Witam Panowie taka sytuacja. Patrze pod maskę a tam silnik popaprany olejem, odkręcam pokrywę filtra powietrza a tam aż mokro od oleju. Po odpaleniu silnika okazało się że olej zapierdziela przez tą rurkę od pompy podciśnienia. Miał ktoś taki problem, nie wiem czy wystarczy kupić zestaw naprawczy z membraną czy coś więcej trzeba wymieniać, ktoś pomoże?
-0.8 minimalne
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Pompa podciśnienia (vacum pompa) mercedes w212 e 250 cdi rok 2011 silnik om 651 nr silnika 651924-30-710008 nr VIN wdd 212203 1a 492545 7 jaka pompę zamówić może ktoś podeślę jakiś link z góry dziękuję za informację pozdrawiam wszystkich
Jak bym napisał pompa podciśnienia to ty byś napisał pompa vacum. Nie zaśmiecajmy tematu kolego.
To jest pompa podciśnienia (vacum). I do Polski powinieneś dojechać bez problemów.
Elektrozawory mają opisane króćce - VAC idzie do pompy podciśnienia (vacum), OUT idzie na sterowany element.
Starowanie turbiną lub sama turbiną Do sprawdzenia podciśnienie z vacum pompy Wszystkie wężyki podciśnienia. Zawór sterowania turbiną orz gruszka turbiny. Na zostaje sama turbina czyli zmienna geometria
Tam jest problem ogólnie z podciśnieniem ,pompą vacum i elektrozaworami.Pomiar vacum,drożność przewodów ,i podciśnienia do sprawdzenia na początek. Dla początkujących temat spalony.
Pompa vacum, podciśnienia.
Wymieniłem w swoim autku pompę vacum z używaną z Volvo 2,5Tdi w dobrym wizualnie stanie. Po miesiącu (przebieg ok. 1000km) mam ten sam problem - głośna praca , stukanie. Mam zamiar kupić nową ale oryginalny Pierburg to koszt ok. 600zł więc chciałbym założyć tańszy zamiennik. Czy macie jakieś doświadczenie z "podróbkami". Co możecie polecić.
Z vacuostatem odpada koszt wyniósł by "połowe" wartośći auta :D Za dużo elektroniki też nie chciałbym tu wpychać pamiętajmy że to auto bedzie jeździć także w terenie więc duże drgania itp. będą tu częste, nie chciałbym aby się np. coś przestawiło na potencjometrze czy coś w tym stylu... Znowu z drugiej strony aż tak nie siedzę w temacie aby pisać programy...
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Witam dla rozszerzenia informacji . Twardy hamulec po odpaleniu auta . to objaw utraty wspomagania . 1 to diesel podciśnienie wytwarza specjalna pompa vacum . 2 ewidentnie brak podciśnienia w serwie a) uszkodzona pompa Vacum b) uszkodzone przewody pod ciśnieniowe c) uszkodzone serwo nie szczelne - uszczelniacz od strony pedału hamulca -nie równa blacha...
Witam pompą vacum steruje ECU silnika ,przy serwie jest czujnik podciśnienia i na podstawie sygnału z czujnika ECU uruchamia vacum pomp .
Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
To teraz skombinuj kawałek wężyka i podłącz gruszkę( na próbę)bezpośrednio tam gdzie jest wyjście podciśnienia z pompy vacum. Jak zaciągnie dobrze to pompa dobra i gruszka szczelna. Jak dalej słabo szukasz nieszczelności. Sprawdź też czy wyjście z pompy vacum nie ma luzu bo tam często był problem tylko nie pamiętam w których pompach.
Sprawdź podciśnienia, vacum pompa, zaworki które sterują podciśnieniami i gruszki które pracują na podciśnieniu.
Podciśnienia też do sprawdzenia.Przy pompie vacum wyjście podciśnienia na zaworki-sprawdz czy tam jest drożne.
