Jak jest aktywny to obroty ECU widzi?
Czyli masz "komplet przekładkowy" Będzie chodzić, tylko jak nie podepniesz sygnału prędkości (w tym rozwiązaniu poprzez immo) to będzie wywalał błąd.
Napraw rozrusznik jesli to Denso/Mitsubishi. Może być spadek napiecia tam są tulejki z gównolitu.
Wypnij radio.
Miałem taki sam przypadek, tylko nie pamiętam jaki to był silnik i rzeczywiście był słabszy. Po wymianie jak nówka.
Zobacz czy w kluczyku jest transponder. Często klientom rozpaławiają sie kluczyki po upadku na ziemie i gubią go.
Sądząc po objawach to sonda lambda - miałem podobnie w mojej vectrze A z silnikiem x20xev (2.0 16V) , błąd 38 za niskie napięcie z sondy. Wymiana sondy pomogła.
1. Zmierz napięcie w instalacji w całym zakresie obrotów, tak jak przedpiszcza pisał. 2. To jest vectra 1.8 16V? Jeżeli tak, to przypuszczalnie będzie do wymiany czujnik położenia wałka rozrządu. Są awaryjne, objawem jest palący sie czek, stosowny błąd i ograniczenie obrotów silnika.
hi nie jestem pewny tak podaje program -nie mogę tego zweryfikować może to błąd na przecinku tu masz link do wątku na frorum opla - https://forum.vectraklub.pl/topic/122686... hi Dodano po 15 hi i jeszcze jeden link na elektrodzie -https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic... hi
Czym ty to czytasz,coś dziwny ten błąd,powinno się zaczynać chyba P1... lub eobd P0...,P2... Czy podczas kręcenia rozrusznikiem widać w live data obroty pompy i silnika?
Jeżeli świece nowe i iskra jest na wszystkich to może być problem z zasilaniem wtryskiwacza
pojawia kontrolka Czy konkretnie ten sam błąd nastawnika, nie pytam o samą kontrolkę, tylko czy ten sam błąd
Bezpośrednio nie ma to wpływu na powstanie błędu ale długotrwała jazda niedogrzanym silniku już może mieć wpływ na zaistnienie błędu. Najważniejsze jaki to jest błąd - należy go odczytać.
Jeśli byłby to immobiliser sprzęt pokazałby błąd. Możesz mieć uszkodzonego kompa, mały komputer na silnik?
Wyciągasz kluczyk i wkładasz ponownie i odpalasz, tak ma być przecież. Zabezpieczenie, abyś nie kręcił rozrusznikiem przy działającym silniku. To nie błąd, ani awaria.
czujnik wałka rozrządu
Posprawdzaj styki
Podmieniałeś sterownik silnika?
To poczytaj sterownik i zobaczysz co sie dzieje.Te sprzety beda wchodzic w awaryjny z kilku powodow.
Witam. mam ten sam problem nie łączy się ze sterownikiem silnika , nie kręci rozrusznik i w immo błąd łącznści ze sterownikiem silnika dodam , że auto to Vectra C 2004 rok 2,2 dti klient przyprowadził samochód na coś zupełnie innego i teraz nie odpala postało 3 dni wcześniej nie było problemów , gdzie szukać przyczyny ?
A np. uszkodzona cewka, okablowanie, brak zasilania na cewke, sterownik silnika.
ja bym sie zastanowił raczej nad wymianą sterownika . Nie wierzył bym zbytnio temu mechanikowi bo nie wiem cz wiesz ale mechanikowi najłatwiej powiedzieć padło immo .Tylko widzisz immo to nie pudełko zapałek . elementy immobilisera to: transpondery z kluczy, pętla ,jakiś moduł pośredniczący w niektórych przypadkach licznik oraz sterownik silnika . Powiedz...
Zastanawiające jest to, że każdy mówi o problemie z odpalaniem. A u mnie tego problemu nie ma na zimnym silniku, odpala od razu .
