się nawet bez dużego obciążenia, po około 20 minutach pracy miał już pewnie na stojanie z 55-60 stopni. Testowałem nawet odłączając uzwojenie rozruchowe...
Tabliczka zaciskowa też nie jest od silnika jednofazowego, tylko od trójfazowego typ silnika BZEWr był stosowany w dawnych wersjach Frani ,SHL , może i Światowidzie . Był produkowany przez wielu producentów np Poniatowa czy Brzeg . Miał różną moc od 120 W do 250W . pogrubienie moje Poniżej lista tematów na Elektrodzie na temat silnika od Frani o takim...
Witam forumowiczów :) Mam w rękach taki silnik z Frani - BP-2C/1 na 220 V 180 W Praca - ?C? Wszystkie przewody wychodzące z uzwojeń są odlutowane. Czerwony, zielony, żółty i biały. Są 3 miejsca do przylutowania. Jak je podłączyć? gdzie dolutować przewód sieciowy? Potrzebny jest kondensator? Z góry dziękuję. https://obrazki.elektroda.pl/8014744600_...
Żaden regulator obrotów nie nadaje się do tego silnika. W tym silniku (indukcyjny) jest odśrodkowy wyłącznik uzwojenia rozruchowego. Zwolnienie obrotów powoduje włączenie uzwojenia rozruchowego, które może pracować bardzo krótko -kilkanaście sekund. Po dłuższej pracy uzw. rozruchowe ulega spaleniu.
Witam Próbuje wkładać po kilka zwoi ale wszystko sie plącze i robi sie siano. Może jak nawijasz na szablon, to drut układa się na skos i dlatego później masz problem z wkładaniem do żłobków. Jak uzwojenie jest właściwie nawinięte, to wystarczą po dwa palce od lewej i prawej dłoni, a drut praktycznie sam się wsypuje w żłobki. Pozdrawiam
... po przewinięciu ... Przewinięcie nie zmienia mocy, jeśli są takie same obroty, zmienia tylko stosunek napięcia do prądu. Na tabliczce masz informację: 0,8kW przy 1400 obr/min. Przy 140 obr/min masz szanse uzyskać nawet 80W. Jeśli zmienisz obroty to w tym samym stopniu zmieni się moc - przewinięcie nie ma znaczenia. Chcesz koniecznie przewijać?...
Tak. Podłącza się tylko jeden kondensator, a miejsce podłączenia zależy od tego czy chcesz niskie czy wysokie obroty. Na niskich obrotach masz możliwość zmiany kierunku kręcenia. Wysokie obroty mają tylko jeden kierunek kręcenia. Ten silnik jest jakby połączeniem dwóch silników w jednej obudowie. Niskie obroty mają swoje uzwojenia, a wysokie swoje.
Pamiętam, że we franiach były wyłaczniki odśrodkowe, które odłączały uzwojenie rozruchowe po starcie, może to taki silnik?
A znałby ktoś odpowiedzi na pytania, które postawiłem? Na wszystkie nie, ale na część tak: Ad 1. Z faktu że ta dodatkowa faza którą tworzy kondenssator nie ma stałego przesunięcia o 120° Ad 2. ESR nie ma tu wielkiego znaczenia -ma znaczenie marginalne, ESR jest przyczyną nagrzewania się kondensatora i z tego powodu musi być czasem uwzględniane Ad 4....
Tylko uważaj aby nie zablokował się nóź tnący w czasie pracy, tego typu silniki z wyłącznikiem odśrodkowym rozruchu bardzo tego nie lubią, kilka sekund bez obrotów na pełnym napięciu zasilającym i spala się uzwojenie rozruchowe. Możliwe ale jak pisałem ten silnik działał bardzo dawno temu najpierw w pralce a później w kosiarce samoróbce i nic się nie...
