(at)Wawrzyniec; nie traktu mojego postu jak ataku na Twoją osobę... Po prostu nie wydaje mi się, żeby to była kwestia naciągu paska:. W dalszym ciągu nie wiemy, czy ten "nowy" alternator jest sprawny. Podobnie jak nie znamy szczegółowych pomiarów (trzeba niestety wiedzieć co i dlaczego się mierzy)....
No to bylem przy maszynie, a do tego udało mi się dopaść akcesoryjną prądnice. Oto co mamy u pacjenta: Na zdjęciach widoczny jest regulator (oryginał, jaki był założony fabrycznie) i moduł zapłonowy, z którego wychodzą 3 wtyczki, jedna pojedyncza i dwie wielopinowe, jak widać...
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia...
To nie jest tak jak myślisz, w starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz...
Witam, mam następujący problem z alternatorem od Fiata Tempry / Tipo (te same ale Tipo jest wam bardziej znany pewnie). Alternator w aucie nie ładował. Teraz mam go w warsztacie i ustaliłem już kilka rzeczy. Jest sprawny regulator napięcia (test z żarówką), jest sprawny mostek prostowniczy (tester diod),...
Nigdy w życiu nie miałem w ręku żadnego licznika, zegarów od jakiego kolwiek passata więc nie mam pojęcia czy siedzi tam dioda led + rezystor czy po prostu żaróweczka o mocy 4W. Tak jak pisałem w którymś poście wyżej to chwilowo pod wzbudzanie podłączyłem żaróweczkę 4W wymontowaną z licznika od żuka...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż...
No dokładnie macie rację , uzwojenie stojana poszło w niepamięć , przynajmniej tak powiedział mechanik , pokazywał je no część przewodów była po prostu przebarwiona na ciemnoszary kolor . :( Ciekawe ile za takie uzwojenie teraz i czy w ogóle idzie to dostać osobno ? Niech mi teraz ktoś powie czy takie...
Bardzo interesujący artykuł :D Opisuje metodę kompleksowego, ale czasochłonnego testowania alternatora. Z moich przemyśleń i praktyki dodam, że w wielu wypadkach pomagają znaleźć usterkę dwie metody: 1. Pomiar indukcyjności nieobciążonych uzwojeń stojana i porównanie wyników pomiarów pomiarów z...
Porobiłem pomiary na mostku przy odłączonych uzwojeniach stojana. 1. Mostek przewodzi w dobrą strone. tzn. od "blachy ujemnej do dodatniej" w drugą strone nie. -------------------------------- 2.Teraz badałem 3 dolne diody ujemne . Od blachy dolnej ("minusowej") mostka, do każdej z...
Nie wiem co oznacza ten skrót , z Angielskiego może to być Central Iluminations Generator (C.I.G.) co może po maszemu oznaczać centralny lub automatyczny włącznik świateł.Dzięki za informację. Problem został rozwiązany , przyczyną grzania się alternatora było niewielkie zwarcie uzwojenia stojana do masy....
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia...
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba...
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz,...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego)...
Witam posiadam fiacika włoskiego 125p z '71r wystąpił 2 razy problem uszkadzających się diod w alternatorze :( nie wiem co moze być przyczyną ostatnio gdy spaliła sie dioda na jednej z faz spaliło sie takze uzwojenie stojana . Wymieniłem uzwojenie i diody na nowe ale po paru miesiącach eksploatacji...
A pomiar wartości oporności uzwojenia stojana nic nie da, opór uzwojenia jednej fazy jest mniejszy niż 1om. W przypadku zwarcia w uzwojeniu ( tak samo przerwie) świeciła by Ci sie kontrolka ładowania. Tak jak mówi Viper prawdopodobnie zmierzyłeś napięcie w trakcie dogrzewania świec, zupełnie normalne.
No i finał jest taki, że rozebrałem alternator. Zgodnie z przewidywaniami upalone były dwie diody z jednego mostka. Nawet się oddzieliły fizycznie od radiatora. Żeby się tam dostać, musiałem rozkręcić całe pieruństwo na części pierwsze, w dodatku regulator napięcia jest zlutowany z mostkiem, również...
