Witam Powracam ponownie do tego tematu bowiem wykonalem uklad wg schematu http://home.att.net/~wzmicro/3525.html ale niestety nie dziala , tzn za pomoca potencjometrow VR1 i VR3 mam mozliwosc regulacji napiecia wyjsciowego ale za pomoca VR2 niestety nie reguluje cie czestotliwosc a co za tym idzie i obroty silnika. Chodzi mo o to ze potrzebuje zasilacz...
Do zacisków U1 i Z2 dołączasz kondensator. Żyła "N" według schematu, faza do zacisku "9" dla "podnoszenia" lub do zacisku Z2 dla "opuszczania".
Smazyc jajka na tym bedziesz mogl. Dalej bede drazyl - co te ruskie wymyslily? Po co uzwojenie hamulca laczy sie szeregowo z uzwojeniem silnika. Z Twojego posta wynika, ze to dwa osobne uzwojenia. Czy to moze Twoje widzimisie? Nie wierze, ze uzwojenie hamulca jest zasilane 1V napiecia.
Krzychu, musisz przyznać, że jeśli ktoś jest zakochany w narzędziu (a lekko świadomy zagrożeń ze strony sprzętu wirującego) to po prostu rozepnie kabelek hamulca na wyłączniku. :) Przecież tak działały kiedyś miliony urządzeń przed inwazją głupoty. Uzwojenie hamulca pada pierwsze (jest cieńsze i głębiej), ale niestety z reguły nadpala izolację roboczego...
Witam, W silnikach SEW, najczęściej jest napięcie 195VDC na hamulec. Po pierwsze należy sprawdzić, czy uzwojenie hamulca jest pojedyncze czy z odczepem. Następnie ustalić jakie jest napięcie pracy cewki. A po drugie dobrać mostek. Układów jest wiele tak więc może znajdziesz jakieś informacje na elektromagnesie hamulca.
Witam Posiadam silnik o nap zasilania 27 Vdc 13000 rpm 15 W. Silnik ten ma trzy punkty do podłączenia napięcia zasilającego. Jeden jest wspólny i pozostałe dwa dla kierunków lewo i prawo. Z tego co się dowiedziałem , może być także zasilany napięciem zmiennym. Problem jaki mam z tym silnikiem to że w celu obniżenia obrotów podaję napięcie około 15 Vdc...
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Do sprawdzenia stojan. Jeśli ta piła posiada funkcję hamulca to często tak bywa, że uzwojenie hamulca jest spalone/przegrzane i uszkadza uzwojenie główne stojana. Druga możliwość to być może trzeba wytoczyć komutator wirnika na tokarce.
Witam. Silnik jednofazowy z hamulcem. Uzwojenie robocze R=3,2Ω, uzwojenie rozruchowe R=3,5Ω, kondensator 120µF nie startuje. Po zakręceniu wałem pracuje w wybranym kierunku. Prąd uzw. rob. I=10A. Co może być nie tak? Hamulec jest zwalniany polem uzwojeń. Brak tabliczki znamionowej. Uzwojenia w stanie fabrycznym można powiedzieć, nie widać śladów przegrzania.
Na tabliczce jest zaznaczony sterownik hamulca (BG 1.5) można go zasilać od 150 - 500 Vac, więc równie dobrze jak 230 Vac (L-N) można użyć zasilania 400 Vac (np. L1-L2); również to że ta "kostka" ma możliwość podpięcia "szybkiego" jak i "zwłocznego". Sterownik tak, a uzwojenie hamulca też od 150 -500 V?
Podłącz zasilanie na początki uzwojenia, na krótko dla próby dla sprawdzenia silnika. Końce do szczotek tak jak opisałeś. Silnik musi wirować w poprawnym kierunku. Jeżeli nie to zamień podłączenie do szczotek wzajemnie. Szczotki mogły się zjechać z powodu uszkodzenia silnika. Uzwojenie hamulca jest połączone odwrotnie i zwiera nie zasilany silnik (puszczony...
Sprawdz szczotki silnika mogą byc zużyte. - proszę nie wprowadzać w błąd. Może być uszkodzone uzwojenie silnika, kondensator rozruchowy, hamulec lub uszczelniacz między bębnem a silnikiem. (czy istnieje jakaś regulacja) ? - nie.
Piła zrobiona, wszystko działa. :D Dziękuję bardzo za schematy. Potwierdziły moje przypuszczenia i rozwiały wątpliwości . Piła ma faktycznie silnik szeregowy a właściwie raczej szeregowo bocznikowy ( uzwojenie hamulca w jako bocznik).
