Najbardziej skutecznym sposobem naprawy, będzie przezwojenie uszkodzonego uzwojenia rozruchowego. Połączenie przezwanych zwojów jest bardzo kłopotliwe i nie zawsze przynosi pożądany rezultat. Pozdrawiam.
Myślałem nad usunięciem oryginalnego startera i zastosowaniu przekaźnika czasowego który po 3 s wyłączałby uzwojenie rozruchowe. Błąd. To w niczym nie pomoże. Ewentualnie może macie inne pomysły? Zastosować zawór zwrotny i presostat z zaworem upustowym jak w normalnych kompresorach.
Witam. Więc w chwili rozruchu (nim silnik osiągnie pełne obroty),wówczas styki wyłącznika odśrodkowego są zwarte ,to miernik powinien pokazać (0). Natomiast gdy silnik już pracuje ,to pojawi się napięcie jakie podałeś, w ten sposób to działa.Możesz w miejsce miernika podłączyć kontrolkę z żarówki 230V /15W,to stwierdzisz że podczas rozruchu kontrolka...
Witam. Jest samo PTC. Jednak są kompresory (sprężarki), że oprócz wyłącznika rozruchowego mają dodatkowo kondensator.
Ten twój przekaźnik to samoróbka . Dlatego się spalił silnik . Podany łącznik nadaje się do pracy z tym silnikiem. Czy nie potrzeba tam dodać jakiegoś kondensatora ?? Nie trzeba , silnik oryginalnie miał wyłącznik odśrodkowy lecz obecnie poprzez ten łącznik praca jego będzie identyczna.
A czy jest sprawny-możesz sprawdzić bez tego przekaźnika. Do górnego "bolca" podłacz jeden z przewodów zasilajacych, natomiast drugi bezpośrednio do prawego"bolca", ale od niego musiszmieć dodatkowy IZOLOWANY przewód którym w momencie wkładania wtyczki do gniazda dołaczysz na 1-2 sekundy "bolec" lewy- zorientujesz sie jak sprężarka ruszy- natychmiast...
Witam Tych silników na all.... jest DUŻO !!! :D Pozdrawiam
Oryginalny ma chyba 8 uF i jest on w kształcie kostki.
Np. uzwojenie rozruchowe i uzwojenie pracy.
O większej...
Pozostaje jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
Po pierwsze, wyprowadzenia z silnika oznaczone U1, U2, U3, U4 mają być bezwzględnie podłączone do odpowiednio oznaczonych zacisków wyłącznika. Tu nie ma dowolności. Wyprowadzenia R1 i R2 to uzwojenie rozruchowe i w zależności od podłączenia zmieni się tylko kierunek wirowania silnika. Natomiast niepokoi mnie niska rezystancja uzwojenia rozruchowego,...
Dużo by wyjaśniła korelacja pomiędzy poszczególnymi pinami. Wg mnie symbol O z kropką, to jest albo wyłącznik odśrodkowy odłączający uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) lub prędzej, przycisk załączający uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu, ewentualnie kondensator na stałe włączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym.
Jest tam wpiety wyłącznik odśrodkowy, który odłącza uzwojenie rozruchowe gdy silnik nabierze prędkości.
Witam! Masz to wyjaśnione na rysunku (zdjęcie IMAG0629). 1 - końce czerwone - uzwojenie główne, 2 - końce żółte - uzwojenie rozruchowe (sprawdź, czy ma przejście, oporność kilkadziesiąt Ohmów), 3 - rozrusznik (styk), w stanie zahamowanym powinno być przejście niskoohmowe (<1Ω?). Jeśli rozrusznik nie ma przejścia, to zamiast niego można dać kondensator...
Zmierz omomierzem, które uzwojenie jest rozruchowe i dołącz do niego kondensator rozruchowy 7,5µF. Uzwojenie rozruchowe (pomocnicze) to gdzieś 1/3 uzwojenia a 2/3 to uzwojenie główne. Więc uzwojenie rozruchowe ma mniejszą oporność. Pozdrawiam, Matt. PS W razie problemów napisz, a postaram się pomóc.