Sprawdź podciśnienie pompy VAcum i wszystkie wężyki podciśnienia. Potem napisz. Czekamy.
Witam, czy ktos zna parametry pompy vacum ? Drugie pytanie czy zamiast pompy vacum jeżeli jest niesprawna to czy można podłączyć akumulator podciśnienia od innego auta ? Wywala mi dwa błędy które myśle że są związane z tą pompa
Zmierz podciśnienie na pompie vacum. Poszukaj wzrokowo uszkodzeń przewodu serwa itp.
Ma, jeśli jest np. sterowana przy pomocy podciśnienia. Takie rozwiązanie stosuje się np. w zaworach upustowych, które otwierane są przy pomocy podciśnienia z pompy vacuum.
Czyli brak podciśnienia w układzie bo pompa vacum nie pracuje ?
Jak będzie nie doładowany nie będzie miał mocy. Jak będzie przeładowany też nie będzie miał mocy i dodatkowo możesz sobie uszkodzić silnik. Poskładaj tak jak być powinno i nie kombinuj. Vakuometr nie potrzebny. Wystarczą usta ;) Pomijając że chwilowy zanik wspomagania po parokrotnym wciśnięciu jest normalny. Nie tylko w Dieslu ale i w benzynie. Do tego...
Jakie panuje podciśnienie w układzie na zimnym silniku, jakie na ciepły i jak długo zajmuje pompie vacum wytworzenie odpowiedniego podciśnienia na ciepłym silniku?
W zasadzie zawsze jest przy serwie jak wejscie podciśnienia.
Ma wspólne podciśnienie,tam jest cały obieg podciśnienia(serwo,turbina,pompa vacum,itd)
Pierwsze pomiar podciśnienia czy pompa vacum je wogóle robi. Dwa test sztanga turbo pracuje lub test turbo na max podciśnieniu na gruszkę (pominięcie n75). Wtedy sprawdzenie w blokach pomiarowych czy ciśnienie będzie ponad zadane i jakie wartości z przepływomierza będą.
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Witam, to bylo troche dawno, samochod naprawiony, u mnie okazalo sie, ze problemem byl sam silnik - rozwalony pierscien na jednym cylindrze oraz zawor ster. turbina (jesli dobrze pamietam to: v5) - znajduje sie na pasie czolowym i od niego wychodza 2 elastyczne ryrki podciśnienia [pompy vacum ---》ten zawór ster. turbina (v5) ===》i potem do gruszki turbiny.]...
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Kolego do serwa idzie wąż z podciśnieniem wyciągnij go i sprawdź czy vacum pompa tworzy podciśnienie jak jest ok to możesz teraz sprawdzić na jeździe próbnej czy jest różnica powinien być bardzo twardy i słaby bez tego podciśnienia później wsadź go i zobacz powinien być miękki i bardzo skuteczny ;). Jeśli nie będzie różnicy to SERWO jeśli nie robi się...
Witam. Czy zmierzone podciśnienia wakuometrem są ok: 1. Pompa vacum z podłączonym serwem 0,55 2. Pompa vacum z odłączonym przewodem serwa 0,7 (poszłoby pewnie dalej ale koniec skali wakuometra) 3. Zawór n75 wejscie vacum 0,55 4. Gruszka turbiny 0,40 (jak zamieniłem na próbę zawór n75 z n18 to było 0,45) Do rzeczy. Czyściłem tacie turbinę i gruszka na...
jaki silnik ? z pompą wtryskową czy pompowtryskiwacze ? sprawdz podmień zawór N75 , sprawdz wszystkie wężyki podciśnienia
Odciśnięcie daje na serwo. Przy zbiorniczku wyrównawczym podciśnienia jest ok. Czyli vacum działa
Nie wiem co dalej z nim robić, może mieć wpływ na to olej w przewodach podciśnienia ? Z pompy vacum czasem pójdzie i do n75 ale po logach by chyba wyszło że to , to?