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Witam W tym przypadku potrzeba porobić kilka pomiarów czy niema zwarcia na instalacji lub może alternator (kradnie prąd) czyli może ma zwarte diody plusowe i napięcie zwiera na mase przez uzwojenie stojana, czyli bez miernika się nie obejdzie
Owszem - wiem jak sprawdzić diodę za pomocą UM-ki Tu się zdziwisz, bo do sprawdzenia mostka w alternatorze nie używa się miernika, pomiar nim jest po prostu niewiarygodny. Wystarczy żarówka i akumulator, oczywiście musisz odlutować/ odkręcić mostek od uzwojeń stojana przed sprawdzeniem
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie...
No dobrze kombinujesz, druty(końce uzwojeń stojana) są zgrzane razem z prostownikiem diodowym. Musisz to rozdzielić mechanicznie, np szczypcami otworzyć te krawedz zgrzaną i odczepić zgrzane druty, jednak jesli nie wiesz jak sie za to zabrac to sadze,ze mozesz dalej sobie nie poradzić z pomiarami itd....
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
W starej wersji (nowsze miały mostek 9 diodowy - 6 mocy i 3 małe) Fiata 125p środek gwiazdy był wyprowadzony na zewnątrz i podpięty do przekaźnika z cewką 6V. To był przekaźnik ze stykiem NC, który gasił lampkę ładowania w momencie gdy na uzwojeniach stojana pojawiało się napięcie. Nie miał żadnego...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan:...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w...
Wirnik można również sprawdzić w prosty sposób, zasilając go napięciem z akumulatora. Po podaniu napięcia na pierścienie powinien przyciągać do siebie stalowe przedmioty. Jednocześnie przy odłączaniu jednego z przewodów zasilających powinien powstać łuk elektryczny jak przy każdej cewce zasilanej...
Zwarcie w stojanie może być pomiędzy sąsiednimi fazami i w obrębie tej samej fazy pomiędzy kilkoma sąsiednimi zwojami. Aby zmierzyć to pierwsze, trzeba by rozlutować wspólny punkt uzwojeń. Pomiar na zwarcie między zwojowe jest trudne bez przyrządu. Jest też metoda techniczna. Można również zasilić...
Wczoraj wymieniłem trzy diody mocowe chociaż tylko dwie były padnięte dzisiaj założyłem alternator pomiar miernikiem - napięcie 14,3V na małych obrotach na światłach i z ogrzewaną szybą też dobrze ale na stojanie po dwóch minutach pracy trudno utrzymać dłoń .Przy rozebranym alternatorze mierzyłem...
Spróbowałem prześledzić rysunek i odpowiem, że nie. Mianowicie wychodzi mi, że po dojściu do początku uzwojenia wracasz. W ten sposób SEM będzie się znosiła i efekt pracy zerowy. Nawijamy wszystko w tym samym kierunku. Ilość zwojów zależy od konstrukcji i raczej nie obędzie się bez odwijania. Problem...
Jak w temacie mam problem z alternatorem. Niedawno był robiony, ostatnio zaświeciła mi się kontrolka alternatora. Rozebrałem go, diody są dobre, poprawiłem luty na regulatorze oraz wyczyściłem go. Zamontowałem do auta po odpaleniu kontrolka mruży od alternatora (przy odpalonym i zgaszonym silniku), zmierzyłem...
Co do pomiarów rezystancji to nie wierzyłbym wskazaniom "wksaźnika" - bo nie miernika - którego akurat miałem pod ręką. Pomierzę je przy najbliższej okazji miernikiem. Z racji płynnej i przeprowadzonej w dobrym zakresie regulacji prądu płynącego przez wirnik domyślam się, że uzwojenie wirnika, szczotki...
Jeżeli to pomiar na alternatorze to by się zgadzało z uszkodzeniem stojana. Zrób jeszcze jeden eksperyment aby sprawdzić to uszkodzenie, odłącz wzbudzenie i odkręć główne zasilanie wtedy alternator nie będzie pracował elektrycznie, świst powinien zniknąć.P
Witam wszystkich bardzo serdecznie mam problem z alternatorem DELCO REMY – a mianowicie przestał mi ładować i co więcej nie świeci się nawet kontrolka na desce przed i po włączeniu zapłonu. Żarówka kontrolna jest dobra bo zaświeciła się jak podłączyłem cienki przewód D(+) do masy. Wymieniłem jak...
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o...
Pytanie-czy po zwiększeniu obrotów lampka gasnie w sposób zdecydowany,czy wygaszanie lampki następuje w sposób stopniowy?I czy z alternatora nie dochodzi odgłos przypominający wycie?Objawy o których piszesz wyglądają na uszkodzony stojan,niestety-pomiar miernikiem nic szczególnego nie wniesie,nie wykryjesz...