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Podłącz 3 fazy do pojedynczych wyprowadzeń (początki uzwojeń; końce masz zwarte blaszkami - klasyczny układ gwiazdy). Zasilanie hamulca przez mostek prostowniczy (dodatkowy blok) masz podłączone pod początek pierwszego uzwojenia i odczep środka gwiazdy (na hamulec idzie w ten sposób ok. 200 Vdc). Jeżeli słychać pracę hamulca (stuk przy włączaniu i kolejny...
To teraz wszystko jasne. Teraz sprawdź czy uzwojenie hamulca ma przejście i na jakie napięcie (napis powinien być na hamulcu lub tabliczce znamionowej), bo to zależy jaki masz podłączyć prostownik. układ gretza czy podwaja-cz napięcia.Robiłem ostatnio silnik do maszynki do gałęzi i tam był silnik z hamulcem taki jak od kosiarki.
Czyli silnik od miksera załatwia sprawę i może łatwo spełnić funkćję hamulca ;-) och zapomniałem w mikserze są dwa uzwojenia i hamulca nie będzie ale przekładnia ślimakowa ten problem załatwia.
Tam nie ma żadnego hamulca. Hamowanie jest elektryczne odwrotnym podłączeniem jednego uzwojenia (a więc i nie ma możliwości pracy z załączonym hamulcem, bo uzwojenia nie da się jednocześnie podłączyć w jedną i drugą stronę).
Sprawa z podłaczeniem zasilanaia silnika wyjaśniona został w postach powyżej. Teraz hamulec. Sprawdź omomierzem rezystancję pomiedzy wyprowadzeniami uzwojeń hamulca. Jeśli są takie same to najprawdopodobniej jest to hamulec trójfazowy. Bez problemu możesz podpiąć te wyprowadzenia pod zaciski zasilające silnik. Polscy producenci stosują hamulce na różne...
No to pozostało wykonać "zwalniak" elektromagnetyczny. Forma hamulca, który zostaje zwolniony przez podanie napięcia do elektromagnesu. Zamontowany rzecz jasna na wale silnika. I to jest poprawne rozwiązanie. Zapewnia zahamowanie również w przypadku zaniku zasilania. Uzwojenie cewki hamulca łączy się równolegle z uzwojeniem zasilania, żadnych przełączników,...
Odpowiem może pokrętnie: wczoraj naprawiałem hamulec silnika 5 kW taka kostka zwierającą uzwojenia po zaniku napięcia zasilania, podobnie jak u Ciebie odpadł kawałek plusika zasłaniający strukturę. Układ pracował ponad rok w tych samych warunkach eksploatacji oraz otoczenia i mogę analizować dlaczego? Pominąłem ten element z oczywistych względów.
Jeśli nie ma falownika to pewnie wystarczy moduł hamulca podłączyć pod przewody zasilające uzwojenia silnika. Jeśli te 230Vbr to zasilanie dla modułu to jeden przewód na gwiazdę a drugi na fazę. Z tej dokumentacji ciężko mi odczytać pod jakie zaciski co trzeba podłączyć. Zrób zdjęcie środka puszki przyłączeniowej to pewnie rozwieje wszelki wątpliowości....
Co do hamulca - napięcie pracy będzie podane na cewce hamulca. Dwa czarne przewody to prawdopodobnie wyprowadzone środki gwiazd uzwojeń- proponuję pomierzyć rezystancje pomiędzy 1U1, 1V1, 1W1 a 2Y i 8Y oraz 2U1, 2V1, 2W1 a 2Y i 8Y oraz 2Y a 8Y. Może się też okazać że 2Y-8Y to dodatkowe uzwojenie do zasilania hamulca.
Tak, to normalne zjawisko, mam pilarkę łańcuchową tej firmy i zachowuje się tak samo. Ja bym jednak odłączył ten hamulec, niech po wyłączeniu się kręci, może dłużej posłuży, ponieważ silnik komutatorowy w takiej pile to nietrafione rozwiązanie. Piła tarczowa stawia spory opór, a taki silnik przy zatrzymaniu (np. zablokowanie piły podczas cięcia deski...
Nie znam akurat tego urządzenia więc bazuję na domysłach. Myślę tu o hamulcu elektrycznym. Po wyłączeniu zwierane jest część lub całe uzwojenie silnika. Zadziałanie hamulca powinna powodować zarówno ta rączka z przodu jak i normalne wyłączenie urządzenia.
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
podłączyć jedno z uzwojeń np. 1u1, 1v1, 1w1. i hamulec wpiąć do tego uzwojenia pod 1u1 jak dobrze rozumiem tak ? to wtedy hamulec będzie wpięty z 2 faz 1w1 u 1u1 ? i wtedy silnik będzie pracował bez problemu ?
