Nie dziwota przy takim zapyleniu zapewne zatarty . Rozłączyć silnik od pompy i puścić może już spalone uzwojenie rozruchowe przy takim użytkowaniu .
Czyli oprócz nowego kondensatora pasowało by uzwojenie rozruchowe nawinąć na nowo? Tego na odległość nie potrafię powiedzieć, chociaż przeważnie takie uzwojenia spalone wzrokowo daje się zdiagnozować. Przezwojenie samego uzwojenia rozruchowego w tym silniku jest czynnością mało wykonalną z racji sposobu ułożenia cewek. Część uzwojenia roboczego i rozruchowego...
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
Odepnij wszystkie przewody (kondensator też), zmierz omomierzem czy są połączenia na wszystkich stykach (oprócz ochronnego). Prawdopodobnie nie będzie na jednym styku kondensatora, jeśli tak to jest kilka opcji: może być połączenia przy samych stykach(rozgięte lub zaśniedziałe blaszki, bądź zerwany drucik pod kopułką, można zdjąć, ale trzeba uważać...
Już wszystko jasne. Uzwojenie rozruchowe spalone ( nie przewodzi) Brązowy od kondensatora i brązowy jako odczep i ciągłe pomyłki. szukam nowego stojana bo na silnik nie mogę chyba liczyć. pozdrawiam dzięki za pomoc Dodano po 3 Uzwojenie rozruchowe spalone
Pytanie czy to prawidłowe ze 2 przewody są pod napięciem jednoczesnie ?? Tak. Zauważ, że stycznik przerywa przewód neutralny. Czyli uszkodzony masz silnik. Powoduje zwarcie. Odważne stwierdzenie. Problem w tym, że niczym nie poparte. Autorze. Silnik indukcyjny jednofazowy działa tak, że teoretycznie może pracować na jednym uzwojeniu wytwarzającym pole...
spalone uzwojenie rozruchowe to typowe w kosiarkach z marketu....
Po włączeniu silnika styk odśrodkowy jest zwarty i zasila uzwojenie rozruchowe po osiągnięciu odpowiednich obrotów odłącza je. Sprawdź wyłącznik odśrodkowy jeżeli jest OK to jest spalone uzwojenie rozruchowe.
Być może masz spalone uzwojenie rozruchowe ale wtedy silnik powinien buczec . spróbuj po podłączeniu ruszyć wałem ręką. A w ogóle to najlepiej wrzuć fotkę z zaciskami i tabliczką znamionową silnika. Pozdrowienia
niestety na moje oko ten silnik ma spalone uzwojenie rozruchowe :( P.s. Może ktoś się orientuje jaki jest mniej więcej koszt przewinięcia takiego silnika?
Witam. Czy silnik dałeś kondensatorem do serwisu?. Serwis mając sam silnik bez kondensatora(przezwajając go),z pewnością mógł stwierdzić ,z jakiej przyczyny silnik się spalił .Czy uzwojenie główne i rozruchowe było spalone ,czy tylko rozruchowe.
Masz spalone uzwojenie rozruchowe lub żle uruchamiasz,dlatego lepiej zrób to(jeśli chcesz)za pomocą prekażnika rozruchowego i nadmiarowego tak jak radził kol.Bleble,a jeśli nie dajesz rady, a chcesz koniecznie wiedzieć czy masz sprawny-zanieś do zakładu zajmującego się naprawą agd lub przezwajającego silniki.
A czy kolega nie przewidział że może być spalone uzwojenie rozruchowe lub uszkodzony wyłącznik odśrodkowy. Czy możliwe jest sprawdzenie uzwojeń odpowiedzialnych za rozruch bez rozbierania silnika (kondensatory i puszka są na wierzchu)? Jest możliwe , ale musisz mieć omomierz.
Wygląda na to że jest to silnik z aparatem odśrodkowym (pracuje bez kondensatora).Skoro rusza po napędzeniu ręką to oznacza że: -ma spalone uzwojenie rozruchowe lub -aparat odśrodkowy nie łączy na stykach Rozbierz go i zobacz ,na deklu powinna być blaszka ze stykiem może wystarczy przeczyścić styki
Czyli jednak może być uszkodzone uzwojenie? A co do tego rezystora to już nie kumam. Macie na myśli rezystor mostkujący na zewnątrz kondensatora? Bo pojemność mierzyłem na samym kondensatorze. update Ehh, zwiekszyłem luzy na ośce i juz startuje po popchnięciu. Więc to na pewno uszkodzony kondensator startujący. Gdyby jednak nie to pozostaje spalone...
