Co do hamulca - napięcie pracy będzie podane na cewce hamulca. Dwa czarne przewody to prawdopodobnie wyprowadzone środki gwiazd uzwojeń- proponuję pomierzyć rezystancje pomiędzy 1U1, 1V1, 1W1 a 2Y i 8Y oraz 2U1, 2V1, 2W1 a 2Y i 8Y oraz 2Y a 8Y. Może się też okazać że 2Y-8Y to dodatkowe uzwojenie do zasilania hamulca.
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować...
Pilarka ukosowa Bosh Zamówiłem stojan wg nr katalogowego w moim starym mam 3 kable. A w tym co przyszedł 2. Da to się jakoś odpalić? Bo już ręce opadają z tymi zwrotami. -Stary stojan ma jeden przewód bezpośrednio do szczotek(biały) omijający uzwojenia i dwa odczepy jeden cienkim drutem a drugi grubszym. No i drugą wsuwkę do szczotek (czerwoną) - nowy...
Podłącz zasilanie na początki uzwojenia, na krótko dla próby dla sprawdzenia silnika. Końce do szczotek tak jak opisałeś. Silnik musi wirować w poprawnym kierunku. Jeżeli nie to zamień podłączenie do szczotek wzajemnie. Szczotki mogły się zjechać z powodu uszkodzenia silnika. Uzwojenie hamulca jest połączone odwrotnie i zwiera nie zasilany silnik (puszczony...
Wiązka czterech kabli to zasilanie silnika a ta druga z dwoma kablami to zasilanie hamulca elektromagnetycznego. Musisz pomierzyć rezystancję pomiędzy przewodami w tej wiązce z której wychodzą cztery przewody. Do tych dwóch przewodów które mają najmniejszą rezystancję (będzie to uzwojenie pracy-robocze) podłączasz zasilanie. Pozostałe dwa przewody to...
Witam, W silnikach SEW, najczęściej jest napięcie 195VDC na hamulec. Po pierwsze należy sprawdzić, czy uzwojenie hamulca jest pojedyncze czy z odczepem. Następnie ustalić jakie jest napięcie pracy cewki. A po drugie dobrać mostek. Układów jest wiele tak więc może znajdziesz jakieś informacje na elektromagnesie hamulca.
To teraz wszystko jasne. Teraz sprawdź czy uzwojenie hamulca ma przejście i na jakie napięcie (napis powinien być na hamulcu lub tabliczce znamionowej), bo to zależy jaki masz podłączyć prostownik. układ gretza czy podwaja-cz napięcia.Robiłem ostatnio silnik do maszynki do gałęzi i tam był silnik z hamulcem taki jak od kosiarki.
Witam Mam problem z podłączeniem zaworu sterującego + regulator siły hamowania do przyczepy rolniczej. Podłączam tak jak na foto. http://obrazki.elektroda.pl/6346943300_1... ZAWÓR STERUJĄCY HZS-2 + REGULATOR SIŁY HAMOWANIA 4-ZAKRESOWY (NOWY) Do przyczep: D-35 pneumatyka jednoobwodowa. Jest tak podłączony http://obrazki.elektroda.pl/2874177800_1...
Proszę o pomoc, jak podłączyć hamulec silnika, wiem tylko, że lewy skrajny zacisk był podłączony do zera, czerwony i niebieski idzie do hamulca.
Podepnę się do tematu. Jak podłączyć uzwojenia żeby nie spalić silnika Silnik jest jednofazowy https://obrazki.elektroda.pl/6700352000_...
Witam kupiłem wczoraj wciągają linowa i chciałem sprawdzić czy działa ale mam problem z hamulcem bo cały czas trzyma może ktoś by mi doradzi jak to go podlaczyc. Dolaczam zdjecia i proszę o pomoc. https://obrazki.elektroda.pl/1321105400_... https://obrazki.elektroda.pl/6515842100_...
Witam miałem dokładaną istalacje dwuobwodową hamulców do przyczep w ciągniku i wszystko grało dopuki co 2 tygodnie jak stał traktor nieużywany rozładowywał mi sie akumulatror został zlolalizowany problem padło na działajacy cały czas przekaźnik od hamulca recznego przyczep jest tam elektrozawór i majster założył do niego przekaźnik wogóle jest potrzeby...