A więc, tak jak pisałem pomierzylem same uzwojenia induktorem. i co się okazalo ze mam na wszystkim co tylko możliwe zwarcie. Dostał wilgoci i się znowu odezwał. Czyli stojan do przewinięcia. Podobno to koszt ok 30-40 zł. Jeszcze raz sprawdzielem wszystkie diody z osobna i w/g pomiarów wyglądają OK....
Te 0,3 oma, to będzie rezystancja samych połączeń. Nawet pomijając błąd wskazań, wynikający z rezystancji samych przewodów pomiarowych. Nie da się w ten sposób jednoznacznie określić dobre/niedobre. Pomijając wspomniany pomiar metodą techniczną, można posłużyć się albo urządzeniem do elektromagnetycznego...
Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? Czy zmniejszając prąd wzbudzenia,...
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się...
Wszystko pomierzone: diody prostownicze w 2 kierunkach, obwód lampki akumulatora, uzwojenie stojana, pierścienie wirnika, wszystko na nowo przelutowane, wg pomiarów statycznych jest ok. Po złożeniu wszystkiego ładowanie 18-19V. Mam pytanko: Do alternatora dochodzi 3 połączeniowa kostka: 1 kabel...
Witam Mam problem z autkiem (jak w tytule). Dwa dni temu zapalila mi sie kontrolka ładowania i padło wspomaganie (brak ładowania). Przeprowadziłem testy z żarówką i wypadły na nie kożyść alternatora. Napięcie na kabelku wzbudzenia 1 V, po jego odpięciu od alternatora 12,5V. Ziwera alternator........
Witam, Na wstępie chciałbym się przedstawić - mam na imię Mariusz i mieszkam w Krakowie, nie zajmuję się elektroniką na co dzień a tylko gdy mam problem z pojazdami choć obsługiwać multimetr potrafię. Tworzę nowy temat ponieważ inne odnoszące się do problemu są archiwalne. Sedno sprawy: W Yamasze...
Izolacyjne podkładki teflonowe to teraz rzadkość. Dostępne są silikonowe. Mają tylko jedną wadę. Są bardzo delikatne i trzeba uważać aby ich nie uszkodzić przy montażu. Są pewnie w każdym sklepie z elektroniką i na aledrogo. Zastanów sie nad tym co piszesz: Tyrystory nie grzeją się aż tak mocno. .......
Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli...
No właśnie... Oczywiście zanim zawiozłem alternator do sprawdzenia to oczywiście zgodnie z serwisówką sprawdziłem jego stan. W niej od razu piszą, że jeśli napięcie ładowania jest za duże to należy wymienić regulator, ale kontynuować sprawdzanie, więc tak też zrobiłem. W pomiarze mostka wyszło, że w...
Witam! Włosy na głowie stają jak człowiek czyta takie rzeczy!!! Jedynie "MAGIR" przeczytał chyba wszystko po kolei bo nie powtarza się po przedmówcach i dał sensowną wskazówkę (kolory przewodów od regulatora określił dobrze). Ja też się zastanawiam co może być przyczyną takiego zjawiska. Trochę chaotycznie...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Szukam multimetru, ale niestety na chwilę obecną nie bardzo potrafię określić dokładnych wymagań czy też po prostu funkcji niezbędnych i takich które mogę pominąć. A może zamiast jednego kupić 2 lub więcej urządzeń? Do czego obecnie używam miernika? Głównie DC <20V, ładowanie w motocyklach, napięcie...
ech drogi wiesławieP7. Czemu zgrzewa?Bo szybciej i taniej.Wiesz ile ton cyny by poszło w procesie produkcyjnym danej serii rozruszników?A tak to maszyna -siup-zgrzeje i już.Sam widzisz (sądzę) co się dzieje.Nawet alternatory masz wykonywane metodą "bez kropli cyny".Końcówki mostka zgrzane do stojanu.Mam...
To coś nie wyszły pomiary. Który sposób sprawdzenia zastosowałeś? W miejscu gdzie przykręcone są końce uzwojeń stojana i diody mostka nie ma odejścia na małe diody wzbudzenia? Jeśli ich rzeczywiście nie ma to nic. Taki problem to nie problem. Kupujesz diody w elektronicznym np.:1n4007 trzy sztuki,...
