Podłącz 3 fazy do pojedynczych wyprowadzeń (początki uzwojeń; końce masz zwarte blaszkami - klasyczny układ gwiazdy). Zasilanie hamulca przez mostek prostowniczy (dodatkowy blok) masz podłączone pod początek pierwszego uzwojenia i odczep środka gwiazdy (na hamulec idzie w ten sposób ok. 200 Vdc). Jeżeli słychać pracę hamulca (stuk przy włączaniu i kolejny...
Jeśli nie ma falownika to pewnie wystarczy moduł hamulca podłączyć pod przewody zasilające uzwojenia silnika. Jeśli te 230Vbr to zasilanie dla modułu to jeden przewód na gwiazdę a drugi na fazę. Z tej dokumentacji ciężko mi odczytać pod jakie zaciski co trzeba podłączyć. Zrób zdjęcie środka puszki przyłączeniowej to pewnie rozwieje wszelki wątpliowości....
Tam nie ma żadnego hamulca. Hamowanie jest elektryczne odwrotnym podłączeniem jednego uzwojenia (a więc i nie ma możliwości pracy z załączonym hamulcem, bo uzwojenia nie da się jednocześnie podłączyć w jedną i drugą stronę).
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Musisz połączyć dwa przewody ze sobą na zaciskach kondensatora. Niestety nie wiem który jest rozruchowy, trzeba by było znaleźć omomierzem uzwojenie o większej oporności to będzie rozruchowe i trzeba go podłączyć do sieci szeregowo poprzez kondensator.
To nie jest czasem taka wyciągarka z marketu za 500zł? Parametry bardzo pasują. Jest jeszcze możliwość zastosowania hamulca z luzownikiem, na wale silnika. Tarcza hamulcowa jest zamocowana do wału. Obejmuje ją hamulec szczękowy. Stale zaciśnięty. Po podaniu napięcia na silnik, podłączony do uzwojenia luzownik elektromagnetyczny otwiera hamulec. Po zaniku...
Zrób "pralkowca" albo "amerykankę" zewrzyj wyjścia uzwojeń (zrób zwarcie) i energia generowana w uzwojeniu pójdzie w jego ogrzanie lub podłącz żarówki samochodowe i zobaczysz efekt swojego treningu. https://www.youtube.com/watch?v=wxi9U-FF...
Co do hamulca - napięcie pracy będzie podane na cewce hamulca. Dwa czarne przewody to prawdopodobnie wyprowadzone środki gwiazd uzwojeń- proponuję pomierzyć rezystancje pomiędzy 1U1, 1V1, 1W1 a 2Y i 8Y oraz 2U1, 2V1, 2W1 a 2Y i 8Y oraz 2Y a 8Y. Może się też okazać że 2Y-8Y to dodatkowe uzwojenie do zasilania hamulca.
Wiązka czterech kabli to zasilanie silnika a ta druga z dwoma kablami to zasilanie hamulca elektromagnetycznego. Musisz pomierzyć rezystancję pomiędzy przewodami w tej wiązce z której wychodzą cztery przewody. Do tych dwóch przewodów które mają najmniejszą rezystancję (będzie to uzwojenie pracy-robocze) podłączasz zasilanie. Pozostałe dwa przewody to...
Na tabliczce jest zaznaczony sterownik hamulca (BG 1.5) można go zasilać od 150 - 500 Vac, więc równie dobrze jak 230 Vac (L-N) można użyć zasilania 400 Vac (np. L1-L2); również to że ta "kostka" ma możliwość podpięcia "szybkiego" jak i "zwłocznego". Sterownik tak, a uzwojenie hamulca też od 150 -500 V?
Tak, to normalne zjawisko, mam pilarkę łańcuchową tej firmy i zachowuje się tak samo. Ja bym jednak odłączył ten hamulec, niech po wyłączeniu się kręci, może dłużej posłuży, ponieważ silnik komutatorowy w takiej pile to nietrafione rozwiązanie. Piła tarczowa stawia spory opór, a taki silnik przy zatrzymaniu (np. zablokowanie piły podczas cięcia deski...
podłączyć jedno z uzwojeń np. 1u1, 1v1, 1w1. i hamulec wpiąć do tego uzwojenia pod 1u1 jak dobrze rozumiem tak ? to wtedy hamulec będzie wpięty z 2 faz 1w1 u 1u1 ? i wtedy silnik będzie pracował bez problemu ?
Podłącz zasilanie na początki uzwojenia, na krótko dla próby dla sprawdzenia silnika. Końce do szczotek tak jak opisałeś. Silnik musi wirować w poprawnym kierunku. Jeżeli nie to zamień podłączenie do szczotek wzajemnie. Szczotki mogły się zjechać z powodu uszkodzenia silnika. Uzwojenie hamulca jest połączone odwrotnie i zwiera nie zasilany silnik (puszczony...
To silnik trójfazowy. Pod 230V trzeba go połączyć w trójkąt i dodać stosowny falownik. Do tego nie wiem czy zielone przewody to czujnik temperatury uzwojeń czy też może hamulec. Należałoby to sprawdzić.
