Wyznaczyć można chyba tylko znając długość i przekrój drutu którym nawinięto uzwojenia oraz materiał z którego wykonano drut. Również temperatura będzie miała wpływ na wartość rezystancji. Nie ma wzorów ani tabel przypisujących określonej mocy konkretną wartość rezystancji, poza tym silnik może być uszkodzony a rezystancje uzwojeń mieć dobre, więc nie...
Witam Produkowane wcześniej silniki różnią się rodzajem pakietu blach , miały one inną zawartość krzemu (mniej) i były więkrze od dzisiaj produkowanych. Nie poruwnuj więc wielkości. Pozdrawiam - powodzenia :D
Jak obliczyć uzwojenie silnika trójfazowego o 700 obr/min i 36 żłobkach? Określenie liczby biegunów, żłobków na biegun i fazę oraz skoku uzwojenia.
Ciekawe w jaki sposób ? Amperomierzem AC lub Cęgami pomiarowymi. Za wyliczenie prądu tego silnika chwała koledze. Nic nie wyliczałem, to standard. Już widzę jak autor idzie kupować amperomierz cęgowy do podłączenia jednego silnika... Prędzej kupi na jakimś targu 'multimetr' analogowy za 10PLN i podłączy od razu jak należy zamiast amperomierza za kilka...
Te wyprowadzenia dają się też dość łatwo wymienić. Można też nałożyć koszulki, jak wyżej wspomniano. Same przewody kończą się widocznych koszulkach, dalej już są druty uzwojenia.
Jeżeli z silnika wychodzą początki i końce uzwojeń silnika trójfazowego, to wystarczy uzwojenia połączyć w gwiazdę i można podać zasilanie trójfazowe bez falownika.
Tu chodzi o łączenie. Ten schemat wyjaśnia Ci wszystko od sposobu wsypywania cewek do ich łączenia.
Połącz koniec pierwszej cewki z końcem drugiej
Sam stojan bez pokryw ma 220mm. Odejmując miejsce na czoła uzwojeń po około 50 mm, daje nam długość rdzenia około 120 mm i pewnie tak będzie. Oczywiście dla pewności możesz zmierzyć. Wszystko to wskazuje, że jest to silnik SZJe 44a; 5,5 kW; 1440 obr/min; 11,3 A dla napięcia 380 V przy skojarzeniu w trójkąt. Silnik był przezwajany, to nie jest uzwojenie...
U1 początek jednego z trzech uzwojeń silnika, U2 koniec tegoż samego uzwojenia i analogicznie z pozostałymi.
Witam Proszę poszukać informacji nt. układów dahlandera (D/YY Y/YY) . Będą to ogólne kwestie łączenia silników dwubiegowych. pozdrawiam pm001 Koledze chodzi raczej o połączenia wewnętrzne cewek uzwojeń, nie połączeń zewnętrznych. To raczej nie jest Dahlander tylko dwa uzwojenia separowane, gwiazdowe. V.
Witam. W tych nożycach jest napęd jak w szlifierce stołowej. Wyłącznik ŁK 15 i silnik trójfazowy. Trzeba sprawdzić uzwojenia silnika, w jakim są stanie, czy nie mają przerwy i czy są dobrze połączone.
Witam! Proszę bardzo - opisłem tutaj http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic47... Na przyszłość przeszukaj lepiej forum. Pozdrawiam Jan
Będzie się kręcił w inną stronę :)
Przy 24 żłobkach na 900obr. cewki wyjda podwójne ale więkrza będzie połówkowa .
Silnik produkcji rumuńskiej. Ale żeby określić moc i obroty silnik trzeba rozkręcić i podać wymiary. Długość stojana, liczbę żłobków, średnicę wirnika i zdjęcie uzwojenia stojana.
Jeśli przewody ze silnika są wyprowadzone na kostkę zaciskową, na której są oznaczenia początków i końców uzwojeń- U, V, W, X Y, Z, to jest sprawa prosta, bo masz wszystko nazwane. Jeśli nie, to jest sprawa dość skomplikowana, bo używając miernika, możesz znaleźć trzy pary przewodów, które będą początkami i końcami uzwojeń, ale niestety nie jest to...
