Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
-0.8 minimalne
Sprawdz czy vacum pompa daje podciśnienie jak i szczelność układu, hamulce odpowietrzone ? plyn nie ucieka ?
Vacum pompa stuka. Odepnij podciśnienie od serwa i zobacz czy przestanie, lub jak zacznie stukać pompuj pedałem hamulca bardzo szybko ( spadnie podciśnienie w serwie) i jak przestanie stukać to masz winowajcę.
AJM to całkiem inne silniki nie tyczy się tego co pisałem. Ty masz silniki już z PD zastanawiam się co ci się ubzdurało klimatyzacja a pompa vacum jak to bardzo odległe osprzęty w tym silniku. Z tej strony to może być różnie uszczelka pod pokrywą, uszczelnienie turbiny, kolektor ssący. Pierw musisz sprawdzić gdzie dokładnie to nie muszą być kosztowne...
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Na moje oko możesz mieć częściowo zatkany kanał którym olej doprowadzany jest z silnika do pomy vacum Tam nie ma doprowadzonego oleju do pompy. Pompa vacuum, jest prawie żywcem wyjęta z 1.9 dci Renaulta.
Kilka lat temu tez z tym walczylem , nadspawalem i dzialalo bez problemu.
Pompa jest produkcji Hydro-Vacum w Grudziądzu. Ta firma zawsze posiadała szczegółowe DTR. Montaż na oko, spowoduje zmniejszenie parametrów.
Która pompa luk czy bosch? W luku żeby nie ciekła trzeba było splanować obudowę pompy i dekiel , założyć nową uszczelkę (oryginalną metalowa) i dać krótsze śruby o 2mm. Klejenie silikonami nie działa tam jest 8 bar.
Pompa vacum służy do hamowania.
Czujnik pod vacum pompą
Wyczyścić Map Sensor, kontrola wężyków podciśnieniowych od Pompy Vacum aż do turbo.
Może pompa vacum?
Czujnik występuje w jednym i drugim rozwiązaniu. Nie ma różnic w budowie głowicy. Za to jedno kółko ma sześć "szprych" a drugie jest pełne, za to z czterema nadlewami sygnałowymi, z czego jeden jest podwójny. Problem zaczął się pół roku temu po wymianie rozrządu- auto czasami ciężko pali, czasami na dotyk prawie. Ostatnio zaczęła hałasować vakum pompa....
Witam pompą vacum steruje ECU silnika ,przy serwie jest czujnik podciśnienia i na podstawie sygnału z czujnika ECU uruchamia vacum pomp .
Problem był z vacum tym razem nie puścił simering tylko poszło bokiem narazie po wymianie vacum jest spokój.
sprawa rozwiązana dziękuję wszystkim za pomoc.
Z dopasowaniem membrany możesz mieć problem , średnica, grubość , sprężystość , sposób łączenia na środku ( najczęściej nierozbieralny )musi ona współpracować z zakresem podciśnienia. Musiał byś mieć dostęp do kilku membran aby dopasować tą jedną . Poza tym sposób zamknięcia serwa ? Zdecydowanie łatwiej będzie ci dopasować całe serwo , przy montażu...
Mam problem z ciśnieniem oleju w Crafterze 2.0tdi 164km. Wymieniłem najpierw pompe oleju, - bez zmian. Następnie wymieniłem pierścienie, smarowniki tlokow, vacum pompę, glowica sprawdzona, turbo nowe - dalej bez zmian. W kolejnym etapie dałem do sprawdzenia wał - tylko spolerowali, bo idealny był, nowe panEwki - dalej bez zmian. Macie może jeszcze jakieś...
Sprawdź króciec od vacum pompy ,napewno jest luz i traci ciśnienie .Najlepiej oklej to dobrym klejem .
Kolego musi być 67,5mm
Witam od pewnego czasu mam problem w mojej Audi z silnika dochodzą dziwne dźwięki a mianowicie takie jak by to powiedzieć "cyk cyk cyk cyk cyk" ale powiem że to nie zawsze nieraz odpalam i nic a nieraz jest takie charakterystyczne stukanie mechanik mi podpowiada że to na 80 % waku pompa albo wałek rozrządu podpowiedzcie jakie są objawy padającej waku...
Luk z Boschem sie zamienia. Jedyna istotna róznica była w przewodzie do serwa ale to bez problemu ogarniesz.