Ten właśnie jest hamulcem prądu stałego. Zasilanie cewki odbywa się poprzez prostownik/moduł hamulca- to ten drugi blok od lewej, od strony zacisków uzwojenia silnika. Podobne serie motoreduktorów SEWa stosujemy w napędach suwnicowych. Żaden nie ma hamulca trójfazowego, to historyczne rozwiązanie. V
Silnik tak jak pisze kolega dwubiegunowy połączenie tylko w gwiazdę 1,2,3 pierwszy bieg a 4,5,6 drugi bieg, kierunek obrotów zmieniasz zamieniając dwie fazy miejscami. Połączenie 3,4 to cewka hamulca, napięcie 24 V stałe, a 7,8 to nie czujnik temperatury a termik. Służy on do blokady automatyki styczników przełączających uzwojenia poprzez przerwanie...
To nie licz - PE nie wychodzi z silnika - przychodzi z kabla zasilającego i bywa podpięty w okolicach tabliczki. Zapomniałem o ewentualnych dwóch z hamulca. Więc, aby zmienić obroty silnika jednofazowego, należy na dwóch stycznikach/przekaźnikach "obracać" uzwojenie rozruchu (mniejsze prądy).
Chciałem zauważyć że jest to silnik 3-fazowy a nie jedno. Przewody masz pokolorowane jak podłączyć. Szary czarny i brązowy masz fazy, niebieski zerowanie zielono-żółty uziemienie a te dwa białe przewody są to przewody sygnałowe Dobrze, dobrze, co !!! Bez bzdur proszę! Musisz rozrysowac nam te połaczenia, bo w tej chwili nic nie widać w tym spaghetti....
Witam szukam instrukcji sterownika bldc ze zdjęć. Niestety napis się starł i nie mogę w sieci znaleźć opisu dla pozostałych przewodów. Podłączony steronik działa. Mam podłączone Silnik uzwojenia Czujniki hala Manetkę Zasilanie wzbudzające Zostało trochę kostek i nie wiem gdzie podłączyć hamulec i co to są pozostałe przewody. https://obrazki.elektroda.pl/7598098600_...
Witam. Ta kostka to mostek diodowy, dobrze by było sprawdzić czy jest sprawny, a następnie, podłączyć jak na pierwszym zdjęciu czyli: 1) Silnik spięty w gwiazdę 2) Przewody hamulca pod zaciski na kostce +,- 3) Zaciski oznaczone ~, jeden pod zwarte końce uzwojeń gwiazdy (czyli mostek), drugi pod obojętnie którą z faz zasilających silnik.
Na początek proponuję pomierzyć rezystancję uzwojeń stojana, hamulca i resolvera. Następnie należałoby zmierzyć rezystancję izolacji uzwojeń stojana. Dalej podać 24Vdc na hamulec i sprawdzić, czy wirnik swobodnie się obraca. Następnie należałoby podłączyć silnik do serwoprzemiennika (np. Lenze 93XXs) i spróbować go uruchomić.
Tak jak myślałem, ten silnik nie ma hamulca. Chociaż taki efekt rzeczywiście w nim powstawał przy bardzo szybkim wyłączeniu. Po ustawieniu wyłącznika na pozycję "0", wszystkie uzwojenia po przez wyłącznik są połączone szeregowo z kondensatorem, i to właśnie powodowało jego wyhamowanie. Typ silnika to SZFe 112 a 4A . http://obrazki.elektroda.net/8_128924254...
To teraz wszystko jasne. Teraz sprawdź czy uzwojenie hamulca ma przejście i na jakie napięcie (napis powinien być na hamulcu lub tabliczce znamionowej), bo to zależy jaki masz podłączyć prostownik. układ gretza czy podwaja-cz napięcia.Robiłem ostatnio silnik do maszynki do gałęzi i tam był silnik z hamulcem taki jak od kosiarki.
zrób pomiary czy uzwojenia mają ciągłość, może któreś ma przerwę. Wszystkie połączenia są całe nic się nie urwało?
Na kostkę są wyprowadzone 4 przewody uzwojeń i 2 przewody hamulca. Te 2 przewody czerwone to może być wyprowadzony wyłącznik termiczny. Uzwojenie U1, U2 zawsze ma podłączone zasilanie bezpośrednio. Uzwojenie Z1, Z2 jest podłączane zawsze szeregowo z kondensatorem. Żeby zmieniać kierunek obrotów, trzeba zamieniać Z1 z Z2 miejscami. Możliwe jest jeszcze...
Nie będzie. Nie wytwarza się pole mag. Więc pomiędzy wirnikiem a stojanem nie występują żadne siły. Żeby napisać coś więcej, potrzeba więcej informacji o tym silniku. Bardziej prawdopodobne że to jest silnik szeregowo-równoległy. To "cienkie" uzwojenie to uzwojenie równoległe a nie hamujące.
przez regulator znany w necie i dosyć popularny :p więc nie powinno ładować więcej. Problem tylko jak zrobić jakiś hamulec żeby ten regulator przy dużym wietrze ciągle nie był załączony jako hamulec i się szybko nie spalił Dlatego od razu warto kupić regulator z MPPT i wyjściem na obciążenie typu DUMP LOAD. Te regulatory z neta poza atrakcyjnie wyglądającą...