Zmierz ile pompa daje podciśnienia i czy nie ucieka gdzieś ono.
Mam zwykłą najprostszą sprężarkę, bez zmiennej geometrii z zaworem upustowym wastegate sterowany podciśnieniem ponieważ elektrozawór który steruje gruszką podłączony jest do pompy vacum a pompa vacum wytarza podciśnienie a nie ciśnienie. No chyba że coś się zmieniło. Jak podłączyłem gruszkę do tego zaworku a drugi koniec dałem do ręcznej pompki vacum...
Czujnik ciśnienia MAP ma pokazywać na włączonym zapłonie około ciśnienia atmosferycznego. A błąd który masz wskazuje na niedoładowanie. Sztanga nie jest zaciągana do końca bo np uszkodzony N75 albo nieszczelności w układzie podciśnienia ,gruszka wężyki pompa vacum itp. Albo nieszczelność dolotu,dziurawe węże dolotowe albo chłodnica powietrza.A może...
Podciśnienie pompy vacum sprawdź. Geometria luźno chodzi?
Pierwsze sprwdzenie podciśnienia czy pompa vacum daje -0.7 -0.8 bara nawet na niskich obrotach. Dwa szczelność gruszki i czy czasem cośnie blokuje dzwigni zmiennej geometrii. Ps turbo po wymianie/regeneracji?
Sprawsz szczelność układu podciśnienia i sama pompę vacum.
Sprawdź czy się nada pompą podciśnienia do serwa hamulcowego z silnika napędzanego olejem napędowym. Na przyklad: https://bicar.pl/pompy/870-pompa-podcisn... Tam raczej pompy chodzą cały czas
Tam gdzie idzie przewód od sprzęgła (rurka) będzie w jego okolicy odpowietrznik. Twój opis bardziej pasuje do uszkodzonej pompki sprzęgła bądź wysprzęglika. Możesz spróbować odpowietrzenia, lecz efekt może być niezadowalający. To że nie masz wspomagania hamulców (serwo nie działa) może być spowodowane uszkodzonym przewodem podciśnienia, pompa vacum,...
Vacum pompa sprawdzona, wszystkie przewody z podciśnienia i wszystkie gruszki ??
Pomiędzy pompą a serwo jest akumulator podciśnienia taka puszka po piwie (grube rurki) spróbuj podmienić z kimś.Od niego zależy podciśnienie po kilkukrotnym naciśnięciu pedału hamulca i tam chyba siedzi zawór zwrotny serwa (ale nie jestem pewien)
Witam Auto vw polo 1,9tdi 2003r, wymiana pompy podciśnienia(vacum-tandemowa) i oleju (5W40). Auto odebrane z serwisu przejechane 60 km, auto traci moc zaczyna zwalniać,silnik zaczyna wydawać metaliczne dźwięki, redukuję bieg obroty idą na 4k silnik dzwoni, gaszę auto, silnik dalej chodzi na wysokich obrotach ok 4k, kupa białego dymu, 5 bieg puszczenie...
Sprawdź kolego jak wspomniał przedmówca wszystkie wężyki podciśnienia, króciec na pompie Vacum oraz podłączenie wężyków. Obstawiałbym nieszczelność, sprawdz przy okazji połaczenie EGR dolot czesto przedmuchuje w tym miejscu oring.
Ale aż tak by uciekały te spaliny, nie sądzę. Jak w tej Twojej astrze sterowana jest turbina?? idzie do niej jakiś przewód podciśnieniowy od zaworku sterowanego elektrycznie a korzystającego podciśnienia z pompy vacum??? czy też masz turbinę na której jest z jednej części turbiny przewód (wężyk) idący do jej drugiej części?
