Napisałem "jak zobaczę o co chodzi to Ci powiem" ale zapomniałem dopisać, że jak zobaczę logi. Skoro poza błędem niedoładowania innego nie pokazuje a podciśnienia jak piszesz masz połączone prawidłowo i układ jest szczelny (mam nadzieję) to w logach wyjdzie czy masz nieszczelność w dolocie. W celu sprawdzenia szczelności układu podciśnienia wystarczy...
Tomekb u mnie był podobny problem turbo było do czyszczenia, po wyczyszczeniu auto odżyło jednak czasami zdarzała się sytuacja że nie jechał jak trzeba. Okazało się że nie wykasowali mi błędu z komputera (błą nr 17965). Krótka zabawa vagiem i po bólu.:D
Wejdź Vagiem na silnik /bloki pomiarowe/ blok nr 11/ przełącz na basic setings/ . Wtedy komp daje sygnały do n75 max doładowanie i totalny brak. Sztanga ma chodzić co 10 sekund od maxa do min. Pytanie ty czyściłeś turbo bo można w niektórych turbinach źle złożyć geo i masz taki efekt. Taki sam efekt będzie jeśli bawiłeś się długością sztangi i ustawiłeś...
Dobrze, teraz zapnij vacuometr w miejsce gruszki, uruchom w vcds ustawienia podstawowe dla grupy 011 i sprawdź co się dzieje z podciśnieniem gdy Vcds otwiera i zamyka n75, w blokach musisz widzieć On/Off. Sprawdzimy czy rudy jest ok, następnie powiem co dalej. Podaj rok auta i kod silnika. -0,5 bara to maksymalne podciśnienie bo przy takim, sztanga...
Jak się robi test sztangi VAGIEM? Bo dysponuje pełnym VAGIEM :)
Bez logow VAGiem trudno powiedziec-lepiej i taniej jest zrobic diagnostyke komputerowa. Jesli masz mozliwosc to podmien na 1-2 dni od kogos przeplywomierz (od golfa 3 TDI smialo pasuje- padajace turbo raczej nie wali olejem na przeplywke).Mowisz,ze odpala i gasnie, a nie masz powietrza w przewodach? moze zawor zwrotny nie trzyma w pompie. Najtaniej...
A więc po mojej dzisiejszej dniagnostyce wynika że : nie ma żadnych blędów w climatroniku ani pod vagiem ani przez autotest na panelu. Od rana samochód po rozgrzaniu od razu złapał 90 stopni i wąż górny od chłodnicy ciepły przewody do nagrzewnicy raczej też, natomiast płyn w zbiorniczku wyrównawczym zimny... tak samo jak i jego dolny przewód odprowadzający......
Podepnę się pod temat i również pochwalę kolegę za profesjonalne podejście do tematu i chęć zgłębiania wiedzy (zachowywałem się tak samo jak On i dlatego do mechanika jadę - jeśli muszę bo mieszkam na blokach i nie mam zaplecza technicznego) z już gotową diagnozą - jestem pod wrażeniem (jakby powiedział Wielki Brat) ale mam jedno ale - dlaczego jesteś...
Jak czujesz się na siłach to wal VAGiem w dawkę... co do turbo to powiem tak... instrukcja jest, jak masz zdolności manualne to do dzieła.
Nie daj nikomu grzebać w nastawniku dopóki sterownik nie zanotuje żadnego związanego z nim błędu, jeśli jedziesz na diagnostykę to weź ze sobą pendrive'a i niech gościu Ci zgra wszystkie logi statyczne oraz dynamiczne - "jeśli wie o co chodzi", ponadto niech zwróci uwagę na pracę klapy gaszącej wewnątrz obudowy zaworu EGR i niech wykona test elementów...
sprawdź czy sztanga łącząca gruszkę z turbo się przesuwa. narazie nie musisz demontować turbo tylko samą gruszkę i ją rozruszaj(i kierowniczki tez) ,jakbym miał sprawnego laptopa to mógł bym ci sprawdzić vagiem
Po kiego grzyba mechanicy wyciągali i rozbierali tą turbinę, skoro kierownica chodzi idealnie? Tam raczej nie naprawisz. Myślę, że zamienionych wężyków też nie rozpoznają. Objawy, na to wskazywały, więc wyciągnęli tą turbinę. Ten czujnik N75 też "Sprawdzałem" połączyłem te dwa wężyki od gruszki i drugi od turbo ze sobą ale auto nadal łapało "notlauf-a"...