Z linków kolegi staszeks wynika że silnik ma jednak uzwojenie trójfazowe, zwracam honor :wink: .
W silnikach jednofazowych są zazwyczaj dwa uzwojenia, u ciebie sa trzy - to zapewne silnik trójfazowy, brak kondensatora to potwierdza. Silnik ma prawdopodobnie zwarcie zwojowe na jednym z uzwojeń (świadczy o tym zmieniony kolor izolacji DNE, na jednym z uzwojeń). Dokładnie - spalony jest.
To dobrze podejrzewasz.
Sprawdź oznaczenia na niebieskich koszulkach, jak dla mnie termistor - czujnik temperatury uzwojenia.
Wygląda na to że jest takie banalne. To , że jest to 3fazowy silnik nie ma znaczenia bo moc jest podana całego silnika , a nie pobór mocy przez jedno uzwojenie (jedną faze).
Przeważnie przełącznik gwiazda-trójkąt stosuje się przy silnikach o mocy od 5kW wzwyż w gospodarstwach domowych mających zasilanie trójfazowe,a dlaczego,to przedmówca napisał.Warunek-silnik musi mieć uzwojenia nawinięte do pracy w trojkąt,przy silnikach z uzwojeniem przystosowanym do pracy w gwiazdę przłączników gwiazda-trójkąt nie stosuje się.
1U1, 1V1, 1W1 - początki uzwojeń pierwszego biegu 2U1, 2V1, 2W1 - początki uzwojeń drugiego biegu Końce uzwojeń połączone oczywiście w gwiazdę wewnątrz silnika. Czyli byłby układ γ / γ z nie połączonymi uzwojeniami Dla mnie przynajmniej tak to od początku wyglądało . Uzwojenia trójfazowych silników indukcyjnych dwubiegowych, są przełączane...
Tak to mniej więcej wygląda. Technika 87Hz ma zastosowanie do silników posiadających uzwojenie 230/400V. I falownik jest trójfazowy co w twoim przypadku jest jak piszesz nie możliwe. Więc pozostań przy pierwszej koncepcji.
Zasada jest dokładnie taka sama jak w wypadku silnika trójfazowego - wystarczy zamienić dwie fazy ze sobą. Tu dwie potrzebne fazy są wytwarzane przez indukcyjność uzwojenia i pojemność kondensatora. Czyli nadal należy traktować ten silnik jak trójfazowy, tyle ze z dwiema fazami sztucznie wytwarzanymi. A co do przydatności "robocika" (skądinąd dobra...
Czyli nie zostaje nic innego jak rozkręcić silnik i poznać całą prawdę, prawdopodobnie masz przegrzane jedno uzwojenie.
Jakim układem elektronicznym zasilić uzwojenie silnika trójfazowego o mocy ok.50W i najlepiej z regulacją prędkości obrotowej.
Czy te elementy włączone między uzwojenia to przypadkiem nie warystory dla ochrony przepięciowej.
Podłącz bezpośrednio w/g rys1, jak pobiera kilka A i uzwojenia poprawnie wyprowadzone to na trójkącie ruszy
Witam Jest to silnik jednofazowy bez wątpienia co jest napisane na tabliczce znamionowej. Zmanę kierunku obrotów można uzyskać zamieniąjąc początek z końcem uzwojęnia rozruchowego. Sądząc po tabliczce połączeń to silnik w którym faza rozruchowa nie jest odączana a uzwojenia są rozmieszczone jak w silniku trójfazowym. górne połączenie to końce uzwojeń...
Musisz zbadać, czy silnik posiada fizycznie uzwojenia 3 sztuki jak trójfazowy U V W, odczep zworę i kondensator, a następnie zmierz rezystancję na każdym uzwojeniu i między uzwojeniami. Może to być silnik jednofazowy z dwoma uzwojeniami i kondensatorem, tylko wykorzystali złącze od 3 faz. Albo to silnik z uzwojeniami trójfazowymi przystosowany do zasilania...