Hej. Dostałem taki zawór jak na zdjęciu. Chcę zrobić w przyczepie hamulce na dwa obwody. Oznaczenia na zaworze to: 1, 2, 41, 42 i 43. Prosiłbym o podpowiedź w jaki sposób to podłączyć https://obrazki.elektroda.pl/8428995500_...
Podłącz 3 fazy do pojedynczych wyprowadzeń (początki uzwojeń; końce masz zwarte blaszkami - klasyczny układ gwiazdy). Zasilanie hamulca przez mostek prostowniczy (dodatkowy blok) masz podłączone pod początek pierwszego uzwojenia i odczep środka gwiazdy (na hamulec idzie w ten sposób ok. 200 Vdc). Jeżeli słychać pracę hamulca (stuk przy włączaniu i kolejny...
Jeśli nie ma falownika to pewnie wystarczy moduł hamulca podłączyć pod przewody zasilające uzwojenia silnika. Jeśli te 230Vbr to zasilanie dla modułu to jeden przewód na gwiazdę a drugi na fazę. Z tej dokumentacji ciężko mi odczytać pod jakie zaciski co trzeba podłączyć. Zrób zdjęcie środka puszki przyłączeniowej to pewnie rozwieje wszelki wątpliowości....
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Tam nie ma żadnego hamulca. Hamowanie jest elektryczne odwrotnym podłączeniem jednego uzwojenia (a więc i nie ma możliwości pracy z załączonym hamulcem, bo uzwojenia nie da się jednocześnie podłączyć w jedną i drugą stronę).
Zrób "pralkowca" albo "amerykankę" zewrzyj wyjścia uzwojeń (zrób zwarcie) i energia generowana w uzwojeniu pójdzie w jego ogrzanie lub podłącz żarówki samochodowe i zobaczysz efekt swojego treningu. https://www.youtube.com/watch?v=wxi9U-FF...
Musisz połączyć dwa przewody ze sobą na zaciskach kondensatora. Niestety nie wiem który jest rozruchowy, trzeba by było znaleźć omomierzem uzwojenie o większej oporności to będzie rozruchowe i trzeba go podłączyć do sieci szeregowo poprzez kondensator.
Demontaż hamulca i pozycja pracy tego silnika nie ma wpływu na rozruch. Możliwe przyczyny: 1. Krzywo zamontowana jedna lub obie tarcze łożyskowe i w konsekwencji ocieranie wirnika o stojan. 2. Poprzeczny luz łożysk w tarczach łożyskowych i w konsekwencji również ocieranie wirnika o stojan. 3. Uszkodzone uzwojenie. 4. Uszkodzenie klatki wirnika (uszkodzenie...
To nie jest czasem taka wyciągarka z marketu za 500zł? Parametry bardzo pasują. Jest jeszcze możliwość zastosowania hamulca z luzownikiem, na wale silnika. Tarcza hamulcowa jest zamocowana do wału. Obejmuje ją hamulec szczękowy. Stale zaciśnięty. Po podaniu napięcia na silnik, podłączony do uzwojenia luzownik elektromagnetyczny otwiera hamulec. Po zaniku...
nie jestem pewny ale to z tył może być hamulcem pozdowienia
Ten właśnie jest hamulcem prądu stałego. Zasilanie cewki odbywa się poprzez prostownik/moduł hamulca- to ten drugi blok od lewej, od strony zacisków uzwojenia silnika. Podobne serie motoreduktorów SEWa stosujemy w napędach suwnicowych. Żaden nie ma hamulca trójfazowego, to historyczne rozwiązanie. V
Na tabliczce jest zaznaczony sterownik hamulca (BG 1.5) można go zasilać od 150 - 500 Vac, więc równie dobrze jak 230 Vac (L-N) można użyć zasilania 400 Vac (np. L1-L2); również to że ta "kostka" ma możliwość podpięcia "szybkiego" jak i "zwłocznego". Sterownik tak, a uzwojenie hamulca też od 150 -500 V?
Tak, to normalne zjawisko, mam pilarkę łańcuchową tej firmy i zachowuje się tak samo. Ja bym jednak odłączył ten hamulec, niech po wyłączeniu się kręci, może dłużej posłuży, ponieważ silnik komutatorowy w takiej pile to nietrafione rozwiązanie. Piła tarczowa stawia spory opór, a taki silnik przy zatrzymaniu (np. zablokowanie piły podczas cięcia deski...