Objawy świadczą o uszkodzeniu uzwojenia rozruchowego.
Jeśli wirnik obraca się lekko a uzwojenie rozruchowe jest wpięte z kondensatorem a silnik obraca się gdy obrócimy wałek to wymień kondensator (możesz wpiąć na chwilę innej wartości aby wykluczyć że jest uszkodzone uzwojenie rozruchowe).
powiedzcie co ja mam tu teraz pomierzyć ? Rezystancję uzwojenia roboczego (U1-U2). Rezystancję uzwojenia rozruchowego (R1-R2). Rezystancję na wyłączniku odśrodkowym (dwa niebieskie przewody dołączone do R1 i 1). Rezystancję izolacji pomiędzy uzwojeniem roboczym i rozruchowym, oraz pomiędzy uzwojeniami i korpusem silnika.
Uzwojenia główne i rozruchowe powinny mieć jakieś parametry-oporność, jest jakiś myk żeby je ustalić i rozróżnić? Tak, pomiar rezystancji, uzwojenie rozruchowe ma większą.
Kondensator rozruchowy jest połączony w szereg z uzwojeniem rozruchowym. Z prawa Ohma wynika, że im większa jest oporność w obwodzie (przy tym samym napięciu), tym mniejszy prąd w nim płynie. Oporność kondensatora(Rc) przy prądzie zmiennym zależy od jego pojemności(C) i częstotliwości(f) prądu jaki przez niego płynie. Rc = 1÷2πfC i dalej I = U÷Rc...
Wyczytałem, że jest to zasługa zabezpieczenia agregatu - pozystor Nie, to nie zasługa "zabezpieczenia", choć faktycznie, chodzi o pozystor. Pozystor jest tu elementem załączającym uzwojenie rozruchowe na krótki czas (po nagrzaniu się pozystora, jego rezystancja rośnie, w wyniku czego prąd uzwojenia rozruchowego szybko maleje). Element ten pozostaje...
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
Witam!! Istotnie jest to silnik pralki wirnikowej.Wsilnikach jednofazowych aby zmienić kierunek wirowania należy zamienić między sobą końcówki uzwojenia pomocniczego[rozruchowego] Aby tego dokonać musisz ustalić które końcówki należą do uzwojenia głównego,które do pomocniczego a które do wyłącznika odśrodkowego[on rozpina obwód uzwojenia rozruchowego...
same przewody uzwojenia rozruchowego.
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Silnik 1-fazowy. co to za ustrojstwo z dwoma kablami na deklu? Wyłącznik odśrodkowy do uzwojenia rozruchowego.
Ogólnie to żeby zmienić kierunek wirowania to trzeba odwrotnie podłączyć uzwojenie rozruchowe.
Niebieski cienki i żółty to uzwojenia rozruchowe ,więc ono nie zmieni ilości obrotów,jedynie kierunek.
Trzeba mu pomóc wystartować ręcznie i wtedy już działa normalnie. Przyczyn kilka: 1. Wyłącznik odśrodkowy - sprawdzić czy zwiera styki i czy po zakręceniu wałkiem rozwiera styki. 2. Stan łożysk i zwrócenie uwagi czy łożysko nie ma luzu w obsadzie łożyskowej. 3. Uzwojenie rozruchowe. Kondensatora nie widać to musi być wyłącznik odśrodkowy z cewka rozruchowa...
Może to być wina kondansatora ,ale należy jeszcze sprawdzić uzwojenie rozruchowe.
Uzwojenie rozruchowe działa tylko w czasie rozruchu silnika i jest przewidziane do pracy krótkotrwałej(duży prąd-grzeje się) a uzwojenie pomocnicze, to też uzwojenie rozruchowe, ale tak obliczone,żeby mogło pracować ciągle,a tym samym zwiększać moc silnika. czy sam kondensator (przesunięcie fazowe o kąt 90*) załatwia sprawę ? Właśnie o to chodzi.
uzwojenia rozruchowego " AMEN.... A tu jest takie ? Jak ktoś nie rozumie podstaw elektrotechniki to niech idzie kury szczać wyprowadzać....... Tak, tak, oczywiście. Spotkamy się przy kurniku.