czyli jak to zrobic musze udac sie do jakiegos eksperta w dziedzinie zabezpieczen czy VAGiem sie da jesli ktos choć troche sie zna
Czy ktoś pomoże ocenić logi ? z tych logów jasno wynika, że kierownice zmiennej geometrii turbiny stoją dęba i są zapieczone na maxa w pozycji max doładowania - musisz się nastawić na demontaż i czyszczenie turbosprężarki, wszystko inne jest OK; czy ja Ci już czasem nie pisałem na tym lub innym forum gdzie znajduje się sztanga od zmiennej geometrii...
sprawdz wpierw cisnienie paliwa vagiem ,wysokie w zasobniku paliwa Dodano po 2 wolne obroty min 50 bar na podwyrzszonych max 150 bar Dodano po 16 cisnienie przed pompą wysokiego ,niskie zasilajace pompe wysokiego cisnienia ok 6 bar
Opisuję swój przypadek i tak samo miałem że mniej więcej przy 110-120 łapał muła. Sztanga do falujących obrotów nic nie ma tak samo z resztą jak całe turbo. Ale mowa była o łapaniu muła a jeżeli autor pisał że sztanga stała na sztywno to według ciebie to jest takie normalne i w ogóle nie wpływa na prace silnika tak ? Mogę się założyć że VAG pokaże zbyt...
Sprawdź Vagiem czy nie występuje wypadanie zapłonów. Czy stroiłeś instalację na drodze czy w warsztacie ??? Wtryski i reduktor masz przesadzone.
No jeżeli nie masz możliwości wejść pod samochód to przy Turbinie za wiele nie sprawdzisz, od góry jest raczej słaby dostęp do niej. Chyba że masz możliwość zrobić VAGiem logi dynamiczne to coś więcej można by z tego się dowiedzieć bez brudzenia rąk ;)
witam posiadam vw passat 1.9 tdi 131km mam problem z trybem awaryjnym gdy mam na 3 biegu ok 3 tyś obrotów nie wpada w tryb awaryjny,ale jak jade na 5biegu czy czwartym to wpada w tryb awaryjny przy ok 120 na godz sprawdziłem gruszke gruszka podnosi sztange sprawdzałem vagiem 17564,17964 jak by była turbo do czyszczenia to czy na każdym biegu by wpadał...
To chyba nie będzie łatwe bo nie dysponuje vagiem tylko innym programem diagnostycznym którym wymianę sterownika robi się dosyć łatwo pod warunkiem że stary się komunikuje.
Sprawdziłem dzis VAGiem ruch sztangi (blok 011BS) i zauwazyłem ze sztanga od turbo czasami sie przycina, czasem pojdzie w gore i w dół płynnie, a raz poszla lekko w górę z przerwa. Czy to jest oznaka zapieczonych kierownic? Autko wpada mi w tryb awaryjny, lecz nie zawsze. Wywaliło mi 2 błędy 17965 i 17946. Błędy od N75 i N109. Czy zawór N75 moze być...
Problem z turbodoładowaniem i tak skończy się albo na wymianie siłownika podciśnienia od sterowania zmienną geometrią albo na czyszczeniu zmiennej geometrii turbosprężarki więc te logi nie są potrzebne. Zapytaj mechanika w okolicy ile weźmie za czyszczenie turbo lub wymianę siłownika ( czyszczenie w okolicach 300-400 zł a siłownik około 100-250 zł)....
Wielki dzięki (at)m.marcin oraz (at)Sztomel. Mój diagnosta w zasadzie to zwykły elektryk ale też ma Audi więc bawi się trochę VAGiem ale i tak polecił mi wybrać się do mechanika bo to dla niego sprawa. Jutro jeszcze poodłączam te wężyki, przedmucham, może popsikam WD40 ten zawór N75 i dam znać co i jak. Na razie się trochę uspokoiłem bo kilka godzin...
Witam auto to wv passat B6 1.9tdi 2001 130km usterka polega na tym ze w czasie jazdy traci moc po wylaczeniu i wlaczeniu znowu jest ok vagiem odczytalem taki blad 17964 - Charge Pressure Control: Negative Deviation P1556 - 35-10 - - - Intermittent czy ten blad powoduje N75 czy kierownica od turbo sie zacina podpowiedzcie od czego zaczac
I teraz widzisz jak przydatna jest diagnoza Vagiem : Moj kod to dokladnie 17964, czyli masz tryb awaryjny związany z niedoładowaniem turbosprężarki a tutaj trzeba zacząć od sprawdzenia czy wężyk podciśnienia idący od N75 do siłownika podciśnienia przy turbo nie jest pęknięty lub nie spadł z króćca siłownika lub też czy N75 nie ma przerwy w zasilaniu...
Trzeba sprawdzić wakuometrem ile daje Vacum, podczas logowania vagiem grupy 11 w Basic senntigs trzeba wsadzic wakuometr zamiast gruszki turba, podcisnienie powinno pojawiac sie i znikać, wartosc powinna wynosić ok -0,7 bar.