Witam Powracam do tematu sterownika do mojego silnika.Rozebrałem go aby sprawdzić połączenia i sa takie: minus podawany jest poprzez jedną szczotką na wirnik. Z niego poprzez drugą podawane jest na wspolny punkt dwóch uzwojeń . Uzwojenia sa w formie pół ksieżyca. W zależności na które podawany jest plus zasilania silnik kręci się w prawo albo w lewo.Każde...
... także bym prosił aby ktoś napisał jak podłączyć ten hamulec. P.S. Wyczytałem w innym temacie że 2 ma być podpięta na fazę a 3 do gwiazdy i tu chyba tak jest. tak...zasilanie na 2 i 3; i najlepiej zasilić z zewnętrznego źródła po to by przekonać się jak działa hamulec elektromechanicznie (bez zasilania uzwojeń silnika). Na zdjęciach puszki są podłączone...
Witam, Od razu zaznaczam, że jestem początkujący więc proszę o wyrozumiałość. Moim celem jest wykonanie niewielkiego wyciągu do wakeboardu sterowanego ręcznie. Chciałbym zapytać czy mogę podłączyć falownik MC07B0075-5A3-4-00 (wielkość 2S) tak jak na schemacie w załączniku ? Czy wyłącznik bezpieczeństwa, który chcę zamontować na panelu sterowania może...
Witam, W silnikach SEW, najczęściej jest napięcie 195VDC na hamulec. Po pierwsze należy sprawdzić, czy uzwojenie hamulca jest pojedyncze czy z odczepem. Następnie ustalić jakie jest napięcie pracy cewki. A po drugie dobrać mostek. Układów jest wiele tak więc może znajdziesz jakieś informacje na elektromagnesie hamulca.
Póki z rana pamiętam :) Ta kostka GVE to prostownik hamulca, pod nią "rozrusznik" (nota bene Klixon :)), jego dane w załączniku https://obrazki.elektroda.pl/1520327900_... https://obrazki.elektroda.pl/9663819700_...
Do takiej pracy polecił bym obce wymuszone chłodzenie silnika. W jakim czasie musi się zatrzymać z 25Hz ? Sprawdz nastawy falownika dotyczące hamowania i rezystora. Jak planujesz podłączyć ten zewnętrzny hamulec - sterownie z wyjścia falownik czy niezależne?
Po oznaczniach na zaciskach silnika wygląda na to że jest to silnik trójfazowy Po oznaczeniach to wygląda na trójfazowy, ale zmierz rezystancję uzwojeń przed podłączeniem do sieci bo nikt nie jest wróżką co w środku siedzi.
W sumie to mogłem wcześniej pisać, bo problem rozwiązałem, i jest to silnik z magnesami, ale dalej nie wiem, do czego są te uzwojenia dodatkowe. (at)Krzysztof Kamienski Od kiedy "Typowy obcowzbudny" ma 3 zaciski? taki silnik mam na wrzecionie, ok 50kW. W sterowniku jest osobny zasilacz od napięcia wzbudzenia oraz 2 pełne 3F mostki tyrystorowe ale połączone...
Pilarka ukosowa Bosh Zamówiłem stojan wg nr katalogowego w moim starym mam 3 kable. A w tym co przyszedł 2. Da to się jakoś odpalić? Bo już ręce opadają z tymi zwrotami. -Stary stojan ma jeden przewód bezpośrednio do szczotek(biały) omijający uzwojenia i dwa odczepy jeden cienkim drutem a drugi grubszym. No i drugą wsuwkę do szczotek (czerwoną) - nowy...
Z silnika poza kablami uzwojeń wychodzi jeszcze jeden kabel 5 żył - PE oraz 4 czarne Czyli (tak rozumuję) dwa przewody- jeden, czterożyłowy, zasilania uzwojeń i drugi, pięciożyłowy, do hamulca i zapewne czujnika temperatury. Skoro silnik działa i hamulec działa, to o co biega? Hamulec (Bremse na tabliczce) jest na napięcie stałe wyprostowane (tylda...
Jest to połączenie w gwiazdę. O.K. (dopiero teraz trafiłem na ten temat). Zwróciłem uwagę na podłączenie hamulca dynamicznego. Obecnie podczas hamowanie są szeregowo połączone (wraz z kondensatorami) wszystkie uzwojenia: U, V, W. Wg mnie (podczas hamowania) szeregowo z kondensatorami powinny być podłączone tylko uzwojenia: U i W , czyli na stałe zwarte...
Dodaj zdjęcie zacisków. I podaj zmierzone rezystancje. Przypadkiem wentylator nie ma swojego mini silnika ? Albo jakiś hamulec lub czujniki temperatury uzwojeń. Silnik dwubiegowy to niby nie jest.
Witam, jako że jestem elektronikiem, układy mechaniczno elektryczne są mi praktycznie mało znane - proszę więc kolegów z doświadczeniem o pomoc. Problem jest następujący: W gilotynie elektromechanicznej opuszczanie noża jest realizowane poprzez mechanizm mimośrodowy za pomoca silnika trójfazowego 1,5kW, który na sygnał ze sterownika PLC wykonuje obrót...