Do roboty jest pompa. Jak jest błąd P1220 błąd krytyczny to jak mogą być wszystkie parametry prawidłowe?
A ja jednak bym podejrzewał moduł zapłonowy ten w aparacie, już miałem 2 takie przypadki w tym silniku. I zwykle było że szarpie, komputer nie rejestruje żadnego błędu tylko czasem mignie kontrolka silnika oraz na gazie i na benzynie ten sam objaw.
Kolego naprawa tej usterki polega najczęściej na wymianie tranzystora sterującego nastawnikiem i w serwisie kosztuję ok 1500 zł.Nie myśl że ten tranzystor tyle kosztuje,spalenie się tego tranzystora nastepuje po zatarciu aluminiowego tłoczka w pompie,lub na nieumiejętnym odpowietrzaniu silnika po wymianie np:filtra paliwa.
Odczytaj po prostu błąd. Mogę się założyć że będzie dotyczył czujnika położenia wału. Prawdopodobnie przestaje prawidłowo działać po nagrzaniu.
prosze o pomoc w sprecyzowaniu usterki zapisanej w pamięci sterownika silnika Opel Vectra B 1999r..... Błąd ...Ignition Coil....*5*
Przecież masz podany błąd. Jakie wartości kąta wtrysku masz w momencie gdy silnik klekocze? Wpisz w Google P1220 i kilka dni można czytać.
Jutro z rana podam Ci pełny opis błędu razem z procedurą kontrolną. Lecz nie będzie to chyba nowość bo to jest jednak opis błędu pompy wtryskowej. Pamiętać trzeba że występujący błąd nie jest wyrocznią a jedynie analizą sterownika silnika. :)
Podłączyłem pod kompa i pokazał błąd p1335
Napisz jaki kod silnika.Niektóre miały taki moduł,chyba 4 pinowy w komorze silnika.
A czy jak świece nie działają poprawnie to może wyskoczyć ten błąd z przepustnicą?
Dodam tylko, że ten kod zawsze jest wyswietlany na nie odpalonym silniku!:!:
Tak normalnie jedzie ,lecz jak dam mu wiecej gazu jak zaczynem ostrzej jechać to wskakuje błąd.Mogę jechać ze 20 km i błąd nie wskoczy.Tylko że jak wskoczy błąd silnik zgaśnie to od razu odpala i dalej normalnie jedzie,chociaż ma zapisany błąd,.
Pierwsze, co to diagnostyka komputerowa silnika, trzeba odczytać, jaki błąd wystąpił.
ale czujnik juz wymieniony na nowy i dalej wywala błąd
Podczas odpalania silnika niech druga osoba zerknie czy cięgno gruszki turbiny podciąga się ok.13mm. Jak stoi to trzeba prześledzić wszystkie podciśnienia.Aby wyeliminować zawór turbiny wystarczy wyjąć z niego rurki i połączyć ze sobą.Wtedy podczas pracy silnika powinno podciągnąć gruszkę. Oczywiście jeśli podciśnienia szczelne.A błąd p1590 nie dotyczy...
-zamknięta przepustnica 0,64V -otwarta przepustnica 4,60V ? Dosyć tego. Piszę o potencjometrze w zaworze EGR a ten sie łapie potencjometru przepustnicy. Zamykam temat, regulamin pkt 8.1
Kolego diagnostyka się kłania,możliwy błąd układu krytycznego 2 ,jak nie masz czym jedz do kogoś,a sam posprawdzaj dokładnie przewody podciśnienia.
Albo diagnostyka jakimś normalnym testerem , albo wizyta u wróżki ;). Bardzo ciężko określić powód jego wystąpienia i wpływ na pracę silnika a dla większości jest to wręcz niemożliwe .
A czy przy uszkodzonym owym czujniku będzie się świecił błąd silnika ?