1. tak jak gada leinadzs zdejmij wąż doprowadzający powietrze do turbiny i spróbuj poruszać wirnikiem na boki itp jeśli lata jak głupi turbo do regeneracji, jeśli ma minimalne jest ok 2. tak jak gada Sztomel zrób logi vagiem i jak turbina przeładowuje to będzie świstać jak głupia 3. wg mnie mógł ci rozszczelnić się dolot czyli jakiś wąż mógł lekko się...
KOlego opcji jest pare. 1 nieszczelnosc u kladzie dolotowym objaw kopci na czarno brak mocy 2 nieszczelnosc uszkodzenie pneumatyki przetarcie rurek uszkodzone gruszek podcisnienia brak mocy ale nie kopci jazda jak bez turbo 3 zacierajaca sie geometria sporadyczne braki mocy czasami na zimnym czasami na cieplym najczesciej wystepujaca :) Przeplywke EGR...
Witam Mam VW LT 2,5 tdi mam problem taki ze nie chce sie wogole wysunac gruszka od turbiny i sie nie załacza. Pare dni wstecz miałem tak ze sie rozłaczała przy 100km/h teraz juz wogole nie chce. Podłaczałem sie komputerem zadnego błedu nie ma. turbo wyciagłem zeby sprawdzic czy chodzi łopatka w srodku od turbo wszystko jest dobre. wezyki wszystkie sprawdziłem...
Masz silnik o kodzie AFN a więc i turbo ze zmienną geometrią, do ASO nie jedź tylko skorzystaj z usługi któregoś z forumowiczów - jeśli nie z forum Passata to polecam forum Golfa - tam co drugi ma interfejs VAG-COM do diagnostyki i podpięcie będzie za friko a nie za 50 czy więcej złotych. Oczywiście już sama diagnoza vagiem powinna wystarczyć do ustalenia...
Witam Posiadam silnik taki jak w opisie , pompy oznaczenie BC oryginał po szarpaniu diagnoza pompy do wymiany , wymienione wszystkie na BQ rezultat ten sam .Po odpięciu turbo od gruchy brak szarpania , podmieniona pompa w baku ,turbo ok (nie zacina się pracuje ok zawór sterujący sprawdzony VAG ,oraz był podmieniony) ,zero błędów , Egr zatkany ,filtry...
Dzięki. No właśnie jest kilka kosztownych spraw w dieslu, więc chciałem sobie zaoszczędzić dodatkowej sprężarki na przyszłość :) . Poza tym, chcę zejść e spalaniem do minimum. Ponoć 1.9 z turbo nie palą dużo więcej niż SDI ale ile to jest to niedużo. No i też opinia o tych silnikach SDI, ze są trwałe z powodu małej mocy a więc i silnik jest mniej wytężony...
Seat Alhambra 2001r 1,9 tdi,silnik AUY.Po wymianie regeneracji turba ,wymianie uszczelniaczy na zaworach auto stracilo wigor do obrtow 1900 nie chce wogule jechac przy wcisnietum pedale gazu,kolo 2200 zaczyna przyspieszac ale w momencie zdjecia nogi z gazu i ponownego wcisniecia silnik zachowuje sie jakby sie zastanawial czy jechac czy nie.Jak wciskam...
Witam! turbinka przeladowywuje i wywala blad 17958 po czym przechodzi w tryb awaryjny... zastosowalem sie do zalecen z forum...: -przeczyszczone turbo -gruszka elegancko sie rusza w calym zakresie gora dol -zaworek n75 wymieniony na sprawdzony -zaworek zwrotny sprawny -po odpaleniu gruszka wciaga prawie na max precik i przy dodawaniu gazu na jalowym...
Kolega carrot ma rację, że opisana procedura dotyczy sprawdzania N75 sterujacego podciśnieniem a zatem takim jaki zastosowano w sterowaniu VNT a nie turbo z WG a wynika to m.in. z tego, że wartość rezystancji na N75 sterującym nadciśnieniem ma się zawierać w przedziale 25 do 45 ohm a nie 14 do 20 i druga kwestia - z żadnego króćca N75 w silniku 1Z nie...
witam, zczytalem auto vagiem i pojawil sie blad 0575 jak sadzilem lecz pod spodem jest druga nota 17-10 control difference intermittent , i niewiem co oznacza te druga informacja!! w aucie wymienilem juz przeplywke, czujniki N75 i N18 , EGR zawor i sprawdzilem przewody podcisnieniowe wygladaja na szczelne!! jedyne co pozostalo to turbo z podcisnieniem...