Witam.Jest to silnik 1 fazowy 600W 2,6A,z kondensatorem rozruchowym 8µF 450 V.Opor uzwojenia pracy 9,4 Ω (drut grubszy),uzwojenie rozruchowe 34Ω(drut cieńszy).Po podłączeniu nagrzewa sie uzwojenie i wirnik!,kondensator zakładałem nowy,i nic sie nie zmieniało.Na wirniku znajduje się krążek który bardzo hałasuje,czy on spełnia role hamulca???...
Jest to prawdopodobnie silnik od wirowania bielizny z hamulcem ,jak jego uruchomić trzeba sobie odpowiedzieć na pytanie o jego napięcie zasilania. Potem dopiero szukać odpowiednich wyprowadzeń uzwojeń i jego uruchomienia bezpiecznego.
Jest to silnik zasilany napięciem 27.5V , tak prosto opisując mam na wyjściu pięć przewodów. Dwa są od zasilania cewki hamulca i pozostałe trzy od silnika. Jeden przewód jest wspólny zaś pozostałe dwa od kierunku . Jeśli podłącze plus na wspólny i minus na jedno uzwojenie silnik kręci się w prawo , jeśli na drugie to kręci się w lewo, Aby mogl się obracać...
Rozumiem, kwestię sterowania, układu czasowego to bez problemu rozwiążę, najbardziej obawiałem się zasilania ok. 200VDC na uzwojenia silnika 7,5 kW. Przetestuję z bezpiecznikami na wszelki wypadek. Dzięki pafciowaw za porady praktyczne. Aha, jeszcze takie pytanie -> układ hamulca z załącznika podłączony jest w gwiazdę tak?
Podłączony. Mój błąd, było 9 przewodów, nie wiem skąd mi się 12 wzięło. Z pomiarów wyszło że 6 to uzwojenia a reszta niewiadoma. Moze jakiś hamulec, może termik. Hamulec dałem i tak zewnętrzny, przewody zaizolowałem. Teraz jest inny problem. Za skarby nie znam mocy tego silnika, na jakiej podstawie ustawić termik w szafie sterowania. Nie mam możliwości...
Sprawa z podłaczeniem zasilanaia silnika wyjaśniona został w postach powyżej. Teraz hamulec. Sprawdź omomierzem rezystancję pomiedzy wyprowadzeniami uzwojeń hamulca. Jeśli są takie same to najprawdopodobniej jest to hamulec trójfazowy. Bez problemu możesz podpiąć te wyprowadzenia pod zaciski zasilające silnik. Polscy producenci stosują hamulce na różne...
Zaciski 2 i 3 łączysz do: 2 - do jednej z faz zna tabliczce silnika 3 - do środka gwiazdy na tabiczce. Silnik powinien być połączony w gwiazdę a punkt środkowy jest połączeniem wszystkich trzech uzwojeń silnika. (trzy zaciski połączone mostkami (będziesz miał wtedy zasilanie na mostku 230V) . Resztę przewodów łączysz tak jak na rysunku.
ten schemat jest do niczego ponieważ jeśli jest to elektryczna piła łańcuchowa (ręczna)to jeden z tych przełączników jest wyłącznikiem głównym a drugi jest sprzężony z hamulcem na sprzęgle i obydwa pracują w szereg tzn. załączenie piły wyłącznikiem głównym nastąpi tylko w przypadku gdy zwolniony jest hamulec sprzęgła. podłączenie samego silnika jest...
Witam. Jak w opisie. Posiadam płytkę hamulca ręcznego Renault Grand scenic. Na płycie tej uszkodzony element w obudowie SOT23 (dziura w obudowie) co jest widoczne na zdjęciach. Element ten jest podłączony do jednego z uzwojeń cewki przekaźnika ale raczej nią nie steruje. Piszę raczej ponieważ znalazłem dwa inne tranzystory które załączają pierwsze i...
Kondensator na 100% jest przeciwzakłóceniowy a jedno z uzwojeń chyba zwierane po wyłączeniu zasilania tym dziwnym przełącznikiem i działa to jak hamulec. Być może zwierany jest też wirnik, co miałoby większy sens.
(at)robson40 Odświeżę bo mam taki sam silnik 😉 Tylko że z odciętymi wtyczkami kabelki opisane. Autor posta na zdjęciu ma 3 wtyczki osiem kabelków a u mnie jest tylko 6 (hamulcowe, kierunki i zasilanie) Jak go podłączyć żeby silnik się uruchomił ? Musi być do niego jakiś specjalny sterownik do kierunków i hamulca czy wystarcz podać DC24V i jak nim sterować...
z falownikiem też jest coś nie tak, bo hamulec się włącza na obu falownikach na 22V i 44V nawet przy zerowym obciążeniu w ustawieniach. może być jeszcze problem z podłączeniem, ale sprawdzę też generator i jego możliwości, ale to już jutro. Może być też tak, że ta turbina daje tak mało mocy, że nawet falownik ma problem żeby na niej ruszyć. Jeśli jej...
