Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Witam. Wyjście W jest wyprowadzeniem jednego z uzwojeń stojana, przeznaczonym do pomiaru częstotliwości napięcia przemiennego generowanego przez alternator (jeszcze przed prostownikiem 3-fazowym). Wartość napięcia będzie stała, zmienia się częstotliwość w funkcji prędkości obrotowej. Obrotomierz w zestawie wskaźników jest częstościomierzem. Jeśli możesz,...
Witajcie. Jaka powinna być prawidłowa rezystancja stojana i jego trzech uzwojeń? dokonując pomiaru w punkach pomiarowych zgodnie z instrukcją serwisową? Alternator Magneti Marelli fiat 900
Możesz tak sprawdzić diody, ale musisz odlutować mostek od końców uzwojeń stojana, inaczej pomiar nie będzie miarodajny, chyba, że któraś dioda ma przebicie/zwarcie, wtedy żarówka zaświeci w obu przypadkach podłączenia akumulatora, i tak cały mostek jest do wymiany
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
A jak z pomiarem rezystancji uzwojenia stojana i wirnika , mostek z diodami sprawny ?
Można zdjąć plastik z tyłu i dostać się do uzwojen a wtedy większe pole manewru, ale sądze że ten alt. wiele razy na stole już leżał. Pomiar rez. uzwojen i rez do stojana.
Owszem - wiem jak sprawdzić diodę za pomocą UM-ki Tu się zdziwisz, bo do sprawdzenia mostka w alternatorze nie używa się miernika, pomiar nim jest po prostu niewiarygodny. Wystarczy żarówka i akumulator, oczywiście musisz odlutować/ odkręcić mostek od uzwojeń stojana przed sprawdzeniem
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
zwarcie. Że to nie jest pomiar Już ci pisałem, że nic to nie wnosi. Ale pozwala na obliczenie impedancji uzwojenia, R=U/I Dla zaokrąglonych 7.5V bez obciążenia i 11A zwarcia wychodzi 0,68 Ω. Jeśli zmierzysz rezystancję omomierzem, z różnicy kwadratów tych wartości wyjdzie reaktancja. A to da nam informację o między innymi rozproszeniu strumienia magnetycznego...
Spróbowałem prześledzić rysunek i odpowiem, że nie. Mianowicie wychodzi mi, że po dojściu do początku uzwojenia wracasz. W ten sposób SEM będzie się znosiła i efekt pracy zerowy. Nawijamy wszystko w tym samym kierunku. Ilość zwojów zależy od konstrukcji i raczej nie obędzie się bez odwijania. Problem w tym, że w jednych stojanach uzwojenie jest nawijane...
Widzisz czynna długosc uzwojenia... to tez własnie grubość stojana.. Wiec pisze ze jego stojan jest grubszy ( około 2 krotnie ) wiec nawet jesli jego silnik ma około 100-120W to nie ma fizyczej możliwości bu nagle stał się generatorem 230W ( te silniki przy zwykłej pracy nagrzewaja się do ponad 80C ! ) efekt braku chłodzenia... to przy takim przeciązeniu...
Źle myślisz. To jest układ trójfazowy. Trzeba wpinać się zasilaniem kolejno między dwa przewody fazowe. Mało tego, trzeba dla każdego podłączenia zmieniać plus z minusem. Razem 6 prób! Żarówka, najlepiej max 5W wpięta zamiast aku. Ale najważniejsze jest to co olewasz... :cry: Alternator (uzwojenia) nie może mieć przejścia do masy, uszkodzona izolacja....
Mało z tym, że trzeba odlutować końce uzwojeń stojana od mostka, to jeszcze pomiar ich miernikiem nie do końca jest miarodajny, najlepiej sprawdzać żarówką 21W podłączoną szeregowo do akumulatora. Chyba, że któraś dioda ma przebicie/ zwarcie, wtedy od razu wiadomo, że mostek do wymiany (miernik będzie tak samo piszczał przy zwarciu diody - jak i uzwojenia...
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o wybitym na niej numerze 414043 jest uszkodzona tzn.zwarta...
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Wirnik można również sprawdzić w prosty sposób, zasilając go napięciem z akumulatora. Po podaniu napięcia na pierścienie powinien przyciągać do siebie stalowe przedmioty. Jednocześnie przy odłączaniu jednego z przewodów zasilających powinien powstać łuk elektryczny jak przy każdej cewce zasilanej prądem stałym.Jest to bardzo prymitywny sposób ale pozwalający...