No fakt. tylko jako to zdiagnozować bez rozbierania? Silnik w zasadzie działa i nie jest gorący, a grzeje się uzwojenie, bo jaka mogłaby być inna przyczyna odmawiania posłuszeństwa. tylko z jakiego powodu? Albo źle dobrane kondensatory, albo duże obciążenie hamulca, albo uzwojenie uszkodzone, choć nowe podobno. Jak sprawdzić elektrycznie ten hamulec?
Sugerowanie się kolorami do niczego dobrego nie prowadzi . Zwłaszcza że silnik był przezwajany . Potrzebny jest omomierz , a nie amperomierz ten ostatni przyda się na samym końcu . Link do schematu połączeń został podany . Teraz wystarczy ustalić tylko odpowiednie wyprowadzenia uzwojeń .
Witam, nie napisałeś w jakim urządzeniu chcesz to zastosować, może wystarczy hamowanie dynamiczne za pomocą uzwojeń silnika.
Na początek proponuję pomierzyć rezystancję uzwojeń stojana, hamulca i resolvera. Następnie należałoby zmierzyć rezystancję izolacji uzwojeń stojana. Dalej podać 24Vdc na hamulec i sprawdzić, czy wirnik swobodnie się obraca. Następnie należałoby podłączyć silnik do serwoprzemiennika (np. Lenze 93XXs) i spróbować go uruchomić.
Może hamulec, drugim końcem wpięty pod punkt gwiazdowy uzwojenia? (at)busztomasz, czyj ten wynalazek? Proofy? V.
To silnik trójfazowy. Pod 230V trzeba go połączyć w trójkąt i dodać stosowny falownik. Do tego nie wiem czy zielone przewody to czujnik temperatury uzwojeń czy też może hamulec. Należałoby to sprawdzić.
Witam , składam sobie piłę stołowa na garażu i mam z tym kilka pytań , chce zakupić silnik 220/380 2.2kw 2800obr i chciałbym do niego dodać hamulec czy istnieje taka opcja ( silnik jest bez hamulca produkcji rosyjskiej), czy do takiego silnika można dodać dual capacior bo pewnie nie będzie miał uzwojenia rozruchowego. Pozdrawiam
Ten właśnie jest hamulcem prądu stałego. Zasilanie cewki odbywa się poprzez prostownik/moduł hamulca- to ten drugi blok od lewej, od strony zacisków uzwojenia silnika. Podobne serie motoreduktorów SEWa stosujemy w napędach suwnicowych. Żaden nie ma hamulca trójfazowego, to historyczne rozwiązanie. V
Pilarka ukosowa Bosh Zamówiłem stojan wg nr katalogowego w moim starym mam 3 kable. A w tym co przyszedł 2. Da to się jakoś odpalić? Bo już ręce opadają z tymi zwrotami. -Stary stojan ma jeden przewód bezpośrednio do szczotek(biały) omijający uzwojenia i dwa odczepy jeden cienkim drutem a drugi grubszym. No i drugą wsuwkę do szczotek (czerwoną) - nowy...
Odgłos wycia to prawdopodobnie wycie łożysk lub samych uzwojeń silnika, stukanie to już odluzowanie szczęk hamulca i nic na to nie da się poradzić. Raczej nie da się wiele zrobić.
Te tłumaczenia są realne i gdy obie cewki będą nawinięte grubym drutem to silnik będzie działał ale będzie bez hamulca. Ale można również nawinąć te cienkie uzwojenie nowe i wszystko będzie jak dawniej (z hamulcem). Pozostaje pytanie czy aby na pewno wirnik jest dobry.
1.Cały włacznik sprawidziłem i jest sprawny 2.Włacznik podłączyłem na boku bez silnika i cewka pięknie trzyma po włączeniu start. 3.Czyli styk pomoczniczy jest jeszcze wprowadzony do silnika aby w przypadki uszkodzenia silnika nie dało się włączyć....tak myślę. 4.W silniku jest termik ale u mnie sprawny i przewodzi. 5.Teraz trzeba rozpracować uzwojenia...
Tak właściwie to co dolega temu silnikowi? Sprawdź kondensator dołączony do uzwojeń silnika (jeśli jest uszkodzony to silnik nie ruszy). Możliwe jest też że razem z hamulcem jest połączony wyłącznik uzwojenia rozruchowego (o ile twój silnik akurat posiada takie rozwiązanie). Tak właściwie to można zdemontować ten hamulec silnika, ale jak coś to ja ci...