Zrób tak jak napisał Topolski Mirosław ,zasilanie podepnij tylko pod uzwojenie robocze i za pomocą taśmy wprowadź silnik na obroty, jeśli wszystko będzie ok, przewiń tylko uzwojenie rozruchowe pozdrawiam Zwracam uwagę kolegów że ta metoda sprawdzenia jest z zasady błędna, jeśli uzwojenie rozruchowe jest spalone / przegrzane to ma zwarcia między zwojowe,...
Buczenie silników tego typu spowodowane jest tym, iż nie działa uzwojenie rozruchowe ( to podłączone pod zaciski Z1,Z2). Uzwojenie to służy tylko do startu a potem odłączane jest przez wyłącznik odśrodkowy. Rzeczy które musisz sprawdzić : 1. Sprawdź omomierzem czy nie jest spalone uzwojenie ( zaciski Z1, Z2) 2. Sprawdź kondensator CA (często upala się...
Ten silnik raczej pracuje bez kondensatora, możliwe że uzwojenie rozruchowe jest spalone
Witam ten pierwszy to na pewno silnik od pralki i zapina sie go na skrajnych jeżeli buczy i nie rusza to spalone jest uzwojenie rozruchowe pali się ono bardzo szybko gdy silnik zostanie chwilę przytrzymany.
Witam serdecznie. Mam problem. Polega on na tym: Posiadam silnik jednofazowy o mocy +- 1,5 KW. Jest on podlaczany pod 230V. Niestety w momencie podlaczenia, aby ruszyl potrzebuje pomocy reki (w zaleznosci w ktora strone rusze to on zaczyna juz "hulac"). Jak rozwiazac ten problem, zeby silnik ruszal w odpowiednim kierunku bez mojej pomocy ? Druga sprawa,...
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Witam i proszę o poradę. Mam spalony silnik jednofazowy ~230V/50Hz o mocy 2,2kW 2820 obr/min, prąd wg tabliczki znam.15,3A. Silnik ma doinstalowane dwa kondensatory po 45mikroF każdy. Spalone jest uzwojenie rozruchowe i uzwojenie pracy. Po demontażu do przezwojenia okazało się, że jest tam także termik wpięty w uzwojenie lecz nie podłączony do skrzynki...
Pkt1 bez napięcia wirnik silnika kreci sie lekko. ptk 2 Zamienilem przewody nic nie pomogło. Dałem zasilanie na uzwojenie robocze silnik buczy wirnika nie da sie ruszyć ale dałem tez potem zasilanie na uzwojenie rozruchowe silnik zaczął się kręcić ale na małych obrotach. Podłączyłem silnik jak w poście 32 tylko zamieniłem uzwojenia silnik zaczyna sie...
Cześć Koledzy, Mam problem z silnikiem PREDOM EDA typ SED-139-2-PM 500W, jest to silnik z pompy ciśnienia starej zmywarki. W silniku mam 3 wyprowadzenia, pomiędzy 1 i 2 było fabrycznie podłączone zasilanie, 1 i 3 kondensator 9uF. Przy podłączeniu fabrycznym silnik głośno buczy, nie startuje, a nawet silnie hamuje uprzednio rozpędzony zaraz po podłączeniu...
jest to sprezarka, od duuzego regalu chlodniczego. wydajnosc jak na zalaczonym zdjeciu jest pokazane to 20,3. Ulegla uszkodzeniu, choc nie powinna majac tyle zebezpieczen. Do konca niewiadomo dlaczego (byc moze zatarlo sie lozysko). Przy pomiarach miernikiem, rezystancji pomiedzy fazami na silniku, przy dwuch jest 0,6 a na jednej 1,14. Wiec chyba spalone...