Witam mam takie pytanka czy w passacie w kombi Variant jest dostepna taka plastikowa osłona akumulatora jak to maja po liftingu ta nizej podszybia? Drugie pytanie jak vagiem skasowac inspekcje lub jak mozna to zrobic z pozycji licznika, jest możliwośc sprawdzenia ile przejechał od ostatniej wymiany?Nastepnie czy można zamontować do takiego paska z 1/2...
A masz katalizator? czy wywalony? i gdzie znajduje się sonda lambda? przed czy za katem? bo jeśli był katalizator i został wycięty i u elektryka nie został założony sterownik(na elektryce się nie znam) który zmienia syg z sondy to może się tak dziać, że odczytuje złe dane i przez to silnik wariuje i zamiast mieć kopa to go dusi przez złą mieszankę...
witam.temat wydaje sie oklepany ale dopadł mnie pech tego rodzaju:kolega z pracy ma golfa 4 2000 1.9 (oryginalnie 90 KM) z silnikiem od caddy 110 KM(twierdzi,że z silnikiem powędrował cały osprzęt i ecu tylko nie z zegarami miał problem).Mówi,że odkąd kupił to badziewie to nigdy nie miał siły.był u 6 różnych irlandzkich znachorów.nawymieniali:przepływke,jakiś....
Witam Mam podobny problem z silnikiem ASV ale w Seat Ibiza. Nie mam zielonego pojęcia o logach więc jak tylko coś takiego uzyskam to wrzucę na posta. Mam nadzieję, że nie zostanę wyśmiany i opryskliwie potraktowany. Dopiero się uczę. Praktycznie od wymiany rozrządu dzieją się dziwne rzeczy. Najpierw rozerwało mi przewód od cieczy chłodzącej wychodzący...
Witam.Auto posiadam 2 tyg,nie znam jego historii ,napisze co dzisiaj zrobiłem i zauważyłem a więc dzisiaj założyłem nowy filtr powietrza ,sprawdziłem odmę i wąż który wchodzi do dolotu za przepływką wąż lekko spocony i nawet małe kropelki chyba woda,rura dolotowa do turbo ta plastikowa tez wykręciłem lekko spocona,luz wirnika na bok i wzdłużnie,następnie...
Odnośnie turbo ze 110 konnego silnika to żadnej mocy Ci nie przybyło bo te ze 110 i te z ALH to są te same turbosprężarki o tej samej wydajności i ciśnieniu doładowania regulowanym przez sterowniki zarówno w ALH (90 KM) jak i w AHF oraz ASV (110 KM); odnośnie pompy paliwa w baku to u Ciebie takowej nie ma, masz tylko pompę wtryskową z sekcją niskiego...
Byłem w kilku warsztach ale tylko jeden miał VAGA ale nie miał jak mi pokazac logów... wiem ze pod obciazeniem (podczas jazdy) turbina daje wszystko w normie... Druga sprawa jest to ze kupiłem to auto od takiego goscia co nie przekraczał 2,5 tys obr o czym mi mowił i ze kupił to od dziadka w niemczech auto i było tak zamulone ze nie chciało jechać......
Witam. W golferku 3 nie ma żadnej wielkiej logiki. 1.9tdi 110 od 90 różnią sie pompą softem turbem i umiejscowieniem egr. Masz tak pompe vacum z bloku potem magistrala do serwa . Potem masz różne odejscia, na egr, na gruszke od turba, popatrz tez jest jeszcze jeden wężyk w lewe nadkole tam jest akumulator podcisnienia (zbiorniczek),na badziewia do srodka...
Cześć, nie chce zakładać nowego tematu a mam podobny problem. U mnie (Audi a4 AWX 1.9tdi 2002r) turbo przeładowuje i wchodzi w notlauf (tryb awaryjny) Zrobiłem logi. Zobaczcie: [URL=http://rtnet.pl/vaglog/matilog_4828... (0 - 000,001,003) [URL=http://rtnet.pl/vaglog/matilog_4829... (1 - 004,007,013) [URL=http://rtnet.pl/vaglog/matilog_4830...
Utrata mocy wiąże sie z przeładowaniem. Jeśli masz możliwość to podmień elektrozawór odcięcia doładowania turbiny n75 i sie prze jedź. Sprawdź też sam element wykonawczy podając mu ciśnienie i patrząc czy porusza się siłownik na turbinie. Przeładowanie wiąże się tylko z tym elektro zaworem i jego częścią wykonawczą!! co do czujnika temperatury to na...
No tak tylko czy jeśli padnie alternator np..lepiej kupić używany czy zamiennik? wg mnie lepiej zamiennik, bo nowy gwarancja itd..Wiadomo sprzęgieł czy zawieszenia na zamiennikach naprawiać nie planuje ale są rzeczy drogie a takie moim zdaniem mało konkretne i nie warte zachodu żeby się silić na oryginały. Chyba że się mylę.. Ale po co wymieniać alternator...