To nie jest czasem taka wyciągarka z marketu za 500zł? Parametry bardzo pasują. Jest jeszcze możliwość zastosowania hamulca z luzownikiem, na wale silnika. Tarcza hamulcowa jest zamocowana do wału. Obejmuje ją hamulec szczękowy. Stale zaciśnięty. Po podaniu napięcia na silnik, podłączony do uzwojenia luzownik elektromagnetyczny otwiera hamulec. Po zaniku...
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować...
Przyczyny mogą być dwie: elektryczna (np zwarcie między zwojowe któregoś z uzwojeń), lub mechaniczna nie wyłączanie się hamulca lub przemieszczenie korpusu silnika. Jeśli korpus silnika jest wykonany z profili blaszanych przyspawanych do rdzenia stojana to najprawdopodobniej na skutek "urazu" mechanicznego spowodowanego np zderzeniem noża kosiarki z...
To nie tak. Sama dioda nie załatwi sprawy - tam musi być co najmniej mostek prostowniczy. Nie wiem jakiego silnika używasz, ale w przypadku SEW'a są specjalne moduły hamulcowe (np. BME, BGE). One realizują funkcję prostownika oraz sterują dwoma uzwojeniami hamulca (do zluzowania i podtrzymania). Masz także możliwość sterowania zwykłego (rozłączane zasilanie...
Silniki z hamulcem sterowany stycznik iem k2, musisz wyzwolić ten stycznik i dopiero sprawdzać silniki podpięte bezpośrednio, zmierz oporność uzwojeń silników.
Witam Silnik kosiarki elektrycznej buczy ale bardzo wolno kręci i grzeje się wirnik i stojan. Kondensator nie ma przebicia (nie mierzyłem pojemności), hamulec działa prawidłowo. Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Silnik zachowuje się tak samo...
Bremsgerat to hamulec i na pewno działa tak, że po komendzie STOP zasila przez chwilę uzwojenie silnika prądem stałym (wyprostowanym z sieci, napięcie rzędu 20V) celem szybkiego zatrzymania. Przy zaniku zasilania sieciowego (brak hamowania) piła powinna kręcić się wyraźnie dłużej. Czasem stosowany jest osobny zasilacz DC.
Perpetum mobile nie istnieje, wiec jeżeli pobierasz jakąś moc, coś musi jej dostarczać. Jako ciekawostkę podam, że np. elektryczne modele RC samochodów nie maja dodatkowych hamulców. Hamowanie odbywa się poprzez zwieranie uzwojeń silnika napędowego. Podobnie niektóre elektryczne pojazdy szynowe stosują hamowanie silnikiem oddając dodatkowo energie do...
Wiązka czterech kabli to zasilanie silnika a ta druga z dwoma kablami to zasilanie hamulca elektromagnetycznego. Musisz pomierzyć rezystancję pomiędzy przewodami w tej wiązce z której wychodzą cztery przewody. Do tych dwóch przewodów które mają najmniejszą rezystancję (będzie to uzwojenie pracy-robocze) podłączasz zasilanie. Pozostałe dwa przewody to...
Witam Forumowiczów, jak robicie pomiar Riso silnika w przypadku gdy silnik posiada hamulec, i hamulec ten jest bezpośrednio podłączony do dwóch faz silnika? Spotkałem się z dwoma rodzajami suwnic firmy Abus. W pierwszej jest po prostu dekielek przy silniku gdzie jest dostęp do uzwojeń, hamulec odpinam i po kłopocie, a dzisiaj spotkałem suwnice która...
Zrób "pralkowca" albo "amerykankę" zewrzyj wyjścia uzwojeń (zrób zwarcie) i energia generowana w uzwojeniu pójdzie w jego ogrzanie lub podłącz żarówki samochodowe i zobaczysz efekt swojego treningu. https://www.youtube.com/watch?v=wxi9U-FF...
Witam Są silniki z hamulcami elektromagnetycznymi, które po odłączeniu zasilania hamują wirnik, hamulec może być zasilany z odczepu uzwojenia silnika lub mieś własne zasilanie. Nie wiem czy silniki krokowe są z takim hamulcem.
Witam Ponownie chcialem powrocic do tematu zasilania silnika i pomyslalem czy taki pomysl by sie sprawdzil. Otoz na osi silnika zamontowany jest hamulec ( jeszcze nie zmierzylem nap zasilajacego ) ktory podejzewam ze zasilany jest pelnym znamionowym napieciem tzn 27V. Tak wiec uzwojenie hamulca mam zamiar odlaczyc od silnika i zasilacz odrebnym napieciem...
By coś powiedzieć należy dokonać pomiarów uzwojeń tego powiedzmy hamulca , wtedy podać napięcie z niezależnego źródła 220V prądu stałego . I co się będzie działo da odpowiedz do czego to służy i czy jest sprawne .Tam brakuje jeszcze układu załączającego ten hamulec (przekaznik )był razem z selenami .