Po podłączeniu na wszystkie możliwe sposoby silnik tylko buczy. Rezystancja uzwojeń wynosi 18,3om miedzy końcami uzwojeń U oraz Z. Myślałem że jest zablokowany mechanicznie więc wyciągnąłem hamulec ze środka i odłączyłem przekładnię. Bez rezultatu. Wygląd wirnika: Przy wciągarkach, oprócz standardowego sprawdzania silnika indukcyjnego nie należy zapominać...
Niewiem jakie były styczniki.Sterowanie miało być następujące : rozruch,praca , prawe -lewe ,podjazd, hamulec Dodano po 1 aha wolne i szybsze obroty Dodano po 2 jeszcze jedno ,hamulec przymocowany był do wału z tarczami więc to oddzielne uzwojenie i końcówki przewodów.
W każdym razie hamulec wyjęty z obudowy podłączony "na krótko" działał tj odciągał czy jakoś tak wydając charakterystyczny dość głośny dzwięc "czik czik" ;) ale kontrolki wskazywały "inny błąd".Hamulec w obudowie i założony do silnika i na rdzeń już nie pracuje ...nie wydaje tego dzwieku : "czik czik" ...nie odciąga jakby..nie miał dość siły.rezystancja...
Witam Forumowiczów, jak robicie pomiar Riso silnika w przypadku gdy silnik posiada hamulec, i hamulec ten jest bezpośrednio podłączony do dwóch faz silnika? Spotkałem się z dwoma rodzajami suwnic firmy Abus. W pierwszej jest po prostu dekielek przy silniku gdzie jest dostęp do uzwojeń, hamulec odpinam i po kłopocie, a dzisiaj spotkałem suwnice która...
Winda to chyba podlega pod dozór, nawet towarowa? Więc może być problem z zalegalizowaniem ustrojstwa po przeróbce. Jeśli jest układ na stycznikach, to styki pomocnicze użyć jako zadajniki biegu góra-dół, sygnały FW-FV. Wyjście przekaźnikowe falownika zaprogramować na sterowanie hamulcem (nie może być nadal wpięte w uzwojenia silnika). Wykorzystać hamowanie...
W niektórych sterownikach sygnał z czujnika hamulca odłącza tylko zasilanie samego silnika, w innych- odłącza zasilanie, i jednocześnie uruchamia układ zwierający uzwojenia silnika, tworząc przez to układ samo-hamowalny silnikiem. Rozwiązania takie były stosowane nawet w napędach starszego typu>silnik szczotkowy zasilany modulatorem PWM.
(at)Bałdyzer Zatem oryginał. Odblokuj hamulec, ręcznie lub 24 woltami DC, połącz równolegle stojan z wirnikiem i do sieci z nim (ostrożnie, najpierw podłączyć PE !. Do krytyków tej opcji - to silnik prądu stałego, komutatorowy, skonfigurowany jako uniwersalny. Impedancja uzwojeń dla prądu przemiennego 50 Hz pozwala na to. Krzysztof , a jak ręcznie...
Witam serdecznie, mam układ zbudowany z dwóch silników indukcyjnych trójfazowych oba o mocy 0,12kW. Pierwszy jest podłączony w trójkąt i zasilony jest napięciem trójfazowym, drugi natomiast służy jako hamulec dynamiczny i jest zasilany z napięciem stałym na zaciskach U1 i V1, uzwojenia silnika połaczone w trójkąt. Wały silników są połączone mechanicznie....
1.Cały włacznik sprawidziłem i jest sprawny 2.Włacznik podłączyłem na boku bez silnika i cewka pięknie trzyma po włączeniu start. 3.Czyli styk pomoczniczy jest jeszcze wprowadzony do silnika aby w przypadki uszkodzenia silnika nie dało się włączyć....tak myślę. 4.W silniku jest termik ale u mnie sprawny i przewodzi. 5.Teraz trzeba rozpracować uzwojenia...
Z tego co Napisałeś, wnioskuję, że chodzi o silnik bocznikowy prądu stałego. W tym silniku prąd wzbudzenia spełnia dwie funkcje. Pierwsza to niedopuszczenie do przepływu prądu zwarcia przez uzwojenie twornika (wirnik), ponieważ strumień magnetyczny z uzwojenia wzbudzenia wymusi obrócenie wirnika (inaczej Miałbyś to samo, co przy podłączeniu jednego...
Odpowiednio V(A),U(A),W(A) to L1,L2,L3 i równocześnie V(B),U(B),W(B) L2,L3,L1 - duży trójkąt. Przy takim samym podłączeniu zwierając środki czyli Y,X,Z uzyskujesz dwie gwiazdy. Podając na Y,X,Z L3,L1,L2 uzyskasz dwa małe trójkąty. Zabawa niezła bo nietrafienie w kolejność faz lub podłączenie któregoś z uzwojeń odwrotnie wywala zabezpieczenia i może...