Dolny styk uzwojenie robocze i rozruchowe.Górne prawe rozruchowe lewe robocze.
Zmiana kierunku obrotów w silnikach jednofazowych polega na zamianie wyprowadzeń uzwojenia rozruchowego połączonego z kondensatorem lub wyłącznikiem odśrodkowym
Ta blaszka to bimetaliczny wyłącznik uzwojenia rozruchowego.
Kondesator wymień na taki jaki był , 22 uF ponieważ kondesator obsługuje uzwojenie rozruchowe sinika , jak jest dobrze dobrany to po rozruchu podczas pracy normalnej silnika płynie przez uzwojenie rozruchowe minimalny prąd jeśli jednak jest źle dobrany kondesator ten prąd ma dużo większą wartość co może doprowadzić z czasem do uszkodzenia silnika.
Czy jest tam wyłącznik odśrodkowy ? Wtedy 2 przewody - uzwojenie pracy, 2 przewody -uzwojenie rozruchowe i 2 przewody wyłącznik odśrodkowy.
Cewka rozruchowa jest wewnątrz agregatu. Zasilanie L i N na dole schematu. Styki na termostat zwierasz. PTC, to tak zwany pozystor. Rezystor który zwiększa swoją rezystancję wraz ze wzrostem temperatury. Tutaj pełni funkcję włącznika rozruchu. Po włączeniu zasilania prąd płynie przez uzwojenie główne oraz przez rozruchowe poprzez PTC. Po krótkim czasie...
Witam Dokładniej jedno z uzwojeń jest zasilane przez kondensator, który wprowadza przesunięcie fazowe między biegunami magnetycznymi. Natomiast nie zawsze występuje wyłącznik odśrodkowy. Najczęściej uzwojenie rozruchowe nie jest odłączane od roboczego. Wartość kondensatora jest ściśle obliczona, a wpływa na rozruch w taki sposób, że mniejsza pojemność...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Jeśli uzwojenie rozruchowe jest podłączone do silnika tylko na czas rozruchu, pojemność kondensatora wybierana z obliczenia -7uF na każde 100W jego mocy. Jeśli uzwojenie rozruchowe pozostaje podłączone przez cały czas pracy, pojemność kondensatora wybieramy 2,3 - 3,5 uF na 100W . Wieksza pojemność używana przy pracy silnika przez cały czas z obciążeniem....
Gdy jest odśrodkowy wyłącznik no to po rozruchu musisz nim rozłączyć uzwojenie rozruchowe? Teraz już powinieneś mieć z górki bo linków znajdziesz pełno na rozwiązania z dwoma czy z jednym kondensatorem itd itp np. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... https://www.youtube.com/watch?v=cKMdjQKD...
Przewody oznaczone literkami "R" to uzwojenie rozruchowe, a sposób ułożenia blaszek decyduje o kierunku wirowania wirnika - popatrz na opis.
odłącz kondensator i sprawdź oporność uzwojenia pracy i uzwojenia rozruchowego.
A do którego uzwojenia chcesz dodać kondensator? do uzwojenia rozruchowego, jak ma przerwę, to jaki sens?, a do roboczego też bez sensu, bo by silnik startował, to musi być dwa uzwojenia.
Takie objawy są bardzo często związane z uszkodzonym kondensatorem - a dokładniej ze zbyt małym prądem rozruchowym - co powoduje że silnik stoi i buczy (ma zasilanie) ale nie startuje bo przez uzwojenie rozruchowe nie przepływa odpowiednia wartość prądu. Czasem silnik ustawi się w takiej pozycji że minimalne drgnięcie wirnika go "rozkręci" - najczęściej...
Masz tam schemat. Jak zmienić, zamienić początek z końcem, miejscami przewody od uzwojenia rozruchowego. I wirnik kręci w przeciwna stronę co dotychczas.
