Witam Powracam ponownie do tego tematu bowiem wykonalem uklad wg schematu http://home.att.net/~wzmicro/3525.html ale niestety nie dziala , tzn za pomoca potencjometrow VR1 i VR3 mam mozliwosc regulacji napiecia wyjsciowego ale za pomoca VR2 niestety nie reguluje cie czestotliwosc a co za tym idzie i obroty silnika. Chodzi mo o to ze potrzebuje zasilacz...
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Pierwsze załączenie spowodowane jest prądem bazy od strony rezystora M22/1W. Tranzystor zaczyna przewodzić i rozpoczyna się przepływ prądu kolektora w uzwojeniu pierwotnym. W tym samym czasie w uzwojeniu wtórnym (po stronie w. n.) indukuje się napięcie o kierunku wynikającym z zaznaczoneych początków uzwojeń. Zatem w fazie rozpoczynania przewodzenia...
Po naciśnięciu klawisza naściennego lub przycisku pilota słychać w silniku rolety tyknięcie przekaźnika, stycznika cokolwiek tam zamontowali. To tyknięcie to odgłos elektromagnesu hamulca silnika. Jest on oznaką, że sterownik działa i krańcówka silnika regulacjami żółtą i czerwoną też jest ok -nie jest rozłączona. Mógł zostać uszkodzony wyłącznik termiczny...
Element -U32 (LIS-xx) na schematach to element charakterystyczny dla wciągarek produkcji ABUS, jest to firmowe, autorskie opracowanie. Jest to rodzaj kontrolera pracy układu stycznikowego wciągarki z silnikiem dwubiegowym. Podstawowe zadania to zabezpieczenie czasowe przed zbyt szybkim nawrotem (zmianą kierunku) styczników -K21/-K22, co zabezpiecza...
Tak do pomiaru masy kabiny stosuje się czujniki tensometryczne, montuje się je na płycie mocowania liny pomiędzy kabiną a tą płytą :) Do prędkości ruchu oraz hamowania kabiny stosuje się obecnie falowniki i hamulce magnetodynamiczne lub magnetoindukcyjne (podobna zasada działania) w windach przemysłowych np: kopalnie gdzie masa klatki przekracza 20ton...
DIN 72 552 Objaśnienie zacisków: ZAPŁON 1 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, niskie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch oddzielnych obwodach) 1a do przerywacza zapłonu I 1b do przerywacza zapłonu II 2 zacisk zwarciowy (zapłon magnetyczny) 4 cewka zapłonowa, rozdzielacz zapłonu, wysokie napięcie (Rozdzielacz zapłonu o dwóch...
Krzychu, musisz przyznać, że jeśli ktoś jest zakochany w narzędziu (a lekko świadomy zagrożeń ze strony sprzętu wirującego) to po prostu rozepnie kabelek hamulca na wyłączniku. :) Przecież tak działały kiedyś miliony urządzeń przed inwazją głupoty. Uzwojenie hamulca pada pierwsze (jest cieńsze i głębiej), ale niestety z reguły nadpala izolację roboczego...
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować...
https://obrazki.elektroda.pl/8584515200_... Przycisk „start-stop” w samochodzie. Modernizacja 5. Przedstawiam kolejną (5) modernizację urządzenia „Przycisk „start-stop” w samochodzie”. Tym razem też jest to całkowicie nowy schemat, uwzględnione są wszystkie poprzednie modernizacje, ale budowa nie...
Silnik będzie pracował w poziomie. Usunięcie hamulca nie spowodowało luzu poosiowego. Wirnik obraca się lekko. Łożyska są w dobrym stanie. Nie wyczuwa się ocierania o stojan. Nie mam możliwości zmierzenia oporności. Dzisiaj ponowiłem próby startu silnika kilkakrotnie.. Podłączenie było tak jak ostatnio pisałem. Nie wystąpiły żadne problemy. Silnik pracował...
Pilarka ukosowa Bosh Zamówiłem stojan wg nr katalogowego w moim starym mam 3 kable. A w tym co przyszedł 2. Da to się jakoś odpalić? Bo już ręce opadają z tymi zwrotami. -Stary stojan ma jeden przewód bezpośrednio do szczotek(biały) omijający uzwojenia i dwa odczepy jeden cienkim drutem a drugi grubszym. No i drugą wsuwkę do szczotek (czerwoną) - nowy...
Przecie o tym piszę. Jest to najczęściej zewnętrzna (najcieńsza) warstwa uzwojenia stojana. Która tylko grzeje dodatkowo (przy każdym wyłączeniu) i izoluje cieplnie głębsze uzwojenie robocze. Dla idei że zdąży zabezpieczyć paluchy. Nawijacz (jeśli go namówisz) natychmiast zaproponuje nawinięcie stojana bez hamulca -standard. Odzysk maszyny mniejszą...