Witam, samochód to Golf III 2.0 115KM silnik ADY 12/1994 na gazie sekwencyjnym stag 200 Mam kilka usterek, z którymi nie mogę sobie poradzić. 1. Pierwsza usterka która jest od zawsze to włączający się wentylator chłodnicy. Włącza się pierwszy raz nawet przy 76 stopniach(wg VAG). Po chwili się wyłącza i tak co chwila. Jak silnik osiągnie 90stopni to...
cóż mogę Ci doradzić - w takiej sytuacji jedyne rozsądne wyjście to pełna diagnostyka Vagiem zarówno statyczna jak i dynamiczna.
Sprawdz samochod VAG'iem. Dla mnie wyglada to jak problem z gruszka sterujaca turbo ewentualnie z zaworem N75. Jakis czas temu mialem podobny problem w audi A4 (silnik 1Z) i po "rozruszaniu" sztangi w turbiniewszystko wrocilo do normy.
Sztomel, wzywam Cię, jesteś tu potrzebny!:D Witam kolegów, wcale nie jestem potrzebny gdyż właściwe podpowiedzi już padły w tym temacie a mianowicie test drogowy z podpiętym Vagiem i logowanie grup 003, 008 i 011 aby stwierdzić czy mamy do czynienia z przeładowaniem czy też niedoładowaniem turbosprężarki - to pozwoli zawęzić zakres elementów układu...
W przewodach zawsze będzie olej, taka już natura turbo. Co do reszty no to trzeba sprawdzić to turbo VAGiem, logi dynamiczne, warto też zerknąć na przepływomierz.
Prawdopodobnie padł ci przepływomierz. Odepnij i zobacz czy się poprawi. Jeżeli to nie pomoże to trzeba zrobic logi VAGiem .
Jeśli chodzi o wymianę to rzecz prosta. Ważne aby nie pomylić się przy przekładaniu przewodów podciśnienia. Żeby go sprawdzić to najlepiej na vag w pomiarach parametrów. Najlepiej zaobserwujesz jego usterkę podczas jazdy ,patrząc jak się zachowuje jego wysterowanie i czy adekwatnie do jego zmian ,zmienia się ciśnienie turbo(ale to z vagiem). Pozdrawiam.
004 008 jest od pompy... Dodano po 18 a i dawkę paliwa zmień fizycznie nastawnikiem wartości na 32768 z vagu. bo jeśli zrobiłeś korekcję tylko vagiem czasem potrafi ona się zmienić na własne wartości. jak zrobisz fizycznie to niic się już nie zmieni.
Silnik na jałowym chodzi równiutenko (obroty na poziomie 800 i nie falują w żadną strone). Dziś go jeszcze raz oglądałem i zauważyłem, że wąż wychodzący od turbiny do intercoolera zamiast puchnąć, to jest miękii a nawet go zasysa. Co dziwne pod vagiem i pod obciążeniem vag pokazuje poprawne doładowanie. Ogólnie sytuacja patowa. A jeszcze jedno, przy...
Nieszczelny układ podciśnień. Nie działa zawór zamkniętego obiegu powietrza. Prawdopodobnie zakłócenia w działaniu zaworu sterującego turbiną lub uszkodzona gruszka od turbo, potrzebujesz mechanika z Vagiem i wiedzą.
Powracam do tematu. Wymieniłem dzisiaj wężyki na nowe, ponieważ stare były jeszcze od nowości, wiedząc niestety iż nie rozwiąże to problemu. Dodatkowo vag'iem puściłem test sztangi turbo, niestety występował brak reakcji. W opisywanej wyżej octavii widać zmiany obrotów, czego nie zauważam w audi. Ręcznie gruchy nie sprawdziłem, ponieważ dostęp jest...
Miałem ostatnie- po odczycie błędów vagiem wskazania pokierowały na zacierającą się geometrie. U ciebie zacznij od wymiany wężyków, czyszczenia/podmiany N75 i w ostatniej fazie turbo. Pozdrawiam. dokladnie tak, ze tak powiem to normalne w szmelc vagenie
Dobrze wnioskuję, że jeśli nie połączy się z vagiem/elmem + żółty adapter, to moduł uwalony? Czy jak uwalony, to powinien chociaż b1000 wyświetlić. Właśnie dowiedziałem się jak powstał problem... Kolega chciał dorzucić turbo mega power kopa przy pomocy NITRO OBD2 i przy której zabawie z wkładaniem/wyjmowaniem coś się sypło :shii: :shii: :shii: :shii:...
raczej jest jasne nie pracuje turbo,sprawdz węże podciśnieniowe,te w oplocie,wtyczki do egr,n75,i proponuje na diagnozę vagiem napewno rozświetli sytuacje n75 zawór upustowy turbiny sterownik nim rządzi.kopci ?