4 przewody wychodzące z silnika oznaczają , że uzwojenia robocze i rozruchowe są oddzielone od siebie, co pozwala w razie potrzeby zrealizować tryb rewersu .Uzwojenie robocze ma mniejszy opór. Uzwojenie rozruchowe włączone przez kondensator. Jeśli zamienisz miejscami przewody jednego z uzwojeń, silnik obróci się w przeciwnym kierunku https://obrazki.elektroda.pl/1337319500_...
Pamiętam, że we franiach były wyłaczniki odśrodkowe, które odłączały uzwojenie rozruchowe po starcie, może to taki silnik?
W silniku komutatorowym wystarczy zamienić miejscami szczotki np.jak w wiertarce. W silniku indukcyjnym zamieniasz początek z końcem uzwojenia rozruchowego.
Biały Wspólny Żółty zielony małe obroty Czerwony i niebieski Wysokie obroty (czerwony uzwojenie rozruchowe , niebieski uzw.główne )
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Jak buczy to spróbuj ruszyć oś ręką. Jak wystartuje to uzwojenie rozruchowe szlag trafił.
Tak. Może uszkodzić uzwojenie rozruchowe czyli sprężarkę. Masz możliwość odczytania wszystkich parametrów wraz z modelem ze sprężarki?
Nie koniecznie, uzwojenie pracy podłączone na stałe do sieci a uzwojenie rozruchowe włączać tylko na chwilę aby silnik ruszył.
W takim razie jedna z tych rezystancji jest zbyt niska, chodzi o uzwojenie rozruchowe. Bardzo prawdopodobne, że właśnie ono jest uszkodzone. Jak silnik rozbierzesz powinno być to widać.
2 szt-uzwojenie główne ( szybkie obroty) 2 szt uzwojenie główne (wolne obroty) 2 szt uzwojenie rozruchowe 1 masa
Zaraz, zwiększyć pojemność? Zakładając że przy zwiększeniu częstotliwości z 50Hz do 60Hz uzwojenie pracy zwiększy reaktancję o 20% to przesunięcie fazowe prądu zwiększy się (o ile nieważne). Podobnie musi być z uzwojeniem rozruchowym. Za to zmiana kondensatora na pojemniejszy znacząco zmniejszy jego reaktancję (raz, z powodu częstotliwości, dwa z powodu...
W/g mnie skrót na uzwojeniu rozruchowym. Jeśli ten silnik rusza bez tego to może jakiś czas pochodzi. Mam od wielu lat podobną sytuację w szlifierce. Muszę ją rozkręcić wstępnie , bo uzwojenie rozruchowe jest nadpalone z powodu uszkodzonego przekaźnika rozruchu.
Cześć.Takie silniki mają zazwyczaj dwa uzwojenia rozruchowe i pracy pali się zazwyczaj rozruch.Można przewinąć tylko jedne uzwojenie.Musisz dowiedzieć się ile u Ciebie to kosztuje i będziesz wiedział czy Ci się to opłaci.
Witam U siebie mam uzwojenie rozruchowe-dane jak u Ciebie ,a robocze 2×30zwoi drut φ0,95.Pozdrawiam
Szlifierka "ТОМСК1 У4.2", zasilana jednofazowo, ma uzwojenie rozruchowe załączane rozrusznikiem przyciskowym o specjalnej konstrukcji. Rozruszniki tego typu - "Пуска ... нажимl... ПНВ-30", przyciskiem...
Nie dziwota przy takim zapyleniu zapewne zatarty . Rozłączyć silnik od pompy i puścić może już spalone uzwojenie rozruchowe przy takim użytkowaniu .
W silnikach z jednym kondensatorem, uzwojenie rozruchowe było po rozruchu odłączane. Później zastosowano drugi kondensator włączony tak jak opisałem i w ten sposób podczas pracy wykorzystano uzwojenie rozruchowe jako uzwojenie pomocnicze, dzięki temu wzrosła moc silnika. Schemat kolegi sp3ots jest prawidłowy dla silnika z jednym kondensatorem, Twój...