To nie licz - PE nie wychodzi z silnika - przychodzi z kabla zasilającego i bywa podpięty w okolicach tabliczki. Zapomniałem o ewentualnych dwóch z hamulca. Więc, aby zmienić obroty silnika jednofazowego, należy na dwóch stycznikach/przekaźnikach "obracać" uzwojenie rozruchu (mniejsze prądy).
Tak jak myślałem, ten silnik nie ma hamulca. Chociaż taki efekt rzeczywiście w nim powstawał przy bardzo szybkim wyłączeniu. Po ustawieniu wyłącznika na pozycję "0", wszystkie uzwojenia po przez wyłącznik są połączone szeregowo z kondensatorem, i to właśnie powodowało jego wyhamowanie. Typ silnika to SZFe 112 a 4A . http://obrazki.elektroda.net/8_128924254...
podłączyć jedno z uzwojeń np. 1u1, 1v1, 1w1. i hamulec wpiąć do tego uzwojenia pod 1u1 jak dobrze rozumiem tak ? to wtedy hamulec będzie wpięty z 2 faz 1w1 u 1u1 ? i wtedy silnik będzie pracował bez problemu ?
Silnik tak jak pisze kolega dwubiegunowy połączenie tylko w gwiazdę 1,2,3 pierwszy bieg a 4,5,6 drugi bieg, kierunek obrotów zmieniasz zamieniając dwie fazy miejscami. Połączenie 3,4 to cewka hamulca, napięcie 24 V stałe, a 7,8 to nie czujnik temperatury a termik. Służy on do blokady automatyki styczników przełączających uzwojenia poprzez przerwanie...
Chciałem zauważyć że jest to silnik 3-fazowy a nie jedno. Przewody masz pokolorowane jak podłączyć. Szary czarny i brązowy masz fazy, niebieski zerowanie zielono-żółty uziemienie a te dwa białe przewody są to przewody sygnałowe Dobrze, dobrze, co !!! Bez bzdur proszę! Musisz rozrysowac nam te połaczenia, bo w tej chwili nic nie widać w tym spaghetti....
[quote="marcpfs"]Na kazdym uzwojeniu pokazuje 25 om. /quote] Luz na łożyskach i stąd taki efekt.
Nie będzie. Nie wytwarza się pole mag. Więc pomiędzy wirnikiem a stojanem nie występują żadne siły. Żeby napisać coś więcej, potrzeba więcej informacji o tym silniku. Bardziej prawdopodobne że to jest silnik szeregowo-równoległy. To "cienkie" uzwojenie to uzwojenie równoległe a nie hamujące.
Witam szukam instrukcji sterownika bldc ze zdjęć. Niestety napis się starł i nie mogę w sieci znaleźć opisu dla pozostałych przewodów. Podłączony steronik działa. Mam podłączone Silnik uzwojenia Czujniki hala Manetkę Zasilanie wzbudzające Zostało trochę kostek i nie wiem gdzie podłączyć hamulec i co to są pozostałe przewody. https://obrazki.elektroda.pl/7598098600_...
W sumie to mogłem wcześniej pisać, bo problem rozwiązałem, i jest to silnik z magnesami, ale dalej nie wiem, do czego są te uzwojenia dodatkowe. (at)Krzysztof Kamienski Od kiedy "Typowy obcowzbudny" ma 3 zaciski? taki silnik mam na wrzecionie, ok 50kW. W sterowniku jest osobny zasilacz od napięcia wzbudzenia oraz 2 pełne 3F mostki tyrystorowe ale połączone...
Jest to połączenie w gwiazdę. O.K. (dopiero teraz trafiłem na ten temat). Zwróciłem uwagę na podłączenie hamulca dynamicznego. Obecnie podczas hamowanie są szeregowo połączone (wraz z kondensatorami) wszystkie uzwojenia: U, V, W. Wg mnie (podczas hamowania) szeregowo z kondensatorami powinny być podłączone tylko uzwojenia: U i W , czyli na stałe zwarte...
Na kostkę są wyprowadzone 4 przewody uzwojeń i 2 przewody hamulca. Te 2 przewody czerwone to może być wyprowadzony wyłącznik termiczny. Uzwojenie U1, U2 zawsze ma podłączone zasilanie bezpośrednio. Uzwojenie Z1, Z2 jest podłączane zawsze szeregowo z kondensatorem. Żeby zmieniać kierunek obrotów, trzeba zamieniać Z1 z Z2 miejscami. Możliwe jest jeszcze...