Cześć. Niestety problem występuje nadal. Sprawdzone w aucie wszystko (tak twierdzi mechanik) czyli głowica, obudowa filtra paliwa, pompa vacum, pompa w zbiorniku, pompowtryski... Gdzie dalej szukać???
A o rozruszniku nikt nie wspomniał co jest podstawą w tych wozach.Blokady (znak na obudowie)wałka tam nie założy bo gdzie? No chyba że wyjąć pompę vacum. Gdy czujniki czytają z kół rozrządu, ani ECM ,ani pomiar oscyloskopem nigdy nie da wiarygodnego pomiaru. żeby tak było ,czujniki muszą czytać bezpośrednio z wału albo wałka.W tym wypadku żeby mieć...
Proponuję wpiąć wakuometr w układ i odczytać wartość podciśnienia, chyba ze chcesz również zmierzyć wydajność pompy ile litrów na minutę przepompowuje. Sprawdź drożność przewodów.
W moim wypadku była to vacum pompa, po wymianie usterka ustąpiła
Witaj czy masz namiary na tego gościa co Ci naprawił ta pompę? Dodano po 3 (at)tolo Witam mogę do Pana kontakt? Naprawia Pam dalej pompy vacum?
Na zdjęciu widać pompę vacum, trzeba ją zdemontować i sprawdzić jej uszczelnienie.
Vacum pompa inaczej pompa wytwarzająca podciśnienie, resztę doczytaj. Lepiej było wymienić oring niż pchać silikon.
Rozwiązanie problemu - kolejna wymiana pompy Vacum .
To teraz skombinuj kawałek wężyka i podłącz gruszkę( na próbę)bezpośrednio tam gdzie jest wyjście podciśnienia z pompy vacum. Jak zaciągnie dobrze to pompa dobra i gruszka szczelna. Jak dalej słabo szukasz nieszczelności. Sprawdź też czy wyjście z pompy vacum nie ma luzu bo tam często był problem tylko nie pamiętam w których pompach.
Zawór możesz wymontować i zasilić "na krótko" (uwaga na polaryzację - ma wbudowaną diodę gaszącą), albo w aucie w ramach testów elementów wykonawczych na diagnostyce komputerowej. Zaś sama diagnostyka to przede wszystkim obserwacja wartości mierzonych i oczekiwanych podczas jazdy, czyli tzw. logi dynamiczne.
Jak jest to pewnie na kolektorze, z tyłu za pompą vacum. Co do problemu to sprawdź lepiej linię 5v i masę od czujnika paliwa. Bo pewnie masz tam zwarcie.
uszczelniacze? gniazda? Silnik jak zimny pali od strzala nawet po 4 dniach postoju, uklad szczelny paliwo sie nie cofa, powietrza lewego nie lapie. Vacum pompa? Silnik nie kopci na niebiesko, w filtrze paliwa nie ma oleju.
Brak ciśnienia z silnika na vacum pompę To znaczy ? olej do niej nie dochodzi ?
Pompa vacum robi tylko podciśnienie, a podciśnieniem jest sterowane turbo i serwo hamulcowe. Na przewodach / króćcach trzeba szukać nieszczelnosci. Do serwa hamulcowego jest felerny plastikowy przewód.
https://obrazki.elektroda.pl/2461905500_...
cześć w tych modelach bardzo czesto vacum pompa powodowała tego typu problemy chetnie pomogę https://www.szopkar.pl/
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Myślałem że to zatkana pompa lub filtr paliwa ale to nie pompa i nie filtr To pozostaje ci vacum pompa, jeśli przewody szczelne, standardowy objaw, puszcza olej do zbiornika paliwa.
I teraz jest pytanie: 1.zbiornik paliwa brudny? 2.pompka paliwa w baku się zaciera? 3 pompa vacum się kończy? . Sam zgadłeś. Ale jak nie widać opiłków to raczej powodu do paniki nie ma. Może tylko syf na dnie.
Czujnik ten powinien być na przewodzie paliwa dochodzącym do pompy vacum , bliżej tyłu silnika. I wygląda jak na zdjęciu - tu jest razem z obudową. Możesz kupić sam czujnik i wymienic , będzie taniej.
Jaki silnik benzyna czy diesel? Sprawdź serwo, opisane objawy na to wskazują. Jeżeli to diesel to do sprawdzenia pompa vacum, jeżeli benzyna wszystkie połączenia do serwa.