Vectra c nie łączy się ze sterownikiem silnika. Nie kręci rozrusznik. Silnik 1.8 2003r. Ster dostaje zasilanie po zapłonie. W CIM jest błąd komunikacji ze sterownikiem silnika jak i w ABS. Jak tam idzie CAN? Może jakiś schematu ktoś podeśle.
Sprawdź regulator wolnych obrotów i czy ma zasilanie.Przy okazji wyczyść przepustnicę.
Sprawdź głową wiązke idącą do silnika jest ona po lewej stronie i wchodzi w podszywanie to jest ich bolączka izolacja na przewodach sie wykrusza
Witam. Mam problem z błędem P1490-04 Obwód zaworu elektromagnetycznego podciśnienia,obwód otwarty. Dodam ze podmieniałem zaworki, wężyki sprawdzone jak również rurki z tworzywa. Problem polega na tym ze auto jest przymulone i błąd po zgaszeniu silnika nie daje się wykasować, natomiast po odpaleniu można go wykasować i nie powtarza się do momentu ponownego...
Silnik ze zmiennymi fazami czy bez
witam prosze o pomoc mam opla vectra b diesel ..na wolnych obrotach swieci sie kontrolka silnika, po przekroczeniu 2000 obrotów gasnie, po podłączeniu komputera wyswietlil kod błędu p400 ...co poradzicie
a dzieje się tak na zimnym czy ciepłym silniku, czy temperatura nie ma znaczenia?
Jeżeli immo blokuje rozruch to będzie zapisany błąd, jeż nie będzie komunikacji z silnikiem lub pompą też zapisze się błąd z czytaj wszystkie błędy i wklej:D :arrow: :D
Jak ręką odjął po wymianie na oryginał. Nie ma sygnalizacji błędu, silnik odpala normalnie. Dziękuję za pomoc
pin F jest zasilany bezposrednio z stacyjki, może to ona psoci
Sugerujesz ze uszkodzilem go podczas diagnozy? Aby naprawic to na stół i czyszczenie crash i czy cos jeszcze? A co moze byc z tym ze nie laczy sie z ABS, czy steronikiem silnika?
Vectra b 2000r 2.2dti w silniku siedzi błąd p1690 -otwarty obwód lampki MIL w immo siedzi b3059
A błąd który wyskakuje (żółta kontrolka silnika) ani u gazownika, ani u mechanika na komputerze nie pokazuje nic. Jeśli świeci żółta kontrolka to musi w sterowniku silnika występować błąd i zostanie zapamiętana przyczyna zapalenia się tej kontrolki.
albo termostat uszkodzony, albo wentylator za późno się włącza
nie nie to nie siłownik traci szczelność tylko w momencie zapalenia się check engine jest tak jakby podciśnienie było upuszczane gdzieś bokiem. Do momentu aż nie zapali się check "ssie jak odkurzacz" a w momencie zapalenia lampi jakby pompa przestawała pracować(sprawdzałem trzymając odpięty wężyk od egr)
Witam, dziś podgrzałem sterownik przed odpaleniem i niestety silnik pracuje bez zmian czyli nie rowno, pojawił się również błąd P0170.
Skoro w parametrach wszystkie temperatury się zgadzają to jest ok, gdyby brakowało czujnika byłoby -40. Do wentylatora ile idzie przewodów? Te grube od tego modułu idą do wentylatora czy w stronę wiązki silnika?
W tych silnikach to częsty problem. Sam mam ten problem. Ja bym sprawdził najpierw jakie popa vac taje pod ciśnienie jeśli wiecej niż -7 to jest ok. Sprawdź przewody podciśnienia ( zasysasz ustami z jednej strony, z drugiej zatykasz palcem. Sprawdź też te kolanka od przewodów, bo często twardnieją i pękają. Metoda taka sama jak przy przewodach. Nowe...
U mnie powodem takiego błędu była luźna masa któa pozostała po przeniesieniu przepustnicy wyżej na kolektor mantzla. Podłożyłem oczko pod cewkę i problem znikł.
a jak Ci się objawia ten tryb awaryjny ?