Z wyglądu ta sprężarka przypomina mi stare NRD-owskie firmy VEB dkk SCHARFENSTEIN. Patrząc na zdjęcie sprężarki naklejka z parametrami jest z drugiej strony. Może da się to jakoś odczytać? Ze sprężarki wychodzą trzy bolce do podłączenia zespołu rozruchowego. Dolny bolec jest wspólny dla obydwu uzwojeń silnika. Górny lewy (patrząc na zdjęcie) to wyjście...
Czyli masz 6 kabli czyli ten pierwszy przypadek który opisywałem. Znajdź miernikiem które kable są początkami i końcami poszczególnych uzwojeń i wyłącznika odśrodkowego i jak to zrobisz to połącz tak jak napisałem wyżej. Wyłącznik odśrodkowy (opór najmniejszy, bliski 0) szeregowo z uzwojeniem rozruchowym (największy opór) i ten zestaw równoregle z uzwojeniem...
U, V - uzwojenie robocze. W, Z - uzwojenie rozruchowe. Połącz tak, jak w temacie z linku który zamieściłem wcześniej i będzie dobrze.
Jak rozumiem, jest to silnik jednofazowy na 230 V. Jeśli tak, to użyj multimetru i zmierz opór elektryczny między niebieskim przewodem a czarnym i brązowym. Żyła, na której będzie większa oporność względem niebieskiego przewodu, to najprawdopodobniej końcówka uzwojenia rozruchowego i tutaj powinien być wpięty kondensator (drugie wyprowadzenie kondensatora...
Witam. Wyłączniki odśrodkowe stosowane były w silnikach indukcyjnych jednofazowych z oporowym uzwojeniem rozruchowym. Odłączał on uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu przez wirnik określonych obrotów. [url=http://www.simr.pw.edu.pl/imrc/pols... tu. Pzdr.
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
Nie ma możliwości zmiany obrotów. Aby można to zrobić muszą być wyprowadzone ze silnika 4 przewody: 2 uzwojenia pracy(początek i koniec) i podobnie 2 przewody z uzwojenia rozruchowego(początek i koniec).
3.8Ω środek - lewy - uzwojenie rozruchowe tutaj daj szeregowo kondensator. 2.2 Ω środek - prawy - uzwojenie robocze. Schematy są na elektrodzie i w Googlach :P Pozdro Marcin
Załóż tak jak na zdjęciu 4 , jest to element rozruchowy i działa na zasadzie siły odśrodkowej w momęcie rozpędzania się wirnika siła odsrodkowa rozłącza uzwojenie rozruchowe
Jak buczy a nie robi zwarcia to jest spora nadzieja, że silnik żyje. Jednak pewność będzie po podłączeniu startera, ponieważ nie wiemy w jakim stanie jest uzwojenie rozruchowe.
Tyle że hmmm co to jest, gdzie to jest, i cz jak na to popatrzę to czy będę mógł stwierdzić że nie działa właściwie? Przekażnik rozruchowy nasadzony jest na styki agregatu i załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu - cewkę ma zwykle włączoną w szereg z uzwojeniem głównym, gdy prąd w tym uzwojeniu spada to uzwojenie rozruchowe jest odłącznane....
Jeśli byś się dobrze przyglądnął stojanowi to zakładam, że silnik posiada dwa uzwojenia nie musiałbyś zakładać, bo wyraźnie widać dwa rodzaje uzwojenia: po zewnętrznej uzwojenie robocze i od środka , bliżej wirnika uzwojenie rozruchowe. Uzwojenie robocze ma być włączone na stale, a rozruchowe poprzez wyłącznik odśrodkowy. Wystarczy teraz rozpoznać kolory...
Złe połączenie, podłącz przewód biały nie do czerwonego tylko do zielonego. Zmiana obrotów to zamiana przewodów uzwojenia pracy zielonego z czerwonym lub przewodów uzwojenia rozruchowego żółtego z białym.
Franie miały uzwojenie rozruchowe dołączane wyłącznikiem odśrodkowym. Z Kielc tak, ale nie z Myszkowa. Czy to padł kondensator rozruchowy? Tak, albo rozłączył się przewód przy nim lub przy silniku.
tak jak piszesz tak jest ,tylko nie piszesz czy obrót ręką powoduje pracę silnika ,czy po wymianie kondensatora (jeżeli taka nastąpiła)brak dalej pracy silnika-buczenie to oznaka braku momentu rozruchowego -uszkodzone uzwojenie rozruchowe ,kondensator ,przerwy itp. zastosuj się do rady kolegi wyżej,pisz precyzyjniej na postawione pytanie odpowiedż otrzymałeś...