A spróbuj sterować hamulec stycznikiem, czyli trzeba rozpiąć zasilanie hamulca od uzwojeń silnika. Nie testowałem tego z falownikiem ale na układach stycznikowych działa.
Witam Powracam do tematu sterownika do mojego silnika.Rozebrałem go aby sprawdzić połączenia i sa takie: minus podawany jest poprzez jedną szczotką na wirnik. Z niego poprzez drugą podawane jest na wspolny punkt dwóch uzwojeń . Uzwojenia sa w formie pół ksieżyca. W zależności na które podawany jest plus zasilania silnik kręci się w prawo albo w lewo.Każde...
Nie podajesz danych kosiarki(producent,model,typ silnika).Jeśli podmieniłeś kondensator i jest to samo to do sprawdzenia łożyska i uzwojenie silnika,sprawdż też czy przypadkiem nie blokuje hamulec.
Chciałem zauważyć że jest to silnik 3-fazowy a nie jedno. Przewody masz pokolorowane jak podłączyć. Szary czarny i brązowy masz fazy, niebieski zerowanie zielono-żółty uziemienie a te dwa białe przewody są to przewody sygnałowe Dobrze, dobrze, co !!! Bez bzdur proszę! Musisz rozrysowac nam te połaczenia, bo w tej chwili nic nie widać w tym spaghetti....
Element -U32 (LIS-xx) na schematach to element charakterystyczny dla wciągarek produkcji ABUS, jest to firmowe, autorskie opracowanie. Jest to rodzaj kontrolera pracy układu stycznikowego wciągarki z silnikiem dwubiegowym. Podstawowe zadania to zabezpieczenie czasowe przed zbyt szybkim nawrotem (zmianą kierunku) styczników -K21/-K22, co zabezpiecza...
Hamulec oparty był na podaniu napięcia DC na uzwojenie . Realizuje to czasówka około 20 s . Wymienione zostały uszkodzone przez czas elementy , krańcówka rygla klapy , oraz został zamontowany nowy timer czasu wirowania. Jak najprostszy w obsłudze dla operatorów czyli mechaniczne pokrętło tz. minutnik 0-30 min . Pozdrawiam :-) i zamykam temat
Moze nie zrozumieliśmy sie do końca. Silniki "nie wchodzą" na obroty bo wogóle nie chcą się uruchomić tylko buczą. Jak już wcześniej napisałem niektóre z nich zaczynają sie obracać kiedy się je "pchnie" jednak grzeją sie znacznie. Same łożyska być może nie są pierwszej świerzości jednak po odciągnięciu hamulca i poruszeniu ręcznie noża nie zauważyłem,...
Schemat jak najbardziej poprawny. Teraz wszystko widać. To oczywiście drugie z opisanych przeze mnie wczoraj rozwiązań. Na 100% musisz wymienić 4µ7/50V (najlepiej na 47µ). Jeśli przyjrzysz się uważnie schematwi to zauważysz dość przejrzysty układ - rodzaj hamulca. To: dioda (tuż od uzwojenia do 4µ7), rezystor 1K + kond. 4µ7 oraz...
Witam ! Pokaż zdjęcie tabliczki zaciskowej, Nie podłączaj silnika tak jak napisałeś. Dlaczego sądzisz ze ten silnik ma hamulec ? -1,5 oma uzw. robocze -6 omów uzw. pomocnicze -0.3 oma wyłącznik odśrodkowy Do zwojenia roboczego podłącza się 230V Uzwojenie pomocnicze, wyłącznik odśrodkowy i kondensator łączymy szeregowo i ten szereg łączymy do tego samego...
Dopytaj chińczyka może czy ten sterownik ma hamulec. Jak nie to sprzedaj go i kup z hamulcem. Hamowanie poprzez zwieranie uzwojeń będzie pewnie za mocne i niezbyt bezpieczne dla ciebie i sterownika.
Na kostkę są wyprowadzone 4 przewody uzwojeń i 2 przewody hamulca. Te 2 przewody czerwone to może być wyprowadzony wyłącznik termiczny. Uzwojenie U1, U2 zawsze ma podłączone zasilanie bezpośrednio. Uzwojenie Z1, Z2 jest podłączane zawsze szeregowo z kondensatorem. Żeby zmieniać kierunek obrotów, trzeba zamieniać Z1 z Z2 miejscami. Możliwe jest jeszcze...
Tak jak myślałem, ten silnik nie ma hamulca. Chociaż taki efekt rzeczywiście w nim powstawał przy bardzo szybkim wyłączeniu. Po ustawieniu wyłącznika na pozycję "0", wszystkie uzwojenia po przez wyłącznik są połączone szeregowo z kondensatorem, i to właśnie powodowało jego wyhamowanie. Typ silnika to SZFe 112 a 4A . http://obrazki.elektroda.net/8_128924254...