Witam. Drodzy forumowicze mam problem z hamulcami w Volvie v70 2.5 tdi *98r. a dokładnie to ojciec. Czytałem, że Volva nie mają za ostrych hamulców, ale łudzę się, że mnie to nie dotyczy:). Generalnie hamować hamują tylko trzeba troszkę mocniej dreptać, ale porównując Volva hamowanie bo Passata b5 fl, czy BMW3 lub nawet Carismy I to bez dwóch zdań Volvo...
Sprawdź wszystkie wężyki podciśnienia pod kątem drożności łącznie z akumulatorem podciśnienia. Możliwe że vacum pompa ma zbyt małą wydajność.
Ok dzięki,myslalem ze piszesz o pompie podciśnienia powietrza do systemów sterowania.
Witam, przychodzę z zapytaniem w jaki sposób mogę zweryfikować nieszczelność serwa? (sprawdzałem wężyki podciśnienia, na pompie vacum daje -0.9 bar, a na gruszce turba jest -0.6bar) zauważyłem również że hamulce nie biorą równo (przód nowe klocki, na tyle są stare) praktycznie na żadnej z czterech tarczy hamulce nie biorą na całej powierzchni tarczy....
Niedoładowanie turbo ja bym zaczął od pompy vacum czy tandem w zależności od wersji. Czyli pomiar sprawdzenie podciśnienia.
a wiec do sprawdzania w tym ukałdzie medium sterujacego jakim jest podciśnienie należy zastosować wakuometr czyli miernik podciśnienia podciśnienie jest wytwarzane przez pompe vacum napędzana przez rozrząd z tej pompy sa zasilane różne urządzenia np gaszenie, reg. świateł, zagłówki, klimatyzacja, egr, sterowanie automatem, turbiną, żeby zobaczyc ile...
Witam sprawdzałeś poprawnośc podłączenia przewodów podciśnieniowych,a jak zachowóje się serwo hamulca bo to dosyć potrzebuje podciśnienia
Nie spinam się, a co najważniejsze nie miałem zamiaru skarcić autora postu. Wyobraź sobie pytanie: ,, element z prawej strony " ? Z prawej strony może być wszystko, albo nic Pewnie chodzi o przewód podciśnienia od pompy vacum do serwa. Nie rozumiem jednak mischa Twojego oburzenia. Przecież autor mógł, przy okazji demontażu coś uszkodzić.
Wszystkie wężyki i rurki cieńkie plastikowe od podciśnienia sprawdź.Idą od pompy vacum na głowicy do 3 elektrozaworów (dwa obok aku , jeden pod rurą filtr-turbina). Czujnik jest w bloku silnika ale sprawdź jego wtyczkę bo lubi gnić.
Nie dasz podkładki pod popychacz bo się po prostu nie da Nie chodziło mi o popychacz, ja rozbierałem wieko pompy, i po odkręceniu nakrętki M6 lub M8 zdjąłem tłok i pod niego wsadziłem podkładkę. To była pompa podciśnienia z silnika z zapłonem samoczynnym. Dodano po 2 tu widok po zdjęciu pokrywy pompy
Wskazania z miernika podciśnienia podlaczonego bezpośrednio do pompy Vacum a następnie wynik z rurki prowadzącej do gruszki https://obrazki.elektroda.pl/1803532300_... https://obrazki.elektroda.pl/6142086300_...
Mechanik zaczął pracę od strony korzystnej dla niego finansowo. Do sprawdzenia wężyki podciśnieniowe, zawór N75 i pomiar podciśnienia z vacum pompy.
WITAM . bywa tez ze w tych silnikach pada regulator cisnienia paliwa wtedy tez bedzie sie działo dokładnie tak jak opisujesz. czyli ze potrafi nawet niespalone paliwo wywalac przez wydech Dodano po 1 jest tez mozliwe se rozrząd sie przestawił Czy regulator ciśnienia paliwa to inaczej pompa vacum podciśnienia? Czy to coś zupełnie innego?