Może to być silnik trójfazowy wymagający odpowiedniego modułu do sterowania, podobnie jak silniki direct drive w pralkach automatycznych. Gdyby pomierzyć uzwojenia silnika omomierzem to było by wiadomo czy są to trzy osobne uzwojenia jak w silniku trójfazowym, czy też uzwojenia połączone podobnie jak na rysunku w poście #7.
Na razie zmierzyłem rezystancję: U1-U2=2.1Ω W1-W2=2.1Ω i V1-V2=2.1Ω - czyli dobrze? Dobrze. Pomiar rezystancji obudowy do poszczególnych uzwojeń - nic. Nie ma zwarcia do obudowy. Też dobrze. Czy coś jeszcze mogę sprawdzić aby się upewnić? Pomiar rezystancji izolacji. Tego multimetrem nie zrobisz. Napisz czym był zabezpieczony i ile mniej...
Za trud włożony w wyjaśnienie tematu Przy niskich obrotach (trójkąt) dołącza się tylko zasilanie do U1, V1, W1, pozostałe zaciski zostają wolne. Przy wyższych obrotach (podwójna gwiazda) zasilanie dołącza się na U2, V2, W2, a zaciski U1, V1, W1 mostkuje się pomiędzy sobą. Zarówno w jednym jak i drugim przypadku pracuje całe uzwojenie tylko inaczej...
wymaga podłączenia dodatkowych obwodów z czujnikami, np. przełącznikami pływakowymi, co niestety komplikuje układ. Czujniki można zawsze pominąć. Ma to sens ? Nie ma. Projekt instalacji i w tym potrzebną do tego ilość przewodów i aparatów elektrycznych robimy przed jej wykonaniem a nie po. Zwróć uwagę na falowniki do pomp IBO z serii IVR-10 i IVR-11...
Ten silnik prawdopodobnie ma trzy uzwojenia podobnie jak silnik trójfazowy lub BLDC i bez odpowiedniego sterowania nie zadziała. Sterownik elektroniczny pompy też raczej trudny do naprawienia o ile w ogóle uda się zakupić uszkodzony układ scalony. Przy dolnej krawędzi zdjęcia jest drugi mały układ scalony z ośmioma wyprowadzeniami. Na zdjęciu wygląda...
Może inaczej rezystancja powinna być równa na każdym z trzech uzwojeń silnika trójfazowego, to podstawowy pomiar ale jeżeli silnik jest za słaby lub pobiera za duży prąd to można porównać oporność uzwojeń z katalogiem (pod warunkiem że to polski silnik a były takie) takie pomiary dotyczą wszystkich silników trójfazowych.
Witam. Zaciski z przełącznika L1 L2 L3- przewody fazowe,dopływ. Zaciski U1 V1 W1 początki uzwojeń faz silnika. U2 V2 W2- końce uzwojeń. Co do silnika to prawdopodobnie C1 C2 C3 to odpowiednio U1 V1 W1,zaś C6 C4 C5 to odpowiednio W2 U2 V2 jeżeli jest to zwykłe uzwojenie jak w normalnym silniku trójfazowym. Zobacz na tabliczkę co tam napisane. Dodano...
Wszystko wskazuje na to że jest to silnik trójfazowy. X, Y, Z i U, V, W to wyprowadzenia uzwojeń silnika trójfazowego. Wyłącznik ze zdjęcia też jest trójfazowy. Tabliczka znamionowa jest szlifierki. Nie ma tabliczki na silniku?
http://obrazki.elektroda.net/36_12206155... Aby uruchomić silnik trójfazowy z sieci jednofazowej łączymy uzwojenia stojana w trójkąt i zgodnie ze schematem włączamy kondensator przyjmując jego pojemność równą 70µF na 1kw.
Witam.Temat dotyczy połączenia uzwojenia silnika dwubiegowego trójfazowego Żłobków 54 Obroty 1400/700 Silnika Celmy starego typu SBJD 74/8b
Można użyć mały silnik trójfazowy użyty na 230V , z tym że zmiana obrotów była by wtedy realizowana przez przyłączanie kondensatora do odpowiedniego uzwojenia , a moc silnika jest wtedy mniejsza od nominalnej. Na Elektrodzie jest kilka postów na ten temat.