Jeśli czujesz się na siłach, masz narzędzia i wiedzę to jesteś w stanie samodzielnie to wymienić.
Można na aucie ,sylikon- wątpliwa sprawa.
Diagnozuję Delphi i jest problem, bo w tym samochodzie nie pokazuje mi żadnych parametrów silnika. Z vacum pompy podciśnienie koło 7 było, ale był moment, że z biornika ciśnienia wychodziło może z 4. Podpinałem też bezpośrednio z vacuum do zaworu turbo i nic to nie dało, może dlatego że wtedy nie pracowała przepustnica, która sterowana jest podciśnieniem....
Wymień i zapomnisz o problemie. Gdyby było za małe podciśnienie z pompy vacum, hamulec byłby twardy przy drugim naciśnięciu. Zapewniam, że mielibyśmy temat o słabych hamulcach. W pompie nic się nie dzieje i nie ma tam co regulować.
Podciśnienie pompy vacum sprawdź. Geometria luźno chodzi?
Padła mi vacum pompa w lt 35 (słabe hamulce i turbina dopiero po 3000/obr .) Mam pytanie do użytkowników lub mechaników którzy przerabiali ten temat jaką vacu kupić ? Orginalna krzykneli mi 700zł ,na aledrogo chińczyk 250 zł a może jakaś regeneracja lub używka ? Montował to ktoś co polecacie ?
A jak podciśnienie z pompy, bo czasem vacum pompa nie wyrabia.
Witam Serdecznie Mam pytanie odnośnie vacum pompy,czy z króćca zaznaczonego na fotce powinno lecieć powietrze,czy być zasysane?? http://obrazki.elektroda.pl/1421733700_1...
Vacum pompę mam na pewno sprawną bo sprawdzałem na innym aucie. Przyczynę znam Tzn. nie dostaje się z bloku do wacum przez mały otwór olej silnikowy który uszczelnia vacum żeby było podciśnienie. Interesuje mnie jak idą kanały olejowe, co powoduje że ten olej tam jest wtłaczany. Czy może mi siedzieć pompa olejowa, a może jest jakiś zaworek który się...
Przyczyną okazała się vacum pompa.
Jest to klapa gasząca. Rola? Podczas gaszenia samochodu zamyka dopływ powietrza a potem pozostaje otwarta. Jeśli masz problem z zapalaniem to lecisz od baku po kolei. 1. Pompa wstępna do weryfikacji. 2. Filtr paliwa. 3. Vacum pompa. Tutaj bym się przyjrzał dokładnie gdyż padają. Jak będziesz miał zielone paliwo w baku będzie wszystko jasne. Sam miałem...
Vacum pompa sprawdzona, wszystkie przewody z podciśnienia i wszystkie gruszki ??
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Dałem dziś bezpośrednio podciśnienie z vacum na gruszkę i ominąłem cały układ podciśnieniowy tak ze tylko podciśnienie podawane było na serwo i na gruszke i wykonałem jazdę próbna i nie pomogło .czy mam rozumieć ze vacum pompa jest usterka ?
Najlepiej najpierw dowiedzieć się co to za błędy. Może serwo, może pompa vacum, a może zupełnie coś innego.
Sprawdź przewody od podcisnienia. Grubsze czarne po prawej stronie silnika i w okolicy zbiorniczka z płynem hamulcowym. Szukaj albo pękniętego albo takiego co luźno siedzi. Straciłeś podciśnienie i nie masz wspomagania hamulców i sterowania turbiną. Ostatecznie może być pompa vacum uszkodzona. Usterka łatwa w diagnozie i naprawie.
Hej, Masz podobny problem co ja miałem w moim 1.7 DTR, przyczyną jest vacum pompa która przepuszcza olej na elektrozawór turbiny przez co gruszka się zacina i wyskakuje autko z kluczykiem. Kup nową vacum pompe i elektrozawór (chodź nie które da się uratować rozbierając i czyszcząc je), co do używek vacum pompy z alledrogo nie polecam (czasem szkoda...
W tej chwili nie ale właśnie zamawiam. :D
Czy istnieje jakiś domowy sposób sprawdzenia vacum pompy? Prócz vacuometru?
podciśnienie vacum pompa stwarza moze wężyki przetarte
Wyjmij VACUM i odpal silnik dosłownie na chwilę. Zobacz czy środkiem wałka leci olej. Tamtędy jest zasilana pompa vacum olejem.