Połączenie jednego końca przewodu uzwojenia roboczego i przewodu uzwojenia rozruchowego, jest prawidłowe, gdyż zapobiega podłączeniu uzwojeń, by silnik pracował w dwóch kierunkach.Jeden określony kierunek jest istotny dla pracy kompresora.Sprawdziłbym łożyska i gniazda w pokrywach, gdyż silniki 1-fazowe są czułe na wybite gniazda łożyskowe, o czym wspomniałem...
Jezeli sa 2 termostaty sprawdz termostat chlodziarki jezeli 1 to trzeba sie skupic na sprezarce\zwarcie uzwojenia rozruchowego\ pomiar pradu rozruchowego sprezarki
Witam. Stefan, to jest jeszcze starszy silnik, typ SZJFe 24b, kondensator według tabliczki znamionowej 180µF. Schemat połączeń jest taki jak podałeś. Rezystancje uzwojeń: -uzwojenie robocze około 1,5Ω; -uzwojenie rozruchowe około 3,5Ω. Pozdrawiam. Krzysiek
Witam, jeśli temat aktualny jeszcze jeden pomysł na rozwiązanie. schemat sterowania http://obrazki.elektroda.pl/8043523800_1... Naciśnięcie przycisku start powoduje załączenie obu styczników, jeśli silnik "wejdzie na obroty" puszczamy przycisk start i stycznik S1 się wyłącza odłączając uzwojenie rozruchowe, stycznik S2 trzyma bo ma podtrzymanie....
w obecnych silnikach nie stosuje się właściwie wyłączników, uzwojenie jest cały czas podłączone , w starych silnikach stosowano wyłączniki samoczynne ( odśrodkowe montowane wewnatrz silnika ), stosuje się je jeszcze w agregatach w lodówkach ale tam nie ma kondensatora tylko wyłącznik nadprądowy który załącza uzwojenie rozruchowe na moment rozruchu ,...
Witam. Zmianę obrotów uzyskujesz poprzez zmianę biegunowości na uzwojeniu pomocniczym W tym silniku jest uzwojenie (faza) rozruchowe a nie pomocnicze. Najlepiej doprowadzić do stanu o jakim pisze kol. sp3ots . Można również zmienić kierunek wirowania zamieniając pomiędzy sobą końcówki uzwojenia rozruchowego lub pracy. Należy wcześniej dokonać pomiaru...
Ja mam pytanie czy gdy byś nadał jej pęd ręcznie [ mocno zakręć wirnikiem w kierunku pracy silnika] i czy wtedy będzie chodził . Jeżeli tak to jak kolega wcześniej wspomniał kondensator lub uzwojenie rozruchowe . Pozdrawiam
czy w silniku są oddzielne uzwojenia odpowiedzialne za obroty lewo / prawo Nie. Programator zmienia sposób podłączenia tego samego uzwojenia rozruchowego.
Jeżeli przekaźnik jest w innej pozycji niż powinien to może "trzymać" ciągle włączone uzwojenie rozruchowe i wtedy zadziała zabezpieczenie przeciążeniowe i wyłączy sprężarkę.
Jedynie facjowiec co przewijał silnik naprawi Tobie usterkę. Do zmiany kierunku obrotów doszedłeś? Silnik w łapy i do majstra. Odśrodkowe wyłączniki uzwojenia rozruchowego lubią zacinać się. Trzeba to wszystko dobrze wyczyścić, odrdzewić fosolem przesmarowac wazeliną techniczną. Zaniedbanie w tej kwestii poskótkuje ponownym spaleniem silnika. I podstawa...