Przecie o tym piszę. Jest to najczęściej zewnętrzna (najcieńsza) warstwa uzwojenia stojana. Która tylko grzeje dodatkowo (przy każdym wyłączeniu) i izoluje cieplnie głębsze uzwojenie robocze. Dla idei że zdąży zabezpieczyć paluchy. Nawijacz (jeśli go namówisz) natychmiast zaproponuje nawinięcie stojana bez hamulca -standard. Odzysk maszyny mniejszą...
Przy zamienionych końcówkach silnik przy skojarzeniu w gwiazdę nigdy nie osiąga nominalnych obrotów ponieważ dwie fazy pracują w układzie silnikowym natomiast trzecia w układzie hamulca. Przy skojarzeniu w trójkąt może osiągać obroty nominalne, ale pracuje na dwóch fazach, prąd jednej fazy jest równy zero. Jeżeli tak się nie dzieje to należy podejrzewać...
być może że jest tam hamulec, łatwo to stwierdzisz jeżeli spróbujesz obrócić wałem silnika, jeżeli wał nie da się obrócić to znaczy że jest zahamowany, radziłbym Tobie zacząć uruchamianie przy niższym napięciu od znamionowego i podać zasilanie do tego uzwojenia 47 ohm to prawdopodobnie jest ten hamulec, tam gdzie masz 0,7 ohm to prawdopodobnie masz...
W kazdym samochodzie sprawnym jest hamulec reczny .O wiele prosciej jest zrobic to na przekazniku wlaczonyn z jednej strony pod stacyjke np . do radia lub ukladu zaplonowego o drugi koniec uzwojenia przekaznika do wylacznika hamulca recznego .Jesli hamulec jest zaciagniety swiatla sie nie swieca , a jesli bedziemy ruszac to zwalniamy hamulec i swiatla...
Wciągarka jest bez styczników, sterowana jest bezpośrednio napięciem 400V. Dziwne jest to dlaczego silnik był nagrzany, można powiedzieć ze nie tylko uzwojenie a nawet obudowa była gorąca. Sprawdziliśmy hamulec, ale tez w porządku.
generalnie przy silnikach pierscieniowych które są stosowane do regulacji prędkości obrotowej nie stosuje się hamulców jesli zas jest hamowanie tak njak np musi to byc zachowane w suwnicach są zwalniaki elektromagnetycznei one hamują mozesz takze zdobyć hamulec zakładany na tył silnika w miejsce wentylatora wówczas wraz z podaniem napięcia na uzwojenie...
Dzień dobry, mam problem z rozdrabniaczem "VIKING GE150". Po prawidłowym włączeniu rozdrabniacz pracuje ok. 20-30s po czym staje. Rozebrałem go, wyjąłem silnik i włączyłem "na sucho". Okazuje się ,że przyczyną jest pierścień ze zdjęcia który wyskakuje z uzwojenie i trze o obudowę silnika. Do czego służy ten pierścień? To jest hamulec bezpieczeństwa?...
Z silnika poza kablami uzwojeń wychodzi jeszcze jeden kabel 5 żył - PE oraz 4 czarne Czyli (tak rozumuję) dwa przewody- jeden, czterożyłowy, zasilania uzwojeń i drugi, pięciożyłowy, do hamulca i zapewne czujnika temperatury. Skoro silnik działa i hamulec działa, to o co biega? Hamulec (Bremse na tabliczce) jest na napięcie stałe wyprostowane (tylda...
Witam Koledzy Czy ktoś wie jakie powinny być opory uzwojeń. Padł kondensator /wymieniony/ ale uzwojenia lekko przegrzane. Wirnik kręci się lekko, hamulec sprawny ale wg. mnie grzeje się trochę zbyt mocno i to na biegu luzem. Fotka silnika w załączniku. Z góry dzięki za pomoc.
Witam Tak jak wyżej napisano należy sprawdzić hamulec i kondensator, mało prawdopodobne by uszkodzony był silnik. Z opisu wynika że uruchamia się - grzanie się to wynik pracy uzwojenia rozruchowego nie jest przełączany lub cały czas działa hamulec. Życze powodzenia czdr
To nie licz - PE nie wychodzi z silnika - przychodzi z kabla zasilającego i bywa podpięty w okolicach tabliczki. Zapomniałem o ewentualnych dwóch z hamulca. Więc, aby zmienić obroty silnika jednofazowego, należy na dwóch stycznikach/przekaźnikach "obracać" uzwojenie rozruchu (mniejsze prądy).