Witam. Mam alternator od dużego fiata 6-cio diodowy, chyba już wszystko zrobiłem, z on nie ładuje. Sprawdzono: - Diody dodatnie i ujemne (w jedną stronę 720-740 Ohm, w drugą stronę opór) - Izolacja uzwojeń stojana i wirnika do masy (pomiar mirnikiem na zakresie 2000k- pełny opór) - rezystancja uzwojenia wirnika 4,5 Ohm Objawy: - Przy podaniu napięcia...
Niedawno wymieniałem u znajomego alternator któy padł...zakupiłem używany ale działający.Po zamontowaniu ładowanie wróciło do normy, jednak nie do końca bo przy kilku próbach pomiaru dla różnych obrotów w pewnym momencie napięcie(mierzone bezpośrednio na klemach akumulatora) zaczeło rosnąć doszło nawet do 19V. Po ponownym uruchomieniu silnika, znów...
Witam posiadam fiacika włoskiego 125p z '71r wystąpił 2 razy problem uszkadzających się diod w alternatorze :( nie wiem co moze być przyczyną ostatnio gdy spaliła sie dioda na jednej z faz spaliło sie takze uzwojenie stojana . Wymieniłem uzwojenie i diody na nowe ale po paru miesiącach eksploatacji zauważyłem ,że coś jest znowu nie tak z ładowaniem...
To nie jest tak jak myślisz, w starych dieslach bez elektroniki, do obrotomierza idzie po prostu prąd zmienny z jednej z faz uzwojenia stojana alternatora. Elektronika w obrotomierzu to przetwornik f/u, który po uwzględnieniu przełożenia pomiędzy wałem korbowym a alternatorem wysterowuje woltomierz analogowy, który spełnia rolę obrotomierza. Mamy tutaj...
Stojana napewno nie. A tak poza tym to po objawach które napisałeś to raczej mostek i w związku z tym falowaniem świateł regulator napięcia. A ten alternator to jest tak prosty w budowie że spokojnie samemu można go w domu pomierzyć i sprawdzić nie trzeba żadnego sprzętu dodatkowego - miernik wystarczy z funkcją pomiaru diód. To jest ten alternator...
A pomiar wartości oporności uzwojenia stojana nic nie da, opór uzwojenia jednej fazy jest mniejszy niż 1om. W przypadku zwarcia w uzwojeniu ( tak samo przerwie) świeciła by Ci sie kontrolka ładowania. Tak jak mówi Viper prawdopodobnie zmierzyłeś napięcie w trakcie dogrzewania świec, zupełnie normalne.
No dokładnie macie rację , uzwojenie stojana poszło w niepamięć , przynajmniej tak powiedział mechanik , pokazywał je no część przewodów była po prostu przebarwiona na ciemnoszary kolor . :( Ciekawe ile za takie uzwojenie teraz i czy w ogóle idzie to dostać osobno ? Niech mi teraz ktoś powie czy takie przegrzanie uzwojenia to normalna rzecz wynikająca...
Bardzo interesujący artykuł :D Opisuje metodę kompleksowego, ale czasochłonnego testowania alternatora. Z moich przemyśleń i praktyki dodam, że w wielu wypadkach pomagają znaleźć usterkę dwie metody: 1. Pomiar indukcyjności nieobciążonych uzwojeń stojana i porównanie wyników pomiarów pomiarów z wartościami dla sprawnego urządzenia. Jak wszystkie metody...
Nie wiem co oznacza ten skrót , z Angielskiego może to być Central Iluminations Generator (C.I.G.) co może po maszemu oznaczać centralny lub automatyczny włącznik świateł.Dzięki za informację. Problem został rozwiązany , przyczyną grzania się alternatora było niewielkie zwarcie uzwojenia stojana do masy. Wiem podałem, że stojan w stosunku do masy nieskończoność...
Cytat: "Zmierzyłem napięcie z alternatora po uruchomieniu silnika i odpięciu przewodu(+) z aku 13,8V" Jeszcze kilka takich eksperymentów a alternator szlak trafi, może ECU, ogólnie będą wydatki. Masz racje poczytałem o ecu i mam nadzieje że mam więcej szczęścia niż rozumu, używany ecu to 1000złociszy, reg. napięcia to 45zł, co do uzwojeń altka to raczej...
Te 0,3 oma, to będzie rezystancja samych połączeń. Nawet pomijając błąd wskazań, wynikający z rezystancji samych przewodów pomiarowych. Nie da się w ten sposób jednoznacznie określić dobre/niedobre. Pomijając wspomniany pomiar metodą techniczną, można posłużyć się albo urządzeniem do elektromagnetycznego wykrywania zwarć, podobnego jak w przypadku wirników,...