Opis sytuacji: trafiły mi się do naprawy sterowniki agregatów. Poszukuję odrobiny wiedzy. Tak właściwie to jeden ze sterowników uszkodziłem na własne życzenie. Pierwotnie uszkodzony był BUZ21 - wymieniłem na nowy, poza tym uszkodzony wentylator od chłodniczki (sterowany z modułu) - też naprawiłem. Po zmontowaniu układ ruszył - praca prze 1h bez zarzutu....
Spalone uzwojenie, albo zatarte łożyska.
Rozumiem że dłuższa praca na uzwojeniu rozruchowym także spowoduje spalenie uzwojenia? Tak, dłuższy rozruch jednorazowo, czy kilka/kilkanaście rozruchów w krótkim czasie skończy się dymem.
Czy jest to w jakiś sposób przeszkodą? Przy zbyt małej prędkości może nie wyłaczyć uzwojenia rozruchowego i się spali.
Spalone uzwojenia rozruchowa kompresora
W przecinarce do metalu zablokowała mi się piła taśmowa (na kilka minut) i od tej pory żeby wystartować silnik muszę odpalać go sznurkiem jak kosiarkę. Czy na pewno spaliłem uzwojenie rozruchowe, może to kondensator albo jakiś termistor? Silnik: 0,45KW, 1400 obr/min, dwa kondensatory 10 i 50uF.
A grzeje się podczas pracy? Bo wygląda na to , że ma spalone uzwojenie rozruchowe. Ma gdzieś tabliczkę znamionową ten silnik? Zrób zdjęcie ew
A jak to sprawdzić? Ten silnik ma 2 rodzaje uzwojeń - główne i rozruchowe, opisane objawy wskazują na brak działania uzwojenia rozruchowego. Najczęściej spotykaną przyczyną jest przegrzanie/spalenie uzwojenia rozruchowego. Najlepiej i najpewniej można to sprawdzić rozbierając silnik. Uzwojenie rozruchowe jest nawinięte cieńszym drutem, jeśli jest przebarwione...
Po pierwsze-nie są to cewki.Są to kondensatory.Przeczytaj co na nich pisze(jaką mają pjemność?).Możesz mieć też spalone uzwojenie rozruchowe(zmierz omomierzem).
Nie, do tego silnika nie potrzeba kondensatora, najprawdopodobniej uszkodzone (spalone) jest uzwojenie rozruchowe. Silnik ten ma dwa uzwojenia: - główne , które napędza silnik - rozruchowe , które pozwala silnikowi wystartować Zwykle uzwojenie rozruchowe daje się wymienić (przezwoić) bez naruszania uzwojenia głównego.
Jak buczy a nie robi zwarcia to jest spora nadzieja, że silnik żyje. Jednak pewność będzie po podłączeniu startera, ponieważ nie wiemy w jakim stanie jest uzwojenie rozruchowe.
Jeśli wcześniej brzęczał i nie ruszył to najprawdopodobniej masz spalone uzwojenie rozruchowe. Jeżeli lubisz się bawić to możesz rozciąć kopułkę i wyjąć silnik. Ja kiedy nie wiedziałem jak podłączyć spaliłem silnik i wyjąłem sam kompresor i podłączyłem pod inny silnik.
Uzwojenie rozruchowe jest spalone.
Temat uważam za skończony dzisiaj rozebrałem silnik i zobaczyłem spalone uzwojenie rozruchowe, lecz po jego ściągnięciu myślę że posłuży mi ten silnik jeszcze trochę
No tak - bzdurę palnąłem ;-). Czy te objawy mówią w 100% o spalonym uzwojeniu rozruchowym? Bo może być tak, że to automat rozruchowy popsuł się, i nie odłączał uzwojenia rozruchowego i ono się spaliło (i wtedy raczej lodówka na złom), ale może być też tak, że uzwojenie jest OK, tylko automat go nie włącza i wtedy trzeba by z tym włącznikiem kombinować...
Miernikiem sprawdzałeś przejścia przez uzwojenia? Patrząc na kolor lakieru izolacji można wywnioskować że spalony. Dwa uzwojenia: jedno robocze, drugie rozruchowe.