Silnik z pralki automatycznej da się zakręcić w obie strony, ale troche duże to... No i ma jakieś różne uzwojenia wyprowadzone, bo można zmieniać i kierunek, i prędkość obrotową. Jest jeszcze rozrusznik samochodowy :D W sumie to silnik do pracy krótkotrwałej (strasznie się grzeje), ale z racji jego dużej mocy i momentu obrotowego, można zbudować turbo-bramę...
No niekoniecznie! Podobny objaw będzie też przy przerwie w doprowadzeniu napięcia do silnika (uzwojenia rozruchowego np. na konektorach) lub przerywanie kondensatora rozruchowego.
Troche napisze wiecej na temat silnika z pralki. Silnik posiada dwie predkosci . Wolne obroty pracuja podobnie do sinika trofazowego ale cewki nie sa takie same poniewaz przez uzwojenie glowne plynie prad do dwoch cewk przesuwajacych faze i w zaleznosci od polaczenia sa obroty prawe lub lewe .Ten uklad pracuje przy praniu w pralce .Moc wydzelana jest...
Musisz przemierzyć mierikiem. Uzwojenie o mniejszej rezystancji to uzwojenie robocze, i ono idzie wprost na sieć. Uzwojenie o większej to rozruchowe.
Orginalnie silnik posiada dwie sekcje uzwojeń ( stąd większa liczba przewodów ). Jedna sekcja to praca silnika w trybie wolnego kręcenia bębnem. Druga pracuje kiedy bęben wiruje (szybsza ale słabsza). Jak podłączyć? Sprawdź omomierzem które przewody należą do danej sekcji ( trzy przewody na sekcje ). Wybierz grupę trzech przewodów. Z tego co pamiętam...
Kondensator jest z racji że jest to silnik 1-fazowy indukcyjny (nie komutatorowy jak w wiertarkach i nie tylko).Jednak bywały takie silniki (małej mocy stara FRANIA) ,który nie miał kondensatora lecz uzwojenie wzbudzenia było połączone przez t.z.w wyłącznik odśrodkowy.Kostka z dwoma przewodami to jest termik ,który zabezpiecza silnik przed przegrzaniem...
W jaki sposób zrealizowane jest przekazywanie mocy z wału silnika? Wieloklinem z tworzywa sztucznego. Dodano po 4 Ojciec właśnie mi przypomniał dość odległy w czasie przypadek z silnikiem od Frani, przerobionym na szlifierkę. Mianowicie, przy którymś włączeniu silnik ruszył ale szedł bardzo głośno i nie osiągał pełnych obrotów. Co się okazało: pękło...
Masz za mało wiedzy, aby sobie z tym poradzić. Ta zabawa jest dla Ciebie bardzo niebezpieczna. W przypadku przebicia uzwojenia naprawa nie jest możliwa, chyba że polegać będzie na przezwojeniu silnika.
Witam, masz w tym silniku dwa uzwojenia, uzwojenie pracy(nawinięte grubszym drutem-końcówki U i V),uzwojenie rozruchowe(trochę cieńszy drut nawojowy i jego końcówki to W i Z,które to jest uruchamiane za pomocą połączenego z nim w szereg wyłącznika odśrodkowego,który je odłącza przy osiągnięciu przez silnik prędkości znamionowej (wówczas pracuje już...
Właśnie jestem po 5 minutowym teście pracy silnika bez obciążenia. Po wyłączeniu jest nie gorący ale wyraźnie ciepły. Czyli wychodzi na to że mam gniota nadającego się na złom. Może jak oddam go na złom plus 2 silniki od automatu i 1 od frani to znajdę jakiś 1.1 kW na wymianę. Raczej 3 fazowy z przekładką na 1 fazę bo 230 V ciężko znaleźć a w garażu...
witam wszystkich Wypowiedz Aleksandra_01 : Co to jest silnik trójfazowy i kondensator, chyba coś pomyliłeś. Jest to silnik jednofazowy z pomocniczą kondensatorową fazą rozruchową. Czy na tabliczce znamionowej jest napisane 380/220, czy sam to wymyśliłeś. Sprawdź czy zaraz po ruszeniu słychać charakterystyczny odgłos (wyłącznik odśrodkowy wyłączył uzwojenie...
ale na tym krążku nie ma żadnych styków,tak jak to bywało np. w starych silnikach od pralek typu Frania,z tąd moje pytanie,czy to spełnia role hamulca czy rozruchu????