U mnie wprawdzie szybciej nastąpiły zjawiska, ale okazało się że uzwojenia stojana zamieniły się w węgielki. Do tego informacja o niesprawnym alternatorze pojawiła się na krótko a później według sygnalizacji wszystko było w porządku. Kolego Bogdanbenek! Kto tobie zagwarantuje, że ten wskaźnik jest precyzyjny? Ja zaliczałbym jego do grupy gadżetów....
Witam! Włosy na głowie stają jak człowiek czyta takie rzeczy!!! Jedynie "MAGIR" przeczytał chyba wszystko po kolei bo nie powtarza się po przedmówcach i dał sensowną wskazówkę (kolory przewodów od regulatora określił dobrze). Ja też się zastanawiam co może być przyczyną takiego zjawiska. Trochę chaotycznie są tu przedstawione działania właściciela pojazdu,...
Zwarcie w stojanie może być pomiędzy sąsiednimi fazami i w obrębie tej samej fazy pomiędzy kilkoma sąsiednimi zwojami. Aby zmierzyć to pierwsze, trzeba by rozlutować wspólny punkt uzwojeń. Pomiar na zwarcie między zwojowe jest trudne bez przyrządu. Jest też metoda techniczna. Można również zasilić wirnik przez transformator zmiennym prądem np 3A i mierzyć...
Izolacyjne podkładki teflonowe to teraz rzadkość. Dostępne są silikonowe. Mają tylko jedną wadę. Są bardzo delikatne i trzeba uważać aby ich nie uszkodzić przy montażu. Są pewnie w każdym sklepie z elektroniką i na aledrogo. Zastanów sie nad tym co piszesz: Tyrystory nie grzeją się aż tak mocno. .... Radiator grzeje się od razu, więc chyba pasta przewodzi...
Witam, Na wstępie chciałbym się przedstawić - mam na imię Mariusz i mieszkam w Krakowie, nie zajmuję się elektroniką na co dzień a tylko gdy mam problem z pojazdami choć obsługiwać multimetr potrafię. Tworzę nowy temat ponieważ inne odnoszące się do problemu są archiwalne. Sedno sprawy: W Yamasze XJ600 nie działa ładowanie akumulatora. 1. Sprawdziłem...
Dziękuję za przedstawione ciekawe propozycję Dzięki informacjom z artykułu naukowego, wiadomo o prądach jakie występują na takiej zwartej cewce. Wygląda to tak: Bezoporowe zwarcie jednej cewki uzwojenia fazowego (rys. 7c) wywołuje w zwojach zwartych prąd 6,5 razy większy od prądu fazowego przed zwarciem. Gęstość prądu sięga wówczas 50 A/mm2. 906879...
No to bylem przy maszynie, a do tego udało mi się dopaść akcesoryjną prądnice. Oto co mamy u pacjenta: http://obrazki.elektroda.pl/4337822000_1... http://obrazki.elektroda.pl/6421730500_1... http://obrazki.elektroda.pl/8147453200_1... http://obrazki.elektroda.pl/6461377300_1... http://obrazki.elektroda.pl/5967641400_1...
Witam Kolegów Posiadam Renault Espace IV 1.9dci z 2005 roku z Alternatorem 155A nr. SG15L013 chłodzony cieczą. W autku padł akumulator, a że wiekowy no cóż mógł paść. Ładowanie aku nic zbytnio nie dawało bo napięcie aku nie wyszło powyżej 10.34V. No ok. ale dało jeszcze odpalić autko. Miernik w ręce i sprawdzam ładowanie, no pięknie książkowo14.5V momentami...
ech drogi wiesławieP7. Czemu zgrzewa?Bo szybciej i taniej.Wiesz ile ton cyny by poszło w procesie produkcyjnym danej serii rozruszników?A tak to maszyna -siup-zgrzeje i już.Sam widzisz (sądzę) co się dzieje.Nawet alternatory masz wykonywane metodą "bez kropli cyny".Końcówki mostka zgrzane do stojanu.Mam obawy twierdzić że to Ty,jegomościu nie nabliżałeś...
W starej wersji (nowsze miały mostek 9 diodowy - 6 mocy i 3 małe) Fiata 125p środek gwiazdy był wyprowadzony na zewnątrz i podpięty do przekaźnika z cewką 6V. To był przekaźnik ze stykiem NC, który gasił lampkę ładowania w momencie gdy na uzwojeniach stojana pojawiało się napięcie. Nie miał żadnego wpływu na napięcie ładowania, ba, mogło go w ogóle...