Smazyc jajka na tym bedziesz mogl. Dalej bede drazyl - co te ruskie wymyslily? Po co uzwojenie hamulca laczy sie szeregowo z uzwojeniem silnika. Z Twojego posta wynika, ze to dwa osobne uzwojenia. Czy to moze Twoje widzimisie? Nie wierze, ze uzwojenie hamulca jest zasilane 1V napiecia.
Prądnica z uzwojeniem wzbudzenia, którego prąd jest proporcjonalny do napięcia prądnicy (np. to uzwojenie jest zasilane z prądnicy poprzez opornik). Naturalną właściwością prądnicy jest to, że napięcie generowane w prądnicy jest proporcjonalne do prądu wzbudzenia i do obrotów; skoro na to nakładami prąd wzbudzenia proporcjonalny do generowanego napięcia,...
Witam, W silnikach SEW, najczęściej jest napięcie 195VDC na hamulec. Po pierwsze należy sprawdzić, czy uzwojenie hamulca jest pojedyncze czy z odczepem. Następnie ustalić jakie jest napięcie pracy cewki. A po drugie dobrać mostek. Układów jest wiele tak więc może znajdziesz jakieś informacje na elektromagnesie hamulca.
Podłącz zasilanie na początki uzwojenia, na krótko dla próby dla sprawdzenia silnika. Końce do szczotek tak jak opisałeś. Silnik musi wirować w poprawnym kierunku. Jeżeli nie to zamień podłączenie do szczotek wzajemnie. Szczotki mogły się zjechać z powodu uszkodzenia silnika. Uzwojenie hamulca jest połączone odwrotnie i zwiera nie zasilany silnik (puszczony...
Na tabliczce jest zaznaczony sterownik hamulca (BG 1.5) można go zasilać od 150 - 500 Vac, więc równie dobrze jak 230 Vac (L-N) można użyć zasilania 400 Vac (np. L1-L2); również to że ta "kostka" ma możliwość podpięcia "szybkiego" jak i "zwłocznego". Sterownik tak, a uzwojenie hamulca też od 150 -500 V?
Do sprawdzenia stojan. Jeśli ta piła posiada funkcję hamulca to często tak bywa, że uzwojenie hamulca jest spalone/przegrzane i uszkadza uzwojenie główne stojana. Druga możliwość to być może trzeba wytoczyć komutator wirnika na tokarce.
Co do hamulca - napięcie pracy będzie podane na cewce hamulca. Dwa czarne przewody to prawdopodobnie wyprowadzone środki gwiazd uzwojeń- proponuję pomierzyć rezystancje pomiędzy 1U1, 1V1, 1W1 a 2Y i 8Y oraz 2U1, 2V1, 2W1 a 2Y i 8Y oraz 2Y a 8Y. Może się też okazać że 2Y-8Y to dodatkowe uzwojenie do zasilania hamulca.
Piła zrobiona, wszystko działa. :D Dziękuję bardzo za schematy. Potwierdziły moje przypuszczenia i rozwiały wątpliwości . Piła ma faktycznie silnik szeregowy a właściwie raczej szeregowo bocznikowy ( uzwojenie hamulca w jako bocznik).
To teraz wszystko jasne. Teraz sprawdź czy uzwojenie hamulca ma przejście i na jakie napięcie (napis powinien być na hamulcu lub tabliczce znamionowej), bo to zależy jaki masz podłączyć prostownik. układ gretza czy podwaja-cz napięcia.Robiłem ostatnio silnik do maszynki do gałęzi i tam był silnik z hamulcem taki jak od kosiarki.
No to pozostało wykonać "zwalniak" elektromagnetyczny. Forma hamulca, który zostaje zwolniony przez podanie napięcia do elektromagnesu. Zamontowany rzecz jasna na wale silnika. I to jest poprawne rozwiązanie. Zapewnia zahamowanie również w przypadku zaniku zasilania. Uzwojenie cewki hamulca łączy się równolegle z uzwojeniem zasilania, żadnych przełączników,...
Wiązka czterech kabli to zasilanie silnika a ta druga z dwoma kablami to zasilanie hamulca elektromagnetycznego. Musisz pomierzyć rezystancję pomiędzy przewodami w tej wiązce z której wychodzą cztery przewody. Do tych dwóch przewodów które mają najmniejszą rezystancję (będzie to uzwojenie pracy-robocze) podłączasz zasilanie. Pozostałe dwa przewody to...
Tak, z innego chodzi normalnie. Dodano po 5 I mam jeszcze jedno pytanie. Z uzwojenia transformatora z zacisków 120 V podpinam drugi transformator który ma uzwojenie 110 V i zmienia na 24 V. Wstawiam mostek (o parametrach jak poprzednie) oraz kondensator (parametry jak wyżej) i mierzę napięcie, spodziewam się coś koło 24 V dc a mam 40 V dc. Trochę to...