Uzwojenie fazy pomocniczej o podwyższonej rezystancji - czyli nawinięte cieńszym drutem, załączane wyłącznikiem odśrodkowym. Spotykane w silnikach pralek "Frania" starszej produkcji. Wada - silniki te nie lubiły ciężkiego rozruchu.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Jest to silnik od starej prali frani i widać że był przezwajany. Musisz najpierw sprawdzić czy przewody żółte połączone są z cieńszym uzwojeniem a przewody czerwony i zielony z grubszym uzwojeniem, fabrycznie tak powinny być podłączone a przewody czerwony i zielony powinny być podłączone do zewnętrznych zacisków. Jeden z żółtych powinien być połączony...
Stepel napisał- chciałbym się dowiedzieć jak najprościej zrobić sterowanie do tego silnika i czy w ogóle jest taka możliwość, żeby sterować jego obrotami. Właściwie o co ci kolego chodzi ? Chcesz regulować prędkość, czy kierunek obrotów ? Jeśli chcesz zmieniać kierunek, to w obu przypadkach jest to możliwe /wył. odśrodkowy lub kondensator / . Zamienia...
kondensatora lub dławika. Tutaj dziala indukcyjność własna uzwojenia rozruchowego. Tak jak działało to w silniku niezapomnianej pralki Frania. Tyle, ze tam był odsrodkowy wyłącznik rozruchowy. Kolejne pytanie, które chodzi mi po głowie, to jaki może być prąd rozruchowy takiego silnika Bardzo duży - do 8x In.
Znaczy co mam zrobić? Uzwojenia są zle połączone? Dodano po 3 Rozepnij trójkąt i zepnij to jak biały człowiek. Dodano po 57 Ja bym kupił za 20zł silnik od pralki frani 180W lepiej byś na tym wyszedł. Jak z przeróbki nic nie wyjdzie to kupie normalny silnik tyle ze jednofazowy. Ten mam w komplecie z motoreduktorem i wolałbym żeby taki komplet został.
ale, bęben betoniarki kręci się z tą samą prędkością co bęben pralki przy praniu, ale tą betoniarkę miałoby się napędzać z uzwojeń wirowania a tam moment (((...))) jest większy i silnik osiąga większą moc, a jak się załaduje do bębna pralki bawełny na wcisk i nasiąknie wodę to wcaaaaaaaaaale nie jest taka lekka, a silniki OKC... kręcą wtedy bez problemu...
Silnik pralki automatycznej typu polar jest 2 biegowy i ma możliwość zmiany kierunku obrotów jak pamiętam , ale mocy to on nie ma za dużej , oj , poniżej 100 W może być na uzwojenie. Tam jest duża przekładnia pasowa i dla tego taki silnik można było włożyć, ale do roweru? Oj chyba za mało. Masz przetwornice 12 ( 24V) --> 230V ~ ? Możesz w niej regulować...
Witam . Czy jest tabliczka znamionowa silnika?.Możesz uzwojenie nawinąć ponownie na stary dowolny przekaźnik,możesz zrobić próbę stosując przekaźnik rozruchowy z agregatu lodówki(może spełniać swoje zadanie) .Nie odpowiem czy zamiast tego przekaźnika można dać kondensator(takiego eksperymentu nie robiłem .Mając jednak dane z tabliczki znamionowej (znając...