Witam. Golf 4 AJM 116km rok.99r naglę (ojciec był na wymianie kół) przestał palić. Palił dosłownie na 2 obroty. Kręci kręci i nic, nawet nie zająknie. Paliwo dochodzi (pompki w baku ten model niema, ale to sprawdziliśmy w inny sposób), vacum ciągnie. VCDS nie pokazał żadnego błędu. Filtry i olej wymieniane w styczniu, wszystko chodziło ładnie. Z pół...
1.1,9 tdi nie ma lambdy. 2.Sprawdz (ew.jeżeli jest taka potrzeba to wymień) filtr powietrza. 3.Sprawdz kody vagiem. 4.Zrób dokładne oględziny przewodów cisnieniowych i vacum. 5.Ewentualnie czujnik temp.powietrza. 6.Wtryski,pompę,turbo i remont kapitalny silnika zostaw sobie na koniec jak nie bedzie się doczego doczepić. Życze powodzenia i dużo cierpliwosci.
N-75, turbo-sprężarka,bloki pomiarowe, logi. Jak chcesz się dopiero uczyć to nie poradzisz sobie z tym. Vagiem jak się podłaczysz odczytaj błedy, skasuj je. Przejedż się autem i jeszczw raz odczytaj zobaczysz co dalej będziesz musiał robić. Jeśli niemasz legala programu, nie zobaczysz wszystkich bloków.
Poszukaj sobie w necie czegoś co się nazywa "obserwacja sztangi turbo" - filmik chyba nawet na youtubie.Vagiem uruchamiasz procedurę testowania łopatek ,czyli ruch sztangi jest wymuszony przez program.Ja wiem ,że łatwy dostęp nie jest ale da się paluchy wepchnąć i jak się sztanga rusza to wyczujesz bez problemu (najlepiej na zimnym silniku bo się poparzysz...
Czy gruszka od turbo nie była czasem wymieniana, kręcona regulacja? N75 nie sprawdzisz za bardzo vagiem. Jedyne to co widać że impuls wypenienia wacha się regularnie z falującym ciśnieniem doładowania. Jak pisałem wcześniej sprawdź wydech czy katalizator nie jest zapchany. W jaki sposób sprawdzałeś szczelność gruszki? I w jaki sposób spradzałeś podciśnienie...
Witam! Po wymianie filtra powietrza mam zauważalny brak mocy powyżej 2000 obr (tak jakby nie było turbo). Wymieniając filtr odłączyłem wtyczkę od przepływomierza i wyciągnąłem całą obudowę z filtrem - co prawdopodobnie spowodowało usterkę. Sprawdziłem też vag'iem czy są błędy - jak się okazało jest jeden 17964. Oczywiście po skasowaniu problem z brakiem...
Witam, Poszukuje schematu podpięcia kabli przepływomierza z powodu połamanej kostki. Dodam tylko, że auto po wymianie nie ma mocy, jeździ jak 50 konne. Przed wymianą jeździło ale też nie do końca - czarny dym i szło nagle traciło moc i przestawało kopcić.Teraz nie kopci i nie ma mocy. Dodam tylko, że turbo nowe, egr nowy, n18 nowy, przewody podciśnień...
Witam Samochód Audi A4 AVant 97 rok. Silnik 1.8 bez turbo. Problem jest taki że nawet jak się delikatnie zahamuje to od razu "odbija pedał" zaczyna za wcześnie moim zdaniem działać ABS. Sprawdzano Vagiem błędów nie ma żadnych. Jakie są przyczyny tego wczesnego włanczania sie systemu ABS - zabrudzony czujnik ? - złe działanie centralki ? - pompa szwankuje...
Sztanga obecnie pracuje w pełnym zakresie. Nie rozumiem jednak zasady że muszę wkręcić śrubę zderzaka. Zmniejszę tym zakres pracę sztangi, ja rozumiem to tak że sztanga na dole, mniejsze obroty turbo a na górze większe. Grucha podciąga ją do góry wtedy kiedy przyśpieszam i potrzeba większego ciśnienia. Być może się mylę. Dzięki za wartość przeładowania....
robiles diagnostyke Vagiem? to jest klucz do sukcesu.. dosc nietypowy notlauf widze (jak wogole to mozna nazwac notlaufem :D).. jesli vag nic nie wykaze, to wtedy mozna dopiero cos dzialac i szukac, co sie dzieje :) takie moje zdanie :) moze to byc cisnienie turbo ale niechce tu nic typowac :) polecam vaga :]
Witam, Samochód jak w temacie Octavia 1,9 TDI ASV 110 KM '02 Od jakiegoś czasu podczas jazdy czuć gwałtowny spadek mocy. Czasami autko potrafi jechać i nic mu się nie dzieje, natomiast po zgaszeniu i ponownej próbie przyśpieszenia robi się „słaby” i czuć, że turbo nie pracuje tak jak powinno. W sterowniku zanotowany był błąd: 17965 - Charge...