Masz silnik jednofazowy. Faza rozruchowa przechodzi przes tarc,e odśrodkową i odłącza ją po osiągnięciu obtotów. Sprawdż czy tarcza odłączająca bez oporów posuwa cie poosiowo, bo spalisz uzwojenie rozruchowe i silnik trzeba będzie przezwajać. Narcyz 2
Jeśli będą cały czas zawarte to się coś stanie? W niedługim czasie-sekundy, góra kilka minut spali się uzwojenie rozruchowe. U ciebie przynajmniej wzrokowo wygląda OK.
Z silnika do puszki przyłączeniowej wychodzą 4 końcówki. Nie znam się na uzwojeniach i nie wiem, czy to są 2 niezależne cewki. Czy można jeszcze coś zmierzyć ? To są koncówki dwóch uzwojeń - roboczego i rozruchowego. Zmierz rezystancję tych uzwojeń. Prawdopodobnie spalone uzwojenie rozruchowe, skoro twierdzisz, że kondensator jest ok.
To jest silnik od frani z oporową fazą rozruchową czyli nie potrzebuje kondensatora. Weź multimetr ustaw na pomiar rezystancji i znajdź parę kabli pomiędzy którymi opór jest bardzo mały (0 lub np 2 om) następnie wyznacz parę kabli z średnim oporem (ok 15 om) i największym (ok 22 om). Wartości te mogą się różnić podałem tylko orientacyjnie i nie pamiętam...
Witam ! Do rozruchu uzwojenie pomocnicze, kondensator i wyłącznik odśrodkowy łączone są szeregowo. Gdy silnik wejdzie na obroty wył odśrodkowy rozłącza tą część silnika. 4,4ohm to za mało prawdopodobnie jest spalone uzwojenie pomocnicze. Czasem to widać po rozkręceniu silnika. Ze spalonym uzwojeniem rozruchowym silnik nie da się odpalić gdyż zwarte...
Lodówka Polar CZN280. Kupiony nowy termostat - jedyna różnica, że stary miał +8.5°C do -18°C, a ten ma +3.5°C do -18°C i ma 85 cm. Pokryty ostrożnie folią na kapilarze identycznie jak stary. Niestety zamraża lodówkę do -5°C zamiast chłodzić. Będę testował na żywo, czy się wyłączy na lodzie. Ktoś pisał, że te po 25 złotych to często wadliwe, a niby Danfoss....
Zakupiłem kondensator lecz po podłączeniu silnik nadal nie rusza, myślę że drugie uzwojenie pewnie jest spalone
Tak jest, dokładnie spalone uzwojenie "rozruchowe" silnika. Dzisiaj w zastępstwie uruchomiłem rupiecia z 1977r i o dziwo chodzi bez zarzutu. Jest to lodówka jednodrzwiowa z komorą mrożącą u góry, niezbyt szczelną zresztą. Chciałbym, żeby nie mroziła wcale, tylko chłodziła. Można coś takiego osiągnąć np. przez odpowiednie umiejscowienie czujnika temperatury,...
neo_dec napisał: Właśnie spaliłeś uzwojenie rozruchowe. To pewnie był kondensator albo jakiś włącznik, może odśrodkowy ?. Takie uzwojenie wystarczy zewrzeć na krótko przy starcie a potem rozłączyć. Na razie jeszcze działa, ale najprawdopodobniej będzie do wymiany. Co do tego już uszkodzonego elementu to na pewno nie był to kondensator. Najprawdopodobniej...
(at)Hasztagmisiek Spalone uzwojenie pomocnicze silnika. So long Pamela...... :cry:
To stary silnik od pralki. Silnik ma określoną pozycje pracy, w pralce jest oś do góry. Niema tam żadnego czujnika, jest włącznik rozruchu elektromagnetyczny (stycznik prądowy). Tą puszkę z włącznikiem elektromagnetycznym można odkręcić i należy tak ustawić aby kotwica podniosła się do góry w czasie rozruchu załączają uzwojenie rozruchu na czas rozruchu....
A właśnie, stwierdziłeś rezystancję ok. 3 Ω, a pomiędzy następnymi przewodami (∞ ). Nie daje Ci to do myślenia?. Pomijając schemat są tylko dwie sugestie: jedna to rezystancja jak na uzwojenie główne za mała (spalony, robi zwarcie), albo to uzwojenie gł. z uzwojeniem rozruchowym równolegle poprzez zwarty (gotowy do rozruchu) wyłącznik odśrodkowy....