Witam Powracam do tematu sterownika do mojego silnika.Rozebrałem go aby sprawdzić połączenia i sa takie: minus podawany jest poprzez jedną szczotką na wirnik. Z niego poprzez drugą podawane jest na wspolny punkt dwóch uzwojeń . Uzwojenia sa w formie pół ksieżyca. W zależności na które podawany jest plus zasilania silnik kręci się w prawo albo w lewo.Każde...
W każdym razie hamulec wyjęty z obudowy podłączony "na krótko" działał tj odciągał czy jakoś tak wydając charakterystyczny dość głośny dzwięc "czik czik" ;) ale kontrolki wskazywały "inny błąd".Hamulec w obudowie i założony do silnika i na rdzeń już nie pracuje ...nie wydaje tego dzwieku : "czik czik" ...nie odciąga jakby..nie miał dość siły.rezystancja...
W niektórych sterownikach sygnał z czujnika hamulca odłącza tylko zasilanie samego silnika, w innych- odłącza zasilanie, i jednocześnie uruchamia układ zwierający uzwojenia silnika, tworząc przez to układ samo-hamowalny silnikiem. Rozwiązania takie były stosowane nawet w napędach starszego typu>silnik szczotkowy zasilany modulatorem PWM.
Podłączony. Mój błąd, było 9 przewodów, nie wiem skąd mi się 12 wzięło. Z pomiarów wyszło że 6 to uzwojenia a reszta niewiadoma. Moze jakiś hamulec, może termik. Hamulec dałem i tak zewnętrzny, przewody zaizolowałem. Teraz jest inny problem. Za skarby nie znam mocy tego silnika, na jakiej podstawie ustawić termik w szafie sterowania. Nie mam możliwości...
Witam.Jest to silnik 1 fazowy 600W 2,6A,z kondensatorem rozruchowym 8µF 450 V.Opor uzwojenia pracy 9,4 Ω (drut grubszy),uzwojenie rozruchowe 34Ω(drut cieńszy).Po podłączeniu nagrzewa sie uzwojenie i wirnik!,kondensator zakładałem nowy,i nic sie nie zmieniało.Na wirniku znajduje się krążek który bardzo hałasuje,czy on spełnia role hamulca???...
Rozumiem, kwestię sterowania, układu czasowego to bez problemu rozwiążę, najbardziej obawiałem się zasilania ok. 200VDC na uzwojenia silnika 7,5 kW. Przetestuję z bezpiecznikami na wszelki wypadek. Dzięki pafciowaw za porady praktyczne. Aha, jeszcze takie pytanie -> układ hamulca z załącznika podłączony jest w gwiazdę tak?
Niewiem jakie były styczniki.Sterowanie miało być następujące : rozruch,praca , prawe -lewe ,podjazd, hamulec Dodano po 1 aha wolne i szybsze obroty Dodano po 2 jeszcze jedno ,hamulec przymocowany był do wału z tarczami więc to oddzielne uzwojenie i końcówki przewodów.
1 i 2 to najprawdopodobniej zabezpieczenie termiczne uzwojenia , powinno w tej chwili mieć opór 0 ohm , wpina się go w obwòd sterowania np: stycznika . Albo, teraz przyszło mi to do głowy, czy przypadkiem nie są od hamulca elektrycznego, ale wtedy w stanie beznapięciowym, nie powinno się dać obracać wirnikiem.
1.Cały włacznik sprawidziłem i jest sprawny 2.Włacznik podłączyłem na boku bez silnika i cewka pięknie trzyma po włączeniu start. 3.Czyli styk pomoczniczy jest jeszcze wprowadzony do silnika aby w przypadki uszkodzenia silnika nie dało się włączyć....tak myślę. 4.W silniku jest termik ale u mnie sprawny i przewodzi. 5.Teraz trzeba rozpracować uzwojenia...
Czyli lepiej podać mu prąd stały jak wynika to z tabliczki. Jest do tego przeznaczony. Niestety Kolega nie posiada odpowiedniego zasilacza 110 VDC. Znam te silniki. Wzbudzenie - stojan zasilane napięciem stałym nominalnym (np 110 VDC lub 220 VDC), wirnik zaś poprzez regulator tyrystorowy półmostkowy do regulacji obrotów. Natomiast, skonfigurowany jak...