Witam To typowy silnik jednofazowy. "Przełącznik" symbolizuje wyłącznik odśrodkowy uzwojenia rozruchowego. Odłącza je jak silnik osiągnie około 70% obrotów znamionowych. Cewki narysowane poziomo pod tymi napisami to uzwojenie robocze. Kierunek obrotów wybiera się zworami. Pozdrawiam
A czy te 2 kondensatory które posiada nie będą ułatwiać samego rozruchu i pracy ??? Po to właśnie są... ale w niektórych silnikach są wyłączniki odśrodkowe, które odłączają uzwojenie rozruchowe, po osiągnięciu odpowiednich obrotów, a zdarza się, że czasem silnik nie może osiągnąć tych obrotów i wtedy uzwojenie rozruchowe (które jest przewidziane do...
Oś cewki przekaźnika rozruchowego musi być w pozycji pionowej (na obudowie prawdopodobnie jest oznaczona strzałką góra). Jeżeli przekaźnik leży to cały czas jest włączone uzwojenie rozruchowe i przekaźnik termiczny będzie się wyłączał.
Sądzę, że po prostu agregat zakończył swój żywot... Możliwe, że jest zablokowany, załączone zostaje uzwojenie rozruchowe, jako, że silnik się nie obraca- nagrzewa się i z czasem jest odłączane przez zabezpieczenie termiczne.
Może to być silnik S Fe-90L4 . Piszę może,bo jest podobny do tego co posiadam,ale nie mam całkowitej pewności,czy jest identyczny. Silnik posiada dwa uzwojenia : -uzw. robocze -uzw. rozruchowe. Oba łączy się równolegle. Uzwojenie rozruchowe jest wpięte szeregowo z kondensatorem o pojemności (z tabliczki) 125-150µF i wyłącznikiem odśrodkowym (to...
W moim kompresorze o mocy 1.1KW jest kondensator 15uF. Kondensator ten jest kondensatorem na stale podlaczonym do uzwojenia rozruchowego. Wnioskujac z mocy byc moze, ze powinien byc okolo 30uF. Najlepiej potem sprawdzic po podlaczeniu jaki jest prad na uzwojeniu glownym, a jaki na uzwojeniu rozruchowym. Jesli prad bedzie za duzy nalezy zmniejszyc pojemnosc.
To jest termik - wyłącza obwód jak temperatura sprężarki jest zbyt wysoka / płynie zbyt duży prąd. Kompresor ma trzy końcówki uzwojeń. Wspólne (tam gdzie termik jest podłączony, uzwojenie pracy i trzeci uzwojenie rozruchowe (często łączone do kondensatora rozruchowego). Wszystkie te uzwojenia mają przejścia? Kondensator sprawny? Wszystko jest prawidłowo...
Witam.Możesz ewentualnie zamiast wyłącznika rozruchowego podpiąć zwykły wyłącznik dzwonkowy i w ten sposob na moment rozruchu podawać napięcie na uzwojenie rozruchowe,starsze pralki tak niegdyś miały fabrycznie montowany przycisk do rozruchu
Pomierzyłeś, ale ja nie wiem w jakich jednostkach. Domyślam się, że 5-6 to uzwojenie pracy, które podłącza się bezpośrednio pod napięcie zasilania. 6-7 to uzwojenie rozruchowe, które łączy się szeregowo z kondensatorem. Z tego wygląda, że zacisk 6 jest wspólnym, który trzeba podłączyć do jednej strony zasilania, zacisk 7 połączyć z jednym z przewodów...
Cos przesadzasz Silnik 750W Przyjmijmy prąd roboczy 5A Prąd rozruchu 15A Prąd dodatkowego uzwojenia rozruchowego nie powinien przekroczyc 2A. Pytanie do autora postu, niech zmierzy. R 15 powinien wystarczyć.
spalone uzwojenie rozruchowe uzwojenie rozruchowe pomiar lodówka uzwojenie rozruchowe
regulator napięcia przewody honda motogodzina zetor skrzynie biegów skoda fabia
wyłącznik różnicowo prądowy jednofazowy samsung wf70f5e0w2w
Skoda Fabia 2 Kombi - potrójny sygnał dźwiękowy przy skręcie, brak kontrolek Lokalizacja rozrusznika w Fordzie Mondeo