Ale jeśli przyczyną jest nie orginalny czujnik to dlaczego błąd pojawia się tylko czasami?
Taki błąd w tym roczniku nie ma prawa się pokazać. Autor coś pomieszał, niech poda typ silnika.
Czym robisz diagnozę ? Jak świeci silnik błąd być raczej musi .
Osobiście w Astrze G z silnikiem Z18XE PB+LPG borykałem się z identycznym problemem. Przy czym u mnie przy diagnostyce pokazało błąd czujnika ABS w przednim lewym kole. Okazało się, że ma on jakiś wpływ na gaśnięcie silnika przy dojazdach do skrzyżowań. Po wymianie na nowy błąd zniknął i auto pracuje jak powinno. U Ciebie nie ma błędów ABS, ale może...
wymiana softu w ecu silnika,jeśli jest nowsza wersja tylko servis
Delco HSFI dokonuje żywota. Większość daje się naprawić, chyba że już był grzebany.
Mam jeszcze jedno pytanko. Czy po odłączeniu sondy Lambda w Oplu Vectra i odpaleniu silnika komputer powinien odnotować błąd. Bo u mnie po odłączeniu sondy i następnie odpaleniu silnika i po tym wszystkim zczytaniu kodów błędów ko9mputer nie zgłasza zadnego błędu sondy lambda.
Czujnik wału do wymiany. Przecież widać w odczycie parametrów prędkość silnika ( i prędkość pompy) Jeżeli jest uwalony ster na pompie to masz błąd P1630 lub P1631.
Witam Pacjent Vectra C (przedlift) Silnik Z18X Błąd jak w tytule P0443-04 - Otwarty obwód wentylacji zbiornika paliwa Zawór sprawdzany pod 12V Otwiera się? Przerwa w instalacji? Zasilanie jest. Masa podana ze sterownika. Ma ktoś opis pinów ECU?
Przy takich objawach w tych silnikach najpierw sprawdza sie Rozrzad.
żeby check się zapalił od błędu sondy to silnik mam mieć temp ok 90 st i błąd musi wystąpić powyżej minuty nie jest ważne czy czy jedziesz czy stoisz jeśli sonda nie pracuje to lampka się zapali - ważne jest aby w czasie jazdy nie poruszać gazem przez minutę bo ta minuta jest odliczana tylko przy niezmiennym sygnale z czujnika poł. przepustnicy - innymi...
Czemu wymieniałeś czujnik ? Kupiłeś oryginalny czy jakiś tańszy ? Błąd silnika tzn ? Odczytane kody błędów ?
Witam klima już była tylko sterownik silnika wymieniałem
MOżliwe, że przepływomierz klapkowy nie działa. Komputer często nie wykrywa tego błędu
Podjedź do mechanika, niech go podepnie pod kompa i napisz jaki błąd wyskoczył.
Witam. Brat w swoim oplu też ma ten sam problem. Auto przy ruszaniu z miejsca rusza dopiero po chwili, przy czym strasznie szarpie. Na komputerze wyszedł błąd P1704. A auto to vectra 2,2 DTR z 2003 roku.
... na tablicy rozdzielczej świeci symbol silnika ... I niby z kodów błędów od razu wyjdzie że to uszkodzony moduł zapłonowy itp ? Moderatorze robokop - czy ja napisałem, że uszkodzony jest moduł zapłonowy ? Skoro silnik nie zapala, to może jednak mimo wszystko warto wiedzieć co spowodowało zapalenie kontrolki błędu silnika?
W oplu z tego rocznika i przy tym rodzaju silnika wystarczy kody 'wymrugać' nie potrzeba podłaczać go pod kompa, zworka w odpowiednich punktach (5 i 6) złacza serwisowego i obserwacja kontrolki check engine, inaczej MIL, inaczej tej żółtej - która Tobie sie zapala i odczytasz kod błędu. Jezeli to będzie 24 to postępowanie jak opisałem wczesniej. Pozdrawiam.