Mam podobny problem. Rozebrałem silnik i widzę, że łożyska nie maja luzów i kręcą się płynnie. Uzwojenia też wyglądają normalnie i nie są przebarwione. Mam uwagi jedynie do hamulca. Wstawki w obudowie wytarły się tak, że tarcza trze o obudowę i brudzi opiłkami wszystko wokół. Zdemontuję hamulec i sprawdzę czy objawy zniknęły.
Przyczyną okazał się hamulec silnika, rdza tarczy hamulca, pomimo sprawności elektromagnesu, hamulec nie zwalniał się. Sam silnik na krótko działał poprawnie. Dopiero po rozebraniu elektromagesu kapnąłem się że jest tam cewka elektromagnesu szeregowo z mikroswitchem. Jeśli moduł nie widzi rezystancji uzwojenia elektromagnesu, widzi przerwę lub zwarcie...
Moim zdaniem sensowniejszy będzie ogranicznik przepięć. Produkuje to wiele firm. Dla prawidłowego doboru niezbędne jest wyliczenie energii jaka gromadzi się w uzwojeniu hamulca. Do tego trzeba znać jego indukcyjność. Ale można popróbować metodą "maca". Dobierając ogranicznik nadmiarowo. Pozdrawiam
Trzeba zobaczyć co wtym alternatorze siadło.Na 100 % trzeba go wymontować , rozdwoić rozlutować uzwojenie stojana , od diód .Sprawdzić diody , regulator , szczotki .
Realne zagrożenie opisał kol. LoLek85. Tak jak pisze zacznij od sprawdzenia kondensatora, jednak przed dalszymi eksperymentami nóż wymontuj, tak na wszelki wypadek. Jeśli kondensator sprawny to nie pozostanie Ci nic innego oprócz wymontowania silnika i wyszukanie uszkodzenia. Oprócz kondensatora może być rozsypane łożysko, uszkodzona obudowa łożyska,...
A z drugim silnikiem do hamowania to odpuść. W falowniku jak ustawiasz hamowanie DC? Od 25 Hz zaczynasz hamowanie DC? Ja zawsze ustawiałem od 5-10Hz hamowanie DC, nigdy z pełnej prędkości. Bo hamowanie DC grzeje silnik. Zawsze można silnik z hamulcem mechanicznym zastosować. Zainteresuj się jak działa hamulec górski (retarder) w autobusach, jak masz...
Silnik tak jak pisze kolega dwubiegunowy połączenie tylko w gwiazdę 1,2,3 pierwszy bieg a 4,5,6 drugi bieg, kierunek obrotów zmieniasz zamieniając dwie fazy miejscami. Połączenie 3,4 to cewka hamulca, napięcie 24 V stałe, a 7,8 to nie czujnik temperatury a termik. Służy on do blokady automatyki styczników przełączających uzwojenia poprzez przerwanie...
(at)gulson nie przestawiłeś znów Elektrobota na bajkopisarstwo, znów się rozpisuje i dziwne rzeczy wypisuje ? Nie chce mi się wierzyć że sam się odmłodził do wieku dziecinnego. (at)robokop nie ten dział i temat aby VIP - VIPa się czepiał, ale zapytaj ciocię Viki lub wujka Google, przykładowo o "synchronous cage motor" (synchroniczny silnik klatkowy)...
Witam, jako że jestem elektronikiem, układy mechaniczno elektryczne są mi praktycznie mało znane - proszę więc kolegów z doświadczeniem o pomoc. Problem jest następujący: W gilotynie elektromechanicznej opuszczanie noża jest realizowane poprzez mechanizm mimośrodowy za pomoca silnika trójfazowego 1,5kW, który na sygnał ze sterownika PLC wykonuje obrót...
czy podczas pracy wiatraka z obrotami znamionowymi mozna odpiac go od falownika czy to nie generuje jakichś wysokich napięć? Nie jestem specem ale fabryczny wiatrak hamulec powinien mieć odśrodkowy żeby nie przekroczył maksymalnej prędkości, z reguły tak jest. A co do napięcia to na pewno wygeneruje dużo wyższe napięcie, ale czy to bezpieczne dla uzwojeń...
Podłączony. Mój błąd, było 9 przewodów, nie wiem skąd mi się 12 wzięło. Z pomiarów wyszło że 6 to uzwojenia a reszta niewiadoma. Moze jakiś hamulec, może termik. Hamulec dałem i tak zewnętrzny, przewody zaizolowałem. Teraz jest inny problem. Za skarby nie znam mocy tego silnika, na jakiej podstawie ustawić termik w szafie sterowania. Nie mam możliwości...
jest ważne żeby to było napięcie stałe a nie zmienne, nie musi być wygładzone. mam w pracy nowsze i starsze wersje takich samych maszyn, w starych jest tylko mostek prostowniczy, w nowych jest mostek + kondensator szeregowo z rezystorem(układ gasikowy) silniki DC w naszych maszynach po ok.63kW rozpędzają się do 3000obr/min po czym hamują gwałtownie...