Nie znam akurat tego urządzenia więc bazuję na domysłach. Myślę tu o hamulcu elektrycznym. Po wyłączeniu zwierane jest część lub całe uzwojenie silnika. Zadziałanie hamulca powinna powodować zarówno ta rączka z przodu jak i normalne wyłączenie urządzenia.
Witam. Jak w opisie. Posiadam płytkę hamulca ręcznego Renault Grand scenic. Na płycie tej uszkodzony element w obudowie SOT23 (dziura w obudowie) co jest widoczne na zdjęciach. Element ten jest podłączony do jednego z uzwojeń cewki przekaźnika ale raczej nią nie steruje. Piszę raczej ponieważ znalazłem dwa inne tranzystory które załączają pierwsze i...
Dzień dobry. Czy silnik 3f zwalniany co ok 30-40s hamulcem na wale maszyny będzie się grzał? Tzn chodzi mi głównie o to czy jeśli odłączyć zasilanie takiego silnika klatkowego i zahamować wał maszyny hamulcem tarczowym to czy uzwojenie silnika ucierpi? Wydaje mi się że jeśli będę nagle hamował z prędkości podsynchronicznej czyli mniejszej niż znamionowa...
Witam Posiadam silnik o nap zasilania 27 Vdc 13000 rpm 15 W. Silnik ten ma trzy punkty do podłączenia napięcia zasilającego. Jeden jest wspólny i pozostałe dwa dla kierunków lewo i prawo. Z tego co się dowiedziałem , może być także zasilany napięciem zmiennym. Problem jaki mam z tym silnikiem to że w celu obniżenia obrotów podaję napięcie około 15 Vdc...
http://obrazki.elektroda.net/62_12110360... System kontroli żarówek i bezpieczników w samochodzie. System obejmuje kontrolą wszystkie światła oświetlenia zewnętrznego samochodu, oraz wszystkie bezpieczniki znajdujące się w skrzynce bezpieczników. Jest zamontowany w samochodzie Skoda Octavia kombi, i do tego samochodu odnosi się uproszczony...
Tak halotrony zostały 3 nowe założone, uzwojenie silnika ok , halotrony orginalne miały na nogach założone izolacje , dwa miały niebieska a jeden czerwona ten w środku, zastanawia mnie to czy niemiał innej charakterystyki pracy, odczytałem tylko ten numer z niebieskiego. Przewody są ok , w sterowniku końcówki sterujące ok , sterownik uruchamia się ,...
32 Ω - uzwojenie hamulca.
Trzeba zobaczyć co wtym alternatorze siadło.Na 100 % trzeba go wymontować , rozdwoić rozlutować uzwojenie stojana , od diód .Sprawdzić diody , regulator , szczotki .
Witam Ponownie chcialem powrocic do tematu zasilania silnika i pomyslalem czy taki pomysl by sie sprawdzil. Otoz na osi silnika zamontowany jest hamulec ( jeszcze nie zmierzylem nap zasilajacego ) ktory podejzewam ze zasilany jest pelnym znamionowym napieciem tzn 27V. Tak wiec uzwojenie hamulca mam zamiar odlaczyc od silnika i zasilacz odrebnym napieciem...
Moze byc kondensator, lozyska, lub uzwojenie rozruchowe. A tak poza tym, to silnik nie bedzie poprawnie pracowal bez tego hamulca, bo korpus hamulca zwiera rdzenie wirnika. Mozliwe tez ze hamulec nie jest przyciagany prawidlowo do wirnika.
Jest to połączenie w gwiazdę. O.K. (dopiero teraz trafiłem na ten temat). Zwróciłem uwagę na podłączenie hamulca dynamicznego. Obecnie podczas hamowanie są szeregowo połączone (wraz z kondensatorami) wszystkie uzwojenia: U, V, W. Wg mnie (podczas hamowania) szeregowo z kondensatorami powinny być podłączone tylko uzwojenia: U i W , czyli na stałe zwarte...
Podłączyłem 400V AC, ale nie ma większych efektów, rdzeń minimalnie się przesuwa-prawie nic, rezystancja na zaciskach około 26Ω do obudowy przejścia z zacisków nie mam podejrzewam że jest uzwojenie spalone wcześniej było podłączane 230 AC.
Z tego co Napisałeś, wnioskuję, że chodzi o silnik bocznikowy prądu stałego. W tym silniku prąd wzbudzenia spełnia dwie funkcje. Pierwsza to niedopuszczenie do przepływu prądu zwarcia przez uzwojenie twornika (wirnik), ponieważ strumień magnetyczny z uzwojenia wzbudzenia wymusi obrócenie wirnika (inaczej Miałbyś to samo, co przy podłączeniu jednego...