Jako dane tego silnika możemy przyjąć te same co silnik SZJe 14a; 0,8 kW; 1400 obr/min; 2,2 A. Wymiary rdzenia zgodne, poskok uzwojenia również, tylko wersja obudowy inna. Dla 380 V i skojarzenia w gwiazdę drut uzwojenia powinien mieć średnicę 0,6 mm.
Będzie działał, uzwojenia nie są uszkodzone.
Witam ! Przeważnie uzwojenia silników trójfazowych z sześcioma wyprowadzonymi przewodami są wyprowadzone tak: 1 - 5 2 - 6 3 - 4 lub 1 - 6 2 - 4 3 - 5 nie 1 - 4 2 - 5 3 - 6 Wybijanie bezpiecznika może być spowodowane nie tylko uszkodzeniem silnika ale i brakiem jednej z faz lub uszkodzeniem stycznika. Pozdrawiam. Stefan
Cześć.Przełącznik gwiazda/trójkąt stosuje się żeby ograniczyć pobór prądu który jest bardzo duży przy rozruchu silnika.Jeśli miałeś silnik o dwóch prędkościach to ten silnik miał dwa uzwojenia.
Witam. Wpisz w wyszukiwarkę : "Układ Dahlandera 2 uzwojenia, 2 kierunki, 2 prędkości". Pozdrawiam Janek.
Silnik z kiepskimi uzwojeniami. Brak możliwości zastosowania układu rozruchowego 'gwiazda-trójkąt'.
Schematu nie analizowałem dokładnie bo jest trochę mało czytelny. W tym silniku masz zezwoje o różnej rozpiętości, lepiej jest wykonać uzwojenie o jednakowych zezwojach. Tak na marginesie, to oryginalne uzwojenie w tym silniku było jednowarstwowe, znacznie prostsze do wykonania.
wg mnie podajesz napięcie tylko na uzwojenie 3 bo to są 3 niezależne uzwojenia
Dodanie kondensatora zwiększy nieco moment rozruchowy. Jednak po rozruchu należałoby ten dodatkowy kondensator odłączyć bo można po krótkim czasie spalić uzwojenia silnika...
Mierząc UU w moim rozumieniu mierzysz przykładając końcówki miernika na tej samej śrubie. Uzwojenia w silniku trójfazowym mają oznaczenia, dla przykładu, żeby nie pisać dużo U- U1, lub U1- U2, lub U- X. Spróbuj opisać to właściwie.
Cześć To jest silnik histerezowy, zaś ten jest "... silnikiem synchronicznym, w którego stojanie wytwarza się pole magnetyczne wirujące - za pomocą uzwojenia trójfazowego, a w silnikach bardzo małęj mocy za pomocą uzwojenia jednofazowego z fazą pomocniczą lub ze zwojami zwartymi na części nabiegunników. Wirnik silnika histerezowego jest wykonany w postaci...
Witam. To może być silnik z dwoma prędkościami, stąd dwa uzwojenia. Faktycznie zdjęcie tabliczki by się przydało.
Źle zrozumiałeś to co przeczytałeś! Pojemność kondensatora roboczego wynosi 6-7uF na każde 100W mocy , lub 60-70 X Psil.Dla Twojego silnika będzie to-60(70)x2, 2= 132 (154) uF. Używamy 130-150uF. Pojemność kondensatora rozruchowego powinna optymalnie wynosić 2,5C kondensatora roboczego.Dla Twojego silnika będzie to 190-230uF.Ostateczny wybór pojemności...
Witam . Silnik podłączony z pomylonym początkiem i końcem jednego z uzwojeń, nie osiągnie swoich obrotów i charakterystycznym objawem jest słyszalne buczenie.