To podłączenie o którym napisałem, nie zadziałało z tego względu że błędnie zinterpretowałem wyniki pomiarów :) największy opór to wartość dla obu uzwojeń więc skoro było to dla pary przewodów (nieb-czer) to znaczy, że wspólnym dla obu uzwojeń jest brązowy i to jego dałem bezpośrednio do zasilania. Biorąc pod uwagę że z pozostałych dwóch par przewodów...
100 kΩ do obudowy? Dla kilku woltów z multimetru? Zdaje się że silnik zamoczony albo przegrzany. Oba niebieskie to wyłącznik odśrodkowy. Żółty + czarny -uzwojenie rozruchowe, choć troche zbyt mała rezystancja. Brązowy + czerwony - uzwojenie główne, niby nie najgorzej, ale rozruchowe? Tak czy owak silnik niesprawny / spalony.
Oczywiście że jest kondensator rozruchowy. Pierwsze co sprawdziłem, to stan kondensatora i prąd płynący w uzwojeniu rozruchowym (ok. 1,5A). Już podejrzewałem spalone uzwojenie, uszkodzony kondensator itd. Pomierzyłem oporność i indukcyjność uzwojeń, sprawdziłem kondensator. Pomierzyłem prądy i napięcie zasilające. No i napisałem reklamację linii zasilającej.
Witam. W silniku od frani spaliło się uzwojenie rozruchowe ponieważ niezadziałał wyłącznik odśrodkowy, czy jest jakiś sposób żeby za pomocą kondensatora silnik mógł startować. Bez uzwojenia pomocniczego silnik trzeba recznie ruszyć w prawą bądź w lewą stronę i wtedy działa
Tak nie zadziała, spalisz silnik. Uzwojenia rozruchowe musi być załączane tylko na czas rozruchu, najlepiej zdobyć orginalny przełącznik - nie wiem jak to się fachowo nazywa - ta czarna puszeczka wkładana na wtyki z przekaźnikiem prądowym i bimetalem w środku.
Uzwojenie rozruchowe jest spalone.
W pierwszej kolejności sprawdził bym kondensator rozruchowy, nie jest to droga sprawa najlepiej kup nowy taki sam, podłącz i sprawdź czy działa. (można też spróbować ruszyć za wał silnika gdy buczy jeżeli wystartuje i dalej kreci się normalnie to oznaka zużytego kondensatora - TYLKO OSTROŻNIE ŻEBY RĄK NIE POURYWAŁO) Tyle tylko, że jeśli to faktycznie...
Nikt nie ma pomysłu ? To może lepiej będzie przewinąć cały silnik na trójfazowy (połączyć uzwojenia w trójkąt) i dobrać jakieś kondensatory (3 zaciski na tabliczce powinny chyba wystarczyć) , pomimo że są spalone tylko uzwojenia rozruchowe w obu posiadanych silnikach (o dziwo rozruch następuje na samym uzwojeniu roboczym )
Uzwojenie rozruchowe jest spalone.
Witam! Wymontowałem z zamrażarki agregat marki "EDA" w celu budowy kompresora oczywiście. Nie demontowałem sondy i po podłączeniu wszystko prawidłowo działało. Po serii uruchomień z małym odstępami czasu, agregat na zaskakuje tj. "buczy" do odcięcia przez termik, a przy tym zabulgocze minimalnie olejem. Czy tym sposobem mogłem spalić uzwojenie rozruchowe?...
Jacentym 10 jak dasz mostek na dwa styki wychodzące ze sprężarki od lodówki to na 200% ją spalisz, w każdej sprężarce są dwa uzwojenia jedno pracy a drugie rozruchowe które nie powinno dłużej pracować niż trzy sekundy, starter zasila uzwojenie rozruchowe tylko na 1 sekundę i po starcie je odłącza, tłumaczyłem to kiedyś zbyszkowi.
Dziękuję za wszystkie rady. Dziś jeszcze otworzyłem silnik z drugiej strony, prawdopodobnie przez przeciek z węża spaliło się uzwojenie rozruchowe. Przewijanie nie opłacalne, ale dostałem taki silnik za 20zł i działa :) pozdrawiam
Żadne napięcie do kondensatora nie dochodzi. Paskudna sprawa, bo wskazuje na uszkodzenie (spalenie) uzwojenia pomocniczego silnika. I jest to kondensator pracy , a nie rozruchowy. Poszukaj, może masz schemat. Może ktoś włączył te projektory bez transformatora i spalił silniki? Poza tym wymień natychmiast pokruszone główki bezpieczników!