Aha dzięki. Na pewno jest turbo diesel, 90KM. Więc na pewno to nie jest AAZ. Paliwo jest na wejściu do pompy i w głównym wtrysku. Co to jest ten "główny wtrysk"? Może ten nastawnik w pompie się zblokował i za dużo paliwa podaje i nie zapala? No, na pewno. Nie. Już sam nie wiem co myśleć mordy... Trzeba ciągnąć samochód do majstra - nawet z "vagiem"...
Regulacje robiłem jedynie ustawiając sztangę. Pierwsze co zrobiłem to posprawdzałem wszelkie węże, łączenia i zaworki. Następnie zdemontowałem cały dolot, dokładnie go przeczyściłem i precyzyjnie poskładałem sprawdzając każde połączenie czy nie ma szczelin. Co do regulacji sztangi to: ponieważ turbo przeładowywało mi ciśnienie i nie radziło sobie z...
Mam to samo, ten sam rok auta i silnik. Zaworek DV wymieniłem pół roku temu na oryginalny z aso, jakiś czas był spokój teraz znowu jak przycisnę to mam błąd 17705 + sporo błędów z różnych zaworków - zwarcie do masy. O co biega bo ja już się poddaję. Dodam, ze przepustnice czyściłem i adaptowałem latem zeszłego roku, węże wkoło zaworku DV wyglądają na...
Witam. Mam auto jak w temacie. Na zimnym silniku wszystko jest ok. Jak sie rozgrzeje przechodzi w tryb awaryjny, brak mu mocy. Odcina turbo. Sztanga turbiny jest wtedy w pozycji jak na wylaczonym silniku. Po ponownym uruchomieniu jest ok, sztanga jest juz w innej pozycji. Problem nie wystepuje przy przyspieszaniu tylko podczas puszczenia gazu, silnik...
Hmm, no auto stało już chyba u wszystkich mechaników w mieście. Pod vagiem błędów brak, oprócz zbyt bogatej mieszanki nic więcej nie pokazuje. Miarkę oleju wymieniłem ale jest dokładnie tak samo jak na starej- po dmuchnięciu w odmę całe powietrze wylatuje przez otwór pod uchwytem bagnetu. Jak znajdę czas to wepne się pompka w kolektor ssący i sprawdzę...
Witam,uwazam że większość "fachowców " potrafi tylko młotkiem walić i wyciągać kase od klijenta za nic.PO kupnie auta(vw tdi)postanowiłem udać się do mechanika by wymienił rolki i paski;rozrzadu i na pompie i silnik już nie pracował jak dawniej...Po 10tys od wymiany pekł pasek rozrzadu(1000zł)(pomyslałem zdaża się)okazało się że rolka napinająca była...
Logi zrobiłeś niewłaściwie, przede wszystkim loguje się na początek trzy podstawowe grupy tj. 003, 008 i 011 ale dynamicznie pod pełnym obciążeniem silnika a nie deptając na pedał gazu na biegu jałowym, jedyne co jest przydatne z tych logów to przegląd wskazań temperatury z czujnika G62, w pewnym momencie widać, że nie otrzymuje od niego sterownik silnika...
Witam, Od pewnego czasu zauważyłem że przy 3 tys turbo łapie doła, a później idzie dalej, i nie mam już zielonego pojęcia co może być, sztanga chodzi lekko, po podłączeniu vaga nie widzi żadnych błędów, przy testowaniu vagiem słychać zaworki jak się otwierają i zamykają n75 i n249 a to logi http://vaglog.pl/log-115_032_002_MTGU6K.... http://vaglog.pl/log-115_033_204_v7YN6.h...
Witam. Mam takie pytanie, ostatnio wymieniałem turbosprężarke w Seacie Ibizie III 1.9 TDI model silnika ATD 101KM z wgrana mapą na 150km turbina jest nowa razem z nową zmienna geometria, problem jest taki, że nie ma tej prędkości maksymalnej co kiedyś, to znaczy że max 160km/h teraz pojedzie wcześniej ponad 210km/h, dosyć się szybko zbiera ale powyżej...