Czemu to jest tak popiepszone? Mamy w Polsce (i w Europie) trójfazową sieć 3 x 230V/400V czyli co oznacza że w zależności w jaki sposób podłączymy odbiornik czy w Y (to mamy napięcie 230V na pojedynczym uzwojeniu) czy w △ (to mamy 400V na pojedynczym uzwojeniu). Po co mieszać i wprowadzać zamieszanie z napięciami które na silniku nie wystąpią. Powinny...
prubowac mozesz ale nic ci to nieda. Silnik bedzie sie gzal i po krutkiej chwili mozesz poczuc zapach przegzanego uzwojenia. pozdrawiam.
To silnik jednofazowy, ma tylko dwa uzwojenia, nie będzie pracował na trzech fazach. Silnik trójfazowy ma 3 uzwojenia o jednakowej rezystancji. A można wiedzieć skąd masz napięcie 3x230V, mi się wydaje że masz jednak 3x400V.
Bo cewki tego silnika są na napięcie 230V. Skojarzyć w trójkąt oczywiście możesz, ale przekaźnik termiczny wyłączy zasilanie po przełączeniu w trójkąt a jeśli pozbędziesz się termika to uzwojenie silnika ulegnie uszkodzeniu.
Moze nie problem tylko znalazłem tak podłączony silnik w pracy. Kolory przewodów fazowych nie mają znaczenia, to już napisano wyżej. Istotny jest ochronny. Żeby prawidłowo określić kierunek wirowania, najprostszą metodą jest podłączyć silnik nie zważając na kolejność faz, uruchomić urządzenie, a jeśli pracuje w niewłaściwą stronę - zamienić miejscami...
Jeśli silnik rozebrany to wymiary rdzenia proszę, średnica i długość oraz zdjęcia uzwojeń.
Witam, rozumie ze jest to silnik trójfazowy 11KV
Witam. Posiadam silnik trójfazowy indukcyjny i potrzebny jest mi model uzwojenia do przewinięcia uzwojeń. może ktoś posiada taki schemat lub model takiego uzwojenia oto parametry Q = 36 2P = 4 Y = 9 q= 3 Bardzo proszę o pomoc
chodzi mi o większe silniki (np. 2Nm, 6A, Rfazy 0,6R) , które np w pl sprzedawane są przez niektórych jako silniki trójfazowe krokowe, chociaż uzwojenia mają jak BLDC.
Można bez schematu: początek uzwojenia 1 z końcem uzwojenia 3 faza pierwsza koniec uzwojenia 1 z początkiem uzwojenia 2 druga faza koniec uzwojenia 2 z początkiem uzwojenia 3 trzecia faza Narysuj trzy cewki na kartce i połącz, powstaną trzy punkty podłączenia faz Zostaje jeszcze kwestią poprawnego początku i końca uzwojeń Info na pw.
Może by rozrysować jak to połączone i pomierzyc uzwojenia.
Chyba rezystancja uzwojeń na każdej fazie - miał konkretny miernik - raczej skrzynkę poniarową Rezystancja samych uzwojeń to nie wszystko. Wskazuje np. ich ciągłość. My pytamy o Riso uzwojenie-uzwojenie i uzwojenie-PE (obudowa)
Witam. Będziesz musiał przełączyć uzwojenia na 230V więc silnik powróci mniej więcej do mocy jaką miał przed przezwojeniem i do niej eksperymentalnie trzeba dobrać kondensator.
To jest silnik trójfazowy na 1400 obr a chciałbym przezwoić na 2800 jest to możliwe? Ten silnik ma 2 pary biegunów a ja chce uzyskać jedną tak to rozumiem! Jestem początkujący ale przezwoiłem trochę silników ale bez zmiany uzwojenia
Czy rdzeń stojana jest na stałe połączony z korpusem silnika ? Oczywiście że tak, przecież on jest wprasowany w korpus. Co do braku mocy, to może być błąd w uzwojeniach lub połączeniach tych uzwojeń, niewłaściwa liczba drutów lub gałęzi rownoleglych.