Króciec skleiłem jakiś czas temu bo był pęknięty , auto po tym jakby odżyło a teraz zdechło, a może być pompa vacum żeby siadła ?? Wężyki od podciśnienia też wszystkie wymienione niedawno.... Dodano po 1 A i jeszcze jedno , jak silnik schodzi z obrotów to słychać syczenie jakby powietrze schodziło , nie wiem czy to normalne , nigdy się nie wsłuchiwałem...
Należy sprawdzić czy pompa hamulcowa serwo jest szczelna. Dodatkowo poziom płynu hamulcowego, podciśnienie pompy vacum, szczelność układu.
Witam - warto podpiąć vag i odczytac błędy- tak na szybko to sprawdź pompę vacum z tyłu silnika czy nie ma wycieków paliwa, czy krućiec podciśnienia nie ma luzu w korpusie pompy.oraz obwód zaworu EGR i klapy gaszącej to wymaga demontażu zaworu EGR ale na pewno te czynności przybliżą rozwiązanie problemu. Mam ten sam model i silnik i właśnie tutaj były...
Sprawdź czy króciec pompy vacum nie jest wyrobiony. Sprawdź wszystkie węże podciśnienia. Ogólnie sprawdź czy jest podciśnienie na wężykach. Jest jeszcze N75 i zasobnik pod turbo. Reszta jak wyżej.
Przewody podciśnienia wymienione i nowy zaworek zwrotny. Zatkane było rozgałęzienie przy pompie vacum dlatego nie było podciśnienia. Teraz auto ładnie pracuje i ma moc ale... Czujnik pokazuje przeładowanie o sterownik wpada chyba w tryb awaryjny bo odcina turbo. Zawór N75 daje za małe podciśnienie na gruszkę turbiny i nie przesuwa ona cięgna do końca....
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Pompa vacum wytwarza podciśnienie niezbędne do sterowania podzespołami sterowanymi właśnie przez podciśnienie np. EGR, klapy zawirowań w układzie dolotowym, i inne te do których są prowadzone węże podciśnienia. Dodano po 40 Mógłbyś podać 7 ostatnich znaków VIN?
Zloguj statycznie grupę 011 w nastawach podstawowych. Z n75 na gruszkę od turbo ma iść tylko 500 mbar podciśnienia, pełnego z pompy vacum tam nie będzie bo by nagminnie mieszki w gruszce rozrywało.
Sprawdz czy vacum pompa daje podciśnienie jak i szczelność układu, hamulce odpowietrzone ? plyn nie ucieka ?
Czujnik podciśnienia w układzie wspomagania hamulca.Pompa vacum się kończy i daje zbyt małe podciśnienie dlatego pali się kontrolka.
A dlaczego w ogóle była wymieniana turbina? Dodano po 3 Sprawdź główny przewód podciśnienia z vacum pompy do serwa i jego zakończenia, miejsca podłączeń mniejszych przewodów. Zginęło Ci podciśnienie i w tym problem.
czyli rozumiem że zużyte szczotki również będą powodować brak świecenia kontrolki Alternator może i jest prosty (całe auto jest proste bo to bardzo stara konstrukcja), ale dostać się tam nie jest łatwo. Z tego co widzę to trzeba demontować pompę wspomagania ukł. kierowniczego, filtr oleju, dojście podciśnienia do pompy vacum i smarowanie tejże pompy....
Okazało się że spadł wąż między pompą vacum a resztą ,, bajerów " najwyraźniej bez podciśnienia sterowania gruszką, ten silnik tak ma. Powyżej 4000 obr turbina się wkrecała, co dawało efekt jak na nitro w NFS :)
Podstawa to dobra pompa vacum min.0.8bara,oczywiście wężyki podciśnienia szczelne ,sprawne zaworki i szczelne wszystkie membramy w elementach wykonawczych.Ale przy niesprawnej pompie vacum powinno chyba walić błąd systemu krytycznego 2(turbo)u ciebie posprawdzaj węzyki koło akumulatora pewnie sam egr sprawny .No chyba że membrama poszła ,i sprawdz czy...