1 i 2 to najprawdopodobniej zabezpieczenie termiczne uzwojenia , powinno w tej chwili mieć opór 0 ohm , wpina się go w obwòd sterowania np: stycznika . Albo, teraz przyszło mi to do głowy, czy przypadkiem nie są od hamulca elektrycznego, ale wtedy w stanie beznapięciowym, nie powinno się dać obracać wirnikiem.
Cześć, dostałem gratis niesprawną hulajnogę elektryczną Speedway Mini Pro IV. Posiadam ogólną wiedzę na różne tematy i lubię majsterkować, chciałbym więc spróbować odrestaurować ją dla dziecka. Z elektryką i dojściem co do czego powinno być podłączone jakoś sobie poradzę. Mój głowy problem natomiast to koło napędowe. Było tak zapieczone, że ani drgnęło...
Witam. Mam piłę elektryczną Makita UC 3501a, dostałem ją troszkę zdekompletowaną z porozłączanymi przewodami i chciałbym to wszystko podłączyć. http://obrazki.elektroda.pl/4326694700_1... http://obrazki.elektroda.pl/7860007700_1... Literami A,B,C,D oznaczyłem 4 końcówki wyprowadzeń uzwojeń stojana. Pomierzyłem omomierzem...
być może że jest tam hamulec, łatwo to stwierdzisz jeżeli spróbujesz obrócić wałem silnika, jeżeli wał nie da się obrócić to znaczy że jest zahamowany, radziłbym Tobie zacząć uruchamianie przy niższym napięciu od znamionowego i podać zasilanie do tego uzwojenia 47 ohm to prawdopodobnie jest ten hamulec, tam gdzie masz 0,7 ohm to prawdopodobnie masz...
Witam Posiadam silnik o nap zasilania 27 Vdc 13000 rpm 15 W. Silnik ten ma trzy punkty do podłączenia napięcia zasilającego. Jeden jest wspólny i pozostałe dwa dla kierunków lewo i prawo. Z tego co się dowiedziałem , może być także zasilany napięciem zmiennym. Problem jaki mam z tym silnikiem to że w celu obniżenia obrotów podaję napięcie około 15 Vdc...
Podłączyłem 400V AC, ale nie ma większych efektów, rdzeń minimalnie się przesuwa-prawie nic, rezystancja na zaciskach około 26Ω do obudowy przejścia z zacisków nie mam podejrzewam że jest uzwojenie spalone wcześniej było podłączane 230 AC.
Witam - jest to silnik z nożyc do żywopłotu -który podczas wyłączenia działa jak hamulec ( natychmiast sie zatrzymuje ) wykorzystuje albo całe uzwojenie stojana albo jedną połowę. Proszę rozrysować i opisać wyprowadzenia silnika . To jest schemat gdzie całe uzwojenie jest wykorzystane jako hamujące. Dodano po 35 http://obrazki.elektroda.pl/8796125400_1...
Jeżeli robisz własny sterownik, to te sekwencje sygnałów jakie podałeś, możesz sobie zaprogramować jak chcesz, bo to funkcja zwrotna. Możesz sobie nawet, zamiast "beep" ustawić żeby grało "Przez twe oczy zielone...". To co wkleiłeś, to tabela sygnalizacji programowania regulatora. "Beep" robił silnik, gdy regulator puszczał mu impulsy wysokiej częstotliwości...
nie jestem pewny ale to z tył może być hamulcem pozdowienia
To nie tak. Sama dioda nie załatwi sprawy - tam musi być co najmniej mostek prostowniczy. Nie wiem jakiego silnika używasz, ale w przypadku SEW'a są specjalne moduły hamulcowe (np. BME, BGE). One realizują funkcję prostownika oraz sterują dwoma uzwojeniami hamulca (do zluzowania i podtrzymania). Masz także możliwość sterowania zwykłego (rozłączane zasilanie...
Kolega Kaeltaz ma racje, w profesjonalnych głowach są tylko kable. Osobiście posiadam głowy włoskiej firmy Coef MP250 i w nich są skręcone kable sygnałowe razem z tymi od wysokiego napięcia do lampy wyładowczej msd 250w. W sumie jest to około 20 - 30 przewodów razem a kąt pan to 540 stopni. Nie ma mowy o żadnej awarii z tego powodu. Mam nawet jedną...
Witam Posiadam pilarkę do drewna o mocy 1500W. Sprzedawana pod różnymi nazwami, w różnych sklepach internetowych, stacjonarnych i aukcjach. Pilarka posiada silnik komutatorowy. Spaliło mi szczotki, wyciągnąłem silnik i zawiozłem do zakładu przezwajania silników. Diagnoza następująca: Wirnik nieuszkodzony, ale stojan posiada po dwa uzwojenia na każdej...
Silnik rusza ale nie ma mocy do rozpędzenia i się męczy z 3 sekundy i wyzwala termik. Nikt nic nie kręci w termiku a i wątpię czy jest tam regulacja. Silnik ma jakiś hamulec. Po co aż dwa przewody do zasilania silnika opròcz N i PE? Może być że silnik się uszkodził bo po paru próbach jest dość ciepły. Silnik podłączam bez obciążenia czyli sam wałek....