Witam. Gość, który przewijał silnik zalecił, by uzwojenie rozruchowe podpiąć poprzez zwykły wyłącznik dzwonkowy. Dość kłopotliwe w używaniu , można ponownie spalić silnik . Gdybym znał zasadę działania owego stycznika zrobił bym układ zastępczy. Zasada działania : Podajesz napięcie na uzwojenie robocze i jednocześnie przez kilka sekund na uzwojenie...
A może ten silnik na odśrodkowy łącznik rozruchowy który jest ciągle zwarty? Przy zwartym wyłączniku oðsrodkowym, za niedługi czas (minuta -dwie) uzwojenie rozruchowe spali się.
Zwieranie termostatu miałoby sens gdyby sprężarka wcale się nie odzywała. Twój przypadek widzę tak: po ostatnim "wywaleniu" bezpiecznika na dobre spaliło się uzwojenie rozruchowe sprężarki - dlatego teraz nie robi zwarcia. Cichutko burczy bo silnik nie pracuje. Co do Twojej nadziei na uratowanie tej sprężarki to jest tak jak z moją nadzieją na to że...
Mam prawie identyczną szlifierkę, tyle że w mojej trochę inne są obroty silnika (2700rpm, a nie 3000), https://obrazki.elektroda.pl/9152598500_... i niestety uzwojenie rozruchowe raczej jest spalone, czy w mojej uzwojenie główne z odpowiednim kondensatorem mogłoby wystartować samo?
Nic z tego nie będzie. Ten silnik ma wyłącznik odśrodkowy potrzebny do rozruchu. Spadek obrotów, będzie powodował włączanie się uzwojenia rozruchowego ,aż się to uzwojenia spali po kilku następujących po sobie rozruchach. Do tego silnika, jeśli to on musi być, zastosuj przekładnię pasową, tak, by uzyskać odpowiednie obroty.
A czy te 2 kondensatory które posiada nie będą ułatwiać samego rozruchu i pracy ??? Po to właśnie są... ale w niektórych silnikach są wyłączniki odśrodkowe, które odłączają uzwojenie rozruchowe, po osiągnięciu odpowiednich obrotów, a zdarza się, że czasem silnik nie może osiągnąć tych obrotów i wtedy uzwojenie rozruchowe (które jest przewidziane do...
Może z tym silnikiem to nie takie głupie rozwiązanie. Ale wszystkie wiertarki które oglądałem mają 2800 obr. Nie jestem w stanie umieścić takiej dużej przekładni. Czy możliwe że te białe kabelki które rozpoznałem jako kondensator to uzwojenie rozruchowe ?? Czy możliwe żeby kondensator był zainstalowany wewnątrz silnika? Jak w takim razie sterować kierunkiem...
Silnik 4 cylindrowy typ S324 fi cyl 120mm poj 7240ccm posiada odpreznik w celu ew rozpedzenia przed rozruchem .Natomiast co do bestera w wersji oryginalnej to sam bylem swiadkiem uruchomienia wlasnie z niego oczywiscie+spalone uzwojenie wciagajace wirnik
Uzwojenie rozruchowe jest spalone, albo te dwa przewody są od wyłącznika odśrodkowego i jest taka mała rezystancja.
Ja tu widzę na pierwszym i na czwartym zdjęciu uzwojenie rozruchowe ewidentnie spalone. To trzeba przezwoić.
Wpadłem na inny pomysł jakiej pojemności max można podłączyć kondensator aby pracował cały czas z pominięciem wyłącznika? Zły pomysł, spalisz silnik. Ten silnik ma uzwojenie ROZRUCHOWE, musi być odłączane. Wyjmij wirnik ze silnika i pokaż wyłącznik. Gdzie znajduje się podkładka redukująca luzy wirnika ?