Końce uzwojeń musisz podłączyć tak jak na rysunku. Najpierw musisz wyodrębnić trzy uzwojenia omomierzem. Pozdrawiam
tak jak piszesz. Co do 87 Hz to jest taki mały patent ze uzwojenie jest na 230V w trójkącie przy 50 Hz i tak tez się dzieje bo 400v dostaje przy 87Hz. tylko uwaga silnik pod ten patent z 87HZ jest podobno ze zwiększana izolacja uzwojeń. więc na zwykłym nie testowałem
Jeżeli ma możliwość przełączania gwiazda/trójkąt to rozumiem iż jest to silnik trójfazowy (może to założenia to błąd). W silnikach trójfazowych zawsze występuje napięcie międzyfazowe o wartości 400V. W układzie gwiazda pod takim napięciem pracuje dwa uzwojenia a przy połączeniu w trójkąt jedno. Mam nadziej iż dobrze to jeszcze pamiętam iż w takich silnikach...
Kto to umie odczytać niech pisze To jest schemat połączenia uzwojeń silnika trójfazowego w gwiazdę, albo w trójkąt.
Bez falownika i na 50Hz trzeba zejść z napięciem do około 230V. Autotransformator tani nie będzie. Silnik do sprawdzenia. Pomiar rezystancji uzwojeń, rezystancji izolacji.
Może hamulec, drugim końcem wpięty pod punkt gwiazdowy uzwojenia? (at)busztomasz, czyj ten wynalazek? Proofy? V.
Mam radziecki silnik jednofazowy o takich samych parametrach (napięcie, moc i obroty) i ma dwa uzwojenia: główne oraz pomocnicze. Uzwojenie pomocnicze ma dwukrotnie większą oporność niż uzwojenie główne i jest podłączone równolegle do uzwojenia głównego na stałe za pośrednictwem kondensatora pracy (pojemności nie pamiętam). Do rozruchu, do kondensatora...
Jak ruszysz śmigłem to rusza w obie strony ( albo masz coś nie tak po stronie kondensatora albo coś źle połączone), ponadto jest to silnik jednofazowy, a dalej idąc to zmiana obrotów w takim silniku odbywa się poprzez zamianę przewodów uzwojenia rozruchowego
Witam Trochę ciężko coś poradzić na odległość, ale...... To 2 to Motor strartong capicator A może "starting" ? Angielska nazwa sugeruje jakby był to kondensator tylko do rozruchu, albo ogólnie do "wystartowania" tego silnika z sieci 230V. Widze pewną analogię między Twoim drugim rysunkiem a rysunkiem ze strony http://www.elektroinstalacje.info/readar...
Ponieważ ze zdjęci trudno rozszyfrować, jak podłączone są kondensatory, to jedynie mogę napisać, że kondensator(y) w tym przypadku, to kondensator(y) pracy na stałe włączone w szereg z jedną z "gałęzi" uzwojenia.
A ile powinna wynosić prawidłowa rezystancja uzwojenia?
Witam, Zacznij od sprawdzenia uzwojenia silnika. Uzwojenie silnika możesz sprawdzić w następujący sposób: 1.Sprawdzenie izolacji pomiędzy uzwojeniem a obudową silnika. 2.Pomiar rezystancji uzwojeń silnika (dla silnika trójfazowego powinny być sobie równe) 3.Sprawdź zasilanie silnika ( czy dochodzą 3 fazy przy rozruchu ) 4.Sprawdź go na biegu jałowym...
Alternatora nie powinno być słychać pod obciążeniem. Uzwojenie trójfazowe daje stałe obciążenie dla silnika, bez pulsacji. W rzadkich przypadkach słychać gwizdanie z alternatora, ale to wynika z częstotliwości prądu przemiennego generowanego w uzwojeniach.
Reasumując Silnik 414, jednofazowy z fazą pomocniczą symetryczny. Silnik 741 trójfazowy, nie mierzyłem. Silnik okc w źadnym przypadku trójfazowy, bardziej wielouzwojeniowy. W silniku trójfazowym/ uzwojenia faz identyczne/ kondensator rozruchowy moźemy podpiąc do dowolnego uzwojenia i będzie pracował z 1 fazy. W przypadku okc tak nie jest. Cbdu.
Żeby zweryfikowac mechanikę musisz rozkręcić siłownik żeby sie dowiedzieć - może jest niesymetrycznie zjechana zebatka na śrubie i przekłądnia blokuje się w jedną stronę. Jednak wszystko wygląda na zwarcie w stojanie silniczka siłownika (nawet na zablokowanym siłowniku - która to blokada stanowi zresztą część normalnej pracy siłownika, np na dobiciu...