Niestety silny wiatr który niedawno przechodził połamał wiatrak lecz sam generator przeżył i na wiosnę będzie budowany już jak się należy. przy śmigle które było na filmiku przy tym wietrze około 2h generował ponad 900w-1000w (potem rozlutowały się diody od temperatury i rozerwało śmigło. U siebie na 2 kołach stosuję hamulec elektromagnetyczny. Przy...
Witam serdecznie Trafił mi się taki oto silnik: 912799 912800 912801 Ma ktoś pomysł jak to podłączyć, żeby działało i się nie spaliło? Po podaniu 3x400V na uzwojenia UVW/XYZ (wg mnie to klasyczna gwiazda) silnik delikatnie drgnie i buczy. Nie wiem co to za uzwojenia na czerwono uwv, których końce są wyciągnięte do skrzynki przyłączeniowej. Silnik jest...
Witam, mam pytanie odnośnie pomiaru rezystancji izolacji silnika. 1)Chodzi o pomiar rezystancji izolacji silnika dwubiegowego, jest to np. wciągarka Demag PK1 N-F. Posiada ona dwie prędkości obrotowe, i pytanie jest czy powinno mierzyć się V1 i V2 czy wystarczy zmierzyć jedno uzwojenie? Jak jest w ogóle zbudowany jaki silnik, posiada w połowie uzwojenia...
Nikt nie ma pomysłu jak to podłączyć??? Witam Czy pod zacisk B podłączone są 3 przewody? Jeśli tak to rozłącz te przewody, zbadaj miernikiem gdzie znajduje się drugi koniec każdego z nich Jeśli założyć, że zaciski 2,3,4 ,to początki uzwojeń ,podaj gdzie jest koniec. Zakładając ,że na zacisku 1 są początki podaj gdzie są końce. Podaj rezystancje. Jest...
Zdjąłem hamulec i złożyłem silnik. Podłączyłem (czerwony i zielony) do 230V, a żółty przez kondensator 15 mikroF (oryginalny). Zaczął pracować, ale jakoś głośno i nie osiągał obrotów. Przy następnym włączeniu nawet nie ruszył, tylko "buczał". Zamiana kondensatora na inny egzemplarz nic nie daje. Uzwojenia pomiędzy czerwonym i zielonym mają po 10 om,...
Witam. Zastosowałem do uruchamiania hydraulicznej pompy hamulców przyczepy siłownik liniowy "Zrób to sam" z zastosowaniem silniczka DC 12 V, 3 A, M7b od wycieraczek Syreny. Normalnie jest to silniczek dwubiegowy (wolne, szybkie), szeregowo bocznikowy, jeszcze z uzwojeniem hamującym dla wolnych obrotów. Oryginalnie w Syrenie poniżej. https://obrazki.elektroda.pl/2575370800_...
Witam Chciałbym się zapytać o temperaturę pracy silnika jednofazowego klatkowego o mocy znamionowej 1 KW. Silnik pochodzi ze starej kosiarki. Jest to konstrukcja, która nie potrzebuje kondensatora do pracy - posiada on dwa miedziane druty przeciągnięte przez korpus stojana. Wydaje mi się, że w roli uzwojenia pomocniczego, ale jeżeli się mylę to chętnie...
Witam Najprostszym sposobem jest podanie na uzwojenie (np. na styki L1 plus, L2 minus) napięcia stałego, najważniejszy jest tu jednak prąd, który nie powinien przekraczać znamionowego prądu dla tego silnika - czyli ok 25A. Napięcie stałe może zostać podłączone dopiero po odłączeniu zasilania z sieci, nie powinno też być tam podłączone na stałe, a jedynie...
Witam Prostowniki są na właściwe napięcie (230V/50Hz) - [url=https://www.google.com/url?sa=t&rct... do...
To że podłączyłeś wg. schematu nie znaczy że jest to dobrze podłączone... W Simsonach były różne rodzaje iskrowników i cewek w nich zamontowanych. Schemat dotyczy bardzo starej wersji iskrownika. Cewka Stopu/ładowania/pozycji tył była jednym końcem podłączona do masy i miała odczep. W nowszych wersjach była tzw. cewka bezmasowa - żaden z końców uzwojenia...
Od 2h przeszukuję internet i nie mogę znaleźć silnika 1 fazowego z hamulcem. Szukaj raczej pod hasłem 'motoreduktory' albo motoreduktory z hamulcem'. Tego typu napędy najczęściej wykonuje się z silnikiem trójfazowym (nawt małej mocy) ze względu na duży współczynnik mocy do wagi i gabarytów silnika, oraz łatwośc zmiany kierunku obrotów. Wracając do...
http://obrazki.elektroda.pl/6943791500_1... Witam, chciałem przedstawić urządzenie, które powstało blisko rok temu do kalibracji wtryskiwaczy przeznaczonych do samochodowej instalacji gazowej. Założenia Dokładność ustawienia skoku do 0,01mm. Prostota w obsłudze oraz wyeliminowanie błędu człowieka. Mechanika W pierwszej formie urządzenie...