Witam. Na wstępie dziękuję za zainteresowanie moim postem. Odpowiem po kolei. A więc wcale nie chcę uruchamiać silnika ze spalonym uzwojeniem rozruchowym ponieważ przy zachowaniu danych nawojowych przezwoiłem ten silnik jeszcze raz. Jeżeli chodzi o kondziory to doszedłem, że kondensator Ca którego pojemność wynosi 100 mikro jest wpięty poprawnie ponieważ...
Ma ktoś doświadczenia w naprawie przerwanego uzwojenia rozruchowego? Ktoś gdzieś to kiedyś z jakimś pozytywnym skutkiem technicznym i ekonomicznym ? Widocznie masz spalone uzwojenie. Musisz przezwoić sinik, raczej nieopłacalne.
Jest to wyłącznik odśrodkowy mający za zadanie wyłączyć/odłączyć uzwojenie rozruchowe w momencie uzyskania odpowiednich obrotów silnika. Mając problem ze zdobyciem ww wyłącznika zastosowałem przycisk który załączam ręcznie ale jest to tylko moja propozycja i kolega może się z nią nie zgadzać.
Aby ten silnik działał musi mieć sprawny wyłącznik odśrodkowy oraz sprawne uzwojenie rozruchowe. Sprawdź uzwojenie rozruchowe czy ma obwód (może spalone). Natomiast co do tego przypadku to Jeszcze zauważyłem że on po ponownym uruchamianiu bez obciążenia zmienia kierunek obrotów. Co jakieś drugi, trzecie uruchomienie. ten typ silników bez uzwojenia rozruchowego...
Odnajdź uzwojenie główne silnika za pomocą omomierza mierząc rezystancję pomiędzy punktem wspólnym uzwojeń a pozostałymi ( dwoma ) punktami w/g rysunku . Mniejszą rezystancję ma uzwojenie główne i je włączasz do sieci 230 V za pomocą wyłącznika . Na rysunku masz łącznik jednobiegunowy ( pojedynczy ) , ale ze względów bezpieczeństwa lepiej wyłączać w...
Jeśli twierdzisz, że na uzwojeniu rozruchowym nie masz żadnej rezystancji, to może ono być spalone.
Niczego nie spalisz może być taki.
Sprawdż kondensator rozruchowy, może mieć zadużą pojemność
pomiędzy żółtym a czerwonym nie ma przejścia, zgadza się? Tylko pomiędzy żółtym a czerwonym? Jeżeli żółty nie ma połączenia z niczym, to tak, spalił się. Żółty to faza rozruchowa która dzięki kondensatorowi przesuwa w fazie prąd płynący tym uzwojeniem przez co w silniku zamiast przemiennego pola magnetycznego tworzy się coś na kształt pola wirującego...
Podobnie miałem kiedyś z lodówką. Sprężarka załączała się, robiła się gorąca po czym wyłączała się kilka minut przerwy i tak w kółko. Okazała się uszkodzona sprężarka spalone było uzwojenie, prawidłowo działało tylko uzwojenie rozruchowe, przez co wydawało się że to nie sprężarka.
Witam. nie mam takiej opcji że wcale styki w żadnym segmencie nie zwierają. Popatrz na schemat jaki zamieściłeś; w pozycji 0 masz zwarty segment 1.Pokazuje to tabelka po lewej stronie. Więc poszukaj pozycji wyłącznika w której jest zwarty tylko jeden segment (czyli 2 pary styków). Masz segment 1. Następnie przekręcając w prawo powinien zostać zwarty...
Nie ma sposobów na to aby pracował w ka To jest silnik od pralki z lat chyba 60 i ten silnik może pracować tylko w określonej pozycji, w innej pozycji urządzenie rozruchowe nie wróci po rozruchu do pozycji "wyłączone' i po kilku sekundach u uzwojenie rozruchowe "pójdzie z dymem" -spali się.
Jeśli to silnik z wyłącznikiem odśrodkowym, to ten wyłącznik musi pozostać - jeśli podłączysz uzwojenie rozruchowe na stałe to się spali.
Wyłącznik odśrodkowy znajduje się na osi silnika, i od niego powinieneś mieć wyprowadzenie na obudowę. Uzwojenie fazy rozruchowej (jeśli nie jest spalone) jest rozłączane po ruszeniu silnika i osiągnięciu przez niego już niewielkich obrotów). Jeśli fazy rozruchowej wyłącznik nie odłączy, lub źle ją podłączymy, natychmiast się spali. Robi ona to, co...