Porobiłem pomiary na mostku przy odłączonych uzwojeniach stojana. 1. Mostek przewodzi w dobrą strone. tzn. od "blachy ujemnej do dodatniej" w drugą strone nie. http://obrazki.elektroda.pl/1368042800_1... -------------------------------- 2.Teraz badałem 3 dolne diody ujemne . Od blachy dolnej ("minusowej") mostka, do każdej z diod osobno,...
Robiłeś próbę pomiaru rezystancji wirnika gdy się kręci? Pomiar na wyprowadzeniach szxzotek? Te 0.5 oma to pewnie błąd wynikający z rezystancji samych kabli pomiarowych. Zewrzyj końcówki pomiarowe i zobacz jaką rezystancję pokaże miernik? Poczytaj https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Robiłem kilka dni temu i podczas pracy silnika było...
Szukam multimetru, ale niestety na chwilę obecną nie bardzo potrafię określić dokładnych wymagań czy też po prostu funkcji niezbędnych i takich które mogę pominąć. A może zamiast jednego kupić 2 lub więcej urządzeń? Do czego obecnie używam miernika? Głównie DC <20V, ładowanie w motocyklach, napięcie podczas rozruchu Ciągłość obwodu AC na alternatorze...
Nigdy w życiu nie miałem w ręku żadnego licznika, zegarów od jakiego kolwiek passata więc nie mam pojęcia czy siedzi tam dioda led + rezystor czy po prostu żaróweczka o mocy 4W. Tak jak pisałem w którymś poście wyżej to chwilowo pod wzbudzanie podłączyłem żaróweczkę 4W wymontowaną z licznika od żuka lecz efekt był taki, że świeciła w pełnym zakresie...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby to bez sensu. Na dzień dobry dokładny pomiar napięcia...
Jeśli z masą okaże się że jest ok - to z tego co opowiadasz może być regulatora napięcia wina. A skoro tak napiecie skacze to może być też zwarcie jednej fazy uzwojenia stojana do masy--- objaw może taki właśnie być. Ale stwierdzić można będzie po dokładnych pomiarach podzespołów alternatora - czyli -- uzwojenie stojana na przebicie do masy, wszystkie...
Pytanie-czy po zwiększeniu obrotów lampka gasnie w sposób zdecydowany,czy wygaszanie lampki następuje w sposób stopniowy?I czy z alternatora nie dochodzi odgłos przypominający wycie?Objawy o których piszesz wyglądają na uszkodzony stojan,niestety-pomiar miernikiem nic szczególnego nie wniesie,nie wykryjesz nim zwarcia w uzwojeniu fazy.Proszę zrobić...
Witam, mam następujący problem z alternatorem od Fiata Tempry / Tipo (te same ale Tipo jest wam bardziej znany pewnie). Alternator w aucie nie ładował. Teraz mam go w warsztacie i ustaliłem już kilka rzeczy. Jest sprawny regulator napięcia (test z żarówką), jest sprawny mostek prostowniczy (tester diod), jest sprawne uzwojenie w wirniku, ponieważ po...
No i finał jest taki, że rozebrałem alternator. Zgodnie z przewidywaniami upalone były dwie diody z jednego mostka. Nawet się oddzieliły fizycznie od radiatora. Żeby się tam dostać, musiałem rozkręcić całe pieruństwo na części pierwsze, w dodatku regulator napięcia jest zlutowany z mostkiem, również umiejscowiony na dnie alternatora, ehh te kitajce....
No właśnie... Oczywiście zanim zawiozłem alternator do sprawdzenia to oczywiście zgodnie z serwisówką sprawdziłem jego stan. W niej od razu piszą, że jeśli napięcie ładowania jest za duże to należy wymienić regulator, ale kontynuować sprawdzanie, więc tak też zrobiłem. W pomiarze mostka wyszło, że w jednym połączeniu jest nie tak - przewodzenie tam...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
No dobrze kombinujesz, druty(końce uzwojeń stojana) są zgrzane razem z prostownikiem diodowym. Musisz to rozdzielić mechanicznie, np szczypcami otworzyć te krawedz zgrzaną i odczepić zgrzane druty, jednak jesli nie wiesz jak sie za to zabrac to sadze,ze mozesz dalej sobie nie poradzić z pomiarami itd. Dlaczego w ogóle rozbierasz ten alternator? Pamiętaj,ze...
Zła regeneracja albo masa kiepsko kontaktuje . Najprościej wymienić na właściwy . Ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora.