Czyli dajesz do dechy a on check Dodano po 1 Zrobisz mi zdjęcie z góry na silnik bez osłony górnej
Sprawdź testerem czy faktycznie nie załącza II biegu. Za to wszystko odpowiada sterownik koło wnetylatora.
Tum masz [url=http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/... , jest tam taki sam silnik, tylko nie ten rocznik, ale może będzie identycznie. W prosty sposób można odczytać błąd jaki wyświetla komputer
pompa cisnieniowa paliwa po prawej stronie silnika
Trzeba podać co za błąd wywala w tym checku.
kolektor dolotowy do wyczyszczenia----znam ten błąd z autopsji
Zrób logi. Żadnego wieśwagena w TDI podobno nie da się naprawić bez logów to opel gorszy? A tak poza tym-nie było czasem błędu P1222 albo P1630?
Sprawdź masy przy silniku.
Na pewno coś by pokazało, twoje wyjaśnienia potwierdzają to co wcześniej pisałem ,czek zniknął , błąd pozostał.
silniczek przeplywomierza powietrza. A co to takiego? Szukaj czegos takiego Takiego czegoś w vectrze C nie uświadczysz. Vectra C jak już wspomniał emeryt2 , przepustnica jest sterowana przez ECU, a nie na linkę. Błąd dotyczy silniczka w niej. Może to być wina przepustnicy, bądź też sterownika silnika.
Masz w tym silniku termostat „regulowany”, tzn. z grzałką na termostacie która ma za zadanie podwyższyć temperaturę płynu przy małym obciążeniu silnika (grzałka wtedy nie grzeje) do temp. powyżej 100°C, a przy dużym obciążeniu silnika obniżyć temperaturę do normalnej (grzałka wtedy grzeje). Ten błąd oznacza przerwę w obwodzie grzałki termostatu....
Tak na boku, ale kiedy odczytuje sie kody błędów na niepracującym silniku, to błąd :brak sygnału z czujnika położeniu wału korbowego jest typowy i prawidłowy (silnik się nie obraca). Nie należy się przejmować tym błędem.
niepodales jaki silnik czujnik temperatury oleju
A ciśnienie paliwa było sprawdzane ? ten błąd sondy nie ma wpływu na zapalanie.
Nie ma to związku z wyciąganiem i ładowaniem akumulatora. Silnik łapie jakiś błąd. Diagnostyka komputerowa.
Nie bardzo rozumiem co ma pilot do tego i dopisanie klucza i w jakim celu to robiłeś? Nie robi się nic z nim przy wymianie ECU silnika.
Odczytaleś numer błędu?
A jak ze spalaniem czy nie zauważyłeś wiekszego spalania , a jak sprawa ze świecami kiedy ostatnio wymieniane . Co do sondy to proponuje ją zmierzyć woltomierzem oczywiście na pracującym silniku . Jezeli wykazuje błąd i masz większe spalanie to do wymiany.
Mi się nie podoba ten bank 1 . Jego wskazania powodują że sterownik nieprawidłowo dobiera mieszankę . Poza tym masz simtec 71.5 więc hybrydę na silniku ,która niestety potrafi się zepsuć z bardzo podobnymi objawami końcowymi . Biorąc pod uwagę to że masz instalację gazową pierwszą rzeczą którą bym wymienił jest czujnik o2 bank1 bo miał prawo się zepsuć...
Pompa jest elektryczna, ale to żaden silnik komutatorowy lub coś takiego. To silnik bezszczotkowy, z przekształtnikiem.
błąd silnik vectra błąd vectra vectra błąd
praktyczny elektronik płytki uszkodzony zasilacz telmor długość kapilara termostat
odkurzacz philips expression samsung rs51k57h02c
Radio samochodowe pika podczas słuchania - przyczyny i rozwiązania Mostkowanie faz w skrzynce trójfazowej - bezpieczeństwo i normy