Mam pytanie, czym się różni zasada działania hamulca elektrowirowego od hamulca-prądnicy? Hamulec prądnica działa jak alternator, czyli rotorem jest obracający się magnes a statorem zwojnica i poprzez indukowanie SEM powstaje moment obrotowy hamujący wirnik. Z w hamulcu elektrowirowym pole magnetyczne jest indukowane przez uzwojenie w statorze, a wirnik...
Do zacisków U1 i Z2 dołączasz kondensator. Żyła "N" według schematu, faza do zacisku "9" dla "podnoszenia" lub do zacisku Z2 dla "opuszczania".
Witam, jako że jestem elektronikiem, układy mechaniczno elektryczne są mi praktycznie mało znane - proszę więc kolegów z doświadczeniem o pomoc. Problem jest następujący: W gilotynie elektromechanicznej opuszczanie noża jest realizowane poprzez mechanizm mimośrodowy za pomoca silnika trójfazowego 1,5kW, który na sygnał ze sterownika PLC wykonuje obrót...
Witam Poszukuję rozwiązania następującego problemu. Posiadam silniki asynchroniczne 3-fazowe z hamulcami elektromagnetycznymi. Silnik 2-biegunowy, 450W, hamulec Meyr ROBA-stop 4/830.410.3 S 104V 22W. Hamulec zasilany prostownikiem fazowym Mayr 1/012.000.2. Silnik połączony w gwiazdę, prostownik wpięty między fazę a środek gwiazdy. W tej sytuacji podanie...
Tak traktuje to jako hobby mam fioła na punkcie samochodów elektrycznych,wiatraków i innych takich cudów.Ale masz racje precyzja będzie wymagana Maciek co do twoich uwag to są trafne z wyjątkiem hamulca bo mam zamiar go zostawić jeżeli wszystko by się zmieściło między bębnem a felgą.wszystkie te usterki można będzie rozwiązywać z czasem.Nie ma co za...
dzis mam wiecej czasu wiec moge wiecej napisać jak zbudowałem swój mig jak juz wcześniej pisałem trafo złożyłem z dwóch spawarek jednofazowych na jeden transformatoe trójfazowy, wymiary kolumn (bo są trzy jednakowe ) 4cmx6cm uzwojenie pierwotne 310 zwojów średnica 1,9mm z odczepami co 50 zwoji (czyli 210 odczep 260 odczep i 310)błąd w tym taki że powinienem...
Ustal jakim kolorem kabla prowadzona jest "masa" w Twoim pojeździe. Następnie wszystkie zerwane połączenia masy należy poprawić tj. począwszy od akumulatora do silnika i innych odbiorników, a które muszą być "czyste" tj. pozbawione korozji. Zmierz, czy "prądnica" generuje napięcie z cewek świetlnych i do ładowania akumulatora. Jaką masz żarówkę w reflektorze...
istotnie ze znajomością automatyki u mnie jest dosyć kiepsko a to z tego względu że nie jestem elektrykiem dlatego zadaję masę pytań aby sie po prostu nauczyć bo mnie to bardzo ale to bardzo zafascynowało :) dla wyjaśnienia : nie mam zamiaru po partyzancku robić sterowania ale 1. chcę wiedzieć jak to działa 2. chcę się nauczyć programować falowniki...
więc tak już odpowiadam odlew zrobiłem z aluminium pozyskanego z pokrywki hamulca motoroweru jakiegoś rometa plus pare blaszek rurek i drucików aluminiowych żeby nie było za kruche ogólnie były to skrawki mojego innego odlewu który sie nie udał :D forma do odlewu to wytoczona z gliny miseczka z centralnie umieszczoną śróbą po wyschnięciu nakręciłem...
Jak odłączam żółte kable od szczotek, ciągle mam 6 Ω między pinami 3 i 4. (Nie powinno to przerywać obwodu?) Tak, w zasadzie powinno to przerwać obwód o ile piny 3 i 4 odpowiadają za szczotki? A badałeś co się w tym samym czasie dzieje z pozostałymi pinami 1 i 2 oraz 5 i 6? Zapewne nie, bo przyjąłeś że 3 i 4 są od szczotek... A może 5 i 6 są od szczotek?...
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Sprawdz szczotki silnika mogą byc zużyte. - proszę nie wprowadzać w błąd. Może być uszkodzone uzwojenie silnika, kondensator rozruchowy, hamulec lub uszczelniacz między bębnem a silnikiem. (czy istnieje jakaś regulacja) ? - nie.
podłączyć uzwojenie hamulca einhell uzwojenie uzwojenie lakierem
schemat hamulca youtube wtyczka konica minolta bizhub zębatek
Blokada sygnału płomienia w kotłach i piecach gazowych: przyczyny i diagnostyka Światło przeciwmgielne nie działa w Golfie 4 - przyczyny i rozwiązania