Nie ma pompki, podciśnienie idzie od silnika (benzyna) lub od Vacum-pompy (diesel) Jest to kabel chyba szary z paskiem o ile mnie pamięć nie myli. Zaworek pod siedzeniem zawiera prosty układ czasowy, że nawet po krótkim naciśnięciu przycisku zaworek przełącza na ok. 5-7 sek żeby nastąpiła prawidłowa reakcja pneumatyki. Sprawdź: Czy przewodem podciśnieniowym...
U mnie mechanik zmienił koło pompy i vacum pompę na inna z mercedesa w124 300D. Podobno tamte koła były bardziej wytrzymałe, teoretycznie nigdy w tych 124 nie było takich awarii. Pompa vacum jest na tak zwaną falę a nie na wypusty. Mam nadzieję że to trochę pojeździ. Niepokoi mnie tylko takie dziwne brzęczenie jak dodaję gazu na zimnym silniku.
Kolego do serwa idzie wąż z podciśnieniem wyciągnij go i sprawdź czy vacum pompa tworzy podciśnienie jak jest ok to możesz teraz sprawdzić na jeździe próbnej czy jest różnica powinien być bardzo twardy i słaby bez tego podciśnienia później wsadź go i zobacz powinien być miękki i bardzo skuteczny ;). Jeśli nie będzie różnicy to SERWO jeśli nie robi się...
Miałem ten silnik w Volvo. A więc zaworek nad kompresorem klimatyzacji steruje klapa gaszącą- u Ciebie to B. Z kolei za sterowaniem geometrii odpowiada zaworek A. Co prawda w Vovlo jest on przykręcony obok pompy vacum. Co do samych zaworków oba są takie same. EGR jest sterowany elektronicznie.
skoro diesel, to moze tez vacum pompa nie domagac. kiedy twarnieje ten pedal? zawsze? niekiedy?
Wymiana pompy vacum pomogła, była rozszczelniona!
Wymiana Vacum pompy pomogła ;)
Dodatkowa masa poprawiła stabilność napięcia. Na osi altka jest pompa vacum, gdzie cały czas jest tłoczony olej. Jeśli o-ring będzie trochę przepuszczał, to olej może być na pierścieniu ślizgowym i może być słaby styk ze szczotką - czyli chwilowe braki wzbudzenia
Sprawdź podciśnienia, vacum pompa, zaworki które sterują podciśnieniami i gruszki które pracują na podciśnieniu.
Wdus hamulec, trzymajac zapal silnik, pedal powinien opasc po noga. Jesli nie opada to servo albo vacum-pompa. Dokrec ten przewod.
korekty wtryskiwaczy podpowiadają tylko że na danym cylindrze jest coś nie tak Nalezy do tego dodać że tylko na wolnych. Bo podczas przyspieszania mogą być inne cudai całe te korekty o kant D. W hdi /tdci z"cykatorów" to mnie przychodzi na myśl pompa vacum albo napęd pompy HP.
Z vacuostatem odpada koszt wyniósł by "połowe" wartośći auta :D Za dużo elektroniki też nie chciałbym tu wpychać pamiętajmy że to auto bedzie jeździć także w terenie więc duże drgania itp. będą tu częste, nie chciałbym aby się np. coś przestawiło na potencjometrze czy coś w tym stylu... Znowu z drugiej strony aż tak nie siedzę w temacie aby pisać programy...
Witam mam sharana z 2007 roku z silnikiem 2.0 tdi po dłuższym postoju 6-10h ciężko pali długo trzeba kręcić pewnie paliwo się cofa. Tylko że nie zawsze to robi u mechanika wcale. Pompa vacum ma nowe uszelki. Czasami też po krótkim czasie postoju czuć jak by przez chwilę słab. Mechanik twierdzi że mogą byc 2 przyczyny albo pompa vacum albo uszelki pompowtryskow...
Sprawdż poprawność działania vacum pompy, przewodu (rurki) od pompy do serwa i samo serwo (nie syczy nic?). Tylko tyle może być możliwości.
Mam zwykłą najprostszą sprężarkę, bez zmiennej geometrii z zaworem upustowym wastegate sterowany podciśnieniem ponieważ elektrozawór który steruje gruszką podłączony jest do pompy vacum a pompa vacum wytarza podciśnienie a nie ciśnienie. No chyba że coś się zmieniło. Jak podłączyłem gruszkę do tego zaworku a drugi koniec dałem do ręcznej pompki vacum...