Konstrukcja silnika adamsa powstała 40lat temu a w latach 90-tych została rozpowszechniona. W tym czasie powstało wiele konstrukcji bazujących na silniku Adamsa, np: silnik Minato czy Maszyna Lutec i właśnie w niej nie ma elektronicznego przerywacza tylko jest specjalny komutator. (u mnie podobnie) Całkiem podobny silnik jest w wentylatorach komputerowych,...
To jest silnik z pralki wirnikowej FRANIA. Nie jest potrzebny kondensator. Silnik posiada pomocnicze uzwojenie rozruchowe i wyłącznik odśrodkowy. Skoro "robi" zwarcie, to niestety znaczy, że jest uszkodzony.
Aby zmienic kierunek obrotów należy na tabliczce zaciskowej zamienić miejscami dolaczenie końcówek fazy rozruchowej. Ten sam efekt uzyskuje się zmieniając miejscami końcówki uzwojenia roboczego.Schemat połączen powinien znajdować się pod lub na pokrywie tabliczki zaciskowej.Jeżeli jest to silnik typu BP-2f (wiszący) to schemat zmiany obrotów jest umieszczony...
Witam ! Ten silnik do rozruchu potrzebuje wył. chwilowego, może to być wył. odśrodkowy, wyłącznik elektromagnetyczny lub przycisk. Jeśli w szereg z uzwojeniem rozruchowym podłączysz kondensator to w ten sposób możesz uszkodzić silnik. Pozdrawiam. Stefan
A może spróbuj czegoś takiego: http://www.goofer.one.pl/05-1998_43_49.p... aktualnie dostepny jako kit AVT1007 na www.cyfronika.pl za 30 PLN Opis VAVT1007 Regulator obrotów silnika elektrycznego (Kompletny zestaw) Więcej... Wysokiej klasy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych silników elektrycznych. Zapewnia miękki start sterowanego silnika,...
Zdecydowanie jest to silnik jednofazowy a nie trójfazowy. Asynchroniczny z kondensatorem , uzwojeniem rozruchowym i wyłącznikiem odśrodkowym. Tyle jestem w stanie rozróżnić bez problemu. Nie znam się natomiast zupełnie na tym jak zachowuje sie taki silnik w przypadku kiedy próbować z niego zrobić prądnicę. Dodam że jest to bardzo stary silnik z roku...
Witam ! Kiedyś wykonałem podobną nawijarkę, silnik do odkurzacza i "specjalny" regulator obrotów na tyrystorze, opis i schemat był z "Młodego Technika" nr6 1985rok str 78 układ posiada dwa potencjometry ( dwie regulacje) mocy i prędkości, można dobrać pracę nawijarki (silnika) w zależności od grubości drutu. Jeśli potrzebny jest schemat lub cały artykuł...
Witam To nie cewka tylko kondensator. Wymienic trzeba na taki sam bo silnik nie będzie dobrze działał. Jeżeli się okaże że silnik nie działa poprawnie po wymianie kondensatora to trzeba szukać w samym silniku. Jeżeli jest zwarcie w uzwojeniach to sam nic nie zrobisz. Nie wiem czy opłaca się przezwajanie silnika w takim urządzeniu. Pozdrowienia
jaki to jest silnik do pralki typu Frania to ma dwa uzwojenia jedno robocze ma niesza opornosc drugie rozruchowe ma wieksza opornosc.Jak je rozpoznac jak sa trzy wyjscia.mierzysz miedzy soba jak jest najwieksza opornosc to wspolny jest po srodku i wtedy mierzysz do niego i jedno co ma mniejszy opor to uzwojenie robocze a drugie to rozruch
podłączenie silnika frani rezystancja uzwojenia silnika oporność uzwojenia silnika
uchwyty drzwiczek transformator inwerter sprawdzić oporność kabel antenowy
zmienna geometria turbo ferguson arriva
Jak włączyć litery na klawiaturze dotykowej w nawigacji samochodowej? Zamienniki dla układu BA5406: TDA2822, TDA2005, TDA2030