Postaram się odpisać na pytanie trochę szerzej aby inni również mieli możliwość dowiedzieć sie co to jest "sztanga", "grucha" itd. i na jakiej zasadzie to działa : jeśli sztanga jest masymalnie zassana do gruchy tak, że dźwignia zmiennej geometrii (na którą założona jest sztanga i zabezpieczona klipem) oprze się o śrubkę ogranicznika ruchu dźwigni to...
kolego jesli bedziesz pracował używając fachowej dokumentacji to sie dowiesz jak to się nazywa . Dodano po 1 a jak joz sie odzywasz to pomagaj a nie krytykuj kolego zawodowców bo akurat ja nim jestem . fachowa dokumentacja, zawodowiec - he he dobre ! każesz koledze demontować i czyścić turbosprężarkę a nawet nie poradziłeś aby przed tym zabiegiem sprawdził...
Witam! Dziś już robotę skończyłem i wykasowałem błąd VAGiem. Jutro jak pojeżdżę to poobserwuję jak sie sprawuje i czy nie wyskoczą jakieś błedy. Ale dziwi mnie to ze kierownica podpięta jest do gruchy podciścieniowej czyli w/g mnie dzwignia powinna być wciągana przez podciśnienie a ja mam luz w kierunku od gruchy czyli coś ją powinno pchać ? Może źle...
Witam wszystkich. Mam bardzo wielki problem. Kupiłem ostatnio Passata no i kurcze auto mi pali średnio 10-12 litrów ropy, w trasie jakbym jechał 60km/h to spalanie po podłączeniu do Vag-a pokazuje 3.8-5.0 litrów na 100 km, no ale na przykład jak już jadę 100/h spalanie na VAG-u i rzeczywiste które jest to około 8 litrów ropy, w mieście auto pali średnio...
Ja robię vagiem (dokładnie VCDS).
Dzięki domellus za zaufanie w diagnozie mimo braku fachowego mego wykształcenia. Piotrze, jeśli faktycznie dysponujesz Vagiem to bez problemu będziemy wiedzieć czy to wina przepływomierza czy też sterowania turbodoładowaniem ale trzeba wykonać logi tym vagiem, które zaraz opiszę co i jak. Po pierwsze to musisz zlogować dynamicznie po dwie grupy jednocześnie...
Na moje oko coś Ci nie wyszło z mapami. Najpierw robisz autokalibrację, potem na benzynie zbierasz mapę jeżdżąc trochę kilometrów w zmiennych warunków, zwłaszcza dając od czasu do czasu w pędzel. Potem jeździsz na gazie i sobie pokrywasz mapy. Ale to nic Ci nie da, jeśli wystąpiła awaria. Volkswagenowskie silniki 1800 20v, zarówno turbodoładowane jak...
Sprawdzić błędy Vagiem poszukać nieszczelności przewodów podciśnień i turbodoładowania.To na początek.
nastawnik do roboty napisz nastawnik w silniku 2.0 TDI, życzę powodzenia w jego szukaniu ;) raczej proponuję zrobić przegląd wskazań czujników temperatury oraz logi z turbodoładowania czyli grupę 011 w 01 Engine logować Vagiem z wciśniętym do podłogi na maxa pedałem gazu na 3 lub 4 biegu od obrotów 1500 i tak trzymanym aż do osiągnięcia 4000 RPM i...
Witam. Posiadam audi a3 1,9 TDI 110km AHF 1999r. Proszę o analizę zrobionych przez mnie logów dynamicznych grupy 003,008 i 011. Błędów teraz żadnych nie ma. Dodam,że ostatnio miałem problemy z turbosprężarką bo nie zawsze mi pracowała. Po sprawdzeniu vagiem wyskoczył mi błąd 17564- sensor G71. Dzisiaj go wymieniłem i autko teraz fajnie się zbiera choć...
czarny0531 możesz je sprawdzić bez demontowania turbiny. Niestety turbina zamocowana jest dość nisko i w mało dostępnym miejscu dlatego też wypatrzenie trzpienia gołym okiem z reguły bywa bardzo utrudnione (po ściągnieciu osłony silnika z kanału masz lepszy dostęp). Zwróć uwagę na zamontowany do turbosprężarki siłownik podciśnieniowy (metalowa gruszka)....
Witam, Mam problem ze swoją Ibizą z silnikiem AFN + program. Robiąc logi dynamiczne grupy 011 zauważyłem że turbo budzi się dopiero od około 2200obr/min. auto wtedy dostaje takiego kopa i później ładnie ciągnie już do samego końca. Tutaj jest log tej oto grupy: http://vaglog.rtnet.pl/eflasza_124482.ht... Wykonałem dodatkowo logi statyczne: BS grupa 003...
sprawdzić vagiem turbo przebieg vagiem adaptacja vagiem
kontrola wentylacji kontrolka oleju czerwono kompresor malowanie
Pobieranie i rozpakowywanie plików ZIP na Macu – Safari, Chrome, The Unarchiver, Keka, BetterZip Nikon SB-700 nie włącza się - przyczyny i rozwiązania