U mnie wprawdzie szybciej nastąpiły zjawiska, ale okazało się że uzwojenia stojana zamieniły się w węgielki. Do tego informacja o niesprawnym alternatorze pojawiła się na krótko a później według sygnalizacji wszystko było w porządku. Kolego Bogdanbenek! Kto tobie zagwarantuje, że ten wskaźnik jest...
Widzisz czynna długosc uzwojenia... to tez własnie grubość stojana.. Wiec pisze ze jego stojan jest grubszy ( około 2 krotnie ) wiec nawet jesli jego silnik ma około 100-120W to nie ma fizyczej możliwości bu nagle stał się generatorem 230W ( te silniki przy zwykłej pracy nagrzewaja się do ponad 80C...
Pomiar napięciaq wytwarzanego przez alternator w przypadku zdjęcia klemy nic nie daje, regulator traci nazwijmy to napięcie odniesienia, ponadto alternator jest wtedy nie obciążony i przy sprawnym układzie ładowania można popalić żarówki i elektronikę pojazdu z półprzewodnikami alternatora włącznie...
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest...
Niedawno wymieniałem u znajomego alternator któy padł...zakupiłem używany ale działający.Po zamontowaniu ładowanie wróciło do normy, jednak nie do końca bo przy kilku próbach pomiaru dla różnych obrotów w pewnym momencie napięcie(mierzone bezpośrednio na klemach akumulatora) zaczeło rosnąć doszło nawet...
Na wyjsciu z alternatora na kazdej fazie 18v na wolnych, a przy 5000 obr ok 60-65V AC. Pomiary trzeba robić pod obciążeniem! Blisko mocy nominalnej. Niech alternator się nagrzeje! Jak możesz, to wyjmij stojan i pooglądaj i powąchaj (to nie jest żart) uzwojenia i miejsca łączenia uzwojeń z kablami....
Witam. Posiadam samochód Daihatsu Rocky z silnikiem 2,8 Turbo Diesel, rok 1991. W samochodzie wymieniłem alternator bo stary był spalony (uzwojenie na stojanie było aż czarne). Po wymianie alternatora na używany z allegro kontrolki ładowania dalej się świecą. Doszedłem do przyczyny problemu. W regulatorze...
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych...
Witam!! Chciałem się pochwalić, że udało mi się zaradzić problemom ze stabilnością napięcia w tanim dwusuwowym agregacie chińskiej produkcji takim jak ten. Jest ich pełno na allegro, łączy je niska cena i strasznie niestabilne napięcie. Udało się to dzięki pomocy Fiata 126p :-) Otóż w prądnicy...
Nie wiem dokładnie jaki to typ alternatora i ile ma diód, ale sprawdza się to zawsze w podobny sposób: znajdujesz wyprowadzenia przewodów ze stojana, przykładasz do końca takiego wyprowadzenia jedną końcówkę miernika a drugą do wyjścia +. Ustawiasz miernik na sprawdzanie diód ("piszczałka"), sprawdzasz...
120 zł za kompletne przewinięcie ? Czy tylko jednego z trzech uzwojeń które miało przebicie? Jeżeli za całość to bardzo tanio. To zależy od wielu czynników... i fantazji wykonawcy. Robiłem takie rzeczy i jak ma się zaplecze nie potrwa to dłużej niż ... 1 godzina. Z resztą łatwiej jest nawinąć nowe...
Witajcie udało się rozwiązać problem. Ale po kolei. Rozebrałem alternator, odlutowałem uzwojenia i wymontowałem stojan z aluminiowej obudowy. Zrobiłem tak jak radził kolega kwok czyli mocna żarówka akumulator i uzwojenia po kolei. I znowu szok bo wszystko w porządku. Sprawdziłem miernikiem , żarówka...
witam aby świeciła się żarówka musi być minus na diodach wzbudzenia jeśli pojawia się plus /powyżej wartości akumulatora ,żarówka gaśnie. to że masz ładowanie 14 V nie znaczy że jest dobre,jeśli są uszkodzone diody będziesz miał ładowanie prądem zmiennym. ja stawiam na uszkodzone diody ,aby je sprawdzić...
Dziękuję za przedstawione ciekawe propozycję Dzięki informacjom z artykułu naukowego, wiadomo o prądach jakie występują na takiej zwartej cewce. Wygląda to tak: Bezoporowe zwarcie jednej cewki uzwojenia fazowego (rys. 7c) wywołuje w zwojach zwartych prąd 6,5 razy większy od prądu fazowego przed...