Tak jak napisałem. W momencie włączenia świateł głównych pojazdu dołączone zostają dodatkowe uzwojenia alternatora, by zwiększyć jego moc. Prostownik, jeśli spalony, można wymienić na dowolny mostek. Choć ja bym zwrócił uwagę na górną częstotliwość pracy takiego mostka, bo częstotliwość prądu jest tu dużo większa niż w sieci energetycznej. Można taki...
hevet2: Kupować nowego nie chcę. Mam takiego połamanego szrota (agregat) i to raczej zabawa i próba naprawy. Silnik udało mi sie uruchomić. Po odpaleniu dał bardzo wysokie napięcie (350V) i zanim zdążyłem zjechać w dół na obrotach to padł. Pewnie wtedy te magnesy odpadły i je zmieliło (możliwe że te "wgnioty" uzwojenia to od tych magnesów). Chętnie...
Na wyjsciu z alternatora na kazdej fazie 18v na wolnych, a przy 5000 obr ok 60-65V AC. Pomiary trzeba robić pod obciążeniem! Blisko mocy nominalnej. Niech alternator się nagrzeje! Jak możesz, to wyjmij stojan i pooglądaj i powąchaj (to nie jest żart) uzwojenia i miejsca łączenia uzwojeń z kablami. Jesli masz szanse na induktor to zmierz rezystancję...
To coś nie wyszły pomiary. Który sposób sprawdzenia zastosowałeś? W miejscu gdzie przykręcone są końce uzwojeń stojana i diody mostka nie ma odejścia na małe diody wzbudzenia? http://obrazki.elektroda.pl/6406477100_1... Jeśli ich rzeczywiście nie ma to nic. Taki problem to nie problem. Kupujesz diody w elektronicznym np.:1n4007 trzy sztuki,...
Trzeba sprawdzić spadek napięcia pomiędzy zaciskiem 30 alt a +aku.Jak nie ma więcej jak 0,2V to nie patrząc na to co pokaże miernik wywalić mostek diod wzbudzenia i wlutować nowe diody 1N5404.Częstym błędem jest pomiar sprawności diod bez odczepienia końcówek uzwojenia stojanu.
witam aby świeciła się żarówka musi być minus na diodach wzbudzenia jeśli pojawia się plus /powyżej wartości akumulatora ,żarówka gaśnie. to że masz ładowanie 14 V nie znaczy że jest dobre,jeśli są uszkodzone diody będziesz miał ładowanie prądem zmiennym. ja stawiam na uszkodzone diody ,aby je sprawdzić dokładnie musisz wylutować uzwojenie stojana/...
Masa i + do akumulatora jesteś pewny, że do regulatora dochodzą solidne(można sprawdzić podłączając żarówkę przednich świateł)? Do tego czy po kluczyku jest sygnał na regulatorze? Masz multimetr(woltomierz + omomierz)?? Uszkodzenie regulatora(znajdujących się w nim diod prostowniczych) da się wstępnie ocenić na podstawie pomiaru oporności na wyprowadzeniach...
Panowie (i panie) JEZELI NIE MA LADOWANIA A KONTROLKA NIE SWIECI PO WŁĄCZENIU ZAPŁONU PRZY NIE PRACUJACYM SILNIKU ZACZYNAMY OD SPRAWDZENIA ŻAROWKI KONTROLNEJ ORAZ POŁĄCZENIA ŻARÓWKI Z ALTERNATOREM. JEZELI JEST PRZEPALONA ALTERNATOR NIE BEDZIE ŁADOWAŁ! jak żarówka sie swieci a mimo ze silnik dostaje wysokie obroty nie ma ladowania to niestety ale zeby...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Witam Kolegów Mam przypadek słabego ładowania przez alternator. Układ 9 -cio diodowy z podłączonym punktem gwiazdy przez dwie dodatkowe diody do + i - mostka diodowego. Otóż na wolnych obrotach ok 900rpm napięcie przy naładowanym aku wynosi nawet 14,2, ale po włączeniu żarówki H4 (Światła przedniego) napięcie zaczyna spadać osiągając w ciągu zaledwie...
Witam. Być może napisze coś co było już opisane w tym wątku, ale postaram się zabrać dostępne mi informacje na temat sterowania tego regulatora. Widok wtyczki regulatora: __--__ / \ -| - - - |- \______/ 1 2 3 1 - S 2 - SIG 3 - FR
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż do tej pory miałem do czynienia. Brak w internecie...
uzwojenia stojana alternatora pomiar uzwojenia stojana uzwojenia stojana
igła przeskakuje volvo silnika jakość dźwięku bluetooth
Lokalizacja i konfiguracja pomocników w Home Assistant Jak uzyskać dostęp do katalogu .storage w Home Assistant?