A co tam pokazywać? Uzwojenie główne , rozruchowe i wyłącznik odsrodkowy. Zamieniając miejscami końcówki jednego z uzwojeń zmieniamy kierunek obrotów. Jak temu silnikowi zmniejszyć obroty to odsrodkowy na powrót załączy uzwojenie rozruchowe i silnik się spali.
Oczywiście dodanie czegokolwiek do spalonego uzwojenia raczej mija się z celem. Myślałem raczej o jakimś twardym starcie na uzwojeniu pracy. Pewnie to również niewykonalne. Rzuciłem temat, ale po głębszym namyśle raczej do zamknięcia.
Witam ! I od razu jaśniej w głowie:) A jakie są konsekwencje takiego sposobu zmiany kierunku obrotów w zwykłym jednofazowym silników, w którym oba uzwojenia nie są identyczne? W ten sposób spalisz silnik, bo tzw uzwojenie pomocnicze, rozruchowe jest słabsze. Ingerując w połączenie wewnętrzne silnika można rozdzielić oba uzwojenia, wyprowadzając czwarty...
Bez omomierza możesz spalić silnik w silniku masz "dwa " uzwojenia robocze i rozruchowe .Robocze o mniejszej oporności podłączasz bezpośrednio do zasilania czyli do L1 i N uzwojenie rozruchowe to o większej oporności jeden koniec do L1 a drugi koniec do końcówki 1 kondensatora 2 końcówka kondensatora do N Jeżeli silnik będzie się kręcił w przeciwną...
Przy obciążeniu to znaczy jak ?. Nie chce ruszyć piły ? Najprawdopodobniej faktycznie uzwojenie rozruchowe się spaliło, tzn. dostało zwarcia między zwojowego na skutek przegrzania i naruszenia izolacji. Gwint przy kondensatorze służy tylko do jego zamocowania , nie ma żadnej innej funkcji.
Witam serdecznie. Sam miałem 8 silników wyglądających tak jak ten u autora tematu. Miałem zarówno bez podstawki jak i również z podstawką po bokach lub na dole. Silnik ten miał 180 W mocy i 1380 obrotów. Nie potrzebował kondensatora rozruchowego ponieważ ma wewnętrznie zamontowany odśrodkowy rozruch o którym wspomnieli koledzy już troszkę wyżej. Niestety...
Czy ten przekaźnik rozruchowy (bo po sprawdzeniu u kochanego wujka Googla, rzeczywiście tak to wygląda) może powodować/przeszkadzać w uruchomieniu? Przekaźnik rozruchowy ma cewkę włączoną w szereg z uzwojeniem głównym i styki normalnie otwarte. Załączenie zasilania powoduje przepływ prądu rozruchowego przez cewkę, z racji tego że prąd duży to styki...
Teraz nabiłem butlę do 8 bar i zostawiłem kompresor na 20 minut po czym zacząłem oprózniać butlę pistoletem do przedmuchiwania. Ciśnienie spadło do 6 bar i kompresorek elegancko wystartował. Najgorzej jeśli zostawimy kompresor na dłużej z cisnienieniem przy którym styki presostatu są zwarte, wtedy po włączeniu do gniazdka nie startuje. Najlepiej startuje...
znalazłem takie coś na forum Silnik od sprężarki lodówki jest zwykłym silnikiem indukcyjnym jednofazowym, klatkowym. Posiada dwa uzwojenia. Jedno robocze, a drugie rozruchowe. Końce tych uzwojeń są ze sobą połączone. Uzwojenie robocze jest zasilane cały czas, natomiast uzwojenie rozruchowe jest załączane tylko na chwile, żeby silnik ruszył. Zatem jeden...
uzwojenie rozruchowe spalone uzwojenie uzwojenie rozruchowe pomiar
promienniki łazienka zasilanie dużej cewki windows zdalny
zasilacz wzmacniacz 1000w zasilacz wzmacniacz 1000w
Zalecana chemia do czyszczenia kotła Ecocondens Integra 20 Prawe skrzydło bramy wjazdowej nie działa - diagnostyka i naprawa