Daj wymiary rdzenia jak w poprzednim silniku i zdjęcie uzwojenia abym widział wszystkie cewki od czoła.
Tabliczka znamionowa jest? Jest to zapewne silnik 3-fazowy, więc powinieneś go zasilić trójfazowym napięciem. Czyli jak to napisałeś tak zwaną siłą. W silnikach uzwojenia są najczęściej połączone w trójkąt, zatem podłączasz kolejne fazy do kolejnych zacisków. Przewodu neutralnego nie podłączasz. Ochronny przewód na obudowę - powinien być zacisk. Kierunek...
Podejrzewam, że przedstawione są wyprowadzenia z silnika do tabliczki zaciskowej. Dla gwiazdy nie ma to znaczenia ale w trójkącie jest to już ważne. Rozłącz mostki i kondensator, zmierz rezystancję uzwojeń i podaj jak wyprowadzenia są dołączone do zacisków.
Pokaż bardziej uzwojenia.
Silnik trójfazowy, uzwojenia połączone w gwiazdę - moc elektryczna pobierana z sieci 1,73*220*1,7*0,73=472W Przy takim wzorze nie to U podstawił kolega. Albo 3*Uf*I*cosφ albo √3*U*I*cosφ.
Nie rozumiem dlaczego silnik kopci pomimo pozytywnych wyników pomiarów. Ponieważ to nie jest profesjonalny miernik do tego. Jeśli silnik działa na napięcie międzyfazowe 400V to miernik mierzy silnik napięciem wyższym, niż nominalne. Poza tym miernik indukcyjności? Mierzyłeś indukcyjność uzwojeń?
Gdyby kolega Krzysztof podał opis byłoby dużo łatwiej. Kolego czego dotyczy rysunek czy do wyznaczania początków i zakończeń uzwojenia ? Czy tylko przejścia pomiędzy cewką jednego uzwojenia.
A na których zaciskach są pozostałe końcówki uzwojeń? Bo widzę tylko trzy (przezwajany)?
Jakie oznaczenia mają górne bolce silnika a jakie dolne. Mają, albo nie mają. Niektóre kostki przyłączeniowe silników mają oznaczenia obok sruby, inne nie. Miernik do ręki i znając zasady, trzeba samemu ustalić i nazwać początki i końce uzwojeń silnika.
Połączenie silnika trójfazowego z zygzak ma sens tylko w jednym przypadku o którym tu nawet nikt nie wspomniał, silniki produkowane niestety nie mają tej opcji a te połaczenia w wykonaniach NEMA na 9k też raczej się nie nadają. Zatem zacznę od początku pytaniem podstawowym: W jakim celu w transformatorze stosuje się ten typ połączenia? odpowiadam książkowo:...
Spaliłeś silnik na swoje własne życzenie podpinając go do sieci 50Hz. Tabliczka znamionowa wyraźnie informuje o częstotliwości zasilania. Z doświadczenia wiem, że nikt nie chce podjąć się próby przezwajania tego typu silnika - kruszy się rdzeń stojana przy próbie usunięcia spalonego uzwojenia.
To zależy jakim napięciem go zasilasz. Jeśli trójfazowym 3x400V to kolega już napisał ,jeśli jednofazowym to musisz przełączyć uzwojenia w trójkąt i włączyć odpowiednio kondensator.
Trójfazowy, wznios wału jeszcze podaj.
Raczej w trójkąt, początek uzwojenia z końcem następnego. W gwieździe maja wspólny punkt.
zwarcie uzwojenia silnika trójfazowego cewki silnika trójfazowego pomiar silnika trójfazowego
router talktalk arduino polskie litery yamaha amplituner regulacja głośności
przerywacz kierunkowskazów schemat mikrokomputer cobra1
Pasmo Ku dla tunera Sony Bravia 7 - Hot Bird 13E Sony KDL-32S5600 - słabe podświetlenie, HDMI, pilot