Witam, Od razu zaznaczam, że jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość. Moim celem jest wykonanie niewielkiego wyciągu do wakeboardu sterowanego ręcznie. Chciałbym zapytać czy mogę podłączyć falownik MC07B0075-5A3-4-00 (wielkość 2S) tak jak na schemacie w załączniku ? Czy wyłącznik bezpieczeństwa, który chcę zamontować na panelu sterowania może...
Nic się raczej nie stanie. Gdy odpada sygnał enable, to załącza się hamulec silnika (zwarcie uzwojeń przez rezystory) i maszyneria staje. Co najwyżej ktoś się zdziwi, że się zatrzymało, a nie powinno. W sumie rozwiązanie z dwoma termikami mi się podoba, jest zgrabne i brzmi sensownie :)
Odwrócenie zasilania byłoby zabójcze dla sterownika, chyba, że ten radzi sobie ze zwarciami a i silnikowi nie będzie wesoło. Niemniej jeśli umiałbyś ograniczyć prąd w odwrotnym zasileniu silnika to pomysł ma szanse zadziałać - rezystor to dość stratne rozwiązanie, może PWM?. Silnik pewnie nie ma osobnego dostępu do uzwojeń wzbudzenia bo można by było...
Podłączyłem 400V AC, ale nie ma większych efektów, rdzeń minimalnie się przesuwa-prawie nic, rezystancja na zaciskach około 26Ω do obudowy przejścia z zacisków nie mam podejrzewam że jest uzwojenie spalone wcześniej było podłączane 230 AC.
Nie będzie. Nie wytwarza się pole mag. Więc pomiędzy wirnikiem a stojanem nie występują żadne siły. Żeby napisać coś więcej, potrzeba więcej informacji o tym silniku. Bardziej prawdopodobne że to jest silnik szeregowo-równoległy. To "cienkie" uzwojenie to uzwojenie równoległe a nie hamujące.
ale na tym krążku nie ma żadnych styków,tak jak to bywało np. w starych silnikach od pralek typu Frania,z tąd moje pytanie,czy to spełnia role hamulca czy rozruchu????
Z tego co Napisałeś, wnioskuję, że chodzi o silnik bocznikowy prądu stałego. W tym silniku prąd wzbudzenia spełnia dwie funkcje. Pierwsza to niedopuszczenie do przepływu prądu zwarcia przez uzwojenie twornika (wirnik), ponieważ strumień magnetyczny z uzwojenia wzbudzenia wymusi obrócenie wirnika (inaczej Miałbyś to samo, co przy podłączeniu jednego...
Na tabliczce jest 6 zacisków , 3- odpowiadają obrotom 2900 , a drugie trzy -obrotom 450, to są dwa osobne uzwojenia, tabliczka standard U,V,W,X,Y,Z. Gwiazda jest spięta w środku uzwojenia. Dodano po 6 Jeszcze jedno : Silnik jest z wirnikiem stożkowym i z hamulcem magnetycznym( silnik pracuje przy wciągarce).
Moze byc kondensator, lozyska, lub uzwojenie rozruchowe. A tak poza tym, to silnik nie bedzie poprawnie pracowal bez tego hamulca, bo korpus hamulca zwiera rdzenie wirnika. Mozliwe tez ze hamulec nie jest przyciagany prawidlowo do wirnika.
Silnik jednobiegowy, więc środkowe mostki spinają po dwa połówkowe uzwojenia w szereg (pojedynczy trójkąt, praca przy 380V). Traktujesz górne i dolne zaciski jak w klasycznym silniku (do środkowych z mostkami nic nie podpinasz). No chyba że masz hamulec na 230V, wtedy jeden koniec hamulca do mostka a drugi do zacisku nad lub pod nim w tej samej kolumnie....
Zatrzymać ruch silnika można przez podanie prądu stałego (akumulatory) na uzwojenia silnika - jednak jest to tylko wyhamowanie a nie trzymanie...
podłączyć uzwojenie hamulca einhell uzwojenie uzwojenie lakierem
radio grzać końcówka pralki blomberg zamek kabina
lumea prestige claas dominator
Jak odzyskać hasło do nawigacji Navigon 33XX? Samsung Galaxy A32 5G - Ekran gaśnie na ułamek sekundy