Rzadko zdarza się, aby oba podzespoły tj. serwo i pompa vacum uległy jednocześnie awarii. Może uszkodzeniu uległa tylko pompa podciśnienia i serwo jest sprawne lub na odwrót. Nie opisujesz jaki masz objaw usterki np. czy masz "twardy" pedał hamulca i przez to mniej skuteczny hamulec lub dzieje się to dopiero przy drugim lub trzecim naciśnięciu pedału...
Kurde chyba rzeczywiście to turbo zdechło :-// podciśnienie jest normalnie w wężu od pompy vacum , spiąłem też oba węże żeby ominąć zawór podciśnienia i bez efektu ;-(( turbina nie startuje. Spróbowałem też dmuchnać na zgaszonym motorze do tego węża co idzie do gruszki czy będzie jakaś reakcja ale też nic, kurde brak już pomysłów może się zablokowała...
Witam: 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz. 3. zbyt niskie podciśnienie w układzie podciśnienia za sprawą wadliwej vacum pompy.
Witam. Najpierw sprawdziłem w instalacji, a później bezpośrednio na pompie. Wskazówka drży jednakowo.
Z tego co pamiętam to z głównego przewodu podciśnienia /pompa- serwo/ przy zaworze zwrotnym podpięte są dwa przewody. Główny przewód SERWO-POMPA ma tylko jedno wyjście pod które podłączony jest wężyk zasilający cały układ podciśnienia.
Może zabraknąc wspomagania hamulca, więc niebezpieczne, jedź do sklepu i powiedz że potrzebujesz zawór zwrotny od pompy vacum do serwa + z wyjściem podciśnienia. Najlepiej weź w rękę i pokaż sprzedawcy.
Raczej masz uszkodzone servo wspomagania h-ca / dziura w gumowej membranie. Dlatego pompa vacum nie jest w stanie wytworzyć podciśnienia w układzie. Wyciągnij z serwa rurkę podciśnienia i zaślep , wtedy zbadaj podciśnienie w układzie. P 0400 nie odnosi się do przepływomierza.
Pod maską. Brak podciśnienia w serwie hamulcowym. Szukaj nieszczelności w przelotce grodzi silnika, bądź na pompie vacum.
System "ostrzegania" o niskim ciśnieniu oleju w tym wozie to według mnie porażka.Po co ta cała elektronika w liczniku powiązana jeszcze z prędkością obrotową?Mogą być dwa czujniki ok ale puszczone w zwykłym prostym obwodzie z kontrolką oleju.Wtedy by było wiadomo że jest coś faktycznie z ciśnieniem a nie alternatorem czy licznikiem. A tutaj pomiar ciśnienia...
Ja wiem że 50 zł to gówniane pieniądze ale tych 50 poszło tyle po dobrych radach że pół osprzętu wymienione a turbo dalej nie dmucha. To jest kolejna sprawa której nie mogę rozwiązać Mapsensory pozmieniane, turbo zregenerowa e, zawory n75 pokupione nowe, przepływka wymieniona nowa a dalej jest dupa. Sztanga w turbie ma pełny ruch jak by co, a ie działa...
Witam. Ja mam takie pytanie odnośnie tej pompy. Ma ktoś może z Was wartości podciśnienia jakie powinna mieć sprawna?
Wymień i zapomnisz o problemie. Gdyby było za małe podciśnienie z pompy vacum, hamulec byłby twardy przy drugim naciśnięciu. Zapewniam, że mielibyśmy temat o słabych hamulcach. W pompie nic się nie dzieje i nie ma tam co regulować.
przyszła zima i wysyp:) "pompy sprawdzone" tzn? z baku bije? vacum sprawdź króciec od podciśnienia (częsta przypadłość) a pompotryski?? masz tu temat podobny wina były dwa wtryski http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic27...