W szereg z uzwojeniem silnika?- nie, to by powodowało asymetrię ,silnik by nawet nie ruszył.Na uzwojeniu był odczep z którego napiecie było prostowane i zasilało uzwojenie elektromagnesu. Wystarczy transformator podłączony pod tabliczkę zaciskową silnika, i problem równoczesnego załączania z głowy , a reszta z prawa ohma,jeżeli drut 0,8 to prąd w okolicach...
T1i T2- ten silnik czasem nie ma hamulca elektromagnetycznego? Bo temistory mają osobne zaciski UH, VH, WH. Grzałka powinna być włączana termostatem jak temperatura otoczenia spada do ok. 5 st., ale różnie producenci zalecają, niektórzy zero. Uruchomienie silnika powinno następować po odłączeniu grzałki, najczęściej jest to realizowane poprzez zestyk...
Dziękuję za zainteresowanie tematem, sposób podłączenia silnika był prawidłowy, pomiary uzwojeń też, nie wskazywały na zwarcie, (co do miernika to firma zakupiła dobry miernik firmy Fluke). Brakło tylko wiedzy którą posiadał pan w warsztacie elektromechanicznym, a mianowicie nie znając historii silnika uwierzyłem na słowo, że był on sprawny i szukałem...
(at)ElektrodaBot (at)ElektrodaBot jak podłączyć Instalacja elektryczna Power Force GY6 50 4T koła 10 Cali wersja 2 - PF 24 649 0002 1. Bezpośrednia odpowiedź Instalacja Power Force PF 24-649-0002 jest przygotowana w układzie „plug-and-play” dla większości skuterów z silnikiem GY6 50 4T, w tym Kingway Fennari 50 (roczniki 2007-2009). Klucz do sukcesu...
Cześć Mój pierwszy post a tematyka diabelsko obca. Wiec do rzeczy. Od kilku dni mam Ista Breeze 500W. Regulator Hybrydowy na 200W panel i 500W turbinę tej samej firmy. Całość stoi prawie na otwartej przestrzeni. Wysokość masztu 4 metry. Wczoraj turbina pracowała normalnie dziś już jednak nie. Brak wiatru. Akumulator 12V95Ah zwykły samochodowy. Mój kłopot...
Witam... Chciałem na początku powiedzieć ze w sprawach z zasilaczem symetrycznym nie jestem za bardzo poinformowany :D Chciałem przedstawić wam płytkę zasilacza symetrycznego jaką kolega mi zrobił. http://obrazki.elektroda.net/76_12049180... http://obrazki.elektroda.net/17_12049180... to teraz mały opis płytki kondensatory 2x4700uF...
Witam... Chciałem na początku powiedzieć ze w sprawach z zasilaczem symetrycznym nie jestem za bardzo poinformowany :D Chciałem przedstawić wam płytkę zasilacza symetrycznego jaką kolega mi zrobił. http://obrazki.elektroda.net/76_12049180... http://obrazki.elektroda.net/17_12049180... to teraz mały opis płytki kondensatory 2x4700uF...
Ustal jakim kolorem kabla prowadzona jest "masa" w Twoim pojeździe. Następnie wszystkie zerwane połączenia masy należy poprawić tj. począwszy od akumulatora do silnika i innych odbiorników, a które muszą być "czyste" tj. pozbawione korozji. Zmierz, czy "prądnica" generuje napięcie z cewek świetlnych i do ładowania akumulatora. Jaką masz żarówkę w reflektorze...
Witam, Rozebrałem silnik dokładniej i okazało się ze smaży się z powodu uszkodzonej izolacji (tak mi się wydaje). Dam go do przezwojenia i wyrzucę hamulec ( szybkie hamowanie nie będzie potrzebne, to będzie zasilać maszynkę do mięsa ). Rzeczywiście 250VAC może oznaczać napięcia uzwojeń, widziałem już parę razy takie oznaczenie na różnych odbiornikach...
https://obrazki.elektroda.pl/4230867400_... O spawarkach tematów jest mnóstwo, na przestrzeni lat tytułowa bohaterka była kilka razy modyfikowana podczas napraw. Ostatnia naprawa, a w zasadzie modyfikacja powstała w ciągu zaledwie doby. Tu drobne wyjaśnienie, sterownik był robiony na szybko i w związku z tym jest mało zdjęć. Tym bardziej,...
Witam. Masę podłączasz do przewodu ochronnego w przypadku zasilania z sieci energetycznej 230V. O na pewno nie, jeśli już, to do "N", o ile elektromagnes jest na napięcie 230V, i poprzedni też taki był. Jeśli schemat z pierwszego postu, jest od tej wyciągarki, to elektromagnes jest na napięcie 24V, a w takim przypadku powyższa propozycja podłączenia,...
uzwojenie hamulca podłączyć uzwojenie pomocnicze einhell uzwojenie
schemat zasilacza power unitra r8040 fabryczne radio accord
kondensator rozruchowy silnika nawigacja goclever aktualizacja
Uszkodzony synchronizator 4. biegu Hyundai Tucson – objawy, naprawa, koszty Xpeed LX2 – wgrywanie OpenATV, OpenViX, OpenPLi przez USB, instrukcja flashowania