Witam. Jak w opisie. Posiadam płytkę hamulca ręcznego Renault Grand scenic. Na płycie tej uszkodzony element w obudowie SOT23 (dziura w obudowie) co jest widoczne na zdjęciach. Element ten jest podłączony do jednego z uzwojeń cewki przekaźnika ale raczej nią nie steruje. Piszę raczej ponieważ znalazłem dwa inne tranzystory które załączają pierwsze i...
Cześć, dostałem gratis niesprawną hulajnogę elektryczną Speedway Mini Pro IV. Posiadam ogólną wiedzę na różne tematy i lubię majsterkować, chciałbym więc spróbować odrestaurować ją dla dziecka. Z elektryką i dojściem co do czego powinno być podłączone jakoś sobie poradzę. Mój głowy problem natomiast to koło napędowe. Było tak zapieczone, że ani drgnęło...
być może że jest tam hamulec, łatwo to stwierdzisz jeżeli spróbujesz obrócić wałem silnika, jeżeli wał nie da się obrócić to znaczy że jest zahamowany, radziłbym Tobie zacząć uruchamianie przy niższym napięciu od znamionowego i podać zasilanie do tego uzwojenia 47 ohm to prawdopodobnie jest ten hamulec, tam gdzie masz 0,7 ohm to prawdopodobnie masz...
Winda to chyba podlega pod dozór, nawet towarowa? Więc może być problem z zalegalizowaniem ustrojstwa po przeróbce. Jeśli jest układ na stycznikach, to styki pomocnicze użyć jako zadajniki biegu góra-dół, sygnały FW-FV. Wyjście przekaźnikowe falownika zaprogramować na sterowanie hamulcem (nie może być nadal wpięte w uzwojenia silnika). Wykorzystać hamowanie...
Z tego co Napisałeś, wnioskuję, że chodzi o silnik bocznikowy prądu stałego. W tym silniku prąd wzbudzenia spełnia dwie funkcje. Pierwsza to niedopuszczenie do przepływu prądu zwarcia przez uzwojenie twornika (wirnik), ponieważ strumień magnetyczny z uzwojenia wzbudzenia wymusi obrócenie wirnika (inaczej Miałbyś to samo, co przy podłączeniu jednego...
Witam. Mam piłę elektryczną Makita UC 3501a, dostałem ją troszkę zdekompletowaną z porozłączanymi przewodami i chciałbym to wszystko podłączyć. http://obrazki.elektroda.pl/4326694700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7860007700_1... Literami A,B,C,D oznaczyłem 4 końcówki wyprowadzeń uzwojeń stojana. Pomierzyłem omomierzem...
Jeżeli robisz własny sterownik, to te sekwencje sygnałów jakie podałeś, możesz sobie zaprogramować jak chcesz, bo to funkcja zwrotna. Możesz sobie nawet, zamiast "beep" ustawić żeby grało "Przez twe oczy zielone...". To co wkleiłeś, to tabela sygnalizacji programowania regulatora. "Beep" robił silnik, gdy regulator puszczał mu impulsy wysokiej częstotliwości...
Silnik ma trzy niezależne uzwojenia; i czy zwory będą na początkach uzwojeń, a przewody doprowadzające trzy fazy do końców uzwojeń....czy też odwrotnie nie ma to żadnego znaczenia! (U1,V1,W1-początki; U1,V2,W2-końce...- to sprawa umowna). Ważniejszą sprawą jest rozważenie zasilania hamulca - tu sprawa sterowania dla kumatego Elektryka, więc tu kol....
Witam, jako że jestem elektronikiem, układy mechaniczno elektryczne są mi praktycznie mało znane - proszę więc kolegów z doświadczeniem o pomoc. Problem jest następujący: W gilotynie elektromechanicznej opuszczanie noża jest realizowane poprzez mechanizm mimośrodowy za pomoca silnika trójfazowego 1,5kW, który na sygnał ze sterownika PLC wykonuje obrót...
uzwojenie hamulca podłączyć uzwojenie pomocnicze einhell uzwojenie
ch341a pobierz wyświetlacz radio naprawa pralka amica czyszczenie filtra
łącznik gniazdo światło schemat prostownika impulsowego
Whirlpool FWDG 971682E WSV EU N – zgrzewany czy skręcany bęben, budowa zbiornika FTDI FT232R FT232H FTD2XX 115200bps Latency Timer 6ms – optymalne bufory IN/OUT