Dzięki, pomogłeś. Teraz pytanie. Czy jak wezmę zawór ciśnienia z volvo o nr. 8653908 takie cos https://obrazki.elektroda.pl/7977811500_... Czy to będzie działać jak ten czujnik podciśnienia co zamieściłem w temacie? Czy to właśnie ten zawór odpowiada za ON/OFF pompy Vacum w określonym zakresie?
klapy otwierają się elektrycznie, przy zębatkach są silniczki. Vacum pompa to pompa paliwa i podciśnienia. Ale co może być nie tak jeśli- jak u mnie- nie ma błędów, a wieje gdzie chce?? A wcześniej działało i nikt nic tam nie ruszał. Ot problem
sterownik odpuść bo to nie jego wina, chyba że ktoś grzebał w mapach. Aktuator (gruszka) sprawna szczelna? Tylko nie pisz, że sprawdzana na oko. Masz pompkę vacum? Jeśli tak to sprawdz czy gruszka jest szczelna, nie zacina się. Sprawdz też jakie masz podciśnienie z Vacum pompy w aucie. Może być nieszczelność lub pompa Vacum pada. Pompa do pomiaru podciśnienia...
Czyli jest problem z rozruchem,? Czy jednak mimo to dobrze odpala? Kompresja mierzona na zimnym czy ciepłym silniku?? Kiedy występuje problem? Po dłuższym postoju? Czy tylko gdy silnik wystygnie? Pompa vacum? Pompa vacum wytwarza podciśnienie. Jakie ciśnienie widzi komp na wyłączonym silniku? A jakie jakie na odpalonym na wolnych obrotach?
Normalnie w dwa piny, jeden to stałe zasilanie po zapłonie a drugi to PWM ze sterownika silnika. Dolny lewy wężyk idzie do gruchy turbosprężarki, zassij tam ustami i sprawdz czy jest szczelność i powinna sie ruszyć sztanga na turbinie. W górnym masz podciśnienie z pompy vacum.
Witam Problem polega na tym że, po kilkukrotnym szybkim naciśnięciu pedału hamulca, znika podciśnienie i przestaje działać np turbina i twardnieje pedał hamulca, po kilku sekundach pojawia się podciśnienie i wszystko wraca do normy tylko trzeba uważać żeby za często nie wciskać hamulca. Teraz pytanie : czy serwo może puszczać ?( nie słychać syku), czy...
Witam, od jakiego czasu mam problem z twardym pedałem hamulca. Pod gilotynę poszły klocki, cylinderki , rzekomo wąż hydrauliczny prawego przedniego koła, płyn. To niby miało wszystko pomóc. Hamulce OK ale pedał dalej twardy czyli efekty żadne. Z reklamacją ciężko bo co reklamować... Serwo niby ciągnie bo słychać, ale jakość tej próżni nieznana. Przejechane...
Podciśnienie wysterowuje zmienną geometrię. Bez podciśnienia kierownice w turbo są ustawione w stronę niskiego doładowania.
Stawiam na pompę vacum na 99%
Witam wszystkich proszę o pomoc bo nie mogę dojść do ładu. Mam vectre b 2.0 dti 101KM, po regeneracji pompy wtryskowej autko było sprawne 1 dzień. Po powrocie z pacy zgasiłem silnik za pół godz. włączyłem zapłon zapalił się czek i brak mocy, komputer pokazał zawór recylkulacji spalin czyli EGR. Wyczyściłem kolektor ssący sprawdziłem wężyki podciśnienia...
pompa podciśnienia vacum hamulce pompa vacum vacum pompa
netia login linka stalowa odbiornik a4tech
pralka candy elektrozawór napęd force
Różnice między funkcjami Wytnij a Usuń w systemach operacyjnych Ursus C-360: Opadanie podnośnika po 2 dniach