Wężyki tu nie mają żadnego wpływu na vacum i na gwarancję a podają wodę demi do wytwornicy pary i odprowadzają skropliny / użytkownik sam je montuje / W teście vacum obniża się ciśnienie w komorze do -0,8bar i vacum powinno być stabilne w jakimś przedziale czasu. Dopuszcza się tylko niewielkie wahnięcia ciśnienia np 1,3 mbar/min. Może być uszkodzona...
Proszę was o pomoc,może ktoś miał podobny problem. Bo to raz, w różnych samochodach, oraz różne usterki były przyczyną :/ Jedz na komputer niech odczytają błędy. Przykłady: pompa vacum, pompa wysokiego ciśnienia, czujnik położenia wałka rozrządu, uszczelniacze pod pompowtryskami, pompa wstępna w baku i jeszcze coś by się znalazło.
To co zaznaczyłeś to vacum pompa. Raczej ona nie "cyka"
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Dzień dobry! Niechcący i bardzo nad tym ubolewam, przy remoncie swojego strupka Leona 1p 2.0 tdi, niechcący podczas demontażu pompy vacum dotknąłem akumulatora z aku i kluczem pompy vacum - zrobiło zwarcie, świeci się kontrolka ładowania cały czas oraz spaliło bezpiecznik 200a w skrzynce koło aku. Po wymianie bezpiecznika dzieje się to samo i go przepala,...
Jest dokładnie tak jak mówisz. To jest zbiornik powietrza z funkcją zawodu zwrotnego tylko on nie ma nic wspólnego z tym, że pompie vacum po rozgrzaniu silnika spada wydajność.
Jak bym napisał pompa podciśnienia to ty byś napisał pompa vacum. Nie zaśmiecajmy tematu kolego.
No właśnie bo pomiędzy zaworem a lustrem wody będzie powietrze.ciężka sprawa z ta przeróbka. Chyba zaryzykuję z pompa vacum.
A nie stuka vacum pompa? Lubi się roznitować :)
i teraz moje pytanie czy pompa vacum pompuje również paliwo do głowicy, domniemam ze tak, tylko pod jakim ciśnieniem? Może w niej jest problem? Zwieksza cisnienie paliwa cos kolo 7 barów przy max obrotach. Tak mniej wiecej moge sie minimalnie mylić.
Przewody od nagrzewnicy w która strony idą do rozrządu czy od strony pompy Vacum? Prawie na wprost za pompą vacum, na ścianę grodziową do króćców.
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
a sprawdzałeś Vacum pompę?
Witam, zabrałem się za wymianę uszczelniaczy w mojej pompie vacum 038145209A. Pytanko czy można zastosować do lepszej szczelności metalową oraz gumowe uszczelki? W komplecie dostałem 2 metalowe do dekielka jak i do uszczelnienia między blokiem a pompą, a że mam pompę na gumowe uszczelki to pomyślałem żeby założyć gumowe i metalowe ale czy to będzie...
Vacum pompa.
Normalnie w dwa piny, jeden to stałe zasilanie po zapłonie a drugi to PWM ze sterownika silnika. Dolny lewy wężyk idzie do gruchy turbosprężarki, zassij tam ustami i sprawdz czy jest szczelność i powinna sie ruszyć sztanga na turbinie. W górnym masz podciśnienie z pompy vacum.
Często cieknie z uszczelki pod vacum pompą, olej leje się wtedy na tył silnika.
Wnioskowałem po objawach. Jak z vacum pompy może lecieć ropa? Chyba masz na myśli odstojnik w filtrze ? Podtrzymuję, że gdzieś jest nieszczelność i nie zasysa paliwa. Do tego może być przytkany smok w zbiorniku Miałem podobne objawy w tym dokładnie modelu, gdy przy filtrze paliwa zesztywniał wąż i obejma nie trzymała jak należy.
Vacum pompa lub nieszczelność w układzie podciśnieniowym, może któryś elektrozawór od sterowania podciśnień świruję?
pompa vacum vacum pompa paliwo schemat pompa vacum
sterowanie mosfeta masą bufor wzmacniacz schemat betoniarka
instrukcja obsługi napęd bramy dwuskrzydłowej
Schemat podłączenia panelu MW312T do AKPO WK-6 Largo Kontrolka hamulca ręcznego świeci - przyczyny i rozwiązania